Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Peugeot 308, amintiri de astă-vară
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Peugeot
adi.mitrea
Din păcate hard disk-ul calculatorului mi-a făcut o figură urâtă și aproape că am pierdut pozele cu Peugeot 308 și cu Alfa Romeo 159. Le-am recuperat într-un final, motiv numai bun să vă spun cum a fost experiența cu Peugeot-ul, dar și Alfa. thumbsup.gif

Pe scurt, mașina a fost așa cum mă așteptam. Adică motorul de 1,6 cu 120 CP de origine BMW trage un pic mai bine decât arhicunoscutele motoare de 1,6 litri de ~100 de cai, cum este și cel de la mașina mea din semnătură. Sunetul are și el „aere” sport de la 3.500 de ture în sus, iar consumul de carburant e în limitele decenței, adică până-n 13% în oraș și până-n 8% în extraurban. Media o faceți voi. whistling.gif

Din păcate cutia de viteze e de Peugeot, adică trebuie să „alergi” un pic schimbătorul printre scaune la fiecare schimbare de treaptă. rolleyes.gif Compensează în schimb printr-o etajare corectă raportată la puterea motorului. O a șasea treaptă ar fi fost utilă pentru autostradă.

Confortul este a la mașină franțuzească. Scaunele bine profilate, poziția de condus cu adevărat ajustabilă (adică scaunul șoferului poate coborî foarte jos, dar poate fi și cocoțat spre plafon) și reglajele ample sus-jos și în profunzime ale volanului chiar aduc un plus de confort, mai ales la drumuri lungi.

„Ochimetric”, planșa de bord foarte înclinată, dominată de cinci guri de aerisire (trei centrale – ca la Audi TT – și câte una pe fiecare laterală) separă destul de bine locul șoferului de cel al pasagerului. Nu am putut să înțeleg dispay-ul de deasupra oglinzii care-ți arată care dintre pasageri nu și-a pus centura. O dată pentru că e cam mare, iar mașina nu e autobuz să nu vezi cine n-are centura pusă, și, doi, un martor în bord și un avertizor sonor enervant cred că și-ar fi făcut bine treaba. Iluminarea galben-portocalie din interior este foarte plăcută pe timp de noapte și alături de grafica ceasurilor de bord dă mașinii o eleganță interioară discretă.

Comenzile pentru radio-cd și climatizare sunt la locul lor și sunt ușor de folosit. De menționat aici că senzația tactilă pe care ți-o oferă butoanele este premium-like, de calitate. La fel și cauciucul cu care este îmbrăcat bordul. Fețele de uși sunt de asemenea moi în partea superioară.

Aspectul exterior al gărgăriței compacte nu îl comentez. Mie îmi pare o mașină frumoasă per ansamblu, deși nu sunt neapărat adeptul gurii mari și zâmbitoare cu care Peugeot și-a marcat modelele de după 2004. Minusurile de design exterior sunt compensate de interiorul absolut frumos.

Contrar așteptărilor pe care le aveam în legătură cu o mașină franțuzească, m-am „confruntat” cu suspensii cam tari. ninja.gif Nu mă înțelegeți greșit. Pe drumuri bune suspensia lucrează impecabil și aproape că poți să treci cu vederea faptul că pe spate nu există independentă, deși mașina costă aproximativ 18.000 de euro DDP. Între timp criza și scăderea vânzărilor a mai reglat oferta Peugeot.

Pe drumuri proaste, cum ai ocazia să întâlnești peste tot în țara asta, zgomotele punții spate sunt deranjante.

Senzația din 308 a fost comparabilă cu cea din C4 (3 uși) și Peugeot 307. Practic 308-ul este o evoluție din toate punctele de vedere față de 307, mai puțin la capitolele cutie de viteze, suspensie și preț, care e totuși cam mare. Recesiunea și scăderea vânzărilor au mai "umblat" și la prețurile Peugeot-urilor. rolleyes.gif

Motorul 1,6 turbo pe benzină, de 150 CP este clar o ofertă mai bună și recomandată aș zice pentru cine vrea o compactă puternică, care să coste aproximativ 20.000 de euro DDP.
laurentiu
Interesant ca nu are suspensie independenta pe puntea spate. blink.gif
O avea 308 motor de BMW dar personal am o mare retinere fata de marca asta. Fara sa exagerez, singura persoana care am auzit ce este multumita de Peugeot este Tudor.
adi.mitrea
Eu nu prea cunosc posesori de Peugeot, dar din ce am auzit pe forumuri și "din gură în gură" mașinile nu sunt rele. Problema, ca la mai toate mărcile, este service-ul, care este ori foarte scump, ori neprofesionist, ori amândouă.

De câteva luni prietena mea și-a cumpărat un Peugeot 107 sh (din 2007, 30.000 km) și e foarte mulțumită de mașină. Trebuie să recunosc că și mie îmi place. Oricum, e prematur să apară probleme grave, de aici și lipsa de nemulțumiri.

Și dacă mai punem la socoteală că 107-le e mai mult Toyota, atunci.... whistling.gif
AlexTM
Stiu ca topicul este vechi, da' hai sa mai revitalizez un pic zona smile.gif
In mai-iunie apare facelift-ul la 308. Am vazut cateva poze la dealer. Diferenta semnificativa e ca apar lumini de zi (DRL) pe leduri. In rest n-am vazut deosebiri.
La interior nu stiu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.