Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme Swift 1.3 MTA
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
hebean113598
salutare

poate ma puteti ajuta
de catva timp (dupa ce am alimentat de la un Rompetrol in Constanta) masina a inceput sa-mi faca probleme la relanti, cand nu o scot din viteza. Trepideaza, turometrul sta la 600 ture si parca vrea sa se opreasca. Daca o scot pe N aceste trepidatii dispar. Deasemenea, daca o scot pe N si imediat o trec pe D, nu am nici o problema.

Problemele nu le sesizez cand motorul e rece! (cand masina e mai turata). Deasemenea, mi se pare ca se ineaca putin si la plecarea de pe loc.

ma poate ajuta cineva?

cei de la service m-au spus ca trebuie sa le las masina cateva zile....ideea nu mi-a prea suras, insa probabil ca voi fi nevoit sa o fac.
Visatoru
Cam de cat timp ai problema asta? Ai consumat toata benzina pusa, acum mergi cu alta benzina?
yir
Iesi un pic din oras si mergi constant mai turat, 5-10km cu 90 in a3a e posibil sa fie suficient, dupa care poti incerca sa dai un reset la ECU scotand borna + de la baterie timp de 10-15min. Pe langa ECU se mai reseteaza ceasul, consumul mediu si posturile radio memorate. Daca si dupa asta apare problema ajungi la service.
Visatoru
De asta l-am si intrebat de cand i se intampla. Ce am patit eu: am schimbat radio-cd-ul masinii cu cel stock de pe varianta Sport. Pe durata operatiunii am scos siguranta de la accesorii. A doua zi, masina nu mai statea la ralanti, motorul aproape murea. Am si postat pe forum problema, am dat vina pe benzina celor de la Rompetrol. Dupa un timp masina si-a revenit, iar eu am completat cu alta benzina, fiind convins ca benzina e vinovata.
Mai tarziu am descoperit in manualul de service ca acea siguranta de accesorii face inclusiv reset de ECM. Si pentru ca nu am respectat procedura de dupa reset, masina nu a mers in parametrii normali.
OFF: Acum pun benzina tot de la Rompetrol, insa de 98. Cu Efix ralanti-ul avea o usoara fluctuatie si statea ceva ma jos. Cu 98 mi se pare mult mai ok.
yir
Ideal ar fi ca reset-ul sa fie facut la rece iar dupa pornire motorul sa fie lasat la relanti pana ajunge la temperatura de regim. Procedura de idle learn se gaseste pe net.
hebean113598
pe scurt
de cand am intampinat aceste probleme am mai facut 3000 km. am schimbat si benzina, am mers si turat, insa nu s-a rezolvat
voi incera si cu resetul. ceea ce ma face sa cred ca nu e de la benzina este ca daca o scot pe N si o bag imediat pe D trepidatiile dispar.
nu stiu ce sa zic...
sprite
Bun, dar daca stai cu ea pe "manual" se manifesta in vreun fel? Eu as banui cutia, mai repede...
Visatoru
Nu cred ca in situatia ta va ajuta reset-ul de ECM. Nu stiu cum ai reusit sa mergi cu ea 3000 de km daca zici ca aproape moare motorul. Parerea mea este sa nu mai astepti si sa iti faci programare in service...
hebean113598
am facut resetul

problemele aproape au disparut in totalitate.
pe scurt

dupa reset - turometrul la relanti statea la 400 ture!!!! insa nici o problema. am plecat spre serviciu si am vazut ca a inceput sa urce usor pana la 700 (cat avea cand am ajuns).
Vibratiile au inceput sa apara cand turometrul statea intre 600-700. oricum, mi s-a intamplat de muuult mai putine ori decat intr-o zi obisnuita.

pe manual cred ca se intampla acelasi lucru, merg destul de rar, insa problema e cand stau pe loc si este in viteza.
la comutarea pe N apoi iarasi D, problemele dispar.

vad cum sta treaba si daca nu reusesc o programez la service.

de service-ul din bucuresti nu stiu ce sa zic...nu mi s-a parut ca sunt capabili sa rezolve problema. Sa las masina "cateva zile" sa o testeze ei nu imi prea convine.
yir
Cati km are masina? O folosesti predominant in oras?
hebean113598
QUOTE (yir @ Oct 24 2008, 02:55 AM) *
Cati km are masina? O folosesti predominant in oras?


