Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce sa cumpar?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
xamez
rugaminte mare vreau sa achizitionez in sfarsit o masina si nu stiu deocamdata la ce sa ma opresc .de ce ? ma gandesc la fiabilitate si pret
de ex :pretul ma indruma spre focus ,fiabilitatea spre vw jetta si inima spre vectra .
voi ce de cizie ati lua in cazul meu ?
vreau pareri obiective de la detinatori .un clasament poate al marcilor?
va multumesc anticipat. thumbsup.gif
laurentiu
Pai daca pui problema asa, adica fiabiltate vs. pret vs. "inima", mergi pe Vectra. Pentru ca va fi o masina cu care vei merge zi de zi si atata timp cat nu te vei simti in lagul tau in ea ti se va parea ca ai facut o alegere nu tocmai buna.
Personal din cele 3 as alege Focus (care ofera si fiabitate, nu numai pret wink.gif
T u d o r
Care Vectra? Masinile noi sau sh?

Daca e vorba de Vectra veche, mie personal nu mi se pare o masina pe care ai putea-o alege cu inima. De gustibus. smile.gif Nici nu stiu mai nimic despre fiabilitatea acestor modele.

Vectra e clasa medie, celelate compacta. Cred ca ar fi important intai sa-ti stabilesti prioritatile, mnevrabilitate vs spatiu. O compacta se strecoara mai usor in traficul aglomerat, consuma mai putin.

Cati ani ai? Eu daca as fi pe la 20 ani si mi-as pune problema achizitionarii unei masini nu as include niciuna dintre cele 3 in lista mea. Sunt masini mult mai potrivite pe piata... Civic, Mazda 3, Bravo, Lancer, etc.
xamez
QUOTE ( T u d o r @ Nov 22 2008, 09:11 PM) *
Care Vectra? Masinile noi sau sh?

Daca e vorba de Vectra veche, mie personal nu mi se pare o masina pe care ai putea-o alege cu inima. De gustibus. smile.gif Nici nu stiu mai nimic despre fiabilitatea acestor modele.

Vectra e clasa medie, celelate compacta. Cred ca ar fi important intai sa-ti stabilesti prioritatile, mnevrabilitate vs spatiu. O compacta se strecoara mai usor in traficul aglomerat, consuma mai putin.

Cati ani ai? Eu daca as fi pe la 20 ani si mi-as pune problema achizitionarii unei masini nu as include niciuna dintre cele 3 in lista mea. Sunt masini mult mai potrivite pe piata... Civic, Mazda 3, Bravo, Lancer, etc.

este vb de modelul care iese din fabricatie de ce ma incanta are prea multe dotari la un pret mai mik .as opta si pentru variantele mentionate de tine .dar cum nu o sa conduc doar eu masina impreuna cu tatal meu atunci trebuie sa ajungem la un numitor comun .deocamdata sunte bulversati de toate ofertele suntem ca 2 copii daia mici care pofteste la tot ce vede .
ca sa fiu mai clar noi vrem si spatiu si consum mik si masina buna .
de ford am tot citit se spune ca este fiabila doar 4 ani dar intretinerea si piesele sunt foarte mari la pret .
acum am vazut skoda octavia noul model frumos dar sa ma duc sa vad ce pret are .
sunt intr-o ceata totala vectra nu se mai fabrica ,focus sincer nu imi prea place si vw jetta pare corcitura si tare scumpa .
acum vreau sa aflu si parerile voastre despre masinile din titlu.
Marius*
Eu as alege "corcitura". biggrin.gif
ZORRO
Jetta este facuta in mexic, fiabilitatea germana nu are nici o legatura cu aceasta masina, daca te uiti la vectra, atunci arunca un ochi si la avensis, fiabilitatea nu se discuta aici, oferta cu 5 ani garantie chiar merita luata in seama.
xamez
QUOTE (ZORRO @ Nov 23 2008, 11:35 AM) *
Jetta este facuta in mexic, fiabilitatea germana nu are nici o legatura cu aceasta masina, daca te uiti la vectra, atunci arunca un ochi si la avensis, fiabilitatea nu se discuta aici, oferta cu 5 ani garantie chiar merita luata in seama.

cat consuma avensis 1.8 benzina
a si scuzati-mi gramatica .ma luat valul si nu am mai citit ce am scris.
T u d o r
Or sa-ti spuna colegii cu Avensis de 1,8, dar tu mai scade minim 1 litru din ce-ti zic ei. Sau, daca-ti spune NST, mai adaugi 1... rolleyes.gif

Oricum, cati km faceti voi pe an sa merite diesel? Motorina e si mai scumpa, intretinerea mai scumpa si mai "deasa" la diesel...

Eu Vectra nu mi-as lua. Parca e prea batraneasca, dar e doar parerea mea. Plus ca la cate Opeluri sh vin la noi, la revanzare o s-o dati pe degeaba.
xamez
QUOTE ( T u d o r @ Nov 23 2008, 05:36 PM) *
Or sa-ti spuna colegii cu Avensis de 1,8, dar tu mai scade minim 1 litru din ce-ti zic ei. Sau, daca-ti spune NST, mai adaugi 1... rolleyes.gif

Oricum, cati km faceti voi pe an sa merite diesel? Motorina e si mai scumpa, intretinerea mai scumpa si mai "deasa" la diesel...

Eu Vectra nu mi-as lua. Parca e prea batraneasca, dar e doar parerea mea. Plus ca la cate Opeluri sh vin la noi, la revanzare o s-o dati pe degeaba.

bun atunci renunt la tot ce etse in lista voi ce masina imi recomandati?caresa nu consume mult sa am spatiu ptr 4 pers si sa fie si fiabila la pret bun .
teodor swift 1.3
CITAT(xamez @ Nov 23 2008, 07:19 PM) *
CITAT( T u d o r @ Nov 23 2008, 05:36 PM) *
Or sa-ti spuna colegii cu Avensis de 1,8, dar tu mai scade minim 1 litru din ce-ti zic ei. Sau, daca-ti spune NST, mai adaugi 1... rolleyes.gif

Oricum, cati km faceti voi pe an sa merite diesel? Motorina e si mai scumpa, intretinerea mai scumpa si mai "deasa" la diesel...

