Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce masini ati condus si cati km aveti parcursi de cand sunteti sofer?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
AZAZEL
pt ca sunt somer si ma plictisesc m-am gandit sa deschid un nou topic pt a vedea ce masini a condus fiecare si cam cati km a condus fiecare forumist.
ma gandesc sa mentionam fiecare doua categorii de masini; cele pe care le-am condus minim 1000 km si cele ce le-am condus mai putin (test drive, masina unui prieten ce a baut o bere samd)

incep eu:
1. dacia 1310 la scoala de soferi
2. ford fiesta de prin 1995 1.4 benzina aprox 50 si ceva cp
3. opel corsa C 1.7di 65 cp
4. renault megane 1.5dci 80 cp
5. opel astra classic 1.7cdti 80 cp
6. skoda superb 1.9tdi 131 cp
7. hyundai tucson 4wd 2.0crdi 140cp
8. ford focus 1.6tdci 90 cp
9. volvo S40 2.0d 136 cp
10. audi A4 B8 2.0tdi 143 cp
11. skoda Octavia tour 1.9tdi 101 cp

ca si nr de km cel mai mult am condus corsa 95.000, a4-le 38.000 si S40-ul.

am mai condus ocazional: tico, renault clio 1.5dci 65 cp, cielo cu cutie automata(singura automata ce am condus-o), citroen saxo, Audi A4 2.0tdi (generatia anterioara), toyota avensis 2.2 d-4d, skoda octavia 2 1.9tdi, honda accord (generatia actuala) 2.2 i-cdti, toyota hilux(generatia actuala).
cam atat.
per total am "parcurs" intre 190k si 200k km.
AZAZEL
ma tot chinui sa fac un poll cu km "parcursi" de fiecare dar nu-mi iese.
ma gandeam la categoriile:
pana in 50.000km
50-100k
100-150k
150-250k
250-500k
peste 500k
poate ma ajuta un moderator
Alex-F1
Ar mai fi interesant de mentionat si timpul.....adica cat timp am condus o anumita masina si in cat timp am facut un anumit numar de km, inclusiv numarul total de km......ca nu-i totuna sa faci 100.000 km cu 4 masini in 2 ani sau cu aceeasi masina in 8 ani..... ninja.gif

Deci, sa ma pun si io sa dau filmul inapoi....incepem de la 18 ani confused.gif

- Dacia 1300, ~ 20.000 km in 6 ani;
- Ford Escort, ~ 50.000 km in 4 ani;
- Opel Vectra, ~ 65.000 km in 3 ani;
- VW Passat, ~ 35.000 km in 2 ani;

>>> TOTAL: ~ 170.000 km in 15 ani....waw drive.gif Restul masinilor conduse ocazional n-are rost sa la mai pun la socoteala...

P.S.: O mentiune interesanta: din astia 170.000 de km, maxim. 20.000 au fost facuti afara din oras, restul doar prin Timisoara!!!.....deci sunt un veritabil city-driver.... arigato.gif
mike.omega
Eu am votat mai putin de 50k de km pt ca:
1. La Dacie nu mergea kilometrajul insa aproximez eu ca au fost vreo 10k de km cu tot cu Tico la un loc. Pt ca pe ticozaur nu l-am condus zilnic smile.gif
2. C4 diesel ~10k de km
3. Nubira II >14k de km intr-un an si o luna, GPL rulles, v-am zis? laugh.gif

Ocazional:
1. Logan....
2. Matiz....
3. C4 pe benzina(~500 de km)
4. Mondeo versiunea anterioara 2.0 TDDI 115CP
5. Mertzu lu George
6. Fiat Doblo Panorama 1.9JTD model nou(cai putini) pt vreo 100 de km
7. 307 1.4i ( ninja.gif)
8. Cee'D-u lu fratimiu
9. Cee'D 1.6 CRDi 90CP cand s-a lansat
10. C3-ul lu maicamea se pune? tongue.gif

Un total aproximativ ar fi de 35k de km din care 90% in oras drive.gif
T u d o r
Cu amendamentul ca nici macar nu pot estima cati km am facut cu masinile dinaintea Daciei Nova (adica masinile parintilor biggrin.gif), iata un fel de istoric al meu ca sofer:

Dacia Nova "GTI" teehee.gif ~45000
Dacia Solenza ~ 20000-35000 (chiar nu-mi mai amintesc, dar astea sunt limitele posibile)
Dacia Logan ~35000
Peugeot 307 1.6 hdi - 38000
Honda Accord - 1350 biggrin.gif

Au mai fost in familie si conduse de mine:
Peugeot 307 1.4i
Opel Astra 1.4i
Ford Escort 1.4i
Renault 18 break cu motor de Dacie... teehee.gif
Oltcit Club 1.1

In afara de astea, am condus ocazional asa de multe masini, incat nu are sens sa-mi fortez neuronul sa-mi amintesc si nici macar o selectie nu e edificatoare.
Oricum, cea mai tare masina in care am mers eu a fost un Corvette de 400 cai (din pacate doar in dreapta). Senzationala.

