Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trasee off-road
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
DORU
Visul meu de traseu 4x4 este TRANSALPINA, dar sincer fara alte 4 masini cu mine si toate cu veleitati 4x4 mai bune ca a mea, nu m-as aventura.
Cea mai mare incercare pana acum facuta de mine este Sanatoriul Moroieni - Bolboci - Pestera, traseu facut iarna trecuta - a fost dumnezeiesc !

air_wolf, mi-ai bulversat seara si noaptea... drive.gif

P.S. Audi 200 quattro cu 20V ce motorizare are ? unsure.gif
DORU
Am vreo sansa reala cu masina din semnatura ?
As incerca si iarna si vara, dar pt ca nu am mai fost pana acum, plec urechea la un cunoscator care stie traseul, drumul, conditiile de acolo pe orice anotimp...
Cu putin noroc as ven si cu alti cativa posesori de Skoda 4x4...nebuni ca mine.

P.S. Atentie, garda la sol la Octavia 4x4 cu PDG este intre 15 - 18cm (SCOUT e cel mai inalt, in rest 15-16,4cm). Diferentiale blocabile electronic pe ambele punti, Haldex, fara altceva mai evoluat dpdv mecanic al tractiunii...
T u d o r
Bai, voi n-aveti somn? rolleyes.gif

Misto rau Suzukichi ala, am vazut eu bine, sau avea si lanturi? Altfel nu mai iesea niciunul de acolo, salvator sau salvat.

Dorule, Transalpina daca-mi amintesc corect a facut-o AMP cu Toyota ei, asa ca nu cred sa ai probleme cu a ta. Dar vara. biggrin.gif
rares728
QUOTE (DORU @ Jan 10 2009, 12:43 AM) *
Am vreo sansa reala cu masina din semnatura ?
As incerca si iarna si vara, dar pt ca nu am mai fost pana acum, plec urechea la un cunoscator care stie traseul, drumul, conditiile de acolo pe orice anotimp...
Cu putin noroc as ven si cu alti cativa posesori de Skoda 4x4...nebuni ca mine.

P.S. Atentie, garda la sol la Octavia 4x4 cu PDG este intre 15 - 18cm (SCOUT e cel mai inalt, in rest 15-16,4cm). Diferentiale blocabile electronic pe ambele punti, Haldex, fara altceva mai evoluat dpdv mecanic al tractiunii...


Cunosc traseul pe ruta Sebes - Obārsii -Brezoi, se poate face daca nu a nins abundent si cu grija la ogasele camioanelor si TAF-urilor. Vara se trece usor cu Opel Astra. Spun acestea fara sa fi parcurs acest traseu iarna, doar vara; portiunea mai delicata este in zona Oasa. Rar, dar mai sunt forestierii, care circula in orice conditii. Atentie: sunt zone unde nu este semnal Orange, dar scurte. Daca ajuta, am hartile militare ale zonei ...
Zona grea din Transalpina este intre Obārsii si Rānca, deci nu face parte din aceasta ruta.
air_wolf
QUOTE (ozz86651 @ Jan 10 2009, 03:19 AM) *
QUOTE
jos palaria - uitati-va pina la capat, e super filmul. e, citi mergeti pe asa drumuri iarna?


Pina s-au impotmolit n-am vazut nimic special (decit ca au avut curaj sa se aventureze pe acolo iarna).
Deci e clar: nu trebe SUV smile.gif.


ozz, taci fratica, stim ca tu preferi 100 de suv-uri in oras decit un 4x4 la munte, asa ca ma mir ca te-ai uitat pina la capat teehee.gif

@doru: vara se poate fac cu aproape orice masina. eu insa ti-as recomanda cauciucuri cu talon mai inalt si jantele de tabla. iarna e dificil daca nu stii treseul foarte bine.

