Help - Search - Members - Calendar
Full Version: chip-tunning Renault Laguna
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
bolcu29499
vreau o parere de la voi: unde pot face un chip-tunning la un Renault Laguna II 1.9dCi 120cp (bineinteles ieftin si bine); daca stiti ceva adrese, numere de telefon sau persoane de contact ar fi extra; multumesc
Andrei Suzuki
www.chiptuning.ro
bolcu29499
multumesc andrei
Andrei Suzuki
N-ai pt ce.Sa ne anunti si pe noi dupa ce il faci cum e,daca se simte vreo diferenta.Bafta!
Nasshu
Sincer nu vad pentru ce sosele vrei sa omori o masina care consuma putin la puteri mari.

Daca vorbim de aceeasi masine , nu cumva ai si un pic de ESP pe ea care ar fi pacat de el sa-l platesti ca nu-l folosesti sa poti lasa urme de cauciucuri de altfel destul de scumpe si astea ?
Andrei31272
Si eu am o Laguna II 1.9 Dci dar nu are 120 cai are 79Kw (aproximativ 110).Care este diferenta intre moatorul de 79 kw, cel de 74 kw si cel de 88 kw. Au aceeasi capacitate cilindrica.De ce au puteri diferite?
Daca a facut cineva tuning la motorul de 1.9 Dci sa-mi spuna si mie daca se simte ceva.

O intrebare pentru Nasshu: Ce legatura are ESP-ul cu chip tuningul?
ado31273
Am o Laguna 1.9 DCI din 2002 luata din Franta. Am facut ceva modificari (destul de riscante) la motor si am reusit o putere in jur de 160-170 de cai si cuplu aproape dublu. M-a costat destul de mult da merita. Am o acceleratie de 7,5 secunde pana la 100 si reusesc sa prind 240[img][/img]
Gociu75
QUOTE(Andrei31272)
Si eu am o Laguna II 1.9 Dci dar nu are 120 cai are 79Kw (aproximativ 110).Care este diferenta intre moatorul de 79 kw, cel de 74 kw si cel de 88 kw. Au aceeasi capacitate cilindrica.De ce au puteri diferite?
Daca a facut cineva tuning la motorul de 1.9 Dci sa-mi spuna si mie daca se simte ceva.

O intrebare pentru Nasshu: Ce legatura are ESP-ul cu chip tuningul?

difera pompa de injectie, mai precis presiunea din pompa de injectie
HalbaSus
ado31273

Ce modificari riscante ai facut la laguna ? Presupun ca puterea initiala era cam pana in 120 cp

Un chiptuning iti ridica sa zicem pana la 140, ti-ai mai pus presupun un filtru de aer si o evacuare sport care impreuna fac maxim 10 cp (poate cu o priza de aer un pic mai mult desi nu cred)... conform matematicii mele ai ajuns la 150 cp... cum ai ajuns la 160-170 ???

Ai modificat raportul de compresie ? Ai schimbat turbina ? sau ai gasit ceva chip care ti-a adaugat 30-35 de cp ? Ah, si ziceai ca a costat ceva.. vrei sa fii mai explicit ?

Nu de alta dar si eu vreau sa imi "tunez" motorul la Vectra... eu nu vreau 160 pt ca motorul meu are doar 82 de cp... teoretic dupa modificari (chip + filtru + evacuare) are trebuii sa aiba 120 din care eu consider ca marketingul este 15-20 cp deci o sa am o masina de 100-105cp...
Andrei31272
[quote="gica26774"][quote=Andrei31272]
difera pompa de injectie, mai precis presiunea din pompa de injectie[/quote]


Si cum se poate modifica presiunea asta din pompa de injectie??
Face cineva asa ceva?
De ce este diferenta asa mare de pret daca nu difera decat presiunea de injectie?
Andrei31272
QUOTE(ado31273)
Am o Laguna 1.9 DCI din 2002 luata din Franta. Am facut ceva modificari (destul de riscante) la motor si am reusit o putere in jur de 160-170 de cai si cuplu aproape dublu. M-a costat destul de mult da merita. Am o acceleratie de 7,5 secunde pana la 100 si reusesc sa prind 240


