Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alfa 159, inconfundabilă!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Alfa Romeo
adi.mitrea
Din păcate hard disk-ul calculatorului mi-a făcut o figură urâtă și aproape că am pierdut pozele cu Alfa Romeo 159 și cu Peugeot 308. Le-am recuperat.

Experiența cu Alfa? Inconfundabilă!

În mod sigur Marius știe mai multe despre Alfa decât mine, însă eu spun doar atât. Nu am să uit prea curând experiența de 600 de kilometri cu Alfa 159.

Ca să elimin din start punctele negative, pentru că nu-mi face plăcere să vorbesc despre acestea în cazul lui 159, am să mă opresc la ele mai întâi. Motorul consumă cam mult pentru un 1,8, adică aproximativ 10% mixt (a se citi mai mult extraurban) și circa 15% în oraș. Spațiul pentru picioare în cazul pasagerilor din spate este mic pentru clasa D, fiind mai degrabă caracteristic unei mașini compacte (de clasă C).

Atât.

Cutia de viteze cu cinci trepte este bine adaptată la puterea motorului și permite reprize bunicele, este foarte precisă, iar levierul cu măciucă retro, din piele și aluminiu, are curse scurte. Volanul, și el retro, îmbrăcat în piele, găzduiește discret comenzile pentru radio-cd. Practic, interiorul Alfei 159 este similar celui al frumoasei Brera. Tot ce înseamnă material pe care vrei să-l atingi, din diverse motive, este plăcut tactil și de calitate. Totul este astfel gândit încât șoferul să dezvolte o relație intimă cu mașina, nu să o trateze ca pe un simplu mijloc de transport. Scaunele din față și poziția de condus rivalizează bine de tot cu ceea ce oferă BMW, confort și sportivitate.

Același lucru l-aș spunea spune despre partea mecanică. În limitele unui motor de bază, de doar 140 CP, și ținând cont de tracțiunea față, Alfa 159 se ține foarte bine în curbe. Pierderea de aderență a roților este anunțată de un scârțâit discret, fără ca mașina să dea senzația de nesiguranță. Pe șosele mai puțin prietenoase cu bucșile, suspensia filtrează bine denivelările și te lasă, ca șofer, să te bucuri de răspunsul prompt al direcției și de interiorul rafinat.

Toate ceasurile, preferatul meu fiind cel de temperatură a uleiului – ca pe vremuri –, sunt orientate spre șofer, consola centrală de asemenea. Iluminarea cu roșu și alb subliniază și mai tare sportivitatea elegantă a Alfei 159.

Mi-a plăcut în mod deosebit afișajul mare cu cristale lichide amplasat între vitezometru și turometru. Display-ul permite afișarea simultană a două informații care la alte mașini sunt arătate doar prin înlocuirea uneia cu alta. Ca să mă explic, poți vizualiza în același timp și Trip A și Trip B, sau media de consum A și consumul instant, sau oricare alte două combinații între funcțiile computerului de bord.

Având în vedere prețul de 24.500 de euro DDP al modelului testat, aș spune că Alfa 159 este chiar ieftină pentru o limuzină premium. În orice caz, pentru senzații depline este mai potrivită o motorizare mai puternică.

Personal abia aștept relansarea mărcii Alfa, prin MiTo. Sper ca după lansarea mașinii ăsteia să treacă și Alfa la motoare turbo pe benzină. Oricum grupul Fiat are resurse din punctul ăsta de vedere (vezi 1,4 de 150 de CP de pe Bravo sau 1,4 de 155 CP de pe MiTo).
Hoinar
Superba!

offtopic.gif
Adi, cand faci un drivetest cu noua Lancia Delta? Am vazut-o recent expusa si arata super smile.gif

ps: Ei deja au facut trecerea la motorul 1.4 turbo smile.gif. Alfa probabil va trece turbo+benzina odata cu MiTo..
thanks.gif
22nst
superba!!! smile.gif
una dintre cele mai frumoase masini.
adi.mitrea
Hoinar, o să iau și Delta la o tură, dar încă nu știu exact când. rolleyes.gif
marius68582
Fain comentariu. thumbsup.gif

laurentiu
Ce face criza dintr-o firma! Uite ca si crizele au partile lor bune... ma refer aici la criza prin care a trecut grupul Fiat acum cativa ani. Acum 10-15 anu nu cred ca as fi putut zice ca Alfa ar fi in stare sa se "bata" cu marcile nemtesti premium. Pana nu demult era si o vorba: e Made in Italy, deci partea electrica e varza. Cand ma uit la cum arata toate modelele Alfa, Fiat sau Lancia si ce tehnica au, parca imi vine sa laud situatia financiara prin care au trecut. tongue.gif
klm
Nu inteleg un lucru: Alfa trezeste atata pasiune insa foarte putini sunt cei care o aleg, in schimb vedem tot felul de brecuri, suvuri si alte hidosenii cocosate cu care, culmea, lumea se mai si mandreste...
adi.mitrea
QUOTE (laurentiu @ Nov 30 2008, 11:02 PM) *
............ Pana nu demult era si o vorba: e Made in Italy, deci partea electrica e varza. Cand ma uit la cum arata toate modelele Alfa, Fiat sau Lancia si ce tehnica au, parca imi vine sa laud situatia financiara prin care au trecut. tongue.gif


Am avut și o întâmplare haioasă despre miturile legate de fiabilitate. L-am lăsat pe un prieten să conducă vreo 10 km prin București, am oprit, am mers în parc, am stat o oră, și când să plecăm amicul îmi zice că vrea să conducă tot el că i-a plăcut mașina. Zic ok.

Se urcă omul la volan, pune contactul, apasă pe butonul de START (pornirea motorului) și se aude un click, dar mașina nu pornește. Ia contactul, pune-l iar, apasă START, la fel!

Deja mi se confirmaseră în cap toate poveștile negative despre Alfa Romeo confused.gif

Urc eu la volan și de cum am călcat ambreiajul am simțit că ceva nu e în regulă. Covorașul intrase mult sub ambreiaj. Practic de asta nu pornea mașina. Pentru că nu călcam ambreiajul la fund. thumbsup.gif

Referitor la criză... Da, recesiunea prinde grupul Fiat într-un moment bun, cu o ofensivă de produse tot mai bune. În față este grupul VAG totuși, care a început cu downsizing-ul (ce termen urât - se referă la reducerea cilindreei motoarelor, dar păstrând sau îmbunătățind performanțele. Evident, asta se face prin turbo și/sau compresor mecanic...) mai demult și acum a devenit și accesibil. Cel puțin 1,4 TSI de 122 CP de Octavia și Golf VI.

@klm: Păi normal că Seria 3, A4 și C-Classe să fie mai căutate. Au imagine de marcă mai bună. Oricum, întrevăd ceva schimbări și pe la Alfa în următorii ani. Vezi MiTo. rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.