Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Patineaza ambreiajul?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pages: 1, 2
cristi52331
Salut.

Problema mare de sambata seara, mai ales ca vin sarbatorile si mai ales ca de anul nou plec la munte...
Sambata seara, grabit fiind, am calcat-o mai tare si am constatat ca in a 3-a se tureaza si nu se duce, simptom clar de ambreiaj care patineaza. Ceea ce mi se pare ciudat (sau poate este normal...??) ca 1-a, si a 2-a nu au nici o problema, trag de rup...dupa ce se incalzeste masina ca lumea, dupa 10 minute sa zic, nu mai face, sau parca, repet, parca are o balbaiala, tot in a 3-a, daca o calc de pe la 2500-2700 de ture, se duce pe la 3500, sta o secunda acolo si urca dupa aia pana unde o calc...pe masura ce se incalzeste insa nu mai face deloc. Rece, insa, in a 3-a, patineaza ca naiba...sugestii???
DORU
Da, intr-adevar semn clar de ambreiaj care patineaza.... DAR mai poate fi o cauza: pierzi presiune pe undeva si asta se manifesta doar peste 3000 rot/min...verifica si asta cu un aparat de diagnoza la Mazda.
cristi52331
Dar este normal sa nu se intample si in 1a si a 2a?
Prima oara am constatat sambata seara, era frig afara si umed. Duminica nu a mai facut si de asta am crezut ca sambata de fapt imi patinau rotile. Miercuri insa, a facut din nou, clar si evident. Asta pana s-a incalzit motorul ca lumea, dupa care nu a mai facut....
Apoi ieri si azi, chiar de dimineata, nu a mai facut deloc. Dar s-a incalzit afara...

Din sumarele mele cunostiinte, daca ambreiajul patineaza - patineaza in toate vitezele, cred ca mai ales in a 1 si a 2 a. Plus ca nu cred ca conteaza temperatura, cum se intampla la mine...Si ieri si astazi, de cand s-a incalzit si afara, nu mai face deloc...nu stiu ce sa zic...astazi am prins o linie dreapta afara din oras libera vreun kilometru, parca face acum in a 5-a....
DORU
QUOTE (cristi52331 @ Dec 19 2008, 12:03 PM) *
Din sumarele mele cunostiinte, daca ambreiajul patineaza - patineaza in toate vitezele, cred ca mai ales in a 1 si a 2 a. Plus ca nu cred ca conteaza temperatura, cum se intampla la mine...


Exact din acest considerent ti-am spus ca banuiesc ca alta e cauza...
cristi52331
Fara a vrea sa fiu pisalog, dar daca pierd presiune pe undeva, nu ar trebui sa o pierd tot timpul si pe asta...de ce doar in unele zile? Si de ce doar in a 3-a, presiunea cred ca e mai solicitata intr-a 1-a si a 2a...nu stiu, sincer, ce sa zic...
DORU
Faza cu "doar in unele zile", hmmm...intr-adevar ciudata manifestare.
Cat priveste treptele de viteza, iti spun ca nu asta conteaza...ci turatia la care ajungi in fiecare. Verifica daca in ORICE treapta de viteza la peste 3000 rot/min se manifesta ACELASI simptom.
cristi52331
Nu, in 1 si 2 nu face, oricat as trage de ea...si oricat de sus, 4000 - 5000 de ture....nu face deloc!
DORU
Am inteles. Trebuie pus ap. diagnoza pe motor si verificat.
cristi52331
Mai exista punctul ala de testare auto din targul Vitan?
O fi bun?
DORU
CompuTest 2000.

