sa incep cu inceputul
am cumparat masina din spania in toamna trecuta. mondeo 1.8 td ghia din 97,la 150.000 km, masina impecabila, merge ceas (in afara de ac)
cand am luat'o nu mergea aerul, adica de fapt compresorul pornea, se oprea, se auzea tacanitul ala, insa conducta din fata, aia cu supapa pe unde probabil se incarca cu freon era calda (desi trebuia sa fie rece)
am crezut ca nu are freon, ma duc dau bani la service imi baga freon, conducta din fata de la radiator rece gheata, cealallta calda, cum era normal, masina baga aer rece super, a doua zi belea, nu mai baga aer rece, conducta din fata iar nu mai era rece, desi aia din spate, care intra in masina era rece.
ma duc la aia, fac un pic de gura, ca nu mi'au bagat freon, imi baga din nou, fara sa imi ia bani, merge iar masina beton vreo 2 zile, si gata, ma duc inapoi, aia imi spun ca am pierdere.
trebuia sa plec in ro, ajung in ro, in martie, ma duc la service, le zic la aia despre ce e vorba (intre timp compresorul nu mai ponea deloc), se descarcase complet instaltatia de freon. imi baga aia freon, spun ca n'am pierderi si ca aia de spania n'au bagat bine freon, merge masina vreo 3'4 zile, dupa care iar problema, ma duc inapio, si o verifica instlatia cu solutie de contrast de aia verde, gasesc ei buba, imi schimba doua supape de alea mici, una mai mica si una mai mare, pun iar freon, masina baga aer rece bine, conducta din fata in sfarsit era rece gheata. compresorul insa cupla, decupla, totusi baga aer rece bine.
mai departe
imi schimba ei releul ala albastru din panoul de sigurante de la masina, cu altul, ala in schimb era chinezesc, si decupla cand accelerai motorul, pe liber cupla compresorul. n'au stiut ce sa'i mai faca...
am plecat si m'am apucat eu de bibilit acolo. am observat ca daca scoteam 2 mm releul mai in sus, compresorul pornea si nu mai decupla. m'¡am bucurat tare, l'am lasat asa, si a mers beton vreo 2'3 saptamani, dadeam drumul la aer, cupla compresorul, conducta gheata, totul super ok.
ei bine, cu 2 ziel inainte sa plec iar in spania, adica acum aproape 2 saptamani, observ conducta din fata ca iar nu mai era gheata,si compresorul a inceput iar sa cupleze sa decupleze, ma uit la releu, il pun in toate pozitiile, nu vrea, totusi, interesant, in masina era rece, am lasat'o asa, insa am obsevat faptul ca este cuplat compresorul tot mai putin timp si decuplat mai mult timp, incepea sa bage tot mai putin aer rece.
nu stiu ce sa fac acum
am inteles ca totusi compresorul are un carbune ca alternatorul. este adevarat oare.
daca iau eu frumos si scot mufa din compresor de curent, si pun alea doua fire pe direct la baterie cu un intrerupator in masina cu cablu tras si ii dau eu drumul manual, oare are ceva, macar sa cupleze si sa nu mai decupleze. aici astia la service'uri iau pielea de pe om sa repare ceva, si nu ma prea lasa mana sa dau masina in service,asa ca ma gandesc la o solutie de compromis pentru 2 saptamania pana revi in tara, ca aici sunt 40 grade si e greu tare fara aer conditionat.
ce sa fac_
am uitat sa spun ca m'am dus si am luat alt releu albastru aceeasi serie, l'am pus pe masina se comporta tot ca ala vechi.
in afara de releul asta, mai este si alta piesa electornica ce poate strica tot mecaniscmul aerului cinditionatr_
astept cu interes pareri
incerc azi sa fac un filmulet sa'l pun pe youtoube sa vedeti ce se intampla exact.
multumesc mult de tot anticipat