Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Drive Test cu Fiat 500 1,3 multijet 75 cai
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
adi.mitrea
După ce m-am dat preț de două zile cu Fiat 500, am început să gândesc ca o femeie.

„La ce bună o mașină mare când asta face fix același lucru? De ce să-mi cumpăr o compactă când în București abia găsești loc de parcare pentru jumătate de mașină? De ce să-mi cumpăr ceva mare pentru confort și dorări când le pot avea pe toate într-o caroserie mai mică?”

Cam așa ceva mi-a trecut prin cap.

Evident, în primii kilometri prin București stăteam timid și nu încercam nicio manevră mai îndrăznează pe străzi înguste, obișnuit cu Astra din semnătură (care oricum nu e o mașină mare). Într-un final mi-am zis „conduc totuși o mașină mică, ia să văd la ce e bună!”.

Și s-a dovedit a fi excelentă. Loc de parcare unde nu gândești, super manevrabilă, mai e cazul să zic și de consum? Media pe 500 de kilometri parcurși a fost de 5,7 litri %, în condițiile în care mai mult de 300 km i-am parcurs prin București.

Pe lângă aglomerație, în oraș acumulezi stres, mult stres. Ei bine, atmosfera marinărească cu bleumarine și crem de la interiorul lui 500 m-au trimis cu gândul la apă, mare, distracție și evadare. De asta l-aș caracteriza pe 500-le testat ca fiind „o mașină pozitivă”. Pur și simplu te face să zâmbești de când o vezi în parcare, pentru că știi că este al tău și știi că reprezintă altceva în peisajului automobilistic trist din metropolă.

La volan se continuă distracția pentru că sistemul audio Interscope (de care n-am mai auzit până la experiența cu 500) este excelent, nu distorsionează deloc și te face să uiți că unele plastice din interior puteau fi mai plăcute la atingere. Pe de altă parte servodirecția poate deveni foarte moale după ce apeși butonul CITY din bord, parcările devenind o joacă de copil. Scrumiera era de fapt un „tun” odorizant cu arome (e vorba de un cilindru din plastic care intră în suportul de scrumieră și care se alimentează la bricheta mașinii și care răspândește în habitaclu orice aromă vrea posesorul, din cele trei disponibile).

Pentru oraș și pentru deplasări scurte în afara lui motorul de 1,3 litri este nesperat de vioi, mașina având totuși o tonă și un pic. În extraurban și mai ales pe curbe și drumuri mai proaste la volanul lui Fiat 500 parcă ai conduce două mașini diferite. Să explic un pic. De la jumătate spre față simți în volan o mașină robustă, lipită de asfalt, confortabilă, fermă, precisă și sigură. Contrar acestei senzații, spatele mașinii pare ușor, nesigur și țopăitor. Probabil că soluția ar fi să iei cu tine doi prieteni pe care să-i pui în spate.

Evident, diferențele astea se simt la un condus mai agresiv, dar odată obișnuit cu limitele mașinii senzațiile contrare dispar.

Lăsând la o parte aspectele practice, Fiat 500 NU este o mașină pentru oricine. Practic, reeditarea din 2007 a legendei Fiat 500 a anilor ’60 a căscat un hău imens între ce însemna 500 acum 50 de ani și ce înseamnă acum.

ABS, ESP, multe airbag-uri, instalație audio cu subwoofer, servodirecție, finisaje excelente, jante de aliaj, trapă cât tot plafonul mașinii, climatronic și prețul de 16.000 euro DDP (pe care nu și-l pot permite prea mulți)... sunt elemente care arată clar diferențele dintre 500-le contemporan și clasicul 500 - acesta din urmă fiind o mașină care viza cumpărătorii de scutere și de motociclete, adică cam ce înseamnă Tata Nano pentru India în ziua de azi.
FAR EASTERN
Da Adi, bine ca faci tu toate testele, ce sa-ti spun!!!! teehee.gif rolleyes.gif

In rest masinuta e frumoasa. Cam scumpa .......
marius68582
Mersi pentru review! thumbsup.gif
Foarte fane pozele,si din ce am vazut eu pana acum,este una din variantele mai sobre,dar tie tot primitoare ti s-a parut.
ca observatie,nu cred ca masina asta a fost gandita strict pentru un public feminin.Eu unul m-as da fara nici o problema cu masina asta daca mi-ar trebui sa-mi fac loc prin trafic si parcari.
C Z R
In afara ca e foarte scumpa, mie asa mi se pare, este foarte dragalasa, atragatoare si exclusivista.
adi.mitrea
@ marius: Așa e, după ce am mers 40-50 de kilometri cu ea nu mai mi-a păsat că e o mașină mai degrabă potrivită unei femei. E clar că aglomerația din orașe ne face să ne orientăm la mașinuțe cât mai mici, indiferent de sex. Și granița dintre Fiat 500 și femeie este ștearsă definitiv de acel mic și nervos 500 Abarth de 155 de cai care mi se pare super jucărie pentru noi, băieții. whistling.gif