In total sar de 200.000 km usor. Mai degraba undeva in jurul a 250.000, dar cred ca sub.
James Kilowatt
Eu am votat 150-250k

Am facut cativa k cu Oltcit 1.1 RN (cel mai naspa). La fel cu Dacia 1300
Cam 20.000 cu moskwich 1500
70k cu Ibiza 1.2 71CP din '93. (am tinut-o intre 2002-2005)
70k cu Nubira 2.0 133CP (2005-2007 - am fost navetist biggrin.gif)
32k cu Getzu' dizal din semnatura, din ianuarie pana acum. Am fost navetist in continuare buna parte din timp....


Ocazional...hmmm... Jensen Interceptor modificat...7L, 500CP. biggrin.gif Mai vreau, sper sa repet experienta....
Toyota Prius (singura automata pe care am condus-o).
Polo 1.4 benzina, cu volanul in partea ailalta, in Anglia smile.gif
Opel Corsa mai multe modele, Golf, A4, Laguna 2.2dci, R. Modus, Yaris inchiriate, cateva sute de km cu fiecare
Aro 244.
Drivetest recent oarecum mai recent cu ceed dizal, Lancia Delta 1.6 diesel, Alfa Mito 1.4 155CP benzina.

Or mai fi si altele, insa nu le mai tin minte pe toate.
StefanVVTi
Eu am condus in State 9 luni, si in Romania am permisul de 1 an si 2 luni ...
Masini si km...
1. Ford Contour Sport ~15000-17000 km, in cele 9 luni
2. Corolla ~20-22000 km, din octombrie anul trecut pana pe 1 noiembrie, anul acesta
3. Yaris ~3200 km, de pe 1 noiembrie pana duminica trecuta(mi-au expirat numerele rosii tongue.gif )

Ocazional, am mai condus fosta Dacie 1310 a unuia dintre bunici(prima masina pe care-am condus-o la 14 ani, cu bunicul in dreapta, la marginea orasului, pe camp), Tico, Golf-ul GTI al unui amic, in State am condus pt 2 saptamani un Ford F250, parca ... si cam atat imi amintesc momentan!
drabisan
Calcul exact nu stiu. Ce stiu e:

- Dacie - vinduta la 138.000km. Mama lui de capac de delco, mi-a scos primele fire de par alb;
- Cielo - dat dupa vreo 80.000;
- Almera nr 1 - 48.000
- Almera nr 2 - 36.000 (nu crapa dupa 40.000, cum e folclorul, doar ca prima mi-a fost inlocuita de a doua pe care o conduce si azi socra-miu si merge beton, cu ceva peste 60.000; primei Almere i-a fost inlocuit discul de frina pe la 90.000 si merge perfect)
- Avensis - 35.000
- Fiesta - 7000 smile.gif

Asta exclusiv eu.
Impartit un Tico vreo 6 luni, ajunsese la 40.000 si se imprastia;

Ocazional, mai mult de 1 luna, muuuulte, prea multe...inclusiv prima masina cu o cutie automata, un Cielo.

Cea mai placuta - un Mustang. Doar un weekend, dar mi-a placuuuuut!
Senzatia cea mai tare: un LC din '97, cu vreo 400 si de mii la bord. Tragea dracia aia de motor pe benzina de de indoia! Ce era ciudat era senzatia ca nu-ti venea sa opresti la trecere, erau aia asa niste furnici...
20krpm
theee... ce tinar eram...
- dacia lu tata; din cind in cind cite-un aro, da ala nu se pune la "condus" ci la "calarit"
- un oltcit, vreo 2 ani, prima mea "masina"
- un ford sierra 1.6, vreo 4 ani, prima mea masina
- un mitsubishi galant, 4wd, 4 wheel steering, cu suspensie asistata, vreo 3 ani jumate - cea mai buna masina pe care am avut-o vreodata
- un audi 5000, vreo 5 ani, pin si-a dat duhu
- alt mitsubishi galant gtz, de california, 5 ani si ceva, masina nevesti-mi - excelenta masina, dar mai slaba ca mitsu ce l-am avut in romania
- un oldsmobile cultass supreme pentru o perioada scurta de timp - era foarte buggy saracu
- un chrysler sebring convertible, vreun an
- un audi a4 convertible, 3 ani
- un subaru tribeca prima generatie, 3 ani, si-nca unu, ce-l avem din vara asta - dar astea tot masinile lu nevasta-mea au fost mai mult (io-s ala care conduce insa, de cite ori mergem amindoi)
- o honda s2000 pe care o am de un an jumate
- am senzatia ca am uitat ceva
- o gramada de rental-uri...
Diesel
Dupa cum zice Mike, Dacia a ramas cu kilometrajul blocat, pentru a 3-a oara cred, la 25999km si asa am vandut-o.

