Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru Forester sau Mitsubishi L200?
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
Grimm
Stiu ca sunt masini din clase diferite dar am nevoie de o masina care sa-mi duca familia in siguranta la o cabana pe care am construit-o recent. Acum am o Toyota Corolla care loveste dedesupt cand trec un pod de lemn si care trebuie sa-i pun lanturile la roti daca ploua mai tare sau e un pic de zapada.
Am nevoie de o masina cu garda la sol mare, care sa ma scoata la drumul asfaltat si prin o jumatate de metru de zapada sau 20 cm de noroi. Totodata vreau sa pot merge si in concediu la mare cu ea. Si sa fie in jur de 25.000 euro.
air_wolf
QUOTE (Grimm @ Oct 14 2008, 09:26 PM) *
Stiu ca sunt masini din clase diferite dar am nevoie de o masina care sa-mi duca familia in siguranta la o cabana pe care am construit-o recent. Acum am o Toyota Corolla care loveste dedesupt cand trec un pod de lemn si care trebuie sa-i pun lanturile la roti daca ploua mai tare sau e un pic de zapada.
Am nevoie de o masina cu garda la sol mare, care sa ma scoata la drumul asfaltat si prin o jumatate de metru de zapada sau 20 cm de noroi. Totodata vreau sa pot merge si in concediu la mare cu ea. Si sa fie in jur de 25.000 euro.


cit de impracticabil e drumul in caz ca ploua sau ninge? ai noroi sau pietris? din 20cm de noroi te scoate si un grand vitara. pe ce distanta se intinde mocirla? ai curbe multe pina sus? sint plien cu noroi? va fi masina de zi de zi?
l200 e ok desi eu as mege pe varianta toyota hilux. da trebuie sa-ti pui intrebarea daca te ajuta cu ceva bena, altfel e un blestem iarna, vara e locul favorit de joaca al copiilor => o sa vrei sa investesti in hard-top pentu ea asa ca mai bine o iei direct cu hard top. mai ai variante mazda b2500, ford ranger.
sau si mai bine un hyundai terracan. e mare, e confortabil si pe teren si in afara lui. e fiabil. are un raport pret/calitate foarte bun.
alta varianta:mi-as lua o masina de teren SH undeva la 14000 (gasesti toyota, nissan) si mi-as mai lua o masina mica de oras. crede-ma, e destul de nasol cu animalul prin oras.
f1anatic
Hey man,
In timp ce recunosc ca L200 va fi mai practica, iti spun fara dubii ca noul Forester iti va plimba masina in siguranta, stil si comfort ca sa nu mai spun in spatiu. Eu recent am cumparat un Forester 2009 - care e adevarat nu a venit inca din Japonia - dar trebuie sa vina. Este mult mai mare ca modelul anterior si are garda la sol mai inalta cu 4 inch decit modelul precendent. Si orice revista de profil care l-a testat, a fost de acord cu ideea ca in timp ce nu este Land Rover, te poti urca cu el pe munte fara probleme.

Stiu ca Subaru sint scumpe pe la voi, dar daca nu cumperi diesel, Mitsu L200 o sa consume mult. Si apoi, modelul L200 este o evolutie a modelului invechit deja (la noi se cheama Montero) care a aparut in 1997, este cu sasiu adevarat - ceea ce exclude un comportament rutier grozav pe sosele asfaltate. Ca ultim comentariu, eu cu Legacy al meu (alt Subaru) nu am ramas intepenit in zapada niciodata (ca sa ma scoata altii, tras, impins) asa ca nu vad sa se intimple cu Foresterul care are garda la sol mult mai mare.

Sugerez Forester.
air_wolf
4 cm, nu inch. la 4 inch deja e masina de offroad serioasa. depinde de cea ce vrea omul sa faca masina respectiva.
pretorian
Salut,

o sa par subiectiv dar asta e, as opta tot pentru Hilux, raport calitate pret mult mai bun decat L 200 sau B2500 de la Mazda si costa 25750 eur, mai scazi 1000 eur nus ce bonus= 24750 varianta confort cu dif blocabil, mai este o varianta cu LSD care este mai ieftina cu 1000 eur, dar nu ti-as recomanda-o.

