klm
Dec 29 2008, 09:39 AM
Se zvoneste ca numitul
Carlos Slim Helú a achizitionat echipa Honda F1.
Slim Helu a mai participat in motorsport prin sponsorizarea lui Bruno Senna (nepotul lui Ayrton Senna) de catre Embratel, una dintre companiile sale.
f1anatic
Dec 31 2008, 06:48 PM
Pe scurt: Louie Hamiltown primeste MBE de la Regina (Member of teh British Empire) pt serviciile aduse. Nu stiu ce dracu dar a innebunit lumea. Lui Obama i se fac medalii comemorative si e omul anului conform Times Magazine. Hamilton ce pusca mea cu luneta a facut ? A invins campionatul in ultimele 10 secunde ? si gata e smecher ? Ce superficiali si Inglijii astia ?
http://www.itv-f1.com/news_article.aspx?id=44853Honda se pare ca va sta in F1 ca furnizor de moptoare si transmisii
Alonso se pare ca merge la Ferrari incepind cu 2011 (sau mai devreme daca Raikkonen da rateu in 2009 rateu ca si in 2008)
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=44851Si Williams F1 are o solutie tehnica pt KERS: o volanta - pe cind restul lumii foloseste o baterie si un motor electric
http://www.itv-f1.com/news_article.aspx?id=44857
f1anatic
Jan 6 2009, 05:21 AM
Mai nou se trag zvoane cum ca Michael Schumi si Ross Brawn ar fi pus muschiul in comun si ar salva echipa Honda.
20krpm
Jan 6 2009, 09:31 AM
desi asta e o chestie la care mai c-as pune botu un pic, e inca departe de a avea, din punctul meu de vedere, vreo sansa de izbinda. read my lips: honda. is. dead. (yeah, ma refer strict la trupa care lucreaza la masina de formula 1.) ce are echipa aia de oferit? o masina care s-a zbatut sa nu iasa ultima? un postseason in care nimeni n-a lucrat nimic pentru ca nu stiau ai cui sint? o promisiune ca o sa lucreze miracole ca sa dea gata o masina pina-n martie? un sponsor major care... care??? nici un investitor din lumea asta nu cred ca poate gasi vreun value proposition la ei. probabil ca vine unu altu, se uita, intreaba cit costa, si cind afla ca e vorba de mai mult de un dolar se cara. ca la piatza.
michael schumacher ar face bine si si-ar misca curu, si si-ar pune obrazu, sa-l aduca pe vettel la ferrari. in calitate de afla-n treaba ce e acolo - cit inca mai e. sau si-ar mai pune curu lui personal de campion inca un an intr-o masina la ferrari - in 2009 chiar cred ca ar putea sa mai cistige. nu stiu de unde brusc toata zvonaraia asta cu alonso care primeste telefoane de la ferrari, si cu schumacher care s-a gindit ca ar putea sa se-ntoarca, si aia-aia, dar am un feeling ca musiu raikkonen n-a raspuns la nici un telefon de la serviciu dinainte de Craciun, iar acum ferrari isi numara soferii pe care-i stie sigur: "unu, ... aaa..."
Inainte de anul nou cautasem in postarile mele citate in care speram/ma gandeam cum ar fi Alonso la Ferrari (n-o s-o mai fac pentru ca sunt prea multe) insa mi-ai aprins alt beculet:
Michael Schumacher si Fernando Alonso in acelasi tip de masina (si nu oricare ci un Ferrari) pe o pista de F1.
Sa zicem ca ar parea fantastic insa dorinta unora coraborata cu posibilitatea de a fi 3 masini Ferrari+capacitatea fantastica de a "scapa" de un pilot nedorit pot oare lucra la indeplinirea unei idei?!
edit: cu cei 2 in aceeasi echipa vor fi clar niste masini foarte fiabile si competitive iar Raikkonen devine "o arma mortala" intr-o masina care nu
crapa se defecteaza
(f1, la tine m-am gandit cand am editat cuvantul)!
f1anatic
Jan 6 2009, 04:18 PM
Daca se ajunge la 3 masini per echipa de virf, nu as fi de loc surprins ca Schumi sa se regaseasca intr-una din ele.
Ma rog, asa este cum spui tu, 20krpm, luind in vedere rezultatele fabuloase din ultimii ani, Honda nu are multe de oferit. Pe de alta parte, au un director tehnic bun si regulamente noi care teoretic echilibreaza si egalizeaza situatia.
