Help - Search - Members - Calendar
Full Version: AUDI A4 2.0 TDI versus BMW 320 D
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Tarabostes
Ambele masini sunt SH, 2006, asa ca vorbim de versiunea precedenta de Audi dar cu facelift si de BMW modelul nou. BMW-ul este cu cca 10% mai scump. Dotari, nr de KM si stare generala relativ asemanatoare. Cred ca nici la intretinere nu sunt diferente majore. Din pacate nu am mers cu niciuna dintre masini ci doar cu modele asemanatoare. Sursa masinii este necunoscuta in ambele cazuri, adica nu il stiu pe proprietar.
Cum vi se par cele doua masini ca motorizari/tinuta de drum (un prieten cu Pasat 2.0 a avut o multime de probleme) ca fiabilitate, ca ergonomie, si de ce nu ca riscuri (au totusi 3 ani si spre 100K).

AZAZEL
eu as merge pe bmw seria 3 pt ca:
-modelul este de actualitate
-motorul este commonrail si deci mult mai silentios
-banuiesc ca bmw-ul are 163 cp iar A4 doar 140 si aici ar fi avantaj pt bmw


chestia cu prientenii si problemele sunt adevarate la toate marcile. probabil nu ai nici un prieten cu bmw seria 3 ca sa iti spuna si el de probleme. daca intri pe forumul dedicat audi si cel dedicat bmw vei vedea ca ambele masini au probleme.


eu as tine cont si de culoarea masinii. sunt disperat dupa culoare care sa fie pe gustul meu. nu stiu daca este si cazul tau.

apoi, daca crezi ca te-ai acomoda usor cu RWD de la BMW atunci mergi pe seria 3.

indiferent cum ai lua-o seria 3 modelul nou este peste A4 modelul anterior cu facelift (A4 b7)
HalbaSus
Tehnic e superior BMW-ul, asta e clar, dar te sfatuiesc sa mergi cu ambele masini si vezi cum te simti in interior. Anul trecut am fost la drive-teste consecutive cu un A4 2.0 TDI fara prea multe dotari si un BMW 330xd cu o groaza de optionale. Desi e clar ca BMW-ul era mult peste Audi atat ca motorizare cat si ca dotari, interiorul de la Audi era un loc mai placut. Asta a fost impresia mea, si culmea, si impresia unui coleg de servici (posesor si fan BMW) cu care am fost la drive-test.
AZAZEL
@halba
omul nostru vorbeste de varianta anterioara de A4, varianta pe care eu sincer nu o gasesc interesanta la interior.
HalbaSus
QUOTE (AZAZEL @ Feb 11 2009, 04:25 PM) *
@halba
omul nostru vorbeste de varianta anterioara de A4, varianta pe care eu sincer nu o gasesc interesanta la interior.

De aia am vorbit si eu, drive-testul a fost facut cu A4 B7 cand deja era anuntat B8-ul... Interiorul BMW-ului este intr-adevar deosebit... dar nu e deloc primitor, simplitatea aia pe mine ma sperie. Interiorul audi-ului B7 este un interior placut, as spune chiar mai reusit decat cel de pe B8, care e la fel ca masina, impresionant, usor manelistic si parca mai slab construit.
ozz86651
Tinuta de drum clar BMW peste.
Practica: Audi, indiferent daca e AWD sau FWD poti sa o folosesti si iarna. BMW se poate da mai greu (presupun ca nu e xi).
Fiabilitate: daca ar fi de noi, BMW, dar fiind SH e irelevant, depinde de proprietarul anterior.
Interior: Audi.
Rebel
QUOTE (HalbaSus @ Feb 11 2009, 06:01 PM) *
...
Interiorul BMW-ului este intr-adevar deosebit... dar nu e deloc primitor, simplitatea aia pe mine ma sperie.
...


bai Halba da' usor te mai sperii ma baiatule. smile.gif

Si din cate imi amintesc, Audi avea consola centrala cam aiurea, nu iti poti odihni piciorul drept in timp ce conduci.

