Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Renault Laguna II - intrebare
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Renault
Nasshu
Renault Laguna II 1,9 dci Privilege

Am verificat doua situatii

1. Viteza constanta de 110 km/h si treapta de viteza a-5-a

1. Viteza constanta de 110 km/h si treapta de viteza a-6-a

sincer mi s-a parut ca in prima situatie consumul este ceva mai mic.

cum e mai bine de fapt ?

pe bord indicatia ptr treapta a -6 -a este abia la 130 km /h

daca circul cu a-6-a la 110 km/h cauzeaza motorului ?
Iulian HondaFan
la ce turatie sta intr-a 6-ea la 110km/h si care e regimul de turatie al motorului ( i.e. turatia maxima si turatia minima de folositrecomandata de Renault)?

si cred ca ar trebui sa consume mai putin intr-o treapta mai mare dar chestia poate fi modificata de algoritmul chipului ( engine management module).
Nasshu
turatia in situatia 2 era ceva mai mica binenteles , de aici si nedumerirea mea.

oricum vorbesti in termeni care ma cam depasesc
James Kilowatt
O explicatie ar putea fi faptul ca la turatie mai joasa electronica nu considera necesara supraalimentarea, si presiunea din turbo sa fie ceva mai mica, si sa apara o pierdere de randament. Oricum, daca la carte scrie sa-i dai a 6-a la peste 130, atunci, ai incredere in ei... probabil stiau ei de ce recomanda asta smile.gif
G e o r g e
Laguna 1.9 dCi:1870cc
120cp/4000
270nm/2000
vit max : 200

acum spune-ne la ce turatie te afli in treapta a V si in a VI la viteza de 110 km.h
cat arata compul de bord consum instant la viteza aia in treapta a V-a si a VI-a?
Nasshu
nu pot sa-ti dau detalii exacte de turatie, ptr ca sincer nu am fost atent la gradatie, cert e ca e sub 3000 ture, si ca turatia la aceeasi vit 110, este mai mica un pic in treapta de viteza mai mare.

consumul este mai mic in viteza a 5 cu aprox 0,4 l/100 este vorba de indicatia consumului instantaneu.

deci ca sa ma fac inteles pe bord am gradatii ptr viteza 70km /h = vit4
90km/h = vit 5, 130 km/h = vit 6

daca la aceeasi viteza care sa fie apropriata cit de cit de pragul urmatoarei trepte eu rulez ori intreapta de viteza recomandata, ori in treapta de viteza superioara, consumul meu e mai mic in treapta de viteza mai mica.

de ex e valabila aceasta poveste si la viteza de 80 km /h in treptele 4 si apoi 5 de viteza.

eu gindeam logic ca daca turatia este ceva mai mica atunci si consumul ar fi trebuit sa fie mai mic, dar vad ca motorul asta consuma mai putin la respectarea indicatiilor de pe bord
James Kilowatt
Este posibil, la turbodieselele moderne. Figura cu turatia mai mica -> consum mai mic e de obicei respectata la motoarele pe benzina.
Gica-6
De felul in care apasam pe acceleratie depinde consumul, cred ca asta e clar, o stim cu totii. Daca pedala de acceleratie se duce mai mult, consumul creste, evident. Cand schimbi vitezele, chiar si la mersul prin oras, la fiecare schimbare intr-o treapta superioara, pedala devine un pic mai moale si instinctiv apasam mai mult pe ea.
Dar ar trebui poate sa incerci sa stabilesti o legatura intre felul in care apesi pe accelertie (sau cat de mult apesi) si consumul instantaneu pe care ti-l arata computerul de bord. Nu totdeauna turatie mica inseamna si consum scazut, iti dai seama.
Nu stiu exact explicatia tehnica dar probabil ca in cazul tau mersul la 100km/h in treapta 6 face mai bine motorului (turatie mai mica), iar mersul in treapta a5-a este un pic mai economic.
Nasshu
am spus ca e vorba de o viteza constanta , deci nu are legatura cu calcarea pedalei.

lucrul mai sus expus a fost observat la 3 dimineata pe autostrada , cind nu ma jena nimeni in trafic
Iulian HondaFan
la turbo, turbina nu devine eficienta decat de la o anumita turatie, la mine pe 1.8T pe benzina asta este la 1900-2000rpm, dar la tine poate sa fie altfel. daca mergi cu viteza constanta la o turatie mai mica decat cea la care turbina este optima atunci motorul nu mai e asa de eficient si consumi mai mult. fenomenul se simte si cand pleci si e denumit "turbo lag" in acest caz. banuiesc ca asta e ce se intampla la tine.

chestia ca regulile acestea sunt sparte de modul in care chipul e setat, de aceea trebuie sa vezi ce zice producatorul care stie cum a setat controlul motorului.

chipul corecteaza si turbo lag-ul comandand o injectie relativ mai mare de combustibil ( in raport cu cat oxigen din aerul admis/impins in cilindru ai; acest amestec carburant obtinut dezvolta aprox aceeasi energie prin ardere incompleta) la turatiile mai mici ( ai o ardere mai ineficienta dar care produce suficient cuplu ca sa miste sistemul). dar la toate motoarele turbo fenomenul inca se simte daca esti atent.

toate motoarele au si o turatie minima sub care motorul lucreaza in regim de suprasarcina ( situatia extrema este atunci cand un incepator lasa motorul intr-o treapta superioara cand opreste la stop, simti acea trepidatie si apoi motorul se opreste). functionarea in astfel de regim in care cuplul rotilor dupa reductiile prin transmisie si diferential se apropie f mult de cuplul arborelui cotit duce la un grad de calare si uzare mai rapida a motorului. sistemul nu se misca daca cuplul arborelui cotit dupa toate amplificarile nu este mai mare decat cel al rotilor. de aceea trebuie sa tii motorul peste acea turatie optima. Fie il decuplezi de roti (apesi ambreiajul/scoti din viteza), fie amplifici cuplul arborelui cotit folosind o treapta de viteza inferioara.
Nasshu
Nu pot sa ma supar Vlade pe cel care are piinea si cutitul...