@ C Z R: Recunosc că atâta timp cât am condus-o nici nu m-am uitat pe configurator să văd cât costă de fapt. Mă așteptam la cam 13.000 de euro DDP și mi se părea acceptabil. Dacă aș avea 16.000 aș sta pe gânduri înainte să cumpăr una.

Evident, eu nu sunt parte din target, nici prin venituri, nici prin mentalitate, dar asta nu mă împiedică să spun lucrurilor pe nume.

Și fiindcă 500-le mi-a plăcut mult, iată ce am mai dezgropat din arhive despre el rolleyes.gif :

"Vreau ca grupul Fiat să devină un Apple al mașinilor, iar Cinquecento va fi iPod-ul nostru", spunea directorul general al grupului Fiat, Sergio Marchionne Marchionne, într-un interviu apărut în publicația La Stampa anul trecut pe vremea asta, în apropierea momentului lansării lui 500.

"Asemeni automobilelor Mini și Volkswagen Beetle, Cinquecento este un simbol al relansării economice a Italiei, după cel de-al doilea Război Mondial. Ieftin și eficient, Cinquecento a înlocuit treptat scuterul, odată cu îmbunătățirea standardului de viață a milioane de oameni, în perioada 1950-1960. Cinquecento a fost scos din frabricație în 1975, după 18 ani de producție.

Noul model a fost realizat în decurs de 18 luni, iar Marchionne a spus că perioada este de două ori mai mică decât cea necesară altor producători. Cinquecento va fi mai degrabă un produs de serie decât unul de lux, iar publicațiile italiene au relatat că prețul va fi de circa 10.000 de euro. Producția va fi relativ modestă, de circa 120.000 de unități, comparativ cu cele aproximativ două milioane de mașini fabricate anual de Fiat, iar Cinquecento va fi concurat de automobile precum modelul Twingo al grupului Renault.

Analiștii anticipează că Cinquecento va contribui mai degrabă la îmbunătățirea imaginii Fiat, decât a profitabilității, cu toate că va fi construit la o fabrică din Polonia, pentru menținerea costurilor la un nivel redus", relata atunci La Stampa.

În competiția cu Twingo, 500-le are avantajul celor 5 stele la euroNCAP față de 4 pentru franțuz. De asemenea 500 are avantajul prezenței pe mai multe piețe decât Twingo (inclusiv la noi în țară).

Și cum foarte importantă este promovarea, Fiat 500 a beneficiat de super campanii de promovare în Europa. Le amintesc pe cele care mi-au rămas în memorie. La Berlin, orașul în care Fiat 500 a primit premiul Car of the Year 2008, într-una dintre cele mai reprezentative intersecții centrale (Checkpoint Charlie - fostă zonă de trecere între Estul și Vestul Berlinului), au fost instalate două panouri grafice interactive, fiecare de 288 metri pătrați, care invită trecătorii să trimită SMS-uri la un anumit număr. Mesajele sunt imediat afișate pe banda electronică a panourilor, lungă de 20 metri.
În același timp, mesajele pot fi citite și online pe site-ul http://www.500wantsyou.com/ .

Tot în Berlin, în luna ianuarie, două Fiat 500, susținute de o platformă mobilă, au străbătut zilnic cele 170 de stații ale metroului berlinez.

La noi a fost inaugurat, la sfârșitul lunii mai, pe malul lacului Tei din București, clubul Fiat 500 Cabaret. Practic importatorul Fiat în România, AutoItalia, a reamenajat clubul Cabaret după investiții de 600.000 de euro. Clubul va purta numele de Fiat 500 Cabaret timp de doi ani. În fiecare joi seară, dacă vă duceți pe acolo, veți avea ocazia să vedeți tot felul de vedete care decorează două Fiat 500. Poze mai jos.

Clubul din București este al treilea proiect de acest gen din lume, după cluburile din Madrid și Milano.