Oana
Jan 6 2009, 05:31 PM
o egaleaza, n-o egaleaza, cert este ca ferrari vrea sa le dea un avantaj celorlalti... nu s-au invatat minte cu sistemul electronic de la pitstop si vor sa revina la el in acest an... ce-i drept, spun ca au introdus un "upgrade" care sa previna plecarea masinilor atata timp cat furtunul inca este atasat... s-o vedem si pe asta
http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/01/06/...system-in-2009/
Majoritatea echipelor de F1 isi vor prezenta masinile in saptamanile urmatoare in asteptarea startului din noul sezon:
Ferrari
F2009, 12 ianuarie, Fiorano
Toyota
TF109, 15 ianuarie, Algarve Motor Park
McLaren
MP4-24, 16 ianuarie, Woking
Williams si Renault
19 ianuarie, Portugalia
BMW Sauber
20 ianuarie, Valencia
Red Bull
RB5, 9 februarie
Toro Rosso
dupa 10 februarie
Singurele echipe despre care inca nu exista informatii clare sunt Honda si Force India.
Conform Formula One Teams Association (FOTA), reunita in Marea Britanie la Hotelul Heatrow, se pare ca principala destinatie a bugetelor echipelor de f1 o reprezinta testele aerodinamice motiv pentru care acestea au renuntat la o parte din ele pentru urmatorul sezon (Aerodynamic Test Restrictions Agreement).
De asemeni, in cadrul aceleiasi reuniuni, s-a hotarat ca incepand din 2010 sa se construiasca transmisii la un cost scazut (1,5 mil euro/echipa/sezon) care sa reziste de-a lungul a 6 MP.
klm
Jan 12 2009, 10:40 AM
f1anatic
Jan 12 2009, 06:49 PM
frum-urita ! Arata ca masinile inceputului de deceniu (1990) dar aripa pe fata este hidoasa.
20krpm
Jan 13 2009, 05:20 AM
sebastien buemi e in primul scaun la toro rosso. urmeaza sa se hotarasca cine o sa fie al doilea sebastien.
klm
Jan 13 2009, 08:53 AM
Desi foarte devreme ca sa vorbesti despre aceasta masina mie mi se pare foarte supla si aerodinamica si ma bucur ca au eliminat briz-brizurile aerodinamice.
klm
Jan 13 2009, 12:35 PM
"Pare micut, compact si dragut. Am fost putin emotionat, m-am asteptat la altceva, la un model care sa semene cu cele de-acum zece ani, mai mari, insa seamana cu o masina din Formula 3"
Felipe Massa, despre masina Ferrari.
f1anatic
Jan 13 2009, 08:16 PM
QUOTE (klm @ Jan 13 2009, 05:35 AM)
"Pare micut, compact si dragut. Am fost putin emotionat, m-am asteptat la altceva, la un model care sa semene cu cele de-acum zece ani, mai mari, insa seamana cu o masina din Formula 3"
Felipe Massa, despre masina Ferrari.
Alex-F1
Jan 14 2009, 12:50 AM
Foarte buna comparatia de poze.....si uitandu-ma asa la ele, cea de anul asta mi se pare asa de "imprastiata" fata de cea din 2008 (culmea, contrar celor zise de Massa).....cea de anul trecut pare mult mai compacta, mai indesata/inchegata....chiar mai solida as putea spune (optic vorbind)..... Whatever, ce conteaza cum arata, sa vedem ce vor sti sa faca concret pe circuit masinile astea si pilotii lor!!!!
f1anatic
Jan 17 2009, 05:14 PM
Iar Mclaren areta si mai frumoasa decit Ferrari
foarte eleganta este integrarea tevii de esapament in "fuselaj"
Incep sa imi placa masinile astea. Dar aripa aia pe fata este o insulta.
AZAZEL
Jan 20 2009, 02:28 AM
WTF is this?
aste-s masinile la care ma voi uita in 2009?
horror!!!
20krpm
Jan 20 2009, 04:57 AM
cre ca se transmite si la radio...
ce-aveti, fratilor, ce nu va place la ele? ce nu e "frumos" dupa gustul vostru?
klm
Jan 20 2009, 09:30 AM
Mie nu-mi place eleronul din spate in rest sa vedem masinile pe circuite
.
AZAZEL
Jan 21 2009, 06:08 PM
unde va ajunge f1?
toyota au confirmat ca daca in 2009 nu vor avea un an puternic se vor retrage din f1.
targetul lor in 2009 este o victorie adica la fel cu ce si-au propus bmw in 2008.
http://www.worldcarfans.com/9090121.001/we...yota-withdrawal
f1anatic
Jan 22 2009, 07:37 AM
O victorie o pot avea. Vad si BMW cu vreo 2bucati. Si Williams cu 1. Si Torro Rosso cu 1. Renault cu vreo 3. Restul Ferrari si McLaren. Cred ca aceste noi regulamente si masini vor crea situatii imprevizibile si schimbari de clasament spectaculoase.
