Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Discuri ovalizate Sx4 si swift?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki
V l a d
Salut,
desi a trecut extreeeem de mult de cand nu am mai zis nimic, iata ca am o intrebare.
Am 5000km cu Sx4-ul si am schimbat deja pe garantie discurile ovalizate. Sunt absolut convins ca se vor ovaliza din nou. Se aude in timpul mersului cum placutele freaca de disc iar dupa drum extrierul si normal discurile sunt foarte incinse. De la ce poate fi? Sistemul e acelasi ca la swift? si daca da a mai avut cineva probleme?
Danke & stuff
rexkroki
imi pare rau ca ai probleme cu SX4... ce model e ? banuiesc ca e fabricat anul acesta...

si eu am un SX4 1.6 fabricatie 2008 si am cam 6400 km dar pana acum nu am remarcat probleme cu discurile... e adevarat ca si al mine daca merg mai mult si folosesc frana mai des discurile si chiar gentile sunt mai calde... tu cum ai observat ca ai probleme, a inceput sa trepideze volanul? La ce reprezentanta ai schimbat discurile (banuiesc ca pe garantie)? Care a fost explicatia celor de la service?
laurentiu
Un caz asemanator stiu la un tip cu Volvo S40, caruia dupa vreo 20 000 i s-au ovalizat discurile. Iar nemernicii de la dealer i-au zis ca s-au ovalizat pentru ca a mers prea tare cu masina prin balti... no.gif
V l a d
In sfarsit niste raspunsuri smile.gif. Masina e 2007, 1.6 4WD GS. Se aude constant cum freaca placutele discurile si dupa ovalizare masina franeaza in trepte, nu ai cum sa nu observi. Discurile au fost schimbate pe garantie la B&S, dar motivatia a fost ca am trecut prin balti. Aberant. Am spus ca o sa mai trec cu siguranta prin balti ca merg si pe ploaie cu masina, ca sa vezi. Deci acum astept sa se ovalizeze iar discurile si poate dupa ce le schimba de cateva ori o sa se uite si la ce poate cauza asta. Parearea mea e ca totusi e o problema la etrieri sau placute si se incing franele prea tare, de unde rezulta ca e normal sa se ovalizeze atunci cand treci prin apa.
Problema nu e ca treci prin apa deci, asta pentru cei care sustin ca e vina utilizatorului, ci ca se incing franele prea tare.
G e o r g e
offtopic ... teehee.gif teehee.gif teehee.gif teehee.gif teehee.gif teehee.gif teehee.gif

iti zic brembo de acum incolo
teodor swift 1.3
CITAT(laurentiu @ Aug 4 2008, 08:06 AM) *
Un caz asemanator stiu la un tip cu Volvo S40, caruia dupa vreo 20 000 i s-au ovalizat discurile. Iar nemernicii de la dealer i-au zis ca s-au ovalizat pentru ca a mers prea tare cu masina prin balti... no.gif

Iubita mea are peugeot 307 cc si aceeasi situtie pe la 12 mii s-au ovalizat. Si ea nu-i da talpa si a mers doar in oras pe uscat, dar raspunsul a fost asemenea.
teodor swift 1.3
CITAT(V l a d @ Aug 4 2008, 08:45 AM) *
In sfarsit niste raspunsuri smile.gif. Masina e 2007, 1.6 4WD GS. Se aude constant cum freaca placutele discurile si dupa ovalizare masina franeaza in trepte, nu ai cum sa nu observi. Discurile au fost schimbate pe garantie la B&S, dar motivatia a fost ca am trecut prin balti. Aberant. Am spus ca o sa mai trec cu siguranta prin balti ca merg si pe ploaie cu masina, ca sa vezi. Deci acum astept sa se ovalizeze iar discurile si poate dupa ce le schimba de cateva ori o sa se uite si la ce poate cauza asta. Parearea mea e ca totusi e o problema la etrieri sau placute si se incing franele prea tare, de unde rezulta ca e normal sa se ovalizeze atunci cand treci prin apa.
Problema nu e ca treci prin apa deci, asta pentru cei care sustin ca e vina utilizatorului, ci ca se incing franele prea tare.

