Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Concursul de pronosticuri - editia Singapore 2008
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Alex-F1
Night time is the right time... ninja.gif ....am ajuns s-o vedem si pe asta.... teehee.gif
20krpm
hmm, se pare ca iar a picat pe mine chestia cu intrebarea, si zau daca mai am imaginatie. sa-ncerc asa: care o sa fie numarul maxim de faruri pe care... nu. lasa. altceva. cine va trece primul linia de start / finish, dar nu prin pits, la inceputul turului 19?

alex: night time o fi right time for you, dar pentru mine cursa pica tot la 5 dimineata... sad.gif
20krpm
ba, cep ... e porcaria asta de circuit??... ingust, prafuit, alunecos (si nici n-au supporting races ca sa mai puna un pic de cauciuc pe asfalt), numa linii de marcaj peste tot... e o portiune care arata de parca ar trece printr-un garaj, sau printr-un depozit. daca iara ploua, cum ziceau acu 2-3 zile, iara iese un bambilici. sper sa fi ok toata lumea. ca idee de circuit de noapte a iesit misto, lumina e buna, unele echipe s-au pregatit si suplimentar, speedtv transmite in hd, dar ma tem ca o sa lipseasca taman spectacolul ala numit cursa.
Oana
mie imi place... acum nu stiu daca doar din cauza faptului ca e cursa de noapte, dar imi place... oricum luminile alea sunt atat de puternice ca numai night race nu e... trecand peste faptul ca e mai ingust, circuitul seamana cu valencia pe ici pe colo... si am observat si eu ca se cam aluneca, ceea ce o sa fie interesant... si am mai observat o chestie... de ce ies atatea scantei din masini?
LE... de abia acum am vazut si eu diferenta de fus orar...valeleu, o sa doarma pe ei in calificari...
20krpm
QUOTE (oana87995 @ Sep 26 2008, 12:34 PM) *
de ce ies atatea scantei din masini?


cred ca tu l-ai vazut pe bourdais cu scinteile dupa el. la un moment dat au dat niste transmisii radio intre el si echipa, in care se plingea ca n-are aderenta pe fata si ca masina pare prea inalta, si banui ca l-au coborit sa vada cum e asa. scinteile nu ies din masina, ci din placa aia de lemn care e sub shasiu, si care freaca de asfalt din cauza denivelarilor. e strada din oras, na...

ma ingrozeste circuitul asta. iesirea din pits e marcata foarte scurt, si pune masinile la viteza foarte mica exact in apex-ul primului viraj dupa linia dreapta de start. fara nici o protectie in fata celor care vin cu viteza. seabass se plingea ca si intrarea in pits e facuta prost, din cite ma prind eu e tot ceva de genul ca daca vrei sa intri tre sa frinezi puternic fix pe apex. iar daca ploua, nu stiu zau cum o sa fie cu chestia aia, ba sub pod, ba sub ceru liber, ba sub autostrada, ba sub ceru liber, ba in depozitu ala sau ce dracu e, ba sub ceru liber... o fi aratind singapore frumos si flashy, dar vorbim de masini de formula 1, nu de campionaul de karting al sectorului 4...
Oana
normal ca nu ies scantei din masina, dar nu trebuia sa citesti si tu mot a mot... totusi cred ca nu doar de la bordais ieseau scantei, parca am mai vazut la cineva... un red bull daca nu ma insel, ca de asta mi s-a si parut ciudat... atatea scantei m-am mai vazut de la senna incoace:)
daca ploua clar va fi haos, dar nu cred ca asta e o noutate in f1... plus ca nu e singurul circuit care are zone acoperite... ca are multe, asta e altceva... dar sunt si foarte scurte...
Alex-F1
Scanteile pot fi din cauza ca pe acest circuit echipele folosesc un downforce chiar mai mare ca la Monte Carlo, suspensii moi, deci la viteza masina va fi puternic presata spre sol, iar toate astea corelate cu denivelarile "care este", dau acel frumos foc de artificii din spatele masinilor! Oana a zis ca nu se pricepe prea tare la tehnica, dar daca i se explica bine, pricepe orice.....nah sper ca io am explicat bine.... whistling.gif Daca va ploua, va fi crunt.....deci io sper sa fie uscat, ca nu vreau sa vad accidente periculoase.... ninja.gif
20krpm
ma, nush ce sa zic. mclaren-urile par ca merg mai bine pe vreme mai racoroasa. (sau numa pe ploaie merg mai bine oare? ca in ultimele etape racoare si ploaie a fost totuna.) cea mai multa experienta in genu asta de curse, pe strazi de oras cu cocoloashe, ar trebui teoretic sa o aiba bourdais, da atita se plinge omu ala toata ziua ca mi-am cam pierdut increderea in el. cant he man up and drive the car that he friggin gets?... mi-e groaza de accidente - si de chestia ca accidentele o sa scoata masini din cursa, si de accidente care aduc safety car-ul pe circuit. (la chestia asta cu safety car-u intrebati-l pe azazel, ca el stie sigur ce si cum.) pe urma ma gindesc ca in boxe se pot intimpla o multime de lucruri... e noapte, mai intuneric din loc in loc, e vorba si de bioritmurile mecanicilor.