acum are 15500. din ei cam 10000 sunt in oras facuti.
yir
Posibil sa fie injectoarele usor infundate. Eu as sugera sa bagi un flacon de injector cleaner sau decarbusolv (acelasi efect dar mult mai ieftin) in jumatate de rezervor si sa iesi in weekend 2-3 ore pe autostrada. Mergi constant cu treapta a5a sau a4a, mersul constant cu turatie mare curata motorul, in accelerare nu e la fel.
hebean113598
QUOTE (yir @ Oct 24 2008, 04:13 AM) *
Posibil sa fie injectoarele usor infundate. Eu as sugera sa bagi un flacon de injector cleaner sau decarbusolv (acelasi efect dar mult mai ieftin) in jumatate de rezervor si sa iesi in weekend 2-3 ore pe autostrada. Mergi constant cu treapta a5a sau a4a, mersul constant cu turatie mare curata motorul, in accelerare nu e la fel.

voi incerca si asta.

merci de sfaturi
hebean113598
am fost la service si baietii mi-au resoftat cutia si ambreiajul
totul e ok acum.
sincer nu credeam ca o sa-i dea de cap.



XENON
ori tu iti bati joc de noi, ori aia si-au batut joc de tine. cum adica sa "resoftezi" niste piese??? e ca si cand ai zice ca resoftezi aragazul sau cana de ceai. REPET, DACA NU E VREO GLUMA PROASTA DE A TA, ATUNCI AU FACUT CEL MAI ORDINAR MISTO POSIBIL LA ADRESA TA.

RECUNOSC, N-AM AUZIT TAMPENIE MAI MARE IN VIATA MEA. NU STIU DACA A RAD SAU CE SA FAC...SUNT IN STARE DE SOC!!! blink.gif
XENON


zi-mi te rog la ce service ai fost, sa nu ma duc niciodata. spre binele lor, nu al meu. cred ca daca auzeam asa ceva puneam mana pe primul obiect contondent si-i crapam fata idiotului.
XENON
QUOTE (yir @ Oct 24 2008, 10:13 AM) *
Posibil sa fie injectoarele usor infundate. Eu as sugera sa bagi un flacon de injector cleaner sau decarbusolv (acelasi efect dar mult mai ieftin) in jumatate de rezervor si sa iesi in weekend 2-3 ore pe autostrada. Mergi constant cu treapta a5a sau a4a, mersul constant cu turatie mare curata motorul, in accelerare nu e la fel.


bai oameni buni, nu mai debitati toate tampeniile aici pe forum!!! cum sa torni decarbusolv in rezervorul unei masini? stii macar la ce se foloseste decarbusolvul ala? iti spun eu ca tu habar nu ai. ala se foloseste cand desfaci carburatorul (sau alte componente afectate de depunerea de hidrocarburi) ca sa il cureti. in nici un caz nu trebuie introdus in procesul de ardere. ai avut macar curiozitatea sa mirosi macar decarbusolvul? are compozitia foarte apropiata cu cea a nitrodiluantului. in schimb solutia de curatat injectoare miroase f. putin, cu totul alta compozitie, se bazeaza 99% pe kerosen, e facut sa protejeze sondele de oxigen, convertorii catalitici etc.

sa bagi decarbusolv in rezervor...am auzit-o si p-asta...mai sunteti multi destepti d-astia p-aici?

tu iti dai seama ca un om care spune ca i s-au "resoftat" cutia si ambreiajul nu stie absolut nimic despre masini (si nu e de condamnat, fiecare are pasiunile lui pana la urma...) si ar putea foarte bine sa se ia dupa un "cunoscator" ca tine si sa distruga motorul punand decarbusolv?la cat e de volatil decarbusolvul, pe langa distrugerea f. probabila a tuturor senzorilor ai toate sansele sa obtii niste detonatii care sa distruga pur si simplu arborele sau setul motor

