Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masinile mai vechi de 1998 nu vor mai putea fi vindute
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
cristianc
Masinile mai vechi de 1998 nu vor mai putea fi vindute

Dupa integrarea in UE, piata auto din Romania va suferi un soc
Dupa aderarea la Uniunea Europeana, posesorii de autoturisme cu anul de fabricatie sub 1998 nu isi vor mai putea vinde masinile asa cum sint acestea in prezent. In schimb, actualii proprietari vor putea circula cu aceste autoturisme atit in Romania, cit si in UE. Daca vor dori insa sa le vinda si dupa preconizatul termen al aderarii la UE, 1 ianuarie 2007, ei vor trebui sa investeasca citeva sute bune de euro pentru a-si trece motorul pe Euro 4. Insa pentru posesorii de autovehicule mai vechi de 15-20 ani costurile sint prea mari si exista doua solutii: ori vinzarea acum, in anii care au mai ramas pina la integrare, ori cimitirul de masini.

In domeniul transporturilor auto, integrarea Romaniei in Uniunea Europeana a dat nastere unui euro-mit, adica unei situatii de fapt, de cele mai multe ori “apocaliptica”, ce va afecta masiv populatia Romaniei dupa integrare, dar care nu este conforma cu realitatea. In acest caz, este vorba de imposibilitatea de a mai circula cu masini care nu corespund standardelor in vigoare ale UE, inclusiv cu vechiile Dacii sau cu masini straine mai vechi de 9-10 ani, atit in tara, cit si in celelalte state membre. Care este insa realitatea? Dupa 2007, in Romania nu vor mai putea fi inmatriculate decit autoturisme care corespund normelor de poluare Euro 4, indiferent daca e vorba de masini noi sau second-hand. Aceasta masura a fost acceptata de Romania in negocierile de integrare in Uniunea Europeana, conform capitolului noua, “Politica in domeniul transporturilor”, inchis provizoriu la sfirsitul anului trecut. Ceea ce inseamna ca posesorii de masini mai “slabe” decit cele cu motorizare Euro 4, respectiv cele mai vechi de 9-10 ani, nu le vor mai putea vinde si, prin urmare, reinmatricula dupa ce Romania va intra in Uniunea Europeana. “Cu autoturismele deja inmatriculate, dar care nu corespund normelor UE, se va putea circula atit in Romania, cit si in UE. Acestea nu pot fi insa vindute sau reinmatriculate”, se arata pe site-ul Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti. Insa posibilitatea de a circula cu aceste autoturisme si dupa integrare se aplica doar persoanelor fizice care folosesc masina in scop personal. Pentru transportul comercial, exista deja obligativitatea ca in circulatie sa fie doar autovehicule Euro 3. “Noi ne ghidam in activitate dupa Ordinul ministrului 211/2003. Acesta se refera doar la autoturismele noi sau la cele second-hand care sint aduse in Romania. Aici avem obligativitatea Euro 3. In acest moment nu ne ocupam de autovehiculele care se afla deja in circulatie”, a spus Marius Damachi, director tehnic la Registrul Auto Roman.

Pentru Daciile vechi, cimitirul de masini

Comercial vorbind, pentru cei care au masini relativ noi, dar care sint sub Euro 4, adica fabricate de la inceputul anilor ‘90, situatia este destul de simpla. Conform specialistilor in domeniu, acestia pot trece pe motorizarea Euro 4 cu cheltuieli rezonabile deoarece exista o compatibilitate tehnica si astfel, dupa aceasta schimbare, proprietarul va putea vinde linistit masina si dupa integrarea in UE. Insa pentru posesorii de batrine Dacii, Oltcituri sau orice fel de masina mai veche decit Revolutia romana, situatia este ceva mai complicata. Ei vor putea tranzactiona aceste masini ca si pina acum, pina in momentul aderarii. Introducerea de motoare Euro 4 pe aceste modele este insa mult mai dificila si costurile le pot depasi chiar pe cele ale unor masini de pe piata. “Vom putea circula cu aceste masini atit in Romania, cit si in UE, atit cit vor mai tine”, au declarat oficiali ai Ministerului Integrarii Europene care s-au ocupat de acest capitol.

Ce este standardul Euro?

La inceputul anilor ‘70, statele membre al Comunitatii Europene au decis sa introduca treptat niste reglementari la constructia motoarelor care sa reduca noxele eliberate in atmosfera. Directiva privind Euro 1 a intrat in vigoare in 1991, cea pentru Euro 2, in 1994, iar Euro 3 si Euro 4 - simultan, in 1998.

