Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Individ in deriva, cauta ghid
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
hdi
Asa cum suna si titlul, sunt in deriva printre oferte de AWD-uri, discounturi, criza economica, picajul leului si dorinta de a schimba masina.
Nu ca ar avea ceva (masina) ci pentru ca vreau ceva mai bun, cu 4x4 si cu tren de rulare mai taranesc.
Conduc actualmente un superb 307 HDI 110cp (rouge lucifer devil.gif devil.gif ) cu care am mers 40000km si nu mi-a facut nicio problema. Vorba romanului: respect forever! De cand cu masina asta nu mai vreau decat dieseluri si cum Subaru a aflat si de noi astia si si-a tras un diesel am zis sa fac o intrebare si pe aici.
Mi-a atras atentia (ca design) actualul Forester si (ca pret ) Outback-ul.
Am citit literatura de specialitate, bibliografiile, clasicii in viata, forumul Subaru (cam in 5min) si acest forum (cam in 2 zile).
In ce ar consta ajutorul de care am nevoie? Sa-mi spuna si mie cineva avantaje/dezavantaje ale celor 2 modele (ceva gen versus insa mai soft ca nu vreau sa plictisesc pe nimeni)
Incep prin a-mi spune necesitatile: circulatie urbana de provincie (Ploiesti) de luni pana vineri, schi in we iarna, gratare, munte si mare in we de vara si dorinta neimplinita inca de a calatori cu utilajul din dotare mai departe de Bulgaria (Grecia, Austria).
Echipajul e compus din pilot (eu), copilot (wife) si capitan (printesa in varsta de 7.5 ani).

Ce-mi place la Forester: designul, ca are cutie cu 6 trepte, ca e abia fatat
Ce-mi place la Outback: PRETUL, presupun ca e mai infipta, dotari mai bune, sper ca si consumul e mai mic, trapa

Ce nu-mi place la Forester: habar n-am
Ce nu-mi place la Outback: designul americanesc, ca e break, ca sta sa iasa la pensie, ca are 5 trepte si ca dotarile nu prea au mare lucru in comun cu Europa

Alegerea rationala ar fi Outback insa nu suport breakurile (da' pan' la urma nu ma uit la ea si gata; din interior imi place)
Nu am facut drive test dar saptamana viitoare merg la SMT Baneasa unde m-am bagat in seama la telefon cu Andrei Popescu

Stiu ca drive-testul e decisiv insa ma intereseaza parerea voastra (nu ca v-as cunoaste dar dupa cum scrieti ma simt pe maini bune)

Si ar mai fi ceva: poate cineva sa-mi spuna si mie daca AWD-ul Subaru mi-ar fi util in conditiile enumerate mai sus sau mie mi-ar ajunge si chestia aia de la Honda (am vazut testele cu rampa, dealul etc). A, da:e si CR-V-ul in carti
Inteleg ca AWD-ul asta permanent ar cam fi si o chestie de siguranta (chiar nu ai nevoie de ESP?) Si daca nu te duce capu' sa accelerezi in situatie de urgenta ce faci? Probabil ca n-am inteles nimic.....Scuzati dar asta e!

Salutari.

T u d o r
Bine ai venit pe forum, frate de (fost...in cazul meu) 307 HDI. biggrin.gif

Ce inteleg eu din ce spui tu e ca-ti trebuie o masina care sa-ti ofere confort de weekend. Nu stiu daca neaparat break sau SUV, nu am inteles daca pleci pentru 1-2 zile si cu 1/2 din casa dupa tine. Faptul ca posezi nevasta poate fi interpretat si asa. biggrin.gif
Pentru mine nu ar fi obligatoriu sa am un portbagaj asa mare, ca de altfel nici transmisia integrala. Adica de ce nu un Legacy..daca tot esti setat pe Subaru? Si mai ales...cu preturile astea la combustibili...de ce diesel? Eu, dupa cum vezi, am trecut de la acelasi excelent hdi la un excelent benzinar si nici prin gand nu-mi vine sa regret, in ciuda unui consum mediu pana acum de 9,3%. biggrin.gif
Si am aceleasi dorinte ca si tine, sa depasesc Bulgaria. biggrin.gif