La Mazda nu te-ai gandit sa mergi?
cristi52331
Nu am mai rezistat si am plecat o juma' de ora de la birou sa mai vad o data...
In primul rand am incercat testul cu frana de mana si a 3-a. Am bagat a 3a, am tras frana de mana si am inceput sa ridic usor, foarte usor piciorul de pe pedala de ambreiaj. Undeva sus, foarte sus, foarte aproape de capatul curse s-a oprit motorul. Dar s-a oprit. Am mai incercat odata - acelasi rezultat.
Am iesit apoi pe strada. Face si a doua, mai putin sesizabil dar face...daca pui talba violent la podea patineaza, nu asa de rau ca a 3a dar patineaza. A 3a la fel, dar mai evident. A 4a nu am putut-o incerca, nu am loc si imi trebuie viteza...
Curios este ca dupa ce se incalzeste motorul nu mai patineaza deloc, oricat de violent as pune pedala la podea....
Chiar si rece, daca nu o calci brusc, ca la o depasire in forta, nu patineaza. Eu cand am sesizat sambata prima data eram extrem de grabit si am calcat-o fara mila...
Chestia care ma deranjeaza cel mai tare este ca plec la munte de Anul Nou.
Desigur ca m-am gandit la MAzda, numai ca acolo este foarte aglomerat si eu ma gandeam ca am vreo sansa inainte de Anul Nou...
spata2008
Testeaza in felul urmator:
1. Mergi constant cu viteza a treia sau a patra, la 1500-2000 rpm si incepi sa accelerezi rapid (nu cu pedala pana la podea). Daca motorul se tureaza si viteza nu creste, sau creste cu putin, e clar, patineaza discul.
2. Schimba rapid vitezele pe la 4000-4500 rpm. Daca, in prima secunda dupa ce eliberezi ambreiajul, turatia creste brusc si apoi isi revine la normal, inc-un semn nasol.
Bafta!
cristi52331
Daca nu accelerez violent, nu se intampla nimic....adica daca doar accelerez rapid, fara sa pun pedala la podea, nu patineaza. Doar la socuri, dar pana sambata nu facea asa. Am sa incerc ce ma sfatuiesti, desi in Bucuresti e cam greu...a 3-a la 4000-4500...
Dar nu imi raspunde nimeni: este normal ca dupa ce se incalzeste sa nu mai faca?
spata2008
Maine dimineta, pe la ora 7, ai sanse sa faci teste.
E foarte ciudat ca, dupa ce se incalzeste nu mai face. Probabil se dilata, nu stiu ce sa zic.
La masina mea ambreiajul cupleaza mai sus si tinde sa patineze cand e motorul cald sau dupa un drum lung. Cand e rece, cupleaza perfect.
DORU
Cati km are masina ta ?
cristi52331
125.000 de km....dar doar ca nu am tinut-o in casa....
vio
daca a patinat o data e de ajuns ... schimba
James Kilowatt
E destul de normala faza cu patinatul intr-o treapta superioara chiar daca in cele inferioare pare ok. Probabil e intr-adevar dus ambreiajul.
Intr-a 5-a patineaza?
DORU
Daca nu patineaza in treptele inferioare si doar in cele superioare, atunci nu cred sa fie ambreiajul.

La rulajul masinii tale eu banuiesc ca bobina de inductie de la cilindrul 3 este numai buna de schimbat !!
Cipp
Poate iti arunca ulei pe discul de ambreiaj. Zic si eu...
James Kilowatt
Doru, in treptele inferioare ajunge mai greu sa patineze. Ca sa-l simti trebuie o panta, o remorca, ceva. In cele superioare e mai usor sa-l simti patinand.
DORU
Imi pastrez parerea ca poate fi bobina de inductie...
James Kilowatt
Discutia asta imi aminteste de bancul ala cu doctori care discutau in timpul unei operatii:
-Vezi, bai, ti-am zis eu ca-i apendicita!
-No, e sigur hernie!
-Lasa ca vedem noi la autopsie! biggrin.gif
DORU
Noi, spre deosebire de acei doctori, nu vom participa la autopsie... laugh.gif
f1anatic
QUOTE (DORU @ Dec 20 2008, 06:17 AM) *
Daca nu patineaza in treptele inferioare ci doar in cele superioare, atunci nu cred sa fie ambreiajul.



