Help - Search - Members - Calendar
Full Version: scuter vs moto 125
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini pe doua roti
James Kilowatt
Incepand de luni o sa trebuiasca sa iau in freza traficul bruxellez, sa ca m-am gandit sa trec de la 4 la doua roti. Masina se exclude din start, pentru ca as ajunge la birou mai repede pe jos decat cu masina la orele de varf si in plus nu exista locuri de parcare.
Autobuzul e o varianta, insa are un traseu imbarligat, face cam prea mult pentru gustul meu. Daca ar fi avut un traseu direct era o varianta.

Asa ca solutia ar fi dupa mine trecerea la 2 roti. Bicicleta, in zilele frumoase si in care ma voi incumeta sa urc panta la intoarcere, si scuter sau moto in celelalte.

Problema e ca nu ma pricep, si nici nu am permis, din motivul asta trebuie sa ma limitez la 125cm3. Am vazut ca unele scutere au transmisie cu curea, altele nu. Ce inseamna intretinerea la o asemenea dracovenie? Merita sa iau o honda cu 5000 euroi sau ajunge o chinezarie cu 1300? (garantia e aceeasi). La ce sa ma uit ca sa fac o alegere inteligenta?

La un scuter vad avantajul ca e mai usor, mai mic, mai usor de pilotat si deci mai agil in trafic dens.
La moto vad avantajul ca e mai cool, si ca e o experienta, poate intr-un viitor oarecare voi face scoala si voi lua permis moto. Pana acum nu am condus decat o Mobra si un Minsk de vreo doua ori, acum 100 ani...

Deci? smile.gif Ceva sfaturi?

PS
In materie de casti exista marci mai bune decat altele? Aici nu vreau sa imi asum riscuri. Din cate am inteles, trebuiesc excluse din start sh-urile la casti.
HalbaSus
Energie nucleara... mers pe 2 roti... what's next ? campanii de voluntariat prin irak ? tie nu prea iti place viata, nu ? tongue.gif
James Kilowatt
Energia nucleara face in din ajutorul umanitar deja.... thumbsup.gif
pretorian
salut,
daca nu ai cat de putina experienta pe 2 roti nu iti recomand moto fie el si de 125cc, in comparatie cu scuterul nu te iarta la anumite greseli whistling.gif iar pentru valuarea scuterului ia ce iti place sau cum e jargonu' "ce te coafeaza".
In materie de echipament protectie unde intra si castile clar sunt unele mai bune ca altele, asa ca daca tii la capatana ta nu face economie.

parere personala, a nu se tine cont de ea decat daca.............
James Kilowatt
Si eu tot catre scuter inclin, mai ales datorita faptului ca va fi folosit in trafic. La moto ma bate gandul eventual mai tarziu, eventual dupa ce fac scoala.
mike.omega
Vezi ce scuter si-a luat Adi Mitrea. Daca imi aduc eu bine aminte e o Honda de 50cmc biggrin.gif

http://www.masini.ro/forum/content/Totul-d...nda-Dio-49-cmc/

Sa mai zic ca avem in RO forum specializat moto? Baga si mata un search pe acolo ca sunt prezentate multe lucruri interesante si utile smile.gif
James Kilowatt
Vad ca Adi si-a luat 50cm3
Aici 50 sau 125 le iei aproape la acelasi pret... O sa ma interesez daca sunt 2T sau 4T.
Care-i faza cu transmisia? La cat timp se schimba cureaua aia? Cel fel e ambreiajul, si cat o duce?
guerilla
mie intotdeauna mi-au placut vespele thumbsup.gif . in rest nu ma pricep asa ca nu zic.
James Kilowatt
Si mie smile.gif
guerilla
pai atunci cazu e rezolvat.
James Kilowatt
Nu stiu sigur daca imi pot permite versiunea full options biggrin.gif
guerilla
macar cea rosie biggrin.gif
mike.omega
Poza aia.... dry.gif Nu e focalizata motoreta, sau e cu intentie? teehee.gif

@JK: la atatia cmc nu cred ca o sa gasesti 4T, un 2T e destul de "verde". Nu cred ca intretinerea e scumpa, avand in vedere cat costa o dracovenie din asta. In cel mai rau caz il schimbi cu totul smile.gif
James Kilowatt
Io-te, dracia asta e 4T si 50cm3
http://www.symex.com/cpg/cpg145/displayima...bum=5&pos=2

Costa insa exact cat unul de 125cm3, aceeasi marca. Sau cat o motocicleta.