CRV e o masina interesanta, daca nu te uiti la faptul ca Honda scumpeste masinile in perioada in care toti le ieftinesc. In orice caz, de banii de un Forester poti avea atat un CRV mai slab echipat cat si un Accord Executive. Nu ca Subaru ar avea ceva, dar e bine sa mai vina si cate unul (ca mine) cu alternative.
Daca esti un sofer caruia sa-i placa virajele...uita de SUV. Eu am uitat in urma unui test drive cu unul dintre cele mai capabile modele de sosea, adica CRV. biggrin.gif
hdi
Nefiind maturizat aproape deloc, daca ar fi sa-mi iau ce-mi place mie, ai vedea in semnatura "Civic CTDI".
De fapt a fost cam asa: Hai nevasta sa-ti arat ce ne luam! Si am dus-o sa vada Civic-ul. Raspuns: mi-a placut CR-V-ul!
Are dreptate, ca in masina trebuie sa intre schiurile, bicicleta pustoaicei etc. (pe rand) fara sa fie nevoie sa rabatezi spatarul banchetei . Sa nu-mi spui ca exista suporturi pe plafon pentru asa ceva. Nu de alta dar am si eu micile mele placeri nevinovate (fixuri) cum ar fi: curbe luate mai in viteza, depasirile la deal (diesel, ce vrei?). Si stii ca se poate cu un HDI pe un 307.
Asa ca m-am dus sa vaz SUV-uri si m-am prins: vreau sa plimb bicicleta, adio cu joaca! Doar CR-V-ul nu m-a intristat total. Mi-am explicat si de ce prin Bulgaria de cate ori erau curbe depaseam SUV-uri pe care le respectam din instinct.
De ce tractiune integrala? Ca sa nu mai urmaresc starea vremii iarna cand plec la schi si sa-mi fac socoteala daca au apucat aia sa dea cu plugu' si cu sarea. Si daca tot ma complic, as incerca si ceva drumuri laterale (307-le n-a vazut in viata lui asa ceva).
Si apoi e un confort psihic sa stii ca masina ta are suflet de taran si ca nu se supara daca mai iei o gropa, o bordura sau o duci prin zapezi sau paduri sau ambele amandoua dimpreuna... unsure.gif
Asa ca e complicat sa gasesti ceva cu care sa te poti juca fara sa te simti pe mare, sa fie diesel, sa poata cara in portbagaj instalatiile de sport ale familiei, sa poti merge la birou zi de zi fara sa faci rate la OMV si sa mai fie si frumoasa pe deasupra.
Drept pentru care, cugetand cu temei si profund m-a prins criza, devalorizarea si discounturile. Si colac peste pupaza, mai vine si Subaru cu un diesel de care vorbeste lumea cu bale la gura. Iar cireasa de pe tort: discount la Outback de 7000EU (manciaciax!) Sa fie doar ca stau in block-start alea cu 6 trepte? Se pregateste si Forester probabil asa ca nu e graba. CR-V-ul s-a ieftinit cu vreo 3500 EU in ultimele 2 luni.

Intelegi carevasazica_ ca pentru mine frumusetea e tot un dreaq cu hatchback-ul (ca de exemplu o Lancia Delta---cica urmeaza si Integrale) asa ca am acceptat ideea de SUV/Crossover dar nu berlina ca iau trenul si termin balciul. Cel mai probabil sunt prea necopt la minte ca sa umblu intr-o berlina.
DRAGOS
Bun venit ploiestene biggrin.gif Incet incet ne adunam, cre ca suntem vreo 6-7, inca putin si poate o punem de masini.ro ploiesti biggrin.gif

acum on-topic:

io zic ca tre' sa-ti pui putin in ordine prioritatile. Outback va sta mult mai bine pe curbe decat forester si crv. Deci daca vroiai civic si vrei sa conduci (aproape) ca si cum l-ai avea outback is the way to go. biggrin.gif

foresterul nou este (mult) sub outback la comportamentul on-road. Fata de vechiul forester, care era renumit ca unul dintre cele mai bune suv-uri de sosea, daca nu chiar cel mai bun, asta nou e considerat un vapor biggrin.gif Comparati cu CRv cred ca e tot p-acolo smile.gif

coincidenta face ca eu anu' viitor prin vara sa devin (in proportie de 99%) posesor de civic, dar pe benzina biggrin.gif deci, daca vrei ne intalnim sa dai o tura-2-3, esti invitatul meu biggrin.gif
Marius30562
Exista doua aspecte - comportament on-road si off-road (ma rog, soft off-road).
In ce priveste capabilitatile off-road, Forester este clar peste Outback (garda la sol mai mare, ampatament mai scurt). Si peste CR-V.

On-road, situatia este mai complicata putin - as fi tentat sa-i dau castig de cauza Outback-ului.
DAR, intamplarea face ca in urma cu doua zile sa fi fost la reprezentanta Subaru din Sibiu.
Dintr-una intr-alta, am stat la povesti cu seful de service si seful de vanzari Subaru.
Fiecare avea alta parere in ceea ce piveste modul in care stau pe seosea cele doua modele - soful de service spunea ca Outback-ul se aseaza mai bine pe drum, in timp ce seful de la vanzari prefera Forester-ul.

Avantajele Outback-ului consta in pretul mai mic (la oferta actuala), spatiul interior ceva mai mare si un posibil comportament on-road mai bun.
Dezavantajele sunt cutia de viteze in 5 trepte (despre care in diferite articole se spune ca nu ar fi prea potrivita pentru motorul diesel), apropiata lansare a unui model cu face-lift (din cate am discutat cu oamenii de la Subaru nu va fi totusi ceva radical cu se va intampla in cazul lui Legacy).

Desi suna deja a platitudine, drive-test-ul este sfant !

Numai dupa ce le vezi, te urci in ele si faci catva km poti sa le analizezi in cunostinta de cauza. Si sa-ti dai seama care se pliaza cel mai bine pe nevoile si asteptarile tale.

BAFTA si tine-ne la curent !
T u d o r
Ok, am inteles cum ai gandit. Daca ramai pe Subaru, eu as zice Outback. Pentru pret, pentru aspectul de masina de strada. Off cred ca nu te vei duce prea departe, dar inteleg ca nici nu intentionezi.
Motorul arata bine in specificatii, ca de condus nu l-am condus. Cutia cu 5 trepte e ok, a sasea iti va fi utila doar pe autostrada. Si cum cred ca o sa ne schimbam toti masinile pana se va mai face o autostrada in Romania, nu e un impediment major. biggrin.gif

