Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia cu motor de un litru, cutie de viteze automata si climatronic
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
adi.mitrea
Se pare ca acest motor de un litru ii sufla bine in ceafa celui de 1,4 litri MPI.

http://www.mediafax.ro/economic/modelele-d...ml?1686;2851583
T u d o r
O sa fie tare cautat. Daca merge cu alcool... biggrin.gif Cat mai e litrul de tuica?
Diesel
motorul de 1 litru va produce 76cp cu benzina, fata de 75 cat are cel de 1.4 biggrin.gif asta pentru ca va fi DOHC. Tot de aici si consumul mai redus.
ANUMITE modele vor avea aer conditionat automat si cutie automata. Iar mai jos se mentioneaza ca pe SUV va fi disponibila cutia automata.

vesti bune in mare, cu exceptia introducerii lente a motoarelor pe Sandero si alte asemenea manevre romanesti.
ozz86651
QUOTE
motorul de 1 litru va produce 76cp cu benzina, fata de 75 cat are cel de 1.4 asta pentru ca va fi DOHC.


Da dar se plateste la greu in cuplu... adica 76CP cu motor de turatie fara cuplu, o sa fie un chin de condus si la fel de rapida ca un melc.
adi.mitrea
Eu cred că tocmai motoarele de turație lipsesc din gama Dacia.

Cu 1.4 MPI și 1.6 MPI de la 3.000-3.500 rpm nu se mai simte nici-un zvâc dacă o calci brusc. Sunt motoare care trebuiesc conduse ca un diesel. Cred că un motor de un litru DOHC se va simți mai forțos decât acest 1,4 MPI, chiar dacă în realitate este mai lent cu o secundă la 0-100.

Și oricum, majoritatea șoferilor de Logan își doresc motoare care să nu treacă de 10% în oraș și care să consume puțin la 100 km/h mers constant în extraurban. Așa merg majoritatea șoferilor de Logan. Pentru cei care doresc ceva mai mult, există 1,6 16 valve de 105 CP și tot de la anul va fi introdus 1,6 16 valve 133 CP...

Deci gama de motorizări ar fi completă. Dieselul oricum nu se mai cere și cred că tendința se va menține, având în vedere prețul motorinei.
Diesel
Si jucaria mea sub 4000rpm abia se aduna de pe jos, dar m-am obisnuit sa retrogradez de cate ori am nevoie de mai multa putere si asta e.

Ideea e ca noua motorizare va incadra loganul acolo unde ii este locul, la clasa mica. Fabia, Polo, C3, 207, Corsa, Ibiza, Yaris, Mazda2, toate au disponibile motorizari d-astea gen 1l, 1.1, 1.2 cu 3 sau 4 cilindri si DOHC, loganul cu ce ar fi diferit? ok asta va taia un pic din mandria unora, ghinion.
air_wolf
dacia, cu 1 litru, 76 de cai? sint verzi si pe pereti, ca sub capota nu cred ca incap. si daca incap, masina incepe sa se miste de la 2000rpm, ca sub cred ca si melcul va fi mai rapid... consumul va fi pe masura...
adi.mitrea
În Brazilia se poate, de ce să nu se poată și la noi?

La prima secțiune, "vehiculos" alegeți modelul apoi în dreapta "Fischa Tecnica Comparativa" si uitati-va ca si alte modele Renault au acest motor (Clio Campus si Symbol). Interesant mai e ca in oferta nu exista diesel si ca toate motoarele, chiar si cele de 1,6 si 2,0 pot functiona si cu alcool (etanol cred).

Masina nu e grea. 76 de cai pe o masina de o tona e ok.

http://www.renault.com.br/index.aspx
M A R I A N
Toyota Yaris (masina din clasa mica) pe care am vandut-o anul asta avea motor pe benzina de 998 cmc si 69 CP, acceleratie 0-100 km in 15,7 secunde si viteza max 155 km/h. Acest motor, construit integral din aluminiu (si care echipeaza si Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107, Daihatsu Sirion si Subaru Justy) a castigat aproape in fiecare an de la aparitie titlul de "motorul anului" in clasa sa pentru performante, greutate si consum redus.
Pentru a putea scoate ceva din acest motor, trebuia in mod normal sa-l turez peste 4000 rpm