daca e sa consider ca valencia se mai intimpla odata, si deci in ciuda tuturor probabilitatilor de accidente n-o sa se intimple mai nimic serios, ar trebui sa fie cam asa:
1. HAM
2. MAS
3. KUB
4. RAI
5. ALO
6. TRU
7. VET
8. GLO
ce nu-mi place sa bag pronosticuri asa, labile...
pole: MAS
fast: VET
finish: 16
p1/lap19: (ba ce intrebare am pus, nici io nu stiu ce sa raspund la ea...) HAM

Oana
1 massa
2 alonso
3 hamilton
4 rosberg
5 kubica
6 kovalainen
7 raikkonen
8 heidfeld

pole - hamilton
fast - kimi
finish - 15
q - massa
laurentiu
Chiar nu mai stiu ce pronosticuri sa fac. confused.gif
Sper totusi sa-i avantajeze pe cei de la Ferrari cursa asta. So:
1. Rai
2. Massa
3. Ham
4. Hei
5. Alo
6.Kub
7. Kov
8. Vettel

pleaca din pole: massa
fastest lap: rai
termina: 18
raspuns: Rai
20krpm
de ce ma temeam, aia s-a-ntimplat: n-am vazut prea multa cursa azi, dar damn! arata fain smile.gif
OvidiuH
S-a facut intr-un fel dreptate prin cursa de ieri. I-au ajuns pomenile pe cei de la Ferrari.
Oana
mi-au mai trecut nervii, asa ca ma chinui sa comentez putin cursa, care a fost un cosmar... daca va vine sa credeti, si sa faceti bine sa notati in calendar ziua asta, a fost ptr prima data cand m-am bucurat ca alonso a castigat o cursa... oricum, ce se putea intampla mai rau deja se intamplase la ferrari, asa ca o victorie a lui hamilton nu ar fi fost decat un bonus...
ferrari au nevoie ca cineva sa vina sa faca ordine acolo, ca pana acum au cam mers din inertie... totusi, decaderea asta mi se pare cam brusca... ce draq se intampla la boxe? de ce ferrari insista sa mearga pe sistemul ala de avertizare la pit stop, atata timp cat s-a vazut ca da buleala? probabil ca trebuia sa se intample o chestie de genul asta ca sa le vina mintea la cap, ca ce s-a intamplat in valencia nu era de ajuns... ce frumos a evitat coulthard plecarea cu furtunul dupa el cand i-a picat lollipop-ul in cap si ce urat au decurs lucrurile la ferrari, fara lollipop... interesant e ca le-a intrat morcovul, in sfarsit, iar la a doua oprire a lui kimi au renuntat la butonul verde... sa vedem pana cand...
sambata chiar i-am spus unui prieten ca alonso si rosberg vor fi pe podium, dar mi s-a parut totusi imposibil sa se intample asta... oricum, ma bucur enorm ptr rosberg, care a reusit sa stea in fata chiar si dupa o penalizare... e adevarat ca SC e cel care decide soarta unei curse, dar au mai fost si altii in fata si nu au reusit sa stea acolo... cat despre alonso, ma distreaza ipotezele ce se vehiculeaza acum, cum ca accidentul lui piquet ar fi fost programat... imposibil... nimeni nu avea cum sa stie cum ar fi decurs lucrurile sub SC... dar na, fiecare cu imaginatia lui....
despre massa, inca mai sper ca va deveni campion, iar daca va pierde, echipa l-a ajutat foarte mult sa se intample asta...
klm
CITAT(oana87995 @ Sep 30 2008, 01:06 PM) *
mi-au mai trecut nervii [...] a fost ptr prima data cand m-am bucurat ca alonso a castigat o cursa...