Cum spunea Marius mai sus, drive test-ul e sfant. thumbsup.gif
HalbaSus
Outback clar... fara doar si poate. Din cate am inteles nu tii neaparat sa faci off-road extrem, si daca ai dori asa ceva nici una din cele doua masini nu e potrivita pentru asa ceva. Din cate inteleg ai nevoie de mult spatiu (familie & stuff) - castiga outback. Vrei sa mergi spre vest, asta inseamna ca ai nevoie de o masina cu comportament bun pe viraje (ca sa nu vomite pasagerii in masina in timp ce traversezi carpatii) si de o masina care sa se descurce bine la viteze mari pe autostrada (iar casitga outback). Vrei diesel, deci te intereseaza aspectul economic - din nou castiga outbackul.
20krpm
hdi, dupa felul in care descrii lucrurile, cred ca esti destul de "in grafic" ca sa obtii ceea ce-ti doresti. n-as putea spune ca am condus outback; are o prietena de-a noastra si am mers cu ei de citeva ori, cam hurduca un pic in spate mi s-a parut, dar e foarte ok. forester-ul nou in consider un derivativ mai mititel al lu tribeca. la fel n-am condus decit o tura de bloc, atunci cind am luat masina mare, si nu mi s-a parut mare diferenta fata de tribeca. cr-v am avut una inchiriata pentru vreo 4 zile, condusa jumate io jumate un coleg care e la fel de control freak ca si mine, mi s-a parut o masina foarte ok.

sincer, intre forester si cr-v poti sa alegi, dupa parerea mea, linistit oricare dintre ele. intr-adevar, tehnologic vorbind, subaru e teoretic mai bun, dar practic sint prea putine sanse sa constati asta. in 3-4 ani cit o sa tii masina, probabil ca nici nu vei avea sansa sa spui vreodata "uite, aici ailalta ar fi scos o limba de doi cotzi", sau "uite, aici ailalta m-ar fi scos din situatia asta". subaru e un pic mai ingrijit facuta decit honda, parerea mea, dar nu ceva care sa te faca sa renunti la vreun discount. pune dealerii fata-n fata si lasa-i sa scoata cutitele unu la altul poate asa inveti ceva. eu de citiva ani tot zic ca acura rdx o sa fie urmatorul nostru suv, cum apare un model nou ma duc si mai dau o tura si ma mai joc la butoane, dar cum-necum ultimele doua suv-uri au fost totusi subaru. si nu e nici o sugestie aici.

dar daca tot sintem la sugestii, si daca tot esti in piata pentru genul asta de masina, ti-as recomanda daca ai posibilitatea sa mergi sa vezi infiniti ex. (inainte sa mergi, gindeste-te bine daca o iei si pe nevasta-ta - ca dac-o iei ai o decizie right there.) pretul poate sa para in prima faza prohibitiv, dar sint sigur ca or sa lase mult din el daca stii sa negociezi. clasa e aceeasi ca si la forester si crv, pretul poate sa fie foarte apropiat, iar dotarile si finisajele lor te lasa tablou.
M A R I A N
He he...Infiniti fara vreo 35000-40000 de euroi in Romanica este prea putin probabil...criza, criza dar totusi nu pe degeaba... biggrin.gif
Si nici macar nu stiu daca are vreun motor diesel, in rest este intr-adevar un producator de masini absolut superbe, dupa mine.

Revenind la Forester si Outback:
-am facut drive test on road la limita cu Outbackul iar in off road (pe dealurile din Iasi) l-am lasat pe consilierul de vanzari de la Subaru sa mearga. Sunt de parere ca, daca nu ai vreun sant adanc sau vreun damb abrupt de trecut, poti pune semn de egalitate intre Forester si Outback. Sau, daca te incalzeste, poti considera ca Foresterul poate trece printr-o apa mai adanca decat Outbackul pentru ca are garda la sol cu 5 mm mai mare biggrin.gif
-performantele motorului de pe Outback sunt peste cele ale Foresterului, la fel si consumul
-la comportamentul rutier in cazul condusului sportiv, am mai spus cu alta ocazie ca nu am observat diferente intre Outback si Yarisul T Sport pe care-l conduc acum. Am mers cu Foresterul generatie anterioara si am vazut ca se tine binisor la drum dar, din cauza inaltimii si a greutatii, avea ceva probleme la franare brusca. Nu stiu daca noul Forester e o evolutie in ceea ce priveste comportamentul dinamic
-portbagajul mai mare la Outback
-pretul mai mic de achizitie al Outbackului
-Foresterul castiga insa in oras pentru ca este mai scurt si poti urca borduri mai inalte

PS Cred ca ar fi interesant pentru cei cu Forester si cei cu Outback de mers la munte undeva (Cheia etc) si de verificat pe zapada cum se comporta cele 2... whistling.gif
vlademir
hdi, astfel cum ti-ai enumerat necesitatile, cred ca outbackul ar fi alegerea potrivita. In afara de o printesa,( down.gif ) eu am avut aceiasi parametri la cumpararea masinii si sunt f.multumit. Iar din cate am vazut foresterul, chiar ieri l-am mai analizat, cred ca mai degraba incap schiurile in SOD decat in forester. De fapt, nu cred, sunt sigur. Si majoritatea prietenilor mei cu suvuri au descris aceeasi senzatie nemultumitoare la drum lung de masina instabila pentru ca e inalta, ceea ce nu se poate spune despre breakul meu.
Succes la cumparaturi.
(Ieri in sourumul de la Paladdy nu era nici un SOD expus, ce parere aveti?)
M A R I A N
Ar mai putea fi o diferenta intre SOD si Forester:trenul de rulare+suspensia care teoretic ar trebui sa fie mai rezistente la Forester in cazul conducerii preponderente pe drumuri proaste (care are valente off-road).
hdi
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru interesul acordat.
Ca sa zic asa, m-am cam lamurit si AM PLATIT AVANSUL PENTRU OUTBACK!!!!!!!!!!! drive.gif
Cum am ajuns sa fac chestia asta? Este o poveste destul de lunga dar daca vreti.....
Este neagra, primul nivel de echipare AC (19900+TVA) si va ajunge probabil de Mos Gerila, daca nu dupa Anul Nou.
De remarcat omul de la SMT, Andrei Popescu, care stie sa-si vanda marfa dar mai ales stie ce spune (testat de mine!). Nota 10.
Am primit cadou aproape nimic (presuri, numere, pachet legislativ) insa nu ma pot plange.
Acum astept cu interes sa mai scada EU ca sa platesc si diferenta. Sau sa creasca... cine stie...
Inca o data Thx for supporting me.
T u d o r
Felicitari "individule in deriva". biggrin.gif S-o stapanesti sanatos si fericit, e o masina super si la banii astia e bataie de joc de pret. Inca o data felicitari. thumbsup.gif

