Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum Ulei???
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki
leutzu
Am si eu o problema (desi sper sa nu) cu un Wagon R+ Motorul de 1.3L si 76CP (stiu ca au scos si o versiune cu mai multi CP) din 2002 si 75000 km (reali - primul propietar).

Acum o saptamana pe cand puneam apa la rezervorul de parbriz imi trece prin cap sa arunc un ochi si pe la ulei, scot joja si constat cu stupoare...uscata, ma uit la pozitia masinii si era cam in "panta" si imi zic...s-o fi dus uleiul in baie si nu ajunge joja la el. Astazi imi aduc aminte de "eveniment" si imi spun sa mai verific odata si cand scot joja era aproape la fel de uscata, e drept sub semnul de minim se vedea ceva ulei. Fara sa mai stau pe ganduri am dat o fuga pana la un magazin de piese auto si am cumparat 1L de ulei Mobil1 S 5W40 (asta am vazut ca mi-au bagat la schimbul trecut de ulei), si cand am verificat joja nivelul uleiului a ajuns undeva la jumate (intre minim si maxim).

Ultima revizie cea de 65k km am facut-o pe la 64k km, cand am schimbat si distributia la recomandarea celor din service. Pe la 70k km am schimbat kitul de ambreiaj.
1. Care sunt sansele ca un astfel de motor sa consume ulei (cam 2L in 11k KM) in conditiile in care reviziile au fost facute la timp iar masina a fost exploatata in conditii normale, sau uleiul este "prea subtire" si acesta sa fie motivul pentru care l-a consumat?
2. Este posibil ca atunci cand mi-au schimbat kit-ul de ambreiaj cei din service sa fi scos uleiul din motor si sa fi uitat sa-l puna la loc (habar nu am care este procedura de schimbare la disc+restul).
3. M-am uitat sub masina si nu se vede nici o urma de ulei deci exclud posibilitatea sa fie sparta baia de ulei sau vre-o garnitura rupta pe undeva.

Toate reviziile si operatiunile efectuate la masinuta au fost facute in service-ul BS Motors deci nu in vre-un service de cartier...
Va rog dati-mi un sfat pentru ca sincer sa fiu imi vine greu sa cred ca ar putea cosuma ulei la asa putini km...

Va multumesc,
Leutzu
yir
Sigur a fost schimbat uleiul la revizia de 64k? Cum arata uleiul actual pe joja? Din ce motiv a fost schimbat ambreiajul?
leutzu
Pe factura celor de la BSMotors apare ca ar fi schimbat, acum nu mi-am facut griji ca "sunt si astia tzepari si doar baga pe factura". Uleiul actal arata "nou", nu ca cel din cutie insa nu este ars de tot, deci s-a amestecat cu un rest ramas prin motor. Ambreiajul s-a schimbat pentru ca patina.
yir
Inainte sa completezi ce culoare avea uleiul? Ai vazut operatiune de schimb ulei? Ai obiceiul sa stai cu piciorul mult pe pedala de ambreiaj? Ma gandesc la ceva si nu vreau sa zic prostii, de asta te intreb.
leutzu
Inainte era negru. Cu toate ca am stat in service, nu am cavut efectiv cand au scos uleiul si cand au pus altul. Abbreiajul a fost schimbat din acel motiv pe care-l zici tu - masina a condus-o taicamiu inainte si cam asa conduce el - i-am spus ca nu face bine ce face dar n-am ce sa-i fac.
yir
In proportie de 90% cred ca au uitat voit sau nu sa iti schimbe uleiul. Cel mai bine acum e sa te duci la orice atelier care schimba uleiul si sa pui unul nou cu aceleasi specificatii. Daca si uleiul nou il consuma ar fi bine sa faci un test de compresie.
Ca sa iti dai seama acum daca motorul are undeva o uzura si consuma ulei poti sa incerci urmatoarele operatiuni:
-cu motorul cald dupa cei mers minim 10-15km cu el, il turezi la 4-5k rpm si il lasi sa coboare la 2k rpm repetat de cateva ori iar alta persoana se uita la gazele care ies pe evacuare, daca au nuanta albastruie nu e bine;
- la prima pornire dimineata, cineva sa se uite la culoarea primelor gaze care ies pe avacuare.
Cam asta e tot ce pot sa iti spun momentan, daca in urma operatiilor de mai sus nu apare nici o urma de fum albastru de ulei ars dar in timp masina il consuma neaparat un test de compresie.
leutzu
Am testat prima parte si singurul lucru care ieseau pe evacuare era "abur", in mod sigur nu era ulei ars. AM facut exact cum ziceai ba chiar odata am dus pana in limitare si nu este nici urma de ulei...
yir
E de bine atunci, e posibil sa fi fost doar uleiul neschimbat care depasind un anumit numar de km a inceput sa fie consumat de motor. Ar fi bine sa schimbi uleiul si sa monitorizezi nivelul o perioada.
leutzu
Mai vin cu niste mici adaugiri:

