Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cat si de ce sa tinem masina...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
FAR EASTERN
Am cautat ceva asemanator dar n-am gasit... poate n-am cautat bine...

Am tot citit discutii referitoare la durata de... detinere a unei masini noi.
Argumente expuse: ca dupa 3 ani te plictisesti, ca dupa 3 ani valoarea de revanzare scade prea mult, ca apar generatii noi...

Dupa mine: nu vad de ce, in contextul efectuarii calculelor dupa principiile susmentionate, ar mai trebui sa stai si sa vezi daca "simti" ca masina e pentru tine, sa calculezi cum va evoula situatia familiala peste cativa ani, cum iti vei permite intretinerea,plata ratelor, etc.
O fi o gramada de fiare, dar, pentru majoritatea celor dintre noi, achizitia unei masini presupune oarece eforturi... financiare, cel putin.
Ah, e posibil sa ai resurse foarte bune si atunci sa-ti stabilesti de la inceput ca nu vrei sa tii masina mai mult de 3 ani, din motivele susamintite.. dar sa ne gandim ca totusi o masina poate sa ajunga la valoarea unei case. Nu stiu cati dintre noi(ai aici nu ma refer numai la cei de pe forum, asa..., mai activi...) ar cumpara casa dupa aceleasi principii.

Daca principiile astea le considerati corecte, nu e cazul sa ne gandim ca ar trebui sa se umple cimitirele de masini cu vechituri... noi? Adica de ce altcineva ar vrea sa cumpere o masina pe care... altcineva a folosit-o 3 ani????

Va rog sa ma lamuriti, ca in problema asta eu nu gasesc... unsure.gif
mike.omega
Pentru mine e ceva mai simpu biggrin.gif
Sa schimbi masina odata la 2-3 ani ar fi ideal dar nu cred ca toti ne putem permite acest lucru.
Daca as cumpara o masina veche de 3 ani? He he! Hai sa ne imaginam ca vrem o masina dintr-o clasa mai premium dar nu ne putem permite achizitionarea de noua(presupunem ca intretinerea se poate suporta) si avem o cunostinta care vinde asa cev, care ar fi motivul pt a nu cumpara acea masina? In opinia mea, cat timp cunosti bine vanzatorul, SH-ul este o varianta de luat in seama pentru cei cu bugete ceva mai reduse. Singura problema e sa nu apara ceva defectiuni tehnice dupa ce o iei tu tongue.gif
RUE
logan laureate... aproape plus, adica are ABS etc... 23 000 km, nov 2006, garantat 3 ani... m-a costat 7500 euro.
daca vreau sa l dau, din cat am luat pulsul pe net (era cineva cu ambition la 5500 euro si nu suna nimeni), o asa masina poate se da cu 4500 euro.... 3000 paguba in 2 ani si cateva luni.
poate daca o dau la 3 ani, pot scoate 4000 pe ea.
daca o vand acum si iau alta, counterul devalorizarii va fi la fel de dur si cu alta noua, poate si mai dur.

vreau o masina mai pt mine, poate sh (octavia, superb, mazda 3).... nu e acceptabil sa dai o masina cu putini km sa iei un sh cu mai muuuuulti.
deci e posibil ca loganul sa prinda si anul 4.... depinde cu criza si cu taxa auto.

anducoj
ieri am dat un logan ambition cu 11.500 km din 2006, perfecta, si am reusit sa scot 5100E...masinile scad cel mai mult in primul minut dupa ce o cumperi, apoi caderea e mai lina:)) eu am pierdut 4000E in 3 ani si daca o mai tineam un an o dadeam cu 4500, deci ar fi fost 4500 in 4 ani si tot asa, daca e o masina buna poti sa o ti 7-8 ani.
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Feb 7 2009, 04:02 PM) *
? Adica de ce altcineva ar vrea sa cumpere o masina pe care... altcineva a folosit-o 3 ani????

Va rog sa ma lamuriti, ca in problema asta eu nu gasesc... unsure.gif



Pentru ca persoana respectiva nu isi permite financiar o masina noua indiferent daca costa 10,000 noua sau 30,000 noua.

Sau pt. ca financiar, oricare dintre noi care nu si-a putut permite $100,000 pe un E55 AMG dar acum gasestela 50-60 de mii de mile masina din 2004-2005 (3-4-5 ani) un adevarat supercar ...la doar 30-35 de mii de dolari. Si acum isi permite financiar o super masina - la mina a doua - probabil o masina condusa de vreun boier care a mers cu ea doar de la suburbia cu case ca-n Dallas la munca in Down Town sau pina la aeroport - masina care a fost intretinuta doar la dealer - eventual are bancheta din spate murdarita de copii si curatata de doica dar nu foarte bine...dar in rest masina este in perfecta stare mecanica. Insa boierul s-a plictisit de ea si beneficiind de bonusul de milioane oferit din banii statului de catre compania bancara falimentara (de altfel) la care lucreaza, a preferat noul S600.

One man's trash is another one's treasure. Viata unei masini este in general 12-15 ani si va trece prin cel putin 2 proprietari. In State garantiile sint la 30,000 - 60,000 respectiv 90,000 de mile. In general masinile se tin pina spre 150,000-200,000 maxim dupa care mor incet - a rog depinde si de intretinere.
Rebel
Depinde foarte mult de buget in primul rand si de persoana in al doilea rand.

Lease-ul este nu doar o forma financiara de a inchiria o masina, este si o forma de a conduce o masina noua pentru o anumita perioada (de obicei 3 ani) dupa care sari intr-o alta. In general intre 0 si 60.000 km masinile nu cer nici o intretinere. Dupa 60.000km apare perioada in care trebuiesc schimbate franele, cauciucurile, si alte componente. Lease-ul presupune un anumit nr de km parcursi si nicidecum cati vrei tu deci masina are o anumita uzura predeterminata. Fabricantul trebuie sa aiba grija ca valoarea ei de revanzare (care trebuie sa fie cel putin valoarea reziduala) sa justifice din plin starea masinii pentru ca cel care o cumpara ulterior ca "lease return" (ex. persoane cu un buget mai limitat) sa poate beneficia totusi de o masina decenta. Deci Leasul iti permite sa conduci ceva nou tot timpul insa platesti in permanenta. In plus, cei care le "lease" isi bat in general joc de ele, parerea mea este ca mai bine cumperi de la un privat care a avut grija de ea, sunt si lease-back ingrijite dar asta este o raritate. Un alt motiv pentru care nu prefer leas-ul este acela ca eu platesc in 3 ani 60% din valoarea masinii, valoarea ei reziduala fiind reprezentata de cei 40% ramasi. Ori la cum tin eu masinile este pacat sa platesc atata si sa-i dau la dealer inapoi o masina super ingrijita pe care el va lua mult mai mult data fiind starea ei. Exista desigur posibilitatea ca la sfarsit sa platesti valoarea reziduala si sa devii proprietarul masinii.
Numai ca daca esti decis inca de la inceput sa o cumperi mai bine mergi pe contract de cumparare inca de la inceput. Interesul este mult mai mic decat leas-ul (este normal sa platesti la un fabricant interes din moment ce-i folosesti masina, ca doar nu ti-o da de-a moca) si la sfarsitul contractului nu mai exista nici o valoare reziduala.
Leasul ajuta insa foarte mult pe cei care isi doresc un Citroen de exemplu insa isi permit in momentul de fata doar un Logan. Stiind insa ca vei creste in salariu si vei putea progresa in timp, poti alege un lease la Citroen, conduci Citroenul mult dorit si daca intr-adevar ai primit o alta pozitie la serviciu sau ti-a venit mostenirea aia mult dorita poti cumpara la sfarsit Citroenul pe care l-ai ingrijit si dorit din prima zi. Deci nu trebuie sa treci prin perioada de a conduce in logan. Daca insa vremurile s-au schimbat, atunci deh, ghinion, nu ai nici Loganul tau dar 3 ani ai avut Citroen. rolleyes.gif

Eu personal le cumpar pe toate. De ce? Pentru ca nu doar le exploatez ci le si intretin la modul fanatic. O masina daca ai grija de ea si stii sa o intretii iti poate aduce banii inapoi la un moment dat in sensul ca nu ai rate la o alta masina si inca functioneaza foarte bine fara sa pape bani exceptand un schimb de ulei, etc. Deci exista totusi niste cheltuieli dar nu esti dator la nimeni si nu platesti aceeasi suma ca la un lease sau una noua.
In plus, daca ai intretinut-o o poti vinde oricand. Eu unul nu ma tem de valoarea pietii. In general eu mi-am vandut masinile intr-o zi atunci cand am vrut (inclusiv in Romania in targ) la preturi mult superioare pietii pentru ca intotdeauna le-am mentinut ca niste bijuterii.
In plus, la contractul de leasing nu poti vinde masina (nici nu ai cum, este o forma de inchiriere), contractul nu iti permite si esti legat de el, exceptand faptul cand cineva va vrea sa preia contractul tau de lease (asta daca contractul iti permite); si cine va prelua contractul tau de lease cand el poate sa mearga si sa incheie un contract pentru o masina noua? In plus masina ta este oricum , obosita, poate cu tapiteria patata, etc. Doar este lease, nu prea ti-a pasat de ea.