20krpm
Jan 22 2009, 09:10 AM
QUOTE (f1anatic @ Jan 22 2009, 01:37 AM)
O victorie o pot avea. Vad si BMW cu vreo 2bucati. Si Williams cu 1. Si Torro Rosso cu 1. Renault cu vreo 3. Restul Ferrari si McLaren. Cred ca aceste noi regulamente si masini vor crea situatii imprevizibile si schimbari de clasament spectaculoase.
si ce daca, daca-s masinile urite.
beware of RBR.
AZAZEL
Jan 22 2009, 12:23 PM
alonso spune ca aceste schimbari de regulament ii avantajeaza atat de tare si masina lor este pe o directie atat de buna incat nu vede cum sa nu se lupte la titlul anul asta.
20krpm
Jan 26 2009, 10:04 PM
si ing, si rbs au anuntat ca, in urma pierderilor financiare, isi vor revizui bugetul de cheltuieli si reclama. asa ca sa nu ne miram daca pe renault-uri si pe williams-uri vom vedea scris "IN" si "RB". (asta, evident, daca vom vedea renault-uri si williams-uri anul asta.)
sursa de sponsorizare a lui takuma sato se pare ca si ea s-a cam subtiat... drept urmare seabass are ceva mai multe sanse sa prinda al doilea scaun la toro rosso.
f1anatic
Feb 1 2009, 06:16 PM
AZAZEL
Feb 4 2009, 12:02 AM
am citit undeva ca pilotii muncesc pt a pierde din greutate. intre ei se numara si rubens barichello. stau si ma intreb daca rubens si jenson chiar cred ca ei vor face parte din F1 in acest an mai mult decat voi face parte eu!
nu cred ca va mai fi cumparator pt honda si , chiar de ar fi, masina va avea asigurata doar ultima pozitie la sfarsitul sezonului 2009. chiar nu inteleg ce l-ar motiva pe button in acest an presupunand ca in australia se va regasi pe grila de start.
20krpm
Feb 4 2009, 08:18 AM
sint mai multe chestii aici. poate ca barichello vrea sa piarda din greutate pentru ca a facut burtica. poate ca honda nu va mai fi cumparata. poate ca nici williams. poate ca f1 o sa ia o pauza anu asta. sau poate ca vom vedea echipe de cite 3 sau 4 masini, doua competitive, iar celelalte pe post de speed bumps.
20krpm
Feb 6 2009, 07:34 PM
whew. in sfirsit, STR il confirma pe sebastian bourdais. mult le-a trebuit...
AZAZEL
Feb 7 2009, 06:07 PM
imi pare rau ca bourdais a strans asa putine puncte in 2008. a avut curse f bune si ar fi meritat sa stranga mai mult. cred ca locul lui in clasamentul general era pe locul 14 chiar in fata lui rubens, acesta din urma strangand 11 puncte.
asa ar fi fost corect: 11-12-13 puncte si nu 4 cate a avut.
e unul din preferatii mei in 2009 alaturi de raikkonen, kovalainen, alonso, piquet, trulli, webber si nu in ultimul rand heidfeld.
Oana
Feb 16 2009, 02:07 PM
ing si-a revizuit de tot bugetul pentru reclama si va renunta, de anul viitor, la sponsorizarea echipei renault si a curselor din australia, turcia, ungaria si belgia... si in timp ce europa se resimte de la criza financiara, americanii au uitat de criza si vor echipa in f1: USF1, unde vor sa o aduca pe danica patrick...
de honda ce mai stiti? cica a primit spijinul unor oameni de afaceri brazilieni, care vor neaparat sa-l vada pe bruno senna in f1. mai avem putin si vom vedea...
