Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Stiri auto pe scurt
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
20krpm
toyota a diversificat (la extrem) gama prius.

Click to view attachment

fair use: http://www.autoblog.com/2012/01/17/toyota-...-for-the-woods/
Titi1988
rad de nu mai pot....
http://www.autoblog.com/photos/toyota-priu...#photo-4755473/

doar mie mis e pare ca arata ca o p.... gigantica pe un prius 36182451.gif)))))))))))))))))))))
Seri
Tata poarta discutii pentru construirea unei fabrici la Jucu (remember Nokia) langa Cluj, investitie ce s-ar putea ridica la 1 miliard de euro:
http://www.autoevolution.com/news/tata-mot...lity-54496.html

Oare pregateste Jaguar un model low cost? happy.gif
James Kilowatt
Vor sa acapereze piata inaintea lui Geely.
Seri
Tata oricum are o istorie si imagine mai solida decat orice chinezi, chiar si in Europa.

Eu sper ca pe lista de pretentii sa fie si finalizarea tronsonului de autostrada Oradea-Cluj.
mircanu
Cica honda o sa ofera garantie un milion de km sau 10 ani la noul model de civic pe motorina. 1.6 dtec de 120 cp. interesant.

http://incomemagazine.ro/articole/honda-la...on-de-kilometri
James Kilowatt
Uite unii care n-au abandonat berlinele in favoarea SUV-urilor

http://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/alf...nine-new-alfas/

Motor V6 turbo, cai multi, suta in mai putin de 4s, interior premium si rwd pur. Cam ca urmatoarea mea masina biggrin.gif
Mircea104901
Ce părere aveti despre Scandalul Volkswagen?
VAG văd că și cu ocaua nu se joacă, ce oca mică? La scară mare tată!. Deși în ultima perioadă aveam impresia (cel puțin începusem să-mi fac) că mai fac câte ceva si pentru clienți, mai oferă câte un produs nou și bun/corect.
Cu asta și-au cam dat cu tifla-n cap, și au pus pe tapet intenția lor: păcălim cât putem, doar să vindem cât mai mult.
Nu vreau să fiu malițios, dar cred că urmează un cutremur major pentru ei, poate chiar faliment/divizare?!?!
James Kilowatt
Eu sunt de parere ca daca cineva face o ancheta serioasa la tot ce inseamna norme Euro de poluare vs emisii reale in Europa s-a dus dracului intreaga industrie. Noroc ca n-are nimeni curajul sa faca asa ceva si sa-si asume raspunderea.

La americani rahatul a explodat pentru ca una la mana nu-i doare asa de tare daca un dieselist are probleme, si a doua la mana ca normele lor sunt la nivelul celor Euro6 de mai bine de 10 ani.

Cycle beatingul si testarea masinilor intr-un mod de management nerealist pentru stabilirea emisiilor s-a discutat inclusiv pe forumul asta de nenumarate ori. Eu sunt dispus sa pariez ca niciun motor diesel fara injectie de uree nu respecta emisia de NOx Euro6 in viata reala, ci ca respectarea s-a facut dintr-un management al motorului intr-un mod de "test" (temp de combustie scazuta, amestec poate mai bogat), si ca nu vorbim de o diferenta acolo de 10% ci de una mult mai mare.
Am vazut un studiu elvetian facut durata a 10 ani in care au masurat emisiile in timp real. Unele emisii au scazut dramatic (cea de CO de exemplu) insa cea reala de NOx a tot crescut desi in 10 ani parcul auto a evoluat. Probabil ca odata cu Euro6 va exista o scadere fata de euro 1-5 insa probabil ca pana nu se generalizeaza un dispozitiv anti-nox "pasiv" cum a fost catalizatorul de CO sau filtru de particule se va fura in continuare prin "optimizari" care sunt active doar in modul de test. Dieselul face minuni la randament fix din aceleasi motive care duc la formarea de NOx...