De ce am facut aceasta divagatie?
Pentru ca asa putem realiza cateva aspecte privind provenienta masinilor folosite.

Exista oameni care le schimba le 3 ani. Eu personal niciodata nu m-am gandit la asa ceva. Eu le iau sa le tin desi le-am schimbat din considerentul ca m-am indragostit de ceva nou.
Aici insa un rol important il are si bugetul si prioritatile pe care le stabilesti.
Pe de alta parte depinde si cat esti de pasionat. Sunt oameni care isi si permit dar nu le schimba. Stiu persoane cu foarte multi bani si conduc Ford Focus de 7-8 ani. Daca merge este buna.

Poti lua o masina ingrijita de la o persoana bogata, sau o masina buna de la o persoana cu un venit mediu. Amandoua pot fi ingrijite pentru ca bogatul si-a permis si a tinut-o la nivel de service si celalalt pentru ca a iubit-o si a frecat-o toata ziua. Tot la fel poti lua o masina neingrjita de la aceeasi categorie de oameni, bogatul pentru ca isi permite si si-a batut joc de ea ca oricum cumpara alta, ori de la altcineva care pur si simplu l-a durut undeva de masina ca asa e caracterul lui.
Poti lua masina de la unul care are mai multe insa nici una nu are prea multi km, toate fiind rulate pe rand in functie de activitate si de sezon.

Sunt foarte multe criterii si pana la urma totul se reduce la cum arata masina si de la cine o iei.

Insa asa cum a spus colegul Fanatic iti poti lua o masina de vis la jumatate de pret pentru ca nenea s-a plictisit si a luat altceva. Iar aici cu argumentul cu lucrul nou pica: nu poti pune o masina banala noua langa un AMG sau M vechi de cativa ani.

Cat despre durata de intretinere si aici sunt o mie de factori insa "cum ii turcu-i si pistolu" !
Consider ca o masina trebuie intretinuta si respectata. Si niciodata nu vei suferi pentru ca ai ingrijit-o ci atunci cand nu ai ingrijit-o. De ce? Pentru ca
1. Toata perioada nu ai condus o troaca.
2. Are o valoare in ea din moment ce este ingrijita si chiar daca piata spune altfel oa msiana superba si ingrijita isi va gasi oricand un proprietar fericit sa o detina, daca nu cumva chiar prietenii sau cunostintele o vor cumpara pentru ca stiu cine a avut-o.
3. Poti sa-ti bati joc de ea pe considerentul ca in doi ani iti iei alta. Dar uite c-a venit recesiunea si "s-a dus dracu si marirea de salariu, poate ma paste si jobul". Nu-i asa ca-i bine ca macar masina este ingrijita si nu trebuie sa investesc in ea taman acum cand vremurile-s grele?

Deci, aveti grija de ceea ce aveti pentru ca este o valoare.

Parerea mea.
James Kilowatt
Eu ma intreb de ce in general lumea isi alege "masina pe care si-o poate permite" sau uneori, una chiar mai scumpa, "masina pe care si-o vor permite peste 3 ani".
F f putini isi aleg "masina de care au nevoie".

Inteleg pasiunea pentru masini, insa in 99.99% din cazuri cei care fac eforturi financiare sa isi ia o masina isi iau o.... sa zicem, Megane, sau Passat... dizal. Alea nu-s masini pentru care sa faci o pasiune, sunt obiecte oarecare si nu vad de ce trebuie sa fac eforturi pentru asa ceva.
Asa ca prefer sa imi aleg masina de care am nevoie. Din pasiune pentru masini mi-as lua o Impreza WRX, sau daca nu-mi permit, un Reno 5 turbo biggrin.gif . Si in amandoua mi-as baga propriile degete cat pot de des, pentru ca si asta face parte din pasiune, nu inteleg pasiunea de a cumpara o masina si a merge la dealer pentru fiecare led aprins.

O sa-mi iau o rabla noua si mai mare cand o sa am nevoie de ea. Insa fara sa fac sacrficiii financiare si fara sa ma amagesc de unul singur ca e pasiune... probabil ma voi plictisi grav de ea dupa trei saptamani oricum. Si o voi tine atata timp cat nu face figuri si cat o sa am nevoie de ea, si o sa ma duc la supermarket sau in vre-un weekend pe undeva cu familia. Si cand va face figuri, sau cand o sa am nevoie de altceva, sau o sa o pot schimba iar fara sa simt la buzunar o sa o schimb.
Din pasiune imi iau un Mini sau un beetle din ala vechi, cu care sa ma dau cand sunt singur, de exemplu cand ma duc la servici whistling.gif Daca as avea garaj era luat de mult.... Sau poate, o Lancia Delta HF si o platforma si m-as abona la vre-un circuit...

Apropo de pasiune, mai demult am fost la Spa la un drive test organizat de Mitsubishi. Era pe circuit tot felul de nebuni, Porsche, niste ricere, etc, modificate mai mult sau mai putin. Si printre ei era si un nebun cu un Citronen AX, care pentru cine nu stie e un rahatel de masina cam de talia si performantele oltcitului care s-a vandut in franta pana foarte recent. Nu stiu cat era de modificat (ceva ceva era, dupa rateurile in frana de motor si dupa comportamentul in viraje), insa tipul se distra cu ea pe circuit de 10 ori mai mult decat un frustrat cu 530d pe autostrada. Si al o zecime din pret.

Chestia asta cu pasiunea de genul "strang 10 ani bani tot imi iau eu un A6 3L TDI ca sa ma duc cu ea la servici si duminica la soacra-mea" ma depaseste.
FAR EASTERN
Cred ca nu am reusit sa ma fac inteles... adica o iau pe mine, cum s-ar zice.

F1anatic, tu ai mers cam la extrem cu ideea ta, dar nu-i nimic.

Rebel a fost foarte aproape de ce am vrut sa zic eu dar oricum, are foarte mare dreptate in ce spune.

Ce voiam eu sa subliniez este ca
QUOTE
Adica de ce altcineva ar vrea sa cumpere o masina pe care... altcineva a folosit-o 3 ani????
apartine ca idee celor care vor sa scape de masina dupa acea perioda "de gratie"...
Am vazut ca multi din cei care vor sa-si ia masini si sunt partizanii acestei "filozofii" nu aveau de gand sa faca leasing. De asta eram eu nedumerit, de ce ar crede proprietarul de masina noua ca alticeva ar trebui sa cumpere masina lui "veche"...

Cred ca cel mai simplu raspuns ar fi... "Pentru ca-si permite sa-si ia alta, indiferent cat ar recupera din suma investita..."
Hoinar
QUOTE (FAR EASTERN @ Feb 8 2009, 10:29 PM) *
...
Ce voiam eu sa subliniez este ca
QUOTE
Adica de ce altcineva ar vrea sa cumpere o masina pe care... altcineva a folosit-o 3 ani????
apartine ca idee celor care vor sa scape de masina dupa acea perioda "de gratie"...
Am vazut ca multi din cei care vor sa-si ia masini si sunt partizanii acestei "filozofii" nu aveau de gand sa faca leasing. De asta eram eu nedumerit, de ce ar crede proprietarul de masina noua ca alticeva ar trebui sa cumpere masina lui "veche"...

Cred ca cel mai simplu raspuns ar fi... "Pentru ca-si permite sa-si ia alta, indiferent cat ar recupera din suma investita..."