Daca Renault pune pe o compacta (Logan, Sandero, Clio) un motor de 1l cu 76CP, acceleratie sub 14 secunde si viteza max de cel putin 160 km/h, inseamna ca Renault a conceput un motor intr-un stil absolut pur-sange japonez si in acelasi timp, aproape extraterestru... Problema este, asa cum spunea cineva mai sus, ca un astfel de motor de ~1l are un cuplu neinsemnat si trebuie turat foarte mult. Din experienta mea cu Loganul pe benzina 1.4 pe care l-am avut, o turatie frecventa a motorului Renault de ~4000-5000 rpm inseamna moarte sigura in cateva mii de km.
Eu sunt foaaaaaarte curios cum va fi reusi Renault sa impace toate chestiile astea...Poate pana la urma se dovedeste ca acest motor revolutionar Renault este de fapt motorul Toyota de pe Yaris, putin dopat cu vreun kompressor... whistling.gif

Diesel
imi pare rau, Loganul nu e compacta, e in clasa mica, jucaria mea are 4.23m, C4 al familiei are 4.25m si ambele sunt compacte hatchback, C3-ul mamei are 3.95m, Fabia hatchback are 3.99m. Megane II Sedan are 4.45m (sau 4.49 am uitat). Clio e in clasa mica.

Sandero are 4.02m, fiind versiunea hatchback a Loganului care are 4.25m la o caroserie sedan.

Mai adaugam faptul ca majoritatea compactelor au suspensie independenta pe spate.

Nu stiu ce motorizari sunt disponibile la noi pe Clio, revin dupa ce ma informez.
Diesel
Pe Clio cu 5 usi e disponibil un 1.2l cu 16V de 75CP, imi imaginez ca motorul de 1l ori va avea distributie variabila sau FSI, ori va fi optimizat pentru putere in detrimentul cuplului. (problema de marketing)
adi.mitrea
QUOTE (M A R I A N @ Aug 6 2008, 04:30 PM) *
Daca Renault pune pe o compacta (Logan, Sandero, Clio) un motor de 1l cu 76CP, acceleratie sub 14 secunde si viteza max de cel putin 160 km/h, inseamna ca Renault a conceput un motor intr-un stil absolut pur-sange japonez si in acelasi timp, aproape extraterestru...
.............
Din experienta mea cu Loganul pe benzina 1.4 pe care l-am avut, o turatie frecventa a motorului Renault de ~4000-5000 rpm inseamna moarte sigura in cateva mii de km.

Eu sunt foaaaaaarte curios cum va fi reusi Renault sa impace toate chestiile astea...Poate pana la urma se dovedeste ca acest motor revolutionar Renault este de fapt motorul Toyota de pe Yaris, putin dopat cu vreun kompressor... whistling.gif


Nu contest premiile de care spui tu, nu am timp și nici chef să caut acum.

Logan și Sandero sunt mașini de clasă mică (denumită și clasa B ), la fel ca actualul Yaris (cel vechi era la limită între clasele A și B, adică era mai mare decât Aygo și mai mic decât actualul Yaris).

O accelerație puțin mai bună și o viteză maximă puțin mai mare decât ale Toyotei se pot realiza printr-o cutie de viteze altfel setată (și nu e nicio inginerie extraterestră) sau printr-o aerodinamică mai bună (nu cred că e cazul la Logan și Sandero totuși).

Vreau argumente pentru faza că motorul de Logan și implicit de Renault moare după CÂTEVA mii de km la mers cu 4.000 - 5.000 rpm. Nu de alta, dar știu multe Loganuri alergate rău și au trecut de SUTA de MII fără nici măcar o intervenție la motor.

Un motor de un litru dopat cu un compresor sau cu turbină ar trebui să aibe cam 100 de cai, nu 76, accelerație mai bună și viteză maximă mai mare.

Nu apăr Logan și nici Renault, dar ce scrii tu se numesc afirmații gratuite dacă nu dovedești prin ceva...

Baftă! thumbsup.gif
M A R I A N
Nu inteleg ce AFIRMATII gratuite trebuie sa dovedesc:
-ca motorul Toyota 1.0 VVT-i este motorul anului 2007 si 2008 (in categoria sa)
-experienta mea cu Loganul pe care l-am avut?

adi.mitrea
Experiența cu Loganul, evident. Nu e supercar, nu e nici pasăre și nici avion.

Dar nici să spui că mersul la 4.000-5.000 rpm înseamnă moarte sigură în câteva mii de kilometri.

Sau poate vroiai să spui că e atât de rapid Loganul, încât dacă mergi la 4.000-5.000 rpm e foarte greu de controlat și riști să-ți pierzi viața dacă nu știi să-l pilotezi... rolleyes.gif
Paul46623
Ma intreb daca a remarcat cineva cat cuplu are motorul ala. N-ar nici macar 100 Nm (are vreo 97). Si-i mai si are pe la 4350 rpm. Motorul de 1.4 are 112 Nm la 3000 rpm. E Hercule pe langa chichineata aia de 1 litru.
Diesel
112Nm raportat la 1.4l inseamna 80Nm per litru, fata de 97? e nevoie sa mai compar si caii putere la fel?
Exista posibilitatea ca motorul sa fie japonez, Renault e in alianta cu Nissan. Or fi pus si aia umarul la treaba. Micra ce motoare are?