Eu personal cred ca Euro1 a fost util, a impus catalizatorul care si-a facut treaba, CO-ul s-a redus drastic si real.
Euro 2-3-4 s-a frecat mangalul.
Euro5 iar e bun pentru ca a dus la obligativitatea filtrului de particule.
Euro6 e un pas inainte cu NOx-ul insa cred ca a lasat o portita de scapare pentru motoarele mici (sub 2L) ca sa nu le scoata din competitie prin cresterea costului data de motanrea unei instalatii scumpe de depoluare (gen uree). E deci un compromis. Daca de la Euro6b sau 7 instalatia asta se generalizeaza (si eventual se scad particulele la noile benzinare cu injectie directa) atunci e un lucru bu, insa deocamdata atata timp cat se vand diesel Euro6 fara o treaba gen Adblue (sau alta) cred ca ramane in compromis.
f1anatic
Eu unul ma bucur ca s-a imprastiat rahatul. VW a avut anumite avantaje comerciale toti acesti ani. Dupa cum spune si James, nu ne doare atit de tare de diesel. Ani de zile VW a fost singurul producator sa ofere un LDE (light duty engine) motoare diesel mici pe masinile din productie. Ce trimbitau ? Torque and Fuel Economy. Well se pare ca avantajele motorului diesel (reale de altfel, la modul general) erau amplificate de aceste sisteme care alterau emisiile in mod selectiv. Deci probabil cuplul si economia de motorina reala sint afectate semnificativ. Modelele mai vechi cca 2009-2010 nici nu foloseau AdBlue (urea injection) si banuiesc ca modelele afectate de scandal foloseau mai putin aditiv decit ar fi trebuit.

All in in - au trisat si trebuiesc pedepsiti. Dar povestea e mai veche. Se pare ca a inceput pe la sfirsitul anului 2014 cind VW a fost abordata sa modifice parametrii de operare. Si dupa ce VW a propus o noua calibrare, si alte teste au fost facute, a devenit clar ca explicatiile celor de la VW nu explica realitatea emisiilor mai mari. Pina la coada au recunoscut, cind li s-a spus ca nu mai pot vinde motoare diesel in USA incepind cu MY 2016.

Acum VW a pus un STOP SALE pentru toate masinile cu motoare 2.0 TDI. De abia astept procesele civile intentate de persoanele care nu vor putea sa isi inregistreze masinile (annual) pt ca nu se comformeaza normelor de poluare, si/sau pentru valoarea scazuta a automobilului, pentru reclama falasa etc. Va fi interesant.

Mai grave sint implicatiile asupra Formulei 1. VW parca era in tratative cu Red Bull pt. 2017 si cred ca vor abandona idea de a intra in F1.
James Kilowatt
Chestia e ca (dupa mine) performantele (putere si randamentul) motorului si emisia strict de oxizi de azot - NOx sunt invers proportionale. Poti reduce emisia de NOx din managementul motorului scazand performantele motorului , si invers. Nu inseamna ca daca au trisat la unii poluanti gen NOx asta inseamna ca si consumul e neaparat mai mare, strict in acelasi ciclu de test.
Insa un super motor dpdv al randamentului in mod sigur "natural" va genera NOx. Dieselul are randament bun pentru ca unthrottled si n-are pompaj, pentru ca amestec sarac (sau foarte sarac), pentru ca compresie mare si temperaturi inalte de combustie, aka fix factorii care genereaza NOx. Si daca NOx-ul ala nu-l elimini "activ" in mod sigur un motor super economic va emite mai mult. Daca obligi constructorul sa bage un dispozitiv "prost" cum e catalizatorul, filtrul de particule sau reactorul cu uree ai o sansa sa rezolvi problema, insa daca ii lasi posibilitatea sa reduca poluantii doar din managementul motorului, cel putin pe partea de NOx sigur te va fraieri pentru simplul motiv ca un motor diesel care sa nu emita NOx in mod "natural" e naspa.