Sugerez BMW
Tarabostes
Trecerea va fi de la o compacta cu 100CP, deci diferenta oricare va fi (40 sau 63) se va simti oricum
Motorul de pe 320 are ca fisa tehnica niste caracteristici interesante si un consum foarte redus, la prima vedere ma atrage mai mult 320 atat ca marca dar si pentru faptul ca sunt mai putine pe strada (deocamdata). Am o ,,problema,, cu tractiunea spate, de genul ca nu am condus asa ceva la drum lung, viraje, iarna etc si nu am o perceptie reala a comportamentului masinii dar nu cred ca e rocket science. Totusi merg destul de des la ski, nu pe coclauri dar mai urc la 1400 in Sinaia sau in Poiana si se intampla sa fie si zapada smile.gif
Audi e ceva mai spatioasa, cel putin ca portgabaj (540 fata de 450), iar familia va avea doi copii in curand deci ar putea conta.
Desi mi-ar placea mai mult 320, senzatia mea este ca BMW, de obicei,, este mai ,,manarit,, decat Audi si asta ma face sa fiu mai sceptic. (e doar o perceptie).
Oricum, din ce zice toata lumea se pare ca cel mai inteligent ar fi sa caut una cu un proprietar/origine cunoscuta. Asa prin targ vanzatorii nu prea inspira incredere.

HalbaSus
Eu zic ca pentru doi copii (mai ales daca unul e pe drum) atat seria 3 cat si A4 sunt prea mici. Eu as recomanda passat sau mondeo (eventual vectra sau avensis - dar astea nu-mi plac deloc). Sunt mai ieftine si spatiul interior e semnificativ mai mare. Serie 3 si A4 sunt masini evident mai bune, dar sunt facute pentru familii mai mici.

Latter edit: daca vrei totusi o masina care sa aiba si o imagine bunicica atunci ai putea incerca jaguar x-type, e defapt un mondeo re-branduit dar cu materiale mai calitative si un design mai interesant
pmhoria
Numai aceste doua modele te intereseaza sau lista poate fi mai lunga?
AZAZEL
@tarabostes, vezi ca nici A4 avant nu are portbagaj de 540litri. sedanul la A4 B7 are 460 litri.

probabil te-ai uitat te site la BMW si ai vazut performantele. vezi ca acolo este motorizarea actuala de 177 cp. aia intr-adevar are performante f bune, iar la varianta de 163 cp sunt un pic mai slabe dar, mai bune semnificativ fata de 2.0tdi de 140cp.
consumul , indiferent ce dau bmw pe site, in bucuresti va fi identic cu a4 b7 adica undeva intre 9 si 11% in functie de zonele pe care le frecventezi. si la drum lung consumul va fi identic.

cat despre tractiunea spate, sincer si eu am un strop de repulsie. poate este si din cauza faptului ca nu am condus masina cu tractiune spate. am inteles ca acum, cu sistemele astea electronice avansate, nu ar fi probleme cu tractiunea spate.
anyway, eu intre a4 b7 si seria 3 actuala generatie, as alege bmw cu siguranta, cu toate ca sunt un fan al marcii audi.
daca ar fi fost actuala generatie de a4 cu actuala generatie de bmw , nu as fi dat doi lei pe bmw seria 3.

btw si mie interiorul la bmw mi se pare sub orice critica. extrem de simplu, cu luminile alea la bord asa cum le aveam la vechiul opel corsa model 2002 samd.
o fi interiorul la bmw bine lucrat insa este simplu, plictisitor, urat. fiecare om are o perceptie diferita asupra frumosului insa interiorul la bmw numai frumos nu este.
Tarabostes
imi dau seama ca spatiul va fi totusi limitat, insa n-as prea iesi din clasa asta, oricum traficul in B e de kko, locurile de parcare mai mici decat masinile...
anul asta si probabil anul viitor cu siguranta nu vom pleca in vacante prea lungi in echipa completa, iar pt weekend si oras cred ca va fi suficient loc
nu sunt addicted la o marca (desi 320 imi cam face cu ochiul) totul e sa apara o oportunitate mai ales ca nici nu sunt vremuri de aruncat banii pe table, iar o vectra e la juma de pret

