QUOTE (XENON @ Dec 3 2008, 12:36 AM)
1. cumperi cauciucuri de iarna 205/45/17 (fiindca pe 195/45/17 nu se preduc de iarna) sau cumperi de la reprezentanta un set de jante de tabla pe 15" si le incalti pe acelea cu niste gume mult mai ieftine (e posibil in felul asta sa iesi doar cu un pic mai multi bani dati, da macar ai un set separat de jante e iarna, pe care le poti monta singur toamna si demonta primavara. in plus nu-ti mai este frica ca ai putea zgaria jantele de aliaj ale SSS-ului in "capcanele" ascunse in zapada). concluzia e una singura: gume pe 17" sau jante + gume pe 15", cert e ca iti trebuie "incaltaminte" de iarna.
2. lichid de parbriz de iarna (nu-l uita pe cel de vara in rezervorul de lichid fiindca va ingheta si va plesni. atat rezervorul cat si pompitza si nu vrei sa stii cat costa niciuna din ele)
3. eventual, daca vrei sa fii perfectionist, poti pune la fiecare plin un aditiv pe baza de metanol si izopropil (gasesti de la firma 2+2 de exemplu, se chiama GASLINE ANTIFREEZE). acest aditiv absoarbe apa pe care e posibil sa o ai pe fundul rezervorului (ca doar traim in Romania...) si o arde impreuna cu benzina. in felul asta poti fii sigur ca nu iti ingheata apa din benzina in asa fel incat sa iti infunde injectoarele. probabilitatea sa se intample asa ceva e mica, dar totusi ea exista.
4. NEAPARAT sa ai in masina o racleta de zapada/gheata si mai ales un spray (MARE) pt. dezghetat parbrizul inainte de plecare.
5. O tona de atentie la conditiile de carosabil. ce faceai cu SSS-ul vara pe serpentine, e sinucidere curata in conditii de iarna.
Revin cu multumiri pentru info!
Sper sa mai intre si altii sa citeasca... ;-)