Eu cu swift am 25 mii km. i-am facut 2/3 afara localitatilor pe drumuri ca e 85 si autostrada soarelui. Deci i-am dat si ii dau talpa tare. Franarile sunt pe masura. Desi se aude huruit, frecare pe disc cand franez violent, desi se incing discurile tare nu am probleme. Eu cred ca este de vina calitatea otelului din care sunt facute discurile la tine. Cred ca ai prins tu un lot mai defect ca nu am auzit de nici un thread, postare pe afara sau la noi de discuri ovalizate la suzuki. Asta este, pacat, esti ghinionist.
yir
Ar trebui pusi mecanicii sa demonetreze cum ajunge apa pe discuri. Ca sa se ovalizeze de la balti ar trebui ca dupa o frana lunga de la viteza mare sa intri intr-o balta de 20-30 cm... ceea ce nu cred ca e cazul. In rest toata apa e aruncata la exteriorul rotii si prin miscarea de rotatie a rotii e cam greu sa ajunga apa pe disc astfel incat sa il ovalizeze. Defect de fabricatie probabil si ca de obicei desteptii din service dau vina pe utilizator.
rexkroki
@yir thumbsup.gif

ai dreptate, oricine poate sa verifice si singur, cand mergeti pe ploaie veti vedea ca rotile din spate sunt ude complet pecand cele din fata sunt uscate, deci nu au cum sa se ude discurile la SX4... cred ca iti vine sa-i dai cu discurile in cap unuia de la service cand iti spune senin asa o aberatie
yir
Ideea as putea sa o continui in felul urmator: daca atunci cand mergem pe ploaie se uda discurile atunci in momentul in care punem frana acestea se vor incalzi mai putin datorita apei care este prezente pe ele si care asigura o racire suplimentara, in cursele de camioane au un dispozitiv care uda permanent discurile pe perioada cursei tocmai pentru a nu se incinge foarte tare. Pentru ovalizare e necesar un soc termic care nu poate apare in cazul in care se merge pe ploaie. Deci mecanicii ar trebui sa treaca de conceptiile de acum 20 ani si sa recunoasca un defect de fabricatie, dar cum mentalitatea e cel mai greu de schimbat o sa dureze foarte mult.....
Uneori mai poate apare ploblema ca etrierul sa aibe suruburile slabite caz in care isi modifica constant pozitia astfel incat placutele freaca de disc permanent, sper sa nu fie cazul la o masina noua totusi...
V l a d
hai sa nu fim rai si sa nu uitam un amanunt. Suntem in Romania. Asta inseamna ca inevitabil in drumul tau vei intalni niste balti de mari dimensiuni. Atunci sigur ajunge apa la discuri. Problema e ca si cu megane-ul am trecut prin exact aceleasi balti si nu a patit nimic.... deh masina frantuzeasca naspa thumbsup.gif
Sa nu fim rai cu cei de la service caci s-a purtat foarte fairplay. Au verificat si au schimbat discurile in garantie asa cum trebuia. Probabil nici eu nu stiu de la ce a fost si au bagat motivul cu apa care e plauzibil totusi in cazul unei serii de discuri ratate.
yir
Cel putin pana acum sunt multumit de prestatia celor din service dar uneori e mai bine sa recunoastem cand apare un defect de fabricatie, sunt convins ca acel client care a semnalat problema ar fi mai multumit daca s-ar recunoaste problema decat daca i se spune o minciuna. Repet, discurile se ovalizeaza la soc termic adica dupa o frana de la 100 km/h sa zicem la 20km/h intri intr-o balta care trebuie sa fie suficient de mare incat sa ude tot discul, situatie care se poate intalni intr-un procent infim.
Tot datorita faptului ca traim in Romania de exemplu eu evit baltile pentru ca nu stii ce crater se afla sub apa thumbsup.gif
Arheopterix
Cu putina intarziere...
Eu am schimbat discurile la 150.000 ptr ca am considerat ca au mers destul.
Merg f mult prin balti si noroqaie.
Nu sau ovalizat discurile.
Pare ciudata chestia asta.
gabin
Eu am un swift sport caruia i s-au ovalizat discurile plus ca atunci cand de la 20km/h pun frana se aude un huruit, scartait si masina se opreste. De vina este materialul din care au fost facute placutele de frana din ce am inteles, acesta fiind destul de dur. Recunosc ca merg cu masina destul de tare, dar balti vara asta nu prea au fost in bucuresti. Alte placute de frana am gasit pe www.nengun.com , dar habar n-am care sa le iau..
Aceeasi problema o au si posesorii de swift din UK: http://www.swiftowners.co.uk/modules.php?n...wforum&f=15 , aici sunt mai multe topic-uri cu cei care au probleme cu franele.
yir
Aici sunt 2 modele de placute: http://www.google.com/translate?u=http%3A%...sl=ja&tl=en
Eventual iei si alte discuri thumbsup.gif
iulian_1976
Recomandare: nu spalati masina dupa ce a-ti folosit sistemul de franare intens thumbsup.gif
V l a d
Deja simt ca se ovalizeaza si a doua pereche de discuri, sunt la inceput dar in 3000km sunt sigur ca se va intampla din nou. Probabil de data asta vor schimba si placutele.
V l a d
Am avut dreptate, discurile s-au ovalizat din nou, in plus am si batai la greu in fata (drum cu denivelari), am inteles ca sunt probleme cu casetele de directie. O sa fac o noua programare sa vedem ce si cum.
yir
Aceeasi problema apare si la Chevrolet Kalos. Suzuki facand parte din grupul GM e posibil sa aibe acelasi producator de discuri. Cred ca cel mai bine ar fi sa fie schimbate cu unele aftermarket.
zamysx4
CITAT(V l a d @ Jul 31 2008, 01:31 PM) *
Salut,
desi a trecut extreeeem de mult de cand nu am mai zis nimic, iata ca am o intrebare.
Am 5000km cu Sx4-ul si am schimbat deja pe garantie discurile ovalizate. Sunt absolut convins ca se vor ovaliza din nou. Se aude in timpul mersului cum placutele freaca de disc iar dupa drum extrierul si normal discurile sunt foarte incinse. De la ce poate fi? Sistemul e acelasi ca la swift? si daca da a mai avut cineva probleme?
Danke & stuff

