Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lacia Delta 1,9 multijet biturbo 190 Cai Putere !
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lancia
adi.mitrea
Da, am început cu sfârșitul. Concluzia:

Lancia Delta este o mașină deosebită pe care ți-o cumperi să te simți special!

Delta este genul de automobil care îți place sau nu, genul de mașină rară, care va rămâne rară, și care va întoarce priviri până când ultimul exemplar va ieși de pe linia de fabricație. Este un model care va rămâne în istoria industriei auto pentru liniile ei, care te fac să simți nobil fără să ai un Rolls Royce ca primă mașină. Pur și simplu Delta te face să te simți superior prin simpla ta apariție alături de ea - îndrăzneața italiancă.

Exteriorul, cel mai bine descris de poze, este ciudat, cursiv... avangardist. Trebuie să recunosc că în cele două zile de drive test, atât mașina, cât și eu, am primit multe priviri măgulitoare.

Interiorul este bine lucrat și materialele sunt peste tot ce oferă concurența directă la 22.000-23.000 euro DDP. Scaunele sunt îmbrăcate în piele întoarsă în combinație cu piele (cred că ecologică), volanul are locuri speciale pentru „ținut mâinile la ora 10 și 10 minute”. Pe bord se găsește un material cauciucat cu aspect de piele, foarte moale și plăcut la atingere. De asemenea, bordul, precum și fețele de uși, au inserții cromate care chiar sunt din metal, nu din plastic!

Iluminarea este poate cea mai plăcută surpriză de la bordul Lanciei Delta. Tot ce înseamnă cifră, literă și simbol din mașină arată alb ziua și alb-neon seara. Pentru cei familiarizați cu mașinile din grupul Fiat, trebuie menționat că Lancia Delta are interiorul și desenul interior general preluat de la Fiat Bravo. De asemenea și platforma tehnică tot de la Bravo vine, Lancia fiind un pic mai mare.

Conforul interior este mediu spre bun, mai ales dacă luăm ca referință scaunele din față. Acestea suferă însă la capitorul susținere laterală, Henry90720 avea dreptate, calitativ fiind însă excelente, după cum spuneam.

Bancheta spate este cam tare și montată mai sus decât scaunele din față, deci poziție de stat ca în amfiteatru. Spătarele banchetei spate, și ea slab profilată, sunt reglabile, deci o dotare ideală care încearcă să compensenze profilarea și confortul deficitare. O dotare interesantă mi s-a părut faptul că șezutul banchetei culisează (fracționat, 60% cu 40% - se poate observa la fotografiile din interior) pentru a permite ori un spațiu de încărcare mai mare în portbagaj, ori spațiu mai mult pentru picioarele pasagerilor din spate.

Motorul și cutia fac un mariaj excepțional. Cu toate astea le-am lăsat mai la urmă pentru că Lancia Delta nu e o mașină pe care să o alergi cu „năduf”, pentru simplul motiv că a fost creată pentru altceva.

Cursele schimbătorului sunt destul de ample, însă levierul este absorbit parcă de treapta în care vrei să schimbi. Etajarea este corectă, permițând o accelerare optimă în orice treaptă.

Pe la 110-120 km/h apare un șuierat care se amplifică odată cu viteza, iar pe la 150 km/h dispare (fiind acoperit mai debrabă de alte zgomote aerodinamice și de sunetul motorului). Antifonarea pare bună și atât dacă o compari cu mașini de clasă superioară (D), care nu sunt neapărat premium sau mai scumpe, cum ar fi Skoda Superb 2008. Practic, confortul acustic interior este de nivel mediu-superior pentru o compactă.

Lancia Delta 2008 nu are absolut nimic în comun cu vechea Delta și cu atât mai puțin cu Delta Integrale. Noua Delta este o reeditare a numelui, nu a modelului. Asta nu înseamnă că mașina-i rea, însă rădăcinile ei în trecut se leagă doar de cinci litere frumos alăturate.

