Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia 2 facelift - faruri noi, motorizare nouă
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Octavia 2
adi.mitrea
Estetic vorbind, designerii Skoda au rezolvat la facelift problemele de ergonomie și de ambianță interioară care aduceau un aer ușor bătrânesc în vechea Octavia 2. Interiorul este sensibil mai bun calitativ și păstrat punctele forte ale vechii Octavia 2, adică lipsa scârțâiturilor plasticelor. thumbsup.gif

Iluminarea este un pic mai vie și mai armonioasă, iar senzorii de parcare din fabrică (cu radio-cd-ul Bolero) te fac să uiți că mașina e cam greu de parcat în spații înguste/scurte. Acest radio cd are și un slot SD pentru a citi informații direct de pe card, iar funcțiile multimedia sunt completate de o mufă AUX care se găsește în cotieră. rolleyes.gif

Comenzile de la climatizare sunt preluate de la Superb (și sunt similare cu cele din BMW Seria 5 dacă vreți... thumbsup.gif ). În loc de un display pe care este afișată temperatura dorită, butonul de reglare a temperaturii este înconjurat de cifre iluminate care reprezintă temperatura aleasă.

La exterior, cum ați observat și voi, farurile nu mai au expresia posomorâtă a vechii Octavia 2 și au integrat pe lateral numele modelului, ca la Superb.

Un minus estetic ar fi proiectoarele, care au colțurile în jos, în timp ce farurile sunt curbate în sus. Cred că niște proiectoare mai mici și rotunde ar fi arătat mai bine. Pe de altă parte, dacă ar fi ales soluția unui bloc optic rotund, nu ar mai fi putut integra bine acele cornering lights. confused.gif Practic, fiecare proiector are două becuri. Cele din exterior se aprind atunci când activezi semnalizarea la viteze mici (de până în 30 km/h mi se pare) pentru a putea vedea mai bine unde virezi. Alături de farurile direcționale, iluminarea este peste media clasei C.

Se observă că au umblat și la desenul stopurilor spate. Banda roșie reflectorizantă dintre semnalizări și luminile de marșariere a fost înlocuită de una albă, un pic mai lată. Eu zic că stopurile vechi arătau mai bine. Pe de altă parte, catadioptri din bara spate sunt bine integrați și oferă o siluetă mai elegantă posteriorului.

Una peste alta, aș spune că facelift-ul le-a ieșit bine spre foarte bine, mașina fiind clar un progres față de Octavia 2.

Dacă ținem cont și de faptul că în ofertă se regăsește acum și un 1,4 TSI de 122 CP, atunci chiar vorbim de o ofertă îmbunătățită.

Manuală 6 trepte vs. DSG 7 trepte

Fiindcă la drive-test-ul din străinătate am condus 1,8 TSI manuală 6 trepte, iar weekend-ul ăsta am avut DSG 7 trepte, pot să zic că prima cutie pune mai bine în evidență puterea motorului decât DSG-ul. Pe de altă parte DSG schimbă mai rapid, muuult mai rapid, are 7 trepte și e mai comod.

Un minus la DSG ar fi simptomul următor: Nu retrogradează din 7 în 6 în modul Drive (D) decât la kick down.

Situație: Pe autostradă mers cu 120 km/h în drive (D) cu treapta 7. Apăsat pedală de accelerație la fund, dar fără kick down - cutia huruie, turația variază cu 500 de rpm în sus și în jos, iar mașina accelerează foarte greu.

Apăsat pedala complet (cu tot cu kick down), cutia trece în treapta a 4-a și mașina accelerează ca o nebună.

Pe modul sport nu se întâmplă asta. Totul merge normal. Nu știu dacă mașina cu care am mers eu era defectă sau nu, dar cei care mai au ocazia să facă drive test ar fi bine să cerceteze și comportamentul descris de mine.

În rest, mașina stă bine în curbe, nu manifestă ruliu mai mare decât te-ai aștepta și e silențioasă la viteze mari. Lui S O R I N nu-i venea să creadă cât de silențioasă e, asta pentru că Type R-ul lui e la cealaltă extremă.

Peste viteze de 170 km/h se simte că Octavia 2 facelift devine mai ușoară, contrar a ceea ce ar trebui să se întâmple, adică să îți dea senzația de lipit de drum. Probabil că același lucru se întâmplă și la vechiul model, deci n-aș zice că e o problemă nou apărută.

