Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Saab. Da sau nu?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Saab
Pages: 1, 2
deadhorus
Buna ziua tuturor.

Nu m-am urcat niciodata intr-un saab, nici nu am condus vreodata Saab, dar vreau sa-mi cumpar unul. Imi place cum arata si cel mai mult imi place ca e o masina doar pentru cunoscatori.

Versiunea pentru care as opta (evident second hand) este un 93 din 2001:
http://www.secondamano.it/iad/auto-e-moto/...0abczn3of352997

Intrebarea care mi-o pun este: care motorizare e mai fiabila si cu mai putine probleme? Diesel sau benzina?
Prefer o masina care sa consume putin mai mult, decat o masina care sa se strice.
Pe de alta parte am auzit mai multi mecanici din Italia spunandu-mi sa ma feresc cat pot de saab pentru ca este o masina cu probleme. Este adevarat sau nu?

Daca imi iau un saab versiunea de mai sus, o sa am probleme cu ea sau nu?

Multumesc anticipat
laurentiu
In general SAAB sunt masini fiabile si robuste. Nu am auzit de prea multe probleme la SAAB, asta poate si pentru ca sunt putine. Ce pot sa-ti spun este din auzite: motoarele aspirate cu puteri mai mici cica ar mai fiabile. Motoarele turbo am auzit ca sunt mai putin fiabile iar intretinerea este mai scumpa. Motoarele diesel au tehnica Isuzu, iar intr-o configuratie asemanatoare sunt si pe Opel. Stiu ca sunt motoare fiabile. Am un prieten care are VectraB 2.2 din 2001 (125 CP), are cam 210 000 km si merge f bine masina. La cat vrei sa dai pe masina si la cum arata eu cred ca ar fi o masina ok si exclusivista Succes thumbsup.gif
G e o r g e
masini ok , dar din pacate impart platformele GM si cu opelul si chestia asta nu in modul bun .
eu am ramas neimpresionat de noile modele saab sad.gif foarte foarte prost facute
BRAC
Saab e un fel de opel , numai ca e dublu la pret rolleyes.gif
laurentiu
Chiar daca sunt multe lucruri asemanatoare la Opel si SAAB, mai ales din punct de vedere tehnic, sigur sunt si avantaje care fac ca SAAB sa fie prima alegere in comparatie cu Opel. Din cate stiu, chiar daca "in esenta" cele doua marci sunt la fel, mai ales din punct de vedere tehnic exista si diferene. De exemplu, stiu ca motoarele sunt reproiectate de suedezi. Asta inseamna ca motoare nu sunt chiar 100% aceleasi la cele doua marci. Nu cred ca daca vei desface un motor de SAAB vei gasi inscriptii Opel sau GM, pe cand la Opel vei gasi foarte multe (tatal meu are Opel). In plus materialele din interior sunt clar mai de calitate la SAAB, confortul si siguranta, de asemenea sunt mai bune. Deci chiar daca pretul este mai mare la SAAB si Opel poate fi considerat o alternativa, totusi SAAB are avantajele lui pentru a fi considerata o marca premium. smile.gif
deadhorus
QUOTE (laurentiu @ Jul 21 2008, 08:59 PM) *
Chiar daca sunt multe lucruri asemanatoare la Opel si SAAB, mai ales din punct de vedere tehnic, sigur sunt si avantaje care fac ca SAAB sa fie prima alegere in comparatie cu Opel. Din cate stiu, chiar daca "in esenta" cele doua marci sunt la fel, mai ales din punct de vedere tehnic exista si diferene. De exemplu, stiu ca motoarele sunt reproiectate de suedezi. Asta inseamna ca motoare nu sunt chiar 100% aceleasi la cele doua marci. Nu cred ca daca vei desface un motor de SAAB vei gasi inscriptii Opel sau GM, pe cand la Opel vei gasi foarte multe (tatal meu are Opel). In plus materialele din interior sunt clar mai de calitate la SAAB, confortul si siguranta, de asemenea sunt mai bune. Deci chiar daca pretul este mai mare la SAAB si Opel poate fi considerat o alternativa, totusi SAAB are avantajele lui pentru a fi considerata o marca premium. smile.gif