Practic nu noul model nu se află în aceeași situație ca Fiat 500 (2007) și Fiat 500 din anii '70-'80.

Pentru cei care se hrănesc cu cifre, consumul mediu la finalul testului de 300 de kilometri a fost de 9%. Impresionant de puțin pentru un 1,9 litri biturbo de 190 Cai Putere.

Dacă Lancia Delta ar fi fost mașina mea personală cred că aș fi scos o medie de 7,5-8%, pentru că valorile au început să crească cu 1 litru % după sesiunea foto în mișcare din Piața Constituției unde mașina nu a fost menajată deloc.

Am observat că în trafic urban aglomerat consumul se stabilizează la 9-10%, iar în extraurban pe drum național mașina consumă 5-7%. La mers tare pe autostradă (150 km/h+) consumul urcă din nou spre 10%.

Lancia Delta este primul model din grupul Fiat pe care este montat noul propulsor diesel de 1,9 litri biturbo. Din punctul meu de vedere, grupul Fiat și-a demonstrat din nou supremația în ceea ce privește motoarele (diesel), ei fiind inventatorii common-rail...

Fotografii:



Alte drive test-uri:

Clasa A: Fiat 500

Clasa B: Dacia Sandero, Mini CooperS, Seat Ibiza 2008

Clasa C (compactă): Skoda Octavia 2 facelift, Fiat Bravo, Honda Civic Hybrid, Kia C’eed, Peugeot 308, Volvo C30, Ford Focus CC, Volkswagen Scirocco

Clasa D: Skoda Superb 2008, Alfa Romeo 159, Volvo XC70

Crossover: Seat Altea Freetrack

SUV: SsangYong Kyron, Chevrolet Captiva
adi.mitrea
Se pare că forumul nu-mi dă voie să pun mai multe poze de pe imageshack, așa că voi încerca să le încarc direct pe forum imediat.
adi.mitrea
mai urmează câteva thumbsup.gif
adi.mitrea
ultimele
T u d o r
Mai... e urata ca foamea... pinch.gif
marius68582
Fain review,dar parca mai putin detaliat decat ne-ai obisnuit.
Cat priveste aspectul estetic,singurul pe care mi-l permit sa-l comentez-deoarece nu am condus inca masina,are valente de opera de arta.Asta pentru ca intocmai unei statui,ii sta mai bine nemiscata,eventual sus pe un piedestal,cu muritorii in jurul ei admirand-o.
Pozele cu ea in miscare n-au pic de gratie.Si doar ai spus ca nu are nici o legatura cu vechea Delta... whistling.gif
DRAGOS
Io am aceeasi parere cu Tudor. La exterior e urata cu spume teehee.gif

Pe de alta parte, cel putin in poze, interiorul mi se pare foarte reusit. Atept s-o vad live smile.gif
Random
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 28 2009, 01:34 PM) *
... Scaunele sunt îmbrăcate în piele întoarsă în combinație cu piele (cred că ecologică)....

Alcantara?!

Am vazut-o expusa in Mall. Pare genul de masina cu care se duce Mihai Albu la munca.
Din lista de masini pe care nu mi le-as cumpara, Delta e cea mai frumoasa.
Andrei Suzuki
Mie mi se pare superba.De interior nu mai zic. E...altceva decat vezi pe drumurile noastre.O abatere de la monotonie,zic eu. Multumim pt poze!
Hoinar
QUOTE (Andrei Suzuki @ Jan 28 2009, 11:52 PM) *
Mie mi se pare superba.De interior nu mai zic. E...altceva decat vezi pe drumurile noastre.O abatere de la monotonie,zic eu. Multumim pt poze!