@tudor: da, are si lanturi, de camion. si propietarul spune ca nu credea ca lanturile pot fi asa de bune. ceea ce ma face sa-mi iau si eu o pereche, pentru ca am 100% incredere in parerea proprietarului.
vio
transalpia am facut-o cu piciorul si merita de o mie de ori mai mult decat cu mashina biggrin.gif thumbsup.gif
air_wolf
QUOTE (Watcher @ Jan 10 2009, 10:49 PM) *
Air Wolf:

1) de la Sugag la Obarsii e plin de gropi in asfalt, acoperite de zapada. Nu cred ca ai cum sa tii minte 80 de kilometri de gropi tongue.gif
Care va sa zica 80 de kilometri de nervi pentru Octavia,
2) De la Ranca la Obarsii era zapada de netrecut acu vreo luna (postate poze pe Softpedia)
3) Traiesc cu impresia ca te-ai laudat degeaba ca vii azi la Calugareni ? (chiar vroiam sa te cunosc)

Doru: vara si pe uscat Transalpina a fost facut cu: oltcit, tico, matiz, panda etc. Ai vreo 2-3 zone mai grele dar le depasesti tu, am incredere. Pentru cand e uscat nu ai nevoie decat de garda la sol :-)

20krpm: nu am copil, alea sunt bagaje pentru 4 tineri modesti, care au plecat cu haine 'strict necesar' in vacanta de iarna :-)


eu cred ca te poti incumeta si iarna dar sub nici o forma cu octavia sau altceva relativ normal. da, daca esti pe minim 35" si ai lanturi poate.

la pct 3 - da, am zis ca vin si am ramas cu buza umflata. in timp ce voi va distrati pe acolo eu incercam sa scot busonul de umplere de la diferentialul fata, care nu are ulei, semeringul de pe dreapta fiind bulit; cum n-am reusit, voi continua si miine operatiunea. eventual, ca sa vad cum merge - in caz ca reusesc sa desfac ala fara sa rotunjesc de tot piulita, pot trage o fuga prin zona (glina sau cernica), caz in care esti invitatul meu. thumbsup.gif
Watcher
Astazi din pacate stau acasa pentru ca sa:
1) supraveghez mesterii care monteaza un dulap
2) fac pozele de ieri :-)
3) mai ma documentez ce sa mai pun pe masina, etc... :-)

pretorian
Salut,

acum o saptamana am ajuns eu pe la Ranca si mai departe nu am putut trece, drumul se infunda cu un perete de zapada de peste 2 m, acum nu stiu daca doar intrarea era infundata ca sa nu se aventureze vreun erou cum am vrut eu si mai incolo sa fie loc de trecere....
DORU
Multumesc tuturor pt sfaturi... Si la Pestera am urcat iarna, nu mai mult de 20 cm zapada pe drum, evident pe langa drum erau 50cm, dar fusese data la o parte, am urcat cei aprox 30 km in 45min, cu cateva opriri de poze si pe alocuri am mers si cu tr. III sau IV drive.gif

Deci vara sau iarna cu putina zapada depusa am sanse. O veste buna !

Acum, eu jante de tabla nu am, cele pe 16" nu se gasesc deloc usor si mai mici nu-mi intra pe fata (am sistem franare modificat). Deci le-as pune la bataie jantele de iarna, incaltate cu 225/45 - anvelope vara SH bune inca, le am special pt drumuri "critice". Asta doar daca nu gasesc sa schimb setul roti 17" iarna cu altele de tabla 16" sau 17"...intre timp.

De un lucru sunt sigur: daca ma incumet la acest traseu, va contactez (Rares si air_wolf) pt date legate de traseu, harti, recomandari, etc. Asta desigur, daca nu se intampla sa ne potrivim si sa facem drumul impreuna...noi cu amaratele noastre de Skoda 4x4, voi cu SUV-ul sau jeep-ul off-road. Este FUN ideea de a merge acolo si deja ma gandesc cand s-o facem ! yes.gif
AZAZEL
QUOTE (air_wolf @ Jan 10 2009, 12:36 AM) *
QUOTE (DORU @ Jan 10 2009, 12:18 AM) *
Visul meu de traseu 4x4 este TRANSALPINA, dar sincer fara alte 4 masini cu mine si toate cu veleitati 4x4 mai bune ca a mea, nu m-as aventura.
:


si daca vrei Transalpina, de ce nu zici? in ce anotimp vrei s-o faci?