Stiu ca saab este o marca premium si este recunoscuta pentru calitate, dar am gasit pe forumul saabwayclub din Italia (cu un pic de intuitie e o limba usor de inteles pentru orice roman) un thread in care toti posesorii de saab au postat toate problemele care le-au avut cu saab-urile lor. Pot sa spun ca in privinta anumitor modele de prin 2004 incoace am ramas uimit la cate probleme au. De exemplu este unu' care si-a cumparat un 93 1.9TiD nou care in primii 4000 de km a schimbat 3 alternatoare, asa ca am ramas putin in dubiu.

Pe de alta parte statisticile arata ca masinile japoneze sunt cele mai fiabile. Deci fratilor, care-i faza? Imi iau un mitsubishi lancer evo8 sau un Saab 93 turbo x (amandoua modele exclusiviste)?

Pana la urma cum ramane cu calitatea?
laurentiu
Tot timpul vei gasi pe forumuri mult mai multi care se plang de o masina decat cei care o lauda ca este buna. Eu parerea de mai sus mi-o sustin in continuare. Faptul ca tipul a schimbat 3 alternatoare in 4000 de kilometrii este intr-adevar dureros. Dar oare de ce nu zic nimic nici cei mare merg multe zeci de mii fara nicio problema? Cunosc cazuri in care Mercedes-uri CL si Clasa E ramaneau fara frane, BMW cu discuri spare dupa 30 000 de km, Audi cu probleme la partea electrica, dar si Volvo cu probleme la airbag-uri sau suspensie (ma refer la Volvo ca sa vezi ca, desi este marca mea preferata, sunt impartial).
Pana la urma decizia este a ta. Tu sti cel mai bine ce masina ti se potriveste. Totusi, daca doresti o japoneza, personal iti recomand Honda thumbsup.gif
laurentiu
Si inca ceva: da, japonezele ofera calitate. Iar din cate mi-am dat seama pana acum, ofera calitate si nimic altceva in plus thumbsup.gif . Insa in ziua d azi calitatea nu este totul.... parerea mea ninja.gif
deadhorus
QUOTE (laurentiu @ Jul 24 2008, 11:18 PM) *
Si inca ceva: da, japonezele ofera calitate. Iar din cate mi-am dat seama pana acum, ofera calitate si nimic altceva in plus thumbsup.gif . Insa in ziua d azi calitatea nu este totul.... parerea mea ninja.gif



Evident nu exista masina care sa aiba si calitate maxima si care sa ofere si senzatii extreme la condus, in afara de cateva supercars. Dar oricum raman pe saab. Apropo, am condus un saab 93 2.0 T din 2001. Pot sa spun ca e unic. Te simti important. Strada e a ta. Chiar daca am doar 4 luni de carnet, am avut ocazia sa conduc o multime de masini, printre care audi, bmw, volvo, VW, opel, saab, deci pot sa spun ca am termen de comparatie. Acum ramane de vazut daca vreau o masina cu care sa fac naveta sau o masina cu care sa savurez placerea de a conduce. Daca aleg prima varianta o sa optez pentru o honda accord SW (vreau sa pun mai multi Watt in portbagaj) si saab-ul o sa fie a doua masina. daca aleg a doua varianta imi iau saab 93 20 T convertible fara discutii.