Si bineinteles, te asteptam cu impresii si daca doresti, la intalnirile noastre. Nu de alta, dar poate asa scapa si saracul Dragos de tren. biggrin.gif
DRAGOS
felicitari maxime. Sper sa te vad prin trafic, oricum prea multe OBK negre in ploiesti nu sunt biggrin.gif

te asteptam la totul despre masina mea thumbsup.gif

Tudore, las ca nu mai e asa mult.. rolleyes.gif (acu incerc si io sa ma consolez singur laugh.gif )
20krpm
aplaudam. clap-clap-clap. s-o stapinesti sanatos.
hdi
Multumesc, pt. urari si va doresc si voua de asemeni numai evenimente fericite.
Povestea e cam asa:
Vineri postam aici ca sa vad ce zic cunoscatorii.
Sambata dimineata, m-am trezit, am pornit computerul, am vazut ca zapada de la

Clabucet era de toata jena si pe partie scapasera niste paltonari cu sanii si

nyloane, deci pas.
Copil am facut, cash de innumarat n-aveam mare lucru asa ca am decis sa fac cel

mai firesc lucru in situatia data: o fuga la Baneasa sa vada ochiu un Legacy (imi

spusese omu' ca Outback-ul era la Tg. Mures la inaugurarea unui nou showroom).
Ideea de Outback nu prea ma convingea ca si design judecand dupa poze ca pe drum

cred ca vazusem doar una mai demult dar caracteristicile mi se pareau tentante.
Ploaie mocaneasca, asfalt umed, o carca de somn si Metallica in boxe.
Pe la Balotesti imi scuturam pletele de 1.5cm pe Whiski in the jar, cand imi iesi

in fata un break negru, bine facut: un Outback.
Am luat telefonul si am inceput sa-i fac poze din toate pozitiile din care

reuseam. A trebuit sa-l depasesc, sa ma las depasit etc insa sper ca omul de la

volan ori nu s-a prins ori nu s-a suparat. Am tinut sa fac eu pozele ca cele de

prezentare sunt facute din unghiurile cele mai avantajoase.
Si tot ocupandu-ma cu chestia asta am trecut de Subaru, am mers inainte dar mi-am

dat seama la timp ca sa ma intorc la fantana Miorita.
Am ajuns, m-am dat jos din 307 si m-am trezit fata in fata cu o berlina argintie,

nu prea mare, cu design de Hyundai (sper sa-mi iertati blasfemia avand in vedere

ca tocmai mi-am comandat si eu una). Stiu, degustibus insa in apararea mea va zic ca mie imi place desigul Lanciei Delta spre exemplu, sau Honda Civic, sau ...lasa
Intru cam dezamagit in showroom, ma intampina Andrei Popescu si ma invita de

indata la plimbare.
Ma asteptam ca plecatul de pe loc sa fie o cazna dupa ce am citit pe aici ca multi

s-au plans ca au oprit motorul de nu stiu cate ori insa totul era asa cum stiam.

Acceleratia am atins-o usor, aproape deloc si masina a plecat lin si fara NICI UN

ZGOMOT.....O-PAAAA zic, uite un utilaj care ar putea sa bata CTDI-ul Hondei.

Ambreiajul tare, tare. A nu se intelege cool, ci ca necesita o forta de apasare de

vreo 2 ori mai mare decat la 307. N-am inteles de ce....
Iesim pe DN1, mi se explica cum ca motorul asta nu e TDI si ca nu se supara daca

il turezi. La fel si HDI-ul, deci nimic nou. Incep sa-i dau, 3000rpm, 3500, 4000,

schimb a 3-a si din nou 3000-3500, 4000. Laser, nene. O bestie.
Franez ca sa nu raman fara permis si o iau de la capat. Merg subturat insa motorul

este destul de elastic pentru a face fata. Una peste alta sunt impresionat de

ce-au facut aia mici si galbeni. Si am cam condus dieseluri de toate felurile...
Intram la aeroport ca se ne invartim in giratoriul ala mic (cam astea sunt

singurele curbe din zona).
Schimb a 2-a si intru. Accelerez, accelerez, 50 km/h, mai accelerez, 60 km/h.

Scaunele ma tineau destul de bine, nu stiu cum era pentru Andrei ca eu ma tineam

si de volan. Am proasta inspiratie a omului neobisnuit cu asa ceva si franez.

Pierd tractiunea, masina supravireaza si puntea spate intra in derapaj. Iau

piciorul de frana si ESP-ul salveaza situatia.
Am continuat sa ma joc atat cat sa nu fiu luat drept nesimtit. Am repetat figura

la viteza si mai mare in giratoriul de la iesirea din aeroport care aste si el mai

mare.
Ne-am intors, ne-am dat intalnire luni pt. testul cu Outback si am plecat catre

casa plin de bale la gura.