1. Dacia Liberta si Tico timp de 7 ani, vreo 15000km in total
2. C4 1.6HDI vreo 2000km
3. Nubira II a lui Mike, vreo 2-300km
4. Kia Cee'D din semnatura face 14000km in curand si are 11luni si jumatate

Ocazional:
1. Mini Cooper 120cp, drive test
2. Matiz
3. Dacia pick-up 1.9dCI (cea mai groaznica experienta din viata mea)
4. Logan 1.4MPI si drive test cu 1.5dCI
5. Passat 1.9TDI, drive test
6. Fabia 1.4TDI
7. C4 1.6i
8. Audi A6 2.7TDI cu DSG
9. Jetta 1.6i
10. Subaru Impreza versiunea asta noua, nu stiu ce motor avea, intre 1.6 si 2.0

unde am specificat drive test, s-a desfasurat cu dealerul alaturi, la Mini a fost nush ce caravana si m-am inscris ca sa ma aflu in treaba
ultimele 3 au fost masini de test ale dealerilor locali, incredintate prietenilor din diverse motive, pe toate 3 le-am condus doar noaptea, orbeste, adica ponit faruri/stergatoare pe bajbaite, cautat butoanele sistemului audio, etc.
Random
- DACIA 1300("model" 1979,caaaaaadoooooo de la tata) cu care am parcurs in perioada 1993-2003, aprox 130.000 km
- Dacia Solenza(1,4 benzina, Clima, am avut-o de noua) ............................................ 2003-2005, FIX 39.427km
- Nissan Almera(1,5 benzina, Vizia, o am de noua) am mers(si voi mai merge) din 2005 si pana asta-seara, FIX 48.755km

Total cca 218.182 km parcursi din Martie 1993 pana in prezent.......still counting. Am avut si 2 accidente, unul(primul) chiar in ziua cand dadeam Bacalaureatul.

Am mai condus "sporadic", cca 100km pe fiecare, cu exceptia Lagunei cu care am mers in 3 luni, vreo 2000km:
-Laguna(1.8 benzina, din 1994, cea mai placuta, silentioasa si confortabila masina pe care am condus-o)
-Peugeot 206(benzina, din 2007)
-Logan(1.4 benzina, din 2005)
-Ford Mondeo(2.0 parca TDCI din 2002)
-Ford Focus 1.6 benzina, din 2009
-Skoda Octavia TOUR......ununouatedeiiiii din 2005.


Dintre toate masinile zise mai sus, singura care "mi-a ramas la inima" este Renault Laguna.
Alex-F1
Toate modelele de Laguna lasa aceeasi impresie de "ramas la inima", dar pacat ca impresia asta este destul de des si de brutal intrerupta de defectiunile de tot felul datorate lipsei de fiabilitate si de preturile mortale la piese....in rest, respect si din partea mea pt. Laguna!!! Mai de mult era si modelul Safrane, mai mare ca Laguna.....oare ala cum o fi fost??? Tare as fi mers cu unu, dar n-am avut ocazia pana acum.... confused.gif
ozz86651
Eu am votat 150-250km.
Ce masini am condus nu pot sa-mi amintesc, am condus zeci de tipuri, si camioane din alea mari, si SUVuri, si multe masini mici. Majoritatea de inchiriat, unele de la prieteni. Inainte inchiriam masini des, pai numai la un set de interviuri de job conduci vreo 5 masini in citeva saptamini. Acum nu mai inchiriez decit rar, o data sau maxim de doua ori pe an.
Asa ca pot sa listez numai ce a fost al meu sau au fost remarcabile:
1. Dacia 1310 de la scoala de soferi.
2. Hyunday Excel, prima mea masina.
3. Mitsubishi Eclipse, a doua masina.
4. Mazda 6S, a treia masina.
5. Honda Civic, a patra masina.
klm
Oh, eu sunt mic copil si datorita faptului ca permisul meu are abia 1 an si jumatate.
Golf IV - 16k km
Dacia SN de la firma - cate 10-20 km din cand in cand, habar n-am cati, sa tot fie 1-2k
masini de diferite marci care nu conteaza prea mult (cel mult 1-200 km) si pe care nici n-are rost sa le mentionez.
Nicu.2oo5
Eu am votat peste 500 000 km. Din 1985 de cand am permisul, s-au adunat.
Nu stiu cu fiecare masina in parte cat am condus si nici nu mai stiu cate au fost de toate, insa dintre cele cu care am facut mai mult de 50 000 de km as aminti Dacia 1310, Matiz, VW T2, VW T4 si Ford Tranzit.
adrian_flavius
Hai sa facem calculele:

- cel mai mult am "calarit" Dacia 1310 aflata (inca!) in proprietatea familiei...in primii 4 ani am facut cu ea in jur de 10-15k pe an, dar nu erau toti ai mei, ca mergea si sotia...in ultimii 2 ani, de cand a aparut Matiz-ul in familie, nu a mai facut decat vreo 5k pe an...deci, sa aproximam un total de vreo 65 000 km, din care vreo 40-45 sunt ai mei...

- Matiz-ul este in familie din aprilie 2006, nu are decat 26 k la bord, din care marea majoritate sunt pe oras, facuti de sotie...nu "revendic" mai mult de 7-8 000 km din astia...

- Totosul e din februarie anul asta, are 17500 la bord, din astia sotia nu a condus mai mult de 1000-1500...raman 16 000 ai mei...

Total pe masinile familiei: 62 000 km "personali".

Acum vin la rand masinile de serviciu:

- Tico, folosit ocazional, vreo 5 luni, sa mai zicem maxim 1 000 km.
- Skoda Fabia Break (2 bucati, folosite la comun de toata sucursala) - in jur de 10 000 km, marea majoritate deplasari in oras.
- Renault Laguna, ocazional, maxim 1000 km.
- Opel Astra Classic, ocazional, maxim 1000 km.