Eu Vectra nu mi-as lua. Parca e prea batraneasca, dar e doar parerea mea. Plus ca la cate Opeluri sh vin la noi, la revanzare o s-o dati pe degeaba.

bun atunci renunt la tot ce etse in lista voi ce masina imi recomandati?caresa nu consume mult sa am spatiu ptr 4 pers si sa fie si fiabila la pret bun .

Mercedes clasa C 220 cdi din 2004 la un taximetrist care m-a adus de la aeroport, avea 537 000 km si nu umblase la motor si ambreaj. Schimbase si el amortizoare si consumabile. Si inauntru pielea si instrumentarul de la bord erau insesizabil uzate si se presupune ca e terfelit de atatia pasageri. Asta da model de fiabilitate. Atentie la tepele din Germania cu putini km. Cand de fapt au sute de mii. Dar Mercedes este scump. Decat VW mai bine Skoda. Mazda si Honda sunt pe val, dar costa. Nimik frantuzesc si italian ca sunt doar design si fiabilitate slaba ( exceptie ferari, maserati, lamborghini). Ford uita-l, ca nu e fiabil si nici placut. As merge pe Toyota Avensis, sau Skoda Octavia 2 facelift, pentru tine mai ieftin desi mie honda si mazda m-ar satisface deplin.
T u d o r
Si banii disponibili? In cat ne incadram?
Legionaru'
Domnu' actualizeaza-ti semnatura!
xamez
suma propusa pentru achizitie pleaca de la 16000 si poate sa ajunga la 17000 .
azi am programat si un test drive cu vectra deoarece pana acum vorbeam in necunostinta de cauza .
apoi urmeaza focus si skoda mai nou .
cu mazda am facut test drive imi place cum mere cum arata dar (ca mereu exista ) mai trebuie sa duc munca de lamurire.
oricum nu ma grabesc in achizitionare .
ptr legionaru :cu actualizarea semnaturii pentru mine era?
florin55503
am ford focus si pe mine unul nu ma incanta. e un sedan de 1.6. consuma mult, ai impresia ca ai un 1.4 in loc de 1.6. pt a obtine ceva performante masina trebuie turata la peste 4000 rpm, rezultand un consum pe masura. materiale care se intretin greu, ai impreisa in permanenta ca sunt murdare si tari. geamurile se deschid cu un zgomot de ieftin care nu il intalnesti nici la logan.

vectra are un aspect batranesc, apare insignia (care se pare a rezolvat multe din problemele vectrei-sasiu nu prea reusit). nu stiu daca se merita. ai in schimb un spatiu imens la picioare, o pozitie decenta la condus. prima revizie la opel e cam 850 RON

mazda o sa fie si ea inlocuita.

skoda a fost

xamez
QUOTE (florin55503 @ Nov 24 2008, 03:07 PM) *
am ford focus si pe mine unul nu ma incanta. e un sedan de 1.6. consuma mult, ai impresia ca ai un 1.4 in loc de 1.6. pt a obtine ceva performante masina trebuie turata la peste 4000 rpm, rezultand un consum pe masura. materiale care se intretin greu, ai impreisa in permanenta ca sunt murdare si tari. geamurile se deschid cu un zgomot de ieftin care nu il intalnesti nici la logan.

vectra are un aspect batranesc, apare insignia (care se pare a rezolvat multe din problemele vectrei-sasiu nu prea reusit). nu stiu daca se merita. ai in schimb un spatiu imens la picioare, o pozitie decenta la condus. prima revizie la opel e cam 850 RON

mazda o sa fie si ea inlocuita.

skoda a fost

am fost azi la skoda sa vad octavia noua1.9(105cp) ,imi place este mare cat pasatul.
pret de 18500 cu ceva dotari adik bussines .am vazut si jetta 1.9(105cp-18500)la asta pretul scade model 2008(fabricat 2007 )l-am intrebat pe dealer daca vine cu an de fabricatie 2009 si nu vine decat 2008.
discount la skoda este mik de 300 de e .Momentan sunt intr-o ceata mare si nu stiu la ce sa ma opresc .bine ca nici banii nu sunt toti si asta este o problema rolleyes.gif in fine mai vedem mai analizam .
EvoX
QUOTE (xamez @ Nov 24 2008, 09:45 PM) *
am fost azi la skoda sa vad octavia noua1.9(105cp) ,imi place este mare cat pasatul.
pret de 18500 cu ceva dotari adik bussines .am vazut si jetta 1.9(105cp-18500)la asta pretul scade model 2008(fabricat 2007 )l-am intrebat pe dealer daca vine cu an de fabricatie 2009 si nu vine decat 2008.


Depinde ce vrei de la o masina.
Sa stii ca japonezele sunt cel mai bine cotate in topurile din SUA si Europa, atat ca fiabilitate cat si dpdv al consumului de combustibil.

Daca tii sa ramai pe europene, atunci la 17.000 E cred ca poti sa te dai linistit la un Golf V, fie el si TDi, desi eu nu agreez motoarele diesel PD din cauza zgomotultui; cele cu common rail sunt mult mai odihnitoare la condus pe distante lungi. Daca vrei neaparat TDi atunci sa stii ca Skoda are o insonorizare inferioara VW. De asemenea Skoda are numai 4* EuroNCAP, in timp ce Golful are 5*, iar asta conteaza; nu la ciocnirea cu tir-u' ci la coliziunea cu un alt vehicul cu 5*. De asemenea VW Golf V este mult mai stabil in curbe decat oricare dintre cele 3 amintite de tine si nu uita, e mai usor de parcat. E drept ca Golful nu are optiune pentru pachet de drumuri grele, iar portbagajul e in limitele clasei la hatch-back. Iti trebuie un portbagaj chiar asa de mare sau preferi sedan in loc de hatch-back doar pentru ca e chestie de gust? Daca e sedan atunci iti recomand VW Jetta. Opelul e in faliment, sta la mila guvernului german ca taticu' General Motors e si el la randu-i la mila guvernului american, sa le dea asa cate ceva de sarbatori. Ford e in aceeasi galeata cu GM.