-va urma-
hdi
-continuare-

Pe drum ma opresc si la Radacini, care nu erau acasa desi imi anuntasem vizita. Asa ca fac poze la cateva Outback-uri parcate in fata si plec.
Acasa, incep sa-mi amintesc diverse chestii, ca dupa o betie zdravana: consum in test 6.8%, materiale la interior bunicele si asamblate bine devreme ce bordul nu avea nici un greieras, motorul de mare exceptie, tractiune integrala permanenta care te tine ca pe sine.
Defecte? Mdaaa: designul (subiectiv) si spatiu interior un pic mai mic decat la 307. Va vine sa credeti? N-are comenzi audio pe volan si nici torpedo refrigerat (ce-o fi fost in capul lor? le-a luat AWD-ul toate mintile?)
Ma mai uit pe specificatii si vad ca Outback e un pic mai lat. Aaaa, zic, sa vezi tu ce conteaza aia 2-3 cm.
Pozitia la volan, foarte buna dar nu atinge excelenta din Civic.
Luni sun sa ma reinvit la drive-test cu Outback insa masina inca nu a venit.
Ramane pe marti. Imi inec nerabdarea in munca.
Marti ajung impreuna cu sotia mea pe la 14.30. Masina era pe drum asa ca asteptam rabdatori ca un alt cuplu sa semneze contractul pt. un Outback...Nu facusera inca un drive-test decat cu Legacy.
Ne vine randul. Spatiul interior tot mai mic decat in 307. Iesim pe DN, masina se simte putin mai grea decat Legacy: vreo 120kg in plus masina + 55 sotia. Se simte insa nu compromite cu nimic dinamica. Din nou, nirvana....Cer sa merg pe un drum mai rau si ne ducem intr-un cartier in constructie in spatele complexului comercial Baneasa. Drumuri de camion, sleauri, nicht asfalt. O iau usor. Masina nu are nici o jena. Incep sa-i dau. Andrei ma incurajeaza. Merg cu 80km/h pe drum de pamant. Suspensia filtreaza tot. Masina e in elementul ei. Se termina drumul si incepe o rampa la vreo 45 grade cu diferenta de nivel de 1-1.5m. Ma opresc si la indemnul lui Andrei o urc in prima treapta fara sa accelerez nici macar putin. Nu-mi vine sa cred....Sus era o mlastina, adica un noroi de consistenta smantanii, adanc de vreo 10cm. Andrei zice sa intorc in mlastina. Sotia ca nu, ca acolo ramanem si nu vrem sa coboram din masina in mlastina aia. Intru.....si intorc. Ne leganam ca in barca simtind inpulsurile venind pe rand da la cate una din roti. Andrei zice sa opresc ca nu avem probleme sa plecam de pe loc. N-am avut tupeu. Cauciucurile erau normale, de iarna, Nokian. Masina murdara ca porcu'
Consum in test 7.2%
La showroom scot schiurile din 307 si le probez in Outback. Intra mai greu dar intra...Vreau sa zic in diagonala cu un capat sub scaunul din dreapta fata si cu celalalt in plafon, deasupra tetierei spate. Naspa, nu-mi place ideea de bare de plafon si alte chestii suieratoare.
Ii mai fac niste poze, o masor cu ruleta la interior si se dovedeste ca este cu 3 cm mai mai lat 307-le....
Nu reusim sa ne hotaram si ramane sa dam raspunsul astazi pana in pranz.
Acasa consiliu de familie.
Sotia zice ca in dreapta e mai putin loc la piciore decat in 307 si ca nu sta f bine. Asa o fi. Cele 2 masini sunt aproape la fel de inalte insa podeaua Outback-ului este mai sus.
Concluzia: inca o vizita la Subaru.
Azi la 10.30 eram din nou acolo (cu stampila la mine...). Sotia mea se suie, da scaunul mai in spate si ....o carca de loc si mai ramane loc in spate pentru un adult. Ne mai invartim prin ea, pe langa ea, mai intrebam una alta si lucrurile incep sa prinda contur clar.
Amandoi incepem sa o vedem cu alti ochi ba chiar a inceput sa ne placa si designul...Hotaram fara nici orezerva sa semnam contractul si sa platim avansul.
Plecam usurati si cu constiinta faptului ca ne-am ales cu o super masina pe care va fi foarte greu sa o schimbam la un moment dat cu altceva.

O sa ziceti ca suntem dusi cu capu' dar nu avem bani sa ne luam alta daca facem o alegre proasta asa ca am incercat sa luam in calcul tot.

V-am plictisit aici cu povestea mea pentru ca la sectiumea cu "Masina mea" un Subaru ar fi coplesit de marci cu volume de vanzari ceva mai mari.

DRAGOS
Ba eu nu cred ca ar fi coplesit deloc, ba chiar cred ca ai avea de rasspuns la mult mai multe intrebari decat posesorii de marci "cunoscute". thumbsup.gif

frumoasa povestea! S-o stapaniti sanatosi si sa va poarte pe oriunde vreti voi! thumbsup.gif
20krpm
QUOTE (hdi @ Dec 17 2008, 06:04 PM) *
La showroom scot schiurile din 307 si le probez in Outback.

atta boy smile.gif si tu probezi masinile ca si mine. tre sa mai spun ca pentru noi a fost tribeca si din cauza ca bancheta din spate se rabateaza 40-20-40, si nu 60-40 ca si la altele? smile.gif drept ii ca acolo pe locul ala din mijloc acum troneaza bebelache, iar eu am cedat in cele din urma unei perechi de thule, dar ai prins ideea.

