Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audi A3 2.0 tfsi. Probleme la ambreiaj?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Baby Blues
Pai de ceva mai mult timp, am observat faptul ca atunci cand merg mai mult timp cu masina in treptele inferioare, in aglomeratie, sau cand urc pante tot in trepte inferioare, se aude un suierat suspect. La revizia de 30000 de km , am fost la Brasov si cei de la reprezentanta m-au "pacalit" ca ar fi rulmentul dar daca o sa-mi dea jos motorul, Audi n-o sa recunoasca faptul ca uzura piesei este din vina fabricii si o sa mi-o puna mie in carca din cauza proastei folosiri a ambreiajului. Sincer sa fiu, am avut 2 Dacii si un Opel Astra. Primele doua au avut vreo 120000 de km iar ultimul 260000 km. La nici una din masini n-am avut probleme cu ambreiajul si ma mir ca n-as fi stiut sa -l folosesc. verymad.gif
Ce sa fac ? S-o duc in service si sa-i las sa vada ce are? Voi plati sau nu service-ul? Ce pot sa fac? Masina are numai 35000 de km si este in garantie. Parca nici nu-mi permit sa las masina in service vreo saptamana . Astept orice sfat . Multumesc anticipat!
T u d o r
Imi pare rau de ce ti s-a intamplat. In mod normal nu ar trebui sa platesti nimic, interventia e in garantie, chiar daca elementele de ambreiaj pot sa nu fie acoperite. Se intampla la mai multi producatori, unii au limita de km pentru ele, altii nu. Ar trebui sa citesti foarte atent contractul de garantie, sa fii in cunostinta de cauza in privinta drepturilor tale. Si apoi, daca nu accepta sa-ti rezolve problema corect, poti sa te adresezi la OPC si Audi (ma refer la Audi Germania, nu Ro).
Parerea mea e sa duci masina in service. Si... bafta.
DORU
Salut, Stefan.

Spre deosebire de cele 2 Dacii si probabil si de Opel-ul Astra, Audi 2.0TFSI este dotat cu turbo. Asta presupune un mod anume de exploatare...printre recomandari, se specifica faptul ca TURATIA este importanta pt sanatatea si bunul mers al motorului. Ce anume, te intrebi...
Motoarele turbo cu geometrie fixa nu sunt influentate direct de un stil de mers SUBTURAT, dar cele cu geometrie variabila, DA !
De aceea, este bine sa te asiguri ca turatia in orice treapta de viteza este de minim 2000 rot/min...pt ca altfel soliciti nesanatos turbina.

In privinta ambreiajului, nu ma pot pronunta radical. Daca nu-ti agata la schimbarea treptelor de viteza, daca pedala nu e tare, daca nu-ti patineaza la demaraj - atunci in mare ambreiajul este inca bun. Te anunt ca un ambreiaj de testeaza la o proba de drum...asadar, realizezi c ceea ce-ti scriu acum sunt doar cateva linii mari !

Asteptam impresiile tale dupa ce apelezi la service.
f1anatic
Motoarele turbo intr-adevar trebuie conduse la peste 2000 rpm in orice treapta de viteza. Daca crezi ca este ambreiajul...gaseste o linie dreapta, pune-o in treapta de viteza superioara (sa zice de pe la 60-70 kph) si accelerezi la fund. Daca iti sare din viteza, sau daca nu accelereaza uniform, daca turatiile sar spre linia rosie, atunci ambreiajul e pe duca. Pe asta cu pedala tare nu am auzit-o. Mie cind mi s-a dus ambreiajul, s-a facut moale ca un unt la soare - si l-am pierdut in acceleratie (si am si masina turbo).
DORU
QUOTE (f1anatic @ Oct 8 2008, 04:48 AM) *
Pe asta cu pedala tare nu am auzit-o. Mie cind mi s-a dus ambreiajul, s-a facut moale ca un unt la soare - si l-am pierdut in acceleratie (si am si masina turbo).


Kit-ul ambreiaj contine placa de presiune, disc ambreiaj si rulment presiune. Cand pedala devine f tare la apasare, este un semn clar ca trebuie schimbat !
f1anatic
QUOTE (DORU @ Oct 8 2008, 01:51 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Oct 8 2008, 04:48 AM) *
Pe asta cu pedala tare nu am auzit-o. Mie cind mi s-a dus ambreiajul, s-a facut moale ca un unt la soare - si l-am pierdut in acceleratie (si am si masina turbo).


Kit-ul ambreiaj contine placa de presiune, disc ambreiaj si rulment presiune. Cand pedala devine f tare la apasare, este un semn clar ca trebuie schimbat !

thumbsup.gif Daca problema este la rulmentul de presiune, posibil ai dreptate. Daca insa s-a dus discul de ambreiaj, atunci ma tem ca eu am dreptate.

