QUOTE
Eu nu stiam ca presiunea de injectie e controlata electronic si poate fi modificata prin chip tuning, ci timpii de deschidere a injectoarelor.
Corect, se modifica timpii de deschidere a injectoarelor dar mi se pare ca la unele modele modifica ceva si la presiunea injectoarelor, dar nu sunt sigur.
QUOTE
Filtru + esapament iti ridica puterea cu 10-15% indiferent de motor
Esapamentul mareste puterea la orice motor deoarece scade presiunea aplicata asupra pistoanelor (chestie valabila la orice masina), desigur ar fi ideal sa renuntam mai ales la catalizator :evil: dar totusi nu e o idee buna
Filtrul de aer ajuta mai ales motoarele turbo (fiindca acestea pot livra un aport mai mare de aer, cantitate care datorita unui filtru de hartie murdar poate lipsi, deci nu te mai ajuta chiptuning-ul in sensul ca degeaba ar trage motorul aer, ca n-are de unde). De asemenea filtrul de aer ajuta foarte mult daca e conectat la o priza de aer pe capota (aerul mai rece e mai bogat in oxigen si asigura o ardere mai buna).
Eu nu am chef/bani/timp sa-mi trag o priza de aer pe capota de aceea am optat pentru un filtru de aer K&N clasic (din acela care se pune in locul filtrului de hartie), folosirea filtrelor cilindrice e destul de riscanta (trebuie atent calculata distanta dintre motor si filtru, si fara o priza de aer el va trage aer cald de sub capota care e mai sarac in oxigen si vei obtine o ardere mai slaba).
Eu sincer cred ca fara un chiptuning nu ajuta foarte mult un filtru sport, oricum o sa va dau detalii saptamana viitoare cand trebuie sa imi ajunga filtrul.