Help - Search - Members - Calendar
Full Version: intrebare
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
andrei29011
E adevarat ca ocaviile 1.9 SDI 68 cp consuma mai mult ca si TDI de 90-110 cp ? Asa am gasit pe mai multe situri..
G e o r g e
DA , pt ca motorul este prea puturos pentru greutatea masinii.
James Kilowatt
Da, pentru ca motorul nu e supraalimentat si randamentul este mai mic...
Insa e mai ieftin si probabil mai fiabil. Fa calculul economic si vezi in cat timp iti amortizezi investitia in plus pentru versiunea turbo, din diferenta de consum....
Rai
Orice motor normal SDI consuma putin mai mult decat un TDI si sigur nu ca ar fii mai puturoase prin constructia lor si desigur datele fie la VW sau in cazul tau Skoda arata ca consumul e puti mai ridicat dar minimal sau ce inseamana mult la unii sau altii?Si fiecare motor are si rostul lui si de la pret si randament.Depinde pentru ce folosesti o masina sunt oameni la care 2000 euro nu conteaza dar sunt si alti asa ca pretul raport masina corespunde la un SDI. tongue.gif
James Kilowatt
Marius, te inseli. Poti verifica ce spun la toate marcile, nu doar la vw. La aceeasi capacitate cilindrica, motoarele supraalimentate sunt mai puternice si mai economice decat cele aspirate. Insa sunt si mai ieftine, mai usor de intretinut si mai fiabile....
Un coleg are un Golf3 SDi si are cu el aproape 300.000 km si merge fara probleme. Transmisia e mai putin solicitata, motorul in sine, nu are turbo care e o componenta destul de delicata si de scumpa... nu e masina de curse insa are o fiabilitate de invidiat. Asa ca sdi-ul are avantajele si dezavantajele lui.... fiecare trebuie sa stie ce vrea.
Rai
As vrea ca unii care scriu sa citeasca bine ceea ce scriu stiu si eu prea bine ca un SDI se intretine mai ieftin dar consuma putin mai mult e vorba de 0,5 l la 100 km.Si despre inginerie nu vreau sa discut caci sunt inginer constructor de masini de mult si stiu cum se face un motor si ce poate dar fiindca nu sunt Roman imi e mai greu sa ma exprim mai corect si la subiect dar unii ma inteleg prea bine.Dar oricum ma bucur cand unii au opinile lor. :shock:
cristianc
Marius, tocmai pornind de la faptul profesionist in domeniu, asteptam sa spui de ce SDI se intretine mai ieftin dar consuma putin mai mult: e vorba de 0,5 l la 100 km.
In felul asta orice opinie fara argumente si-ar pierde valoarea, iar noi am mai invata ceva..
James Kilowatt
QUOTE(M a r i u s)
As vrea ca unii care scriu sa citeasca bine ceea ce scriu stiu si eu prea bine ca un SDI se intretine mai ieftin dar consuma putin mai mult e vorba de 0,5 l la 100 km.Si despre inginerie nu vreau sa discut caci sunt inginer constructor de masini de mult si stiu cum se face un motor si ce poate dar fiindca nu sunt Roman imi e mai greu sa ma exprim mai corect si la subiect dar unii ma inteleg prea bine.Dar oricum ma bucur cand unii au opinile lor. :shock:





Domnule inginer Marius
Pana acum am declarat de fapt acelasi lucru... asa ca nu stiu cine nu citeste cu atentie mesajele celorlalti. Teoria cu masina mai puturoasa e totusi usor semidocta....
Oricum fara a face acum teoria chibritului, fiind inginer cunoasteti probabil avantajele motoarelor supraalimentate. Ceea ce spuneam cu randamentele ramane valabil indiferent daca TDi-ul sau SDI-ul consuma cu 10 procente mai mult, atata timp cat diferenta de putere dintre ele poate merge de la simplu la dublu.... Un motor turbo castiga randament datorita umplerii mai bune a cilindrilor, un coeficient al gazelor reziduuale mai bun, un randament termodinamic mai bun (adica mai multa caldura rezultata din ardere se transforma in energie mecanica si mai putina se elimina) si multe altele care le cunoasteti probabil mai bine decat mine.
Diferenta de consum la Skoda de exemplu e mai mica decat cele 10 procente, SDI 68 consuma 4.1, iar TDI 100 scoate 4.0.... Si nu e ilogic, atata timp cat la aceeasi viteza, aceeasi masina consuma aceeasi putere, deci motorul cu randament mai mare va fi mai economic, indiferent de rezerva de putere pe care o are.
Pe de alta parte, e logic ca in oras motorul mai puternic sa fie mai gurmand, pentru ca accelerand mai puternic (si franand mai mult, evident), se consuma mai multa energie. Revenind la Skoda, TDI-ul mai economic afara e ceva mai gurmand in oras, 6.5l/100km fata de cei 6.3 ai SDI-ului
Oricum, diferentele de consum sunt minore. 0.2l/100 km inseama o economie de 160E la 100.000km, la pretul european al motorinei...
Diferenta de fiabilitate vine probabil din faptul ca motorul SDI e mai putin solicitat, atat motorul in sine, cat si toata transmisia. Plus ca nu mai are turbina care in general se strica mai des decat motorul....
cristianc
Felicitari pentru raspuns! Daca pe forum ar fi mai multe asa ca asta... :cry:
Iulian HondaFan
Tehnic nu exista nici un avantaj relevant al SDI fata de TDI, iar un TDI exploatat cu cap o sa te tina cat un SDI cred. Nu cred ca fiabilitatea ar fi ceva clar superior pt. SDI.