Eu ma mai gandesc si la alta idee, subliniata partial si de F1. Sunt multi oameni care vor masina doar in garantie, la fel sunt si oameni care nu doresc sa plateasca in plus pe o masina doar ca e noua, si isi iau una SH in conditie buna sau rea, in functie de noroc si bani. Si cum masina e in garantie doar cca 3 ani/100.000 km, astfel apar multe masini SH cu aceasta varsta. Cei care vor masina noua, nu o vor doar pentru ca e perfect curata si miroase a nou, ci si pentru ca timp de x ani, orice defect ar avea masina, el are un backup si nu trebuie sa scoata bani din buzunar pentru diferite probleme..
Noi pe principiul asta am mers cand am luat masina noua...si probabil pe viitor va fi la fel. Siguranta oferita de garantie (asemanator si pt asigurare CASCO) face parte din confortul de zi cu zi...confort pentru care platesti, dar pentru care unii considera ca-si merita plata.
ozz86651
Eu am trecut prin amindoua, am o masina care a fost cindva smile.gif noua (in capul meu inca e noua), dar in rest am avut numai masini SH. Ce am desprins de aici:
1. Daca vrei masina de vis SH apoi trebuie sa ti-o permiti de noua, dar sa nu vrei sa aloci banii. Cheltuielile la un M3 sau AMG sint mari.
2. De multe ori alegerea unei masini nu e chestie de "permis" ci chestie de buget alocat... Multi oameni pur si simplu au si alte preocupari in viata si vor sa-si cheltuiasa banii si in alte moduri. Nici eu nu inteleg pasiunea pe autostrazi blocate de trafic, cu limte de viteza mici sau ca sa te duci in centru si sa-ti fie frica ca-ti zgiriie cineva masina. De cite ori trec pe linga un ferrari ma gindesc la asta. Degeaba a dat asta de 10X mai mult pe masina ca tot cu aceeasi viteza ajunge unde trebuie.
3. Leasingul e forma cea mai neperfomanta financiar de a detine o masina. Pe locul doi vine cumpararea de nou si vinzarea la scurt timp dupa, dar tot e mult mai bine decit leasing. Decit leasing, iei imprumut, cumperi masina, si o revinzi dupa 3 ani. E mai incomod dar mult mai rentabil.
4. Cit priveste exemplul lui Rebel, pai decit sa conduci 3 ani Citroen si sa ramii cu nimic, mai bine conduci Logan si il vinzi cind esti avansat si iei Citroenul atunci. Diferenta dintre Citroen si Logan nu e asa mare incit sa merite sacrificiul.
5. Masina SH poate fi o afacere foarte buna (aici, nu in Romania) dar din pacate ea vine cu riscuri atasate. In pricincipiu daca stii ce cumperi sint pentru.
mike.omega
Domnu Ozz, vezi ca ne atacam laugh.gif
@Rebel: e corect ceea ce spui tu insa multi vor sa si pastreze masina dupa ce termina leasing-ul si pana se hotarasc ce masina isi vor lua pe viitor. Am un amic care de vreo 2 ani a terminat leasing-ul, a zis ca da masina, a mai facut vreo 40k de km si inca nu a vandut fieru biggrin.gif
@Hoinar: avand in vedere cate probleme poti avea cand vine vorba de garantie.... parca iti cam vine sa te lecuiesti dar parca nu! Trebuie sa te informezi foarte bine de comportamentul importatorului cand vine vorba de garantie wink.gif
@JK: la noi SH-urile de genul R5 Turbo sau Golf I sau II GTI sunt rare si daca sunt sunt bricolate si tunate in spatele blocului de ti-e frica sa mergi cu ele biggrin.gif
@FE: exista o vorba, orice masina are un cumparator. Amatori de chilipiruri exista, trebuie doar sa prinzi momentul sa vinzi masina.
air_wolf
nu nu... r5 turbo in romania stiu doar unul, si ala daca o mai fi... r5 turbo este asta:

dupa aproape 13 ani si masini noi si sh, pe care le-am schimbat si des dar si rar, am ajuns la concluziile urmatoare:
1. masina noua - bani aruncati
2. masina noua tinuta mult - si mai multi bani aruncati
3. masina sh - loterie
4. masina dorita - nu mai conteaza, e ceea ce vrei; pe asta o am.
5. masina construita de tine - o caruta de bani, timp si pasiune; la asta visez.

la masina noua am constatat ca e mai bine s-o tii maxim 6 luni pentru ca pierzi mult mai putin decit daca o tii un an sau 2. la masina noua tinuta mult (4-5 ani) pierzi, la km, la model pentru ca apare generatia noua, la piesele pe care le schimbi intre timp, nu mai vorbesc de intretinere. preacti pierzi aproximativ 75% din valoarea ei noua (impresia ca ai luat-o cu 15.000 si o dai cu 7.500 e falsa, din 7500 scazi reviziile, piesele etc). la sh toata lumea e fericita, pierzi mult doar daca o faci varza sau o cumperi varza, dar muuult mai putin ca in cazurile de mai sus. iar daca ai cumparat masina dorita, te doare la basca, esti fericit pentru ca mergi cu masina pe care ai visat-o. in momentul de fata prefer sa tin masina si s-o readuc in mintile ei decit sa investesc in altceva.

rebel are dreptate: o masina ingrijita care are 15 ani este o afacere mult mai buna ca o masina de 1-2 ani utilizata "la rupere".
HalbaSus
QUOTE
3. masina sh - loterie

QUOTE
rebel are dreptate: o masina ingrijita care are 15 ani este o afacere mult mai buna ca o masina de 1-2 ani utilizata "la rupere".


Cu prima afirmatie sunt perfect de acord, cu a doua nu sunt de acord si o contrazice pe prima. Daca e loterie e loterie, nu conteaza daca are 1-2 sau 15 ani si nu conteaza in masura foarte mare nici felul in care a fost intretinuta.

Exemple:
- Opel Vectra din 97, luat la 160.000 de km, luata din romania, dar a fost adusa pe la 100.000 din germania, proprietari nu stiu cati a avut inainte, minim 2. Eu am tinut-o pana la 190.000 km (cam 2 ani), dupa care a ajuns masina de firma la firma unde lucrez. Acum are peste 250.000 km dar inca rezista si nu a facut probleme decat in ultimii km (dar nu au fost costisitoare reparatiile). Masina nu a fost deloc menajata nici de mine, si cu atat mai putin dupa ce a ajuns masina de firma. Dar inca rezista.
- ML din 99, luat la 90.000 de km, luat din romania dar de la primul proprietar, reviziile facute la zi la un service in ungaria. La vanzare a prezentat intregul istoric al masinii, de la carte de service, la toate facturile din service, etc... Omul a avut foarte mare grija de masina asta, si cand am luat-o avea cauciucuri aproape noi, sistem suplimentar de alarma (Ungo), ba mai mult, foliile alea de pe mocheta inca nu erau scoase, a pus covorasele de cauciuc deasupra foliei pentru a proteja mocheta. Acum are cam 140.000 km. In km astia a avut o groaza de probleme, pompa de apa a cedat, a trebuit inlocuit panoul de comanda de la geamuri/oglinzi electrice (se deschideau geamurile singure si nu se mai inchideau), plus o gramada de rahaturi... nici in prezent nu e tocmai perfecta in sensul ca uneori nu porneste la cheie, ci dupa vreo 4-5-10 incercari (nu stiu din ce cauza).
air_wolf
QUOTE (HalbaSus @ Feb 9 2009, 12:47 PM) *
QUOTE
3. masina sh - loterie

QUOTE
rebel are dreptate: o masina ingrijita care are 15 ani este o afacere mult mai buna ca o masina de 1-2 ani utilizata "la rupere".


Cu prima afirmatie sunt perfect de acord, cu a doua nu sunt de acord si o contrazice pe prima. Daca e loterie e loterie, nu conteaza daca are 1-2 sau 15 ani si nu conteaza in masura foarte mare nici felul in care a fost intretinuta.



nu, nu se contrazic. n-am zis ca e mai buna ci ca este o afacere mai buna, ca bani. pentru ca pe masina de 2 ani voi plati, sa zicem, 8000eur iar pe masina de 15 voi plati doar 3500. daca masina veche este intretinuta, probabil ca voi baga doar 1000eur in piese in schimb in cealalta sigur voi baga mai mult de 1000eur daca voi avea probleme. in rest e 100% loterie.
Cipp
Orice masina e de fapt, o consumabila! Cine isi ia masina ca sa faca afaceri cu ea, adica sa care si sa scoata bani, e ok. Dar 90% o luam ca sa ne putem deplasa la munca, la cumparaturi, in concedii si cu diverse treburi. Eu personal nu mi-am inchipuit niciodata ca o sa vand masina dupa 3 ani, mi-am propus sa o tin minim 5, desi tare mi-ar fi fost de folos un break, insa cu criza asta...

Dar nu inteleg de ce intr-o tara ca Romania, unde salariul minim e sub 150E, romanul se imprumuta pe cate 10 ani la banca doar de moftul de a-si schimba masina in acelasi ritm cu occidentalul care castiga mult mai bine decat el! Nu cumva suntem o natie de boieri si de fuduli?
FAR EASTERN
QUOTE (Cipp @ Feb 9 2009, 02:56 PM) *
Dar nu inteleg de ce intr-o tara ca Romania, unde salariul minim e sub 150E, romanul se imprumuta pe cate 10 ani la banca doar de moftul de a-si schimba masina in acelasi ritm cu occidentalul care castiga mult mai bine decat el! Nu cumva suntem o natie de boieri si de fuduli?