http://www.fabryo.com/Auto-15-decarbusolv-30
yir
Sunt multi destepti si tu te numeri printre ei, pune mana si citeste ce contine o benzina si pe urma ce contine decarbusolv detaliat. Dupa aia pui mana si mai citesti despre kerosen. Si pe urma poti sa pui mana sa citesti cate ceva despre cifra octanica si putere calorica, poate o sa poti sa le intelegi pe fiecare detaliat fara sa le faci ciorba. Si la sfarsit mai pui mana si citesti ce e detonatia. Iar la desert enumeri toti senzorii aia multi care intra in contact cu combustibilul inainte de ardere si care sunt compusii care rezulta in urma arderii unei hidrocarburi sau a unei cetone. Si ca sa te racoresti la final poate detaliezi care este volatilitatea benzinei si care a decarbusolvului, a alcolului izopropilic sau a kerosenului.
XENON
vezi tu, chimia suna bine in teorie, dar e mai greu putin in practica, atunci cand vezi finalitatea. dupa teoria ta, daca vopsesc un gard si vreau sa diluez voseaua, pot sa pun benzina in loc de nitrodiluant ca e cam acelasi lucru. daca merge sau nu, nu am incercat, dar iti garantez ca intr-un motor situatia e cu totul si cu totul alta. pune mai intai jumatate de litru de decarbusolv in masina ta, fa o tura si zi-ne si noua cum/daca va merge dupa aceea. ca eu sunt convins ca nu ai incercat pana acum.
si ca sa iti demonstrez ca spui prostii iti propun sa pui pe o sursa de foc deschis o cantitate de decarbusolv si apoi o cantitate de kerosen (orice aditiv de benzina pt. curatat injectoare).
ceea ce vei constata vor fi urmatoarele: - decarbusolvul produce o ardere oribila, degaja "tone" de funingine densa, aproape vascoasa.
- kerosenul arde cu flacara incredibil de pura, aproape transparenta si nu produce pic de fum.

doar vazand funinginea de la nitrodiluant/decarbusolv poate orice om sa isi dea seama de pagube ar putea produce catalizatorului si senzorilor de oxigen. iar cea ce ar iesi pe esapament...
XENON
am scris "ceea ce" cu un singur "e" . cam tarziu sa editez. scuze. tongue.gif
V_I_C_T_O_R
QUOTE (yir @ Jan 11 2009, 03:43 PM) *
Sunt multi destepti si tu te numeri printre ei, pune mana si citeste ce contine o benzina si pe urma ce contine decarbusolv detaliat. Dupa aia pui mana si mai citesti despre kerosen. Si pe urma poti sa pui mana sa citesti cate ceva despre cifra octanica si putere calorica, poate o sa poti sa le intelegi pe fiecare detaliat fara sa le faci ciorba. Si la sfarsit mai pui mana si citesti ce e detonatia. Iar la desert enumeri toti senzorii aia multi care intra in contact cu combustibilul inainte de ardere si care sunt compusii care rezulta in urma arderii unei hidrocarburi sau a unei cetone. Si ca sa te racoresti la final poate detaliezi care este volatilitatea benzinei si care a decarbusolvului, a alcolului izopropilic sau a kerosenului.


Nu te supara dar o dai in barci rau de tot. Macar daca dupa explicatia lui xenon, destul de pertinenta zic eu, aveai inspiratia sa te faci ca ploua, erai mult mult mai castigat. Dar este opinia ta si trebuie respectata ca atare. Atata doar ca intradevar poporul roman este in general foarte bun la dat sfaturi si pacat ca unii le iau de bune fara sa se documenteze daca fac bine sau nu intradevar... Cu niste sfaturi gratuite poti sa provoci omului, nevoit, pagube destul de insemnate.
yir
Nitrodiluantul are alta compozitie fata de decarbusolv. Daca te-ai mai documenta un pic ai vedea ca orice benzina contine un procent de toluen si xilen, substante majoritare in decarbusolv. De asemenea daca cauti un pic mai detaliat pe internet ai sa vezi ca aceleasi substante se regasesc si in solutii gen Octane booster sau injector cleaner.
Ca fapt divers, am folosit decarbusolv in 3 masini din familie , toate pe injectie si nici una nu a patit nimic. Doar ca unii parametri s-au imbunatatit.
http://www.automotiveforums.com/t54232.html asta am gasit la o cautare rapida.
XENON
sunt convins ca s-au imbunatatit. laugh.gif

