Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2009 A-klasse / B-klasse
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
G e o r g e
noua clasa A si noua clasa B de la Mercedes-Benz vin acum cu un sistem ce le parcheaza singure . (ai neoie sa comanzi masina cu cutie automata + parktronic)

http://www.youtube.com/watch?v=Gt5P3pQCoFs
http://www.youtube.com/watch?v=MHDIMGy7wGg
20krpm
sweet. cind o sa stie sa faca si unghiile, si-o sa puna suflante de aer cald in tetiere, sa-mi zici si mie, ca am o clienta pentru ei smile.gif smile.gif thumbsup.gif
Diesel
Asa cum e nevoie de senzori de parcare pe Matiz/Spark 107/Aygo/C1 si alte masini mai scurte de 4m. Asa e nevoie de astfel de sisteme si pe A-klasse/B-klasse (A-klasse are 3.883m iar B-klasse are 4.27m)

S-klasse care are peste 5m are nevoie de parcare automata, desi uneori masina vine cu sofer, pe care il concediezi daca nu e in stare sa o parcheze.

PS: da am lovit masina in parcare, dar asta pentru ca sunt distrat si neatent, nu pentru ca nu e suficient tehnologizata masina.

G e o r g e
pentru doritori se pot comanda tetiere de slk/sl care au in dotare airscarf si astfel ai si ventilatie cu aer cald in tetiere .

pentru unghii , daca vii in bucuresti poti sa-ti faci si pedichiura la un semafor mai lung .
adi.mitrea
Uite așa o să "conducem" mașini personale tot mai independente. Sunt convins că în viitor vor exista mașini cu pilot automat care să meargă singure prin oraș, timp în care tu te vei uita la filme proiectate pe parbriz...

Ușor ușor automobilul devine un mijloc de transport în comun propriu.
Diesel
Eu vreau optiunea de a urmari masina din fata la o distanta data plus corectarea traseului dupa marcajele soselei (stiu ca e deja pe S-klasse si pe alte cateva, cand apare pe compacte e important)

mi se pare mult mai important decat parcarea automata

G e o r g e
o sa apara , inca e foarte scump sistemul , si diferentiaza premiumul de restul masinilor
Diesel
pai hai domnu posesor de premium (idee de titlu) ne miscam mai cu talent?

edit: daca aveai asa jucarie pe masina ii luam locul la testat masina imediat tovaasului capitan mike

air_wolf
mie imi place sa conduc si n-as vrea nici un sistem din asta.
Diesel
si mie imi place sa conduc, dar sunt momente atat pe autostrada cat si in trafic cand as prefera sa butonez laptopul sau sa ma uit la un film decat sa ma tin de covrig

e vorba de momentele cand mergi constant mai mult de 10min sau freci treapta 1 intre semafoare

22nst
superb, vreau si eu smile.gif

mie imi place sa conduc, dar nu cum stiu eu ca le place unor colegi de forum dry.gif

tocmai de asta am ales masina cu o cutie de viteze automata, din comoditate.

abia astept momentul in care ma asez pe scaun si ii spun (masinii) sa ma duca la adresa x rolleyes.gif
adi.mitrea
Deși nu întotdeauna nu sunt de acord cu air_wolf, aici îi dau dreptate.

Păi măi Diesel, pune-ți șofer pe Kia dacă vrei să butonezi laptopul, iar dacă ți-e somn sau ai chef să te uiți la filme pe autostradă, mai bine stai acasă sau permite altcuiva să conducă. Sistemele astea nu vor putea înlocui niciodată atenția șoferului, iar dăcă ți-e somn, tot adormi, cu toate avertismentele sonore și tremurături ale volanului pe care ți le dă S Class sau Seria 5...

În afară de ABS (la limită ESP), centuri de siguranță și airbag-uri, toate dotările de securitate activă mi se par gadget-uri care strică relația șofer mașină și naște anti șoferi.

@22nst: Pentru ce vrei tu există taxi la colț de stradă ori metrou, tren, avion și autocar. thumbsup.gif
Diesel
tocmai vroiam sa ma corectez un pic in urma unei experiente de azi in Citronel, mergand cu cruisecontrolu la 55kmh prin oras eram atent la alti parametri de drum decat de obicei, astfel am intrat cu masina intr-o groapa pe care chiar o memorasem.

in concluzie, vreau si un detector de gropi

mie imi place sa conduc mai ales cand am o masina cu care ma inteleg bine (zilele astea pornesc un versus Citronel vs Kia) dar pentru momentele de plictiseala, sau cele in care am si altceva de facut urgent, in afara de tinut covrigul, prefer sa las "pilotul automat"

spre exemplu de vreun an am capatat obiceiul sa vorbesc la telefon la volan pentru ca in trafic am timp si pentru asta. de-as avea cutie automata doar in timpul convorbirilor telefonice, ar fi perfect
reiau: consider mai daunatoare asistenta la parcare decat mentinerea vitezei si traiectoriei pe autostrada