Daca se intimpla acest fenomen, atunci sint 84 de mii % sigur ca este dus ambreiajul. Si mie mi s-a intimplat si este un fenomen clasic. Treptele superioare se duc primele. Eu am pierdut 3-4-5.
cristi52331
Offfff.....m-ati omorat de tot...eu am comandat kit-ul de ambreiaj deja, la BDT, e cam 12 milioane....plus manopera. Problema este ca nu au cum sa-l mai aduca anul asta, doar dupa 7 ianuarie. Si iarasi problema este ca pe 29 plec la Sinaia...nu stiu ce sa zic...cred ca daca merg usor, fara sa o omor, fara talpa brusca, ma tine...ma gandesc si ca masina va fi super incarcata (plec cu copilul mic...). Cum am spus, la accelerari normale, se duce, nu patineaza...si iarasi dupa ce se incalzeste nu mai prea face...(nu inteleg chestia asta cu incalzitul....!!!).
Oricum alta solutie nu am...
f1anatic
Parerea mea: NU pleca cu masina. Ai innebunit ? Copil mic ? Munte ? Masina cu probleme ? Iarna ? Mie mi-a murit ambreiajul incercind sa ies din zapada...Ma rog - vorbim si alt acategorie de putere aici - si a fost slabit din cauza aia - pt ca puterea era mult mai mare pt cit fusese conceput ambreiajul...

Cind te va lasa - te va lasa brusc si imediat. Nu numai ca iti vei pune viata in pericol - vei fi tu insusti un pericol pt altii. Cea mai slaba idee este sa pleci la drum cu masina in conditiile pe care le-ai raportat la masina. Ai foarte mari sanse sa regreti...sau sa nu mai apuci sa regreti.
Rebel
De acord cu colegul Fanatic. Este frig, cere efort mare in zapada, cand vei solicita plecarea de pe loc iti poate crapa. Si atunci esti blocat total, nu numai ca trebuie remorcata dar nu stiu zau cat te-ar costa remorcarea de la Sinaia...
cristi52331
Dar tinand cont de cele descrise, de faptul ca nu face decat rece, de faptul ca in 1-a nu face deloc, foarte, repet, foarte putin in a 2a, si asta numai si numai rece si daca o calc violent, in a 3-a doar cand e rece....Omul de la receptie BDT, care a incercat-o pe loc, proba cu a doua si frana de mana, a zis ca lui i se pare ca tine foarte bine...Si ca daca merg normal, fara sa o fortez, nu e nici o problema....ce ziceti?
cristi52331
Imi dau seama ca ce ziceti e adevarat, dar acum ce sa fac??? Nu am de unde sa fac rost de alta masina....si am totul deja platit. cu Trenul e exclus, nu stiti ce cantitate de bagaje am....
James Kilowatt
Pai cu atat mai mult, masina incarcata + urcusuri + ambreiaj cu probleme e o combinatie plina de potential....
Rebel
Pai e riscul tau. Sfatul meu este sa nu pleci cu ea rece ca sa ajunga caldura si la disc, pleci incet si il eliberezi frumos si incearca sa nu pui intr-o viteza inferioara pe care sa o apesi la limita.. deci uita de depasirile in deal. Nu uita sa tii masina la turatii optime pentru viteza respectiva si sa nu schimbi cu motorul subturat...
Iti tinem pumnii. smile.gif