Multumesc oameni buni pentru pareri.
deadhorus
QUOTE (laurentiu @ Jul 25 2008, 12:08 AM) *
Tot timpul vei gasi pe forumuri mult mai multi care se plang de o masina decat cei care o lauda ca este buna. Eu parerea de mai sus mi-o sustin in continuare. Faptul ca tipul a schimbat 3 alternatoare in 4000 de kilometrii este intr-adevar dureros. Dar oare de ce nu zic nimic nici cei mare merg multe zeci de mii fara nicio problema? Cunosc cazuri in care Mercedes-uri CL si Clasa E ramaneau fara frane, BMW cu discuri spare dupa 30 000 de km, Audi cu probleme la partea electrica, dar si Volvo cu probleme la airbag-uri sau suspensie (ma refer la Volvo ca sa vezi ca, desi este marca mea preferata, sunt impartial).
Pana la urma decizia este a ta. Tu sti cel mai bine ce masina ti se potriveste. Totusi, daca doresti o japoneza, personal iti recomand Honda thumbsup.gif



Este foarte adevarat. De fapt o persoana care are o masina fara probleme nu prea are ce sa posteze pe net despre automobilul lui...

Si lista continua cu Touaregul care nu a deschis nici un airbag la un accident frontal.

Si da, stiu foarte bine ce masina vreau si ce mi se potriveste, doar ca in modelul matematic ce reprezinta problema mai intra si ecuatia venitului, de aceea caut un compromis intre fiabilitate si exclusivism...
laurentiu
Si cum a raman pana la urma? Ai luat-o? smile.gif
Catalin103986
Salutare! Problemele cu alternatorul sunt destul de des intalnite la motorul 1.9 Tid (multijet, cdti, etc.) Am avut si eu aceeasi problema cu Saab-ul pe care l-am luat din Germania si m-a lasat fara baterie pe M0... Problema e de la diode, din cate mi-a spus electricianul care l-a reparat. Cei din fabrica au pus diode subdimenisonate ca si capacitate si se ard. Nu trebuie schuimbat alternatorul., doar diodele. Mie mi-au pus diode de 25A si de atunci nu am avut nicio problema. In rest, sunt un pic dezamagit de calitatea materialelor din interior, de fapt doar un tip de plastic e mai nasol si din cauza lui se aud diverse scartaituri cand e mai cald... in fine... nu e BMW. Initial as fi vrut sa iau BMW. Parerea mea e ca din punct de vedere tehnic sunt cele mai bune masini, insa nu vreau sa fiu asociat cu imaginea unora dintre cei care conduc BMW la noi. Asa ca am ales Saab-ul si nu imi pare rau. Am luat cu 14000 Eur, o masina care in urma cu 3 ani si 130 000 km, costa 36000 Eur cu toate optiunile. Consumul e excelent, iar performanta excelenta.

O recomand cu caldura!
deadhorus
@laurentiu: Inca nu am luat-o. Vreau intai sa-mi fac vacanta (merg in romania). Am planificat cumpararea in septembrie.

@Catalin103986: Oricum imi iau Saab. Sunt prea fixist ca sa-mi schimb ideea. Mi s-a pus pata pe un 93 din 2001 cu motor de 2.0 Turbo. Ma risc. Daca o sa ma dezamageasca, o vand si imi iau Opel Vectra SW sau Opel Astra OPC. Ce dreq, doar sunt tanar si nu am familie de intretinut. Pot sa experimentez (inca).
klm
CITAT(Catalin103986 @ Aug 3 2008, 12:17 PM) *
Initial as fi vrut sa iau BMW. Parerea mea e ca din punct de vedere tehnic sunt cele mai bune masini, insa nu vreau sa fiu asociat cu imaginea unora dintre cei care conduc BMW la noi.

