Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FORESTER diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
mr.d
Salut.

Am incercat sa ma informez daca pe viitor va exista si cutie automata me motorizarea diesel de la forester. Eu vreau neaparat cutie AT, iar daca pe diesel nu va fi atunci o sa trec la extreme, 2.5 XT AT, model cu care de altfel am cochetat de la inceput, dar n`am avut sansa sa fac drive test, chiar daca m`am "abonat" la drive test de 3 (TREI !!!) ori la SMT Pallade....

Aceasi intrebare ar fi si pt Outback`ul diesel....

De ce vreau AT neaparat...pai se stie...traficul infernal din Buc. m-a facut sa optez pt varianta asta (tatal meu, care voia tot subaru, si-a luat RAV4 2.0 AT...din simplul motiv ca la subaru nu a reusit sa faca drive test (chiar daca, ca si mine, a insistat la SMT sa faca) ... iar masina vreau sa zic ca se conduce de 10 ori mai usor ca diesel`ul meu, alfa romeo, cutie manuala smile.gif )
Valentin35722
Cutie automata pe diesel nu cred ca o sa vedem curand. Cutia "uzuala" cu 4 trepte nu cred ca ajunge pentru motorul diesel (ai vazut ca si cea manuala are acum 6 trepte in loc de "uzualul" 5).
Cat despre AT, e alegerea perfecta (parerea mea). Am At-ul de 2 ani (dupa 30 de ani de manuala) si nu asi mai trece inapoi...
mr.d
sincer sa fiu daca ar fi sa fac o alegere subiectiva nu as sta pe ganduri si as alege 2.5 xt, insa ma gandesc la forester diesel ca la o masina care sa fie folosita all day long (vreau sa scap de chestia cu masina de zi cu zi, masina de weekend, etc).
Daca e sa gandesc obiectiv, atunci am o problema legata de consumul motorizarii 2.5 xt, pentru ca a folosi acest motor in traficul din bucuresti am inteles, tot de pe acest forum sau cel dedicat subaru, ca e destul de costisitor, datorita consumului mare al acestei motorizari.
Una peste alta, alfa mea de 1.9 diesel consuma, in traficul urban, vara cu AC pornit, undeva la 8-10. Logan`ul 1.6 undeva la 9-10. Rav-ul 2.0 AT undeva la 11.
Daca as sti ca forester`ul nu ma arunca peste 14 atunci n`ar fi mare tragedie. Ar fi chiar ok. Insa 18-20 cum ziceau nush ce forumisti, e peste puterile mele.
Bestia_vera_nera
Nare cum sa fie atat.E exagerat.
Valentin35722
Nu e exagerat de loc. Sub 15 n-am scos niciodata in oras (si vorbesc despre Constanta, nu despre Bucuresti). Si a urcat si peste...
mr.d
Cu riscul de a divaga de la subiect, este adevarat ca forester my2009 2.5 xt are un consum mai mic decat modelul precedent ? Vali, tu ce model ai?

PS: cu AT`ul la diesel m-am lamurit; se pare ca nu va aparea prea curand ...
G e o r g e
este irelevant daca iti iei masina de 230cp si 6 secunde pana la suta (7.6 la noul AT X( ) consumul. acestea fiind spuse , daca vrei diesel neaparat ( ps cati km faci pe an ? ) trebuie sa iei in calcul ca diesel + AT cam cah .

de ce ? pentru ca un diesel mic + AT nu fac casa buna , arunca in combinatie si un AWD si masina va fi extrem de puturoasa .


Marius30562
Sunt im faza de a achizitiona un Forester in cca. o luna.
Bugetul alocat este de cca. 25.000 Euro CIP.

Problema pe care mi-o pun este daca sa fie 2.0 benzina sau 2.0 diesel - ambele in echiparea de mijloc (adica fara tapiterie din piele).