am stat o noapte la obarsia lotrului la pensiunea bradul parca si cum ma plimbam eu prin zona, au coborat doi turbati venind pe traseul sebes, obarsia lotrului cu ce masini credeti? un vectra C si un passat penultima generatie, ambele masini cu tractiune fata. au zis ca si-au distrus masinile dar ca se poate si cu tractiune fata si cu garda la sol mica.
asta se intampla in vara lui 2006

deci tu Doru, cu 4x4 si cu PDG nu ar trebui sa ai probleme. acum poate s-a mai stricat drumul fata de cum era in 2006.
DORU
Pana la Obarsia Lotrului am mers si eu in vara lui 2008, pe ruta Voineasa - Vidra - Obarsia Lotrului. Abia cu 2 km inainte de O.L. era drumul prost, in rest OK.
Multumesc de informatii, Marius.
AZAZEL
QUOTE (DORU @ Jan 12 2009, 12:43 PM) *
Pana la Obarsia Lotrului am mers si eu in vara lui 2008, pe ruta Voineasa - Vidra - Obarsia Lotrului. Abia cu 2 km inainte de O.L. era drumul prost, in rest OK.
Multumesc de informatii, Marius.


traseul asta l-am facut si eu incepand cu voineasa insa l-am continuat dincolo de obarsia lotrului spre petrosani. dupa ce treci de obarsia lotrului spre petrosani , pt aprox 10 km, drumul este dezastru iar ceea ce este intre voineasa si obarsia lotrului este autostrada.

insa oamenii de care spuneam au mers pe transalpina de la nord la sud adica sebes, obarsia lotrului.
Watcher
Doru, uite AICI poze de pe transalpina din septembrie.
Sigur ca da, cand se va topi zapada va arata complet altfel.

Ai acolo pozate partile cele mai grele de drum - respectiv treptele de pe Muntinu. Partea de x km de la Vidra la Ob Lotrului care zici tu ca e drum prost, ala e drum bun ;-)

Mai tine cont si de faptul ca mai multe surse zic ca s-au inceput lucrarile de asfaltare :-O sa se faca cu 4 benzi :-O

Cred ca pana acum ar trebui sa fi identificat threadul de pe softpedia unde ai de N ori mai multa info...

Air Wolf: desi am stat acasa duminica asta, mi-ar face placere daca urmatoarele idei de iesiri (la care faptul ca deocamdata am doar ATuri de 33 nu ma va transforma complet intr-o piatra de moara ) sa mi le mai zici si mie ca poate pana la urma reusim sa ne sincronizam...

air_wolf
QUOTE (Watcher @ Jan 12 2009, 02:08 PM) *
Air Wolf: desi am stat acasa duminica asta, mi-ar face placere daca urmatoarele idei de iesiri (la care faptul ca deocamdata am doar ATuri de 33 nu ma va transforma complet intr-o piatra de moara ) sa mi le mai zici si mie ca poate pana la urma reusim sa ne sincronizam...


ti-am vazut acaretul, stai mai bine ca mine thumbsup.gif in weekend m-am luptat cu bestia: fara pozitie si ranga nu merge, ii mai dau la cap in seara asta, ma duc la atelier. weekendul asta este petrecerea fiicei mele, deci nu cred ca ies pe undeva.

btw, ai coborit prin ravena aia de la inceput? ca am vazut ca nu s-a inghesuit lumea la ea.
Watcher
QUOTE (air_wolf @ Jan 12 2009, 03:07 PM) *
btw, ai coborit prin ravena aia de la inceput? ca am vazut ca nu s-a inghesuit lumea la ea.

Eu eram cam a 4a masina, dar a zis Luigi: 'tu esti mic, ia-o la dreapta si coboara pe usor'.
Urmarind ulterior pe ceilalti, Bullbar si Yonutz au dat cu spatele de treapta dar ei au bari de fier, iar Lipoveanu a reusit sa o strecoare fara sa atinga deloc. (s-a dat si singur, fara ghidaj) Nu i-am urmarit pe TOTI ca a durat sa cobor si apoi sa urc perpedes :-)

Cel mai probabil ramaneam fara bara spate la prima treapta, restul coborarii nu m-a speriat.
Stresant a fost ca nu am reusit si pace sa urc dealul ala mare din stanga (cum cobori). Pe asta de aici de la inceput l-am facut in toate directiile, dar la alalalt nu am reusit sa trec pe plat, se rupea filmul chiar la buza :-O.

Prin ravena de la inceput a incercat sa urce rubiconul LLA dar s-a lasat pagubas. Cred ca daca nu era atata groapa in spate o mai freca el ceva si reusea pana la urma ...