M-am uitat pe toate facturile de pana acum de la service si exceptand ultimul schimb mi-a fost bagat ulei 10W40 (cu toate ca in manual se recomanda 10w30), la ultimul schimb mi-au baga ulei 5w30. Din cate am citit in ultimul timp despre vascozitatea uleiurilor am ajuns la o concluzie si te rog, Yir, sa-mi spui daca este buna: Cu toate ca ambele la temperatura mare au aceesi vascozitate la temperatura mica uleiul 5w30 este mai "lichid", deci atunci cand motorul este rece uleiul pus de cei din service poate fi consumat de motor intrucat are o vascozitate mai mica...

yir
Iar ajungem la o problema dezbatuta unde am fost atacat din multe parti. Dar se pare ca motorul tau este tocmai exemplul de care au nevoie cei care m-au contrazis inversunat...
De acum inainte o sa trebuiasca sa folosesti un ulei W40, prima cifra are importanta la pornire.
10w40 este mai vascos decat 5w30 si la rece si la cald.
Motorul tau s-a adaptat uleiului w40 prin crearea unor tolerante mai mari datorita unei vascozitati mai mari a uleiului. Cand a fost pus uleiul W30, acesta a fost consumat deoarece este mai fluid.
Pentru a mai incetini din uzura motorului treci pe ulei 5w40, mai ales daca mergi mult in oras.
leutzu
Cred ca problema nu este vascozitatea la cald ci vascozitatea la rece intrucat uleiul bagat de cei din service era 5w40 (am gresit eu cand am scris in postul anterior), de aceea la schimbul urmator o sa bag un 10w (sa vad daca 40 sau 30). Oricum uleiurile ce au 5 sunt gandite ca "uleiuri economice" - in sensul ca ajuta la economia de carburant, si sincer ma intereseaza mai mult protectia oferita de un ulei decat consumul masinii.
cribo25
Salut! Aveti aici citeva repere cu privire la uleiuri:

Ulei auto: mineral sau sintetic?