Ideea este ca nu trebuie sa atribuim cine stie ce performante Loganului. Sa ne amintim scopul, costuri minime, atat la achizitie cat si la consum si intretinere. Mi se pare un motor foarte corect pentru un Logan destinat traficului urban, unde cred ca va consuma mai putin decat 1.4MPI. Cu conditia sa aiba atasata o cutie de viteze pe masura.

Singura mea interactiune cu Loganurile e la munca, avem 4 bucati toate cu 1.4MPI, la 2 din ele ambreiajul tine la ultimii 2mm ai pedalei (adica ffff sus) iar toate consuma 10-12%. Asta in timp ce jucaria mea tot de 1.4l cu puterea maxima la 6200rpm si cuplul maxim la 5000rpm consuma cam 8.5% doar in oras.
Paul46623
CP/l sau Nm/l sunt irelevanti, deoarece nu cumperi rosii, sa-i spui vanzatorului sa-ti mai puna niste cc sa iasa rotund la gramaj.
Diesel
sunt relevanti in sensul ca dau eficienta motorului. care se vor traduce intr-un consum decent sau performante decente. subliniez sau!! nu vor fi posibile ambele in paralel
adi.mitrea
Măcar aici ai dreptate Paul. Nu te tocmești cu nimeni. Nu-ți place Logan, cumperi altceva, comentezi altceva.

Uite și uitați:

Aveo 5 uși are greutate de 1.105 kg, motor de 1,2, 84 CP și 114 Nm - asta se traduce în 0,076 CP pe kilogram și în 0,1 Nm pe kilogram
Sandero va avea 1.025 kg, motor de 1,0, 76 CP, 99 Nm - asta se traduce în 0,074 CP pe kilogram și în 0,096 Nm pe kilogram
Ford Fiesta are 1.109 kg, motor de 1,3, 68 CP, 108 Nm - asta se traduce în 0,061 CP pe kilogram și în 0,097 Nm pe kilogram
Fiat Grande Punto are 1090 kg, motor de 1,2, 65 CP, 102 Nm - asta se traduce în 0,059 CP pe kilogram și în 0,093 Nm pe kilogram
Opel Corsa are 1.100 kg, motor de 1.0, 60 CP, 88 Nm - asta se traduce în 0,054 CP pe kilogram și în 0,08 Nm pe kilogram

Și gata că m-am săturat de căutat și de calculat.

Acum aștept argumente, cu cifre, despre performanțele "de rahat" ale lui Sandero și Logan.
T u d o r
Performantele sunt de rahat intotdeauna, daca le compari cu altceva mai tare. Ideea e ca Sandero/Logan e o masina care nu pune accent pe performanta. Daca 1.4 ala s-a descurcat cat de cat pe caroseria lui, si cel de 1.0 va face fata. Nu la nivel competitional, normal, dar... who cares? Sa-mi spuneti daca stiti pe cineva care si-a luat 1.4 Logan pentru liniute, sa-l cunosc si eu. biggrin.gif Va fi o masina la fel de decenta ca si Yaris cu 1.0.
Ca tot vorbim de Yaris, haideti sa comparam putin mase, puteri si cuplu.

Yaris: 980 kg, 69 cp, 93 Nm
Sandero: 975 kg, 76 cp, 99 Nm (masa e cea pentru motorul de 1.4, probabil la 1.0 va fi chiar mai mica)

Daca Toyota isi permite "sa-si bata joc" de clientii ei cu motorizarea asta, Dacia de ce nu ar face-o? Doar vorbim de Toyota, nu? rolleyes.gif
adi.mitrea
Mda.... asta zic și eu. Pe site-ul Renault Brazilia Sandero are 1.025 kg. De acolo am luat greutatea. Nu înțeleg de ce e așa de greu, poate atârnă sigla aia de Renault mai tare... whistling.gif
air_wolf
@adi.mitrea: in brazilia se poate pentru ca merg pe ethanol. alta mincare de peste.
argumente la perfomantele maro ale unui logan de 1 litru:
1. cutia de viteze/transmisia
2. dimensiunea cauciucurilor
3. masa lui cu 4 persoane+combustibil+ bagaje va sari de 1500kg
4. Cx=0.36 (yaris de ex are 0.29)
mai vrei? teehee.gif
adi.mitrea
De acord, dar merg și pe benzină.