Peste cca. 2 saptamani intentionez sa fac un drive-test cu ambele variante de motorizare (daca or avea si diesel-ul la drive test).
Lasand la o parte consumul - 2-3 l/100 km in plus au in minus nu sunt o tragedie - care ar fi, in opinia voastra alegerea cea mai buna ?

Este cineva care sa fi condus ambele variante de motorizare ?
Stiu, diesel-ul e lansat de doar o saptamana dar totusi ...

Ma intereseaza in special comportamentul dinamic si confortul la drum intins.
Masina va face cca. 25.000 km /an, marea majoritate extraurban (ma rog, atat de extraurban cat se poate in Romania). Pentru ”frecat” prin oras este disponibila si va fi folosita o masina mai mica (Polo).

Cum se ”simte” motorul de 2.0 benzina, 150 CP la drum intins - demaraj 0-100, 80- 120, peste 120 km/h ?

Strict din punctul de vedere al comportamentului dinamic, credeti ca diesel-ul se comporta mai bine ?

Multumesc !
Valentin35722
@mr.d

Eu am MY07. Poate asa e declarat, dar diferenta (daca este) nu cred ca e mare.
Colonelu'
Am condus noul Forester 2.0i si nu mi-a placut cum accelera. Azi am condus Outback diesel si este altceva, adica mult superior in sensul bun si ceea ce asteapta un sofer de la masina sa. Cu Forester diesel sper sa fac un drive dupa ce il vor aduce la Iasi, pentru ca deocamdata nu au.

Raman in continuare la idea ca, pentru tractiunea permanenta de la Subaru, cel mai bine e sa ai un motor ce iti ofera un cuplu cat mai mare: 2.5XT sau 2.0D.
Marius30562
Tot ”sapand” pe net dupa informatii legate de Forester Diesel, am citit undeva cum ca pe langa diferenta data de motor, dieselul ar mai avea si suspensiile modificate fata de 2.0 benzina - in sensul ca au fost intarite (cel putin pe fata).
La fel se spune si despre directie - cum ca ar fi mai ferma (multi editori de pe la diferite reviste auto acuzau directia de la Foresterul nou ca fiind prea ”moale”).

PS: Stie cineva cum functioneaza ”auto leveling” la Forester ?
Mircea104901
Impresii dupa drive-test cu Forester 2.0D (comparat cu 2.0i model 2007) :
-ambreiajul mult mai moale (asistat foarte bine);
-franele : sunt asistate foarte bine, inclusiv la franarea de urgenta; franezi mult mai eficient cu mult mai putin efort. Da impresia ca se opreste mai repede.
-directia- este mult mai usoara(e asistata electric acum, fata de hidraulic la modelul vechi), dar nu mai da acelasi feed-back;
-suspensia: - mult mai soft, orientata mult spre confort; inclina mai puternic in viraje, dar stabilitatea este buna;
-cutia de viteze - parca agata putin, dar asta e problema la toate masinile Subaru noi- isi da drumul dupa 3000-5000 km; etajarea e buna, permite reprize bune;
-antifonarea este mai buna; inclusiv la socurile dure si bruste, care la modelul anterior se aud in habitaclu.
-motorul: ce pot sa zic, m-a impresionat placut. Trage vertiginos de pe la 2000rpm pana pe la 4300-4500rpm. Zona rosie e pe la 4700. Sunetul este fantastic- un marait nervos si un suierat aproape imperceptibil al turbinei. In habitaclu nu se simte ca e diesel.
Singurul lucru care nu-mi place este turbo-lag-ul care este omniprezent., dar cand incepe sa traga, trage lin si constant. Depasirile scurte se fac foarte rapid si fara efort.