Intr-un alt domeniu se incearca reducerea NOx-ului imbunatatind combustia, in asa fel incat sa ajungi la o temperatura cat mai ridicata peste tot insa fara sa depasesti valoarea critica nicaieri. Insa asta duce la evolutii asimtotice, castigul pe care il poti avea e din ce in ce mai mic cu efort din ce in ce mai mare.
Ori cel putin in Europa Euro6 e "revolutie" in emisia de NOx, nu evolutie, si nu cred ca vreunul poate respecta normele fara tehnologii "noi" gen uree, ci doar din imbunatatarirea alora existente. De asta ziceam mai sus ca am foarte mari dubii ca vreunul din motoarele diesel E6 fara uree (in general cele mici) chiar respecta norma de-adevaratelea.

Poate la voi peste ocean vine tribunalu' si ii obliga sa faca masinile conforme, adica sa le schimbe filtrele de particule, sau sa le bage instalatie cu adblue, sau mai stiu eu ce functie de ce poluanti depasesc. AR fi interesant de vazut daca sunt in stare.
James Kilowatt
Apropo, din cate inteleg nebuneala a plecat de fapt din Europa, doar ca de reactionat au reactionat americanii.

IA uitati ce studiu frumos (si recent) am gasit, facut si in EU si in US:
http://www.theicct.org/sites/default/files...rs_20141013.pdf
Mircea104901
Eu sunt mai mult interesat de ce se va intampla ca urmare a acestui scandal din punct de vedere economic, mai putin tehnic. E clar ca dieselul are si parti proaste (NOx), cu influente semnificative asupra sanatatii in zonele intens circulate. E treaba autoritatilor sa impuna norme mai stricte, si a inginerilor sa faca motoarele sa le respecte.
Ideea e ca VAG au mintit cu buna stiinta, au indus idei eronate. Au facut ce zic eu de mai de mult: in loc sa aloce mult mai mult in cercetare (tehnologii noi), i-au bagat in marketing.
Sunt curios de efecte.
James Kilowatt
Autoritatile au impus niste norme care au permis motoarelor diesel sa polueze, desi existau alternative disponibile (a se citi "benzinare" biggrin.gif).
Simplul fapt ca normele sunt diferite functie de tipul motorului mie unuia mi se par o fractura a logicii, de parca poluantii vor tine cont de originea lor atunci cand te omoara.

Pe langa normele permisive cu dieselul, la controalele tehnice periodice nu se verifica absolut nimic pe partea de poluare la diesele. Stricto senso. Testul ala de opacitate a fumului e o gluma proasta, (un EGR blocat chiar imbunatateste rezultatul testului), poti trece fara probleme de ITP cam peste tot in Europa cu un diesel fara catalizator, fara egr, fara nimic, in mare daca n-are pistoanele sparte nu il opreste nimeni sa circule. Adica peste 50% din parcul auto, si in plus cele care inerent sunt mai poluante de fapt nu sunt testate la ITP dpdv al poluarii.

Mai mult, unele autoritati au inceput sa lanseze zvonuri anti-diesel, taman cand dieselul a inceput sa devina mai curat, si benzinarele mai jegoase.

Asta ca la ce sa te mai astepti de la autoritati?
klm
Cei de la VAG nu facusera un motor care functioneaza cu apa?
James Kilowatt
Ba da, be baza unor lucrari secrete ale lui Tesla si Davidoni. Insa nu l-au lasat petrolistii sa-l scoata pe piata!
James Kilowatt
Am gasit unul si mai proaspat, foarte interesant:

http://www.theicct.org/sites/default/files...%2009152015.pdf

Astia spun cateva chestii interesante: In primul rand dau nume si ... nu spun modele, insa dau suficiente indicii cat sa ghicesti motorul.

- Hyundai, Volvo Reno suck biggrin.gif BMW rulez.
- 55% dintre masinile vandute in Europa au tehnologia aia cu "capcana cu zeolit" (LNT), cea care FURA la greu in test (inclusiv la BWM, chiar daca rezultatele nu-s dezastruoase). Trec cu brio testul standard, cu emisii la jumate fata de cele legale,insa la un test tot standard, insa modificat au cele mai proaste rezultate (depasesc si de 10 ori). PE strada probabil sunt dezastru.