HalbaSus
Prima data fraternizam in aria de combat, apoi o luam pe coclauri (si la propriu si la figurat)... da' ce-i aici bar de negrii ? N-aveti voi sectiune off-road dedicata ?
drabisan
Halba, no offence, trasee, nu trase. Mi-a tipat pe retina si de aia am vazut. La "trasee off-road" nu m-as fi uitat, dar la "trase off-road" parca-parca...
DORU
Watcher, multam fain de link-uri !
HalbaSus
QUOTE (drabisan @ Jan 12 2009, 06:55 PM) *
Halba, no offence, trasee, nu trase. Mi-a tipat pe retina si de aia am vazut. La "trasee off-road" nu m-as fi uitat, dar la "trase off-road" parca-parca...


Ooops, am mancat un "e"... s-a corectat smile.gif
air_wolf
QUOTE (Watcher @ Jan 12 2009, 06:09 PM) *
QUOTE (air_wolf @ Jan 12 2009, 03:07 PM) *
btw, ai coborit prin ravena aia de la inceput? ca am vazut ca nu s-a inghesuit lumea la ea.

Eu eram cam a 4a masina, dar a zis Luigi: 'tu esti mic, ia-o la dreapta si coboara pe usor'.
Urmarind ulterior pe ceilalti, Bullbar si Yonutz au dat cu spatele de treapta dar ei au bari de fier, iar Lipoveanu a reusit sa o strecoare fara sa atinga deloc. (s-a dat si singur, fara ghidaj) Nu i-am urmarit pe TOTI ca a durat sa cobor si apoi sa urc perpedes :-)

Cel mai probabil ramaneam fara bara spate la prima treapta, restul coborarii nu m-a speriat.
Stresant a fost ca nu am reusit si pace sa urc dealul ala mare din stanga (cum cobori). Pe asta de aici de la inceput l-am facut in toate directiile, dar la alalalt nu am reusit sa trec pe plat, se rupea filmul chiar la buza :-O.

Prin ravena de la inceput a incercat sa urce rubiconul LLA dar s-a lasat pagubas. Cred ca daca nu era atata groapa in spate o mai freca el ceva si reusea pana la urma ...



n-avea nimic, puteai cobori linistit pe 33-uri. am coborit eu pe 31 cu ditamai autobuzul si mai am si un inch in minus din cauza de arcuri. e adevarat, am indoit un pic treptele, de care oricum doresc sa scap, dar in rest fara probleme (adica dat cu shackle-uri de pamint in fata, dat cu fundul in spate...). puteai pierde bara desi nu cred. secretul era s-o pui usor pe pamint, nu sa cazi de pe treapa.
dealul mergea urcat pe linga ravena. voi ati incercat pieptis? recunosc ca n-am incercat, aveam deja probleme cu diff fata si am zis sa nu fortez, mai ales ca vroiam sa fac ravena din stinga.
n-am reusit sa-i dau de cap busonului de umplere. verymad.gif
Watcher
S-ar putea sa vorbim de alte dealuri :-)
Prima ravena am intalnit-o chiar cum ajungi la locul cu pricina (faci dreapta de pe DN si mergi inainte - ajungi chiar al coborarea din poze)
In stanga e un deal mic pe care l-am urcat, la fel si in dreapta, se dau oamenii cu parapanta - si pe ala l-am urcat.

Daca termini ravena si ajungi jos pe plat, poti sa pleci spre stanga vreo 500 - 800m, 1km si e un deal mai mare acolo, cum ar veni din doua urcari: una abrupta, un mic platou si inca una care pare mai usoara de jos...
La asta nu am putut sa trec fix de buza. Adica in panta am urcat , cand ajungeam sa se aplatizeze nu mai reuseam, de unde am tras eu concluzia ca ar fi bun si blocantul fata confused.gif

Si da, pieptis l-am luat, nu asa se face?

Data viitoare incerc si eu ravena aia daca zici ca incapea, ca ti-am zis, lipovanu a strecurat-o frumos...

air_wolf
QUOTE (Watcher @ Jan 13 2009, 01:12 PM) *
S-ar putea sa vorbim de alte dealuri :-)
Prima ravena am intalnit-o chiar cum ajungi la locul cu pricina (faci dreapta de pe DN si mergi inainte - ajungi chiar al coborarea din poze)
In stanga e un deal mic pe care l-am urcat, la fel si in dreapta, se dau oamenii cu parapanta - si pe ala l-am urcat.