@azazel ai dreptate, are doar 480L, primele date erau de pe un site de comparatii unde si lungimea e data aiurea sad.gif
am vazut si fisa tehnica pe site-ul oficial, insa modelele din 2005-2006 par sa aiba 163 CP nu 177
DORU
Am mers cu ambele motorizari, dar pe alte platforme (Seat Altea si Octavia 2 cu 2.0TDI, respectiv X3 2.0d).

Parerea mea sde refera in proportie de 90% la motorizari: BMW clar !!!

Cat priveste restul de masina...sunt tentat tot spre BMW !!!
AZAZEL
QUOTE (Tarabostes @ Feb 12 2009, 01:50 PM) *
@azazel ai dreptate, are doar 480L, primele date erau de pe un site de comparatii unde si lungimea e data aiurea sad.gif
am vazut si fisa tehnica pe site-ul oficial, insa modelele din 2005-2006 par sa aiba 163 CP nu 177


doar daca este avant are 480 litri sau mai mult. daca este sedan are 460.

sigur ca da, seria 3 din 2005-2006 cum vrei tu sa-ti cumperi are 163cp. ma gandeam sa nu te lasi pacalit uitandu-te pe site si sa iei ca referina performantele motorului de 177cp(asa cum are seria 3 acum)
BRAC
QUOTE (AZAZEL @ Feb 12 2009, 07:30 AM) *
daca ar fi fost actuala generatie de a4 cu actuala generatie de bmw , nu as fi dat doi lei pe bmw seria 3.

Ma faci sa rad rolleyes.gif
T u d o r
Teoretic, seria 3 e mai buna la majoritatea capitolelor decat A4 modelul anterior. Fiind masini sh, e o doza de sansa in alegere, poti alege bine sau rau oricare dintre masini.
Rebel
Din toate mentionate aici, incluzand chiar si Jaguar X Type, BMW este cel mai bun ca dinamica si motorizare. Eu recomand un Xi desi eu am fost la munte si cu RWD. Iti trebuie anvelope bune de iarna. Sistemele isi fac bine treaba insa nu iti poti pune toata speranta in electronica. Va trebui sa te obisnuiesti cu masina si sa renunti la "smecherii sportive in curbe cu zapada" mai ales daca nu cunosti masina. Cu Xi insa este alta poveste... super faina masina.

Jaguar X Type este si el foarte fain, este total deiferit de un Mondeo, nu este doar un Mondeo "rebadge" cum zice Halba. Este usor sensibil mai mare la interior datorita designului extins larg in exterior al usilor, este aproape la fel de accesorizat ca si un 3 series, tractiunea integrala este standard si isi face treaba foarte bine, este o masina chiar foarte buna per general insa are si el bubele lui. Daca te intereseaza da-mi un semnal si iti spun eu cum este.
mike.omega
Daca nu ma inseala memoria X Type Diesel nu are tractiune integrala, sau nu au toate biggrin.gif
Tarabostes
@rebel tks dar jaguar chiar nu e genul meu de masina, nu ma vad conducand genul limuzina si nici sw, daca nu aparea al doilea copil ramaneam tot la un hatch.

lPt 320 am citit de distribuirea 50/50 a greutatii, de motorul senzational, deja ma uit atent ma strada, partea proasta e ca mi se pare tot mic.
Rebel
@Mike,
ai dreptate , diesel si V6 de 2.0 erau FWD. Alea nu s-au vandut in NA. oricum, AWD este standard la 2.5 si 3.0. D-eia ii si zice X Type.