Se face un total de vreo 75 000 km parcursi pana acum...si cam atat...

Am mai condus: tractor agricol UM xxx, Aro, Dacia Nova, Super-Nova, Logan (toate motorizarile), Skoda Octavia, Renault Megane, VW Golf III, IV, V, Toyota Corrola, Hilux, Nissan X-trail, Nissan Quashqai, Suzuki Swift, Mitsubishi Lancer, Kia Cee'd, ProCee'd, Peugeot 206, si cam atat...aa, uitasem, Accord-ul lui Sorin (miam-miam...)...or mai fi, dar nu-mi amintesc acum de ele...
OvidiuH
Dacia 1310 ~ 4.500 km
Opel Astra ~ 12.000 km
Toyota Corolla ~ 35.000 km
Toyota Auris ~ 11.000 km

Deci in jur de 63.000 km. Nu bag in discutie ce am mai condus ocazional.
A K U
QUOTE (20krpm @ Dec 3 2008, 03:44 PM) *
- un mitsubishi galant, 4wd, 4 wheel steering, cu suspensie asistata, vreo 3 ani jumate - cea mai buna masina pe care am avut-o vreodata


Cum vine asta? huh.gif

Eu nu stiu cati km am facut, ca nu le-am tinut socoteala. Oricum, putini in cei (aproape) 18 ani de cand am permisul. Am pornit si eu, ca multi altii, pe Dacia 1300 cu imbunatatiri laugh.gif a lu' tata, apoi de ziua mea (25) nevasta mi-a facut cadou un Escort din '92 in doua usi, rosu (masina care mi-a ramas la suflet) pe care l-am vandut dupa vreo 3-4 ani, apoi Sierra break neagra (prietenii ii spuneau dricul) care consuma mai mult ulei decat benzina (motor de 2 litri)-am vandut-o dupa cateva luni, Ascona pe care am calarit-o pana i-a fiert o prietena motorul (acum e la taica-meu si inca se tine foarte bine-bune masini), Vectra cu care am facut cateva zeci de mii, vanduta dupa 2 ani jumate si acum Octavia cu care am vreo sase mii. Cu ultimele 2 masini a mers si sotia asa ca mi-e greu sa cuantific nr. de km. Probabil undeva intre 100 si 150 k. Am mai mers cu alte cateva masini, dar nesemnificativ.
OvidiuH
Ati sarit o treapta in poll.

mai putin de 50.000 km [ 5 ]
100.000-150.000 km [ 3 ]
150.000-250.000 km [ 6 ]
250.000-500.000 km [ 0 ]
mai mult de 500.000km
AZAZEL
QUOTE (OvidiuH @ Dec 4 2008, 10:45 AM) *
Ati sarit o treapta in poll.

mai putin de 50.000 km [ 5 ]
100.000-150.000 km [ 3 ]
150.000-250.000 km [ 6 ]
250.000-500.000 km [ 0 ]
mai mult de 500.000km


asa este . lipseste categoria 50-100k. sa modifice un moderator. sper sa nu fi votat cineva aiurea pana acum.

klm se cunoaste ca esti incepator. mergi cu 150 km/h in localitate plus alte tampenii pe care spui ca le-ai facut. vezi sa nu omori pe cineva.
klm
Nici n-am afirmat ca n-as fi smile.gif. A fost vorba de 140 si a fost 1 (una) singura data (motivele - desi au fost temeinice - trec pe un plan indepartat). La Golf viteza confortabila de croaziera este cam 100 kmh, de la 120 nu ma mai simt confortabil asa ca prefer sa plec mai devreme de acasa. Inconstienta s-a intamplat pe alte masini... nu divaghez prea mult nici nu ma disculp, doar adun km si invat smile.gif.
laurentiu

Eu nu am condus prea mult pentru ca deocamdata nu am masina. Masinile pe care le-am "sofat" pana acum ar fi:

Doua VW Golf 3-masina pe care am facut scoala si masina unui prieten
Opel Ascona-masina tatalui meu cam 2 000 de km (o masina foarte solida, asa cum zicea si Aku)
Renault 9-fosta masina a unchiului meu (mi-a placut cel mai mult-foarte confortabila masina)
Dacia Logan- actuala masina a unchiului meu
Mazda 3- masina unui prieten (cea mai masina dintre toate)

In total am cam 4 000 de km smile.gif
20krpm
QUOTE (A K U @ Dec 4 2008, 04:42 AM) *
QUOTE (20krpm @ Dec 3 2008, 03:44 PM) *
- un mitsubishi galant, 4wd, 4 wheel steering, cu suspensie asistata, vreo 3 ani jumate - cea mai buna masina pe care am avut-o vreodata

Cum vine asta? huh.gif

la viteza mare, in curbe, cind virai rotile din fata, cele din spate virau in directia opusa. nu mult, cred ca numa vreo 2-3 grade, insa practic iti intindeau mult limita de supravirare. (supravirare? exista cuvintul asta in romaneste? oversteering...) daca nu erai obisnuit era o chestie ciudata rau, pentru ca dinauntru aveai de fapt impresia ca masina da din fund in fiecare curba. pina si eu am patit chestia aia, dupa ce n-am condus-o citeva luni de zile si ma dezobisnuisem. dar pareta buna e ca puteai sa pastrezi foarte multa viteza in curbe. toate depasirile pe care le faceam erau imediat dupa curbe, cind ceilalti se chinuiau sa-si recapete viteza, iar eu o aveam deja. cauta cu google dupa 4-wheel-steering, e o chestie pe care si acura integra mis e pare o avea prin anii 90-tirziu, o sa o gasesti mai bine explicata decit naucinopopularnaia mea.

