Help - Search - Members - Calendar
Full Version: problema ciudata la AC mondeo 1.8 td din 97...
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
daniel88712
sa incep cu inceputul
am cumparat masina din spania in toamna trecuta. mondeo 1.8 td ghia din 97,la 150.000 km, masina impecabila, merge ceas (in afara de ac)
cand am luat'o nu mergea aerul, adica de fapt compresorul pornea, se oprea, se auzea tacanitul ala, insa conducta din fata, aia cu supapa pe unde probabil se incarca cu freon era calda (desi trebuia sa fie rece)
am crezut ca nu are freon, ma duc dau bani la service imi baga freon, conducta din fata de la radiator rece gheata, cealallta calda, cum era normal, masina baga aer rece super, a doua zi belea, nu mai baga aer rece, conducta din fata iar nu mai era rece, desi aia din spate, care intra in masina era rece.
ma duc la aia, fac un pic de gura, ca nu mi'au bagat freon, imi baga din nou, fara sa imi ia bani, merge iar masina beton vreo 2 zile, si gata, ma duc inapoi, aia imi spun ca am pierdere.
trebuia sa plec in ro, ajung in ro, in martie, ma duc la service, le zic la aia despre ce e vorba (intre timp compresorul nu mai ponea deloc), se descarcase complet instaltatia de freon. imi baga aia freon, spun ca n'am pierderi si ca aia de spania n'au bagat bine freon, merge masina vreo 3'4 zile, dupa care iar problema, ma duc inapio, si o verifica instlatia cu solutie de contrast de aia verde, gasesc ei buba, imi schimba doua supape de alea mici, una mai mica si una mai mare, pun iar freon, masina baga aer rece bine, conducta din fata in sfarsit era rece gheata. compresorul insa cupla, decupla, totusi baga aer rece bine.
mai departe
imi schimba ei releul ala albastru din panoul de sigurante de la masina, cu altul, ala in schimb era chinezesc, si decupla cand accelerai motorul, pe liber cupla compresorul. n'au stiut ce sa'i mai faca...
am plecat si m'am apucat eu de bibilit acolo. am observat ca daca scoteam 2 mm releul mai in sus, compresorul pornea si nu mai decupla. m'¡am bucurat tare, l'am lasat asa, si a mers beton vreo 2'3 saptamani, dadeam drumul la aer, cupla compresorul, conducta gheata, totul super ok.
ei bine, cu 2 ziel inainte sa plec iar in spania, adica acum aproape 2 saptamani, observ conducta din fata ca iar nu mai era gheata,si compresorul a inceput iar sa cupleze sa decupleze, ma uit la releu, il pun in toate pozitiile, nu vrea, totusi, interesant, in masina era rece, am lasat'o asa, insa am obsevat faptul ca este cuplat compresorul tot mai putin timp si decuplat mai mult timp, incepea sa bage tot mai putin aer rece.
nu stiu ce sa fac acum
am inteles ca totusi compresorul are un carbune ca alternatorul. este adevarat oare.
daca iau eu frumos si scot mufa din compresor de curent, si pun alea doua fire pe direct la baterie cu un intrerupator in masina cu cablu tras si ii dau eu drumul manual, oare are ceva, macar sa cupleze si sa nu mai decupleze. aici astia la service'uri iau pielea de pe om sa repare ceva, si nu ma prea lasa mana sa dau masina in service,asa ca ma gandesc la o solutie de compromis pentru 2 saptamania pana revi in tara, ca aici sunt 40 grade si e greu tare fara aer conditionat.
ce sa fac_
am uitat sa spun ca m'am dus si am luat alt releu albastru aceeasi serie, l'am pus pe masina se comporta tot ca ala vechi.
in afara de releul asta, mai este si alta piesa electornica ce poate strica tot mecaniscmul aerului cinditionatr_
astept cu interes pareri
incerc azi sa fac un filmulet sa'l pun pe youtoube sa vedeti ce se intampla exact.
multumesc mult de tot anticipat
f1anatic
Da ai avut o scurgere.
E posibil sa mai ai scurgeri, de data asta la compresor.
Eu imi bag freon singur, pe conducta mai groasa, cu un furtun special si butelie luata din magazin auto. 20 de dolari tot echipamentul. Cred ca gasesti si pe acolo - ca la noii e pe toate drumurile.


CU TOATE ACESTEA:

1) verifica-ti termostatul la motor. DACA ala e stricat, atunci vei avea probleme cu AC-ul.
2) faptul ca operatia compresorului este ciclica - se cumpleaza, se decupleaza, respectiv se decupleaza la aceleratie si se cupleaza la "idle" este PERFECT NORMALA !. La masinile moderne, compresorul se decupleaza cind accelerezi, pt a nu fura din caii putere. Si se decupleaza ciclic pt a nu ingheta. Crede-ma pe cuvint.
daniel88712
problemele ciudate continua
am ajuns in tara, am fost la service, au verificat astia si cica n-au gasit scurgerea, si e posibil sa fie la condensatorul de sub bord, si cica e f scumpa reparatia.ei au spus ca au incarcat instalatia cu freon, si intr-adevar compresorul porneste insa sta foarte putin cuplat, cupleaza ,imediat decupleaza si sta destul de mult timp decuplat. conducta care vine de la compresor la butelia de freon este calda, desi trebuia sa fie gheata, insa aia care intra in masina este rece.
chetia cu decuplatul si cuplatul a fost asal
cand am luat masina compresorul cupla decupla aiurea, cand stateam pe relantiu nu mai cupla deloc. apoi mi-am dat eu seama ca daca trag usor de releul de la panoul de sigurante, ala albastru, de la compresor, acesta ramanea cuplat (probabil ca deconecta un pin din cei 4). toate bune si frumoase, compresorul baga aer rece.
insa am observat de un timp ca incepe iar sa decupleze, pentru un timp destul de scurt, apoi iar sa cumpleze repede. ei bine, acest proces a inceput sa se desfasoare cu pauze tot mai mari de decuplare. (in momentul cand a inceput sa faca faza asta, conducta cea groasa de care ziceam n-a mai fost rece gheata). insa era timpul in care pierdeam freon.
acum insa dupa ce a fost incarcata (probabil, nu stiu si ce cantitate de freon trebuie, ca am nevoie de 725-750 grame, ca de taxat nu m-au taxat), instalatia face la fel, adica tine cuplat doar foarte putin timp, astfel ca nu da aer rece instaltia de climatizare.
acum nu stiu ce sa mai fac; oare nu au pus aia destul freon si de aia face asa instlatia? sau s-a stricat ceva pe la compresor? ma bate gandul sa caut o butelit de freon si sa incarc eu sistemul. dar daca face aceeasi figura compresorul?
este vreo metododa sa pun compresorul pe direct? sa trag un fir si sa ii dau eu drumul de la un intrerupator, sa fiu sigur ca nu mai decupleaza?
nu stiu ce sa mai fac, sunt disperat...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.