Semne că lucururile încep să meargă bine pentru Fiat au venit după lansarea lui Grande Punto. Toate modelele scoase de atunci încoace (Linea, Bravo, 500) au rupt parcă Fiat de trecutul pătat de probleme de fiabilitate (care oricum nu cred că erau atât de adevărat precum vuiau gurile rele). Asta se vede și pe stradă thumbsup.gif

Ca cifre pozitive, producătorul auto italian Fiat a obținut, în primul trimestru din 2008, un profit net de 427 milioane de euro, în urcare cu 13,6% față de perioada similară din 2007, în timp ce vânzările s-au majorat cu 10%, depășind nivelul de 15 miliarde de euro.

Informația asta vine în contextul în care GM, Ford și Daimler (câteva exemple) erau și ei pe plus în primul trimestru, dar au scăzut în primul semestru destul de mult față de intervalul ianuarie-iunie din 2007. Rămâne încă o enigmă ce a reușit Fiat să facă în primele șase luni din acest an...
adi.mitrea
Și alte poze...
klm
CITAT(adi.mitrea @ Jul 29 2008, 03:00 PM) *
Toate modelele scoase de atunci încoace (Linea, Bravo, 500) au rupt parcă Fiat de trecutul pătat de probleme de fiabilitate (care oricum nu cred că erau atât de adevărat precum vuiau gurile rele). Asta se vede și pe stradă thumbsup.gif

Londra e plina de Fiat-uri iar noi ne certam ca fraierii care e mai fiabila nemteasca sau japoneza (desi, ca sa fiu obiectiv, trebuie sa spun ca e plina si de toyote).
Fiat 500 mi se pare o bijuterie de masina insa ... banii aia parca s-ar duce altfel pe un Mini Cooper.
Hoinar
QUOTE (klm @ Jul 29 2008, 02:26 PM) *
...
Fiat 500 mi se pare o bijuterie de masina insa ... banii aia parca s-ar duce altfel pe un Mini Cooper.


Din pacate cel mai ieftin Mini (One) e cca 17K euro...si asta fara nici un fel de pachet optional pus pe el...(detalii aci: http://www.mini.ro/com/en/price_lists/_dow...56_MINI_RO.pdf )
La pretul asta deja iti iei varianta sport de la F500 cu plafon de sticla si garla de dotari.
marius68582
CITAT(klm @ Jul 29 2008, 09:26 AM) *
banii aia parca s-ar duce altfel pe un Mini Cooper.


Stai sa vezi cand va aparea Mito. whistling.gif
klm
Stiu, Hoinar, insa cu 14k E iti poti lua un Cooper din 2006-2007 (las 1k pt inmatriculare).

adi.mitrea
Păi vedeți voi, Mini îmi place și mie și e mai mașină decât 500, dar e și sensibil mai scumpă. Și aici comparăm mașină nouă cu mașină nouă sau sh cu sh.

Că după aia o ducem în versusu Logan la 10.000 de euro sau second hand "adus de afară"...

Oricum, vorbind strict de fițe, 500-le mi se pare mai pretabil la asta pentru că e mai nou și are un design mai "buburuzos" decât Mini.

Nici cel mai dopat 500 nu va putea concura vreodată cu un Mini Cooper John Works de 210 cai... whistling.gif

Și că tot vă spuneam că joia e ziua în care diverse vedete decorează Fiat-uri 500 la Cabaret, iată niște poze noi, de aseară. Joia de săptămâna viitoare e ultima în care se va mai ține acest eveniment.

Dacă nu ați fost până acum, poate mergeți joi. E chiar distractiv.

Poze:
adi.mitrea
Am făcut câteva poze și cu mașina oficială de la Fiat 500 Cabaret, aflată în teste la un prieten.

Am mers și eu un pic cu ea. Impresii?

+ motorul de 1,4 16 valve de 100 de cai are un sound mult mai sportiv decat 1,3 multijet
+ turat cum trebuie fuge de rupe

- consumul e cu 20-30% mai mare decât la multijet (adica în loc de medie 5,7 am scos 8,7%)
- antifonarea relativ modestă poate să nu le placă unora, mie mi-a plăcut așa cum e

În rest, totul e neschimbat, modern, prietenesc, pozitiv și zâmbăreț rolleyes.gif

Evenimentul de care vorbeam, de joi seara, s-a mutat vineri seara. Deci azi e ultima ediție a evenimentului și vor veni așa:

Cristi Brancu si Oana Turcu vs. Ana Amelian Nechita si Catalin Enache.

Vine careva?
adi.mitrea
Și poze de la ultima seară de decorat Fiat-uri 500.

Ce mai imaginație au unii teehee.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.