P.S. de ce consideri Air ca iarna e un cosmar bena?
air_wolf
QUOTE (pretorian @ Oct 16 2008, 12:59 AM) *
Salut,

o sa par subiectiv dar asta e, as opta tot pentru Hilux, raport calitate pret mult mai bun decat L 200 sau B2500 de la Mazda si costa 25750 eur, mai scazi 1000 eur nus ce bonus= 24750 varianta confort cu dif blocabil, mai este o varianta cu LSD care este mai ieftina cu 1000 eur, dar nu ti-as recomanda-o.

P.S. de ce consideri Air ca iarna e un cosmar bena?


pai daca ninge sanatos si n-ai nici macar un soft top la ea, e nasol sa dai zapada din bena. foarte nasol. in plus, gasesti: frunze, pet-uri goale, gunoi. odata ma gasit un kkt. destul de naspa.
Grimm
Masina va fi folosita in weekend, la cabana si la drumuri lungi intre orase (inclusiv concediu). Pentru oras avem in gind altceva mai mic. As vrea masina nou (va fi un leasing lung), aprox 25.ooo euro, capabila offroad si cu un minim de confort pe sosea.
Drumul la cabana este de pamint fara pietris dedesubt care se face noroi la o ploaie mai mare. Are si 2 dimburi cam la 45 de grade scurte dar dificile. Iarna, la 20 cm de zapada isi lasa toti masinile la drumul asfaltat si merg pe jos la cabane. Singur unu cu Terrano se mai baga. Daca stau iarna o saptamina de revelion acolo nu vreau sa ma tot uit pe geam cind incepe ninsoare.
Finaliste la SUV-uri au fost Suzuki Grand Vitara si Subaru Forester iar la camionete L200 si Hilux. Suzuki a fost eliminat datorita service-ului. Sunt din Cluj si am cunostinte care se duc sa-si faca revizia la Suzuki in Ungaria. Hiluxul nu ofera confortul si tinuta de drum a lui L200 pe asfalt iar in offroad cred ca sunt cel putin comparabile (l200 are Super Select 4WD). Plus ca trebuie sa astepti minim 9 luni la Hilux dupa ce dai avansul.
Daca va fi L200 bena va fi acoperita cu capac cu incuietoare ca sa am liniste.

f1anatic
Cu Forester nu dai gres.
http://www.youtube.com/watch?v=1_X0hjtDXcY...feature=related
M A R I A N
Acelasi sfat ca f1anatic il am si eu.

In filmuletul asta ai raspuns la toate intrebarile. In plus, dintre toate SUV-urile prezentate de tine, Forester are si cel mai bun comportament on-road.

http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw
air_wolf
eu as lua L200 cu diff blocabil pe spate. poti pune niste mt-uri si e si mai bine... apoi o sa te manince de un troliu, de o inlatare si hop... inca unul in club thumbsup.gif
f1anatic
QUOTE (air_wolf @ Oct 16 2008, 10:38 AM) *
eu as lua L200 cu diff blocabil pe spate. poti pune niste mt-uri si e si mai bine... apoi o sa te manince de un troliu, de o inlatare si hop... inca unul in club thumbsup.gif


Fii cinstit. Asta ai urmarit de la inceput !
air_wolf
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2008, 06:50 PM) *
QUOTE (air_wolf @ Oct 16 2008, 10:38 AM) *
eu as lua L200 cu diff blocabil pe spate. poti pune niste mt-uri si e si mai bine... apoi o sa te manince de un troliu, de o inlatare si hop... inca unul in club thumbsup.gif


Fii cinstit. Asta ai urmarit de la inceput !