Sincer sa-ti spun m-ar durea fix in batz cu cine as fi asociat daca imi iau BMW; cu Saab pot sa te asociez cu un fraier care isi o masina care isi scade valoarea exponential, dar n-o fac, fiecare isi ia masina pe care o vrea si si-o permite.
Bafta!
Catalin103986
Poate cineva sa-mi spuna de ce isi pierde valoarea atat de tare masina asta? In 3 ani si-a pierdut peste 60% din valoare. In maxim 2 ani cat o tin eu, nu cred sa-si piarda foarte mult din valoare, asa ca poti sa ma asociezi cu cine vrei, eu consider ca am facut o afacere buna cu masina asta. Doar din diferenta de imagine fata de fosta masinuta, in 2 luni de cand am luat-o, am castigat aproape o treime din banii care i-am dat pe ea, asa ca, chiar daca in 2 ani s-ar devaloriza complet si nu as mai putea lua pe ea un chior, tot as iesi in castig. In domeniul meu, imaginea conteaza foarte mult, iar fata de un BMW, Saab-ul se preteaza mult mai bine. Saab e o marca potrivita pentru nivelul pe care ma pregatesc sa-l ating in viitorul foarte apropiat in cariera mea. E o masina din segmentul mediu spre premium si in conditiile in care o cumperi la 2-3 ani, iti ofera foarte multe in banii pe care-i dai pe ea. In primul rand SIGURANTA. "Parerea mea"
S-auzim de bine!
petreals
QUOTE (klm @ Aug 4 2008, 08:31 AM) *
QUOTE (Catalin103986 @ Aug 3 2008, 12:17 PM) *
Initial as fi vrut sa iau BMW. Parerea mea e ca din punct de vedere tehnic sunt cele mai bune masini, insa nu vreau sa fiu asociat cu imaginea unora dintre cei care conduc BMW la noi.

Sincer sa-ti spun m-ar durea fix in batz cu cine as fi asociat daca imi iau BMW; cu Saab pot sa te asociez cu un fraier care isi o masina care isi scade valoarea exponential, dar n-o fac, fiecare isi ia masina pe care o vrea si si-o permite.
Bafta!



tot in batz ma doare si pe mine de parerea ta...sincer cam multi giurgiuveni in BMW-uri de prost gust...si deasemenea mai rar prin saab-uri...probabil ca postul lui catalin te-a atins undeva...cum de altfel...e f probabil sa iti placa si seria 3 cu stick de M pe el...bafta si tie...chiar ai nevoie! wink.gif
T u d o r
Si zici ca n-ai nimic mai bun de zis pentru un prim post pe acest forum? dry.gif Atata munca sa te loghezi pentru a-i da peste nas cuiva? Te asteptam cu mai multe informatii despre masina, informatii utile pentru un doritor sau posesor de Saab.
laurentiu
SAAB se devalorizeaza mult din doua motive: in primul rand imaginea mai slaba (mai ales la noi). Asa e cand esti mic, adica faci ce iti dicteaza stapanul (GM) si nu investesti mai mult in publicitate pentru a-ti face cunoscute calitatile. Si in al doilea rand, asocierea marcii SAAB cu Opel. Avantajele maricii SAAB in fata lui Opel le-am scris in posturile anterioare.
Chestia cu devalorizarea este in avantajul tau numai daca vrei sa cumperi masina la mana a doua. Dar nu stiu cati posesori de SAAB si-ar vinde masina, pentru ca e buna si asta ar insemna sa piarda foarte multi bani.
petreals
QUOTE ( T u d o r @ Feb 3 2009, 05:30 PM) *
Si zici ca n-ai nimic mai bun de zis pentru un prim post pe acest forum? dry.gif Atata munca sa te loghezi pentru a-i da peste nas cuiva? Te asteptam cu mai multe informatii despre masina, informatii utile pentru un doritor sau posesor de Saab.


trust me...e o intamplare ca asta a fost sa fie primul post...cat despre Saab...sincer nu pot fi discutate prea multe lucruri despre aceasta masina cu persoane care nu s-au urcat nici macar 1 data intr-un Saab
informatii utile pt doritori?....pai....intretinere cam scumpa...consumuri ridicate la motoarele pe benzina...fiabilitate extraordinara in cazul motorizarilor pe benzina...despre diesel nu stiu si nici nu m-a interesat...nu mi-as cumpara in viata mea un Saab cu un diesel de la Opel...da in fine...asta e parere personala biggrin.giftongue.gif....service ok din punctul meu de vedere...cat despre senzatia de la volan...uinca! biggrin.gif
PS: pentru viitorii posesori de Saab...nu uitati sa purtati o camasa la volan...pt ca in general e o marca care iti ridica putin standardul tongue.gif

