La 10.000 - 12.000 de euro nu prea intră în buget diesel.
Având în vedere reducerea prețului la benzină și aprecierea vânzărilor la benzinare au apărut și discounturi serioase la motoarele diesel.
Și eu zic tot C'eed de 1.4 varianta aia BEST (de bază) care are tot ce ai nevoie. NU m-am uitat pe configurator acum, dar știu că era sub 12.000 cu tot TVA. E cea mai modernă dintre toate, mecanic și ca design. Intră pe forumul dedicat Kia C'eed și ai să vezi că nu e lipsită de probleme, dar nu m-aș speria și nu aș generaliza totuși.
Pe locul doi aș pune Astra Classic II. Din păcate intră doar 1.4 90 CP ca să ai și ceva dotări. Motorul este nou tehnologic și cei 90 CP par mai mulți, în sensul că trage foarte bine (depinde și de pe ce mașină vii) pentru puterea lui. Am avut mașina asta și am fost foarte mulțumit de ea. Drept dovadă acum am tot o Classic II, dar 1.6.
Despre Accent, deși e o mașină bună, nu își face banii la fel de mult ca celelalte două. Din auzite știu că are probleme cu coloana de direcție pe drumuri proaste (cloncăne), service scump (are un coleg de-al meu una și a trebuit să facă o revizie intermediară la 7.500 km - iar o chestie care nu mi se pare normală - și l-a costat 500 de lei doar să se uite ăia la mașină, fără intervenții).
Personal nu apreciez plasticul din Accent și ergonomia la condus, deși iluminarea din habitaclu este primitoare.
Service-ul la Opel nu e tocmai ieftin, cam 600-700 lei prima revizie la 15.000 km și tot cam așa și a doua vizită la service la 30.000 km. În cazul în care trebuie să schimbi plăcuțele la revizia II, atunci ajungi la 1.000 de lei. Depinde și de service. Eu personal am renunțat să-mi fac reviziile obișnuite la reprezentanțe și am apelat la service de cartier multimarcă. Revizia a III-a m-a costat în total 500 de lei, fără plăcuțe, și cu 50 de lei "onorariu" pentru mecanic.