whistling.gif nu eu... whistling.gif trebuie sa recunoastem, l200 e mai bun in of-road decit subaru dar este penalizat la capitolul autostrada. dar daca pun in balanta urmatoarele: viteza legala de 130kph, consum, capacitate de trecere in teren, posibilitatea de a cara obiecte voluminoase (ca nu stii ce idei are omul peste 1 an, poate vrea sa mai faca ceva la vila si va cara niste materiale) - L200 cistiga.
ozz86651
Forester toata ziua.
Omul nu vrea sa faca off road ci sa faca citeva sute de m la o cabana unde ajunge si cu corrola in conditii normale. Deci ii trebuie o masina de strada cu ceva valente off road. Orice peste un cross over e exgerat si o pierdere la comportamentul de strada (99% din km).
M A R I A N
Eu L200 am vazut la o firma de paza (masina plina de batausi cu ceafa groasa), la 2 firme cunoscute de constructii (masinile de obicei pline de noroi si var/vopsea) si la "Moartea din Carpati" (nu stiu cum il cheama pe batausul ala de K1)... biggrin.gif

Eu zic ca L200/Toyota Hilux sunt pentru off-road-eri pasionati sau ca masini de santier. Si cei cu Foresterul pot fi pasionati de off-road dar, in opinia mea, acolo unde nici macar Foresterul nu mai poate inainta iti trebuie o maaaaaaaare pasiune pentru a achizitiona ceva de talia lui L200/Hilux/Defender ca sa fortezi limitele si sa mergi mai departe.
guerilla
sint destule locuri pe unde nu poate inainte foresteru sau orice alta masina din gama ei.
ca sa mergi in we la o cabana pe macadam nu iti trebuie decat o masina si ceva tupeu.
daca vrei distractie poti merge la aceeasi cabana pe alt drum biggrin.gif sau fara drum biggrin.gif
comportament rutier? care rutier, ma scuzati ca intreb, cand mai mult stam in trafic. iar la 110km/h pe sosea si l200 sta foarte bine.
iar cand mergi in concediu la mare sau la munte si se aduna tona de bagaje, bicla, motoru sau ce mai vrea muschiu tau sa care (ca daca tot ai spatiu iti vin idei cu duiumu) o sa vezi ce fain e.
dar nu iti lua l200, ca esti mare, nu esti ecofriendly, nu ai distractii in viraje si plecari de la stop cu scartz, consuma, face zgomot, deranjezi animalutele din padure. si nici nu ai zece mii de gadgeturi prin masina.

nu toata lumea are aceleasi gusturi. unii se multumesc sa mearga la cabana si sa isi schimbe in hol pantofii de piele cu ghetele de munte si apoi sa se invarta prin zona juma de ora, altii prefera sa faca 12 ore pana la cabana. e placut in ambele ipostaze. si nu o zic ironic.

dar mi se pare ca prea sunt unii de pe aici categorici in ceea ce priveste masinile de offroad.


Grimm
L200 sta pe sosea mult mai bine decit ma asteptam. M-a impresionat asa cum m-a impresionat Foresterul in offroad, comparat cu RAV4.
Bena constituie un avantaj pentru ca niciodata nu-i prea mare locul de bagaje.
As vrea ceva pareri despre costuri de intretinere si exploatare, probleme de fiabilitate, service sau piese de schimb. Foresterul are motor de 2000 cmc iar L200 de 2500 cmc.
Daca vreau sa vand masina peste 7 ani care credeti ca-si pastreaza mai bine valoarea?

guerilla
poti cere la ambii dealeri o estimare de costuri pentru cativa ani.
apoi pui un consum mediu (nu ala declarat ci adaugi si tu un 10% in plus). si estimezi un nr. de km.
pui taxele.
tragi linie si vezi ce obtii.
f1anatic
Eu revin cu alte pareri pt Foresterer. Ma rog eu am varianta de 2.5L H5 (fara turbete) dar 1) masina se misca foarte bine (si o spun avind un alt Subaru turbo si foarte modificata); spatiu baban; comportament rutier adecvat - dar nu se mai condce ca o masina (ca modelul prededent). Stiu ca acolo se vinde si cu 2.0H cu reductor.