La fel si eu pana aici.
CITAT(oana87995 @ Sep 30 2008, 01:06 PM) *
cat despre alonso, ma distreaza ipotezele ce se vehiculeaza acum, cum ca accidentul lui piquet ar fi fost programat... imposibil...

Statea mintea mea si gandea acelasi lucru, apoi mi-a revenit gandirea logica si am ras putin de ea.
Cel mai mult si cel mai mult m-am enervat ca am vazut cursa pe internet pe un post americanesc si odata cu intrarile la pit-uri a inceput si reclama verymad.gif si m-am trezit cu Massa ultimul si Raikkonen tot pe acolo de habar n-aveam ce s-a intamplat (am vazut doar reluarea cu pit-ul lui Massa si Raikkonen in fundul lui). Incep sa-l apreciez pe Alonso din ce in ce mai mult, in ciuda faptului ca sezoanele trecute il consideram persona non grata; nu pentru ca reuseste sa castige ci pentru ca reuseste sa castige cu masina aia adoptand niste strategii indraznete si de multe ori foarte productive; de la MS nu prea am mai vazut asa ceva.
Raikkonen a dat iar o lectie de cum se merge repede, Hamilton nu stiu cum a reusit sa ajunga pe acolo pe sus (am vb la telefon cateva minute bune+reclama) si apoi am fost martorii altei lectii despre cum se renunta la lupta pentru titlu: te zgarii de perete.
Daca am inteles macar o parte din felul de a fi al lui Alonso nu cred ca poate sta 2 ani de zile fara sa se lupte pentru titlu; e clar ca Raikkonen a renuntat la trofeul acestui an si isi va pregati planul de atac pentru anul viitor; oricare din cei 2 care va castiga titlul (Massa sau Hamilton) va tine ca la anul sa si-l apere; Kubica este capabil de surprize placute; Vettel, dupa ce ne-a aratat talentul, poate sa faca fata si stresului, sa vedem ce reuseste cu o motorizare pe masura; Toyota, dupa 4 mld de euroi, arata o crestere de forma - deci campionatul de anul viitor are toate ingredientele de a fi fooooarte interesant.
20krpm
de ce ma, ca alonso e bun ca sofer. ca are gura spurcata si ca e nesuferit e cu totul alta chestie. iar sezonul asta, cum masina si-asa n-a avut, numa strategia a fost de el. a tot riscat schimbari si alimentari care mai de care mai neobisnuite, doar doar o iesi ceva, si uite ca dupa vreo 5-6 incercari i-a iesit una. e si asta o varianta, si e clar ca nu joci asa ca sa cistigi un campionat, ci numa o cursa doua acolo. asa ca anul asta mai degraba i-as spune high roller decit mare campion.

acu nici 3 saptamini intrebam pe cineva care ar fi probabilitatea ca vettel sa termine campionatul in primii 8. e? e? smile.gif si daca alonso si cu strategia lui faceau rahatu praf weekendul asta, era tied pe pozitia 7, imediat dupa masinile serioase din f1. si de altfel cred ca e chiar posibil sa termine acolo pina la urma.
AZAZEL
alonso va termina f probabil campionatul pe pozitia 7 adica imdeiat dupa pilotii cu masini serioase iar asta spune multe despre el. posibil sa termine campionatul cu peste 10 puncte avans fata de pozitia 8.

chiar nu mai stiu ce sa spun de raikkonen. e clar ca omul poate merge repede. o poate face cum nimeni de pe pista nu poate iar dovada este ca are 10 fastest lap-uri din 15 posibile . cate doua mai au heidfeld si kovalainen iar massa are un fastest lap. in malaysia, lui raikkonen ii mai trebuiau 0.039 pt a bate fastest lap-ul lui heidfeld.