1. Cutia ș transmisia nu cred să fie semnificativ sub cele de la modelele enumerate de mine anterior.
2. În Brazilia jantele au 14 inch (nu 15 inch ca la noi). Poate le vor introduce si aici
3. Toate masinile enumerate de mine si Yaris-ul cu tot CX-ul lui au aceeași problemă în fața a patru persoane + bagaje. Deci nu e tipic Dacia.
4. CX-ul contează mai puțin la o mașină de oraș. Chiar foarte puțin. Viteza maximă de 160 km/h e bună pentru acel CX.

Mai vreau rolleyes.gif
T u d o r
Air...face it, Yaris cu 1.0 e la fel de submotorizat ca si Sandero de 1.0. CX-ul iti mareste consumul la viteze mari. Cutia montata pe 1.0 la Dacia nu stim inca ce configuratie va avea, asa ca discutia despre ea e deocamdata prematura. in rest... pret mai mic, spatiu mai mare, portbagaj... costuri de intretinere mai mici... sa mai zic? Argumente de genul "da, da' aia e Toyota" nu tin la utilizarea cotidiana. Dacia nu s-a dovedit nefiabila pana acum.
air_wolf
btw, cu cit roata e mai mare cu atit creste consumul.
uite alt motiv: calitatea carburantului de la noi.
apoi, tu zici ca nu crezi sa fie sub cele de 1.4, eu zic ca daca nu se umbla semnificativ la ele, sa scurteze treptele, o sa ai niste viteze luuuuuungiiiiiiiiiiiiii, suficient cit sa bei o cafea pina va fi nevoie sa schimbi.
adi.mitrea
Păi tocmai de asta am făcut precizarea că cele din Brazilia au roti pe 14 inch. Oricum, diametrul total al rotii poate sa fie acelasi ca in cazul folosirii unei jante de 15 inch, daca talonul cauciucului este mai mare. Rămâne de văzut.

Problema legată de carburant cred că nu mai există. Cred că experiențele neplăcute ale unora dintre noi cu benzinării care pun apă în benzină sau care nu curăță rezervoarele de motorină ne fac (sau cel puțin pe unii) să credem că avem carburanți mai proști decât în ...... Brazilia confused.gif Țin minte că acum vreo 15 ani aproape că nici nu concepeam să existe benzină fără apă și motor diesel care să nu scoată fum. Lucrurile s-au schimbat. rolleyes.gif

Cutia de viteze va fi, probabil, în "bunul" stil Renault. Adică dinaia care taie orice zvâc al motorului. Dar asta nu înseamnă că Logan și Sandero vor fi niște melci mai lenți decât alți melci din clasa lor (cool.gif. Oricum, până nu vom conduce mașina, atât eu, cât și tu, speculăm. ninja.gif
air_wolf
QUOTE (adi.mitrea @ Aug 8 2008, 12:38 PM) *
Oricum, până nu vom conduce mașina, atât eu, cât și tu, speculăm. ninja.gif


corect. thumbsup.gif
T u d o r
Mie oricum mi se pare de bun augur montarea pe Logan/Sandero a unor motoare mai moderne. Chit ca alea sunt de doar 1 litru, sunt mai noi decat arhaicele 1.4 si 1.6. probabil ca Reno au terminat stocurile si se vad nevoiti sa puna si unele din mileniul asta. biggrin.gif
Adaugat la probabilul motor de 133 cai, e un pas inainte.
Incet incet vor aduce marca la un standard mai inalt, ceea ce nu poate fi decat de bine.
adi.mitrea
În sfârșit ne punem și noi de acord thumbsup.gif

Dar stai... nu mai e nimic palpitant și nu o să mai scrie nimeni nimic pe topicul ăsta. Iar va fi un topic la care voi avea eu ultima postare, deși subiectul nu e închis? verymad.gif

@Tudor: Crezi că Renault a avut pe stoc două milioane de motoare 1,4 MPI și 1,6 MPI. Sunt la fel de noi ca orice alt motor, doar că tehnologia, matrițele, uzinele etc sunt antice... Era mai ieftin să producă motoare cu ce scule le-a mai rămas prin garaj...

Eu unul abia aștept să conduc un 1,0 și 1,6 de 133 de cai. În același timp mă bucur că marca asta începe să o ia ușor în sus rolleyes.gif
adrian_r5
QUOTE (adi.mitrea @ Aug 8 2008, 02:15 PM) *
În același timp mă bucur că marca asta începe să o ia ușor în sus rolleyes.gif


... sa speram ca n-o ia in sus si la preturi wink.gif
FAR EASTERN
QUOTE ( T u d o r @ Aug 8 2008, 12:57 PM) *
......... CX-ul iti mareste consumul la viteze mari.