Bine zis! thumbsup.gif
air_wolf
cum masina se baga pe cheltuiala, este o metoda de a fenta statul la impozite (daca gresesc sa-mi spuneti!) + carburantul aferent + piesele + ca dupa o poti cumpara la pret de nimic... si scoate profit care intra la tine in buzunar.
le: am uitat sa mentionez ca e valabil pentru masinile luate pe firma, adica foarte multe.
Cipp
Nu toti au firme, cred ca 10% sunt in situatia asta. Si daca masina aia ai calarit-o ca pe hotii de cai...
HalbaSus
QUOTE (air_wolf @ Feb 9 2009, 02:52 PM) *
cum masina se baga pe cheltuiala, este o metoda de a fenta statul la impozite (daca gresesc sa-mi spuneti!) + carburantul aferent + piesele + ca dupa o poti cumpara la pret de nimic... si scoate profit care intra la tine in buzunar.
le: am uitat sa mentionez ca e valabil pentru masinile luate pe firma, adica foarte multe.

perioada de amortizare a unei masini e de 5 ani, daca o vinzi mai repede atunci o parte din banii cu care ai "fentat" statul trebuie sa ii platesti inapoi (statului). La fel si cu TVA-ul, il deduci cand cumperi masina in schimb trebuie sa-l platesti cand vinzi masina. In plus masinile pe firma au asigurari mai scumpe si impozit mai mare.
20krpm
am tot luat toate teoriile despre cumparat vs lease, veche vs noua, buna vs rabla, flashy vs commuter, le-am intors si le-am analizat pe toate fetele, si a trecut atita timp pin sa ma dumiresc cum e mai bine incit tot observatia empirica si experienta personala au ajuns sa-mi foloseasca.

sint prea multe lucruri de impacat: comfortul, siguranta, placerea, disponibilitatea, garda la sol, capacitatea de remorcare, volumul la manea. pentru fiecare dintre noi astea au o alta pondere intr-o evaluare a unei masini, asa ca decit sa dam sfaturi mai bine impartasim impresii personale.

ce-am avut masini de mina a doua, se stricau de cel putin 3-4 ori pe an. si desi duci masina la service si aia iti spun "a, da, probabil e un senzor, costa $28 si inca vreo $80 manopera ca sa-l inlocuim", a doua zi primesti un telefon in care iti explica peste ce catastrofa au dat la motor sau la directie sau la frine. din cauza asta, vreo 5 ani de zile, n-am reusit sa-mi iau masina dintr-un service de-aici fara sa las jos cel putin $700.

ce-am avut masini luate de noi si le-am tinut peste perioada de garantie, nu s-au stricat. treaba cu service-uri am avut prea putina, si au fost ok cu cauciucuri, placute de frina, si alte maruntisuri schimbate. dar m-am trezit, cind am vrut sa le vind, ca nu puteam sa iau pe ele mai mult decit datoram. cu nici una n-am reusit vreodata sa ajung in perioada in care a fost in cele din urma platita in full, ca sa ma bucur barem vreo citeva luni de faptul ca n-am de platit rate. si pe de alta parte, dac-as fi ajuns in situatia respectiva, ce-as fi avut? tot o masina de mina a 2-a, de 5 ani vechime, care e la virsta la care incep sa i se mai strice una alta, pe care ani de zile am platit bani grei luna de luna, in loc sa platesc totul cind o cumpar.

ce mi se pare mie cel mai convenabil insa e lease-ul. e o forma de a avea o masina noua o data la 3 ani, la o plata lunara aproape la jumatatea uneia de credit pe 5 ani, si fara costuri initiale. in astia 3 ani masina e in garantie, asa ca mentenanta (costurile mentenantei adica) se reduce la schimbat ulei si cauciucuri. daca tot vreau sa am o masina noua o data la 3 ani, si care sa fie in permanenta in garantie, la ce mi-ar fi buna alta metoda de plata? sau sa pun asta altfel. dupa 3 ani dupa ce am folosit o masina, nu multumesc, nu cred ca m-as duce sa caut si sa cumpar aceeasi masina, veche si fara garantie, s-o cumpar cu citeva shpe mii de dolari; in schimb, daca mi-a placut masina asa de mult, as lua bucuros din nou aceeasi masina, noua, fara sa am de platit nimic, si as continua deal-ul.

pe undeva cam fiecare metoda te costa cam tot atit, si depinde de felul in care vrei sa-ti fie servita. daca nu-ti pasa cu ce umbli si ai nevoie doar de ceva care sa te duca de la punctul A la punctul B, cumperi un second hand, tragi aer in piept, si te astepti ca la un moment dat sa trebuiasca sa o arunci, pentru ca e mai ieftin decit s-o repari. daca vrei masina noua si intentionezi sa o tii ani buni de zile dupa ce ai terminat de platit la ea, atunci o cumperi. daca nu vrei bataie de cap, nu esti conservator in ce priveste masina, si n-ai simtul proprietatii asa de dezvoltat, lease.

cea mai periculoasa chestie insa e sa pornesti cu o chestie si apoi sa te razgindesti. de exemplu, sa iei credit pe 5 ani pentru o masina si sa te plictisesti si sa vrei s-o vinzi dupa 2 ani si ceva. well, in cazul respectiv probabil ca deja ai platit cea mai mare parte din dobinda pe creditul tau pe toti cei 5 ani, si inca mai ai de platit aproape integral valoarea masini. sau sa iti cumperi masina la terminarea lease-ului (afara de cazul in care ai un client care iti ofera pe ea mai mult decit valoarea reziduala): de ce sa platesti 60%+ din valoarea de noua a unei masini care e veche, si ca model si ca rulaj, de 3 ani?...

iar chestia cu "eu am grija de masina, si de-aia pot sa-mi iau masina noua"... rolleyes.gif ce "grija" tre sa ai de o masina noua? in ce se traduce "grija" asta?...
ozz86651
QUOTE
la masina noua am constatat ca e mai bine s-o tii maxim 6 luni pentru ca pierzi mult mai putin decit daca o tii un an sau 2. la masina noua tinuta mult (4-5 ani) pierzi, la km, la model pentru ca apare generatia noua, la piesele pe care le schimbi intre timp, nu mai vorbesc de intretinere. preacti pierzi aproximativ 75% din valoarea ei noua (impresia ca ai luat-o cu 15.000 si o dai cu 7.500 e falsa, din 7500 scazi reviziile, piesele etc).


Pai in 5 ani ce piese si ce revizii bagi in ea? O masina cit de cit decenta in 5 ani nu a avut nici o stricaciune, ci doar a trebuit sa schimbi placute frina o data (200-250$ daca nu le faci singur) cauciucuri o data (~600$) ulei de vreo 20-30 de ori (600-1000$), poate daca ai fost fraier si te-ai dus la dealer pentru o revizie de 2 lei inca un 400$. Deci undeva la 2000$ in medie, +/- citeva sute. E o suma dar in momentul ala ai o masina cu cauciucuri noi si frine noi care mai merge citiva ani fara mari probleme. Cheltuielile astea reprezinta ceva la o masina de 10000$ dar la una de 40,000$ nu mai sint asa mult... ce e drept la aia de 40,000 preturile sint mai mari si cauciucurile le schimbi mai des, deci poate 1000 in plus. In principiu dupa aia mai poti sa mergi inca o data 3-4-5 ani fara mari reparatii, desi as pune in 2000$ in plus in reparatii pe urmatorii 4-5 ani. Acum compara acesti 2000$ cu devalozarea masinii care in 4-5 ani e juma din pret... chiar si la o masina de 10,000 iesi rau pe negativ.
La masini de 6 luni pierzi lejer 20-25% din pret, asta insemna ca in loc sa dai 2000$ in 4-5 ani ii dai la fiecare 6 luni (si asta pentru o masina ieftina). Cum sa merite asa ceva?
Evident toata socoteala asta cade daca ai o masina careia ii pica mereu cite ceva si costa 500-1000$ sa repari. Dar cine mai cumpara masini nemtesti? biggrin.gif
20krpm
ozz, tu uiti ca in romania "intretinerea" unei masini inseamna nu numai piese de motor si amortizoare, ci si tabla si exterior. daca noi, asa din cind in cind, avem de dezdoit cite-o julitura de la vreun stilp din parcare pe care nu l-am observat, sau de schimbat o aripa infundata ca asa am gasit-o cind am iesit din magazin, in romania reparat masini care aici ar fi considerate totalite e o chestie la ordinea zilei. acolo accidentele sint considerate o chestie normala, si bineinteles ca "intretinerea" asta costa foarte proportional cu valoarea masinii noi, nu cu valoarea masinii second hand.
ozz86651
Pai si daca e vorba sa busesti o masina, nu mai bine e una SH? Ce aia in lease poti sa o busesti si nu te costa nimic?
FAR EASTERN
Lesing-ul vine obligatoriu la pachet cu CASCO, la care deobicei platesti o prima comparabila cu unul care are peste 100 de masini, cotele de prima fiind negociate intre Asigurator, Finantator si Broker(intotdeauna exista un broker, de obicei al finantatorului...). Iar, mai nou, s-a negociat si ca, in caz de dauna, utilizatorul sa nu fie obligat la plata reintregirii sumei asigurate. Asa ca acest tip de "intretinere"(in lease poti sa o busesti si nu te costa nimic) e chiar mai convenabil decat daca-ti iei masina in alte variante de finantare.
Nicu.2oo5
Eu nu inteleg de ce atata lume pune problema revanzarii.
Eu nu-mi iau masina ca sa scot multi bani pe ea la revanzare. Imi iau masina sa am cu ce sa ma deplasez si sa-mi fac treburile. Am avut masina SH si m-am lamurit, asa ca eu n-o sa-mi mai iau niciodata SH. Prefer sa platesc mai mult pe o masina noua, insa sa fiu sigur ca ma duce unde vreau, cand vreau si nu ma lasa in drum. Masina anterioara, luata de noua, am tinut-o 4 ani si nu i-am schimbat decat consumabilele. Asta noua, luata de 3 luni, am s-o tin tot asa, 4-5 ani. Nu ma intereseaza ca am s-o revand cu jumatate din pretul platit de mine pe ea sau nici atat. Consider ca linistea, siguranta si confortul meu merita atat.
klm
CITAT(20krpm @ Feb 9 2009, 08:55 PM) *
ce mi se pare mie cel mai convenabil insa e lease-ul. e o forma de a avea o masina noua o data la 3 ani, la o plata lunara aproape la jumatatea uneia de credit pe 5 ani, si fara costuri initiale.
[...]
de ce sa platesti 60%+ din valoarea de noua a unei masini care e veche, si ca model si ca rulaj, de 3 ani?...