bafta!
klm
CITAT( T u d o r @ Feb 3 2009, 05:30 PM) *
Si zici ca n-ai nimic mai bun de zis pentru un prim post pe acest forum? dry.gif Atata munca sa te loghezi pentru a-i da peste nas cuiva? Te asteptam cu mai multe informatii despre masina, informatii utile pentru un doritor sau posesor de Saab.

Am vazut de mult mesajul insa am preferat sa nu raspund pentru ca dupa o activitate mai intensa pe acest forum o sa-si dea singur seama ce am vrut sa spun; Saab mi se par unele din cele mai reusite masini, in spiritul care i-a propulsat pe suedezi in topul preferintelor multor utilizatori de masini: siguranta, stabilitate, fiabilitate la niste costuri putin cam mari dupa umila mea parere (probabil ca asta e motivul din care se devalorizeaza asa de repede).
petreals, nici eu nu pot sa-ti doresc decat cat mai multe posturi cu cat mai multe informatii utile pentru noi toti thumbsup.gif !
Bafta!
petreals
QUOTE (klm @ Feb 13 2009, 10:35 AM) *
QUOTE ( T u d o r @ Feb 3 2009, 05:30 PM) *
Si zici ca n-ai nimic mai bun de zis pentru un prim post pe acest forum? dry.gif Atata munca sa te loghezi pentru a-i da peste nas cuiva? Te asteptam cu mai multe informatii despre masina, informatii utile pentru un doritor sau posesor de Saab.

petreals, nici eu nu pot sa-ti doresc decat cat mai multe posturi cu cat mai multe informatii utile pentru noi toti thumbsup.gif !
Bafta!


sincer nu imi doresc cat mai multe posturi...nu un numar de posturi ma incalzeste...sunt multumit ca imi dau cu parerea legat de o marca dupa ce am condus-o cateva mii de km...nu din povesti sau auzite...cum de altfel e la moda pe la noi...bafta si tie wink.gif
andreistn

Felicitari Saab pt retragerea din grupul GM thumbsup.gif
omuletulFsomn

Saab 9.3 aero cabrio rosu drive.gif il visez in fiecare seara masinutza asta este criminala thumbsup.gif
Otto73
QUOTE (andreistn @ Oct 12 2009, 05:16 PM) *
Felicitari Saab pt retragerea din grupul GM thumbsup.gif

Ei nu s-au retras, ci au fost vanduti.Se pare ca Saab nu au fost niciodata un grup cu profituri rezonabile, in ultimul timp mergand doar pe pierdere.
laurentiu
Nu stiu, nu prea am incredere in Koeigsegg ca vor face din SAAB o marca ce se va impune puternic pe piata. Pentru Koenigsegg (scuze daca nu am scris corect) este ceva nou, masinile lor adresandu-se cu totul altor oameni. Au nevoie de oameni foarte buni la marketing pentru SAAB, si nu cred ca ar fi indicat sa fie suedezi (doar daca au lucrat eventual la Ikea whistling.gif )
chevy
Am citit undeva ca in spatele celor de la Koeigsegg (am preluat si eu denumirea din postul lui Laurentiu), ar fi nu stiu ce marca chinezeasca.
Sper sa fie doar un zvon sau o gluma proasta.
G e o r g e
Koenigsegg
Purchase of Saab

On June 11, 2009, it was reported that Koenigsegg and a group of Norwegian investors had signed a letter of intent with Saab to take over the brand from General Motors. General Motors confirmed on June 16 that they had chosen Koenigsegg as the buyer of Saab Automobile.[4] GM announced on August 18 that the deal had been signed although certain financing details remained to be completed.[5] On September 9, 2009, it was announced that BAIC is going to join as a minority stakeholder in Koenigsegg.[6]