acuma ca ma uit ce-am scris ieri, nici termenul de "suspensie asistata" nu stiu daca e chiar corect... pe masina scria "intelligent suspension", si ce facea era ca lasa masina mai jos vreo 3-4 degete la viteza mai mare.
f1anatic
Mitsubishi Galant VR-4 aia da masina. Masina aia trebuia tinuta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4

QUOTE
This car also featured power-assisted speed-sensitive four-wheel steering: the rear wheels steered in the same phase as the front wheels above 30 mph, up to 1.5 degrees.


20krpm
yeah, asa ceva era, dar nu era badged VR-4 ci altceva, GT-something. si era hatchback. o sa caut niste poze mai vechi sa vad daca ma prind. i-am lasat-o lu frate-meu cind am plecat, dar dupa asta a devenit o masina foarte sensibila (ca sa nu zic altceva) si pin la urma a vindut-o, din cite am inteles, unui tip din timisoara care vroia sa alerge cu ea in raliuri. halba cre c-o stie, ca el e din oradea, era maronie si era inmatriculata de bucuresti. (asta daca halba nu cumva se uita in directia opusa cind vedea numar de bucuresti smile.gif )
DORU
Marius draga, da' stiu ca te plictisesti ! laugh.gif
Eu iti doresc sa fii din nou ocupat cat de curand !

150.000 - 200.000km (am permis din 1992)

1. cazatura de Dacie de la scoala de soferi
2. Lada 1200 / 1500 (55/75CP)
3. Skoda Favorit 1.3 LX 58CP
4. Skoda Felicia Combi 1.3 GLX 68CP
5. Skoda Octavia 1.9TDI SLX 1998 (90>116CP tuning)
6. Skoda Octavia 1.8T SLX FWD 2000 (150>195CP tuning)
7. Dacia SRN Clima 1.4 75CP (in prezent a parintilor, dar la vanzare)
8. Skoda Octavia 1.8T 4x4 Elegance 2003 (150>215CP and counting...)
9. Skoda Fabia Combi 1.9SDI Ambiente (64CP> urmeaza tuning curand, a parintilor dar o folosesc si eu deseori)

Am mai condus:
10. Mercedes Sprinter
11. Skoda Fabia 1.9TDI 101CP
12. toate modelele de Superb, modelul anterior 4l si V6 si actual, cu 2.0CR si 1.8TFSI, de fapt toate modelele de SKODA
13. DIVERSE MARCI STRAINE (Audi, BMW pana la Kia Picanto)
AZAZEL
QUOTE (DORU @ Dec 4 2008, 11:43 PM) *
Marius draga, da' stiu ca te plictisesti ! laugh.gif


sa stii ca ma plictisesc rau.

ce am uitat sa mentionez:
am mai condus un fiat stilo de 1.6 si 102 cp benzina imediat dupa ce am terminat scoala de soferi. mi s-a parut cea mai mare racheta de pe pamant. am mers cu masina aia peste 1000km.

si am mai conduc pt cativa km o dacie supernova.

asta este tot ce am incalecat pana acum.
22nst
eu am de 3 ani permisul...
am condus un logan 1.6 mpi 20.000km apoi l-am schimbat cu primul avensis... l-am plimbat 22.000 km si acum, la al 2-lea avensis am 18.000 km
total 60.000 km
A K U
[/quote]
la viteza mare, in curbe, cind virai rotile din fata, cele din spate virau in directia opusa. nu mult, cred ca numa vreo 2-3 grade... [/quote]

Foarte tare. Habar n-aveam ca exista asa ceva pe masini de serie. Cand aud de "x-wheel steering", eu ma gandesc la fierataniile alea imense cu roti cat casa. Am cautat pe wiki si am ajuns pana la a noua generatie de Galant fara sa gasesc ceva de 4-wheel steering la vreunul dintre modele. Merci, acum m-am lamurit thumbsup.gif
klm
CITAT(A K U @ Dec 5 2008, 11:04 AM) *
CITAT
la viteza mare, in curbe, cind virai rotile din fata, cele din spate virau in directia opusa. nu mult, cred ca numa vreo 2-3 grade...

Foarte tare. Habar n-aveam ca exista asa ceva pe masini de serie.

Exact asta face ESP-ul wink.gif.
Hoinar
QUOTE (klm @ Dec 5 2008, 11:20 AM) *
...
Exact asta face ESP-ul wink.gif.


Nu cred ca rolul ESP-ului e de a vira rotile...ci poate de a le frana...
klm
Aia e treaba ABS-ului.
Hoinar
QUOTE (klm @ Dec 5 2008, 12:17 PM) *
Aia e treaba ABS-ului.


Eu insist ca ESP-ul se ocupa doar de franarea rotilor si nu de virarea lor tongue.gif. Ia gandeste-te ce inseamna ce spui tu...ca toate masinile cu ESP sa aiba si 4 wheel steering.