Pai sa ne gandim la ideea de lease
-in Romania:
o masina de 15k euro o sa aiba o valoare reziduala de 1500-max 2k euro deci la un lease pe 4 ani platesti un credit de 13-13500 euroi la cursul bancii cu care lucreaza firma de leasing
-in america:
o masina de 19500 $ (15k euro) o sa aiba valoarea reziduala de ~11700$ (9k euro) deci la un lease pe 4 ani platesti un credit de 7800$ (6k euro)
Ti se mai pare convenabil?
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ Feb 10 2009, 12:59 AM) *
Pai si daca e vorba sa busesti o masina, nu mai bine e una SH? Ce aia in lease poti sa o busesti si nu te costa nimic?

well... nu... nu stiu. mellow.gif ca sa fiu sincer n-am busit masini ca sa stiu, n-am avut niciodata vreun accident. am apelat de doua ori la asigurare insa de fiecare data a fost o ciudatenie, si am sfirst prin a nu plati deductible deloc. pe masinile sh, in ultimul an, n-am mai cumparat asigurare comprehensive (casco), ca n-avea rost, si-asa nu aveam claims. pe astea noi insa tre sa iau, ca nah, daca nu-s ale mele... asa ca depinde de tipul de asigurare, de firma la care o platesti, de cit de des o lovesti - nu pot sa zic ca un sh e mai bushibila decit una noo, sau invers. un lucru mi-e clar insa, o masina noua nu mai e noua odata ce ai dus-o in service prima oara. atunci e momentul cind apar gremlins.

laurentiu
Eu consider ca nu se merita sa cumperi o masina noua daca o vinzi dupa cel mult 5-6 ani (depinde acum si la cer marci ne referin, adica la cele care ofera garantie mai putini ani)... asta daca nu esti "bani-gata" si nu te intereseaza costul unei masini. Cine stie, daca am avea f multi bani nu ne-ar interesa de devalorizarea masinii si am vinde-o cand ne-am plictisi de ea. Eu unu' asa as face teehee.gif
Dar pana atunci cred ca o masina buna trebuie sa fie in primul rand practica, relativ ieftina si care sa nu te lase in drum (alez Logan!... desi anul trecut as fi ales orice in afara de Dacia) rolleyes.gif In acest moment, as alege clar Logan, chiar daca consuma cam mult, nu are cine stie ce performante, ar mai arunca din cand in cand ulei sau ar aparea ceva puncte de rugina. Chiar si asa ar rezista bine vreo 10 ani (in conditiile in care as avea grija ea) chit ca as vinde-o atunci cu 1000-2000 de euro. De-abea atunci m-as gandi si la ceva care sa-mi placa, adica sa am alte prioritati la alegerea masinii. Poate ca atunci voi avea "curaj" sa ma gandesc la un Volvo...
Pe de alta parte eu nu inteleg ceva confused.gif : daca iti iei o masina noua, ca carei garantie este de 5 sau 7 ani( ma refer aici la Fiat si Kia), nu este bine sa o vinzi dupa 4 respectiv 6 ani? Pentru ca ar avea revizii facute la timp plus un an garantie si ar rezulta un profit bunicel unsure.gif
air_wolf
@20krpm: nu-i chiar asa. dar, in romania, o bara, o grila de radiator, 2 faruri si 2 semnale pot costa cit o masina sh.
@ozz: am facut un calcul si la cit merg eu cu masina, las doar pentru intretinere (revizii & stuff) circa 100eur/luna = 6000eur in 5 ani - asta la masina noua in garantie, si una de 10.000 nu una de 40.000. service-ul te rupe si in garantie daca trebuie sa schimbi ceva. apoi, tu zici ca schimbi placutele la 5 ani, eu le schimb de 2 ori pe an. in romania orice revizie de 2 lei, daca masina e in garantie, se face la service. mai pun discurile la 2 ani, cauciucuri de 3 ori, diverse chestii si gata.
de la cei 2000 ai tai ajungem undeva la vreo 8.000 de eur adica vreo 10.000$.
la o masina de 6 luni cu valoare de 15000 am pierdut doar 1000. la una de 11000 vinduta dupa 4 ani am pierdut 7000 iar la freelander de 4 ani s-au pierdut 20.000.
asa ca din punctul meu de vedere, sa tina cine vrea masina noua 4-5 ani si s-o vinda dupa. eu ma multumesc cu masini ieftine care ma duc din A in B cu niste osturi de nimic. m-am cam saturat sa ingras concesionarii locali din buzunarul meu.tatul
@laurentiu: in principiu cei care au bani si sint cistigati cinstit si nu din tunuri cu statul sint interesati sa nu piarda banii aiurea.
20krpm
QUOTE (air_wolf @ Feb 10 2009, 04:59 AM) *
@20krpm: nu-i chiar asa. dar, in romania, o bara, o grila de radiator, 2 faruri si 2 semnale pot costa cit o masina sh.

pai asta spun si eu, doar ca probabil ca ma exprim pe dos smile.gif cind ii "iei fatza", lista ta de cumparaturi e compusa in majoritate din obiecte noi, nu din obiecte de mina a doua.
QUOTE (air_wolf @ Feb 10 2009, 04:59 AM) *
service-ul te rupe si in garantie daca trebuie sa schimbi ceva.

cum adica?...
HalbaSus
QUOTE (20krpm @ Feb 10 2009, 05:35 PM) *
QUOTE (air_wolf @ Feb 10 2009, 04:59 AM) *
@20krpm: nu-i chiar asa. dar, in romania, o bara, o grila de radiator, 2 faruri si 2 semnale pot costa cit o masina sh.

pai asta spun si eu, doar ca probabil ca ma exprim pe dos smile.gif cind ii "iei fatza", lista ta de cumparaturi e compusa in majoritate din obiecte noi, nu din obiecte de mina a doua.
QUOTE (air_wolf @ Feb 10 2009, 04:59 AM) *
service-ul te rupe si in garantie daca trebuie sa schimbi ceva.

cum adica?...

1. Daca e sa repari o masina fara asigurare (fie ea noua sau veche, nu conteaza) e nasol de tot, cel mai bine iesi daca folosesti piese de la o alta masina lovita in alta parte... dar in mod sigur nu vei face asta cu masina ta noua, pe cand la un SH nu e o chestie chiar atat de damnabila. Deci e mai probabil ca reparatia unei masini SH sa coste mai putin decat reparatia unei masini noi. Daca masina mai e si in garantie si vrei sa o faci la reprezentanta atunci cu siguranta iesi mai ieftin cu reparatia unui SH facut la alt service, chiar daca iei piese noi.