Pe scurt: e o imbunatatire vizibila a modelului precedent in sensul confortului. Se conduce mult mai usor. Sportivitatea a fost sacrificata in favoarea confortului. Asta nu inseamna ca nu este o masina rapida in clasa ei. Nici pe departe. Eu zic ca se poate conduce cu efort mai putin la viteze mai ridicate decat 2.0i.
Dar, daca e sa o luam la limita(pe circuit), 2.0i este mai bun din toate punctele de vedere, mai putin consumul smile.gif

P.S. la masina de test-drive, consumul mediu afisat era de 7,0l/100km. In conditiile de test drive. (2.0i sub 11-12l/100km nu ar scadea teehee.gif )
Mircea104901
Impresia generala e ca se conduce o masina mai usoara. Soferul este mult mai izolat fata de conditiile drumului si fata de efortul masinii (feed-back-ul oferit este redus puternic). Senzatia este de "plutire" daca se poate numi asa.
In offroad nu am fost(nu am considerat necesar, deja stiu ce poate Forester), tind sa-i cred 100% pe cei de la test-drive.ro Articolul e aici:
http://www.drive-test.ro/?a=detaliu&m_...articole_masini
Marius30562
Pentru cei interesati - iata si ”povestea” motorului Boxer Diesel:
http://www.subarumotors.ro/docs/Boxer_Engineering_RO.pdf

mr.d
Am fost contactat de SMT pt drive test cu forester`ul 2.0d si 2.5 xt; probabil pe luni voi merge la ei. Voi reveni cu impresii.Comparatia nu o voi face cu forester pt ca nu am mai condus ci cu rav4 (pe care-l conduc destul de des) dar si cu alte suv`uri cu care am avut ocazia sa ma dau (crv, hyundai).

Marius30562
Astept cu interes impresiile tale.
Am fost si eu azi la Sibiu - vreau sa fac un drive-test comparativ cu 2.0 benzina si diesel.
Din pacate, in acest moment nu au disponibil pentru drive-test decat Forester-ul pe benzina.
Mi-au propus sa fac comparativul cu Outback-ul diesel care are acelasi motor.
Dar nu este aceeasi masina.
Si in plus, si cutiile de viteze sunt diferite (6 trepte la Forester fata de 5 la Outback).

PS: Are cineva listele de preturi la accesoriile pt. Forester ?
Am luat catalogil dar am uitat sa iau si listele de preturi.
mr.d
Revin cu impresii dupa drive test-ul de azi, cu forester diesel si forester 2.5 xt (ambele echipare de top).

1. Forester 2.5 xt - Masina rapida, cum era de asteptat, cu un demaraj foarte bun. Confortabila, directie buna, insonorizare buna. Am iesit pe autostrada, unde foarte usor am ajuns la viteza de 170-180 kmh. Sunetul boxerului turat la peste 5000 rpm face toti banii smile.gif
Ce m-a uimit in mod usor neplacut e ca in volan se simtea deja socul trecerii peste linii de tramvai sau gropi. Masina avea aprox. 10k km. Am vb cu tipul de la SMT (care trebuie sa mentionez ca a fost foarte amabil) si mi-a explicat ca e posibil sa fi aparut o problema ca urmare a exploatarii in regim f. sever in cadrul unor prezentari and so on).
2. Forester diesel. - M-a impresionat in mod f. placut. Nu ma asteptam la un diesel sa fie atat de silentios. Directie asistata, ambreiaj moale, insa atunci cand schimbi treptele de viteza ai impresia ca agata putin. Demaraj f bun, de unde am tras concluzia ca subaru (fata de alte marci) chiar are acei 147 cp pe masina si nu doar in acte.
Am iesit pe un camp cu gropi, balti, namoale. Nu chiar offroad dar nici asfalt. Mi-a placut cum se comporta masina. Am incercat sa nimeresc toate gropile si eventual pe cele mai mari. Cum spuneam, masina se simte f bine in conditii de acest gen.

Ce nu mi-a placut.
- Materialele la interior sunt, in parte, sub cele utilizate de alti concurenti.
- Faptul ca la schimbarea treptelor ai senzatia ca agata.