Daca termini ravena si ajungi jos pe plat, poti sa pleci spre stanga vreo 500 - 800m, 1km si e un deal mai mare acolo, cum ar veni din doua urcari: una abrupta, un mic platou si inca una care pare mai usoara de jos...
La asta nu am putut sa trec fix de buza. Adica in panta am urcat , cand ajungeam sa se aplatizeze nu mai reuseam, de unde am tras eu concluzia ca ar fi bun si blocantul fata confused.gif

Si da, pieptis l-am luat, nu asa se face?

Data viitoare incerc si eu ravena aia daca zici ca incapea, ca ti-am zis, lipovanu a strecurat-o frumos...


ravena e tot aia:

dealul am crezut ca e cel cu ravena. da, imi aduc aminte si de celalalt deal.
urcarea pieptis, altfel, doamne fereste, te poti rasturna. a iesit aiurea, fiind vorba de alt deal. daca era dealul cu ravena asta, puteai urca pe linga ravena. btw, voi ati coborit prin dreapta ravenei sau prin stinga?
blocant fata, cauciucuri mai bune sau motor mai mare? blocantul te ajuta daca pierzi aderenta pe o roata din aceeasi punte - te ajua sa recapti tractiunea. dar daca tu ai ajuns sus cu motorul lesinat... whistling.gif banuiesc ca facea vrrrm vrrrrmm vrrrrrrrrm vrrrrrm si se poticnea? (a mea asa face cind zice ca i-a ajuns)
Watcher
Da, aia e ravena, data viitoare ma bag.
Despre deal: initial l-am coborat porin dreapta cum ajungi dar ulterior l-am urcat si coborat si in stanga si in dreapta ravenei asteia.

Doar la celalalt am avut probleme:cu motorul am ajuns bine sus (am incercat si la 2500 si la 3500rpm), invarteam rotile tare, dar nu mai prindeau (mai facusera si altii luciu inainte) chiar cand ajungeam in buza (de aia ma gandesc la al 3lea blocant).

PS: asta e dealul
Watcher
Cam ca primul am facut si eu, decat ca am coborat cu spatele pana pe la jumatate: ON VIMEO
air_wolf
QUOTE (Watcher @ Jan 13 2009, 04:11 PM) *
Da, aia e ravena, data viitoare ma bag.
Despre deal: initial l-am coborat porin dreapta cum ajungi dar ulterior l-am urcat si coborat si in stanga si in dreapta ravenei asteia.

Doar la celalalt am avut probleme:cu motorul am ajuns bine sus (am incercat si la 2500 si la 3500rpm), invarteam rotile tare, dar nu mai prindeau (mai facusera si altii luciu inainte) chiar cand ajungeam in buza (de aia ma gandesc la al 3lea blocant).

PS: asta e dealul


schimba at-urile cu mt-uri sau mai bune. blocantul fata e doar de fudulie, foarte rar e folosit. cu blocant fata poti rupe planetarele acolo: masina o sa sara de 2-3 ori (pentru ca va trebui sa urci cu blocantul pus!!!) si e posibil cind prinde sa rupa planetarele.
patrolul ala era nike si toyota era dan. de ce a iesit dan din ravena si s-a dat pe deal?
Watcher
Pe Dan l-am recunoscut :-)
Pai a coborat odata, ( o fi coborat de mai multe ori) si dupa aia s-a apucat sa faca si el altceva, ca toti ceilalti :-)