4 curse la rand fara puncte a mai avut la sauber in 2001 cand era debutant si cand sistemul de punctaj acorda puncte doar la primii 6 ca altfel ar fi fost 3 curse la rand fara puncte.
in 2002 la mclaren a mai avut 4 curse la rand fara puncte si asta nu din cauza sistemului de punctaj.

astept anul viitor.
Oana
sa inteleg ca in sfarsit ti-ai dat seama ca kimi nu o sa iasa campion anul asta? cred ca pana si el renuntase de mult la idee si tu tot inca mai sperai tongue.gif acum nu stiu ce naiba sa mai zic de el, ca degeaba e rapid daca nu si cerebral... a vrut el neaparat sa-l faca pe glock... auzi, cica il astepta sa greseasca... na, ca pana la urma tot el a gresit si in ultima vreme o face de parca ar fi incepator... oricine mai are si perioade proaste, dar parca la el nu se mai termina...
prima reactie pe care am avut-o cand a pupat zidu' a fost: "astuia i-au prelungit ferrari contractul pana-n 2010?" verymad.gif
alonso... hm, de acum inainte va straluci in tacere... cred ca cea mai buna alegere pe care ar putea sa o faca e sa ramana la renault... poate, poate, peste multi ani, se va uita bmw la el, ca la alta echipa mai de top oricum nu va ajunge...
si uitasem sa precize o treaba... cat mi-a fost mie hamilton de simpatic, a cam inceput sa semene cu alonso pe pista, ceea ce nu prea imi place... sper sa nu sara calul totusi si sa devin rasista whistling.gif
AZAZEL
oana, eu zic ca oricine si-l doreste pe alonso in echipa.

bmw o lalaie cu anuntarea pilotilor insa cred ca heidfeld este in pericol cu toate ca acest tip este ok.
asa cum am spus, ma astept ca heidfeld sa adune mai multe puncte in acest an comparativ cu kubica iar daca nu o va face va pierde probabil f aproape. heidfeld nu e un tip sa straluceasca pe cand kubica si alonso sunt.
ma astept ca alonso sa ajunga la bmw. chiar nu stiu de ce si-ar prelungi contactul alonso cu renault pt ca e clar ca renault nu e o masina capabila sa castige iar victoria lui alonso este o semintamplare.

apropo de conspiratia cu piquet si safety car.
in barul in care am vazut cursa era si un australian care, dupa max 3 tururi de la accidentul lui piqueta spus ca ar putea fi o conspiratie. tipul era superbazat pt ca imediat dupa accidentul lui piquet a spus ca alonso si cei de la red bull vvor fi la conducerea cursei imediat. a compilat concluzia asta in max 1 minut cu toate ca in momentul accidentului lui piquet, alonso si cei doi de la red bull erau mai jos de pozitia 15.

nu stiu cati dintre noi si-au dat seama la un minut de la accidentul lui piquet ca alonso va fi in pozitia de a castiga cursa. eu nu.
20krpm
QUOTE (oana87995 @ Sep 30 2008, 02:30 PM) *
si uitasem sa precize o treaba... cat mi-a fost mie hamilton de simpatic, a cam inceput sa semene cu alonso pe pista, ceea ce nu prea imi place... sper sa nu sara calul totusi si sa devin rasista whistling.gif

nu e vorba de rasism. la monza s-a vazut clar chestia asta la hamilton, cind l-a depasit pe glock si l-a scos in exterior pe iarba, si cind l-a depasit pe alonso si a taiat extrem de scurt in fata lui. hamilton incearca sa-si impuna pozitia aia de "cind ma vedeti in retrovizoare ati face bine sa va dati la o parte". vrea sa isi arate dominatia, si sa-si masoare nu zic ce cu ceilalti. si in privinta asta nu seamana cu alonso - schemele lu alonso sint in afara circuitului, nu pe circuit, si d-asta nu pot sa-l sufar. la chestia asta hamilton seamana cu schumacher.