Eu zic sa intrebi si pe forumurile de profil - Audi si vezi daca gasesti ceva rapoarte similare. Si pina la coada, Stefan Adrian, mergi la alt dealer. Daca masina ta e noua si nemodificata, si ambreiajul ar trebui schimbat in garantie pt ca ai prea putini kilometri. Mie mi s-a dus la cca 70,000 km si aveam si masina modificata. Stiam ca nu o sa il inlocuiasca pt o gramada de motive, nu in ultimul rind pt ca este o piesa de consum, la fel ca si frinele. Nici nu am incercat pt. ca eu vroiam ceva mai bun.

Daca pedala at de ambreiaj nu e nici mai tare nici mai moale, nici nu iti sare din viteza atunci probabil ca o sa trebuiasca sa astepti sa cada/sa te lase ceva. Poate fi miine, poate fi in 2 ani de zile. Ti-ai pus problema ca ar putea fi si ceva care sa vibreze la o anumita turatie inferioara ? Vreun scut ?


QUOTE
from sales@gruppe-s.com
to Bogdan Catalin <>
date Mon, Jan 14, 2008 at 9:40 PM
subject Re: 2005 Legacy GT clutch and flywheel

hide details Jan 14


Reply


HI Bogdan,

Just want to confirm that you clutch and flywheel left today so you should have it tomorrow morning smile.gif


Thanks

Max
www.gruppe-s.com

PRODUCT ID PRODUCT NAME / DESCRIPTION QUANTITY PRICE
ACT-GDF-SSFLY ACT HD Street Disc Kit and ACT Flywheel - 06-07 WRX 1 $799.00/ea
The kit contains:
- ACT SB5-HDMM Heavy Duty Pressure Plate and Modified Disc
- Streetlite Flywheel (14.4 lbs)
- All bearings including throwout bearing and pilot bearing

SUB $799.00

SHIPPING (FEDEX Overnight. Contact us for rush orders.) $100.00

TAX (CA Resident sales tax) $0.00

TOTAL $899.00
guerilla
QUOTE (f1anatic @ Oct 8 2008, 03:17 PM) *
Stefan Adrian, mergi la alt dealer. Daca masina ta e noua si nemodificata, si ambreiajul ar trebui schimbat in garantie pt ca ai prea putini kilometri. Mie mi s-a dus la cca 70,000 km si aveam si masina modificata. Stiam ca nu o sa il inlocuiasca pt o gramada de motive, nu in ultimul rind pt ca este o piesa de consum, la fel ca si frinele. Nici nu am incercat pt. ca eu vroiam ceva mai bun.



daca e acoperit de garantie. daca nu, ai o nota de plata in plus. si tare ma tem ca e situatia a doua la modelul de garantie vag.
DORU
Evident, ma refeream la rulmentul presiune. Daca "agata" este vorba de placa presiune iar daca patineaza, de vina este discul in sine.

Este un alt test pe care il poti face singur in privinta ambreiajului: pe loc, motor pornit, trage frana de mana, selecteaza treapta a III-a si da drumul usor la ambreiaj...
HalbaSus
si ce ar trebui sa se intample ? eu zic ca moare motorul... dar n-am incercat...
James Kilowatt
Indiferent care ar fi cauza, si solutia, eu zic altceva... mergi pana crapa complet ca sa fii sigur de diagnostic. Evident, asta inainte sa iasa din garantie. Altfel risti sa incepi sa schimbi piese dupa cum le tuna mecanicilor si problema tot sa nu se rezolve...
Baby Blues
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 8 2008, 06:55 PM) *
Indiferent care ar fi cauza, si solutia, eu zic altceva... mergi pana crapa complet ca sa fii sigur de diagnostic. Evident, asta inainte sa iasa din garantie. Altfel risti sa incepi sa schimbi piese dupa cum le tuna mecanicilor si problema tot sa nu se rezolve...