SDI ar fi doar ieftin... ceea ce admit ca poate fi un argument important in anumite circumstante...
Rai
Da a fost un raspuns frumos si obiectiv eu nu stiu asa de bine Romana mai ales unele exprimari si am observat ca sunt putini care vor sa stie cate ceva cu adevarate despre un motor si mai ales ca la ora actuala atat SDI cat si TDI sunt depasite dar functioneaza f bine.
Si ar mai fi ceva nu sunt specialist in motoare cu ardere ci in electronica auto si precum stii o masina are mii si mii de componente eu stiu cum functioneaza dar eu fac electronica pe care motoarele din ziua de azi o folosesc caci cum scrii cu cat mai mare arderea cu atat e mai mare si randamentul si mai rapid deci o turbina are si goluri.nu?Dar nu stiu ma bucura faptul ca avem pe cineva care scrie multe si bine.
James Kilowatt
Bun forumul asta... avem ocazia cu totii sa ne mai slefuim cunostintele smile.gif
Din cate stiu eu la diesele, turbina aduce doar avantaje din punct de vedere al motorului. Adica bagi aer cat poti (cu ocazia asta evacuezi cat mai mult din gazele arse, pentru ca exista cateva momente in care ambele supape sunt deschise) apoi, cand se face injectia ii dai exact cantitatea de motorina stabilita de calculator, care arzand in aer mai mult il incalzeste mai putin decat ar incalzi o cantitate mai mica de aer, si prin urmare se pierde mai putina caldura prin pereti sau prin esapament. Asta ar fi unul din motivele pentru care randamentul e mai bun...
La motoarele turbo pe benzina exista alt dezavantaj... nu le poti servi cantitatea de benzina necesara pentru a produce energia dorita, ci esti obligat sa le dai benzina astfel incat in cilindri sa existe raportul ideal intre aer si vapori, alfel cand vine scanteia arderea va fi cu detonatii.
Motoarele cu injectie directa de benzina sunt ceva mai evoluate, adica pot merge cu amestec sarac datorita faptului ca vaporii de benzina raman localizati in apropierea bujiei.
Marius, daca lucrezi in domeniu, ai cumva idee daca are cineva de gand sa faca motoare cu injectie directa de benzina si turbo? Daca am inteles corect, ar trebui sa aiba aceleasi avantaje pe care le are turbodieselul fata de dieselul aspirat.
Si mai am o intrebare, care e off-topic. Cum functioneaza bocajul electronic al diferentialului? E simplu sa detecteze patinarea unei roti, insa cum se realizeaza mecanic blocajul diferentialului? Poate ai o idee....
:roll:
Rai
Da e bun forumul si sunt multe subiecte bune despre motoare.
Ai scris corect cam cum merge un Turbo,dar de cand cu electronica e si mai bine nu un calculator ci un modul sau mai multe conduc un motor si modulele se pot asa regla incat timpi intre ardere si introducera aerului sa fie asa de mic incat randamentul e f mare dar nu resisa motorul asa mult.
Apropo am fost saptamanile trecute in Anglia cu treaba avem 2 fabrici pe acolo si am reusit sa vizitez Subaru ceei de la WRC si acolo am vazut sau mai bine am dedus un motor pe benzina still Turbo e ceva fantastic motorul scoate o putere nemaipomenita.
Apropo de diferential sunt mai multe sisteme si module si sigur electronica e acum peste tot.Un sistem f f simplu cand DSC simte ca o roata patineaza franeaza pe cealalta si transmite 75% din putere pe ceealalta roata e un sistem f simplu dar daca mergi mult pe drumuri rele se duc franele.Sigur ca in germana pot totul mai bine dar ma mai stradui si timpul meu este limitat.Sper sa fiu inteles.
James Kilowatt
Eu am priceput... cand apare o patinare, se franeaza roata care patineaza in asa fel incat puterea este transmisa de diferential la cealalta. Beton, insa se duc franele probabil si daca mergi pe gheata, nu?
Cu Turbo, ma interesa combinatia intre turbo si injectie directa de benzina, nu turbo in general. Sunt curios ce-ar da....
Rai
Sunt mai multe siseme eu am descris numai unul si cad am sa pot sa mai traduc cum vreau mai scriu cate ceva.Sigur franele s.ar duce numai daca mergi tot timpul pe teren alunecos acest diferential este gandit pentru strada normala si normal impreuna cu anumite ajutoare elecronice care fac si motormenajamentul nici nu simti cad patinezi se intampla in mili secunde.
James Kilowatt
Sunt utile gadgeturile astea, insa de multe ori nu prea inving legile fizicii, daca soferul e neexperimentat.
Plus ca uneori ma deranjeaza sa ia masina decizii pentru mine... poate vreau eu sa patinez. MI-ar placea ca tot ce inseamna ESP, EBD, ABS si DSP sa poata fi deconectate, daca mie imi tuna asa.
Rai
Unele sisteme se pot deconecta direct apesi numai pe ceva,altele mai greu si nu sunt indicate din motive de siguranta.Si apropo o cunostinta a vrut sa vada cum e in curbe fara anumite sisteme acum e la cimitir masinile sunt prea puternice facut si daca te obisnuiesti cu ele sugur ca bagi o anumita viteza si cand le deconectezi normal ca nu e ca inainte si se intampla anumite minuni dar cred ca un sofer experimentat poate se descurca pana si in F 1 se folosesc anumite sisteme sa nu vorbesc de DTM sau WRC si acolo alearga piloti adevarati oare de ce nu renunta ei la sisteme?
ionut32111
da este adevarat 68cp sunt prea putini pt greutatea Octaviei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.