da, nu poti inchiria o alta masina?
cristi52331
Exact asa ma gandeam si eu sa merg...oricum, pe DN1 nu stiu ce depasiri in panta se pot face..si apoi e vorba doar de Posada-Comarnic, insa nu cred ca nu le face fata, fara a forta si fara a face vitejii....in rest....Apoi mai e Predealul, ca ma gandeam sa mai merg 0 saptamana pe la Brasov...
Ideea cu inchiriatul mi-a trasnit si mie, dar fiind vorba despre doua saptamani si de o masina cel putin la fel de mare....ma cam scoate la 6-700 de euroi...
f1anatic
Uite care e treaba Cristi. Masina ta e stricata. Si tu stii lucrul asta. Si noi. Ca ne-ai spus. Si tu simti ca nu ar trebui sa pleci la drum lung. Si noi. 3-4 insi ti-au dat sfat de bun simt, sfat pe care l-ar da unui membru al familiei - nu la un oarecare pe net. Sfatul este sa nu pleci la asa drum - si lung si greu si incarcat si pe panta si cu masina stricata si pe zapada si pe cer si pe luna si in vecii vecilor amin.

Am impresia ca tu cauti o confirmare, un sprijin moral la ideea de a pleca la drum cu masina in conditiile detaliate mai sus. De la mine nu o vei avea niciodata. Mie mi-a facut ambreiajul figura pe autostrada, si 3 mile mai incolo (adica 3x 1.6= 4.8 km) nu mai aveam treptele 3,4 si 5.

Inchiriaza masina; imprumuta masina de la un prieten; fa schimb de masina cu un prieten care ramine in localitate... dar daca te duci la munte cu masina in halul asta risti viata ta si a celor din masina in mod absolut iresponsabil. Cind vei urca o panta si dintr-o data ti se va urca turatia la 5-6000 rpm si masina trage inapoi la vale...si frina de motor ioc pe zapada...vei vedea. Pe mine nu mai impresioneaza "mersul incet, nu dau pedala tare, nu accelerez brusc etc".

Aici nu e tirg de idei. Eu iti vorbesc din experienta personala. Faci cum crezi dar poate aranjezi cu cineva sa ne spuna si noua pe forum unde sa iti trimitem portocale si flori si card-uri cu Get Well Soon.

CA SUMAR
In ceea ce priveste diagnosticul masinii: s-a dus ambreiajul. Masina nu este in stare tehnica adecvata pt. calatoria pe care ti-ai propus-o fara a iti pune semnificativ in primejdia viata. Statul pe net si argumentat si incurajat singur ca nu fac vitejii si o "take it easy" nu iti va rezolva problema si nici nu iti va face viata mai sigura.
cristi52331
Iti multumesc, intr-adevar ai scris foarte frumos si ai inteles exact prin ce angoase trec.
Probabil ca 99.99999% ai dreptate, insa cred ca indoiala mea de 0.000000001 se datoreaza faptului ca eu stiu exact cum face masina si al convingerii (sperantei) ca ambreiajul doar incepe sa se duca si ca daca nu va fii o zapada ca anul trecut si daca drumurile vor fi uscate si curatate totul va fii ok. Pentru ca nu ma duc la cota 1400 cu masina si nici la Babele...Doar pana la sinaia si de acolo, probabil, doar Sinaia-Predeal si retur, zilnic...pe uscat...Offfffffffffff....
Nevasta-mea, de exemplu, care este incepator si merge foarte....normal, cu accelerari firesti, de om normal la cap, care respecta regulile 100%, zice ca sunt nebun, ca ei nu i s-a intamplat si ea nu a simtit nimic...si asta pentru ca masina nu face daca nu ''te dai la ea''...
f1anatic
QUOTE (cristi52331 @ Dec 22 2008, 03:05 PM) *
Iti multumesc, intr-adevar ai scris foarte frumos si ai inteles exact prin ce angoase trec.