Daca ne spui si de ce?.........Ca eu stiam ca e invers......

QUOTE (adi.mitrea @ Aug 8 2008, 01:38 PM) *
Păi tocmai de asta am făcut precizarea că cele din Brazilia au roti pe 14 inch. Oricum, diametrul total al rotii poate sa fie acelasi ca in cazul folosirii unei jante de 15 inch, daca talonul cauciucului este mai mare. Rămâne de văzut.


Problema este nu cat de mare e diametrul ci cat de greu este ansamblul janta+anvelopa. E de preferat ca diametrul jantei sa fie mai mic pentru a rezulta o greutate mai mica la distanta mai mare de centru.
T u d o r
Haidi bre, extragi din context? tongue.gif Sa nu zici ca n-ai inteles... teehee.gif

Daca 75 cai sunt ok pentru Logan, fie el si cu 15', atunci sunt buni si 76. Iar diferenta de cuplu nu e asa mare, eu ce ar trebui sa spun, ca la Peugeot dieselul are 240 Nm si benzina are 150? Ca nu poate sa urce nici o bordura?
adi.mitrea
QUOTE (FAR EASTERN @ Aug 8 2008, 04:42 PM) *
Problema este nu cat de mare e diametrul ci cat de greu este ansamblul janta+anvelopa. E de preferat ca diametrul jantei sa fie mai mic pentru a rezulta o greutate mai mica la distanta mai mare de centru.


Aoleuuu... mă doare capul F A R. teehee.gif

Imaginează-ți un Prius cu roți de Wola, cu diametru de 90 inch, făcute din mega super aliaj ușor și cu un cauciuc subțire ca bășica porcului.

Problema e de diametru, pentru că până ajunge motorul & cutia de viteze să învârtă o dată roata aia... E greu, e nevoie de mari modificări ale cutiei de viteze. Practic ai avea nevoie de MULT mai multe rotații ale pinioanelor pentru a obține o rotație completă a roții față de cazul unei roți de 15 inch.

În fine, nu e inginerească explicația mea, dar atât mă duce capul să explic în momentul ăsta.

Nu zic că greutatea nu contează, dar totuși, de câte zeci de grame să fie diferența de la 14 la 15 inch...
Diesel
QUOTE (FAR EASTERN @ Aug 8 2008, 05:42 PM) *
QUOTE ( T u d o r @ Aug 8 2008, 12:57 PM) *
......... CX-ul iti mareste consumul la viteze mari.


Daca ne spui si de ce?.........Ca eu stiam ca e invers......


CX-ul mai mare duce la un consum mai mare, hai fiti intelegatori smile.gif

iar la roti geutatea ar fi bine sa fie aproape de axa, nu la margine, tine de cuplul fortei, alea alea
FAR EASTERN
QUOTE (adi.mitrea @ Aug 8 2008, 06:27 PM) *
Imaginează-ți un Prius cu roți de Wola, cu diametru de 90 inch, făcute din mega super aliaj ușor și cu un cauciuc subțire ca bășica porcului.

Ei, hai...... nici chiar asa. Cum spuneai mai sus diametrul mai mare al jentii poate fi compensat cu o anvelopa cu talon mai mic, deci....

QUOTE (Diesel @ Aug 8 2008, 06:33 PM) *
QUOTE (FAR EASTERN @ Aug 8 2008, 05:42 PM) *
QUOTE ( T u d o r @ Aug 8 2008, 12:57 PM) *
......... CX-ul iti mareste consumul la viteze mari.


Daca ne spui si de ce?.........Ca eu stiam ca e invers......


CX-ul mai mare duce la un consum mai mare, hai fiti intelegatori smile.gif

iar la roti geutatea ar fi bine sa fie aproape de axa, nu la margine, tine de cuplul fortei, alea alea


Foarte corect.
ozz86651
Rotile mari consuma mai mult DACA necesita un cuplu mai mare. Daca sint din alea de 14 si are 30 de kile o roata si le comparam cu roti de carbon/magneziu de 18", sint sigur ca e pe dos. De asemenea rotile mai late au rezistenta la inaintare putin mai mare.
air_wolf
jantele de aliaj mai mari sint mai grele decit jantele de tabla mai mici. pe cintar. e adevarat, la 18" o janta de aliaj va cintari mai putin decit o janta de tabla de 18".
eu intotdeauna cind am pus roti mai mari am pus si mai mult de la pompa. dar, e adevarat, cu janta de 15" si talon de 55 esti mai ok la consum decit cu o janta de 14" si talon de 70.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.