Yep! thumbsup.gif
Asa cum zice domnul.
Parca grila aia mergea mai alungita...Da' poponetzul ala e superb...arata intr-un mare fel.
Adi, cum merge masina...e ceva din clasa cu care se compara? Sau ai mers doar la relaxare sa traiesti toate senzatiile...? smile.gif
T u d o r
Cred ca una dintre masinile alea de love or hate de la prima vedere.. Cum a fost Megane hatch cand a aparut, cum au fost si altele. Jur ca mi se pare hidoasa. pinch.gif Interiorul e ok, dar aspectul exterior ma infioara. Daca vad una in trafic franez si o las sa treaca, ca ma pierd. biggrin.gif Ah, Bravo imi place mai mult. Presupun ca in buna traditie a marcii Lancia (responsabila cu premiumu' in concernul Fiat) pretul ma va ajuta sa nu-mi stric prea multe zile din viata cu hidosenia. teehee.gif
22nst
QUOTE ( T u d o r @ Jan 28 2009, 02:04 PM) *
Mai... e urata ca foamea... pinch.gif

Ba chiar imi place smile.gif
Iar daca asta costa 22000 euro cu motorul ala de 1.9 si 190 cp... mmm chiar suna bine!
adi.mitrea
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 28 2009, 01:34 PM) *
Delta este genul de automobil care îți place sau nu...


Da, m-am citat inclusiv pe mine. Comentariile voastre de până acum îmi demonstrează că nu m-am înșelat whistling.gif


QUOTE (Random @ Jan 28 2009, 11:09 PM) *
Alcantara?!

Am vazut-o expusa in Mall. Pare genul de masina cu care se duce Mihai Albu la munca.
Din lista de masini pe care nu mi le-as cumpara, Delta e cea mai frumoasa.


Alcantara, da rolleyes.gif Cel mai tare comentariu Random. Și acum zâmbesc!

QUOTE (Andrei Suzuki @ Jan 28 2009, 11:52 PM) *
Mie mi se pare superba.De interior nu mai zic. E...altceva decat vezi pe drumurile noastre.O abatere de la monotonie,zic eu. Multumim pt poze!


Așa zic și eu. Cât despre poze... pentru nimic. Pur și simplu formele mașinii m-au determinat să-i fac poze până când mi-au degerat degetele pe aparat! unsure.gif


QUOTE (Hoinar @ Jan 29 2009, 12:46 AM) *
Parca grila aia mergea mai alungita...Da' poponetzul ala e superb...arata intr-un mare fel.
Adi, cum merge masina...e ceva din clasa cu care se compara? Sau ai mers doar la relaxare sa traiesti toate senzatiile...? smile.gif


Spre deosebire de alte drive-test-uri, din cauza vremii urâte nu m-am aruncat la drumuri lungi, însă am ieșit pe autostradă (cu DORU), m-am plimbat prin București și în împrejurimi. Prin urmare nu aș putea să spun cum stă mașina pe serpentine.

Lancia Delta se compară / apropie foarte mult de Fiat Bravo. Ambele modele sunt construite pe platforma C a grupului Fiat.

Legat de o comparație ca la carte, cu mașini din aceeași categorie (premium), atunci ar fi BMW Seria 1, Mercedes-Benz B Class, Audi A3 Sportback... și cam atât.

Ca performanțe dinamice și confort aș spune că A3 Sportback și BMW Seria 1 sunt superioare Lanciei Delta, având însă prețuri sensibil mai mari pentru dotări și motorizare echivalente.

Legat de design, las la aprecierea voastră comparația între cele patru modele.

QUOTE ( T u d o r @ Jan 29 2009, 01:09 AM) *
Cred ca una dintre masinile alea de love or hate de la prima vedere.. Cum a fost Megane hatch cand a aparut, cum au fost si altele. (...) Presupun ca in buna traditie a marcii Lancia (responsabila cu premiumu' in concernul Fiat) pretul ma va ajuta sa nu-mi stric prea multe zile din viata cu hidosenia. teehee.gif


Ai dreptate, mai puțin la partea legată de preț. Lancia Delta costă între 19.500 și 26.670 euro DDP.