oricum, mai mult decit orice conteaza faptul ca esti multumit de alegerea pe care ai facut-o. outback e la mare departare de civic (vorbesc ca unul a carui a doua masina e tot o honda). nu vad cum le-ai fi putut compara. spor la drum de-acuma smile.gif

LE: apropo. cind dealer-ul sta pe scaunul din dreapta, iar insotitorul celui din test drive pe scaunul din spate, scaunul din dreapta intotdeauna o sa fie tras la maxim in fata, ca sa dea impresia de spatiu in spate.
hdi
Acum ar mai fi nevoie de sfaturile voastre privind primele sute de km de viata. Sa merg extraurban? Sa ma feresc de urban? Ce turatii? Cate sute de km? etc
Nu de alta dar nu vreau sa stau sa citesc cartea inainte de a pleca cu ea acasa.
Apoi, presupun ca fiecare are propriile sale experiente care pot completa indicatiile dealerului.
Orice sfat este binevenit.
Multumesc.

Urmand indemnul colegului Dragos am deschis un topic si la "Masina mea" insa continui sa cred ca aici gasesc "specialistii"

http://masini.ro/forum/content/Totul-despr...UTBACK-2-0D-AC/

Cum as putea schimba titlul threadului pentru ca intre timp subiectul s-a schimbat si risc sa induc lumea in "oroare".
FAR EASTERN
Eu iti recomand o lectura cap-coada a manualului.
StefanVVTi
Foarte tare povestea! Sa fie intr-un ceas bun si sa te bucuri de masina!! thumbsup.gif
20krpm
QUOTE (hdi @ Dec 20 2008, 03:53 PM) *
Acum ar mai fi nevoie de sfaturile voastre privind primele sute de km de viata. Sa merg extraurban? Sa ma feresc de urban? Ce turatii? Cate sute de km? etc

just... drive. just enjoy. de stricat nu prea ai cum s-o strici, asa ca numa ai grij sa n-o lovesti, ca atunci iti pare mai rau dupa ea ca al'data. asta nu-i masina s-o conduci stresat.
hdi
Ce anvelope de iarna se recomanda la Outback? Vreau sa pot urca linistit la Cota dar nu vreau sa fiu cu tractoru' pe DN1.
Are ceva daca fac rodajul incaltat de iarna?
Mircea104901
Fiind un crossover, nu e indicat sa pui cauciucuri de noroi/padure smile.gif) Oricum dimensiunea de la Outback e greu sa o gasesti la astfel de cauciucuri.
Eu zic ca orice Michelin,Pirelli, Goodyear,Continental,Nokian,Yokohama,etc de iarna isi fac treaba. uita-te pe http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/index.html
sa-ti faci o parere despre modelul pe care-l gasesti. O firma serioasa: www.vanzarianvelope.ro
Nu fac reclama la nimeni, doar ca unii-s mai seriosi smile.gif

Nu are importanta cu ce cauciucuri faci rodajul. Important e sa ai iarna - cauciucuri de iarna si vara de vara.
M A R I A N
Eu am stat zile in sir tot comparand si masurand diverse variante.
Ce am dedus eu este ca the best are:
-Michelin X-Ice Xi2
http://www.1010tires.com/tire.asp?tirebran...model=X-Ice+XI2
-Yokohama Iceguard Ig20
http://www.yokohamatire.com/tires/ig20.aspx
-Nokian Hahhapeliitta R (preferatele mele)
http://www.nokiantires.com/tyre?id=11949&a...Hakkapeliitta+R

Toate cele 3 sunt studless (adica fara tinte) si sunt majoritar pentru gheata si zapada.
Problema este ca nu se prea gasesc, trebuie sa faci comanda pe net.
pista
Totusi nu uitati la alegerea anvelopei de iarna, ca si in perioada rece veti circula pobabil cel mai mult pe asfalt umed si/sau uscat. Cereti parerea celor care au de mai mult timp Subaru.
Mircea104901
QUOTE (M A R I A N @ Dec 22 2008, 07:48 AM) *
Problema este ca nu se prea gasesc, trebuie sa faci comanda pe net.


grija mare de unde comandati smile.gif
eu am comandat de pe 1010tires.com (sunt din canada) si va costa transportul si vama o caruta de bani smile.gif
"m-am fript", si nu o sa mai comand decat din Europa. Deocamdata nu am gasit un magazin online de anvelope in Europa ca si 1010tires.com .

Am o idee: de ce nu incerci Toyo. Sunt foarte bune si preturi excelente la noi in Romania. http://www.anvelope.ro/
Eu mi-am luat de vara OPEN COUNTRY H/T si nu pot decat sa zic ca sunt senzationale (nu se compara cu cele stock smile.gif )
hdi
QUOTE (Mircea104901 @ Dec 22 2008, 06:13 PM) *
QUOTE (M A R I A N @ Dec 22 2008, 07:48 AM) *
Problema este ca nu se prea gasesc, trebuie sa faci comanda pe net.


grija mare de unde comandati smile.gif
eu am comandat de pe 1010tires.com (sunt din canada) si va costa transportul si vama o caruta de bani smile.gif
"m-am fript", si nu o sa mai comand decat din Europa. Deocamdata nu am gasit un magazin online de anvelope in Europa ca si 1010tires.com .

Am o idee: de ce nu incerci Toyo. Sunt foarte bune si preturi excelente la noi in Romania. http://www.anvelope.ro/
Eu mi-am luat de vara OPEN COUNTRY H/T si nu pot decat sa zic ca sunt senzationale (nu se compara cu cele stock smile.gif )



numai ca vad ca nu au nimic 215/55/R17
Zetics
Webtire.eu au 215/55R17 Fulda Kristal Supremo si Toyo Snowprox pe la 560 bucata!!! (oau...ce preturi... whistling.gif ) Site serios, si-a luat un coleg jante de tabla de la ei
Sigemo.ro au GoodYear UG Extreme la 500 de lei, sau Nexen Winguard la 415 lei (Nexen mi-am pus si eu pe Forester, dar modelul Winguard SUV - mi se par OK) Site serios, am cumparat cum ziceam 4 anvelope de la ei, cu livrare gratuita.