Ia zi si mie ce smechereala ai facut tu la motoru ala? Vreau sa fac si eu indiferent de cat costa. Eu zic ca merita totiii banii, asta daca e asa cum zici tu. Motoru se uzeaza mai repede? Cat consuma in plus?
G e o r g e
cum dumnezeu prinzi 240 ??? ai umblat si in cutie ?
HalbaSus
Nu cred ca a umblat la cutie, in 2002 la anumite modele deja aparusera schimbatoarele cu 6 trepte care deja suportau si motoare/viteze mai mari. Oricum vad ca are in jur de 4800 de turatii... la dieselul meu asta e turatia maxima inscrisa in cartea tehnica, turatie pe care puturosul de el nu o atinge nici batut, la 4500 se opreste acul de parca ar fi limitat electronic... Eu la Sharan 1.9 tdi 130 de cp, la 180 am cam 3800 de ture... in viteza a 6-a

Oricum cu un pic de panta poti atinge 240 si cu o masina nu foarte tunata, cu un A4 tdi de 90 cp a atins unul 220 (dar autostrada avea un pic de panta)... si ala nu era modificat deloc. Mult mai spectaculos mi se pare suta in 7.5 si acei cp (160-170) care nu stiu daca sunt "pe bune" adica nu cred ca l-a dus la testat, dar oricum suna bine...
James Kilowatt
Eu nu stiam ca presiunea de injectie e controlata electronic si poate fi modificata prin chip tuning, ci timpii de deschidere a injectoarelor.
plus ca un aport semnificativ de putere se vine si din modificarea presiunii la turbo, asta este comandata de chip la turbo variabil, adica la majoritatea modelelor noi.
Filtru + esapament iti ridica puterea cu 10-15% indiferent de motor?
HalbaSus
QUOTE
Eu nu stiam ca presiunea de injectie e controlata electronic si poate fi modificata prin chip tuning, ci timpii de deschidere a injectoarelor.

Corect, se modifica timpii de deschidere a injectoarelor dar mi se pare ca la unele modele modifica ceva si la presiunea injectoarelor, dar nu sunt sigur.


QUOTE
Filtru + esapament iti ridica puterea cu 10-15% indiferent de motor


Esapamentul mareste puterea la orice motor deoarece scade presiunea aplicata asupra pistoanelor (chestie valabila la orice masina), desigur ar fi ideal sa renuntam mai ales la catalizator :evil: dar totusi nu e o idee buna smile.gif

Filtrul de aer ajuta mai ales motoarele turbo (fiindca acestea pot livra un aport mai mare de aer, cantitate care datorita unui filtru de hartie murdar poate lipsi, deci nu te mai ajuta chiptuning-ul in sensul ca degeaba ar trage motorul aer, ca n-are de unde). De asemenea filtrul de aer ajuta foarte mult daca e conectat la o priza de aer pe capota (aerul mai rece e mai bogat in oxigen si asigura o ardere mai buna).

Eu nu am chef/bani/timp sa-mi trag o priza de aer pe capota de aceea am optat pentru un filtru de aer K&N clasic (din acela care se pune in locul filtrului de hartie), folosirea filtrelor cilindrice e destul de riscanta (trebuie atent calculata distanta dintre motor si filtru, si fara o priza de aer el va trage aer cald de sub capota care e mai sarac in oxigen si vei obtine o ardere mai slaba).

Eu sincer cred ca fara un chiptuning nu ajuta foarte mult un filtru sport, oricum o sa va dau detalii saptamana viitoare cand trebuie sa imi ajunga filtrul.
James Kilowatt
La asta m-am gandit si eu, numai ca probabil ca fabricantii de motoare au luat in calcul faptul ca de exemplu pe esapament exista o anumita presiune. Daca elimini respectiva presiune poti creste randamentul si puterea, asta e clar, numai ca pentru a profita din plin de asta trebuie modificata (poate) si distributia, pentru ca cea existenta ia in calcul suprapresiunea aia... de exemplu, pare logic ca daca presiunea pe esapament e mai scazuta sa fie interesanta o intarziere a deschiderii supapei... in fine.
este clar ca modificarile filtrului si alte esapamentului aduc ceva cai in plus, insa, cati? A masurat cineva pe bune asta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.