Delta are trei versiuni de echipare, Argento, Oro și Platino.

Cele mai bune oferte după mine sunt Platino 1,4 Tjet - la 23.000 euro DDP și Platino 1,6 Multijet - la 24.000 euro.

Pentru performanțe maxime, pentru plăcere pură, la un consum de carburant de nimic este Platino 1,9 Multijet twinturbo de 190 CP (modelul testat) - la 26.670 euro.


QUOTE (22nst @ Jan 29 2009, 10:52 AM) *
daca asta costa 22000 euro cu motorul ala de 1.9 si 190 cp... mmm chiar suna bine!


Aici trebuie să-mi cer scuze eu, pentru că prețul modelului testat e mai mare. Nu știu de ce am trăit cu impresia unei reduceri de circa 3.000 de euro la gama Lancia... teehee.gif

Oricum, versiunii de top nu-i lipsește nimic pentru că are inclusiv jante de 18 inci, plafon din sticlă cu trapă, climatizare pe două zone... iar încă de la prima versiune (Argento) ai priză de 12 V în portbagaj, CD cu MP3, windowbag-uri și multe altele. În lista cu dotări am găsit și ESP la Argento, însă la modelul testat nu am găsit niciun buton care să-l anuleze, ci doar un "ASR Off".

Prin urmare am crezut că mașina nu are ESP (nici nu i-am simțit prezența vreodată). O să mă mai interesez și vă spun.
mike.omega
Sunt sanse sa fie dotata cu ESP si ASR insa numai ASR-ul sa poata fi decuplabil, sa poti pleca de pe loc iarna in conditii grele smile.gif

Referitor la masina, am vazut in CT una crem cu ceva negru, cam nefericita combinatia de culori. Masina nu arata rau dar parca m-as gandi de 2 ori inainte sa cumpar asa ceva... nu stiu de ce biggrin.gif Interiorul e inspirat de la Bravo si asta imi place, e singurul interior de Fiat care mi-a placut la ultima expozitie la care am fost tongue.gif

Adi, poate data viitoare faci si niste poze simple cu fata, spatele si lateralele masinii wink.gif
klm
Daca ar fi sa ne uitam la ea separat atunci arata urat rau; daca ar fi sa ne uitam comparativ cu modelele amintite de de adi atunci arata decent;
deci ader la parerea ca e cea mai frumoasa masina urata pe care nu mi-as lua-o.
ktullu
Am vazut-o in week-end la Carrefour Braila, si atat eu cat si restul familiei am ramas impresionati. Comparativ cu pozele e super, e foarte mare sau oricum mai mare decat bravo (este unul langa ea pus), C4, megan; este fluida, aspectul pe cat de ciudat, pe atat de frumos, este genul de masina care iti place sau nu, noua ne-a placut la nebunie, daca aveam bani de ea puneam mana de la mana s-o luam.
Interiorul este placut, calitativ, singura chestie care mi-a displacut total este maciulia schimbatorului, este patratoasa rotunjita, ar fi trebuit sa fie fluida, in acord cu aspectul exterior.
Desi am o retinere fata de masinile italiene, si m-as gandi serios inainte de a da banii, o trec pe lista mea de dorinte auto alaturi de Mini clubman, C5, Legacy, 159, XF si S2000(in alta liga de pret).
SIncer de cand am vazut-o stau si ma gandesc cum sa fac bani de una; masinile de mai sus cand o sa-mi i-au una o tin forever si doar pentru drumuri extraurbane, pentru oras Logan.
Ii rog si pe cei care au comentat dar nu au vazut-o sa fuga la un dealer.
G e o r g e
cum sta cu lag ul ?
adi.mitrea
Cu lag-ul stă bine, aproape inexistent.
hdi
QUOTE (adi.mitrea @ Feb 11 2009, 07:24 PM) *
Cu lag-ul stă bine, aproape inexistent.