Bafta la cumparaturi!
adrian_flavius
daca te orientezi spre o varianta hatch, eu zic sa nu pierzi din vedere Kia Cee'd, mai ales varianta diesel...aia pe benzina, Base, care cuprinde destul de multe chestii, e pe undeva pe la 11 800 de euro, din cate stiu eu, iar diesel-ul bate spre 14 000 (chiar nu stiu pretul exact, luati informatia ca fiind "dupa ureche"); de asemenea, ca hatch mai merita si Toyota Auris D-4D, ca e la oferta...

Jetta e facuta in Mexic, nu are nici un fel de legatura cu calitatea germana traditionala (nu spun povesti, am informatii de la directorul adjunct al reprezentantei VW din Pitesti...nu vrei sa stii cum vin masinile astea de la producator...si cate povesti horror am auzit cu ele in ultima perioada...), iar TDI-ul este intr-adevar un motor mai zgomotos ca alte diesel-e...vorbim aici atat de Dci de la Renaul, Hdi de la Peugeot, D-4D de la Toyota, care, toate, sunt mult mai "linistite" si mai confortabile la drum lung si turatii mari...

Am vazut ca pana acum s-au ocolit in totalitate marcile frantuzesti...daca esti "legat" rau de buget, sunt masini corecte, la un pret corect, dar trebuie sa stii ca intretinerea lor ulterioara o sa te coste...daca ai de gand sa tii masina doar atata timp cat este in garantie, pana la urma diferenta de pret se merita...
xamez
QUOTE (adrian_flavius @ Nov 25 2008, 08:23 AM) *
daca te orientezi spre o varianta hatch, eu zic sa nu pierzi din vedere Kia Cee'd, mai ales varianta diesel...aia pe benzina, Base, care cuprinde destul de multe chestii, e pe undeva pe la 11 800 de euro, din cate stiu eu, iar diesel-ul bate spre 14 000 (chiar nu stiu pretul exact, luati informatia ca fiind "dupa ureche"); de asemenea, ca hatch mai merita si Toyota Auris D-4D, ca e la oferta...

Jetta e facuta in Mexic, nu are nici un fel de legatura cu calitatea germana traditionala (nu spun povesti, am informatii de la directorul adjunct al reprezentantei VW din Pitesti...nu vrei sa stii cum vin masinile astea de la producator...si cate povesti horror am auzit cu ele in ultima perioada...), iar TDI-ul este intr-adevar un motor mai zgomotos ca alte diesel-e...vorbim aici atat de Dci de la Renaul, Hdi de la Peugeot, D-4D de la Toyota, care, toate, sunt mult mai "linistite" si mai confortabile la drum lung si turatii mari...

Am vazut ca pana acum s-au ocolit in totalitate marcile frantuzesti...daca esti "legat" rau de buget, sunt masini corecte, la un pret corect, dar trebuie sa stii ca intretinerea lor ulterioara o sa te coste...daca ai de gand sa tii masina doar atata timp cat este in garantie, pana la urma diferenta de pret se merita...

investia este pentru 10 ani deoarece efortul este prea mare si amortizarea ei se face in timp.de aceea caut varianta ceam mai buna sa tina si la drum sa consume putin si pretul de achizitie si revizie sa fie k .
mi-a placut skoda octavia modelul nou pret de 18500 sare mult fata de bugetul meu asa ca stau in stand by.
ktullu
Peugeout 308 1.6 hdi 110CP nu-ti place.
M-am uitat mai bine la unul in interior si spatiul e mare in spate, mai mare ca la 307, arata bine atat interior cat si exterior, motorul e super.
Daca vrei sedan ar mai fi c4 sedan, care este facut pe platforma lui c5 anterior asta insemnand un ampatament mai mare decat hatch si potbagaj.
xamez
QUOTE (ktullu @ Nov 25 2008, 07:52 AM) *
Peugeout 308 1.6 hdi 110CP nu-ti place.
M-am uitat mai bine la unul in interior si spatiul e mare in spate, mai mare ca la 307, arata bine atat interior cat si exterior, motorul e super.
Daca vrei sedan ar mai fi c4 sedan, care este facut pe platforma lui c5 anterior asta insemnand un ampatament mai mare decat hatch si potbagaj.

imi place ca design dar nu stiu cat este de fiabila si apoi este o frantuzeasca .intretinerea este mai mare ,piese scumpe .
klm
CITAT(xamez @ Nov 24 2008, 10:45 PM) *
am fost azi la skoda sa vad octavia noua1.9(105cp) ,imi place este mare cat pasatul.

Nu este chiar atat de mare, Superbul ar cam fi cat Passatul.
T u d o r
Intretinerea la Peugeot nu e asa scumpa, depinde de service. Spre exemplu, la Valcea e una dintre cele mai accesibile, stiu din experienta.

Dar daca vrei masina pentru 10 ani (oricum, cam mult), cred ca Avensis ar trebui sa fie raspunsul. Sau sa gasesti un Accord modelul vechi, sunt ieftine acum, dar au motoare mari si consuma mai mult decat Avensis de 1.8. Aceste masini au dominat topurile fiabilitatii in ultimii ani.
Daca ar fi sa-ti recomand ceva acum, avand mai multe informatii, as zice Accord 2.0 SSE, modelul anterior "aniversar". Nu stiu daca mai gasesti vreunul la noi, dar uita-te si pe mobile.de, s-ar putea sa mai fie la vreun dealer si au preturi foarte bune acum, cu "criza".

Iata un exemplu.
EvoX
QUOTE (xamez @ Nov 25 2008, 07:34 AM) *
investia este pentru 10 ani deoarece efortul este prea mare si amortizarea ei se face in timp.de aceea caut varianta ceam mai buna sa tina si la drum sa consume putin si pretul de achizitie si revizie sa fie k .


E clar, directia Japan. Poate si Korea, insa nu stiu cum stau cu fiabilitatea. In State sunt bine cotate, dar aici au motoare mari, iar motoarele mari "trag" mai linistit si implicit au o uzura mai mica decat motoarele mici.