@tarabostes,

Daca te-ai impacat cu un hatch un 320 ti se pare mic?
Jaguarul X Type este foarte fain este o alternativa buna si ca spatiu. In plus, are o groaza de gadgeturi care sa te rasfete la volan si o manevrabilitate extrem de placuta.
De ce nu incerci sa vorbesti cu cineva, eventual mergi la un dealer si incearca sa bagi in portbagaj un carucior sau mai stiu eu ce ai tu in gand.
Vorbim totusi de o anumita clasa de masina, nu te poti astepta sa ai un portbagaj de BMW clasa 5.
Poate un Station Wagon? il gasesti si la clasa 3 si la Jaguar.
AZAZEL
QUOTE (BRAC @ Feb 12 2009, 09:30 PM) *
QUOTE (AZAZEL @ Feb 12 2009, 07:30 AM) *
daca ar fi fost actuala generatie de a4 cu actuala generatie de bmw , nu as fi dat doi lei pe bmw seria 3.

Ma faci sa rad rolleyes.gif


BRAC, poti sa razi ca nu ma deranjeaza. eu am spus ce as face eu nu am spus ce ai face tu.

Omul nostru vroia spatiu iar generatia actuala de A4 este destul de voluminoasa si incapatoare.

fara doar si poate ca BMW seria 3 ramane liderul clasei la marea majoritate a motorizarilor si la tinuta de drum (ce nu implica tractiunea integrala) insa se pare ca Tarabostes ar cam pune aceste aspecte pe locul doi fiind mai mult preocupat de confortul si spatiul pe care masina il ofera familiei pe care cumparatorul o are.

@Rebel, eu cred ca mergi un pic cam departe cu nivelul motorizarilor ce le recomanzi si vad ca unele din ele includ si tractiune integrala.
se pare ca Tarabostes este destul de limitat de buget.

opinia mea , asa cum am mai spus, tinand cont strict de masinile ce le prefera , merge pe BMW seria 3. Acum va trebui sa fie si el atent la gradul de uzura, nivelul dotarilor si mai ales la corectitudinea kilometrajului .

Bafta la cumparaturi.
Rebel
vezi ca treaba cu motorizarile era un raspuns la postul lui Mike.

Eu sugerez un 320 D si daca este mic, atunci varianta Touring.
Cristi2
daca e kombi, apoi musai avant.
daca nu, probabil ca serie 3.
ozz86651
QUOTE
lPt 320 am citit de distribuirea 50/50 a greutatii, de motorul senzational, deja ma uit atent ma strada, partea proasta e ca mi se pare tot mic.


ESTE mic. E pentru "familii" de doua persoane. Chiar si asa, portbajaul mititel rau e o limitare.
Merge pentru copil ca e loc in spate de un copil dar nu te astepta sa mergeti in excursii cu bagaj ca n-ai unde.
Tarabostes
mi-am propus in perioada urmatoare sa-mi dau seama daca in 320 incape o bicicleta/motocicleta cu acumulator, un carut etc altfel degeaba ma simt eu bine la volan daca ma enervez, ca acum, la fiecare drum pana in parc, din pacate daca nu ai un cunoscut pe care sa-l intrebi e mai greu de verificat.
cel mai edificator drive test l-am facut, ceva ani in urma, cu un opel astra clasic, dealer-ul vazand ca sunt interesat mi-a lasat masina peste weekend si asa mi-am dat seama si cum trage motorul cu adevarat si ce poti pune in portbagaj etc
BRAC
QUOTE (AZAZEL @ Feb 13 2009, 07:44 PM) *
QUOTE (BRAC @ Feb 12 2009, 09:30 PM) *
QUOTE (AZAZEL @ Feb 12 2009, 07:30 AM) *
daca ar fi fost actuala generatie de a4 cu actuala generatie de bmw , nu as fi dat doi lei pe bmw seria 3.