Consum mediu 11,6% după 4 zile de drive test și 400 km (70-80 prin București, restul afară). Aș zice că e mai puțin relevant consumul pentru că am tras mult de mașină (cei care au mers cu ea știu ce vreau să spun). La asta se adaugă și faptul că avea 40 km pe bord când m-am urcat în ea, deci după un minim rodaj sigur se va mai așeza.

Ca referință aș lua mai degrabă niște consumuri instante. 5,8% la 120 km/h pe cruise control și 8% la 150 km/h pe cruise control.
V_I_C_T_O_R
Arata mult mai bine noua Octavia, dar daca cei de la VW vor scade pretul f mult, asa cum se preconizeaza, cred ca cei de la Skoda vor intampina vremuri grele. Oricum sincer niciodata nu am reusit sa gasesc destule motive ca cineva sa aleaga Skoda in detrimentul altor marci concurente. Nu am condus pana acum nici o Skoda, deci probabil o avea ceva deosebit...
DORU
Noua Skoda Octavia FL si Noul Superb sunt doua mari reusite in viziunea mea...ambele aduc doua trasaturi ce lipseau modelului ceh: INDIVIDUALITATE SI ELEGANTA !!

ncristi
QUOTE (DORU @ Dec 9 2008, 12:26 PM) *
Noua Skoda Octavia FL si Noul Superb sunt doua mari reusite in viziunea mea...ambele aduc doua trasaturi ce lipseau modelului ceh: INDIVIDUALITATE SI ELEGANTA !!



Noul superb este o masina Ok insa cu un spate ORIBIL! Pacat pentru ca putea fi o masina reusita in toate privintele...daca regandeau putin designul spate.

Referitor la OII face lift - mi s-a parut mai reusita varianta actula (inainte de face lift) in ceea ce priveste masca fata.
FAR EASTERN
Imi place foarte mult iluminarea bordului. Combinatia alb/verde este aleasa inspirat, creand un ambient relaxant, si asta cumva in contrast cu culorile agresive cu care ne-au obisnuit masinile VAG. smile.gif
DORU
ncristi, gusturile nu se discuta, stim asta de cand lumea... YOU LOVE IT OR YOU HATE IT !

Personal, cu exceptia design-ului spate la Superb, consider restul masinii f reusit. Cat priveste Octi 2FL, partea frontala este in noua linie e marcii, in plus aduce a limuzina de confort, sa nu zic mai mult ! wink.gif
adi.mitrea
Nu știu dacă există în industria auto a anilor 2000 o mașină care să placă tuturor, indiferent din ce unghi ai privi-o. rolleyes.gif

La o nouă generație sau la un facelift mi se pare mai important dacă acel constructor auto a reușit sau nu să facă o mașină MAI bună și MAI frumoasă decât cea precedentă.

În cazul lui Superb, eu zic că este mai frumoasă (și are infinit mai multă personalitate) decât vechiul Superb (care arăta ca o Fabia limo), iar la Octavia facelift au reușit să dreagă multe deficiențe de design și de ergonomie.

Asta nu poate decât să însemne că sunt niște mașini reușite.

@Victor: Și eu eram de aceeași părere cu tine și încă sunt, din anumite puncte de vedere. Dar hai să comparăm mere cu mere.

Octavia vs. Jetta.

Passat vs. Superb.

Ce ai alege și de ce?

E drept că VW are mult mai multe modele, majoritatea foarte reușite. Vezi Scirocco, Golf VI, Passat CC. Skoda nu are modele în segmentele astea, dar asta nu înseamnă că din punct de vedere al raportului calitate / preț este sub VW. thumbsup.gif
22nst
Adi, cand am intors masina la Pic (parca asa-i zicea magazinului) si am revenit pe strada tot o senzatie de genul asta am avut si eu.
Se auzea un zgomot ciudat si nu accelera.

Mi-a placut masina, dpmdv singurul minus ar fi volanul, parca este prea gros biggrin.gif
Cel mai mult am vrut sa o compar cu automata mea (de generatie veche). Schimba foarte repede treptele dar cand trebuie sa retrogradeze multe trepte cam sta sa se gandeasca biggrin.gif
Fata de modelul fara face lift, la asta nu imi plac nici stopurile biggrin.gif

Ca un total, nota 9 smile.gif
Daniel65671
QUOTE (adi.mitrea @ Dec 9 2008, 11:37 AM) *
Practic, fiecare proiector are două becuri. Cele din exterior se aprind atunci când activezi semnalizarea la viteze mici (de până în 30 km/h mi se pare) pentru a putea vedea mai bine unde virezi.


