Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Admisie aer rece Swift
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
yir
Pentru cei interesati in realizarea unei admisii de aer rece am sa prezint ce am facut eu.
Se ia un tub de hota cu diametrul de 80 sau 75mm (eu am avut de 80mm), preferabil cu diametrul de 75mm intrucat o sa fie mai usor de adaptat la forma ovala a intrarii in cutia filtrului de aer. Capatul tubului pe unde trage aer se pozitioneaza ca in poze, orientat pe directia inainte. Odata cu noul tub se vor elimina si usoarele restrictii create de palnia originala de plastic si tubul de cauciuc. Dupa modificare, in mers temperatura in admisie citita cu o interfata OBD2 este identica cu temperatura afisata pe bord . Cu tubul original aveam in admisie o temperatura cu aproximativ 12-14 garde mai mare decat cea exterioara, asta in conditiile in care temperatura exterioara era mai mica decat in cazul testului cu admisia modificata. In urma modificarilor motorul urca mai repede in ture iar cuplul este disponibil de la o turatie mai mica.
gabin
Tnahks man, am sa iti dau o bere cu proxima ocazie;)
teodor swift 1.3
CITAT(yir @ Aug 16 2008, 08:48 AM) *
Pentru cei interesati in realizarea unei admisii de aer rece am sa prezint ce am facut eu.
Se ia un tub de hota cu diametrul de 80 sau 75mm (eu am avut de 80mm), preferabil cu diametrul de 75mm intrucat o sa fie mai usor de adaptat la forma ovala a intrarii in cutia filtrului de aer. Capatul tubului pe unde trage aer se pozitioneaza ca in poze, orientat pe directia inainte. Odata cu noul tub se vor elimina si usoarele restrictii create de palnia originala de plastic si tubul de cauciuc. Dupa modificare, in mers temperatura in admisie citita cu o interfata OBD2 este identica cu temperatura afisata pe bord . Cu tubul original aveam in admisie o temperatura cu aproximativ 12-14 garde mai mare decat cea exterioara, asta in conditiile in care temperatura exterioara era mai mica decat in cazul testului cu admisia modificata. In urma modificarilor motorul urca mai repede in ture iar cuplul este disponibil de la o turatie mai mica.


Trage ceva mai bine intradevar. Este mai elastica masina. Am mers pe acelasi principiu. Cred ca nu se mai sufoca, motorul, primind ceva aer mai rece. Admisia o pastrez pana la revizie... Noroc.
yir
Cum cu o admisie buna se pot imbunatati performantele motorului acum sunt in lucru la varianta a2a. Nu ca varianta 1 nu ar fi buna, dar de ce nu...
Pentru varianta a2a trebuie tot un tub de hota dar cu diametrul de 6 sau 6.3 cm , nu stiu sigur daca de 6cm se gaseste pe piata dar varianta de 6.3cm sigur se produce si e preferata. Partea "complicata" e ca tubul trebuie trecut in partea opusa iesirii din cutia filtrului de aer deoarece priza de aer va fi facuta in plasticul care se afla in stanga radiatorului privind din fata. Pe langa decupajul care trebuie facut pentru a scoate tubul sau a pune priza de aer mai trebuie data jos si o bucata de plastic care se afla in grila fata.
Daca mai are cineva idei cel mai bine e sa le dicutam pentru a ajunge la un rezultat cat mai bun.
XENON
QUOTE (yir @ Oct 12 2008, 09:36 PM) *
Cum cu o admisie buna se pot imbunatati performantele motorului acum sunt in lucru la varianta a2a. Nu ca varianta 1 nu ar fi buna, dar de ce nu...
Pentru varianta a2a trebuie tot un tub de hota dar cu diametrul de 6 sau 6.3 cm , nu stiu sigur daca de 6cm se gaseste pe piata dar varianta de 6.3cm sigur se produce si e preferata. Partea "complicata" e ca tubul trebuie trecut in partea opusa iesirii din cutia filtrului de aer deoarece priza de aer va fi facuta in plasticul care se afla in stanga radiatorului privind din fata. Pe langa decupajul care trebuie facut pentru a scoate tubul sau a pune priza de aer mai trebuie data jos si o bucata de plastic care se afla in grila fata.
Daca mai are cineva idei cel mai bine e sa le dicutam pentru a ajunge la un rezultat cat mai bun.


te-ai gandit si ce o sa se intample cand o sa mergi pe o ploaie torentiala? iti spun eu: toata apa pe care o vei prinde in mers se va duce direct in motor. daca era asa de simplu nu crezi ca se gandeau de la inceput sa o faca asa?
XENON






uite de asa ceva ai tu nevoie rolleyes.gif . cand ploua rau eu ii bag un dop din burete/carpa in capatul de sus de langa filtru. oricum apa chiar daca urca (si la viteza chiar urca), nu se duce direct in filtru pt. ca este mult loc pe langa si in plus filtrul sport este impregnat cu ulei, deci apa nu este absorbita)
yir
Pe un forum frantuzesc sunt prezentate mai multe modele de admisii si nimeni nu a avut probleme cu apa. Modelele japoneze au priza de aer direct in grila fata.
In pozele prezentate de tine diferenta de presiune intre partea din fata a tubului si partea de langa filtru e mult mai mare decat in cazul in care tubul era legat la o cutie, ceea ce are ca efect o viteza mult mai mare a aerului prin tub antrenand si apa atunci cand este. Daca filtrul este impregnat cu ulei asta inseamna ca nu absoarbe apa in el asa cum ar absorbi hartia de la un filtru normal, dar apa trece prin el .
E posibil sa ii schimb pozitia dar ideea de baza ramane. O sa vad cata apa trage sau nu dupa ce o montez pe masina
yir
Am gasit o alta zona cu aer rece la discretie, posibil inclusiv in stationare. Momentan renunt la ideea de priza aer in grila fata. Oricum am vazut ca o sa apara o admisie Greedy special pentru swift care arata foarte bine.
Are cineva idee unde gasesc tub de hota de 6cm diametru? Pe unde am cautat am gasit doar minim 7.5cm sad.gif
gabin
QUOTE (yir @ Oct 15 2008, 08:52 AM) *
Am gasit o alta zona cu aer rece la discretie, posibil inclusiv in stationare. Momentan renunt la ideea de priza aer in grila fata. Oricum am vazut ca o sa apara o admisie Greedy special pentru swift care arata foarte bine.
Are cineva idee unde gasesc tub de hota de 6cm diametru? Pe unde am cautat am gasit doar minim 7.5cm sad.gif

Greedy nu a dat faliment?
http://www.autoblog.com/2008/09/10/japanes...res-bankruptcy/
yir
Nu stiam . Oricum pozele sunt dintr-un catalog de tuning si le-am preluat de pe un forum frantuzesc.
Andrei Suzuki
Acu am dat si eu de topicu asta.Nu crezi ca ar fi fost mai bine daca ai fi renuntat la cutia de rezonanta?Si suna si mai bine. Eu prima oara asa am facut la ignis,pana sa ii pun filtru conic.
yir
Nu vreau sa dau jos rezonatorul pentru ca ar face prea mult zgomot si nu prea ma impac cu ideea smile.gif . Comparativ cu Swift-ul de 1.3 si SSS la Swift-ul de 1.5 cred ca o oarecare restrictie pe admisie este data de clapeta de acceleratie. Momentan vreau o admisie care sa traga aer rece si in stationare pentru o plecare mai buna de pe loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.