Dupa cum a mai spus si OZZ, daca te duci la munte la cabana dar asta e tot ce faci, atunci Foresterul va fi masina de cumparat pt ca vei avea comportamentul pe sosea care nu te va face sa regreti alegerea. Daca vrei sa te simti ca la Paris-Dakkar si vrei sa iti faci o casa si mai sus in munte si o sa cari tu materialelel...atunci Mitsu.

Acum sa mai spun ceva - lumea se entuziasmeaza repede cind vede L200 cu bena...dar si bena aia se vrea acoperita cu cel putin acoperisul ala la nivelul benei...daca nu cu coviltir in toata legea. Si apoi ai 2 rinduri de geamuri..vizibilitate in spate mai zero...intinzi mina sa iei ceva din portbagagje, nu poti...Te duci vara cu familionul la mare, si aduci saculetul cu rosii cu tine, se vor coace pe drum la caldura in bena pt ca nu e aer conditionat etc. Sfatul meu: cumperi masina cu bena daca absolut nu se poate altfel. Pt ca sincer din ce spui tu nu ai nevoie si acum incerci sa fii gospodar si sa te gindesti DAR DACA. Dar daca asa cum te-ai descurcat pina acum fara SUV/pick-up truck, si vrei masina doar pentru ca drumul ala de 100 de metri in deal e greu, sint convins ca te vei descurca si de acum inante FARA camioneta dar cu un SUV.
guerilla
corect ce ai spus f1anatic, mai putin treaba cu bena.
spre deosebire de alte pick-up-uri, l200 are geam rabatabil intre bena si zona de pasageri. deci poti intinde mana sa iei sucu biggrin.gif sau sa lasi adierea de la ac sa intre si acolo.
iar sa iti iei masina doar pentru 100metri mi se pare un pic... fortat ?!?
M A R I A N
Grimm, eu cred ca se mai pune problema daca ai nevoie de tot spatiul pe care ti-l ofera un SUV (parca nu ai specificat ca spatiul din Corolla este neindestulator) si poate ar fi mai putin costisitoare niste variante de genul Suzuki SX4, Fiat Panda 4X4 etc.

Eu n-am condus L200 dar am mers cu Hilux si cu Forester. De la 100 km/h in sus, in Toyota orice manevra de evitare sau de abordare mai neatenta a unei curbe devine foarte riscanta, ceea ce nu se intampla in Forester sau in Toyota Land Cruiser, de exemplu. Si NU vorbesc de condus sportiv ci de un mers absolut normal.
Nu vreau sa spun ca L200 sau Hilux ar fi periculoase dar la limita (care poate fi atinsa si la 80 km/h dar si la 150 km/h) mi s-au parut destul de departe de Forester.

Bineinteles, daca vorbim de carat ATV-uri, motociclete, biciclete sau pur si simplu pietre, asta e altceva. biggrin.gif
Grimm
Am nevoie cel putin de spatiul de bagaje de la Corolla. In plus SX 4 sau Panda nu cred ca fac fata in conditii meteo mai dificile. Practic ma opresc pe o rampa la 45 de grade, de pamint, inainte de a urca pe drumul asfaltat. Ma opresc sa vad daca pot intra pe drumul judetean. Cind ploua tare se face un noroi lipicios pentru care imi trebuie lanturi sa ies. Nu pot sa-mi iau avint pentru ca nu am vizibilitate si vin de pe un podet de lemn ingust si alunecos si el in conditii de ploaie.
f1anatic
QUOTE (Grimm @ Oct 29 2008, 08:45 AM) *
Am nevoie cel putin de spatiul de bagaje de la Corolla. In plus SX 4 sau Panda nu cred ca fac fata in conditii meteo mai dificile. Practic ma opresc pe o rampa la 45 de grade, de pamint, inainte de a urca pe drumul asfaltat. Ma opresc sa vad daca pot intra pe drumul judetean. Cind ploua tare se face un noroi lipicios pentru care imi trebuie lanturi sa ies. Nu pot sa-mi iau avint pentru ca nu am vizibilitate si vin de pe un podet de lemn ingust si alunecos si el in conditii de ploaie.