cu siguranta daca facem analiza chimica descoperim ca intre benzina si motorina sunt f. multe elemente comune, dar asta din nou, nu inseamna ca un motor Otto poate merge cu motorina si un Diesel cu benzina. si cu asta eu inchei discutia pt. ca ar putea dura asa la nesfarsit. nu de alta, dar vreau sa aud poveastea omului cu resoftarea cutiei si a ambreiajului. poate ma duc totusi pe la acel servic sa-mi resofteze cauciucurile de pe fata ca s-au cam tocit de la scartzuri. tongue.gif

yir
Adevarul e ca atunci cand ramai fara argumente e bine sa inchei.
Poate hebean s-a exprimat gresit dar asta nu argumenteaza limbajul tau. Puteai sa reformulezi sau daca ai fi citit macar manualul de service Swift ai fi vazut ca acea cutie tot de ecu e comandata iar daca unele piese nu se misca un suficient numar de pasi pot apare probleme.
Si egocentrismul e tot un fel de problema tehnica.
XENON
QUOTE (yir @ Jan 12 2009, 02:16 PM) *
Adevarul e ca atunci cand ramai fara argumente e bine sa inchei.


o stii pe aia cu cel mai destept cedeaza? e, de-aia am incheiat. rolleyes.gif
dar te las pe tine sa inveti lumea de bine, poate ne srii si formula de la apa plata, mai faci un plin cu diluant, chestii d-astea tehnice.
Nicu.2oo5
QUOTE (XENON @ Jan 11 2009, 04:56 PM) *
ori tu iti bati joc de noi, ori aia si-au batut joc de tine. cum adica sa "resoftezi" niste piese??? e ca si cand ai zice ca resoftezi aragazul sau cana de ceai. REPET, DACA NU E VREO GLUMA PROASTA DE A TA, ATUNCI AU FACUT CEL MAI ORDINAR MISTO POSIBIL LA ADRESA TA.
RECUNOSC, N-AM AUZIT TAMPENIE MAI MARE IN VIATA MEA. NU STIU DACA A RAD SAU CE SA FAC...SUNT IN STARE DE SOC!!! blink.gif

Daca privesti titlul topicului, acesta este "Probleme Swift 1,3 MTA", adica o masina cu cutie automata. Nu cunosc amanunte despre ea, insa mi se pare normal sa functioneze dupa un anumit program, ca nu cred ca foloseste aceleasi solutii tehnice din urma cu zeci de ani.
yir
Eu nu inchei fara sa zic nimic util. Prin urmare recunosc ca sunt nestiutor alaturi de toti cei de aici:
http://www.google.ro/search?hl=ro&q=to...eaner&meta=
http://www.google.ro/search?hl=ro&sa=X...ter&spell=1
Si legat de reglatul cutiei care unii cred ca e facuta de Fred Flinstone:
A/T Diagnosis General Description
S4RS0A5101005
This vehicle is equipped with an electronic transaxle
control system, which controls the automatic shift up and
shift down timing, TCC operation, etc. suitably to vehicle
driving conditions.
TCM has an On-Board Diagnosis System which detects
a malfunction in this system.
When diagnosing a trouble in transaxle including this
system, be sure to have full understanding of the outline
of “On-Board Diagnostic System Description: ” and each
item in “Precautions in Diagnosing Trouble: ” and
execute diagnosis according to “A/T System Check: ” to
obtain correct result smoothly.
hebean113598
QUOTE (XENON @ Jan 11 2009, 10:56 AM) *
ori tu iti bati joc de noi, ori aia si-au batut joc de tine. cum adica sa "resoftezi" niste piese??? e ca si cand ai zice ca resoftezi aragazul sau cana de ceai. REPET, DACA NU E VREO GLUMA PROASTA DE A TA, ATUNCI AU FACUT CEL MAI ORDINAR MISTO POSIBIL LA ADRESA TA.