Nu mi-e de verde, mi-e de zgomot si de bataia de cap cu benzina si uleiul. Am vazut ca unele au un dozator, bagi benzina si uleiul separat, insa nu stiu daca sunt 2T sau 4T. Si am vazut ca unele benzinarii vand amestec, insa nu stiu sigur daca sunt pentru scutere sau masini de tuns iarba....

Cred ca voi merge pe versiunea unui rahatel din asta de 50cm3, ca in caz de nevoie sa-l poata folosi si sotia (care nu are carnet de nici un fel). Oricum, o sa fac 9km/zi, printre masini oprite, nu am nevoie de un harley pentru asta....
ozz86651
Scuterul e pentru femei si pustani corditi de 16 ani. Ia-ti motocicleta, preferabil un SH nu prea obosit (astea de 125 tind sa fie destul de hartanite). Pina in 50-80CP poti incepe leje pe orice motocicleta (cu mare atentie, evident). Dezavantajul e ca pe motocicleta nu poti sa mergi la costum, pe scuter poti. Si cu fusta smile.gif.
O casca ca lumea e 500E. Cele mai bune firme sint Arai si Shoei. Castile sint fragile, daca o scapi din mina (sau de pe sa) pe jos teoretic trebuie inlocuita. Pe de alta parte daca tu te limitezi la drumuri scurte prin oras nu-ti trebuie una top of the line, pentru ca greutatea nu conteaza si nici zgomotul la viteze mari sau tot felul de smecherii de confort.
Noa, glumesc, poti sa-ti iei si scuter, mi se pare chiar mai practic strict pentru oras, numai ca are aplicatie foarte limitata. Nu stiu daca iti place insa transmisia automata de pe scuter.
20krpm
unde-o tii? ca mie asta mi se pare problema majora. unde-o tii cind esti acasa, unde-o pui cind ajungi la serviciu. in rest, e cam totuna, poate scuterul mi se pare si mie varianta lejer mai buna pentru mers la serviciu. acuma ce scuter...? parca are vreo importanta. sa fie cool, si sa aiba loc de pus ipod-ul smile.gif
ozz86651
Casca? Pe cap smile.gif... ce naiba nu gasesti un loc pe un raft, intr-un dulap, pe o masa, sub o masa?
Da-va naibii cu scuterele voastre, grow a pair. biggrin.gif
klm
Ma uitam la titlu si ma intrebam de ce doar chinezarii si japonezarii; tin minte ca in urma cu ceva ani erau prin Gl reprezentate Piaggio si nu mai stiu ce alte marci europene (ale caror produse nu le cunosc pentru ca, din cauza distantelor mici, decat sa folosesc un scuter mai bine merg pe jos); mai nou s-au umplut "alimentarele" de "Huang-Liang"-uri (chinezarii din plastic). Acum vazand titlul tau ma intreb daca or fi dat faliment restul producatorilor.
CITAT(James Kilowatt @ Nov 17 2008, 06:42 PM) *
Oricum, o sa fac 9km/zi, printre masini oprite, nu am nevoie de un harley pentru asta....

Te-ai gandit la un SUV? Ai siguranta, spatiu (unde sa-ti pui casca scuterului), 4x4 - face minuni la slalomul printre masini, o poti parca unde vrea muschiu' tau (nu stiu cum e in Belgia dar in Ro poti), daca e dizel consuma mai putin decat un scuter (la unele am auzit ca te duci la banzinarie ca sa mai scoti motorina din rezervor), are aceeasi amprenta la sol ca o berlina medie si de ce sa nu platesti aceleasi taxe la el ca doar e tot masina! thumbsup.gif Ah, si daca nu e japoneza n-ai facut nimic (iti iei Hyundai: BMW wannabe).
Mariustom
CITAT(klm @ Nov 18 2008, 09:08 AM) *
...
Te-ai gandit la un SUV? Ai siguranta, spatiu (unde sa-ti pui casca scuterului), 4x4 - face minuni la slalomul printre masini, o poti parca unde vrea muschiu' tau (nu stiu cum e in Belgia dar in Ro poti), daca e dizel consuma mai putin decat un scuter (la unele am auzit ca te duci la banzinarie ca sa mai scoti motorina din rezervor), are aceeasi amprenta la sol ca o berlina medie si de ce sa nu platesti aceleasi taxe la el ca doar e tot masina! thumbsup.gif Ah, si daca nu e japoneza n-ai facut nimic (iti iei Hyundai: BMW wannabe).