BAIC :
Beijing Automotive Industry Holding Corp
From Wikipedia, the free encyclopedia
(Redirected from BAIC)
Jump to: navigation, search

The Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd. (北京汽车工业进出口公司) is the holding company of Chinese automobile and machine manufactor Beijing Automotive Import & Export Corporation (BAIEC). The company was founded around joint ventures with Western automobile manufactors, namely Jeep and Daimler-Benz (see Beijing-Benz DaimlerChrysler Automotive). The company produces around 700,000 jeeps, light-duty trucks and travelling vans per year. In 2009, the company has become known for being a bidder for both GM's European branch Opel and Ford's Swedish subsidiary Volvo. On Sept. 09, 2009 it was announced that BAIC is going to join as a minority stakeholder into a deal with Koenigsegg Automotive AB to buy the Swedish car manufactor SAAB.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg
http://en.wikipedia.org/wiki/BAIC
Otto73
Vad ca chinezii si indienii au iest cu cumparari peste tot in lume.
Cred ca trebuie sa invatam chineza.
Si Volvo a fost luat tot de chinezi.
Jaguar si Rover de indieni. (ce mai..........Slumdog millionare)
Otto73

A picat si intelegerea dintre Koenigsegg si GM.
Suedezii de la Koenigsegg nu mai vor sa cumpere Saabul si GM chiar nu stie in momentul de fata ce vor face cu marca suedeza.
Detalii:
http://news.yahoo.com/s/ap/20091124/ap_on_bi_ge/us_gm_saab
halford
trebuie sa iti spun ca am ajuns posesor de saab 9.3/ 2.0 T/2003 ARC /M5 / 175 hp/ din intamplare. L-am primit de la un client in locul unei datorii.
am avut in ultimii 20 de ani cam 50-60 auto si moto inclusiv bmw 528/alfa 156 noi/suzuki hayabusa nou etc.
saab-ul asta a fost o surpriza mai mult decat placuta: o cutie de viteze elastica, lunga in a I-a, care nu agata niciodata, frane dozabile f.ok indiferent de masa transportata si viteza, motorul trage cat vrei tu ex. a II-a la 6500 ture are 128km/h
intretinerea e ok la noul service bdt din popesti leordeni unde totul costa de minim trei ori mai putin decat la augusta motors!!! cu piese originale aduse direct de ei de la centrul saab din HU sau iti prezinta alternativa de piese de la alti producatori (ex.amortizoare fata saab-670ron/buc., Monroe 270ron/buc)
masina asta la 6 ani si 100.000 km avea defectiuni minore cu care se putea circula si o reparatie "din bara in bara" a costat pana in 1500 Euro incl.manopera!

nu are oricum prea mari legaturi cu opel, in special la motoare benzina, fiind construita initial in jurul unui motor de avion
de fapt, nu prea are legatura nici cu volvo, care e si el ford pe dedesubt.

repet, este o masina cu care merge un angajat de al meu dar, coborand din grand cherokee 2008 crd mi s-a parut totusi ok si clar "premium"
DORU
Saab este o marca speciala si premium in acelasi timp. Asa cum a fost si Volvo pana sa ajunga sub palaria Ford, cand a devenit mai popular atat cu preturile cat si cu fiabilitatea... Jaguar si Rover, alti monstri sacri ajunsi de la mohair la talpici...indiene. Saab va trebui sa intretina orice model deja lansat minim 10 ani cu piese de schimb originale. Pacat de noua realitate din lumea noastra...cu China prezenta agresiv pe toate pietele cu marfuri de calitate indoielnica.
laurentiu
Doru, in ultimii 10 ani am ajuns la concluzia ca suedezii si englezii nu se pricep la marketing auto deloc. Stiu sa faca masini, dar dau falimet daca sunt singuri. Spyker am inteles ca nu se lasa, inca mai propune oferte lui SAAB, desi ma indoiesc ca daca SAAB ar ajunge pe mana lor ar sti cum sa o faca o marca profitabila. Pentru ca si astia fac masini sport si super sport, adica masini diferite de SAAB.