Detalii aci:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_program
Hoinaritza
Mama si tata m-au trimis la scoala de soferi la 18 ani, in schimb au uitat sa mai cumpere si masina. Asa ca am stat cu permisul in buzunar pana anul trecut cand la sfarsitul lui august Hoinar satul sa ma auda ca imi doresc masina, a adoptat-o pe Grasanca in mica noastra familie.
Deci covrigesc Haurisul de 1 an si 3 luni, timp in care am facut 27.300km drive.gif
klm
Hoinar, ma refer la faptul ca ESP are acelasi efect, ideea sistemului a fost ca la viteze "neadaptate conditiilor" soferul sa poata face manevrele de virare in cele mai bune conditii (cred ca poti trai fara 4ws atunci cand vrei sa parchezi un autovehicul, doar la masinile mari ar fi de inteles in asemenea situatie). Sper sa mai am pe acasa documentatia ESP-ului de la Golf, nu bag mana in foc dar cred ca pe langa franatul a 2 roti le aceeleraza pe celelalte 2.
A K U
Eu vad franarea/accelerarea rotilor ca pe o chestie TOTAL diferita de virarea/miscarea lor cu cateva grade. Tu nu?
RUE
prima data am condus in 87 dacia 1310 a parintilor, "primii pasi" in vacanta in curtea scolii la tara unde s-a initiat si tatal meu. stiu ca ma tinea fratele mai mare pe genunchi si doar covrigeam. la scurt timp am prins sa merg si singur.
la bunici mai aveam un drum de tara 2 km coasta si hompuri unde am condus singur desi abia vedeam prin volan si stateam pe vf scaunului.
am mai condus apoi dacia 1210, tractor u650 la discuit (covrigeala), raba de 16 tone pe camp (asta pana la 14 ani) si putin cu un SR115 - 8V
pe la 17-18 ani 1300le rudelor si un wartburg 353 (3 pistoane, 2T).
de la 11 la 18 ani si o luna (cand am luat permisul) nu cred ca am adunat 300 km cap la cap dar erau mai mult parcari, intoarceri, conduceri pe drumuri aiurea - de stiut pe unde ai rotile..
apoi:
- dacii cu orice ocazie si un aro 243
- mercedes 208 D -8+1
- iveco turbo D caam 200 km
- mercedes 240 d (cobra), putin un oltcit, putin un nissan patrol 87, putin trabant
- dacii break si skoda fabia, octavia 2.0 turbo , cielo (moama, in 2000 daca zicea cineva ca e masina mai buna ca cielo era prost din prima pt mine tongue.gif) - de serv
- ford tranzit duba - budapesta - timisoara.
- tico, vw caddy la un loc de munca
inchiriate:
- ford fiesta (cu volan pe orice parte - mii de km) si putin un ford explorer
- un fel de nubira dar se numea altfel (in Cairo)
- kia picanto (in dominicana)
- clio, logan pe acasa.
- mazda 3 (cateva), chevrolet: lumina, optra (lacetti) si aveo (kalos); hunday accent.

ah, o tura cu audi ul lui azazel thumbsup.gif si o tura cu un 525 td din 2005 cred.
astept sa conduc passatul lui alex f1 :-)

prin curtea firmei am facut teste prin noul passat si printr-un tuareg - nerelevante sa le misti prin curte cu 1 a. :-(

am mai facut drive teste la expo prin 2001-2002 cu PJ 607, toyo avensis, PJ 206 cc si 307 -iar recent cu loganele, inclusiv sandero si mcv ul. :-)

am mai impins diverse masini cu orice ocazie cand mi-au cerut ajutr cineva, am mai dat curent la borne :-)


km? nu stiu, doar daca fac evaluari eu zic ca trec sigur de 150 000 km, ca sa nu mint cumva.
ozz86651
QUOTE
cind virai rotile din fata, cele din spate virau in directia opusa.


Invers de fapt. La viteze mari in aceeasi directie, la viteze mici in directie opusa ca sa ai raza de intoarcere mai mica in parcari.

QUOTE
Foarte tare. Habar n-aveam ca exista asa ceva pe masini de serie.


Exista din anii 80, citeva modele de mitsubishi, dodge si au mai fost si altele. Alt exemplu pe care am vrut sa-l achizitionez eu e Mitsubishi 3000GT VR-4. Numai ca atunci eram student si nu-mi permiuteam (era o masina scumpa la revinzare), acum e o masina prea veche, desi se mai vad pe strada si tot cool sint.
La ora asta nu se mai face asa de des, nu stiu de ce. Prea scump, complicat?

QUOTE
Exact asta face ESP-ul .


E pe naiba, cum sa faca espul asa ceva? Espul frineaza selectiv rotile, are un rol limitat in aducerea masinii pe traiectoriei. Aici vorbim de o chestie mecanica, care ca orice e mecanic e sfint si nu se poate suplini prin electronica. Ca si cum ai compara lsdul cu porcaria aai de ebd sau cum naiba se cheama care frineaza roata fara aderenta.
mike.omega
Dicutiile despre ce fac ABS si ESP(zau! nici wiki nu va lamureste? confused.gif ) se termina aici. Avem topicuri dedicate!
In caz contrar inchidem acest topic!