offtopic.gif Ești Off topic și cam de dimineață ... sarcastic confused.gif Nu te strădui să le dai dreptate "dușmanilor" tăi mellow.gif
Ia-o ca pe un sfat thumbsup.gif Și ca o recomandare wink.gif
ninja.gif
klm
Ups, scuze blush.gif ! Nu-mi bausem cafeaua, Marius, insa mi s-a parut ca mesajul se potriveste atat de bine incat l-am lasat la tastatura pe dracusorul din mine (sa moara dusmanii smile.gif).
Totusi prima intrebare ramane: au disparut producatorii europeni de mopede/motorete/etc?
Seri
Mai exista si producatorii europeni: Aprilia, Beneli, BMW, Cagiva, Derbi, Italjet, Peugeot, Piaggio, Sachs, Vespa. Nu prea vezi asemenea scutere pentru ca sunt mai scumpe decat modelele japoneze, fiabilitatea este discutabila, iar oferta este mai restransa. In Romania cine isi cumpara un scuter ori cauta ceva foarte ieftin SH (cateva sute de euro) sau o chinezarie noua, cum sunt cele care ne enerveaza prin trafic, ori isi cumpara un maxiscuter cum este Suzuki Burgman de 400 sau 650, silentios, confortabil pentru 2 pasageri si dotat cu ABS. Putini sunt cei care cumpara un scuter nou de 50 sau 125 de la un producator de renume.

Eu zic sa te orientezi catre un maxiscuter SH, dar iti va trebui permis categoria A.
ozz86651
QUOTE
Totusi prima intrebare ramane: au disparut producatorii europeni de mopede/motorete/etc?


In parte da, sint cumparati de tot felul de malaiezieni si altii.
James Kilowatt
Problema cu europenii e ca nu se disting fata de chinezi decat prin pret: Un peugeot costa cat 3 sau uneori 4 chinezarii. (chinezariile sunt pe la 1000 euro la promotie, iar peugeot sau vespa incep la 3000). Iar garantia e exact aceeasi. Am colindat putin pe forumurile bastinase si lumea pare multumita de ele, deja unii au deveni la fel de fanatici cu chinezariile cum sunt unii cu masinile nemtesti sau japoneze. Jinlun rulz, nu se compara cu un rahat de kymco sau symex, numai amatorii le pot compara...

Nu am permis moto, asa ca sunt limitat la 125cm3. Pentru nevoile mele imediate, imi ajung si 50. Daca o sa am timp si chef o sa fac scoala si o sa iau carnet moto, si atunci o sa incep sa pun intrebari despre motociclete....

De tinut il tin un curte acasa, si in garaj la birou. Nu ar fi problema ca dispare si din motivul asta nici nu cred ca merita sa ma complic cu un sh pentru 200 euro. Eu am nevoie sa mearga zilnic, nu sa-l surubaresc zilnic...
guerilla
sa inteleg ca treci pe chinezarii?

tre sa fii curajos sa mergi cu un scuter in bucuresti unsure.gif mai ales daca nu ai unde sa-l parchezi.
mike.omega
O sa mearga James pe scuter in capitala cand o sa pilotez eu avioane teehee.gif
James Kilowatt
Depinde care capitala teehee.gif

Am gasit unele chinezarii de 50cm3, noi, 4T, 850 euroi cu tot cu "accesorii" (adica portbagaj biggrin.gif). Garantie 2 ani. M-as fi dus azi dupa el, da' ninge si sunt 0 grade unsure.gif .... plus ca e la 40km de Bruxelles depozitul, trebuie sa gasesc un amic cu o masina mai marisoara sa-l iau.
Trebuie sa-mi caut casca, pelerina de ploaie din aia de plastic, si o canistra in care sa iau benzina, ca multe benzinarii nu vand sub 5L si dracovenia are rezervor de 5.5L.
Si sa fac un "garaj/acoperis" in curte.
20krpm
QUOTE (James Kilowatt @ Nov 23 2008, 04:28 AM) *
M-as fi dus azi dupa el, da' ninge si sunt 0 grade unsure.gif


pai tocmai, azi ar fi trebuit sa te duci sa-ti faci o impresie daca vrei scuter sau ba smile.gif
adi.mitrea
Habar nu aveam că se mai discută ceva și pe aici și uite ce văd. JK pe două roți.