- Tehnologia cu uree (selective catalityc - SCR si cea pe baza de EGR aka Mazda) se comporta relativ bine si relativ constant si in "lumea reala".

Si cel mai important, chestie pe care eu o predic de multa vreme in discutiile automobilistice pe forumuri si in afara lor, se pare ca din 2017 se vor introduce si teste PE STRADA (RDE). Probabil ca abia atunci se vor produce diesele "cinstite", si sunt curios daca vor supravietui pe masinile mici. Daca reusesc sa le faca din EGR/cilindri (metoda Mazda de exemplu) probabil vor supravietui, daca sunt obligati sa mearga tot pe uree si catalizatoare scumpe raportat la pretul masinii s-ar putea sa inceapa sa devina neinteresante economic pe masini mici .

Datele sunt pe baza de ADAC, si ma intreb daca asunt 100% obiective si nu cumva date sunt "filtrate". De exemplu mie mi se pare interesant ca de la VW au ales un singur model, si ala cu tehnologie SCR despre care se putea banui ca e cat de cat OK, in timp ce multe altele (cele mici) au tehnologie LNT despre care iar se putea banui ca e la furat.
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Sep 22 2015, 07:33 AM) *
Poate la voi peste ocean vine tribunalu' si ii obliga sa faca masinile conforme, adica sa le schimbe filtrele de particule, sau sa le bage instalatie cu adblue, sau mai stiu eu ce functie de ce poluanti depasesc. AR fi interesant de vazut daca sunt in stare.


Credeam ca este cunoscuto treaba ca in State, tribunalul forteaza productatorii sa initieize "RECALLS" si ii oblige sa modifice masinile - orice de la retrofit la buy-back.

Nu am nici o iluzie, amenda nu va fi de 18 miliarde (estimarea fiind costul mediu al modelului afectat x numarul de masini afectate), este la fel cum si si lucul meu de munca (verisoara agentiei pt protectia mediului) poate trimbita ca o infractiune a regulilor de siguranta a muncii pot duce la amenzi de pina la $70,000 per infractiune, pentru fiecare echipament defect/periculos/ pe zi, pina se corecteaza problema. In realitate (in ciuda faptului ca exista precedent juridic atit la noi cit si la EPA, exista si o consideratie economica) amenzile vor vi probabil in jur de $1000 de masina
(500 de milioane - tot un cacalau de bani care vor fi pusi in bugetul general si cheltuiti aiurea). La aceasta amenda nominal se va aduga pt compania VW costurile de reparat, modificat sau inlocuit masinilel respective. afectate, plus banii cheltuiti in procese civile.
James Kilowatt
Apa de ploaie la cat au pierdut prin prabusirea actiunilor.

Oare sa cumparam actiuni acum, sau sa asteptam sa se trezeasca si Europa din hibernare si sa le traga inca un sut in c..ie, si abia dupa sa ii cumparam pe nimic?
klm
Eu ma gandesc ca masinile VW echipate cu astfel de motoare ar trebui sa fie oprite de la a circula prin orase pana cand nu se clarifica nivelul de toxicitate si felul in care influenteaza sanatatea publica.
Mircea104901
QUOTE (klm @ Sep 23 2015, 02:23 PM) *
Eu ma gandesc ca masinile VW echipate cu astfel de motoare ar trebui sa fie oprite de la a circula prin orase pana cand nu se clarifica nivelul de toxicitate si felul in care influenteaza sanatatea publica.