Europenii sunt mai avangardisti, sacrifica fiabilitatea de dragul performantelor. E chestie de marketing, da mai bine pe hartie si se repede lumea sa cumpere, numai ca teoria nu imbuca cu practica. Singurii care tin la fiabilitate au ramas grupul VAG, astia masoara de 2-3 ori inainte sa taie. Nu am luat in discutie brand-urile premium.
florin55503
C4 sedan e facut prin argentina parca. calitatea ansambarii lasa de dorit.

daca vrei sa sa pastrezi masina o perioada atat de lunga cel mai bine o cumperi pe cea cu intretinerea cea mai ieftina si care e cea mai fiabila. habar nu am care e. acum toti joaca cam in aceiasi liga a preturilor, diferentele fiind minore. tot din cazua numaruli mare de ani in care intentionezi sa o folosesti te sfatuiesc sa cumperi o masina actuala si nu una din generatia anterioara. rtimul actual de schimbare al generatiilor este cam odata la 5 ani.

te sfatuiesc sa faci ce a zis Tudor si sa incerci sa gasesti niste promotii adevarate pe mobile.

PS:nu numai opel e intr-o situatie maro. si honda europa si-a inchis fabrica din Marea Britanie pentru 2 luni. in perioada urmatoare probabil astfel de anunturi se vor inmulti
xamez
[quote name='florin55503' date='Nov 25 2008, 02:53 PM' post='289907']
C4 sedan e facut prin argentina parca. calitatea ansambarii lasa de dorit.

daca vrei sa sa pastrezi masina o perioada atat de lunga cel mai bine o cumperi pe cea cu intretinerea cea mai ieftina si care e cea mai fiabila. habar nu am care e. acum toti joaca cam in aceiasi liga a preturilor, diferentele fiind minore. tot din cazua numaruli mare de ani in care intentionezi sa o folosesti te sfatuiesc sa cumperi o masina actuala si nu una din generatia anterioara. rtimul actual de schimbare al generatiilor este cam odata la 5 ani.

te sfatuiesc sa faci ce a zis Tudor si sa incerci sa gasesti niste promotii adevarate pe mobile.

PS:nu numai opel e intr-o situatie maro. si honda europa si-a inchis fabrica din Marea Britanie pentru 2 luni. in perioada urmatoare probabil astfel de anunturi se vor inmulti
[/quote
parea mea este urmatoarea intretinerea cea mai ieftina si masina cat de cat cat fiabila a fost vectra lui tata care timp de 6 nu a bagat nimik in ea .
bine consumabile au intrat dar mers in continuu fara menajare
de aceea este data directia de tata catre vectra .
adrian_flavius
O experienta anterioara buna nu inseamna ca si una viitoare va insemna acelasi lucru...datorita concurentei, nevoii de schimbare permanente, pietei si modei, pana la urma, toti producatorii au mers pe reducere de costuri, fapt ce a insemnat, de cele mai multe ori, reduceri la nivelul calitatii pieselor, asamblarii, materialelor folosite, etc, etc, etc...de exemplu eu am vazut ff multe Opel-uri cu aripile din spate facute praf de rugina...stiu ca este este un punct slab la ei...dar mai nou si Skoda foloseste tabla mult mai subtire pe Octavia II, presupun ca si pe noua Octavia, care abia a aparut...

Daca nu este urgenta mare, si daca iti permiti sa mai astepti, eu zic ca vor fi oferte si mai bune dupa sarbatori, cand toti producatorii si dealer-ii vor incepe sa fie presati de rate ajunse la scadente si termene de plata din ce in ce mai stranse...

preturi de lista la Avensis, direct de la consultantul de vanzari

Benzinarul de 1.6 costa in varianta Terra 15 367 euro DDP, varianta Luna costa 16943 euro DDP; preturile nu cuprind vopseaua metalizata, dar, pe criza asta, daca te tiganesti un pic, o obtii gratis, plus, poate, ceva optionale gen incalzire in scaune sau un GPS/detector de radar...depinde de dealer...

Benzinarul de 1.8 costa in varianta Terra 16 680 euro DDP, varianta Luna costa 18 259 euro DDP; la fel, nu cuprind vopseaua metalizata...
simpson
QUOTE (EvoX @ Nov 25 2008, 11:42 AM) *
QUOTE (xamez @ Nov 25 2008, 07:34 AM) *
investia este pentru 10 ani deoarece efortul este prea mare si amortizarea ei se face in timp.de aceea caut varianta ceam mai buna sa tina si la drum sa consume putin si pretul de achizitie si revizie sa fie k .


E clar, directia Japan. Poate si Korea, insa nu stiu cum stau cu fiabilitatea. In State sunt bine cotate, dar aici au motoare mari, iar motoarele mari "trag" mai linistit si implicit au o uzura mai mica decat motoarele mici.

Europenii sunt mai avangardisti, sacrifica fiabilitatea de dragul performantelor. E chestie de marketing, da mai bine pe hartie si se repede lumea sa cumpere, numai ca teoria nu imbuca cu practica. Singurii care tin la fiabilitate au ramas grupul VAG, astia masoara de 2-3 ori inainte sa taie. Nu am luat in discutie brand-urile premium.