Probabil că l-ai și cumpărat până acum, dar în caz că nu, iată câteva sfaturi:

1. Cumpără 2T, nu 4T, din motive de zvâc și de întreținere. Cu alte cuvinte un 2T se înfige mai bine și nu necesită schimbarea uleiului ca la patru timpi. Deci costuri și timp în plus. Sau în minus. Depinde din ce unghi privești. La mai toate 2T amestecul benzină+ulei se face automat (Honda Dio a mea e din 1999 și știe să facă asta). Pui benzină în rezervorul de benzină și ulei în rezervorul de ulei, restul îl face motoreta. thumbsup.gif

2. Dacă soția / amanta / copilul nu ține musai să meargă pe motoretă cu tine, atunci cumpără-ți ceva mic, de o persoană. Te ajută să te strecori în trafic mai bine. Un maxi scuter e mai elegant, mai confortabil, mai rapid, însă e și mai lung și mai greu de manevrat printre mașinile oprite. rolleyes.gif

3. Eu am făcut cu al meu 1.500 km în vara asta prin București și am schimbat doar bateria (asta pentru că era foarte veche. cost, 15 euro). Și e din 1999. Aaa, la cam 800-1.000 de kilometri papă un litru de ulei. Deci i-am pus ulei de două ori. Cel de la care l-am cumpărat spunea că i-a schimbat cureaua de transmisie, rolele acesteia și anvelopa spate. Cost, 40 de euro cu tot cu manoperă spunea el.

Acum o să-l duc la țară că e cam frig să mai merg cu el. La primăvară probabil o să-i schimb sau curăț bujia și o să-i reglez frânele. Cred că va fi nevoie să și schimb ferodourile că se simte o oarecare slăbire a frânelor. De asemenea e nevoie de cauciuc nou pe față.

Legat de depozitare... Acasă stă în fața blocului, în Rahova. Pentru colegii de peste hotare care nu știu ce înseamnă asta, pot să le spun că unul dintre cartierele rău famate, dar a rămas doar cu faima proastă și atât. Nu mi-a tăiat nimeni șaua, nu mi-a furat oglinzi. În schimb, după trei luni de non-evenimente, mi-am găsit legătoarea forțată. Nu au reușit s-o taie, în schimb au furat banca pe care stăteau pensionarii în fața blocului. Apropos de furturi, la câteva străzi distanță niște nene cu un break Dacia din 1980 furau dale din alea din BCA de pavat străzi...

În fine... dacă ești atent și-l ancorezi bine, nu ți-l fură nimeni.

La serviciu îl țin în parcarea în care nu există locuri pentru așa ceva.

Părerea mea: 50 cmc, 2T, SH, de o persoană.

Al meu m-a costat 55o de euro.

Uite și un link informativ mai mult despre poze și despre prețuri din Ro. Dacă îl considerați reclamă puteți să-l ștergeți.

S-a inventat search-ul pe google smile.gif
RUE
tatal meu are o HONDA SH (nu second hand) de 125 cmc.
e foarte fasneata: cred cam 26 cp, consumul nu l stiu ca eu nu bag benzina cand ma dau cu ea pe la tara.
are ulei separat, racire cu aer.
am o panta la tara pana acasa unde urci si cu 2 persoane lejer din cauza ca poate.
mai are un mz 250 (motocicleta) din 63 care e scoasa din uz.
la confort si stabilitate motorul statea mult mai bine ca scuterul (mediul rural unde si asfaltul e prost).

eu planuiesc sa mi iau la anu' un scuter sau mai degraba un motor pentru ca imi schimb locul de munca si in loc de un bulevard de mers max 4 km o sa am de traversat putin si centrul Timisoarei si in total cam 7 km dus.
scuterul consuma si mai putin dar te lasa la costum (aici te expui) ca la motor iti cam iei echipament.
mai am si o sleahta de prieteni bikeri care m-a asteapta sa ma alatur.
problema e ca stau la bloc si trebuie sa o tin in parcare:
- scuterul parca l salta mai usor decat o motoara.
- motoara mi-as lua si de 250 un virago sau gs 500

permis am de prin 97 (A) si am apucat sa cad odata cu mz ul.
avantajul tau J. este ca ai asfalturi si trafic civilizat acolo.

e incantatoare vespa. de ce vrei doar noua? poti lua una buna si sh de acolo. daca erai in RO mai ziceam ca sunt tzepari cu ele praf.
FAR EASTERN
Gata, si-a luat!
James Kilowatt
@Adi
2T nu mai gasesti decat la SH... si nu prea ma tenteaza SH, diferenta de pret fata de nou e mica. Insa la sh am vazut o aprilia 125 "tunata" din ce spune proprietarul la 37CP.... are cam aceeasi putere/cilindree ca o F1. Oricum, "zvac-ul" e limitat prin lege, ca sa fie grupa A trebuie sa nu depaseasca 45km/h, iar ca sa poata fi condusa cu permisul auto sa nu depaseasca 11Kw.
Eu de tinut o tin in curte acasa si in garaj la servici, asa ca nu cred sa fie probleme mari de securitate. Oricum, trebuie sa imi cumpar si un antifurt serios.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.