Un milion si jumatate de autovehicule mai vechi de 10 ani

In Romania, la aceasta ora sint inmatriculate in jur de 2.700.000 de autoturisme, conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule. Peste 60% din acestea sint mai vechi de 10 ani, iar din numarul total de autoturisme, cea mai mare pondere, 24%, revine masinilor cu o vechime de peste 20 de ani.

Sursa :

Ev.Zilei
Iulian HondaFan
triste statistici.
nu cred ca exista vreun motiv ca cineva sa se planga de noul Logan, macar de ar fi vreun milion pe drumurile romanesti in urmatorii 2-3 ani...
madalina
Articolul este scris in mod evident de catre cineva care habar nu are de masini! Poti vinde masini fabricate dupa 1998 sau euro 4? Pentru ca Yarisul si Corsa, fabricate in 2003, sunt euro 3! Foarte putine masini sunt euro 4!
cristianc
Banuiesc ca ideea este ca nu se vor putea vinde decat masini Euro4, norma care a fost introdusa in 1998. Yarisul si Corsa, masini cu euro 3, se vor putea adapta, contra cost, pentru a fi compatibile euro4
G e o r g e
nu vor putea fi inmatriculate masini care nu sunt euro 4. adica poti sa le vinzi fara pb. va fi acceesi situatie care este acum cu E3. nu poti aduce masini care nu sunt E3 pt ca nu le poti inmatricula. nu se pot vinde masini noi care nu sunt E3 pt ca nu se pot inmatricula.

articolul este scris de vreun tarcea parcea care habar nu are . mama lor de ziaristi de duzina . :evil:
Emanoel-Adrian
Cam toate firmele ce produc autoturisme in Europa au trecut de multa vreme la standardul Euro 4,eu cred ca in 2007, impactul dat de alinierea tarii noastre la standardele in vigoare in Europa va fi usor de trecut, avand in vedere ca si Loganul va fi Euro 4, cat despre fabrica de la Craiova sa vedem ce se va intampla pana la urma, eu sunt optimist si cred ca se va gasi un constructor de marca sa o preia tongue.gif .
madalina
Cauta motorizarile marlor producatori si vei vedea ca majoritatea au motoare euro 3, inclusiv masinile din clase superioare (ex VW Passat are Euro 3)!
Echo
In general gamele de motoare ale marilor producatori se adapteaza la cerintele legislative curente. Pt madalina, nu conteaza aplicatia, un motor are (in general) aceleasi caracteristici in toata gama de autovehicule. E drept, in gamele superioare se folosesc motoare mai performante, dar s-au vazut Passat-uri cu 1,6 pe benzina, motor ideal pt un Golf si nu pentru mai greaua masina de clasa medie. in ceea ce priveste articolul, cred ca e vorba de o neintelegere, pentru ca nu vad cum eu nu o sa-mi pot vinde la altcineva trabantul de 20 de ani daca muschiul meu vrea asa ceva, adica toate actele de vanzare-cumparare de masini mai vechi au sa devina ilegale??? Cred ca i...otul care a scris articolul se refera la masinile SH neinmatriculate in RO, cam cum e acu chestia cu E3. daca nu e asa, atunci am luat o mare TZEAPA cu integrarea in UE. Oricum, ungurii nu sunt prea fericiti, noi o sa rezistam cam o luna. Scuze pt OFFTOPIC si optimism smile.gif
madalina
Eu tot incerc sagasesc documentul de negociere in domeniul transporturilor dintre UE si Romania, dar in ceea ce am gasit pana acum, nu este aceasta prevedere. Doarca Romania a acceptat in totalitate si fara sa protesteze aquis-ul comunitar in domeniu! Felkicitari bravilor nostrii guvernanti!

