Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HOW TO: Cum se incarca sistemul de Aer Conditionat cu refrigerant
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
f1anatic
Cel putin pe meleagurile acestea, nu e nevoie de o vizita la dealer sau la mecanic pt o simpla reincarcare cu refrigerant in conditiile in care AC merge, dar parca nu mai are aceeasi vlaga ca...vara trecuta sau ca atunci cind masina era noua.

Majoritatea masinilor de prin 1994 incoace folosesc refrigerant R-134a care chipurile nu distruge stratul de ozon ca binecunoscutul freon (R-132).

Nu stiu daca voi puteti cumpara asa ceva acolo. Dar cel putin in Anglia se poate. Iar sistemele sint standard in industrie. Eu am folosit kitul si pe un Mitsubishi Pajero din 1994 si pe 2 General Motors din 1996, 1999 si chiar pe Subaru meu din 2005.

Va trebuie ori:

ori


Eu am varianta a doua. Un furtun si buteliile le cumpar separat. Buteliile vin pe diferite dimensiuni, de la mai mici la mai mari, unele au un colorant care se vede la UV ca sa depistezi scurgerile, altele au un "sealant" - niscai lipici care astupa scurgerile minore. Aceste butelii contin un singur lichid care este si refrigerant si "ulei" pt compresor. Cantitatea care trebuie sa fie in mod normal in sistemul de clima al masini este mentionat in carte: spre exemplu la Subaru meu trebuie 2 lbs (adica vreo 940 de grame)...adica 2 butelii standard. Eu in vara asta am adaugat dupa 3 ani o butelie de 120 de grame cu "sealant" si am constatat o imbunatatire.

1) Gasesti kitul preferabil cel cu furtun separat pt ca poti incarca ce fel de butelie vrei tu. O butelie pe la noi costa vreo 5 dolari, furtunul vreo 10. Bate la pretz cei 50 de Euro raportati de cineva aici pe forum pt a reincarca cu refrigerant la service.
2) Gasesti low pressure port - conducta de joasa presiune. Este mai groasa si are o supapa acoperita de un capac albastru sau negru, eventual scrie L pe el. Se incarca numai pe la conducta de joasa presiune - ALTFEL exista riscul de explozie (daca incarci pe la supapa de inalta presiune).
3) Retragi acul de la supapa furtunului (supapa este deschisa)
4) Infiletezi butelia sigilata pe capatul potrivit al furtunului.
5) pornesti motroul, dai AC maxim
6) conectezi (avind grija la miini) capatul celalalt al furtunului la supapa de pe conducta de joasa presiune a sistemului de AC de la masina (e un fel de ventil, trebuie tras de inel si impins in jos relativ piuternic)
7) Inchizi supapa furtunului atasat la butelie. Acul va patrunde prin sigiliul butelie (supapa este inchisa)
8) Descchizi supapa furtunului atasat la butelie (supapa este deschisa, furtunul este inca atasat la butelie)
9) Agiti butelia, tinind-o cu capul in jos. Se va raci - indicind faptul ca refrigerantul a trecut din cutie in sistemul masinii
10) cind e gata si incepe sa se incalzeasca (nu va faceti grija, veti simti cum butelia se si incalzeste, se si goleste, iar lichidul nu va patrunde inapoi in butelie) deconectati direct de la supapa de joasa presiune
11) ATENTIE: a NU se supraincarca sistemul
12) Repeat as needed :-)

Bai, daca stricati ceva, nu dati vina pe mine ! Daca aveti dubii, mergeti la service !
f1anatic
Spre exemplu:

USA
http://www.jcwhitney.com/Recharge-Kits/600002308.jcw
UNITED KINGDOM
http://www.car-air-conditioning-supplies.c...p?productid=515

Pretzurile variaza si categoric in State e mult mai ieftin. Daca nu ma insel, JC Whitney trimite si peste Ocean.
Diesel
prima poza sufera de protectii anti-hotlinking, cred

in rest, multumim de tutorial smile.gif
James Kilowatt
In Romania, mai spre Moldova asa, tara cu traditie ecologica, intai iti verifica instalatia de pierderi si neetanseitati inainte sa o incarce. Masina care face incarcarea nu merge daca detecteaza pierderi in instalatie (iti scoate tot refrigerantul, face vid in instalatie si daca detecteaza crestere de presiune da alarma).... acolo in America, unde mananca hamburgheri de pinguini probabil ca se gaseste refrigerant din ala la fiecare colt de strada biggrin.gif
FAR EASTERN
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 19 2008, 10:53 PM) *
In Romania, mai spre Moldova asa, tara cu traditie ecologica, intai iti verifica instalatia de pierderi si neetanseitati inainte sa o incarce. Masina care face incarcarea nu merge daca detecteaza pierderi in instalatie (iti scoate tot refrigerantul, face vid in instalatie si daca detecteaza crestere de presiune da alarma).... acolo in America, unde mananca hamburgheri de pinguini probabil ca se gaseste refrigerant din ala la fiecare colt de strada biggrin.gif


Hai ca-ti mai dau o bere!!!!!!! beer.gif

scuze, f1
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 19 2008, 02:53 PM) *
acolo in America, unde mananca hamburgheri de pinguini probabil ca se gaseste refrigerant din ala la fiecare colt de strada biggrin.gif



Hamburgheri de penguini nu am halit dar cu carne de strutz DA.