Oricum dupa cite ai vazut fiecare a raspuns la subiect , acolo unde era si acolo unde trebuia.

Odata inchise, banuiesc ca n-am ce face, se vor intimpla doua situatii:

- nimeni n -o sa mai inteleaga nimic si nu o sa stie la ce sa raspunda mai intii.

sau nimeni nu o sa mai raspunde la celelalte intrebari ale mele , pentru ca ar fi fost logic ca odata ce l-ai inchis sa le muti si in cel ramas deschis.

oricum , merci..

eu am venit pe acest forum , pentru a gasi un raspuns la intrebarile mele, nicidecum pentru a achizitiona ""stelute"" si grade de sofer...
James Kilowatt
Pai deja doi ingineri de marca, subsemnatul si iulian, ti-au oferit cam aceeasi explicatie smile.gif Plus ca manualul iti spune acelasi lucru, sa dai a 6-a mai tarziu, ceea ce e un argument si mai puternic. Asa ca, asta e:)
Cineva spunea ca turatie mai mica inseamna motor mai protejat. Nu e chiar adevarat, turatie mai mica la aceeasi putere inseamna cuplu mai mare in arborele cotit, solicitari mai mari ale lagarelor, ale bolturilor din pistoane, gradienti termici dubiosi... plus ca si pompa de ulei creeaza o presiune mai mica.
Mergi deci cu turatiile recomandate de carte, chiar daca pe gustul tau par cam inalte, si nu-ti fa probleme cu consumul.... turbodiesele nu consuma mai mult decat au nevoie atata timp cat motorul se afla in apropierea regimului optim.
V l a d
Vali se poate raspunde simultan la mai multe intrebari, nu cred ca e o problema. Le pot combina, dar atunci chiar ca nu se va mai intelege nimic.
Si nu te-am acuzat ca vrei stelute, departe gandul meu de asta.... se vede ca esti serios dar repet se pot pune mai multe intrebari in aceelasi topic.
Hai ca am zis destul pe offtopic... si aici se vorbea despre laguna
Nasshu
nu imi faceam preobleme de consum, ptr ca aici nu mai vait iar economia aia de ,3 l /100 o vax albina, eu vroiam sa inteleg daca acest fenomen poate sa cauzeze motorului si din explicatiile voastre am inteles ca da.

ma durea inima ca am dat bani pe 6 trepte si in afara de 100 km de autostrada sa nu o folosesc, dar inteleg ca s-ar putea sa ma doara buzunaul asa ca ma potolosc.

oricum merci tuturor...

ps

smecherii ale computerului de bord si afisari , stie cineva ? exista asa ceva la renault ? la vw am vazut ca sunt cu duiumu.
stefan_ieu
1) Din cate stiu eu de la un prieten care are Octavia 1.9TDI turbina intra in functiune doar peste 2000 de turatii. Poate la alte marci/motoare intra la alte limite, sau e permanenta. Intreaba la service si ai sa aflii cum e la tine.
2) Consumul minim pentru o anumita viteza nu il ai cand esti in cea mai ridicata treapta (a 6-a in cazul tau), ci in treapta adecvata vitezei cu care mergi. Daca pleci de pe loc cu a 6-a o sa consumi mai mult decat daca pleci de pe loc cu vit 1. De-aia si scrie in carte sa bagi a 6-a la 130. Fa testul la viteza 130 si o sa vezi ca ai consum mai mic in treapta a 6-a.
ionel42112
QUOTE(Nasshu)
deci ca sa ma fac inteles pe bord am gradatii ptr viteza 70km /h = vit4
90km/h = vit 5, 130 km/h = vit 6


La Laguna, indicatiile respective nu sunt pentru schimbarea vitezelor, ci pentru limitele de viteze in majoritatea tarilor europene. De exemplu: esti pe autostrada, limita 130 Km/h => pastrezi vitezometrul la indicatia respectiva.
ionel42112
Am si o fotografie...
Oita46712
Sal,de cand ai masina?A avut vreo problema majora turbina sau ce zic francezii k au motoarele astea?Eu vreau sa imi cumpar O Laguna cu acelasi motor si as vrea sa aflu cateva detalii despre fiabilitate,daca se poate...Ms mult !!!
ionel42112
O am din martie doar. Am facut 4.000 km cu ea, dar nici o problema majora pana acum. Masinii - numai laude, dar inca nu pot spune ceva cert despre fiabilitate. Acum am 123.000 km.
intra si aici:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...2&start=120
si pagina urmatoare. Am oferit detalii despre costurile de intretinere de pana acum.
despre problemele de turbo am auzit si eu si sper sa nu intampin asa ceva. o turbina e undeva la 50-60 mil lei, din cat am inteles eu...
Eu recomand Laguna cu caldura, dar poate sunt subiectiv...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.