apropo, contractul lui alonso e facut de asa natura incit, daca renault ca echipa obtine rezultate nesatisfacatoare, el e liber sa plece fara obligatii. am auzit weekendul asta si ce inseamna, in detaliu, "rezultate nesatisfacatoare" in conditiile contractului respectiv: locul 5 sau mai jos. asa ca inca nu e liber de obligatii. ma-ndoiesc ca alonso are unde sa plece, afara de cazul in care vrea sa forteze o intrare la toyota. la bmw? la felul cum il apreciaza peter sauber si cu mario theissen, nu-l primeste nimeni. la ferrari? nu, desi inca mai consider ca ferrari a facut o mare gresala ca nu l-au luat. la mclaren? nu. (uite-asa, nu. d-aia.) la red bull? nu cred ca i-ar conveni lui, pentru ca red bull platesc putin, si-ar merge tot cu motor renault si cu sasiu mai prost. asa ca in conditiile actuale mai bine sta unde e, ca nu prea e cost effective sa ii puna pe toyota sa le plateasca lu trulli sau lu glock, si apoi sa plateasca si la renault ca sa-l bail out.

(edit: butcherisem numele lu mario theissen.)
klm
20krpm, crede-ma ca niciodata nu am fost partizanul lui Alonso, MS reusea sa eclipseze orice talent insa ma uit la clasa pe care o afiseaza pe circuitele tehnice, la felul cum au evoluat echipele (si McLaren si Renault) cand a alergat pentru ele si chiar este un pilot bun care merita o echipa competitiva; Hamilton este cocos in fata masinilor din echipele mai slabe, cum gaseste pe cineva cu cojones se pierde spre deosebire de Shumi care facea asa cu toata lumea (inclusiv colegii de echipa), probabil ca ar fi pupat vibratoarele la un start de langa MS sau Montoya.
Cred ca singurul lucru pe care l-as regreta in cazul in care ar castiga Massa ar fi faptul ca Alonso ar pierde sansa de a ajunge la Ferarri anul viitor.

AZAZEL
eu ma indoiesc ca massa va castiga titlul. poate doar daca face hamilton o boacana.
practic eu zic ca nu are sanse de a castiga decat cursa din brazilia.

si de unde ai scos-o ca daca massa nu devine campion mondial va fi debarcat de ferrari?!
20krpm
ma klm, in privinta lu alonso asta am spus si eu. in privinta lu hamilton ai dreptate numa ca ai ramas cu aprecierile la cursele de anu trecut. hamilton s-a maturizat binisor. si daca poti, cind ai vreme, explica ce-ai vrut sa zici aici:
QUOTE (klm @ Oct 1 2008, 02:06 AM) *
Hamilton este cocos in fata masinilor din echipele mai slabe, cum gaseste pe cineva cu cojones se pierde spre deosebire de Shumi care facea asa cu toata lumea

si aia cu pupatu vibratoarelor, daca nu te superi.
klm
CITAT(AZAZEL @ Oct 1 2008, 03:47 PM) *
si de unde ai scos-o ca daca massa nu devine campion mondial va fi debarcat de ferrari?!

N-am scos-o de nicaieri, doar ca e o speranta de-ale mele sa-l vad acolo pe Alonso wink.gif .