Per total eu cred ca e o masina foarte ok. Comparabil cu rav4 eu cred ca se discuta doar problema legata de gusturi, masinile semanand f mult intre ele. Iar preturile sunt si ele similare.
Inca nu sunt f hotarat, insa e f posibil ca urmatoarea masina sa fie forester diesel, in ciuda faptului ca imi doresc AT. Va fi un compromis care, sper eu, va merita.
M A R I A N
Un filmulet care imi este foarte drag ...

http://www.youtube.com/watch?v=jY3cZYre5oo
Marius30562
mr. d - multumesc pentru impresii.
Tocmai am fost anuntat ca saptamana viitoare am posibilitatea de a face un drive-test com ambele variante de motorizare de la Forester - adica ambele variante ce intra in calculele mele pt. achizitie - respectiv 2.0 benzina si 2.0 diesel.

In acest moment inclin spre diesel, desi in principiu nu sunt chiar deloc un fan al motorinei.
Prefer de departe benzina !
Dar, cum masina va fi folosita in special ca si masina de firma si mai rar de fun, aspectele privind economia de carburant au o pondere importanta (daca nu era asa, mergeam fara discutii pe 2.5 XT).

Diferenta de consum - cel putin cea declarata - de cca. 2 l/100 km mixt respectiv 3 l urban nu ar fi totusi o mare problema. Mi-e sa nu fie mult mai mare.

Mai important este comportamentul rutier.
Am vazut ca nu ai facut drive-test si cu benzinarul de 2 l, deci intrebarile mele se vor referi strict la diesel:
- Cum ti s-a parut demarajul - nu de pe loc, ci pe sosea, intr-o depasire sa spunem ?
- Referitor la cutia de viteze - tu spui ca gata putin, intr-un review de pe net (de la americani ce-i drept) apare ceva de genul: ”ca sa cuplezi I-a iti trebuie muschi, pentru a II-a .. noroc chior !” . Chiar asa e ?
Acest din urma aspect este cel care ma ”sperie” cel mai tare in comparatie cu benzinarul la care am inteles ca, cutia de viteze este bine etajata iar treptele se schimba usor si rapid.

Inca o intrebare - cum ti s-a parut comportamantul rutier la Forester comparativ cu CR-V (asta ar fi singura pe care as pune-o in balanta la achizitie) ?

Multumesc.
Mircea104901
Imi permit sa raspund eu la 2 intrebari:
-demarajul este bun. O data depasit turbo-lag-ul, motorul trage foarte bine, fara sa dea impresia ca e fortat. Depasirile de 2-3 masini vor fi o joaca de copii.
- cutia nu e chiar asa un dezastru. daca se intampla sa "agate", nu va impiedica intrarea in viteza. Si asta va fi doar temporar. Eu am benzina, modelul vechi, si mie mi-a facut aceeasi chestie cand a fost noua. Dupa vreo 3-4000km isi da drumul, si acum intra lejer.

Diferenta de consum va fi clar mai mare, nu ce e scris in carti. Ca si medie generala, eu estimez la vreo 3-3,5 l/100km intre benzina si diesel. La oras.... teehee.gif ...iti spun din experienta, cam 5-6l/100km in plus fata de diesel ia mai mult benzinarul.
Ca si consum, noul Forester diesel va lovi puternic cu cei sub 7% consum (Outlander ia cam 7,5-8%, modelul de 2.0d).
mr.d
Acum am observat ca de fapt, ceea ce am crezut eu ca am postat nu s-a...postat smile.gif

In fine, doream sa vin cu niste precizari si raspunsuri pt. marius.