2. Service-ul te rupe cat timp esti in garantie in 2 feluri:
- revizii: la A3 1.9 TDI o revizie (ulei + filtre) costa 700 roni la reprezentanta. Nu pare mult, dar o revizie la un service normal (nu neaparat unul de cartier) la A4 1.9 TDI (practic acelasi motor, acelasi ulei, aceleasi piese) costa cam 350 RONi... adica jumatate.
- Piese care nu sunt acoperite de garantie: exemplu ambreajul... ora de manopera la reprezentanta este muuult mai mare decat la orice alt service.
NGZ
Chestia cu garantia mi se pare incredibila. In cartea de service a masini mele scrie ca se asigura garantie 3 ani pentru motor si pentru unele subansambluri (sau cam asa ceva). O exprimare foarte ambigua.
Cand ajungi in service cu masina (in perioada de garantie) iti spun ca amortizoarele sunt consumabile, ambreiajul si caseta de directie ies din garantie dupa 30 000 km parcursi. Da' nu scrie nicaieri. Din fericire inca nu s-a defectat nimic la masina mea, chestiile astea le-am auzit de la un tip cu ocazia ultimei revizii.
Am incercat, la momentul cumpararii, sa clarific problema dar... aici nu-i nimic de negociat.
Masina mea este una ieftina si m-am gandit ca nu pot avea mari pretentii nici in zona garantiei, de la Audi m-as fi asteptat la mai mult. Adica ambreiajul de ce sa nu intre la garantie?
Cipp
CITAT(HalbaSus @ Feb 10 2009, 06:31 PM) *
2. Service-ul te rupe cat timp esti in garantie in 2 feluri:
- revizii: la A3 1.9 TDI o revizie (ulei + filtre) costa 700 roni la reprezentanta. Nu pare mult, dar o revizie la un service normal (nu neaparat unul de cartier) la A4 1.9 TDI (practic acelasi motor, acelasi ulei, aceleasi piese) costa cam 350 RONi... adica jumatate.
- Piese care nu sunt acoperite de garantie: exemplu ambreajul... ora de manopera la reprezentanta este muuult mai mare decat la orice alt service.

Hai sa nu luam o masina de lux, ci una care se vinde cu succes in Romania - Kia Cee'd - 12.000E noua - o revizie simpla - 600ron. Un ambreiaj - 1400ron, o curea de distributie 528, un amortizor 600, un catalizator 12400. In afara de motor&cutie, toata masina e consumabila. La banii astia cred si eu ca le convine sa dea garantie 7 ani! O masina noua cu o garantie dubioasa. Merita? Nu comentez...

Problema care a aparut in ultimul timp e ca, dupa spusele ADAC, 1 din 4 nemti inseala la vanzarea unui autoturism SH. Daca asta e procentul in Germania, oare care ar fi in Romania? Merita un SH? Cati km sunt reali? 6 din 49? Iar nu comentez...
laurentiu

[/quote]
2. Service-ul te rupe cat timp esti in garantie in 2 feluri:
- revizii: la A3 1.9 TDI o revizie (ulei + filtre) costa 700 roni la reprezentanta. Nu pare mult, dar o revizie la un service normal (nu neaparat unul de cartier) la A4 1.9 TDI (practic acelasi motor, acelasi ulei, aceleasi piese) costa cam 350 RONi... adica jumatate.
- Piese care nu sunt acoperite de garantie: exemplu ambreajul... ora de manopera la reprezentanta este muuult mai mare decat la orice alt service.
[/quote]

Interesant ce zici tu. Din cate stiam Audi are cele mai ieftine revizii dintre toate marcile premium. confused.gif La polul opus sunt Mercedes si Volvo.
Dar in cazul marcilor premium eu vad altfel lucrurile: o marca premium isi arata calitatile dupa mai mult timp (peste 10 ani si peste 150 000-200 000 de km), perioada in care o masina "de masa" incepe sa pice din ce in ce mai mult. Asta este si motivul pentru care personal as fi mai reticent la alegerea unei masini premium de noua. Prefer mai bine sa o cumpar peste 5-10 ani, poate la jumatate de pret, si mai buna decat o masina noua. "de masa".
HalbaSus
QUOTE
Interesant ce zici tu. Din cate stiam Audi are cele mai ieftine revizii dintre toate marcile premium. confused.gif La polul opus sunt Mercedes si Volvo.


Asa e, la audi-urile "normale" (mai putin A8 si Q7) ora de manopera e identica cu cea de la VW. Si e (sau cel putin era) mai ieftina decat la alte marci premium, stiu un tip care la un XC90 a platit 40 si ceva de milioane la revizie (i-au schimbat si placutele de frana si inca niste chestii... consumabile). Dar si la reprezentanta dacia te va costa mai mult o revizie decat daca o faci la un service inependent.
QUOTE
Dar in cazul marcilor premium eu vad altfel lucrurile: o marca premium isi arata calitatile dupa mai mult timp (peste 10 ani si peste 150 000-200 000 de km), perioada in care o masina "de masa" incepe sa pice din ce in ce mai mult. Asta este si motivul pentru care personal as fi mai reticent la alegerea unei masini premium de noua. Prefer mai bine sa o cumpar peste 5-10 ani, poate la jumatate de pret, si mai buna decat o masina noua. "de masa".


Nu cred ca masinile premium au fost gandite sa reziste mai mult in timp... as zice ca dimpotriva, o masina mai ieftina si mai simpla are sanse mai mari de supravietuire peste 15-20 de ani. La o masina premium vor pica tot felul de gadgeturi. O masina premium iti ofera alte satisfactii, materiale mai placute la atingere, schimbatoare precise, tehnologie de varf, lista de optionale infinita, imagine, motoare puternice, ergonomie, etc...

QUOTE
Am incercat, la momentul cumpararii, sa clarific problema dar... aici nu-i nimic de negociat.
Masina mea este una ieftina si m-am gandit ca nu pot avea mari pretentii nici in zona garantiei, de la Audi m-as fi asteptat la mai mult. Adica ambreiajul de ce sa nu intre la garantie


Cu ambreajul chiar n-am avut probleme (rezista dupa 9 ani, un chiptuning si nenumarate starturi lansate), dar din cate stiu eu nici un producator nu ofera garantie pentru ambreaj. La A3 in garantie s-au stricat 2 lucruri: jaluzeaua de la trapa si cotiera, ambele au fost reparate in garantie si dupa reparatie masina a fost spalata, de altfel la service-ul audi iti spala masina dupa orice schimbare de piesa.
ozz86651
Ambreiajul nu intra in garantie nicaieri. Da-mi o masina si-l faci muci in 3 minute. Ba chiar mai repede.
In rest cred ca vedem si lucrurile diferit din cauza de diferente locale:
1. In Romania cit esti in garantie trebuie sa-ti schimbi uleiul la reprezentanta. Asta e un abuz. Daca ar fi ilegal sa ti se ceara asta, reprezentanta ar avea preturi mult mai decente din cauza concurentei.
2. Aici nu poti sa-ti permiti sa busesti o masina si dupa aia sa te duci la asigurare sa ceri banii ca si cind nimic nu s-ar fi intimplat. Te costa. Iti ramine in istorie si pretul asigurarii pe multi ani e determinat de istorie, iar istoricul e legat de persoana, nu de masina si forma ei de finantare.
3. Nu exista vreun avantaj la asigurare daca iei masina in leasing. Probabil insa vei fi obligat sa iei mai multa asigurare decit ai lua daca ai cumparat (daca ai cumparat cu banii jos e clar, poti sa-ti iei si minimul de asigurare).

QUOTE
@ozz: am facut un calcul si la cit merg eu cu masina, las doar pentru intretinere (revizii & stuff) circa 100eur/luna = 6000eur in 5 ani - asta la masina noua in garantie, si una de 10.000 nu una de 40.000. service-ul te rupe si in garantie daca trebuie sa schimbi ceva. apoi, tu zici ca schimbi placutele la 5 ani, eu le schimb de 2 ori pe an. in romania orice revizie de 2 lei, daca masina e in garantie, se face la service. mai pun discurile la 2 ani, cauciucuri de 3 ori, diverse chestii si gata.