20krpm, in mare parte aprecierea mea legata de Hamilton chiar este influentata de parcursul sezonului trecut insa nici acum nu l-am vazut mai breaz, se multumeste sa ia puncte la fel ca sezonul trecut (nu uita ca la un moment dat in 2007 a fost pe locul 1 fara sa aiba macar o victorie), aduce mai multe beneficii echipei prin stilul sau: daca face o boacana trage pana ia macar un punct si apoi se multumeste cu ce mai pica spre deosebire de spectacolele facute de Shumacher sau Senna care rupeau masinile in doua ca sa castige (diferenta de stil sta si in modul de punctare: de ce sa te agiti sa castigi cand locul 2 iti aduce aproape la fel de multe puncte?) Recunosc in el un pilot inteligent si foarte valoros insa nu-mi place.
Stii starturile lui Shumacher sau ale lui Montoya, crezi ca ar fi avut o viata la fel de usoara ca acum?
20krpm
ma rog, ce pot sa spun e ca parerea ta e pe dos fata de cea a majoritatii. in general lumea ii reproseaza lui hamilton ca e impulsiv si on the button, ca nu se poate multumi cu citeva puncte, si ca tot timpul se baga prosteste si periculos in niste lupte care nu-i aduc mare brinza. asta fiind o parere mai raspindita in urma curselor de anul trecut. spre deosebire de tine, mie imi place foarte mult de hamilton, si de felul smooth in care conduce, insa agreez total parerea ca e cascat la momentul oportun, ca se baga in niste chestii uitind de scopul cursei si campionatului, si ca devine de multe ori penibil. anul trecut a avut campionatul in mina pentru ca merge foarte bine, si l-a pierdut e pentru ca era un stupid rookie. anul asta mi se pare ca a mai crescut un pic, dar inca nu e suficient. norocul lui ca nu are competitie.

in alta ordine de idei, consider ca pina si adrian sutil are o treaba mult mai dificila cu starturile decit aveau schumacher si montoya. la start adrian sutil trebuie sa controleze derapajul rotilor din spate din acceleratie, sa schimbe vitezele optim, si in acelasi timp sa fie atent si la traficul din fata [strikeout]si din spate[/strikeout]. schumacher si montoya trebuiau sa aiba grija sa angajeze launch control-ul cind incepeau sa se aprinda lampile rosii, si dupa aia sa apese acceleratia in fund si tina apasata clapeta de "up" a schimbatorului de viteze. sa ma scuzi, mai mult talent aplicat de adrian sutil la faza asta.

asa cum te rugasem mai devreme, poate vrei sa explici odata cum e chestia cu hamilton si cu schumacher care facea asa la toata lumea, si mai ales aia cu pupatul vibratoarelor.
klm
Pai sa vedem: anul trecut s-a cam multumit cu locurile secundare; nu inteleg cum de te poti bate ca sa ajungi pe 2-3 si te opresti acolo! (adica exact ce ai zis si tu: "tot timpul se baga prosteste si periculos in niste lupte care nu-i aduc mare brinza" dar cand ajunge sus se pierde sau nu vrea/poate sa forteze victoria).
Starturile constituie una din placerile mele si am observat ca Shumacher nu tinea cont de nimeni cand pleca, avea trasee care faceau aproape imposibil un take-over in primii metri ba mai mult, daca-mi amintesc bine, pilotul care pleca de pe 2 trebuia sa se lupte sa-si pastreze locul (daca nu era Barrichello).
f1anatic
Si ca veni vorba ca daca cistiga sau nu cistiga campionatul, ala sau alalalt va fi debarcat de Ferrari. Teoretic toti sint contractati pina in 2010: Massa, Raikkonen, Gene, Badoer, Schumacher si inca un prizlea. Si asta nu inseamna nimic insa...deoarece Ferrari isi permite financiar sa il plateasca pe Raikkonen sau Massa pina in 2010 dar sa le spuna frumos si in fata ca nu au nevoie de serviciile lor in 2009. Pur si simplu, li s-a dat salariul pe un an inainte de concediere. Si daca vor sa fie si mai ticalosi, il pun pe bara un an de zile: e contractat dom'le Raikkonen cu noi. Insa noi avem nevoie de Luca Badoer sa conduca la curse. Nu ca nu s-ar mai fi intimplat tranzactii la nivel inalt intre echipe sau ruperi de contract in mijlocul sezonului: Montoya, Villeneuve ca exemple recente.
klm
CITAT(f1anatic @ Oct 3 2008, 04:50 PM) *
te rugam cu interes deosebit, sa ne explici faza in cuvinte non-pornografice si pe intelesul oricui.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif , limba asta romaneasca, bat-o vina!
Click to view attachment
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.