20krpm
Feb 17 2009, 06:26 PM
stii, si io ma tot intreb ce dracu e cu push-u asta de publicitate al lu peter windsor. ca peter windsor n-are, cum sa spun, n-are el bani de echipa de f1, asta-i clar. pe de alta parte acum e un moment relativ prielnic sa intri in f1 cu o echipa noua - astia accepta pe oricine care poate sa aduca doua masini pe grila de start. e un moment anacronic, da, dar de prielnic e prielnic. si daca usf1 sau cum le-o zice aduc doua masini, si o aduc pe danica (gagica e dispusa oricind sa mearga la f1) si pe inca un american, au scos fatza la sezon de nu-i adevarat. poa sa ninga poa sa ploua sezonu ala, ca tot o sa mearga lumea ciopor la circuit. ce vad eu insa, ca prin ceata, asa, e un fel de interes exprimat (ca sa nu zic "atac") al lui PW la jobu lui bernie...
honda din cite stiu io inca tot n-a gasit pe nimeni, le-a picat nush ce afacere weekendul asta, nu stiu daca erau brazilieni sau ce erau (iar daca erau brazilieni forget it, ca numa gura-i de ei, de obicei bani n-au). deja daca gasesc finantare acum e prea tirziu. inca n-au pus pe nimeni in masina barem sa dea o tura de bloc, si ma indoiesc ca au avut bani ca sa lucreze ceva peste iarna. e posibil insa ca inginerii sa fi facut munca patriotica, dar nici asa nu stiu daca ar fi avut fonduri suficiente.
honda dupa mine e un capitol inchis. io stau cu sufletu la gura pentru williams si pentru renault, ca aia nush cu banii cui alearga anu asta...
20krpm
Feb 27 2009, 07:44 PM
... si in cele din urma se pare ca echipa honda va fi cumparata deee?... (trrrrrrum...)
de echipa honda. adica de ross brawn si de nick fry. care o sa continue sa opereze echipa honda asa cum e ea, pe banii de la honda
QUOTE
Ironically, it seems that most of the funding for this year will come from a 'dowry’ offered by Honda to take the problem away
acuma nu le mai ramine decit sa pregateasca repede in cele 4 saptamini care au ramas o masina care sa fie pe noile specificatii, sa gaseasca repede un sponsor care face o gramada de bani din protejat ursuletii de la polu nord, si sa cointereseze doi soferi care sa conduca de placere, asa ca la un sunday drive, dar sa fie competitivi. good deal
Se pare ca o parte din rugaciunile unora dintre noi au fost ascultate: in urma reuniunii FOTA de la Geneva s-a hotarat schimbarea sistemului de punctare astfel ca pilotul care va castiga un mare premiu va fi recompensat cu 12 puncte, cel de pe locul 2 cu 9 puncte iar cel care va ocupa a 3-a pozitie a podiumului va primi 7 puncte (pozitiile 4-8 urmand sa primeasca acelasi numar de puncte ca pana acum).
Pentru a intra in vigoare chiar din anul in curs aceste propuneri vor trebui aprobate de Consiliul Mondial al FIA.
Tot la Geneva s-a mai discutat despre reducerea lungimii curselor, de la 300 km in prezent, la 250 km concomitent cu reducerea timpului alocat cursei pana la 1h si 30' (de la 2h in prezent).
AZAZEL
Mar 6 2009, 01:25 PM
QUOTE (oana87995 @ Feb 16 2009, 02:07 PM)
draga mea, mi-ai lipsit tare mult.
abia astept sa inceapa sezonul de F1.
BTW, nu facem concurs anul asta?
AZAZEL
Mar 6 2009, 01:52 PM
Oana
Mar 6 2009, 01:59 PM
QUOTE (AZAZEL @ Mar 6 2009, 01:25 PM)
QUOTE (oana87995 @ Feb 16 2009, 02:07 PM)
draga mea, mi-ai lipsit tare mult.
abia astept sa inceapa sezonul de F1.
BTW, nu facem concurs anul asta?
dar n-am plecat nicaieri, am fost tot timpul pe forum... n-ai avut tu ochi pentru mine
facem si concurs, cum sa nu facem. ma gandesc la o formula noua, ca sa mai schimbam si noi cate ceva. daca aveti idei, le asteptam cu interes...
previziunile mele legate de echipa honda se opresc la primele 4-5 curse din acest sezon. nu cred ca vor tine pasul mai mult de atat. si apoi voi astepta cu interes a treia masina ferrari
CITAT(AZAZEL @ Mar 6 2009, 01:52 PM)
ross brown noul proprietar honda:
Da, numai ca noua echipa se va numi Brown GP si va fi motorizata de Mercedes deci by-by, Honda!
Noul sezon va incepe pe 27 martie la orele 03:30 EET (primele antrenamente), calificarile vor avea loc sambata la orele 08:00 EET iar cursa: duminica 29.03.2009 orele 08:00 EET; poate incepand cu acea data vom avea placerea sa fim in compania oanei mult mai des
.