off topic:Cel putin cazul englezilor e unul vechi. Dupa al doilea Razboi Mondial au refuzat sa ia proiectul lui Beetle, pe motiv ca ar fi o prostie de masina. Si dupa 10 ani au fost nevoiti ca creeze un concurent pentru el (Mini).
DORU
Chiar daca au dat dovada de lipsa de strategie, nutresc acelasi regret ca asemenea marci au ajuns din "istorie" pe tarabele din talcioc... confused.gif
mihaimilk
QUOTE
Saab. Da sau nu?


Nu.
DORU
Ba, eu chiar as lua unul TID 3.0 V6 177CP sau 1.8t sau 2.0t...Aero...sa traiesc aievea expresia: Don't run fast, fly low ! teehee.gif
James Kilowatt
Cred ca acum e momentul pentru cine e pasionat de marca asta, am vazut la unele masini reduceri de 40%!
DORU
Da, ultimele piese facute in afara Chinei teehee.gif
Diesel
GM Reaches Agreement to Sell Saab to Spyker
In sfarsit s-au inteles.
DORU
Tiii, sa te tii acu' motorizari pe sAAb biggrin.gif
cristian_93
Pe data de 31.01.2010, incepand cu ora 13:00 in fata salii Polivalente se organizeaza o intalnire a tutror posesorilor si pasionatilor de Saab! Sunteti asteptati acolo cu totii pentru a schimba impresii si pareri si totodata, pentru a marca momentul istoric al preluarii Saab de catre Spyker Cars NV.

Pentru cei care inca nu stiu, exista un forum activ al celor pasionati de Saab, unde puteti gasi raspunsuri la intrebarile voastre legate de aceasta marca.

Sa ne vedem cu bine thumbsup.gif
G e o r g e
si pentru cine nu stie forumul de profil este http://www.saab-romania.com/ro/forum/index.php

thumbsup.gif
DORU
Pacat ca ne despart atatia km...as fi participat cu placere !
cristian_93
Intalnirea a fost una reusita!

Cu voia adminilor, postez si link-ul catre un video realizat cu aceasta ocazie!

http://www.youtube.com/watch?v=gH6SQFc7AwE...player_embedded

Numai bine!
DORU
Bravo ! thumbsup.gif
aleks
Până sâmbătă mă gândesc dacă dau un e46 pe un 9-5 2.3t...
același an, același preț, cam pe acolo la opțiuni...
o sa văd cum se prezintă situația, ne cunoaștem, amândoi ne știm reciproc istoricul masinilor și ne convine...
îmi place că e mare și puternică, îi place că e mică și economică smile.gif
Titi1988
de ceva vreme tot caut masini second cand ma plictisesc si am dat peste niste anunturi Saab. Preturile mi se par extrem de mici in comparatie cu ceea ce ofera. Si atunci va intreb ce nu este in regula cu ele??
Saab 9-3 2.0 T 210 cp pachet aero full option 50.000 km 2009 15.000 euro turned.gif daca aveam banii maine mergeam sa o cumpar. Si atunci ma intreb de ce nu dispare anuntul ca deja are mii de vizualizari?
consuma mult? nu gasesti piese? nu sunt fiabile? as fi curios daca am putea readuce la viata acest topic pentru ca deja saab mi se pare o afacere destul de buna thumbsup.gif \

PS si la capitolul exterior/interior mi se par foarte frumoase si echilibrate
mike.omega
Au lacune de fiabilitate. Si sasiu de la opel, deci acei cai putere nu sunt tocmai usor de strunit.
In rest numai de bine!
Seri
Acuma sunt foarte putine Saab-uri de vanzare, incap toate pe o pagina. In vremurile bune (2008) erau 3 pagini doar cu 9-3.