turned.gif teehee.gif in Romania (cel putin in Ardeal unde TDI ruuuulllzz) s-ar reduce traficul la jumate whistling.gif ninja.gif
James Kilowatt
eu cred ca s-ar apropia de 0 traficul biggrin.gif probabil ar mai merge mașinile poate pana la euro 2
Insă n-ai cum sa faci asta, oamenii au cumpărat mașini omologate, și au itp valabil. De vina sunt "autoritățile". Iar eu pur și simplu nu pot sa cred ca "autoritățile" nu știau nimic. Știam noi aici că la testul ndec se fura și nu știau ei.
poate autoritățile astea ar trebui să-și facă un cont pe masini. ro, ca sa afle pe ce lume sunt biggrin.gif
Mircea104901
Buba pare ca va exploda. Si la BMW se lasa cu efecte.
klm
CITAT(James Kilowatt @ Sep 23 2015, 09:22 PM) *
Insă n-ai cum sa faci asta, oamenii au cumpărat mașini omologate, și au itp valabil. De vina sunt "autoritățile".

Conform ultimelor dezvaluiri, mașinile respective par a avea montate sisteme care au înșelat sistemul de omologare românesc ceea ce inseamna ca pot elimina toxine foarte periculoase; pot la fel de bine sa fie cele mai ecologice motoare însă nu avem de unde sa stim pana nu verificam si nu avem voie - ca stat - sa punem pe locul doi dreptul cetateanului la mediu sanatos.

Sigur că mimozele noastre de guvernanți nu vor avea nici inteligenta, nici curajul sa adopte o astfel de masura insa acest lucru nu o face mai putin corecta.
Mircea104901
Istoria pe scurt. Rusinica! no.gif
Sunt curios daca si la noi vor bloca vanzarile tdi 2009-2014 asa cum au făcut-o Italia si Elveția până la remedierea problemei.

Eu, ca stat, as retesta si reincadra modelele implicate, si as obliga VW sa plătească diferența la timbrul de mediu.
Asta pe lângă o amendă în valoare de cumulul diferențelor (pentru ca reprezinta o fapta cu intenție, și nu un accident), pe care, ulterior, aș aloca-o ministerului mediului. Cred că asta ar trebui sa facă toate statele, să vedem cui îi mai arde să trișeze la teste.
RUE
Mitsu Outlander 2.0 did adica tdi de la vw oare nu ar fi impactat?
Zicea demult un fost coleg Jeff ca interfata de vw ce o avea el nu putea sa citeasca datele de pe motorul de outlander, probabil alt soft pe acelasi "fer".
James Kilowatt
Si cu ce-i afecteaza in 2015 blocarea vanzarilor de VW 2009-2014? Asta in cel mai rau caz ii afecteaza pe fraierii care deja le-au cumparat, nu pe VW.

In Franta madame Royale a declarat ca vor face teste aleatoare pe aproximativ 100 masini trase la sorti ca sa verifice daca sunt "conforme". Insa tot ea se opune ideii renuntarii la diesel. Prin urmare depinde cum se verifica "conformitatea", pentru ca daca e verificata conform procedurii standard, adica test NDEC pe dyno, vor iesi conforme si treaba se va ingropa. Si VW-urile condamnate ies conforme daca refaci testul NDEC pe dyno.
Daca insa testul e facut in alte conditii s-ar putea sa fie nasol pentru industria diesel. Cum spuneam mai sus testul deja s-a facut pe peste 30 masini de la toti constructorii mari si rezultatele sunt oable, iar Reno fura mult mai mult decat VW.

Dupa parerea mea pana cand nu va avea cineva curaj sa admita ca metoda de omologare este proasta si ca autoritatile care le-au stabilit au partea lor de vina, si procedura de omologare si de control tehnic periodic trebuie schimbate incat sa impiedice furaciunea se va face in continuare mult abur in jurul ideii de masina curata si treaba o sa ramana ambigua pana cand se termina petrolul. VW nu-s decat fraierii care au fost prinsi dintr-o industrie unde fura toti.
Mircea104901
JK - inca nu-ti înțeleg poziția.
Ideea nu e ca testele de laborator diferă de utilizarea normala, sau ca diesel-ul e mai poluant decat benzina. Aia e cert. Problema e ca VAG a instalat un dispozitiv care se ocupă special cu pacalirea normelor, ceea ce alți producători nu au făcut(cel puțin până acum nu s-a descoperit). Ideea e de înșelăciune. Care e gravă în opinia mea.
James Kilowatt
Ba s-a descoperit bre ca si ceilalti fura intr-o masura sau alta.