bi-turbo, deh....
M-am invartit si eu pe langa una anul trecut. Mi-a placut mult insa nu am mers cu ea. De fapt nici nu aveau un exemplar de drive-test. Ce sa mai vorbim de un bi-turbo.....
Masina asta e altfel. Nu seamana cu nimic altceva, ceea ce este un cutit cu 2 taisuri: dupa o vreme poate deveni obositoare ca design sau din contra, designul isi poate confirma valoarea.
Un lucru e cert: nu o pierzi in parcare
T u d o r
Hehehe... nici un SSangYong Rhodius nu-l pierzi, ca fug toti in partea cealalta a parcarii si ramane singur si vizibil. biggrin.gif
DORU
Ei bine, recunosc ca la vederea acestei masini mai de departe, si pe care sincer nu am avut ocazia inainte sa o vad in realitate, mi-am zis: "Domne, nu credeam sa vad o Lancia combi !"

Pe masura ce m-am apropiat...s-a dezvaluit cu totul. Puteti s-o admirati aici in toata splendoarea:
http://www.zercustoms.com/photos/Lancia-De...ore-Photos.html

Aceasta masina frumoasa, de un negru ca abanosul, ma astepta sa ma urc la volan si sa fac un drive-test ! Va dati seama ca asa o ocazie...este de nerefuzat !

Exteriorul
Este o aparitie neasteptata si foarte atragatoare...design-ul formelor este incitant si deloc obisnuit...masina are sex-appeal din plin ! Stopuri cu leduri, forme rotunjite si foarte extravagante, partea frontala extrem de indrazneata, jantele pe 18" ce se incadreaza perfect in linia masinii, toate acestea fura pur si simplu ochiul privitorului...

Interiorul
Nu am mai stat niciodata intr-o Lancia. Pana acum !
Plasticul bordului este foarte placut la atingere, moale chiar. Comenzile consolei centrale sunt mari si accesibile pt sofer. Pt cei obisnuiti cu VAG necesita putin timp de acomodare cu manetele volanului pt ca activarea unor comenzi se face prin rotirea unor segmente ale manetei, uneori aflata in spatele spitelor volanului... Fata de VAG, activarea stergatoarelor la stropirea parbrizului/lunetei de ex are o latenta de 2 sec. Modul in care au fost desenate bordul pe de-a-ntregul sau gurile de ventilatie este foarte avangardist...dar si reusit !
Am lasat la final detaliul cel mai fain: pielea neagra cusuta cu ata alba este de f buna calitate, iar la pipait cea de pe panourile de usi de ex este de o calitate premium... Bancheta spate este culisabila fata/spate dar si fractionabila 60/40 in timp de locul pt picioare este bun. Pt cap mai putin...cei inalti vor atinge pavilionul. Care in cazul masinei testate - in echipare Platinium - era din sticla... In fata trapa electrica, in spate pavilion din sticla.
Si daca tot am ajuns la dotari...mai gasim volan multifunctional, airbag-uri frontale, laterale si pt cap fata/spate, dublu climatronic, ABS + ASR, computer bord, proiectoare ceata cu functia de cornering, R-CD + 6 boxe. La care se adauga jante 18", piele integral, trapa si pavilion de sticla.
Bordul este f lizibil, insa cei obisnuiti cu VAG vor gasi dificila inversarea turometrului cu tahometrul la Lancia...cel putin la inceput.
Comenzile volanului si scaunelor fata sunt manuale, nu electrice. Si lipseste ESP, dar e optional totusi. La fel ca si xenon-ul, masina avand halogen cu lupa.
Portbagajul in limitele clasei, totusi mic comparativ cu Octavia. Spatiile de depozitare sunt putine si nu f. incapatoare...iar cotiera centrala este meschina de-a dreptul (intra maxim un telefon mobil SLIM pt ocupantii din fata).