Mi se pare foarte ciudat... Sint sigur ca-i adevarat, dar ma intreb de ce.
Eu de exemplu am masina de 100.000km (Honda Civic) din 2005. Am schimbat cauciucuri si am schimbat ulei. Am schimbat si filtrul de aer o data. In rest nimic. Mai am placute de frina ramase cam 20% pe fata si 50% pe spate. Cauciucurile noi ar trebui sa ma tina 80,000km lejer, alea care vin din fabrica sint de rahat si le-am schimbat (cu bucurie) la 60,000km. Folosesc ultra high performance all season, deci nu rahaturi de genul touring ca alea tin dublu dar sint dure si n-au aderenta.
Stiu ca in Romania regimul pentru masini e mult mai brutal, dar ma asteptam la o uzura de 2 ori mai intensa, nu in halul asta.
ozz86651
Cind va aud cu filtre si uleiuri de sute de RON mi se face rau. Un filtru de benzina e 5$ si un kil de ulei e 1-2$. OK, 4-5$ sintetic. Daca o fac singur ma costa sub 20$. Cu 5$ in plus fac aia de la supremarket (wallmart) toata treaba. Daca vreau sintetic ma duc spre 40$ in cel mai ieftin loc, cu 10$ in plus imi rotesc si cauciucurile. Sint unele locuri unde platesti 80$ pe sintetic, ma mai duc si eu acolo ca e foarte rapid, stai in masina cit lucreaza aia, dar sute de RON? Adica eu stau in aproape cel mai scump loc din USA, ora de manopera la orice service e 90-110$ si e mai ieftin ca la voi?

A, mi-am adus aminte, am mai schimbat bateria, daca ma duceam la wallmart cred ca ma costa 50$, dar am facut-o la prumul service din drum si a fost 110.
mike.omega
La noi nu gasesti filtre de aer sub 10$, filtre de ulei sub 5$ si un litru de ulei e minim 10$. Manopera e in jur de 40-50$/ora (sper sa fi transformat bine, asa la ochi smile.gif ) Asta la un service obisnuit biggrin.gif

Sunt unii care te obliga la nu stiu de care ulei long life si ala e 20$L, minimum. Un filtru de polen porneste de la 15$ si se opreste pe la 50$.

Astea sunt tarife de la marci de volum(Kia, Citronel, Chevy, Daewoo etc)

Ce ma intriga pe mine e faptul ca ei nu taxeaza timpul efectiv in care se petrece revizia ci timpii din hartiilor lor. Adica: la un schimb de ulei si filtre sa zicem ca stai maxim 1h si 1/2. Eh nu! Ei iau catalogu si incep si aduna timpii alocati pt fiecare operatiune si brusc te trezesti cu 3-4 ore de manopera pe hartie!

PS: inca nu s-au inventat placute care sa tina 100 k de km si pneuri care sa tina 80k de km, dar daca tu zici...
air_wolf
QUOTE (mike.omega @ Feb 10 2009, 11:58 PM) *
La noi nu gasesti filtre de aer sub 10$, filtre de ulei sub 5$ si un litru de ulei e minim 10$. Manopera e in jur de 40-50$/ora (sper sa fi transformat bine, asa la ochi smile.gif ) Asta la un service obisnuit biggrin.gif

Sunt unii care te obliga la nu stiu de care ulei long life si ala e 20$L, minimum. Un filtru de polen porneste de la 15$ si se opreste pe la 50$.

Astea sunt tarife de la marci de volum(Kia, Citronel, Chevy, Daewoo etc)

Ce ma intriga pe mine e faptul ca ei nu taxeaza timpul efectiv in care se petrece revizia ci timpii din hartiilor lor. Adica: la un schimb de ulei si filtre sa zicem ca stai maxim 1h si 1/2. Eh nu! Ei iau catalogu si incep si aduna timpii alocati pt fiecare operatiune si brusc te trezesti cu 3-4 ore de manopera pe hartie!

PS: inca nu s-au inventat placute care sa tina 100 k de km si pneuri care sa tina 80k de km, dar daca tu zici...


da, asa e. am patit-o si eu si data urmatoare am pus cronometrul. am stat 1 si 45 de minute, ei imi pusesera 3 ore. le-am zis ca ma duc la opc, am sunat un prieten avocat, mega scandal. mi-au facut factura pentru o ora si 45 de minute. dar am fost singurul de acolo, mai ales ca restul oamenilor comentau ceva de genul "ia uite si la saracul asta... se cearta pentru o ora de manopera in plus..." - prostii aia n-au inteles ca si ei sint in aceeasi situatie.
la gume s-au inventat: cu bf goodrich am facut 70.000km fara pana, cu 40% din profil. au mai mers inca 40.000 la persoana care a cumparat masina. super gume, aderenta la greu pe orice vreme. dar la noi lumea cumpara 2-3 seturi proaste in loc sa ia un set bun si evident costurile cresc.
@ozz: man, un set de amortizoare pentru toyota mea costa in US, 250$ 5 amortizoare bune+30% transportul. aici ma costa peste 100eur bucata alea proaste!!!! de la 300$ la peste 700$ e o diferenta huge!!!!
HalbaSus
ozz, stiu ca sunt off-topic, dar nu ma rabd si trebuie sa intreb: voi ce mama dracului faceti cu banii ? (ma refer la americanul de clasa medie)
- Casele sunt mai ieftine (tocmai am primit azi pe mail oferta super-mega-promotionala de la o firma de dezvoltari imobiliare ca acum pot lua casa incepand de la 638 de euro/mp... si asta e la o casa facuta de mantuiala la marginea orasului intre cimitir si soseaua de centura... la una decenta ajungi lejer la 1000 euro/mp
- Masinile sunt mult mai ieftine
- Benzina e mult mai ieftina, intretinerea masinii e mult mai ieftina.
- Conditiile de leasing si creditare sunt mai bune decat la noi.
- Mancarea e mai ieftina.
- Electronicele sunt mai ieftine
- Hainele sunt mai ieftine.

Singurul lucru mai mare din state sunt salariile.

Ei si cu toate astea: voi va plangeti de criza ???
mike.omega
Daca mi-aduc eu bine aminte, Ozz a explicat ca la ei chiriile si impozitele nu sunt chiar mici smile.gif
In fine, revenind! Piata auto din US are in spate o mare retea de piese aftermarket. La ei gasesti aceeasi piesa facuta de enspe producatori => pret mai mic(si exemplele continua). Cand vrei sa modifici masina nu mai zic smile.gif
air_wolf
QUOTE (mike.omega @ Feb 11 2009, 09:20 AM) *
Daca mi-aduc eu bine aminte, Ozz a explicat ca la ei chiriile si impozitele nu sunt chiar mici smile.gif
In fine, revenind! Piata auto din US are in spate o mare retea de piese aftermarket. La ei gasesti aceeasi piesa facuta de enspe producatori => pret mai mic(si exemplele continua). Cand vrei sa modifici masina nu mai zic smile.gif


pai nu mai zi... ca devine enervant teehee.gif fac lista cu preturi aici si lista cu preturi acolo si cind vad diferenta ma ia ameteala.
e adevarat, anumite masini, rare, sint greu de pastrat si intretinut. imi aduc aminte de sugativa mea 3F benzinar, care este unica in tara din cite stiu, si pentru care n-am gasit aici nici o piesa de motor. daca ai asa ceva poate nu e o idee buna s-o tii daca nu stii in ce te implici. la fel si cu golfurile gti de exemplu: multe sint refacute cu piese de la golf normal, desi specificatiile sint altele. sau te duci in oras si nu gasesti rulmentul pe codul ala dar iei echivalentul pe alt cod de la alta marca pe principiul dimensiunilor... de asta sustin ca este loterie sh-ul.
ozz86651
Halba, am detaliat cu 20krpm subiectul in topicul cu copii biggrin.gif. Noi avem o multime de cheltuieli pe care voi nu le aveti sau nu le constientizati, viata aici nu e deloc ieftina daca vrei un nivel decent. Chestiie neesentiale sint ieftine, chestiile esentiale sint insa al dracu de scumpe. Ca-s electronicele sau piesele de masina ieftine e o consolare minora, ca astea nu-s chestii fara de care nu se poate trai. Si nu, casele nu-s ieftine deloc, adica depinde unde... nu compara un oras in Romania cu o preerie batuta de vint si soare unde nu-i nimic de facut in Oklahoma...
Pe de alta parte e foarte adevarat ca preturile la case sint ridicole in Romania si sint locuri decente in USA cu case decente la pret (Austin, TX de exemplu, Washington, Oregon).

QUOTE
PS: inca nu s-au inventat placute care sa tina 100 k de km si pneuri care sa tina 80k de km, dar daca tu zici...