Din poze apare clar ca in exterior e lumina de zi si in interior proiectoarele de ceata, care cred ca se aprind la cornering. Nu am pus inca mana pe una ca sa vad exact.
adi.mitrea
Daniel, s-ar putea să ai dreptate. Singura poză pe care i-am făcut cu un proiector aprins e din celălalt unghi și nu-mi dau seama.

E posibil să fi încurcat eu borcanele și luminile din proiector să se aprindă invers față de ce am scris inițial.

Oricum, rămân la aceeași idee, aceea că proiectoarele sunt un pic cam mari și că rotunde ar fi arătat mai bine.

@22nst: Chiar mă întrebam când o să postezi rolleyes.gif

Ți se pare volanul gros la Octavia pentru că la Toyota ta e semnificativ mai subțire.

Mie personal îmi place mai gros (ce aiurea sună, dacă eram gagică vă apucați de mișto-uri whistling.gif ) pentru că are priză mai bună și face ca tot colacul să pară mai mic în diametru.
22nst
asa nu?


adi.mitrea
Așa, dilemă rezolvată. Îmi cer scuze de eroare. unsure.gif

M-am uitat la un proiector de O2 facelift stins și pare invers decât în realitate. Oricum, mi se pare cam ciudată alegerea asta. Cornering la interior și proiector la exterior...
Daniel65671
Am fost la Brady si am verificat cu un vanzator. Asa e Adi: pare un paradox, adica becul pentru luminat coltul e in interior, dar e si pentru ceata si poate trebuie oglinda mai adanca decat la o lumina de zi, ultima fiind ca de pozitie se pune cat mai in exterior.

Personal nu imi plac proiectoarele rotunde, dar acum, cu 2 becuri, nici nu mai poti sa le faci rotunde. Ma intreb, insa, daca nu iei proiectoare de ceata, evident ca nu ai nici cornering, dar lumina de zi trece la faza scurta, ca nu am vazut nici o poza asa.

P.S. (M-am intrerupt si a trecut timpul de editare.) Mie imi place cu ochii de pisica in bara, dar imi plac si stopurile cu rosu in mijloc mai mult decat acum, complet albe. Mi se pare o improvizatie, ca au luat rosul dar nu au scos si suportul dintre semnalizatoare si lumina alba.
Daniel65671
QUOTE (22nst @ Dec 12 2008, 08:05 PM) *
asa nu?


Acolo este aprinsa lumina de cornering, fiind activata de semnalizarea pusa pe dreapta .
klm
CITAT(DORU @ Dec 10 2008, 01:20 PM) *
Cat priveste Octi 2FL, [...] in plus aduce a limuzina de confort, sa nu zic mai mult ! wink.gif

Deja mi se pare ca ai zis prea mult, si mie imi place tonalitatea culorilor din interior dar O2FL ramane o compacta smile.gif.
DORU
Strict dpdv al platformei, da. Insa avand in vedere totusi ca este la limita superioara a clasei...gandeste-te ca ai mai mult spatiu decat la BMW seria 3 sau Audi A4. Este deci mai confortabila macar din acest pdv...
klm
Nu neg ceea ce spui, Octavia ramane o masina frumoasa insa abia noul Superb poate sa pretinda sa fie numita limuzina.
DORU
QUOTE (klm @ Jan 7 2009, 03:27 PM) *
Nu neg ceea ce spui, Octavia ramane o masina frumoasa insa abia noul Superb poate sa pretinda sa fie numita limuzina.


Noul Superb ESTE limuzina...mult peste concurentele directe, deja sufla in ceafa la A6. Dar acesta este subiect in alt topic. thumbsup.gif
mike.omega
@KLM: O2 este o compacta dar costa cat o limuzina, desi ideea de limuzina e cu totul alta smile.gif

@Doru: Skoda a ajuns sa fie mult prea scumpa pentru ceea ce ofera iar clientii se pierd pe zi ce trece(mai ales de cand cu criza smile.gif ). Cate Superburi noi s-au vandut? Cate O2 cu face lift s-au vandut? Probabil prin capitala stati mai bine, dar in CT situatia e la pamant. Nu mai zic ca in ziua de azi lumea nu mai cauta spatiu chiar atat de tare ca la mine pe bancheta din spate nu s-a mai urcat cineva de nu mai tin minte. Mai mult se cauta design, dotari, motoare, imagine de marca, spatiul ramane mai la coada.
DORU
Mike, Skoda vine si cu alte atuuri pe langa spatiu...dar ca sa-ti confirm spusele, intr-adevar, vanzarile in general si cele auto nu fac exceptie - SUNT LA PAMANT chiar si-n Bucuresti...Ford, Renault sau Dacia au pierdut cel mai mult, dar si grupul VAG inregistreaza pierderi undeva putin peste jumatate din plutonul celor 3 de mai inainte...