Daca te uiti in linkul pus mai sus, ala cu +30 masini o sa vezi ca intr-un alt test, tot de laborator, emisiile cresc de 5-10 ori, cu muuuult peste cresterea datorita energiei suplimentare. Daca alt ciclu necesita 50% mai multa energie iar emisiile cresc cu 900% undeva e furaciune. Si VW nici macar nu e cel mai rau, desi datele sunt ADAC si de la VW a fost ales un singur model care intamplator are tehnologia care pare cea mai "cinstita".

Acum furaciunea asta poate sa fie "activa" sau "pasiva". Testele astea necesita o putere foarte redusa, stiu eu, poate 40CP. Eu as defini furaciunea "pasiva" prin optimizarea masinii pentru test. Ai o capcana cu zeolit care isi atinge maximul la 25% din sarcina motorului, arhisuficient pentru testul NDEC, insa la 50% e complet depasita si jumatate din gaze ies netratate iar asta inseamna o emisie nu dubla cum ar fi corect, ci de 10 ori peste norma. Iar la "blana" poate de 50 ori peste norma. Insa e furaciune "pasiva" in sensul ca nu triseaza in mod direct la test, ci doar folosesc slabiciunile testului. E ca la teza la literatura romana, daca te lasa cu cartea pe banca nu inseamna ca trisezi daca o deschizi, insa nu inseamna nici ca esti un elev bun care a tocit comentariile.

Furaciunea "activa" e ceea ce a fost prins facand VW si bag mana in foc ca o fac multi altii. Cand masina stie ca e pe dyno (rotile din fata se invart, cele din spate nu) si nu e la blana poate ghici ca e un test de noxe si nu unul de putere. Si atunci iar frumos o harta motor facuta speciala pentru asta (care dezvolta maxim cei 40CP chiar daca e un motor de 3L biturbo), in care EGR-ul e deschis bine, temperaturile de combustie joase, compresie slaba (muta distributia variabila sa dea afara o parte din aer), baga uree cacalau daca are SCR, taie alternator si lasa bateria sa se descarce ca stie ca nu dureaza testul, etc si ies nene niste emisii de ramai prost. Insa cum ai scos-o pe strada si se invart si rotile din spate egr-ul s-a inchis, injectia de uree o lasa mai moale, compresia creste, temp cresc, motorul trage de rupe si de emisii mai bine nu mai discutam.

Si in plus cele doua metode, activa si pasiva pot functiona si simultan.

Inclusiv studiul initial, de la care a pornit tot scandalul e facut pe 6 marci, nu pe una singura, si toate au iesit aiurea. Atata doar ca probabil din alea 6 doar VW aveau prezenta semnificativa in US.


Ca sa rezum, dupa mine cazul VW a dovedit o fisura babana in procedura de omologare. Ori asta inseamna ca trebuie facuta o ancheta extinsa, nu e suficient sa investighezi doar marca de la care s-a descoperit problema. E ca si cum ai descoperi in aviatie o problema in procedura de certificare a motoarelor in urma unui incident la Boeing, o vrabie a fost aspirata si motorul s-a oprit desi n-ar fi trebuit, insa de Airbus nu te atingi ca n-a picat inca niciunul, desi au fost certificate la fel.
Mircea104901
Eh, iaca, VW tocmai a recunoscut că au trișat și la motoarele pe benzină.
Și ăștia l-au premiat pe Winterkorn... nuke.gif Ăsta ar trebui anchetat. sick.gif geek.gif
yeotamara97
I don't wanna live forever, 'cause I know I'll be living in vain bismarck house cleaning
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.