Asa va invata pe voi acolo in state? Ca un 2L este un motor mic ? Dar un 1.6 aspirat din care se scot 133 de cai ? In State ar fi nevoie de un V6 pt atatia cai putere.Dar stai ca si V6-le e mic. Un motor decent e V8,nu ? Dar stai, ca si alea is de 6-7 litri acolo in Lumea Noua. Si scot 240 de cai,pardon,mustangi ! Si era sa uit , benzina e vreo 1.5 roni litru. Deci e plina Europa de motoare mici si stricate caci lumea se repede sa cumpere motoare de 1.6 duse la extremul tehnologic ce scot chiar si peste 100 de cai.

drive.gif
florin55503
aripile ruginite de la opeluri e o chestie a trecutului. e adevarat astra f si vectra a si b (din 1999) pt ca nu aveau tabla galvanizata rugineau. acum nu se mai intampla acest lucru. vectra C in primii ani de viata a avut unele probleme cu flansele. probleme care s-au rezolvat. o alta problema a fost la motorul de 1.9 cdti care acea o piesa de la galeria de admisie din plastic. dn cauza asta datorita calitatii extraordinare a motorinei de pe la noi si a mersului subturat ceda. in afara era schimbata gratis aceasta piesa, in ro te taxau. alte probleme masina nu a prea mai avut.

totusi te-as sfatui sa cauti (daca evident reusesti sa gasesti) ceva mai recent
xamez
QUOTE (florin55503 @ Nov 26 2008, 02:04 PM) *
aripile ruginite de la opeluri e o chestie a trecutului. e adevarat astra f si vectra a si b (din 1999) pt ca nu aveau tabla galvanizata rugineau. acum nu se mai intampla acest lucru. vectra C in primii ani de viata a avut unele probleme cu flansele. probleme care s-au rezolvat. o alta problema a fost la motorul de 1.9 cdti care acea o piesa de la galeria de admisie din plastic. dn cauza asta datorita calitatii extraordinare a motorinei de pe la noi si a mersului subturat ceda. in afara era schimbata gratis aceasta piesa, in ro te taxau. alte probleme masina nu a prea mai avut.

totusi te-as sfatui sa cauti (daca evident reusesti sa gasesti) ceva mai recent

este o decizie grea. nu stiu ce sa achizitionez ,mie frica sa nu creasca euro ,de hotarat nu ne-am hotarat .tipul de la ford trage de mine sa iau focus la 15600 ,pe mine sincer ford nu prea ma atrage .


Hoinar
QUOTE (xamez @ Nov 26 2008, 07:12 PM) *
...
este o decizie grea. nu stiu ce sa achizitionez ,mie frica sa nu creasca euro ,de hotarat nu ne-am hotarat .tipul de la ford trage de mine sa iau focus la 15600 ,pe mine sincer ford nu prea ma atrage .


Nu lua ceva ce nu te atrage. E simplu.
Du-te pe la toti dealerii...alege masinile care intra in banii astia...pune-le pe lista cu avantaje si dezavantaje...si la sfarsit cand ai facut topul ai sa vezi ca nu e aia care ti-e draga..si te ____ pe ea lista...si-ti iei masina care ti-e draga smile.gif.
T u d o r
Nu te lasa ademenit de "oferte". Ia ce-ti place tie (si familiei).

Accordul model vechi nu ti se pare tentant la 19000? E o masina excelenta, ca si Avensis. Ambele mi se par peste Vectra, dar e doar parerea mea.
EvoX
QUOTE (simpson @ Nov 26 2008, 01:22 PM) *
Asa va invata pe voi acolo in state? Ca un 2L este un motor mic ? Dar un 1.6 aspirat din care se scot 133 de cai ? In State ar fi nevoie de un V6 pt atatia cai putere.Dar stai ca si V6-le e mic. Un motor decent e V8,nu ? Dar stai, ca si alea is de 6-7 litri acolo in Lumea Noua. Si scot 240 de cai,pardon,mustangi ! Si era sa uit , benzina e vreo 1.5 roni litru. Deci e plina Europa de motoare mici si stricate caci lumea se repede sa cumpere motoare de 1.6 duse la extremul tehnologic ce scot chiar si peste 100 de cai.


N-o sa-ti vina sa crezi, insa in State motorul de 1.6l e rar cum e capra neagra. Poate ai sa razi, dar la americani orice motor cu 4 cilindri e un motor mic, chiar si cel de 2.4 l de pe Toyota Camry (158 HP/6000rpm si cam 220Nm/4000rpm), iar masina se incadreaza la clasa compacta, cu toate ca e mai mare decat Toyota Avensis (Ampatament Camry (109.3 inch)~ 2.78 m vs. Ampatament Avensis = 2,7m). Deci, dupa cum vezi, nu e nevoie de un V6 aspirat pentru 133 CP. thumbsup.gif Un motor V6, cu o cilindree de peste 3 litri, este un motor decent, iar cele V8 sunt considerate motoare mari. De ex. Toyota Camry vine si cu un V6 de 3,5 l (268CP/6200rpm si ~ 360Nm/4000rpm). Pretul la Camry pleaca de la 19.145 USD (negociabil): http://www.toyota.com/camry/

Benzina Regular cu CO=87 costa cam 1,165RON/1l (in Missouri) la o paritate de 1USD=2.939 RON. Ce, crezi ca mie nu mi-e ciuda ca la ei se poate thumbsup.gif si la noi nu?! no.gif

Raman la parerea ca motorul mai mare are "viata" mai lunga pentru ca asa cum am mai spus, "trage" mai linistit gratie unui cuplu superior la turatii joase; implicit uzura e mai mica pentru ca numarul de frecari ale pistonului in cilindru este mai mic decat in cazul unui motor de 1.6l sau de 2.0l, iar faptul ca obtine numai 158CP mie imi spune ca e foarte probabil sa aibe un raport de compresie in cilindru sub 10:1, ceea ce inseamna uzura mai mica, adica viata mai lunga. Ca o paranteza, in SUA schimbul de ulei se face la fiecare 3000mile (<5000km) sau la 3 luni, dar asta e o alta poveste.
Motoarele care echipeaza masinile din Europa sunt mai mici si mai "muncite" devenind astfel mai predispuse la uzura, iar asta inseamna o "viata" mai scurta. In Europa, lumea "se repede" sa cumpere motoare mici si expuse la o uzura mai accentuata datorita taxelor nesimtite percepute atat pt cilindreea masinii cat si pt carburanti.

Are sens acum "teoria" mea? teehee.gif
xamez
QUOTE ( T u d o r @ Nov 26 2008, 05:23 PM) *
Nu te lasa ademenit de "oferte". Ia ce-ti place tie (si familiei).