Si da, le gasesti si la Walgreens sau Jewel Osco (farmacie sau magazine de haleala) dar si la Walmart sau Target, sau la magazinele auto. DA, le gasesti oriunde si peste tot. Acest refrigerant R-134a este ecologic, de aceea s-a propagat posibilitatea incarcarii de catre proprietar. In ecologomania, in schimb fiecare piulitza trebuie schimbata la dealer sau la service autorizat altfel e vai de capul lu' ala. Mi se pare specula si jaf ! Nu ai nevoie de un PhD in Mecanica pt a urma citiva pasi simpli pentru a economisi zeci de Euro/Dolari.
FAR EASTERN
off tpic
ei, f1anatic, acuma ma intelegi de ce vreau sa-mi pun bateria pe care o vand cei de la e-learnaid? smile.gif
ozz86651
Deci cum a ramas, refrigerantu asta nou omoara pingunii sau nu?
daniel88712
felicitari pentru instructiuni
am gasit in romania ceva chestii de genul asta
http://www.makt.bizoo.ro/vanzare/cat/10564/Piese+frigorifice
si alte informatii aici
http://www.sadik.net/nissan/howto/ac_r134.htm

intrbae; care e conectorul ptr low presure, ala cu supapa mica (ventilul ala) sau aia mai mare?
anaxor_81
QUOTE (f1anatic)
2) Gasesti low pressure port - conducta de joasa presiune. Este mai groasa si are o supapa acoperita de un capac albastru sau negru, eventual scrie L pe el. Se incarca numai pe la conducta de joasa presiune - ALTFEL exista riscul de explozie (daca incarci pe la supapa de inalta presiune).


Nu se produce nici o explozie, freonul auto r134 nu este inflamabil ca isobutanul R600. Introducind freon pe conducta de refulare ( conducta de inalte ) exista pericolul de a strica compresorul deoarece introduci lichid direct in acesta, determinind blocarea pisotnului acestuia in pelicula de gheata. In plus nu prea poti introduce lichid prin refulare deoarece presiunea lichidului din butelie este de vreo 5-7 bari iar pe refulare e la vreo 15 bari. In acest caz poti face umplerea si pe cupla de inalte (refulare ) daca introduci prin sprituiri gaz din butelie (butelia poate baga gaz sau lichid functie de dorinta).

QUOTE (f1anatic)
9) Agiti butelia, tinind-o cu capul in jos. Se va raci - indicind faptul ca refrigerantul a trecut din cutie in sistemul masinii


Agitarea este fara rost, ea nu face decit sa creeze presiune in butelie, freonul trecind din stare lichida in stare gazoasa. Acest fenomen este si la deodorantele cosmetice, acestea avind o mica cantitate de freon (isobutan - ecologic si inflamabil) care creeaza presiune mare in deodorant impingind apoi cu putere parfumul la pulverizare.

QUOTE (f1anatic)
11) ATENTIE: a NU se supraincarca sistemul


Intr-adevar nu e bine de supraincarcat instalatia cu freon deoarece AC-ul nu va mai face racire, lichidul nu va mai putea trece in stare gazoasa, existind pericolul de a strica compresorul.

Daca se face o umplere completa a instalatiei cu freon atunci va trebui sa se introduca si ulei pentru compresor (ex: PAG46) deoarece acesta se pierde odata cu freonul (intotdeauna o cantitate mica de ulei circula prin instalatia AC-ului, angrenat de freon.

QUOTE (James Kilowatt)
se gaseste refrigerant din ala la fiecare colt de strada


Se gasesc freoni de toate tipurile si pe piata romaneasca, de multi ani. Asa cum ai spus tu se face corect o remediere a instalatiei de AC auto si nu numai ci si a instalatiei de aer conditionat casnic.

De exemplu in Iasi sint magazine in care se gasesc toate sculele, accesoriile si consumabilele pentru incarcare si diagnoza AC auto.
meissnercom
Atentie!! ! Masina dumneavoastra nu este nici frigider nici lada frigorifica! Atat Freonul cat si Aparatul de Incarcare sunt Total Diferite!!!

Pentru service-ul instalatiei de freon auto se foloseste un aparat professional , care permite selectarea exacta a tipului de autoturism pe care se face operatiunea de verificare si incarcare freon auto , identificarea eventualelor pierderi , cantitatea de freon necesara functionarii corecte a instalatiei .
Procesul de incarcare freon se face doar dupa ce initial instalatia este testata cu un aparat profesional de incarcare freon care initial recupereaza freonul existent , testeaza si curata instalatia , cautand scurgeri de freon auto .
Aproape la toate autoturismele 100 lei incarcarea.
kenzo
in iasi este un mic service si nu singurul care are aparatura ca inafara cu refrigerator cu tot tacamul care iti face proba si inainte de incarcare si dupa incarcare si ofera si garantie totul pt doar 80ron asa ca nu merita sa risti sa-ti arunci in aer masina si capu pentru 80 ron,sa umbli cu butelii si alte bombe,Doamne fereste
cristimar
exista si la noi in comert asa ceva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.