RECUNOSC, N-AM AUZIT TAMPENIE MAI MARE IN VIATA MEA. NU STIU DACA A RAD SAU CE SA FAC...SUNT IN STARE DE SOC!!! blink.gif



sper din tot sufletul sa-ti revi din soc. e pacat ca o materia ta cenusie (poate prea cenusie) sa se blocheze.

nu o sa-mi pierd timpul cu multe explicatii, iar topicul meu era destinat oamenilor cu acceasi problema.

sincer nu am studiat detaliile exacte ale functionarii cutiei de viteze MTA, insa fiind o cutie semiautomata, atunci tind sa cred ca este comandata electronic. Faptul ca are 2 moduri "economic" si "sport", precum si faptul ca schimbul treptelor de viteze este influentat de modul in care apesi pedala imi intareste parerea.

probabil ca nu ai condus niciodata un suzuki cu o cutie MTA asa ca nu ai de unde sa stii.

ideea de baza e ca sincura interventie facuta la masina a fost cu "laptopul" (in cazul in care nu stii e, trebuie sa-ti spun ca este un abac foarte performant).

ca sfat, dupa ce iti revi din starea de soc, te invit sa studiezi noile tehnologi aparute dupa epoca de piatra. Iti sugerez sa urmaresti si programele TV Discovery care iti prezinta si alte minuni ale omenirii. succes.
gabin
QUOTE (hebean113598 @ Jan 14 2009, 08:43 AM) *
ca sfat, dupa ce iti revi din starea de soc, te invit sa studiezi noile tehnologi aparute dupa epoca de piatra. Iti sugerez sa urmaresti si programele TV Discovery care iti prezinta si alte minuni ale omenirii. succes.

=)))))=))))
RobertoSW
Un raspuns cat se poate de edificator.
Andrei Suzuki
Xenon,fara suparare,cred ca ar fi bine sa folosesti alt ton si alt limbaj referitor la user-ii forumului.
Nu cred ca s-a nascut ala care sa le stie pe toate,dar bun simt cu totii am putea avea. wink.gif
XENON
Buuun, nu mai deschisesem de cateva zile topicul asta si nu stiam ce s-a mai scris pe aici.

1. Atentie, toata lumea! Recunosc ca am facut o confuzie. Citisem cu putin inainte topicul asta: http://masini.ro/forum/content/Swift/20879...imbator-viteze/, care e despre un Swift manual, si am fost convins ca despre asta e vorba. Cam cum credeti ca ar reactiona cineva citind ca unui om i "s-a resoftat" in service o cutie manuala? laugh.gif . Asa ca de aici a pornit totul.
2. Referitor la exprimarea mea la adresa anumitor membri ai forumului, cred ca te-ai referit la discutia dintre mine si yir. De la inceput am fost, sunt si voi fi in continuare 100% convins ca ideea cu Decarbusolvul e o mare prostie, FOARTE daunatoare pt. masina. Indignarea mea provine din faptul ca nu mi se pare deloc normal sa dai sfaturi si sa insisti in niste probleme a caror solutionare nu o cunosti, pt. ca de multe ori poti face mai mult rau decat bine, cum sunt sigur ca se intampla aici.
Cu asta inchei acum discutia, nu ma simt in conflict cu nici un membru al forumului, inclusiv yir, ca dovada discutiile pe care le-am purtat si le purtam in continuare pe alte topicuri.
yir
Forum-ul exista pentru a purta discutii despre diverse lucruri si pentru a primi informatii. Iar cand pui o intrebare astepti raspunsuri, bune sau rele si macar e bine sa iei in considerare pe cei care s-au deranjat sa le scrie.
Am scris mai sus de imbunatatirea parametrilor. Era vorba de parametrii de injectie cititi cu interfata OBD2, mai precis Long term fuel trim si Short term fuel trim in functie de care poti sa iti dai seama daca ai sau nu injectoarele infundate.
Peste tot am spus ca "poti incerca" nu am spus ca e batut in cuie ceea ce eu spun.
Decarbusolvul contine Toluen, Xilen si Acetona. Toluen si Xilen oricum se gasesc in benzina dar intr-un procent mai mic decat daca pui 1L decarbusolv la un plin sau 1/2 rezervor. Nu am spus nicaieri sa pui 30L de decarbusolv in rezervor. Cine vrea sa dea 50% din pretul unui flacon de Injector Cleaner frumos colorat cu ulei de cutie automata poate sa cumpere decarbusolv. Fiecare e liber sa faca ce vrea, ideea e de ce sa nu cumperi acelasi lucru la un pret mult mai mic.
In rest nu am comentarii si nici pica la adresa cuiva.
Dokken
Am intampinat si eu problema cu masina mea. De cateva luni patesc cam acelasi lucru mentionat aici.
In plus, in mod normal, atunci cand masina este in modul Drive (D) ea ar trebui sa plece incet si lin de pe loc. La mine nu se mai intampla asa, ci merge "in suturi". Aproximativ acelasi lucru se simte si cand am frana apasata, in sensul ca motorul zvacneste, ca si cum ar dori sa plece.
Am dus masina in service pt ca aveam bara sparta pe fata si pe langa asta am facut sesizare si pentru problema mentionata de mine mai sus.