Daca este adevarat ce spune presa, se va putea circula cu masinile ce nu sunt euro 4, dar trebuie sa le folosesti pana la moartea lor, caci vanzarea devine ilegala.
James Kilowatt
Mie mi se pare o tampeni, mai ales ca in UE se tranzactioneaza masini la fel de vechi ca daciile noastre. Plus ca, deocamdata, in afara de Fiat, nici nu mai stiu sa faca cineva EURO 4, decat poate noile modele din 2004.
Atunci cand se va introduce regula asta, vor aparea probabil alte metode de evitare a probleme. Inchiriere pe 100 ani, cadouri, donatii, dracu' mai stie... Eu am dubii ca asemenea lege se va putea aplica.
sandman
asta ar insemna ca 60%din populatie sa isi arunce masinile la gunoi, sau sa mearga cu ele pana isi dau duhu. e o mare tampenie.
bogdan28467
Mai dar Matiz din 2000 stie cineva ce motor are cu ce standard de poluare? Pai si pana la urma eu dc vreau sa-mi iau masina(prima) si nu am decat 3000 Eur ce pot sa-mi iau?
Ciobaca30445
de vreo trei saptamani se tot vehiculeaza in presa faptul ca dupa aderarea la Ue masinile care nu au standardul de poluare Euro4 nu vor mai putea fi reinmatriculate(adica eu nu pot sa vand un cielo din 2004 lu xulescu ca se cheama tot reinmatriculare, pe mine nu ma opreste legea sa o vand ca fac ce vreau cu ea, da nu poate xulescu sa o inmatriculeze pe numele lui in romania) aceiasi lege e acuma in statele membre UE de exemplu un german nu poate cumpara o masina cu euro3 pentru ca in germania nu se pot inamtricula decat euro 4 dar un roman poate cumpara o masina de la un german care nu are euro 4 ca in romania se poate inmatricula pana la 31 dec.2004 in schimb un cetatean din republica moldova poate lua ce masina vrea muchiu lui ca ei nu au legi de restrictie.
Iar despre yaris si corsa din 2000, eu stiu ca orice masina de la mari constructori cel putin cele facute in europa dupa anul 1998 au euro 4
Ciobaca30445
dupa cate stiu eu are Euro2, doar cielo are Euro3, iar din 1.ian.2005 toate masinile produse la noi vor trebui sa aiba Euro4. Voi credeti ca de ce nu se mai fac Dacia 1310 ca ar fi ajuns 10.000E ca sa o faca euro4 laugh.gif nu stiu ce va face daewoo in schimb ca si la ei e verde treaba cu motoarele
Viorel5
Salutare :!:
Cred ca este o aberatie ce se vehiculeaza. Sa ne intrebam cate masini sunt inmatriculate in Romania si cate din acestea indeplinesc macar standarde de poluare Euro 2? Putine asa ca nu are rost sa vb de Euro 3 cat despre Euro 4!!! nasol moment.
Sunt sigur ca se vor gasii solutii si pt masinile mai vechi.
Eu de ex. am un Cielo din 2000 care este Euro 2 ok sa inteleg ca nu pot sa-l mai vand din 2007?
Sau ca pot sa-l vand dar cumparatorul nu-l mai poate inscrie pana nu corespunde standardelor de poluare din momentul respectiv?
O aberatie :arrow:
James Kilowatt
Aberatia cea mai mare este ca Romania face exces de zel... afara, se pot tranzactiona orice fel de masini, inclusiv fara nici un euro. Rable de Renault 5 sau Peugeot 205 ori Golf I din '85 trec din mana in mana de la un student la altul fara nici o piedica....
Ciobaca30445
oameni buni nu sunt averatii credetima.
In afara se trece o masina de la unu la altu dar nu se fac acte.
Probabil asa vom face si noi ca de nu va trebui sa ne ingroape cu masinile astea, sau sa le ducem la taiat cand imbatranesc prea tare si e prea scumpa intretinerea.
In afara asa e iar daca ai o masina prea veche, ma refer ceva gen anii 85-90 trebuie sa dai 200euro la un garaj sau la un dezmembrari ca sa te scape de masina.
Bafta maxima
Emanoel-Adrian
Pentru Madalina,
marii constructori gen VW,Mercedes,BMW,Opel,Toyota etc.. produc si vand euro 4 din anul 2002.Eu personal mi-am luat o Bora 1.6 in 2002 si are Euro 4 Kat. :bounce:
bogdan28467
pai acum m-ati bulversat total. Sunt incepator si nu stiu ce masina sa-mi cumpar. Ca nu vreau sa o cumpar acum si dupa un an sa fiu nevoit sa o vand pt ca dc informatiile sunt corecte, piata va fi plina de masini, ieftine dar si vechi. pi cum mai o Dacie din 98 se poate vinde, iar un Opel Vectra 97 care valoreaza 7000 Eur nu? Pai sfatuiti-ma si pe mine ce sa-mi cumpar, ceva mai ieftin ca sa nu fiu nevoit sa o vand 5-6 ani, dar dupa aceea sa o pot vinde in voie. Dacia Solenza , stie cineva ce standard Euro are? Ca am auzit ca Loganul va avea Euro 4. Dar Matiz, ce euro are? Mersi mult
Ciobaca30445
Matiz are Euro2, Cielo Euro3, Solenza Euro3, Logan parca am auzit si eu ca va avea Euro4. Dar cum din ianuarie nu se vor mai face carti de identitate la masini fara euro 4 si constructorii romani vor trebui sa bage Euro4, sau sa renunte la modelele care nu pot fi transformate in 4 asa cum a facut dacia cu 1310.