Forester are o chestie denumita UP HILL START ASSIST. Ajuta la pornirile de pe loc pe pante de 45 de grade - tine masina frinata vreo 3 secunde.
V l a d
O sa razi, am sx4 si unde am urcat cu ea nu urca multe masini. Face fata, dar tot o strutocamila e. Iti recomand forester-ul fara dubii. E o masina excelenta si face fata in offroad fara probleme. In plus mai simti si tu bucuria de a conduce o masina dinamica, bucurie care lipseste cu desavarsire in cazul celorlalte suvuri.
Grimm
Ce ziceti de filmuletul asta: http://www.youtube.com/watch?v=ahOofosxeP4...feature=related . Stiu ca-i modelul vechi dar cred ca-i acelasi Symetrical All Wheel Drive. E o situatie pe care as putea-o intilni intr-o iarna.
f1anatic
QUOTE (Grimm @ Nov 11 2008, 10:54 AM) *
Ce ziceti de filmuletul asta: http://www.youtube.com/watch?v=ahOofosxeP4...feature=related . Stiu ca-i modelul vechi dar cred ca-i acelasi Symetrical All Wheel Drive. E o situatie pe care as putea-o intilni intr-o iarna.


Pai cred ca scrie

Subaru Forester X 2.5 MT without LSD unsuccessfully...