Asadar:

1. Demarajul este surpinzator de bun pt un diesel de 147 cp; mie chiar mi-a placut. Ce mi-a placut si mai mult este ca are un demaraj liniar, fara sincope.
2. Cutia agata putin, dar nu cum spun "americanii". Eu chiar n`am avut probleme in schimbarea treptelor de viteza.
3. Consumul pe autostrada, la viteze intre 140-160 a fost de 9.8 ninja.gif masina avand aprox. 3800 km. Atentie, nu consum instant ci consum mediu in perioada cat am mers pe autostrada.
4. Comparativ cu CRV nu ma pot pronunta pt ca am mers putin cu aceasta masina. Comparativ cu rav insa sunt multe asemanari (ma refer la diesel pt ca 2.5 mi s`a parut ceva mai lipit de asfalt).
5. Directia e "moale" lucru care mie personal imi place. Bracajul e f bun pt o masina relativ mare. Banuiesc ca in mediu urban sau in offroad te ajuta f mult.

Per total eu zic ca merita achizitionata o asa masina. Eu mai astept putin. Am inteles ca in primavara va aparea un rav cu facelift si cutie AT pe diesel`ul 2.2 dcat de 177 cp. Suna tentant, sincer smile.gif
Marius30562
Tocmai am revenit de la drive-test cu Forester diesel.

Impresii ?la cald?:
1. Motorul trage excelent, turbo-lag-ul este aproape imperceptibil. Depasirile de la 80 km/h sau de la 120 km/h, se fac fara probleme.
2. Super fain ?Hill Holder?-ul !
3. Zero vibratii, zgomotul aproape insesizabil - super suieratul turbinei la peste 3000 ture;
4. Vizibilitate excelenta;
5. Se conduce practic aproape ca si o limuzina - nu ai senzatia ca esti catarat undeva pe un cap tractor;
6. Cutia agata intr-adevar. In special intrarea in tr. a IV-a necesita ceva efort. Dar nu extrem de deranjant si, in cele din urma este vorba de obisnuinta.
7. Directia fina si precisa.
8. Suspensiile mai tari decat la modelul de 2 l benzina.
9. Mi-a placut cotiera centrala culisabila ce permite pozitionarea optima pentru sustinerea bratului drept.
10. Consumul mediu afisat era de 6,8 l/100 km (masina era venita de ieri pt. drive-test)

Concluzia - saptamana viitoare, cu ajutorul lui Dumnezeu comand una !!!! cool.gif
M A R I A N
Felicitari! Faci superachizitie!

Ce conduci de obicei?
Marius30562
Sunt convins ca este o alegere buna.
Crede-ma, in ultimele doua luni am cercetat intens piata SUV-urilor in jur de 25.000 CIP.

Ca sa raspund la a doua intrebare, in prezent conduc un Chevrolet Kalos de 1.4 16V si, ocazional masina sotiei - un Polo Happy.

PS: Daca reusesc sa dau comanda in maximum 2 saptamini (depind de o incasare din surse bugetare confused.gif ), am o reducere de 1000 Euro din pretul CIP !!
vlademir
Bafta multa si asteptare usoara. Sunt convins ca ai facut o alegere care te va multumi pe deplin.
Marius30562
Multumesc !

Tocmai am fost anuntat ca este disponibila in stoc masina pe care o vreau: Forester 2.0 Diesel, nivel de echipare SX- VQ (adica fara piele), culoare albastru (Newport blue parca), interior Platinum.

Livrarea in prima decada a lunii Noiembrie.
Miercuri ma duc sa vad ce oferta de leasing imi fac si cat de repede se misca baietii ...
danpa
Ori nu am vazut eu raspunsul la intrebarea originala a topicului....ori.....
Deci...."FORESTER diesel, pe cand cutie AT ?" STIE CINEVA CEVA CONCRET?
Multumesc.
T u d o r
Am gasit aici cateva informatii. Cica peste vreo 2 ani.
danpa
Mersi Tudor. Atunci , mai astept....desi cred ca pana atunci imi iau LC120 ori LR Sport. Sunt super oferte la LAnd Rover!!!
Apropo, asta era masina ptr nevasta! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.