Eu nu ma mai bag. Ti-am spus ce am avut de spus.
Ca ultima idee. Fugi afara, treci in masina, si pune frina de motor de citeva ori. Si apoi accelereaza de citeva ori. Incearca sa o strici ACUM. Si chiar daca nu ramii ACUM in drum...asta nu inseamna ca nu am 99.9(9)9 dreptate. verymad.gif
DORU
Mda, pare sa fie ambreiajul totusi...desi o parte din simptoame seamana cu o bobina de inductie dusa...minim una, adica.
Ambreiajul tau pare sa fie 50% uzat. Un drum prin oras sau noaptea e OK, dar sa pleci pt mai bine de-o saptamana cu ea asa...riscant: poate sa ninga si atunci cu siguranta nu te va mai ajuta. Vreau sa stii clar ca este un risc pe care ti-l asumi si sunt sanse mari sa iti pice fix in concediu. Decizia iti apartine !
cristi52331
Doar ca simpla curiozitate, care sunt simptomele unei bobine de injectie dusa? (sau a mai multora)?
cristi52331
De inductie, scuze..
DORU
Cadere de putere in special...pt a face diferentierea clara, o diagnoza pt interogarea erorilor stocate in memoria calculatorului masinii este necesara, altfel vorbim vorbe.
James Kilowatt
Mai si porneste greu uneori, da rateuri in evacuare....

Insa in nici un caz nu se tureaza motorul iar masina nu accelereaza, asta nu poate fi decat de la ambreiaj. Doar daca o problema de bobina nu influenteaza citirea turatiei, si de fapt ai doar impresia ca se tureaza degeaba...

Mersul in trepte superioare, la turatii joase il tortureaza si mai tare. O panta mai lunga urcata intr-o treapta prea inalta il poate termina de tot daca patineaza.
cristi52331
Salutare si La Multi Ani!

Concediu cu succes! Masina a mers superb, a urcat Sinaia pana sus, plus panta de la hotel, plin a de zapada, vreo 50m, 30%.
Apoi am mers pana in Fagaras, am fost de doua ori la Balea (cascada) cu 4 oameni in masina. A patinat a 4-a intr-o zi, dar daca nu o calc ci doar accelerez usor merge brici. Ieri am venit acasa, a urcat Predealul fara probleme, chiar fortata un pic. Apoi am tras de ea cat am putut, nu mai patineaza si pace, dar era deja calda dupa un drum de 250km. Zau asa, nu mai stiu ce sa cred. Zilele trecute a 4-a a patinat clar, fara discutie. Oricum ambreiajul e comandat, ma gandesc insa daca chiar nu se poate sa fie altceva. Ce altceva mai poate tura masina in gol, ca eu nu stiu. Si sa tina chiar asa de mult un ambreiaj care a apucat sa patineze? Ieri, prin Bucuresti, am pus la fiecare semafor chiar frana de motor, uneori chiar destul de violent....se incapataneaza sa tina perfect, zici ca e nou...
Cristi2
frana de motor o pui, ma gandesc, in viteze inferioare. e normal sa tina.
Lucian107416
M-a lasat si pe mine nenorocitul de ambreiaj la Swift, la 4 ani si 36000 km, dintre care cam jumatate in parcurs urban. Patineaza, in special la cald si mai vizibil in treptele superioare. Acum corelez putin si cu altceva si imi dau seama ca incepuse sa se manifeste de anul trecut dar, nefiind masina mea de zi cu zi, n-am observat. Problema a fost ca nu scoteam timpi de 0-100km/h apropiati de cartea tehnica. Imi instalasem un soft pe mobil si am zis sa testez 2 lucruri odata biggrin.gif Am reusit vreo 3 accelerari, in conditii departe de ideal pe un drum public, si cel mai bun timp a fost de 13.6 s, pe cand el ar fi trebuit sa fie in jurul valorii de 10 s. Nu mi-am mai batut capul si nu m-am chinuit sa repet testul in conditii ideale pentru ca, in realitate, nu prea are importanta testul de 0-100km/h. Ce imi amintesc totusi a fost ca pierdeam foarte mult timp la schimbarea in a 3-a, la 96 km/h. In fine, joi sunt programat la service si il voi schimba, cu unul JapanParts.
Lucian107416
sincer sa fiu, sunt farte nemultumit de situatie, pentru ca m-a lasat mult prea devreme si nu inteleg de ce. Nici eu nici sotia -care-l conduce zilnic- nu il patinam excesiv. De fapt, e si destul de greu sa il patinezi excesiv pentru ca preinde sus si are cursa scursa. E de la distanta cel mai prost proiectat lucru la masina asta. E primul ambreiaj pe care il schimbam in 16 ani de soferie( 10 + 6 ). Si s-a intamplat tocmai la singura masina noua pe care am cumparat-o si de care am avut cea mai mare grija drag.gif
ozz86651
Pai daca prinde sus e semnul ca e uzat. Poate e un ambreiaj "subtire" adica gata uzat, low cost smile.gif.
Are Swift o varinta cu motor mai mic? ma indesc ca or fi pus acelasi ambreiaj.
Lucian107416
are si o varianta de 1328 cmc.sunt curios sa vad cum se comporta dupa ce-l schimb. Nu stiu nici ce sa aleg. Optiuinele ar fi Luk, Sachs la peste 1000 RON sau JapanParts la 630 RON. Eu am zis ca merg pe JapanParts, pentru ca LUK si Sachs au preturi prea mari in comparatie cu ambreiajele lor pentru alte marci.
PS. Ambreiajul asa a functionat de la inceput
Lucian107416
Nu stiu ce sa fac. Voi schimba ambreiajul, dar nu stiu ce sa montez in loc. Sunt foarte nemultumit de calitatea prezentului ambreiaj si ma gandesc ca daca-l voi schimba la reprezentanta/Autonet voi obtine ceva la fel de slab, daca nu chiar mai slab. La telefon cei de la Autonet nu au putut sa-mi spuna cine e producatorul lui, desi cel de pe SX4 era Exedy(scria pe cutie, spre deosebire de cutiile cu ambreiaj de Swift). Daca as sti ca tot Exedy e si pe Swift, l-as pune la Autonet fara nici o ezitare.
Preturile alternativelor ar fi cam asa:
Valeo - 460 RON
Jakoparts - 630 RON
Exedy - 1050 RON
Luk - 1100 RON
Autonet - 850 RON - parca.
Problema e ca nu stiu ce monteaza Autonet. Daca e Valeo ????? Voi ce ati face ?
Multumesc pentru sfaturi