Nu toate Symmetrical All Wheel Drive sint create egal.
In cazul acesta, LSD nu ar fi ajutat, masina statea cu "burta" pe zapada si trebuia in acest caz scoasa zapada de sub masina. Eu am 2 LSD-uri si cind zapada este "apoasa" si se "batatoreste" sub masina, mama LSD-urilor nu ma mai scoate. M-am intepenit de citeva ori cu Legacy.
garsia
Salutare, de o luna am stat si m-am tot gandit ce masina de cumpar. Aveam banii de avans ptr un Ranger desi treceam pe langa magazinul Mitsubishi si ma uitam cu jind la L200. Stiti cum este sa vrei ceva dar nu iti permiti si te multumesti cu ceva mai ieftin si cand o conduci te gandesti ca este masina pe care ti-o doresti. Ideea este ca Dumnezeu m-a ascultat si primesc un tel de la un prieten de la o firma de leasing si surpriza. Firma a recuperat un L20O cu 17220 de km pe ea din 06.2008 la un pret de era sa cad jos. Nu am mai stat pe ganduri si am fugit cu Loganul meu la Bucuresti(am luat si o amenda de la Garcea care statea la buza la iesire din Bucuresti si a pornit radarul cand m-au vazut ca vin , ce naiba doar eram un guster de Cta si trebuia sa ma arda dar a meritat, doar asa am vazut parcul auto care era in spatele lui) Am ajuns, am vazut-o, parca urla sa o i-au de acolo, murdara, plina de noroi si afara si in interior. M-am urcat in ea, a fost dragoste la prima vedere, am simtit-o. Poate suna a nebunie dar asa a fost parca ma ruga sa o scot din acea mocirla. Am achitat avansul de 6000 si restul in 3 ani( pret de catalog 24.550 euro - pretul cu care am luat-o 17.220 euro) si am pelcat la prima benzinarie. Am facut plinul am spalat-o cat de cat dar intrase noroiul in tapitarie, scaunele erau murdare si am plecat spre Cta. Prieteni cu cat mergeam mai mult cu cu atat ma simteam mai sigur pe mine. Tot ce citisem despre clasa asta de masini , pareri pro si contra disparusera in neant. Ma simteam "king of the road" in aceasta masina. Nimic nu mai era la fel pana in acel moment cand o conduceam. Unde doresc sa ajung cu povestirea aceasta. Acum 2 zile veneam de la Galati si la 20 de km de Lumina (Cta) la 130 de km la ora 9 seara mi-a aparut in fata la 10 m o caruta nesemnalizata. Mi-a dat Dumnezeu putere si masina minte, am tras volan stanga si surpriza din fata venea un idiot ca nu ii pot spune altfel care a pus faza lunga si am orbit, nu am mai vazut nimic. Nu stiu cum m-am strecurat printre caruta si acel dobitoc dar L 200 s-a comportat extraordinar de bine.Aveam in bena 200 de kg si masina era lipita de sosea. A avut o traiectorie perfecta, nu a derapat nici macar un cm si ce directie am dat la volan aceea a luat-o. Nu stiu daca alta masina de categoria ei s-ar fii comportat in asa fel. Intre timp am aflat ca aceasta masina are controlul stabilitatii si alte chestii care multumesc pe aceasta cale celor care au creat aceasta masina ca mi-au salvat viata si cred ca eram o cruce pe sosea din cauza unor inconstenti nebuni. Asa ca fratilor sfatul unui om care si-a luat o masina si de sarmale si de munca sa isi cumpere un L200. Are tot ce ai nevoie si plus de asta, este masina care inca se face in Japonia, nu ca Nissan-ul in Turcia sau Ranger-ul in Thailanda. Nu stiu si apreciez parerea altora dar L200 este un vis devenit realitate. Poti pleca linistit la pescuit, apoi sa vii intri repede in prima spalatorie si pleci cu masina la un restaurant de fitze iar dupa care dimineata te urci in ea si pleci pe camp sa cauti un miel de Pasti ca tot vine Pastele si nimic nu se schimba.
In concluzie, sunt in viata datorita acestei masini minunate. Restul sunt doar pareri.Daca nu conduci o masina de genul asta nu ai cum sa intelegi senzatia, iar sa te uiti la ea in show room si sa faci un test drive ptr 30 de min cu o masina nu este totul . O saptamana in compania unei masini iti poate spune daca simti ceva ptr acea masina si daca masina te simte pe tine.
Multumesc ptr ca m-ati ascultat si cei care doresc sa cumpere o asemenea clasa de masina faceti tot posibilul sa conduceti masina ptr ceva vreme inainte sa o cumparati si daca va simtiti bine cand urcati nu tineti de nici un fel de parere. Doar sentimentul tau conteaza cel mai mult cand esti in acea masina.
hdi
@garsia
Eu nu vreau o astfel de masina si nu cred ca e cazul sa mergi cu asa ceva la un restaurant de fite insa te felicit pentru povestea frumoasa, ma bucur ca ai trecut cu bine de acea intamplare nefericita si iti urez bine ai venit.
cipcirip
Si eu mi-am cumparat un L200 second-hand si sunt f. multumit de el. Am detinut diverse masini - A4, E220, Touran, C-Max (fara sa fiu bisnitar auto), dar L200-le asta le imbina pe toate - munca, distractie, masina de familie. Consumul e destul de rezonabil 8 L afara cu 10-11 L in oras (avand in vedere ca am cauciucuri m-ai mari decat cele standard). Sincer eu recomand masina, o singura problema are: este rigida pe puntea spate si asta este un pic deranjant pentru pasagerii de pe bancheta.
Iar cu bena ... Si mie mi sa parut o aberatie sa car vagonu' in spate, dar pana acum am avut nevoie de spatiu ala de multe ori si asta a fost un castig pentru mine.
Bafta
andrei5130
daca inca nu te-ai hotarat iti recomand sa faci un test drive si cu Outback sau Forester disel, nu stiu cat se incadreaza in bugetul tau dar merita sa incerci mai ales ca inca mai au reduceri si variante de finantare mai mult de cat OK...


am sa ma abtin sa imi dau cu parerea pentru ca nu cred ca pot sa fiu impartial!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.