Rezultatele antrenamentelor de la Jerez ce au avut loc pe 4 martie:
Iata aici clasamentul complet al testelor:
1 F. Alonso (Renault) 1 :19.945 130
2 K. Raikkonen (Ferrari) 1 :20.250 105
3 N. Heidfeld (BMW) 1 :20.520 99
4 J. Trulli (Toyota) 1 :20.540 131
5 M. Webber (Red Bull Racing) 1 :20.894 107
6 K. Nakajima (Williams) 1 :20.948 83
7 L. Hamilton (McLaren) 1 :21.302 70
8 A. Sutil (Force India) 1 :21.411 79.
Oana
Mar 6 2009, 03:05 PM
cel mai bun timp din cele 5 zile de antrenamente de la jerez l-a scos vettel - 01:19.055
20krpm
Mar 6 2009, 05:24 PM
QUOTE (oana87995 @ Mar 6 2009, 07:59 AM)
facem si concurs, cum sa nu facem. ma gandesc la o formula noua, ca sa mai schimbam si noi cate ceva. daca aveti idei, le asteptam cu interes...
pai deschide un topik nou si hai sa ne fotaim acolo cum sa-l facem.
Oana
Mar 9 2009, 11:27 PM
brawn gp au avut astazi o zi de teste promitatoare... mai asteapta acum avizul fia
1 N. Heidfeld 01:20.339
2 K. Räikkönen 01:20.908
3 J. Trulli 01:20.937
4 J. Button 01:21.140
5 N. Piquet jr. 01:21.662
6 S. Bourdais 01:22.158
7 M. Webber 01:22.246
8 A. Sutil 01:22.452
9 K. Nakajima 01:22.813
10 H. Kovalainen 01:22.948
AZAZEL
Mar 10 2009, 02:05 AM
eu am mare incredere in heidfeld anul asta. cred ca 2009 va fi anul lui.
klm
Mar 10 2009, 08:43 AM
"Anului lui" insemnand ca va avea probabil cea mai buna pozitionare de pana acum pentru ca nu poate fi vorba sa spere la titlu.
AZAZEL
Mar 10 2009, 11:52 AM
klm, nu cred ca bmw va lua titlul anul asta insa cred ca heidfeld va face ceva in plus fata de kubica.
adica tu spui ca heidfeld nu poate spera la titlu pt ca este in aceeasi echipa cu polenezul sau pt ca bmw nu este suficient de rapid? am inteles ca heidfeld nu are sanse la titlu, dar de ce?
klm
Mar 10 2009, 03:02 PM
Pentru ca BMW inca nu arata a echipa pregatita sa castige.
Oana
Mar 11 2009, 08:42 PM
cumva brawn gp astia au lucrat la masina toata iarna si nu au zis nimic ca sa fie lumea socata de performantele lor din antrenamente?
1 J. Button Brawn GP 01:19.127
2 F. Massa Ferrari 01:20.168
(...)
10 L. Hamilton McLaren 01:21.657
AZAZEL
Mar 11 2009, 09:50 PM
nu stiu ce sa zic dar este posibil.
cat despre mclaren astia se prezinta deocamdata rau in toate testele din iarna asta.
toyota se lauda ca in testele de pana acum de la barcelona daca se tinea de combustibil, ei au fost cei mai rapizi.
AZAZEL
Mar 12 2009, 11:40 AM
mai sus vroiam sa spun ca "daca se tinea cont de cantitatea de combustibil"
se pare ca buttton a batut cel mai bun timp din calificari de anul trecut ce a apartinut lui Kubica si a fost stabilit in Q2 cu aproape o secunda si jumatate. 1.19.1 comparativ cu 1.20.5
este drept ca acum baietii au slick insa lumea e ingrijorata de BGP:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news...312084418.shtmlapoi toyota spun ca vor sa fie in topul celor mai bune 3 masini la melbourne, ferrari la fel, renault, bmw, mclaren. toti. cine dracu mai trace ciubotele???1!
Oana
Mar 13 2009, 12:25 AM
pe mine au inceput sa ma sperie braw gp... ceva e putred in barcelona. de unde or fi scos ei timpii astia in ultimele 2 zile, nu stiu
1 R. Barrichello Brawn GP 01:18.926
(...)
6 F. Massa Ferrari 01:20.677
(...)
8 L. Hamilton McLaren 01:20.869
klm
Mar 13 2009, 09:23 AM
O sa vedem dupa cateva MP daca sunt motive de "ingrijorare", eu m-as bucura sa fie macar 3-4 echipe cu sanse reale sa se bata pentru titluri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.