Previziunea mea: abia din martie se mai redreseaza piata, dar pana in toamna nu va exista o relansare cu adevarat. Nici o recesiune mondiala nu a tinut mai putin de 1-2 ani...statistic vorbind.
klm
CITAT(DORU @ Jan 7 2009, 04:27 PM) *
Noul Superb ESTE limuzina...mult peste concurentele directe, deja sufla in ceafa la A6.

Cat ma tin sa nu comentez, insa ai dreptate:
CITAT(DORU @ Jan 7 2009, 04:27 PM) *
Dar acesta este subiect in alt topic. thumbsup.gif

smile.gif
Interiorul de la O2FL face toti banii (de fapt si la O2 arata foarte bine) mai ales ca in anumite situatii sunt innebunit dupa culoarea verde. Ne poate vorbi cineva despre preturi? (la dealerul din Gl lucreaza un antipatic care ma tine mult de vorba si n-am chef sa dau ochii cu el whistling.gif ).
DORU
KLM, am destule argumente in favoarea afirmatiei mele de mai sus, iar cel mai important este ca am condus atat Noul Superb, in 2 versiuni de motorizare si cu CV diferite, cat si masini din aceeasi clasa de la concurenta (Ford Mondeo, Peugeot 406, Passat B6 si chiar si Audi A6, cu toate ca acesta iese din schema). Stiu ca gusturile nu se discuta, dar da-mi voie sa cred ca mai putem sa fim totusi impartiali si obiectivi...

Te invit sa urmaresti comentariul celor de la Fifth Gear:

http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?mn...on=Skoda+Superb

In final, ti-as putea sari eu in ajutor cu ce te intereseaza despre Skoda, asa ca da-mi un MP cu numele pers de la IVAS despre care spui ca vb mult si am sa-ti spun daca ne gandim amandoi la aceeasi persoana...pt ca daca nu, te pot pune in leg cu cineva de acolo...evident, astept si pct tale de interes (a se citi intrebarile) vizavi de Skoda.
adi.mitrea
Comentariul celor de la 5-th Gear e draguț, deși nu prea cred că oamenii nu știau ce mașină e. Adică genul de om educat (business) e la curent cu noutățile din industria auto.

Să zicem că ăia chiar nu știau ce mașină e. Ok, au dreptate. La topicul despre dive-testul cu Superb am lăudat mașina fără să exagerez. Merită cu prisosință orice laudă, iar pentru necredincioși recomand test drive!

Întorcându-mă la Octavia, anumite versiuni, cum e și cea testată de mine, chiar e scumpă, foarte scumpă. Variantele mai modeste gen 1,4 TSI (122 CP) și 1,9 TDI au prețuri mult mai competitive. Nici concurența nu excelează la prețuri mici în clasa compactă.

Abia aștept datele finale de vânzări pe 2008 și atunci vom putea discuta cu cifre.

La nivel național vânzările Skoda au scăzut în ritmul pieței sau chiar mai puțin, deci normal. La alte mărci sunt probleme mari, gen Renault, Dacia, Citroen, Seat... Toate astea au scăzut mai mult decât piața.

La nivel de spațiu, Octavia e în segmentul superior din clasa C. La fel ca și Logan - acesta oferă spațiu de compactă la o platformă de mașină de clasă B (mică).
James Kilowatt
1.9 TDI a iesit din oferta. Acum exista 1.6 TDI CR care are tot 105CP. L-a testat cineva? sunt curios daca e sensibil mai silentios smile.gif 1.9 tdi era unul din motoarele foarte economice... 1.6 cum sta la capitolul asta?

Superb si A6 pot fi comparate la spatiu, nu insa si la motorizari. Singura varianta de peste 200CP de la Superb care ar putea fi comparata eventual cu A6 e 3.6 FSI, insa acum moda e la dizal ori capitolul asta varianta top de la superb e entry level la A6...
DORU
1.6 CR este cilindree mai mica, se simte si la pedala...e mai silentios dar a pierdut din vana. Este doar varianta pt cei ce cauta liniste si consum redus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.