O alta bucurie ar fi ca am fost sa testez masina vreo 30 min si am observat ca huruie la acceleratii cand volanul e rotit spre dreapta. Probabil planetara. Traiasca Suzuki. Singura masina pe care am luat-o de noua....... 36000 km si deja cere o gramada de bani pentru reparatii
DORU
QUOTE (Lucian107416 @ May 19 2011, 06:32 PM) *
Nu stiu ce sa fac. Voi schimba ambreiajul, dar nu stiu ce sa montez in loc. [...]
Preturile alternativelor ar fi cam asa:
Valeo - 460 RON
Jakoparts - 630 RON
Exedy - 1050 RON
Luk - 1100 RON
Autonet - 850 RON - parca.
Problema e ca nu stiu ce monteaza Autonet. Daca e Valeo ????? Voi ce ati face ?

O alta bucurie ar fi ca am fost sa testez masina vreo 30 min si am observat ca huruie la acceleratii cand volanul e rotit spre dreapta. Probabil planetara.


Cere-le codul piesei si astfel poti verifica ce origine are wink.gif

Nu e planetara, mai degraba rulmentul de roata sau in cel mai rau caz, capul de planetara. thumbsup.gif
DRAGOS
Nu e o regula, exedy-bun, valeo-prost.

Eu am avut o interventie in cutia de viteze la ~13.000 km, cand s-au schimbat sicroanele tr 1-2-3 in garantie. Tot atunci mi-au schimbat si ambreiajul.

Ambreiajul original al masinii era exedy, iar cel nou este valeo. Acum am aproape 57.000km si nu da niciun semn de oboseala. Culmea este ca foarte multi pe forumul honda se plang de un tremurat la plecare al ambreiajului original dupa ~20.000km, tremurat pe care eu nu il am.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.