salutare! am facut 46.000 km cu suzi sx4 a mea, la 45.000 km am schimbat caseta de directie si am facut revizia, iar acu am constatat ca ma lasa ambreiaju (din nou, prima oara l-a schimbat taicamiu la 25.000 km si nu l-a bagat pe garantie) si as vrea ca sa il schimb pe garantie, si sa mai schimb si discurile de frana care s-au ovalizat. L-am sunat pe Dl. Dragos de la suzuki si mi-a spus ca discurile de frana nu intra in garantie decat daca s-au spart sau au defect de fabricatie, la fel si cu discul de ambreiaj. Acum am rugamintea la voi sa ma ajutati sa rezolv aceasta problema.
V l a d
nu e adevarat, manaca rahat! AM schimbat discurile ovalizate de 2 ori pe garantie la B&S... sunt nesimtiti. Sa iti arate unde scrie asta cu discurile si spui ca stii oameni care le-au schimbat. E bataie de joc la B&S sunt niste jegosi si trebuie dati in judecata daca fac figuri ca sa se invete minte. Dupa ce ca iau o tona de bani din service si vanzarea masinilor refuza si sa le intretina. Intra pe garantie!
alias
Nu este singura masina sau model de masina care are probleme cu ovalizarea discurilor.
Discurile sunt si ele de diferite calitati in functie de producator si in functie de tipul de masina pentru care sunt produse ( nu ma refer la marca)
Un coleg forumist care stie bine ce se intampla cu discurile de pe subaru a avut aici cel mai ontopic offtopic posibil. A pronuntat cuvantul magic BREMBO.

Eu nu discut probleme de garantie (pe care sunt obligati sa le onoreze, ca doar masina nu e facuta sa mergi cu ea numai cand nu ploua) dar stiu din propria experienta mai ales ca am cutie automata si evident o folosire mult mai intensa a discurilor) ca:

- nu e bine sa franezi extrem de puternic la o viteza foarte mare( nu discutam de cazurile de urgenta) discurile se vor incinge extrem de tare si asta duce la deformare.

- nu e bine sa parchezi intr-o balta dupa ce discurile sunt cat de cat incinse. Metalul sufera deformari la diferente bruste de temperatura.

si mai ales, inchipuiti-va ce se intampla cand placutele preseaza discurile si se racesc incet incet impreuna.

toate cele bune.