Anvelopele sunt primele pe lista (probabil cu tot cu jante) - acum researchuiesc. ATurile sunt 33/ 12.5
Eram de departe cu cele mai late anvelope, cei cu simex si MT aveau sensibil mai inguste.
DE CE?
air_wolf
anvelopele late plutesc, cele inguste sapa. in general ai nevoie de o cale de mijloc pentru ca nu ai intotdeauna acelasi tip de teren tot traseul. eu consider anvelopa ideala LTB-ul de 34x10.5x15 cu beadlock-uri pentru ca: in noroi se comporta ca o anvlopa ingusta; pe stinca o desumflu si se comporta ca o anvelopa lata; pe strada o las cum vreau si merge bine; e suficient de inalta ca sa imi asigure o capacitate de trecere adecvata; pe masina mea merge cu un lift minim fara sa tai nimic din caroserie.
acum na, fiecare vrea si asa si asa si pe dincolo... nu se poate. simex-urile imbina caracteristicile unei anvelope tip tractor cu una geolandar: aderenta si in urcare si pe laterale. boggerul este, de exemplu, o anvelopa tip tractor, buna in teren mlastinos dar destul de naspa pe laterale. yokohama geolandar mt si copiile dupa ele (cross-country) sint destul de bune in majoritatea situatiilor...
HalbaSus
QUOTE (air_wolf @ Jan 13 2009, 08:29 PM) *
anvelopele late plutesc, cele inguste sapa. in general ai nevoie de o cale de mijloc pentru ca nu ai intotdeauna acelasi tip de teren tot traseul. eu consider anvelopa ideala LTB-ul de 34x10.5x15 cu beadlock-uri pentru ca: in noroi se comporta ca o anvlopa ingusta; pe stinca o desumflu si se comporta ca o anvelopa lata; pe strada o las cum vreau si merge bine; e suficient de inalta ca sa imi asigure o capacitate de trecere adecvata; pe masina mea merge cu un lift minim fara sa tai nimic din caroserie.
acum na, fiecare vrea si asa si asa si pe dincolo... nu se poate. simex-urile imbina caracteristicile unei anvelope tip tractor cu una geolandar: aderenta si in urcare si pe laterale. boggerul este, de exemplu, o anvelopa tip tractor, buna in teren mlastinos dar destul de naspa pe laterale. yokohama geolandar mt si copiile dupa ele (cross-country) sint destul de bune in majoritatea situatiilor...


Deci cum ? ce masuri sunt astea ? Eu stiu ca roata mea la audi are 225/45/17 (si stiu ce inseamna cifrele alea) iar la ML am 275/??/17 (nu mai stiu exact cat e balonul... parca 55 or something - sunt ceva gume de iarna 4x4 care arata foarte fioros smile.gif ).... acum explica-mi te rog cum se leaga "34x10.5x15" cu ce cunosteam eu despre dimensiunile rotilor. Banuiesc ca o cifra arata diametrul jantei (15 ? ) una arata latimea anvelopei si una arata talonul anvelopei... dar care e care ?
guerilla
34 e diametru total al rotii.
10.5 e latimea
15 e diametru jantei.
mi se pare mult mai practic asa biggrin.gif

eu de exemplu am 32x18 pe masina biggrin.gif
Watcher
Si eu dupa ce am vazut prima data stilul asta de dimensiuni mi s-a parut mult mai usor de folosit :-)
air_wolf
QUOTE (HalbaSus @ Jan 13 2009, 08:54 PM) *
Deci cum ? ce masuri sunt astea ? Eu stiu ca roata mea la audi are 225/45/17 (si stiu ce inseamna cifrele alea) iar la ML am 275/??/17 (nu mai stiu exact cat e balonul... parca 55 or something - sunt ceva gume de iarna 4x4 care arata foarte fioros smile.gif ).... acum explica-mi te rog cum se leaga "34x10.5x15" cu ce cunosteam eu despre dimensiunile rotilor. Banuiesc ca o cifra arata diametrul jantei (15 ? ) una arata latimea anvelopei si una arata talonul anvelopei... dar care e care ?


se numesc flotation tire sizes. calculator/convertor - comparator

halba, tu ai un 25x8.8x17... mai adauga 22 de cm si ajungi la 34x10.5x15 (adica vro 85cm are el in diametru)... la asta mai adaugi inca vro 7-8 cm si sa vezi ca dintr-un porsche vezi pe sub masina aia... thumbsup.gif
pretorian
QUOTE (guerilla @ Jan 13 2009, 09:36 PM) *
34 e diametru total al rotii.
10.5 e latimea
15 e diametru jantei.
mi se pare mult mai practic asa biggrin.gif

eu de exemplu am 32x18 pe masina biggrin.gif



D.nu' guerilla ce expert ati devenit dupa ce v-ati luat "jeep" whistling.gif tongue.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.