Ma faci sa rad rolleyes.gif

(ce nu implica tractiunea integrala)

Se pare ca actuala generatie XDRIVE de la bmw e peste QUATTRO de la audi , si nu o spun eu ci o spun cei care se pricep... la generatiile mai vechi audi era clar peste. rolleyes.gif
Tarabostes
Pana la urma am luat Honda Accord, modelul nou, 2.0 benzina. O sa ma coste consumul mai mare dar sper sa compensez prin existenta garantiei si a lipsei problemelor in urmatorii 3-4 ani. Din pacate, cam tot ce am gasit Audi si BMW erau din surse indoielnice si nu am vrut sa ma risc. Mai mult, 320 mi s-a parut cam neincapator (cum bine au punctat unii colegi) iar 520 depasea bugetul.
AZAZEL
iar accordul este si mai neincapator ca 320. eu asa l-am gasit.
Tarabostes
in ritmul asta ajungeam sigur la Ford Galaxy, Sharan etc..
la drept vorbind, in Fiesta unei colege de serviciu, spatiul pentru picioare este aproape cat cel din Accord, insa mai conteaza si cum e bancheta, cat de lata cat de confortabila etc.
anyway, am luat deja masina si dupa cum ziceam problema majora a fost de incredere in vanzator, desi prin vitan, mai multe mi s-au parut ,,o afacere buna,,
DRAGOS
nice choice!

ne inmultim pe zi ce trece laugh.gif

Accord-ul e o masina buna. Dinamic nu se compara cu BMW-ul, dar cred ca e cel putin la nivelul A4-lui. Daca ai luat varianta executive ai tot ce-ti poti dori in materie de dotari, plus multe altele laugh.gif
pmhoria
Ce culoare e Accordul? wink.gif
Pune niste poze cu el la "totul despre masina ta"
A..s-o folositi cu placere si fara probleme. thumbsup.gif
Rebel
Accordul este o masina buna, este fiabila, este si docila si nu este nici ultima la dinamica, fair echipata, nu vad de ce nu ai sa fi multumit de ea.

Sa ai parte de ea si sa o porti cu placere! thumbsup.gif
T u d o r
Felicitari colega. smile.gif Poze poze poze... rolleyes.gif

Mie consumul mi-a scazut dupa 15000 km sub 9%, momentan e 8.8%, scazut de la 9.5-9.6. Asta in conditiile in care nu am schimbat prea mult stilul de mers, adica acceleratii dese la rosu si viteza medie de deplasare mare. La tine in Bucuresti o sa fie probabil ceva mai mare dar oricum nici un diesel de 2 litri nu ar fi consumat putin. Cred ca media s-ar fi cifrat la vreo 1.5-2 litri mai jos, in conditii egale de deplasare. Ceea ce nu e un capat de tara oricum.
AZAZEL
alegere buna. honda e masina super ok iar masina noua, ramane masina noua.
Tarabostes
Sa stii ca asta a contat pana la urma, ca era o masina care raspundea cerintelor mele de performanta si comfort si era noua. Masina precedenta am luat-o de asemenea noua, iar in 4 ani si 73 de mii km, am ajuns o singura data la service in afara programarilor la revizii, pentru o problema minora.
Daca as fi gasit un 320 sau 520 dintr-o sursa sigura alegerea ar fi fost alta, insa la cate povesti circula despre kilometraje masluite, masini furate etc am zis pas. Nu sunt nici genul cu relatii prin ateliere si service-uri si mi-as fi facut probabil prea multe griji.
DORU
Personal gasesc ultimul model de Accord ca fiind prea masiv, parca prea multa tabla in jurul sasiului, insa nu-mi displace neaparat. Si sunt convins ca va va multumi, asadar drumuri bune ! thumbsup.gif
pista
Tarabostes, ai luat 2.0 Comfort i-VTEC MT ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.