On topic: observ ca majoritatea(sau daca nu chiar toti) am trecut prim mai multe "trepte" in ceea ce priveste masinile conduse si nu ne-am trezit cu 200cp sub capota cum fac pustii de bani gata din ziua de azi pinch.gif
andreistn
sincer nr de kilometri nu am stat sa ii calculez si sa ii adun la fiecare masina...
dar am condus asa:
la scoala de soferi - dacia 1310 extra-daramata
dacia nova - vreun an
cielo - vreo 3 ani
mercedes clasa c - 3 ani

ocazional am condus:
matiz
chrysler 300M
mercedes clk astea doua automate si pot sa spun ca ar fi mult mai relaxant cu traficul de la 8 dimineata...
V_I_C_T_O_R
Salutare!

Imi pare rau ca mike.omega a oprit discutiile despre ESP si ABS ca erau chiar distractive, dar in fine avea dreptate ca nu era cazul la acest topic.
Ca si nr de kilometrii am facut peste 250.000 si am condus urmatoarele:

Fiat 512 BIS - (nu polski - era Fiat original) - cu motor de 800 cmc si toata lumea radea de noi can ieseam in oras, mai ales cand mergeam 5 biggrin.gif
Golf 2 - 1.6 benzina
Chrysler Stratus - 2.0 bezina - asta chiar nu mi-a placut deloc
Toyota RAV4 - 2.0 benzina - prima mea masina oficial - ma bucur tare mult si azi cand o vad pe strada
Peugeot 206 CC - 1.6 benzina
Cadillac Deville - 3.6 benzina - masina parintilor mei - o experienta foarte speciala sa zic asa
Peugeot 307 SW - 2.0 HDI - prima masina pe motorina
Peugeot 307 CC - 2.0 benzina
Subaru Impreza 2.0 R - actuala masina.

Cred ca le-am scris pe toate, si sper ca lista nu se va opri aici.

Salut si numa' bine!
f1anatic
>150,000 de mile (250,000 km)

Subaru - Impreza, Forester, Legacy, WRX, STI - in diferite stadii de putere
BMW 530i; 335i
BMWette 1998 M3 cu motor LS2 si transmisie de Corvette si 600 cp
Chevrolet Corvette - 2004
Ford Taurus (normal si SHO); Explorer; Windstar; Probe; Mustang (cu si fara V9); Focus
Chevrolet (GMC; POntiac) Blazer; Venture; Grand Prix; Boneville
Mitsubishi Lancer EVO; Endeavor SUV; Montero Sport
Mercedes E350 & E55AMG
Acura RL
Infinity G35 X si coupe; GX20
Lexus IS250 awd; rx350
Toyota Prius;
Honda Civic Hybrid
VW Jetta

Mai, masinile astea sint ale prietenilor, ale membrilor din club, sau inchiriate (ex. Mitsu Endeavor inchiriat de 2 ori in 2 ani diferiti ca sa merg la Montreal - deci citeva mii de km). Citeva alte exemple - unul din putinii mei amici romani de aici are atit un RL cit si 335i-ul BMW-ist. Masinile americane au mai fost inchiriate in diferite ocazii sau am avut si noi. Am 3 colege care incearca sa salveze planeta conducind hibride. Una a avut nevoie sa isi schimbe placutele de frina si a facut-o la mecanicul meu. Asta toamna am inchiriat un Forester 2008. Acum avem si noi unul 2009. Un alt amic i-a facut cadou lui nevasta-sa pt ca i-a nascut baiat un RX350. Am fost cu el sa o ia de la dealer. Etc. Nu stau bine la capitolul masini nemtesti dar nici nu simt ca pierd foarte multe.
DORU
QUOTE (f1anatic @ Dec 9 2008, 01:43 AM) *
Acura RL
Infinity G35 X si coupe; GX20
Lexus IS250 awd


Bogdan, niste impresii despre duamnele de ma sus, te rog? Nu ma intereseaza confortul, ci mecanica si motorul cum ti s-au parut, prin comparatie. Mersi !
AlexTM
Interesant topic, acu' am dat si eu de el.
Am votat peste 500k dar cred ca m-am repezit, ca daca stau sa fac o adunare foaaarte aproximativa nu-s decat vreo 3-400 sad.gif

Am inceput si eu ca marea masa, cu Dacia lui tata care apoi a devenit a mea.;
Dup'aceea si in paralel de fapt au urmat o serie de vechituri aduse "de dincolo": Golf I, Passat primul model ('78), Ford Transit, Fiat Ritmo vreo doua...
Urmatoarea masina de lunga durata a fost un Fiat Tipo: masina extraordinar de FIABILA, contrar tuturor parerilor altora. Am condus-o de la 120000 pana pe la 200000, fara mari probleme, mai mult chestii minore dar sacaitoare pe partea electrica.
Au urmat doua Octavii de care iarasi am fost tare multumit,
Acu' e un Pejo 207 diesel care a trecu de 30000 fara probleme.