E complicata treaba cu Saab. Cele noi au preturi de BMW, Merc, Audi, dar au alt public tinta, clienti mai sofisticati, mai snobi. Un studiu din SUA arata ca Saab-urile sunt cumparate in general de avocati, dentisti, medici si bancheri, adica upper middle class. Aceasta clasa sociala nu se uita la second hand-uri, motiv pentru care valoarea de revanzare trebuie sa scada foarte mult, ca sa fie accesibile claselor inferioare, dar aici gasesti mai rar snobi interesati de Saab.

Consumul este normal. Fiabilitatea este normala, doar ca nu se ridica la asteptarile snobilor. Disponibilitatea pieselor si calitatea service-ului depinde mai mult de dealerul Opel local.
Tinuta de drum la 9-3 este mai buna decat la Vectra C, desi impart platforma tehnica. Suspensia fata are alt design, dar cele mai mari diferente sunt la puntea spate, 9-3 fiind disponibil cu directie pasiva pe spate ReAxs, ccea ce reduce subvirarea, precum si tractiune integrala Haldex dupa facelift.

Totusi, in ciuda acestor avantaje, 9-3 iese dupa Vectra in majoritatea testelor, diferenta de pret fiind prea mare. De exemplu in doua masterteste organizate de Auto Motor und Sport, 9-3 a iesit pe ultimul loc din 10-12 masini de clasa medie, iar Vectra cu 1-2 pozitii mai sus.

La interior materialele sunt de calitate, mai putin tapiseria de pe varianta Linear, care mi-a lasat senzatia ca a fost preluata de pe Aveo, iar spatiul pentru pasageri este mic, asemanator cu Lexus IS.

La vechiul 9-5 problema este varsta. Lansat pe piata in 98 pe platforma de Omega B lansat in 94, adica proiectarea a inceput in 90. GM si-a cam batut joc de el. Singura chestie tare erau reprizele de la varianta Aero 2.3t, pe 60-100km/h fiind mai rapid decat 911 Turbo!
Noul 9-5 imparte platforma cu Insignia. Arata si se simte ca un tanc (Born from jets?). Este bun, dar trebuie sa fii milionar ca sa dai pe el 60k euro. Mai trebuie sa asteptam 2-3 ani pana cand unul SH o sa fie 20k.

All in all, mi-as cumpara un Saab 9-3, sunt suficient de snob si intotdeauna m-au atras. Cand il vinzi e mai greu, trebuie sa umbli un an cu hartia in geam.
Titi1988
comenzile pentru volum/schimbat post track la saab pe ce parte a volanului sunt?

eu nu ma mai uit la masini care:
-nu au comenzi pe volan (pica skoda octavia RS)
-au manerul la usa ca la leon
-la spatiul interior sunt mai mici decat primera (in leon spre exemplu ma simt inghesuit)
si am facut o lista cu dotari pe care trebuie sa le aiba
dar despre asta vorbim in momentul in care decid sa vand nissanul.
Seri
Asa arata volanul de 9-3, inainte de facelift si dupa:
http://www.netcarshow.com/saab/2006-93_spo...allpaper_24.htm
http://www.netcarshow.com/saab/2008-9-3/16...allpaper_11.htm
La spatiu interior este clar mai mic decat Leon. In fata bordul este construit in jurul soferului, parca esti intr-un monopost, nu ca si Leon cu bord de utilitara cu 3 locuri in fata. Pozitia de condus este joasa, trebuie sa-ti dai scaunul mult in spate. Tu ziceai ca ai 1.90, in spatele tau poate sta doar un copil, ca si pe randul 3 dintr-un monovolum.
In Cluj este dealer Saab? Ca nu tin minte sa fi vazut. In Oradea sunt cei de la Opel.

La Octavia RS nu este disponibil volanul cu comenzi?
http://www.netcarshow.com/skoda/2005-octav...allpaper_24.htm
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.