Astea sunt site-urile pe unde am gasit anvelopele pe care le cautati si la niste preturi care sa nu scurtcircuiteze neuronu'.

Sfatul meu insa ar fi sa vedeti daca masina nu accepta totusi si jante pe 16" (scrie in talon) si sa luati set separat de jante de tabla. Nu e exclus ca janta + anvelope sa iesit cam tot pe acolo ca anvelopele pe 17.
M A R I A N
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?such...0&weiter=20

http://www.tireshop.ro/?action=_gumi_lista...&g_szezon=T

Eu zic ca astea sunt cele mai bune site-uri, cu o gama foarte variata de anvelope.
Marius30562
De la Sigemo mi-am luat si eu rotile de iarna (bine, eu fiind din Sibiu, le-am luat si montat direct de la ei nefiind nevoit sa fac comanda pe net).

Anvelope Dunlop WinterSport 3D (17?) + jante aliaj Rial = 1030 lei/bucata.
SO, masina complet ?incaltata? de iarna m-a costat 4120 lei.

Nu e putin, dar nici foarte scump.

Oamenii sunt seriosi si fac afaceri cu anvelope de vre-o 15 ani, deci nu se pune problema de tzeapa.
hdi
Pentru cine este interesat, am primit urmatoarele preturi pt. accesorii:

B327EYA000-WHEEL LOCK NUT-4 buc – este pe stoc, pret: 146 RON + TVA
E361EAG100-CARRIER BASE – exista pe stoc (in central, blocat in inventar), pret: 1021 RON + TVA
E361EAG550-SKI ATTACHMENT – nu avem pe stoc, pret: 504 RON + TVA
E361EAG500-SKI ATTACHMENT – nu avem pe stoc, pret: 473 RON + TVA
SEWAYA1000-REFRIGERATOR – avem pe stoc (in central, blocat in inventar), pret: 689 RON + TVA
F505EAG100-REAR SUNSHADE (SIDE)- 2 buc – avem pe stoc (in central, blocat in inventar), pret: 561 RON + TVA
F505EAG000-REAR SUNSHADE (REAR) – avem pe stoc (in central, blocat in inventar), pret: 367 RON + TVA
Reperele care sunt in depozitul central sunt disponibile incepand cu luna ianuarie a anului viitor, iar reperele care nu sunt pe stoc pot fi comandate si sosesc in aproximativ 21 de zile lucratoare din data comenzii ferme.


In Germania sunt mult mai ieftine dar si germanii sunt mai amarati ca noi. Cum facem sa luam de la ei? Are cineva preturi de Ungaria?
hdi
Am comandat anvelope:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...an=Wi&Achse

Daca mai aveti comentarii, obligatoriu trebuie sa fie laude!

Barele de plafon se pot lua de la Mont Blanc la 125EU+TVA ( http://www.montblanc.com.ro/index.htm si http://www.montblanc.se/default.asp?fla=Y ); am inteles ca ei le fac si pt. Subaru asa ca vor fi la fel.
M A R I A N
Bravo!
Ai luat ce este mai bun, dupa mine.
Eu am luat in vara de la cauciucuridirect si in loc de 7 zile, anvelopele au sosit in 3 zile.
Am comandat iar alte anvelope pe 1 decembrie, trebuiau sa vina pe 18 decembrie insa n-au ajuns nici pana azi... confused.gif
In preajma sarbatorilor se cam prostesc.
hdi
Acum ca i-am luat si bocanci ar mai fi o chestie de rezolvat: cum ii aduc sonorizarea la un nivel decent? Nu vreau sa-i schimb unitatea.
T u d o r
Depinde ce nivel consideri ca e decent. In principiu, daca nu schimbi head unit-ul e cam buba, adica imbunatatesti dar nu impresionant. Schimba difuzoarele cu ceva bun, eventual pui o statie si un sub. Daca vrei mai mult, implica "deranj" mai mare, adica izolatie fonica si HU nou.
hdi
QUOTE ( T u d o r @ Dec 24 2008, 02:39 PM) *
Depinde ce nivel consideri ca e decent. In principiu, daca nu schimbi head unit-ul e cam buba, adica imbunatatesti dar nu impresionant. Schimba difuzoarele cu ceva bun, eventual pui o statie si un sub. Daca vrei mai mult, implica "deranj" mai mare, adica izolatie fonica si HU nou.


Nu sunt foarte pretentios insa din ce am vazut eu aranjamentul stock suna destul de jenant. Ce ma intereseaza ar fi fidelitatea si nu zgomotul. Ai vreo recomandare de boxe+sub care sa se potriveasca?
T u d o r
Ce dimensiuni au dif-urile stock? In principiu, difuzoarele = 50% si HU-ul tot 50% din calitatea sunetului in masina. Asa ca poti imbunatati cu 50% muzica. biggrin.gif

Stiu si eu ce sa-ti recomand? Depinde de buget, totdeauna depinde de buget. smile.gif

Eu imi pusesem pe 307 Ground Zero, se aud binisor si au pret corect. Daca vrei mai mult... ai de unde. Mai putin, ar fi SAL. Mai jos de atat nu cred, ca sunt suficiente cele de pe masina.
hdi
Eu citesc si forumul Subaru italian. Daca va pricepeti la limbi d'astea veti gasi informatii interesante.

http://forum.subaru-impreza.it/

Pentru cine nu are nimic in comun cu italiana, va spun 2 chestii pe care le consider de mare viitor:
1-se pot monta comenzi audio pe volan. Codul modulului este 83154AG021 si ar costa in jur de 85 EU.
2-am gasit si un tutorial pentru montarea cablului+priza jack de la iesirea AUX (pentru I-Pod si chestii d'astea)-daca este cineva interesat il traduc aici.