Ma tem ca-ti dau dreptate. Cam acelasi lucru mi-a spus si seful de la service-ul Audi din Brasov. A zis ca indiferent daca e defect de fabricatie sau e vina mea , Audi nu-mi va schimba piesa in garantie, deoarece nu vor recunoaste ca e defect de fabricatie. Acum nu stiu ce sa mai cred. Daca trag frana de mana si o turez, mai ales dupa ce am mers mai mult timp prin oras cu trepte inferioare, se aude suieratul acela urat. Si fara sa trag frana de mana se aude suieratul daca merg timp indelungat numai cu treptele I si II, la pornirea de pe loc, ceeea ce e destul de neplacut.
Cei de la service mi-au spus ca daca imi desfac masina (motorul), si se dovedeste ca piesa e stricata din vina mea, platesc si manopera si piesa. Plus ca imi ramane si masina vreo saptamana prin service.
Sfatul lor a fost sa mai merg asa pana aproape de iesirea din garantie, in speranta ca se crapa ceva si atunci sigur imi vor schimba tot. Seful de service mi-a spus sa ma rog sa mi se crape motorul cu luna doua inainte de expirarea garantiei. biggrin.gif
LE: DORU : si Opel-ul avea turbo. biggrin.gif
DORU
Seful service urmeaza linia de actiune pt Romania, adica intarzierea unor actiuni - de garantie sau nu, asta se constata la desfacerea ambreiajului. Eu unul nu as merge cu ambreiajul pana pica, pt ca sunt si situatii cand la disc uzat este afectat si volantul...iar la motorul tau probabilitatea aceasta este mai mare, din considerente logice. In Brasov nu e singurul service Audi din tara. Eu as mai incerca si la altul.
A K U
Tu chiar poti merge cu masina asa, stiind ca in fiecare moment poti ramane cu ea in drum? Seful de service ti-a zis sa te rogi sa-ti crape motorul cu putin inainte de terminarea garantiei? Atunci e un mare dobitoc. Foarte romaneste: de ce sa vedem care-i problema si s-o rezolvam, mai bine sa ne crape motorul sa-l schimbam cu totul. Da' daca-ti crapa la 2 zile dupa garantie, Doamne fereste? Daca sunt afectate si alte componente, cum zicea si Doru?
Baby Blues
La Ploiesti mi-au spus acelasi lucru. Daca e vina mea platesc. Eu de unde o sa stiu daca e vina mea sau e defect de fabricatie?
Luka
Spune-mi, te rog, ti se intampla doar cand motorul e rece( se aude suieratul pana se incalzeste) ori nu conteaza, se aude oricand?
Si inca ceva, se aude cand schimbi viteza (actionezi ambreiaj) sau oricand?
DORU
Un lucru este clar: rulmentul de presiune daca e vinovatul, sansele sa fie pe garantie sunt mai mari. Discutiile interpretabile se poarta pe tema discului si a placii presiunii, eventual asupra volantului bimasic.
Baby Blues
QUOTE (Luka @ Oct 10 2008, 11:13 AM) *
Spune-mi, te rog, ti se intampla doar cand motorul e rece( se aude suieratul pana se incalzeste) ori nu conteaza, se aude oricand?
Si inca ceva, se aude cand schimbi viteza (actionezi ambreiaj) sau oricand?

Se aude atunci cand merg mai mult timp in treptele inferioare (I si aII-a), sau dupa ce masina este incalzita si urc in rampa cu trepte inferioare. Zgomotul se aude numai cand dau drumul la pedala de ambreiaj in momentul cand este in tensiune , in cuplu.
Tarabostes
incearca atunci cand mergi mult in coloana cu deplasat masina doar cativa pasi sa cuplezi ambreiajul la o turatie cat mai mica si sa-l lasi sa patineze cat mai putin, mie service-ul mi-a spus ca ar fi vorba de supraincalzire si ca nu stiu ce material din componenta discului e responsabil de un ,,suierat,, asemanator
dar se intampla foarte rar, mai ales in zilele foarte calduroase cu mers in aglomeratie in regim 5 metri oprit/pornit si tot asa
daca, in aceeasi situatie, plec de pe loc la o turatie mai mica nu mai apare
Baby Blues
QUOTE (Tarabostes @ Oct 12 2008, 11:16 AM) *
incearca atunci cand mergi mult in coloana cu deplasat masina doar cativa pasi sa cuplezi ambreiajul la o turatie cat mai mica si sa-l lasi sa patineze cat mai putin, mie service-ul mi-a spus ca ar fi vorba de supraincalzire si ca nu stiu ce material din componenta discului e responsabil de un ,,suierat,, asemanator
dar se intampla foarte rar, mai ales in zilele foarte calduroase cu mers in aglomeratie in regim 5 metri oprit/pornit si tot asa
daca, in aceeasi situatie, plec de pe loc la o turatie mai mica nu mai apare

Cam astea sunt simptomele si la mine, numai ca suieratul se sude indiferent de tutratia la care schimb viteza, mai ales ca atunci cand merg in aglomeratie, mers 1-2 metri si oprit din nou, acceleratia o apesi foate putin.
Nu stiu ce sa mai zic si ce sa mai fac. Cred ca o sa astept sa treaca iarna si prin primavara pana iese din garantie o sa incerc sa gasesc un raspuns la service, indiferent cine va plati. Intrebasrea este cum pot eu sa fiu sigur de diagnosticul celor de la Audi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.