Accordul model vechi nu ti se pare tentant la 19000? E o masina excelenta, ca si Avensis. Ambele mi se par peste Vectra, dar e doar parerea mea.

suma este prea mare si depasesc bugetul am fost la honda si mi-a placut honda civic sedan singurul inconvenient are cel mai mik portbagaj din clasa ei 390 l (mik mik rau )dar este o masina de vis .pretul de cumparare esre de 16600 si cauciucuri de iarna .accord vechi nu se mai gaseste sau daca se gaseste este diesel si este tare scump aaaa si mai este si break.
xamez
QUOTE (EvoX @ Nov 27 2008, 06:12 AM) *
QUOTE (simpson @ Nov 26 2008, 01:22 PM) *
Asa va invata pe voi acolo in state? Ca un 2L este un motor mic ? Dar un 1.6 aspirat din care se scot 133 de cai ? In State ar fi nevoie de un V6 pt atatia cai putere.Dar stai ca si V6-le e mic. Un motor decent e V8,nu ? Dar stai, ca si alea is de 6-7 litri acolo in Lumea Noua. Si scot 240 de cai,pardon,mustangi ! Si era sa uit , benzina e vreo 1.5 roni litru. Deci e plina Europa de motoare mici si stricate caci lumea se repede sa cumpere motoare de 1.6 duse la extremul tehnologic ce scot chiar si peste 100 de cai.


N-o sa-ti vina sa crezi, insa in State motorul de 1.6l e rar cum e capra neagra. Poate ai sa razi, dar la americani orice motor cu 4 cilindri e un motor mic, chiar si cel de 2.4 l de pe Toyota Camry (158 HP/6000rpm si cam 220Nm/4000rpm), iar masina se incadreaza la clasa compacta, cu toate ca e mai mare decat Toyota Avensis (Ampatament Camry (109.3 inch)~ 2.78 m vs. Ampatament Avensis = 2,7m). Deci, dupa cum vezi, nu e nevoie de un V6 aspirat pentru 133 CP. thumbsup.gif Un motor V6, cu o cilindree de peste 3 litri, este un motor decent, iar cele V8 sunt considerate motoare mari. De ex. Toyota Camry vine si cu un V6 de 3,5 l (268CP/6200rpm si ~ 360Nm/4000rpm). Pretul la Camry pleaca de la 19.145 USD (negociabil): http://www.toyota.com/camry/

Benzina Regular cu CO=87 costa cam 1,165RON/1l (in Missouri) la o paritate de 1USD=2.939 RON. Ce, crezi ca mie nu mi-e ciuda ca la ei se poate thumbsup.gif si la noi nu?! no.gif

Raman la parerea ca motorul mai mare are "viata" mai lunga pentru ca asa cum am mai spus, "trage" mai linistit gratie unui cuplu superior la turatii joase; implicit uzura e mai mica pentru ca numarul de frecari ale pistonului in cilindru este mai mic decat in cazul unui motor de 1.6l sau de 2.0l, iar faptul ca obtine numai 158CP mie imi spune ca e foarte probabil sa aibe un raport de compresie in cilindru sub 10:1, ceea ce inseamna uzura mai mica, adica viata mai lunga. Ca o paranteza, in SUA schimbul de ulei se face la fiecare 3000mile (<5000km) sau la 3 luni, dar asta e o alta poveste.
Motoarele care echipeaza masinile din Europa sunt mai mici si mai "muncite" devenind astfel mai predispuse la uzura, iar asta inseamna o "viata" mai scurta. In Europa, lumea "se repede" sa cumpere motoare mici si expuse la o uzura mai accentuata datorita taxelor nesimtite percepute atat pt cilindreea masinii cat si pt carburanti.

Are sens acum "teoria" mea? teehee.gif

evox ai dreptate nu ma incanta un motor de 1.6 raportat la greutatea masini in cazul nostru toyota avensis .
am fost acolo si consumul de carburant la o motorizare de 1.6 este apropiat de 1.8 .
insa pretul de achizitie la 1.8 este mult mai mare .
mai vedem mai analizam .
James Kilowatt
@Evo
Teoria ta ar fi poate buna daca ar fi motorul punctul critic al masinii. Insa chiar si la masinile de tuns iarba europene, motorul e ultimul lucru care o sa cada.... pana pica motorul, bagi o caruta de bani in suspensie, directie, transmisie (si pentru transmisie cuplul nu e tocmai sanatos) incep sa imbatraneasca furtunele si garniturile, etc, sa apara probleme de rugina, etc.
T u d o r
Dar teoria e corecta, JK.

In fine, sa ne intoarcem la subiectul discutiei. Xamez, inteleg ca nu aveti bani de clasa medie decenta. Atunci exista oferte nenumarate in cea compacta. Un sedan compact are si portbagaj si spatiu interior suficiente.

EvoX, tu unde ai gasit motorul ala in America? biggrin.gif
ozz86651
@Evo, sint multe inexactitati acolo, cum ar ca Camry e in clasa compacta (confuzie cu Corrola), fiabilitatea VAG, etc da hai sa nu exagerez pe topicul omului. Insa o precizare: motoarele mari nu trag mereu "mai lejer", motorul V6 de 3L de pe Mazda se invirte cam la aceeasi turatie ca cel de 1.8L de pe Honda la aceeais viteza.

@JK: pe aici masinile pica de la motor in general. Transmisia se dimensioneaza pe motor asa ca nu conteaza. E adevarat ca pe viata masinii e posibil sa mai bagi niste mii acolo in diverse reparatii, dar paguba mare vina cind masina incepe sa scoate esapament pe busonul de la ulei sau trebui schimbata garnitura de chiloasa etc. Chestii care nu mai merita. Daca motorul, trasmisia sint sanatoase, in general merita reparata. Rugina chiar e ultima problema, ia binisor peste 10 ani pina rugineste o masina, si poti sa mergi cu ea ruginita ca nu exista inspectia "cosmetica" (de fapt ai libertate totala la ce faci cu masin atita vreme cit trece testul de poluare si de siguranta).

@Simpson: esti induiosator in expertiza ta despre piata auto americana smile.gif. Benzina costa la fel in USA cu Romania, difera numai taxele de la stat.
ozz86651
QUOTE
Ca un 2L este un motor mic ?