Motor si cutie
Ei da, MultiJet cu tehnologie CR si un antifonaj excelent ce acopera la relanti f bine zgomotul.
Insa in mers se aude mai tare decat CR-ul de 170CP de pe Noul Superb....Reprizele insa sunt convingatoare, personal am gasit cei 190CP cu TwinTurbo si cutia viteze cu 6 rapoarte ca fiind un cuplu f eficient...mai rapida decat un RS TDI in mod cert...La cele 1500kg ai masinii.
Dar, cu toate ca sprinturile nu sunt excluse, toata masina respira a eleganta...totul te imbie la un mers confortabil (suspensia absoarbe bine denivelarile si gropile, am testat pe un traseu unde mergeam des si cu Octi 4x4 a mea). Esti deja trecut de momentele infantile cand pui la respect pustani cu Passat sau Audi, acum este un om asezat care poate rula tare, dar care se delimiteaza prin maturitatea lui de intreceri in trafic...le poti face, motorul si cutia te ajuta, am ajuns la 5000 rot/min si asta in fiecare viteza aproape, dar de fapt nu ai motive s-o faci...
Esti o clasa deasupra celor cu masini bune si atat. Acum esti elegant. Cu acest gand trebuie sa te sui la volan si el trebuie sa ramana activ tot drumul.
Am atins 170km/h pt ca am avut unde (am rulat si pe A1), de fapt masina de test avea rotile fata dezechilibrate, pt ca la 140km/h deja vibra si volanul...insa este clar ca mersul la viteze de croaziera este f confortabil si e bine sa te obisnuiesti astfel.

Impresii generale
In mod cert, o masina italiana de buna calitate.
Pt ca m-a impresionat, am sa trec in revista pe scurt doar punctele slabe: la peste 110km/h curentul de aer face ca din interior sa auzi un suierat ce se amplifica odata cu viteza, sincer am fost surprins de asa ceva, nici Octavia mea nu se aude in halul asta. Apoi, trebuie sa te obisnuiesti cu un ambreiaj care tin f.f. jos...fapt ce cere talent la schimbatul vitezelor, pt a nu smuci masina. Conceptul de maxi-dot nu exista, de aceea informatiile prezentate in bord sunt cam ingramadite intr-un LCD putin neincapator. Spatiile de depozitare sunt putine si mici.
Ar mai fi cateva, dar nu esentiale.

Tuning
O sa va mire poate, dar m-am uitat si la acest aspect...dpdv al accesorizarii, putine se mai pot face aftermarket. Bara fata arata f bine, proiectoarele sunt cu un design f reusit, la pragurile interioare are ornamente cromate si inscriptionate Lancia si pana si la bara spate sub portbagaj exista protectie de inox din fabrica. Toba finala are doua capete cromate drepte.
Sincer, cu asa model tunerii cam mor de foame !

Concluzie
Nu am fost niciodata impresionat atat de placut de o masina italiana...in cei doar 60km rulati la volanul ei. Stiam ca sunt renumiti pt emotia pe care ti-o transmit, dar dpdv al calitatii materialelor, noua Lancia este o surpriza nu placuta, ci de-a dreptul socanta ! Cei mai putini rigurosi o vor cumpara pt ca pur si simplu o poti iubi de la prima privire aruncata ei...si doar cu 23.000 euro ai multa masina si mai ales o aparitie deloc terna...

Noi skodarii care am vazut, pipait si condus Superb-ul nou vom fi mai greu de convins, suntem mai pragmatici, dar va spun cu mana pe inima ca Lancia are un dar: acela de a fi LATINA !

Multumiri lui Adi Mitrea...care a facut posibil acest drive-test.
andreistn

Lancia Delta super masina , super istorie !!!

Sper sa o bage si in WRC !!!! rolleyes.gif
omuletulFsomn

Exercitiu de design noua Lancia delta arata uimitor de bine thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.