QUOTE(M a r i u s)
As vrea ca unii care scriu sa citeasca bine ceea ce scriu stiu si eu prea bine ca un SDI se intretine mai ieftin dar consuma putin mai mult e vorba de 0,5 l la 100 km.Si despre inginerie nu vreau sa discut caci sunt inginer constructor de masini de mult si stiu cum se face un motor si ce poate dar fiindca nu sunt Roman imi e mai greu sa ma exprim mai corect si la subiect dar unii ma inteleg prea bine.Dar oricum ma bucur cand unii au opinile lor. :shock:
Domnule inginer Marius
Pana acum am declarat de fapt acelasi lucru... asa ca nu stiu cine nu citeste cu atentie mesajele celorlalti. Teoria cu masina mai puturoasa e totusi usor semidocta....
Oricum fara a face acum teoria chibritului, fiind inginer cunoasteti probabil avantajele motoarelor supraalimentate. Ceea ce spuneam cu randamentele ramane valabil indiferent daca TDi-ul sau SDI-ul consuma cu 10 procente mai mult, atata timp cat diferenta de putere dintre ele poate merge de la simplu la dublu.... Un motor turbo castiga randament datorita umplerii mai bune a cilindrilor, un coeficient al gazelor reziduuale mai bun, un randament termodinamic mai bun (adica mai multa caldura rezultata din ardere se transforma in energie mecanica si mai putina se elimina) si multe altele care le cunoasteti probabil mai bine decat mine.
Diferenta de consum la Skoda de exemplu e mai mica decat cele 10 procente, SDI 68 consuma 4.1, iar TDI 100 scoate 4.0.... Si nu e ilogic, atata timp cat la aceeasi viteza, aceeasi masina consuma aceeasi putere, deci motorul cu randament mai mare va fi mai economic, indiferent de rezerva de putere pe care o are.
Pe de alta parte, e logic ca in oras motorul mai puternic sa fie mai gurmand, pentru ca accelerand mai puternic (si franand mai mult, evident), se consuma mai multa energie. Revenind la Skoda, TDI-ul mai economic afara e ceva mai gurmand in oras, 6.5l/100km fata de cei 6.3 ai SDI-ului
Oricum, diferentele de consum sunt minore. 0.2l/100 km inseama o economie de 160E la 100.000km, la pretul european al motorinei...
Diferenta de fiabilitate vine probabil din faptul ca motorul SDI e mai putin solicitat, atat motorul in sine, cat si toata transmisia. Plus ca nu mai are turbina care in general se strica mai des decat motorul....