Uleiul mineral este obtinut direct din rafinarea petrolului. Uleiul sintetic este obtinut prin procese chimice in laboratoare. Cel semi-sintetic este obtinut prin amestecul celor doua tipuri.
Uleiuri sintetice
In ciuda numelui, uleiurile sintetice (Castrol TXT, Castrol RS, Mobil 1) sunt derivate din uleiurile minerale, obtinute din partea cea mai curata a procesului de refractie a petrolului, gazul. Aceste uleiuri sunt perfect miscibile cu uleiurile minerale, adica puteti "completa" ulei mineral peste ulei sintetic sau invers, puteti face schimbul de ulei mineral peste cel sintetic sau invers fara a avea probleme cu motorul. Acest ulei este stabil adica foarte putin predispus la reactii cu alte componente. Nu contine carbon reactiv deci are o tendinta scazuta de a se combina cu oxigenul. Din reactia cu oxigenul apare caracterul acid care nu este un lucru tocmai placut in ulei.
Uleiuri pur sintetice
Sunt acele uleiuri intalnite in mecanismele puternic solicitate din instalatiile industriale. Sunt bazate pe poliglicoli. Acest tip de ulei nu se amesteca cu uleiuri minerale.
Amestecul de ulei mineral si sintetic - concepte vechi si noi
Mult timp s-a spus ca:
Daca ati folosit pentru o perioada indelugata ulei mineral nu este indicat sa treceti pe ulei sintetic fara o pregatire prealabila. Uleiurile sintetice au tendinta sa disloce depunerile facute de uleiul mineral in motor, facandu-le sa se plimbe libere prin motor, daca nu ajung in filtru. Totdeauna folositi un ulei intermediar pentru a spala motorul.
Daca decideti schimbarea, nu retrogradati. Nu treceti de la sintetic la mineral, ci doar invers. Motorul dumneavoastra s-ar putea sa nu faca fata scaderii calitatii lubrefiantului. Cu cat uleiul este mai subtire, jocurile pe care le formeaza partile in miscare sunt mai mic. Trecerea de la mineral la sintetic poate aduce cu sine batai de piston, de tachet sau de arbore cotit.
Garnituri si simeringuri. Aceste parti s-ar putea sa aiba ceva de obiectat la aceasta trecere. Pot aparea scapari de ulei prin zona garniturilor sau simeringurilor datorita diferentelor de vascozitate.
Mai nou insa:
Shell declara pe site-ul lor:
Nu exista dovezi stiintifice ca amestecul celor doua tipuri de uleiuri ar avea efecte negative, cu exceptia celor pur sintetice. De fapt, la orice schimb de ulei se lasa in motor o cantitate mica de ulei. Aceasta nu este o problema.
Trecerea de la mineral la sintetic este facuta in unele locuri destul de des, acolo unde diferentele de temperatura vara-iarna sunt destul de mari. Iarna pe mineral, vara sintetic. Asa cum scriam si mai sus, garniturile si simeringurile pot prezenta scurgeri, dar mai nou, datorita aditivilor continuti, aceste cazuri sunt rare. Totusi, daca conduceti o masina din anii 80, aceste probleme au probabilitate mai mare de aparitie datorita naturii materialului din care sunt confectionate garniturile.
Uleiurile de spalare
Sunt acele uleiuri destinate special spalarii motorului intre schimburi. Au vascozitatea mult mai scazuta decat a uleiurilor obisnuite, cumva similara cu cea a apei de la robinet. Sunt in general 0-W20, semn ca nu sunt facute sa reziste in trafic.
Cum se foloseste? Se goleste motorul de uleiul vechi, nu se scoate filtrul vechi si se pune uleiul de spalare. Se lasa motorul pornit un interval de 20 minute apoi se goleste motorul si de acest ulei si gata, aveti un motor curat.
Inainte de a face aceasta manopera, ganditi-va bine si la dezavantaje: s-au vazut cazuri de motoare care au mai rezistat cateva luni dupa spalare. Motivul? Depunerile vechi ajutau la etansare...
Fosforul. Bun sau rau?
Fosforul este componenta cheie care protejeaza lantul de supape. Concentratia de 1600 ppm (parti per milion) a fost concentratia standard pentru o buna perioada de timp. In 1996 aceasta concentratie a fost scazuta la 800 ppm si mai recent 400 ppm. Intrebarea fireasca este: daca este atat de util fosforul de ce a fost scazuta concentratia? Motivul este simplu: banii! Dupa plumb, fosforul este cea mai distructiva substanta care poate trece prin catalizator. Guvernul american a cerut o durata minima de viata a convertoarelor catalitice de 150.000 mile si cel mai rapid mod de a face asta era sa se reduca concentratia de fosfor din ulei, in dauna axei cu came, tachetilor, supapelor.
Articol preluat dupa www.carbibles.com
yir
Economia facuta cu un ulei mai ieftin nu o sa acopere niciodata piesele schimbate prematur din cauza uzurii. Iar la noi se pare ca intretinerea unei masini se face cu inspiratii din folclor...
Probabil producatorii de masini care au inceput sa recomande folosirea unui ulei 0W20 sunt niste fraieri care nu au citit Carbibles........
leutzu
Am tot citit si eu pe carbibles (http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html), mersi oricum.

Dar totusi hai sa ne deviem de la subiect pentru ca sincer sa fiu ma cam "arde" problema asta.

Ideea era alta, acel ulei 5 sau 0 (ambele au aceeasi vascozitate de fapt) este pentru un anumit tip de motoare, si din moment ce cei de la Suzuki nu-l recomanda pentru acest tip de motor nu am sa-l bag, mai ales ca acest 5w40 care-l aveam mi l-a consumat si inclin sa cred ca aceasta ar fi inca o cauza posibila, bineinteles alaturi de "au omis sa-mi schimbe uleiului".
SergiuP4
Salut.
Am un opel vectra 2001 benzina 1,6 si tot am probleme cu uleiul,il cam ''papa'' masina nu scopate fum albastrui sau alta culoare,nu pierde pe la motor. Stie cineva cam care ar mai fi cauza sau unde sa ma uit mai bine?
leutzu
Uite-te dimineata la pornire...de mai multe ori, la mine pana la urma asta este cauza pentru care imi "dispare" uleiul.


Yir - care poate sa fie motivul ? Semeringurile de la supape??
yir
Da
leutzu
Multumesc mult
danker62
- Leutzule, uita-te si la filtrul de aer si la teava de esapament, daca sunt mudare sau au ulei ars, pote fi confirmarea banuielii tale whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.