In afara de asta, o gramada de laude si reclamatii la adresa masinilor Subaru.
pista
Stii pe cineva la noi in tara care a montat comenzi audio pe volan ?
Imi lipseste destul de mult...
hdi
CRACIUN FERICIT TUTUROR!
hdi
http://crazymotion.net/subaru-outback/wlnTbXXzVnLgjAy.html

Roata suspendata nu ar fi trebuit sa nu se mai invarta (cum e povestea cu distributia cuplului)? Sau iar nu am inteles eu mare lucru?
hdi
Stimati Domni,
Sperand ca ati digerat cu succes porcul si ca nu at pierdut mai mult de o zi blocati pe DN1 (ca mine), revin cu o alta solicitare.
As avea nevoie sa-mi dati, din experienta voastra, un fel de check-list cu care sa verific masina inainte de a semna de primire.
Si ar mai fi ceva: stie cineva cum pot descifra seria masinii (data de fabricatie, tara si fabrica de origine etc)? La Peugeot stiu codul insa la Subaru nu ma pricep.
Multumesc.
M A R I A N
QUOTE (hdi @ Jan 3 2009, 01:38 PM) *
Stimati Domni,
Sperand ca ati digerat cu succes porcul si ca nu at pierdut mai mult de o zi blocati pe DN1 (ca mine), revin cu o alta solicitare.
As avea nevoie sa-mi dati, din experienta voastra, un fel de check-list cu care sa verific masina inainte de a semna de primire.
Si ar mai fi ceva: stie cineva cum pot descifra seria masinii (data de fabricatie, tara si fabrica de origine etc)? La Peugeot stiu codul insa la Subaru nu ma pricep.
Multumesc.


La astea japoneze, din experienta mea si din auzite, nu prea au fost probleme.
Vezi sa intre in viteze + marche arriere, sa mearga toate becurile-faruri+cele de ceata, stopuri, semnalizari,cele de interior+portbagaj,vezi daca lumina din bord se diminueaza cand se aprind farurile (ia pe cineva cu tine sa te ajute sa verifici toate astea ), incalzirea in scaune, daca e zapada incearca sa pui putina pe oglinzi sa vezi daca merge incalzirea, climatronicul (inclusiv cu AC), radio-CD (ia un CD cu tine), vezi cum se inchid usile (sa se alinieze perfect), stergatoarele (inclusiv cel de la luneta), verifica impreuna cu consilierul de vanzari nivelul uleiului si al lichidelor de frana+de racire, vezi sa mearga franele perfect, verifica sa aiba roata de rezerva.
Seria din contract trebuie sa corespunda cu cea inscriptionata la usa soferului
Tara de origine o vei putea identifica atunci cand iti vor da, odata cu cartea de identitate (peste ~1 saptamana de la livrare), declaratia vamala.
Fabrica nu o poti identifica.
Zetics
Eu gasisem un site care mi-a decodificat si fabrica, din pacate nu am aici linkul, il pun maine ca il am la serviciu.
hdi
QUOTE (Zetics @ Jan 4 2009, 07:42 PM) *
Eu gasisem un site care mi-a decodificat si fabrica, din pacate nu am aici linkul, il pun maine ca il am la serviciu.


Uite-l aici:

http://www.cars101.com/subaru/vin.html#examples
Zetics
Aici este unul care iti da direct, mura-n gura totul. In link am bagat serialul meu, mai putin xxxxxx de la sfarsit care nu e relevant.
bogdaro
QUOTE (hdi @ Dec 24 2008, 06:55 PM) *
Eu citesc si forumul Subaru italian. Daca va pricepeti la limbi d'astea veti gasi informatii interesante.

http://forum.subaru-impreza.it/

Pentru cine nu are nimic in comun cu italiana, va spun 2 chestii pe care le consider de mare viitor:
1-se pot monta comenzi audio pe volan. Codul modulului este 83154AG021 si ar costa in jur de 85 EU.
2-am gasit si un tutorial pentru montarea cablului+priza jack de la iesirea AUX (pentru I-Pod si chestii d'astea)-daca este cineva interesat il traduc aici.

In afara de asta, o gramada de laude si reclamatii la adresa masinilor Subaru.



Salut,
La Multi Ani!!!!! si multa zapada la AWD-ul din dotare biggrin.gif
Ma laud si eu cu un Legacy si tare as vrea sa-i atasez un ipod...se poate un link exact catre tutorialul de care ai scris mai sus?

Thks
hdi
QUOTE (bogdaro @ Jan 5 2009, 09:06 PM) *
Salut,
La Multi Ani!!!!! si multa zapada la AWD-ul din dotare biggrin.gif
Ma laud si eu cu un Legacy si tare as vrea sa-i atasez un ipod...se poate un link exact catre tutorialul de care ai scris mai sus?

Thks


La fix pt. tine ca e la rubrica Legacy thumbsup.gif
Daca te apuci fa si tu poze pas cu pas. Daca ai probleme cu unele cuvinte, basta chiedere!

http://forum.subaru-impreza.it/car-audio-e...acy-2008-a.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.