E nu... crezi ca mi-au schimbat placutele pe din dos gratis si nu mi-au spus? smile.gif La placute n-am dovezi, dar uite un exemplu la cauciucuri. Hai ca pun o copie:

Michelin Primacy MXV4

Treadlife Warranty 60,000 Miles
Uniformity Warranty First 2/32" of wear
Workmanship & Materials Warranty 6 Years - Free replacement for first 2/32" of wear, then p rated to 2/32".
Manufacturer's Road Hazard Warranty None
Manufacturer Warranty Brochure Download PDF
Manufacturer Special Warranty 30 Day Test Drive, 2 Year Roadside
Overall Tire Warranty Rating*


Daca garantia e 96,000km inchipuie-ti ca tine mai mult de atit. Si-s o multime ca asta, n-am ales, am dat un click la intimplare, si marci ieftina ca Kumho ofera tot garantie de genul asta. Cum am zis, n-am luat grand touring, am luat ultra high performance si acolo garantia e numai 40-50,000 mile ca-s mai moi.
Apropo, unde am zis filtru de benzina am vrut sa zic filtru de ulei pentru motor pe benzina. Un Fram e 5-7$ si e firma serioasa (si celelalte tot aici ca bani).
Si ca sa dau exemplu de marca serioasa, nu Honde si din astea, schimbul de ulei la BMWul unui prieten de-al meu facut la service specializat BMW (NUMAI pentru BMW, nu fac altceva) cu ulei full sintetic Castrol da pe care scrie BMW e 45$ mari si lati.

QUOTE
Ce ma intriga pe mine e faptul ca ei nu taxeaza timpul efectiv in care se petrece revizia ci timpii din hartiilor lor. Adica: la un schimb de ulei si filtre sa zicem ca stai maxim 1h si 1/2. Eh nu! Ei iau catalogu si incep si aduna timpii alocati pt fiecare operatiune si brusc te trezesti cu 3-4 ore de manopera pe hartie!


Asta mi se pare o potlogarie gigantica. Nu ca ti-a taxat ore in plus, poate ca au lucrat doi oameni simultan. Mi se pare o timpenie ca:
1. Un schimb de ulei si filtre dureza ore si se factureaza ore. Un schimb de ulei, filtru de aer si filtru de cabina (polen) EU il fac in juma de ora dupa 3 incercari daca imi dai macaraua aia care ridica masina. Dai drumu la robinet, desurubezi filtrul, pui altul (cu ulei in el), inchizi robinetul, bagi 4 bidoane de ulei. Cine sta ore pentru un schimb de ulei? Lumea n-are altceva de facut?
2. Cum mama naibii sa-ti factureze 3 ore? Nu exista nimeni care sa reglementeze asa ceva? Aici serviceurile au o carte cu operatii si la fiecare operatie e trecut un numar de ore... nu au nici o flexibilitate, e ilegal sa facturezi mai mult de 10-20 minute pe un schimb de ulei, ii dai in git fac pe ei. De fapt schimbul de ulei si filtrele au un pret fix, nu stiu cit e timpul da pe acolo. A, ca poate au fost incompetenti si le-a luat 30 de minute in loc de 20? ghinion, nu pot sa zica ca am avut nu stiu ce intepenit si s-au chinuit 2 ore ca nu tine... nu exista operatiune in calculator care sa se cheme "deztepenire roata ruginita".

Sa nu-si inchipuie cineva ca aici toti mecanicii sint profesionisti, acu 3 sapatamini niste idioti au uitat sa imi bage piulitele la o roata si era sa plec cu ea asa si cind le-au insurubat una a intrat strimb si acum trebuie sa schimb surubul ala (ar trebui sa ma duc la ei sa le dau cu ea in cap da-s departe)... da macar nu te trag in piept pe fata. Nu ca n-ar vrea, dar nu pot ca-i tine legea.
mike.omega
@Air wolf: ce zici tu se intampla la SH-urile vechi, la SH-urile de 5-6 ani sunt cataloge de piese cu coduri exacte, totul e sa gasesti piese bune smile.gif
Noi avem in familie o pers care are un Pejo 405(1987 toamna) si un Pajero(1995) si stii ce a facut pt a avea piese de schimb? A mai cumparat cate o masina ori neinmatriculata ori avariata pentru piese. Avantaju e ca are loc unde sa le tina teehee.gif

@Ozz: Modelul acela de Michelin nici macar nu exista pe site-ul din .ro,
Si da, stiu si eu in cat timp se schimba un ulei, dar te poti cu reprezenta? ei au ajuns un fel de autoritate. Daca ai putina rabdare si citesti ce au zis cei cu Subaru o sa vezi ca nu exista 2 reprezentante Subaru in RO care sa spuna acelasi lucru despre revizia de 5000km smile.gif Si nu, NU exista legi care sa reglementeze ceva si pot fi controlati doar de OPC unde daca nu ai si ceva dovezi clare te duci degeaba...

PS: revizii la bmw? mi-e frica sa ma gandesc pinch.gif
Diesel
QUOTE (Nicu.2oo5 @ Feb 10 2009, 08:57 AM) *
Eu nu inteleg de ce atata lume pune problema revanzarii.
Eu nu-mi iau masina ca sa scot multi bani pe ea la revanzare. Imi iau masina sa am cu ce sa ma deplasez si sa-mi fac treburile.


Exact asta e si parerea mea.

Mie la revizia de 15000km mi-au facturat 2 ore si ceva de manopera pentru 45min in care un singur nene s-a ocupat de tot. Adevarul e ca au fost foarte amabili si au facut programarea a 2-a zi nu peste 3 sapt. Toata lumea zambea si s-au comportat f profesionist.

Si toate astea pentru faptul ca am garantie 7ani sau 150 000km la trenul de rulare. Timp in care iau toate gropile la ce viteza apuc si franez cu motorul un pic mai mult decat e necesar. Sigur voi distruge si suspensiile si transmisia la un anume moment si atunci voi apela la garantie biggrin.gif Asta daca nu o vand intre timp.
NGZ
Ozz eu am inteles ca utilizat defectuos ambreiajul se poate transforma in muci, ca sa-ti pastrez exprimarea, dar, tinand cont ca este o piesa importanta si scumpa, ar trebui consermnat in clar ca acesta se afla in afara garantiei. Pana la urma sunt multe bucati din masina care pot fi teteriorate cu usurinta cand sunt exploatate cu rea intentie. In orice activitate exista un risc.
Problema de fond, pe care eu am vrut sa o scot in evidenta (dar se pare ca nu am reusit), este ca nu stii exact care componente ale masinii sunt in zona de garantie si care nu. Ba mai mult, din cauza exprimarilor ambigue din cartea tehnica, se poate intampla ca, pentru acelasi defect al masinii, domnul Ionescu sa beneficieze de garantie in timp de domnul Popescu nu. Pai ce vina are domnul Popescu ?!. biggrin.gif
mike.omega
Faptul ca la noi dealerii sunt de 2 lei!
Cand am luat C4 am fost avertizati sa fim atenti ce presuri cumparam la masina deoarece "foorest"-ul este foarte aproape de pedala de ambreiaj si din cauza presului riscam sa nu apas pe pedala pana la capat, chestie care cica macina ambreiajul in timp, ei avand mai mult cazuri de acest gen wink.gif
HalbaSus
ozz, ba da, casele sunt mai ieftine... De curiozitate am cautat cateva case in LA (asta nu e un oras rau... sau prea ieftin... right ?). Preturile sunt de la 100 si ceva de mii de dolari pana la 1 milion si ceva de dolari... Am ales ceva mediu:
http://www.trulia.com/property/42414522-38...ngeles-CA-90008

Arata binisor, mai bine decat majoritatea proprietatilor. Pret pe mp ? 759 euro pe mp. Asta e un pret acceptabil in Oradea... pentru o casa nu la fel de bine intretinuta (Ok, acum au mai scazut preturile si primesti si la 1000 euro mp construit si 500-600 neconstruit). Si Oradea totusi nu e cel mai scump oras din Romania, si nici nu seamana cu LA (desi ambele sunt la vest smile.gif ).
RUE
orele de manopera la revizie sunt 3 de obicei la tarifare deoarece teoretic sunt si alte operatiuni de facut in procedura in afara de a schimba consumabilele.
ei au o multitudine de repere si proceduri de test pt fiecare data de revizie.
pentru noi vizibile sunt doar aceste schimburi, teoretic ei trebuie sa ia reperele pe rand:
- lumini, instalatie electrica, elemte de avertizare pe bord. unele necesita mai mult de un singur test. daca sunt dubii se repeta acel test.
- rulare, pneuri, jocuri in rulmenti,
- testare franare cu raport listat pt performanta predat clientului, lichid, placute verificate
astea sunt parerile mele dupa aproape 1 an de testare deazvoltare sw automotive.

e aberant sa te duci doar sa schimbi uleiul si filtrele si sa te tarifeze 2-3 ore daca ati patit careva.
pmhoria
@Diesel
Am citit pe forumul dedicat kia ceed cum ca ambreiajul ar fi garantat 2 ani si nu 7. Si ca din bara in bara ar fi numai 5 ani, cei 7 se refera la motor si cutie. Ceea ce E adevarat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.