V l a d
teehee.gif eh haida ca am mai avut si noi masini. Asta cu nu frana puternic si nu da prin balti e vrajeala de service. Adica celelalte masini tin si asta nu? Daca discurile sunt proaste nu e vina mea, e vina Suzuki ca nu a pus unele mai bune si ca nu a schimbat furnizorul cand a auzit de problema. Pe mine nu ma intereseaza ca nu sunt bune, am dat banii pe masina si trebuie sa functioneze in parametrii. Asta e, o sa schimbe discuri pana se invata minte. Am avut cam 7 masini si la nici una nu s-au ovalizat discurile si am trecut prin balti si cu celelalte. Nu toata lumea are bani de brembo si masina stock trebuie sa franeze bine, ca nu am luat masina cu frane optionale...
alias
QUOTE (V l a d @ Sep 15 2009, 06:41 PM) *
teehee.gif eh haida ca am mai avut si noi masini. Asta cu nu frana puternic si nu da prin balti e vrajeala de service. Adica celelalte masini tin si asta nu? Daca discurile sunt proaste nu e vina mea, e vina Suzuki ca nu a pus unele mai bune si ca nu a schimbat furnizorul cand a auzit de problema. Pe mine nu ma intereseaza ca nu sunt bune, am dat banii pe masina si trebuie sa functioneze in parametrii. Asta e, o sa schimbe discuri pana se invata minte. Am avut cam 7 masini si la nici una nu s-au ovalizat discurile si am trecut prin balti si cu celelalte. Nu toata lumea are bani de brembo si masina stock trebuie sa franeze bine, ca nu am luat masina cu frane optionale...


vlad, postul de mai sus era doar un mic ghid de a-ti pastra discurile intr-o forma cat mai buna. Sunt "vinovat" de achizitionarea a 2 SX4 pana acum asa ca nu ma banui de nu stiu ce. Si nu vreau sa intram in polemica deoarece m-am exprimat foarte clar mai sus ": Eu nu discut probleme de garantie (pe care sunt obligati sa le onoreze, ca doar masina nu e facuta sa mergi cu ea numai cand nu ploua) ...."
Spui ca "Asta cu nu frana puternic si nu da prin balti e vrajeala de service" O fi vrajeala de service dar eu iti spun ca e fizica pura , si pe asta pe fizica n-a invins-o nimeni, nici un service pana acum.
Cat despre " celelalte masini tin si asta nu?" sa stii ca la multe masini un pic mai sportive discurile sunt considerate consumabile si sunt schimbate in functie de regimul de utilizare. Este chiar recomandat.

toate bune.
V l a d
pai cum explii ca e singura masina cu care am avut genul asta de probleme, celelalte masinai ale mele nu au fost chiar masini sport si nu au aviut nimic? E clar ca e o problema.... si nu una de condus....
alias
QUOTE (V l a d @ Sep 16 2009, 10:51 AM) *
pai cum explii ca e singura masina cu care am avut genul asta de probleme, celelalte masinai ale mele nu au fost chiar masini sport si nu au aviut nimic? E clar ca e o problema.... si nu una de condus....


Vlad, evident este o problema si este clar ca este a fabricantului, nu a utilizatorului.
Vad ca ai Subaru Legacy, ar trebui sa stii povestea cu ovalizarea discutilor la Outback-urile MY05. fabricantul a admis intr-o forma sau alta ca sunt subdimensionate, a inlocuit cu tot cu etrier si gata. Nu s-au mai ovalizat.
Uneori fabricantul din motive de a scoate o masina ieftina sau cand isi schimba furnizorul, mai face teste pe cumparator, lucru inadmisibil.
V l a d
s-au ovalizat iar discurile LOL, renunt.... o sa imi pun discuri ebc probabil, desi nu e corect fiind in garantie.....
James Kilowatt
Si mie mi se ovalizau discurile la Nubira intr-o veselie... de fapt prima oara am patit-o pe la 140kkm, si apoi pana la 180k mi s-au mai ovalizat de 2 ori.
Chiar sunt curios care e explicatia.
V l a d
Pai explicatia e simpla, discurile sunt prea mici pentru cat de mare e masina, nu fac fata si se incing foarte tare. Cand dau de apa, pentru ca sunt foarte incinse se ovalizeaza. Toate discurile dau de apa, dar la temperaturi normale nu patesc nimic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.