2L este fix pe limita intre mediu si mic in orice tara din lumea asta, nu numai la americani. In Romania unde depasirile se fac pe contrasens, chiar mai necesare ar fi motoare mai mari/puternice finnd o chestie de siguranta, dar din pacate nu e mereu posibil din pdv fiscal.
EvoX
QUOTE ( T u d o r @ Nov 27 2008, 08:03 AM) *
EvoX, tu unde ai gasit motorul ala in America? biggrin.gif

Te referi la motorul de 2,4 de pe Toyota Camry? L-am gasit pe site-ul de la mesajul anterior. Il mai pun odata, acum merg pana la specificatiin tehnice: http://www.toyota.com/camry/specs.html. Vorbesc de acest model deoarece conduc ocazional o astfel de masina.
Daca te referi la motorul de 1,6l (rar precum capra neagra) atunci pot sa-ti spun ca acest motor echipeaza masina mea de aici, un Nissan Sentra 1.6 GXE din 1996 cu transmisie automata, peste 300.000 km la bord, dar care intr-un an de zile nu mi-a facut nicio problema. Dintre colegii mei nu mai are nimeni masina cu motor de 1,6l; eu sunt cel mai mic... whistling.gif

ozz,
Camry e mid-size, scuze; nu am mai putut sa corectez ulterior. Toyota Camry a inceput sa fie produsa ca model compact, ulterior a fost dezvoltata ca mid-size; de aici aceasta confuzie.
Insa motorul de 2.0 l e considerat unul mic in State, fara discutii. E bun pe masini compacte (Corolla, Mitsu Lancer, Honda Civic 1,8 etc). Pe masini mid-size (sau Large Family Cars, fosta clasa medie) nu prea vezi motoare aspirate de 2.0l. (Nu intra aici motoarele turbo).
VW Golf V este una dintre cele mai fiabile masini din Europa; in opinia mea este cea mai fiabila compacta cu pedigree european si produsa in Europa. In State lumea prefera modelele in 3 volume celor hatch. Astfel VW Golf (fabricat in Germania) pierde in fata VW Jetta care e facuta in Mexic, in conditii similare masinilor fabricate in Turcia. Un alt aspect care in SUA creeaza probleme motoarelor de provenienta europeana il constituie benzina regular cu CO 87, care pana si in Romania ar fi considerata un soi de mocirla. Motoarele europene sunt concepute pentru benzina cu CO minim 95; se pare ca japonezii au gasit cea mai buna solutie si pentru acest neajuns. Asta e un motiv pentru care americanii recomanda schimbul de ulei la 3000 mile sau la 3 luni, in timp ce in Romania tii uleiul 10000 km/1 an.

xamez,
Pana la urma trebuie sa alegi ce vrei tu, ce simti ca ti se potriveste. Honda Civic Sedan cu motor 1,8, CV manuala, (16.041 sau 18.421E) cred ca te-ar incanta; as merge pe modelul ES, mai scump. Este o investitie destul de mare, eu zic sa nu te zgarcesti la 1-2.000 euro, pentru ca la rate diferenta e mica.
http://www.honda-romania.ro/calculator.php?id=3
Honda Civic a fost considerata cea mai buna optiune in topul satisfactiei clientilor, conform JD Power.
http://www.jdpower.com/autos/ratings/quali...e-2#page-anchor
Cum adica are portbagajul mic?! Ce, te apuci sa cari saci de struguri sau putina de muraturi cu masinutza ta?! Toyota Auris/Corolla este de asemenea o varianta.
Ford Focus este sub VW Golf, nu merita. Opelul e sub Ford, FIAT eu unul nu-ti recomand.
EvoX
QUOTE ( T u d o r @ Nov 27 2008, 07:03 AM) *
EvoX, tu unde ai gasit motorul ala in America? biggrin.gif


Stai ca trag! Pac-Pac! Acum m-am bunghit! Te refereai la Mitsubishi Lancer 1.6 SDN. whistling.gif teehee.gif Aia e masina mea din Romania; e de suflet. O recomand ca fiind cea mai buna oferta pret/dotari/fiabilitate. xamez, fa o vizita pe la Mitsubishi si vezi daca-ti place ceva de acolo; Lancer Classic 1.6 l (sub 13.000E) sau cel nou cu motor de 1,5l. Numai ca astea au preturi destul de piperate.
Sorry! De mah, la mine e 5 dimineata si se pare ca sunt obosit. ermm.gif Ziua "dau cu sapa" si noaptea intru si io pe forum. Ma duc la culcus, ca bag sama ca e cel mai bine asa. Acum am stat asa tarziu ca e Ziua Recunostintei, iar singura grija de maine e sa ma intalnesc cu prietenii ca sa luptam voiniceste si sa dovedim un curcan pieptos a la Stars & Stripes. tongue.gif

Bafta! Am plecat sa fac nani.
AlexTM
Happy Thanksgiving.

xamez, pana in 17000 nu se poate sa nu-ti poti configura o Octavia. Preturile de la Vectra nu le stiu, dar trebuie sa fie ceva oferte...

Eu as oscila intre Octavia, Vectra si Avensis, toate cu 1.6 ca sa intre in pret (daca nu-s ceva superoferte la diesel) aaaa, Octavia 2 are si 1.4 si mai ieftin.
andreistn
eu as merge clar pe skoda octavia
xamez
QUOTE (andreistn @ Nov 27 2008, 05:04 PM) *
eu as merge clar pe skoda octavia

am fost la skoda si am vazut si noua skoda si skoda octavia tour si octavia 2
la tour nu imi place nimic este invechita bord nu imi place ,la 2 imi place cu ceva dotari la 1.9 este 16700
la ceva mai multe dotari 17400
cea noua 18700 si se negociaza .vectra 1.9 motor diesel 16500 ultimul pret .
vad ca toata lumea tinde spre japoneze atunci intreb si eu ce consum are motorul de 1.6 de la corola cel de 124 cai bine cel real nu acel consum dat in carte .
Hoinar
QUOTE (xamez @ Nov 27 2008, 06:47 PM) *
...
vad ca toata lumea tinde spre japoneze atunci intreb si eu ce consum are motorul de 1.6 de la corola cel de 124 cai bine cel real nu acel consum dat in carte .