Bafta maxima
Senator
:shock: :shock: :shock: Dumnezeule ce mai aberatii pot sa apara in presa din Romania !!! :shock: :shock: :shock:

laugh.gif Toata chestia e o MEGA-tāmpenie ! laugh.gif

Sa īmi arate mie cel care a scris articolul cum trece el toate masinile la Euro4 laugh.gif ca eu sunt tare curios laugh.gif ! Probabil nefericitul nu a vazut o capota deschisa in viata lui altfel nu-mi explic...
Serios vorbind nici motoarele Euro3 in marea lor majoritate nu pot fi aduse la Euro4 , e o problema constructiva.Ca sa nu mai vorbim de Euro1,Euro2 si de cele fara catalizator carora le lipsesc in primul rānd o droaie de senzori, EGR-uri si alte chestii fara de care nu primesc omologare Euro 3 sau 4 chiar daca din punct de vedere al emisiilor poluante stau bine.

Iar chestia cu imposibilitatea vanzarii masinilor inmatriculate si care nu au Euro4 , incepand din 2007, e o poanta auzita probabil la gradinitza.Odata intrata in UE Romania va trebui sa-si alinieze legislatia la cea europeana ceea ce inseamna ca normele Euro se vor aplica doar la masini noi , cele second-hand putandu-se tranzactiona fara probleme.MR28673 are dreptate afara, se pot tranzactiona orice fel de masini second-hand, inclusiv fara nici o norma Euro.
In urma cu ceva vreme un prieten care locuieste in Germania si-a adus din state un Dodge cu motor V6 din anii '80 si l-a putut inmatricula acolo
platind in jur de 600 de euro taxe vamale . Atāta tot !
Ar putea si statul roman sa urmeze acest exemplu si sa nu ceara cateva mii de euro taxe vamale unor pārliti care au salariul mediu sub 200 de euro :violent3:
Rares33010
Intr-adevar e o mare tampenie! Cred ca cineva a luat si a dezvoltat un subiect aiurea. Nu va ganditi la un lucru? Cumperi acum in leasing pe 4-5 ani o masina cu EURO3. In clipa in care termini ratele la ea ce faci? Nu poti sa iti inmatriculezi masina? Ramane a firmei de leasing? Chestia cu Germania e perfect adevarata, in sensul ca in continuare se pot inmatricula masini care nu corespund normelor EURO 2-3-4. In ceea ce priveste adaptatul masinii de la o norma la alta, cel care a scris aberatia asta cunoaste oare ca pe langa normele de poluare standardele EURO mai implica si alti parametrii?
liviu37778
CRED CA AUTOVEHICULELE INMATRICULATE SI CARE SE INSCRIU IN UNA DIN NORMELE EUROPENE SE VOR PUTEA REVINDE. TREBUIE SA TINEM CONT DE FATUL CA SUNT PRODUCATORI CARE COMERCIALIZEAZA MODELE NOI CARE NU INTRUNESC CONDITIILE IMPUSE DE NORMA EURO4 (VEZI SPECIFICATIILE TEHNICE SKODA OCTAVIA II 1,9TDI 105CP). INCEPAND CU 2004 CONSTRUCTORII EUROPENI AU DEPUS EFORTURI PENTRU PRODUCEREA MOTOARELOR CARE INDEPLINESC CONDITIILE EURO4, CA URMARE A ACESTUI FAPT PINA LA 01.01.2006 DE CAND VOR INTRA IN VIGOARE NORMELE EURO4 PIATA AUTO SECOND HAND VA FI PARALIZATA, LUCRU IMPOSIBIL.

LIVIU
robert constantin31470
Bai nene astea sunt chiar prostii cum sa nu poti sa vinzi o masina mai veche, aahhaah pt cel care a adus articolul aici, man gandeste.Acum intrebare care a fost in UE? ce dracu ca sunt la masini vechi acolo cu gramada. Daca am scoate de la noi toate daciile am avea mai putine masini vechi decat ei.
G e o r g e
te rog frumos sa scri cu litere mici de acum incolo. este greu de urmarit un text scris cu majuscule.
multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.