In paralel am condus toata gama de clasa mica pe care o inchiriaza Hertz: Clio, Polo, Twingo, Corsa, Punto ... foarte multe

Cea mai tare: Subaru Legacy, negru, turbo, nu stiu cate sute de cai .. e aici pe forum biggrin.gif
RUE
Alex, hertz inchiriaza si mazda 3-6, chevy lumina-optra, dar nah .. in EU cam astea sunt: clio , fiesta, corsa
f1anatic
ACURA RL - auto
O barca mare, foarte comfortabila, cu multe butoane. motor silentios, trage bine. Modelul 2005 insa are SH-AWD bazat mult pe fata si deci conduce ca o masina FWD

INFINITY G35X - auto
O frumusete de masina. Scaunele mai comfortabile ca la a mea; plasticul mai moale, ceva mai mare, motorul o bijuterie 3.5L V6 - singurul motor in V6 pe care poate l-as lasa nemodificat. ATTESSA este cam la fel de bun ca Subaru meu; se conduce mai mult ca un RWD.

LEXUS 250 AWD
Bai la interior da clase dar e inghesuita. Dar ca motorizare este mult sub. Sub orice critica - dar eu o compar in mintea mea cu a mea. Sta bine pe drum - nu doar suspensia dar si faptul ca este mai mica, dar am condus-o doar urban.

Am mai condus si Acura TL a lui Iulian Honda Fan. Ambreiajul era sub orice critica si masina mi sa parut foarte mare. Torque steer.

Intre toate masinile - Infinity G35X fara doar si poate. Este singura masina dintre toate care trezeste racer-ul din tine. Ca sa fiu sincer, intre toate masinile japoneze in afara de Subaru as conduce doar Infinity pt ca o consider sporty, decenta la pretz si pun accent pe partea sportiva. Un alt motiv: piata aftermarket pt Nissan/Infinity este net superioara celei Lexus. Nu ma intelege gresit, ca sasiu probabil Lexus este mai buna...ca potential si ca motor - Infinity. Infinity trage bine, are motor mare de 6 cyl si 3 kile jumate, trage bine pina la lina rosie, probabil intr-o competitie directa pe autostrada, un G35X vs LGT stock va depasi Subaru dincolo de 90-100 mph.

E greu de facut un sumar dar as pleca acasa cu Infinity daca ar fi sa aleg.
_Constantin_
In jur de 130.000 km in 6 ani.

Ca masini ale mele ... Renault Megane, Toyota Avensis, Daewoo Matiz, Toyota Yaris, Toyota Aygo, Toyota Hilux.

Ocazional ... cam toate modelele actuale de la C1 pana la M3 nou. Nu am condus niciodata un FIAT, PORSCHE, FERRARI, MASERATI, JAGUAR.
ncristi
Am condus:

- dacia 1300, 1310 (break) smile.gif
- clio
- matiz
- logan
- megane II
- avensis

In total am condus in jur de 160-180000km.

Ocazional am condus o gramda de masini de la aproape toate marcile (mai putin FERRARI, MASERATI, JAGUAR, LAMBORGHINI, PORCHE etc.). Cei mai multi km i-am facut cu megane II - aproape 120000Km.

Alex-F1
QUOTE (RUE @ Dec 5 2008, 05:40 PM) *
astept sa conduc passatul lui alex f1


Ok man, pt. tine o sa-mi incalc unul dintre principiile vietii si facem treaba daca te manca asa tare, da' sa nu afle nevasta, ca dupa aia o sa spuna ca la altii le dau si ei nu.... biggrin.gif whistling.gif Si degeaba ii explic io ca acei "altii" sunt totusi exceptii, soferi atent selectati, cu minim 150.000 km la bord! verymad.gif Cu ocazia asta poate facem un schimb si pilotez si io putin Loganul, ca si-asa tot voiam s-o fac cu ale altor prieteni si tot n-am apucat inca....sper ca n-o sa-mi vand Passat-ul dupa aia..... laugh.gif

Tocmai mi-am amintit de cea mai tare experienta la volan: un Mercedes 600 S automatic..... woot.gif Fratele meu, aia da masina, jos palaria!!!! arigato.gif
DORU
QUOTE (f1anatic @ Dec 13 2008, 06:26 AM) *
Intre toate masinile - Infinity G35X fara doar si poate. Este singura masina dintre toate care trezeste racer-ul din tine. Ca sa fiu sincer, intre toate masinile japoneze in afara de Subaru as conduce doar Infinity pt ca o consider sporty, decenta la pretz si pun accent pe partea sportiva. Un alt motiv: piata aftermarket pt Nissan/Infinity este net superioara celei Lexus. Nu ma intelege gresit, ca sasiu probabil Lexus este mai buna...ca potential si ca motor - Infinity. Infinity trage bine, are motor mare de 6 cyl si 3 kile jumate, trage bine pina la lina rosie, probabil intr-o competitie directa pe autostrada, un G35X vs LGT stock va depasi Subaru dincolo de 90-100 mph.

E greu de facut un sumar dar as pleca acasa cu Infinity daca ar fi sa aleg.


OK, multam de parerile avizate...si mie imi place mult Lexus, dar opiniile stranse imi spuneau ca motorizarile nu sunt setate sportiv (bine, nici cutiile viteza) si personal, nu ma pot obisnui cu o masina fara caracter sportiv. Daca va fi vreodata un model american (si nu EVO teehee.gif ), am sa imi amintesc de Infinity si ale sale limuzine rapide !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.