Acu pe vreme din asta (frig), doar in oras (Iasi), drumuri scurte (casa-servici si retur), consum mediu de 10.4% pt ultimul rezervor. Benzina Luk 95.
Pe frig maxim e in jur de 11%.

In exterior variaza in functie de papuci, de la 7,2 (minim tongue.gif) pana la cca 11 (maximu' obtinut pana acu')..
Clima e pornita tot timpul...
ozz86651
QUOTE
VW Golf V este una dintre cele mai fiabile masini din Europa; in opinia mea este cea mai fiabila compacta cu pedigree european si produsa in Europa. In State lumea prefera modelele in 3 volume celor hatch. Astfel VW Golf (fabricat in Germania) pierde in fata VW Jetta care e facuta in Mexic, in conditii similare masinilor fabricate in Turcia. Un alt aspect care in SUA creeaza probleme motoarelor de provenienta europeana il constituie benzina regular cu CO 87, care pana si in Romania ar fi considerata un soi de mocirla. Motoarele europene sunt concepute pentru benzina cu CO minim 95; se pare ca japonezii au gasit cea mai buna solutie si pentru acest neajuns. Asta e un motiv pentru care americanii recomanda schimbul de ulei la 3000 mile sau la 3 luni, in timp ce in Romania tii uleiul 10000 km/1 an


Uite ca am zis ca nu-i infestam topicul omului, poate ne mutam in alta parte ca sa continuam, doar ca vreau sa dau 2-3 raspunsuri ca nu ma pot abtine smile.gif.
1. CO de 87 e de ~91 in Europa. Se masoara altfel, de aia numerele sint diferite.
2. VAG a pleznit-o rau cu fiabilitatea nu de azi de ieri ci de 10 ani. Vezi JDPower unde VAG e mereu sub medie. Legenda romaneasca ca VW fiabil e exact pe dos aici, "nu-ti lua VW ca se strica toata ziua"... si nu ma refer la alea facute in Mexic.
3. Schimbul de ulei n-are treaba cu benzina si benzina de CO mai mic nu apare mai "murdara" smile.gif Daca ai CO nepotrivit iti apar detonatii, o sa observi imediat. De altfel benzina de 91 echivalent 95 european e la orice pompa (87,89,91 sint cele 3 sortimente cele mai frecvente, uneori si mai mult).
4. Nu toate masinile au schimbul la 3000 de mile. Schimbul de 3000 de mile presupune ulei normal, nesintetic. In Europa uleiul e de obicei sintetic. Am un prieten cu al carui BMW merg la fiecare 2 zile care isi face schimbul de ulei la 15000 mile, dupa manual. Numai ca foloseste numai sintetic (scrie BMW pe ulei dar e Castrol). Motorul a implinit 300,000km si merge foarte bine, deci nu e nici o problema.
In schimb masinile in US sint detunate putin la amestec fata de aceleasi masini in Europa, din motive de standarde de poluare care in anumite state americane in anumite privinte sint mai severe ca cele din UE. De exemplu mai putini oxizi de azot sint permisi, deci arderi de temperatura mai joasa si amestecuri mai bogate, si pulberile sint restrictionate mult mai sever ca genereaza cancer si boli respiratorii naspa, de aia nu se poate vinde diesel. Din acaeasta detunare ma gindesc ca deriva si posibilitate de a folosi benzina cu CO mai mic.
xamez
QUOTE (Hoinar @ Nov 27 2008, 06:23 PM) *
QUOTE (xamez @ Nov 27 2008, 06:47 PM) *
...
vad ca toata lumea tinde spre japoneze atunci intreb si eu ce consum are motorul de 1.6 de la corola cel de 124 cai bine cel real nu acel consum dat in carte .


Acu pe vreme din asta (frig), doar in oras (Iasi), drumuri scurte (casa-servici si retur), consum mediu de 10.4% pt ultimul rezervor. Benzina Luk 95.
Pe frig maxim e in jur de 11%.

In exterior variaza in functie de papuci, de la 7,2 (minim tongue.gif) pana la cca 11 (maximu' obtinut pana acu')..
Clima e pornita tot timpul...

multam ptr raspuns .ieri am fost la ford si a scazut pret la 15500 1.8 tdci in 5 usi .
azi ma duk sa vad cat sa mai redus la mazda 3 era 15700 de e ultima data cand am fost .motor de 1.6 105 caluti.
oricum este c-am inghesuita mazda .mie imi place putin mai mare .
laurentiu
In privinta Mazdei 3 sa sti ca este o masina foarte buna. Am o cunostinta care are o Mazda 3 sedan. E super misto masina. A dat cam 14 500 versiunea cea mai ieftina cu motor de 1.6, in martie sau aprilie prin Remat. E posibil sa prinzi niste reduceru mari mai ales ca este pe sfarsit de cariera si sunt destui de putini care s-ar uita la mazda. thumbsup.gif
xamez
QUOTE (laurentiu @ Nov 28 2008, 07:45 AM) *
In privinta Mazdei 3 sa sti ca este o masina foarte buna. Am o cunostinta care are o Mazda 3 sedan. E super misto masina. A dat cam 14 500 versiunea cea mai ieftina cu motor de 1.6, in martie sau aprilie prin Remat. E posibil sa prinzi niste reduceru mari mai ales ca este pe sfarsit de cariera si sunt destui de putini care s-ar uita la mazda. thumbsup.gif

ce parere aveti de euro o sa mai scada sau o sa cresca ?
clasamentul provizoriu 1 opel vectra
2 skoda octavia
3 mazda 3
4 ford focus
klm
Euro merge numai in sus cand e vorba de masini, s-a plecat de la non-euro si acum avem euro 4 si in curand euro 5.

xamez
QUOTE (klm @ Nov 28 2008, 12:01 PM) *
Euro merge numai in sus cand e vorba de masini, s-a plecat de la non-euro si acum avem euro 4 si in curand euro 5.

eu vb de bautzi whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.