Iar pe parcurul acestei ierni am simtit un miros de ulei incins/ars la clima. Lucrul acesta am inceput sa il simt dupa ce am facut revizia de un an, in toamna, dar cand era frig afara, mirosul se sitmea foarte tare. Legat de acest lucru, am observat ca radiatorul are o pata (probabil de ulei) chiar in dreptul jujei de ulei. Nu stiu daca are legatura una cu alta, dar ma gandesc ca poate atunci cand au pus ulei au varsat si pe acel radiator..

Ceva idei despre problemele aparute si la mine?
hebean113598
QUOTE (Dokken @ Mar 10 2009, 02:03 AM) *
Am intampinat si eu problema cu masina mea. De cateva luni patesc cam acelasi lucru mentionat aici.
In plus, in mod normal, atunci cand masina este in modul Drive (D) ea ar trebui sa plece incet si lin de pe loc. La mine nu se mai intampla asa, ci merge "in suturi". Aproximativ acelasi lucru se simte si cand am frana apasata, in sensul ca motorul zvacneste, ca si cum ar dori sa plece.
Am dus masina in service pt ca aveam bara sparta pe fata si pe langa asta am facut sesizare si pentru problema mentionata de mine mai sus.

Iar pe parcurul acestei ierni am simtit un miros de ulei incins/ars la clima. Lucrul acesta am inceput sa il simt dupa ce am facut revizia de un an, in toamna, dar cand era frig afara, mirosul se sitmea foarte tare. Legat de acest lucru, am observat ca radiatorul are o pata (probabil de ulei) chiar in dreptul jujei de ulei. Nu stiu daca are legatura una cu alta, dar ma gandesc ca poate atunci cand au pus ulei au varsat si pe acel radiator..

Ceva idei despre problemele aparute si la mine?

salut

la mine s-a rezolvat. era din soft smile.gif. am avut exact aceleasi simtome. la B&S Motors sa iei legatura cu dl George Nita. dupa ce s-a resoftat cutia mi se pare ca in modul economy masina nu mai e asa de sprintena (schimba vitezele la turatii mai mici decat obisnuia sa o faca inainte). insa nu consider asta o problema.

legat de problema cu uleiul, incearca sa speli motorul iar daca mirosul persista fa neaparat o vizita la service.

numai bine.
Dokken
Problema s-a remediat prin schimbarea calculatorului de la cutia de viteze. Acum totul e ok!
hebean113598
salutare.

problemele continua cu swiftul sotiei...
devin din c in ce mai dezamagit de alegerea facuta.
Acum se pare ca este computerul cutiei de viteze.
Cum se manifesta: la semafoare sau in coloanele de masini din minunata capitala, se aprinde indicatorul din bord corespunzator problemelor de transmisie (roata zimtata) si masina iese din viteza (sau nu mai intra daca a fost scoasa la punctul mort). frustrant. se pare ca isi revine daca opresc motorul, astept cateva secunde si il pornesc la loc.

Partea si mai proasta este ca cei de la BS motors mi-au schimbat computerul cutiei de viteze si la o luna de la inlocuire problemele au reaparut. Le-am trimis si o notificare celor de la Suzuki Romania (by the way, s-au gandit si ei sa-si faca o reprezentanta oficiala...) si astept cu nerabdare o un raspuns..

A mai avut cineva probleme de acest gen? Le-ati rezolvat?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.