20krpm
nu prea inteleg de ce unii spun "io nu vreau asa ceva, mie-mi place sa conduc", mai ales cind e vorba de auto-parking devices. "imi place sa conduc" nu e totuna cu "imi place sa fac parcari laterale in locuri strimte, cind e aglomeratie pe strada". pentru mine, orice adaus din asta care ma ajuta la condus e un bonus, de obicei e pus pe auto, si il trec in manual doar atunci cind am de condus intr-un mod mai special. nu spun ca oricare gadget din asta e ceva ce e musai sa am, sau ca as da oriciti bani ca sa am unul anumit, dar daca e sa le am, le folosesc. daca n-as face asta, probabil ca as renunta la calculator, si v-as scrie de la un abac.
f1anatic
QUOTE (Diesel @ Jul 18 2008, 06:15 AM) *
Eu vreau optiunea de a urmari masina din fata la o distanta data plus corectarea traseului dupa marcajele soselei (stiu ca e deja pe S-klasse si pe alte cateva, cand apare pe compacte e important)

mi se pare mult mai important decat parcarea automata



Si sa punem problema in felul asta. Eu cu un talent Schumacheresc reusesc sa iti tai fata sau te depasesc fentez brusc in fata ta taman cind tu esti super-apasat pe acceleratie...ca sa preiei controlul...dar cind colul intra sitemul asta in operatie si isi trinteste electr-magneto-hidraulica pe frine si te da in nas ! Sper ca sistemele asta au si o metoda de anulare...dar anulare adevarata (fie ea si temporara - gen pina cind operesti motorul). Ca stiu spre exemplu ca la Lexus IS250 si 350 nu puteai anula complet traction control si vehicle dynamics control.

Si asa devin masinile din ce in ce mai Playstation si Gran Turismo. XXX-OOO-UP-DOWN-UP-DOWN-SQUARE-TRIANGLE-TRIANGLE+LEFT si se anuleaza TC
ozz86651
Chetsia asta cu parcatul e foarte misto daca evident ar fi si de incredere, adica s aparcheze si in locuri mai naspa.
Visul meu, pentru care as plati lejer 10.000$ pe o masina e pilotul automat. Drumul de la A la B, si gata frate, un somnel, un filmulet, citesc ceva, un laptop cu ceva de munca, o berica biggrin.gif.
G e o r g e
la din ce in ce mai putine masini pot idecupla ESP ul , atentie ESP ul !

la a mea , cand apas butonul decuplez ASR ul , si cam atat ... fac ESP ul mai putin restrictiv dar nu decuplat .

la prima simtire nelalocul ei a masinii imediat se cupleaza tot sitemul la loc dry.gif

pe de alta parte , un sistem care se parcheaza singur e mai rapid in a o face decat tine .
James Kilowatt
Eu n-as cumpara in nici un caz sistemul propus de ozz.... nici daca ar fi gratuit. Si nici laptop nu accept de la servici, asta inseamna munca acasa. Cand sunt in masina e un moment bun de deconectare, in care fac si ma gandesc la altceva, numai sa lucrez in masina nu-mi mai trebuie. Deh, mentalitate de functionar, daca as fi patron probabil as gandi altfel biggrin.gif

PS
Sistemul exista si e foarte raspandit in India de exemplu, si se numeste sofer. Cu cat castigi lucrand in plus in masina il platesti lejer si iesi in in castig, e foarte avantajos dpdv financiar, nu e doar un moft sau un gadget.
HalbaSus
Mie mi-ar trebui sistemul propus de Ozz, dar in nici un caz pentru a lucra wink.gif.
Seri
In curand nu va mai trebui sa-ti angajezi sofer, acesta va fi dotare optionala a masinii.

DARPA Urban Challenge 2007:
http://www.youtube.com/watch?v=SQFEmR50HAk
DARPA Grand Challenge 2005:
http://www.youtube.com/watch?v=0UVKBhKPPuc
http://www.youtube.com/watch?v=2gQ3P5BpLjQ
mike.omega
Parca am mai vorbit de treaba asta cu parcarea automata. Asa ca vin si va intreb din nou: E atat de greu sa faci o parcare laterala si io n-am aflat? unsure.gif
Mie mi-a reusit o parcare laterala cu vaporul(aka nubira) si mi-au mai ramas cam 30 cm in fata si 30 cm in spate smile.gif

Foarte utili mi se par senzorii de parcare. Atat! Restul din categoria asta nu ma incanta.

@George: la majoritatea compactelor ESP-ul este decuplabil total pana la 50kmph, dupa aia intra la loc automat biggrin.gif La tine mai bine ca nu se decupleaza ca pana acuma te-ai fi intrebat de unde iti cumperi caucioace pt titiu tongue.gif
Diesel
Mike, eu zic sa o intrebam pe mama daca i-ar fi util smile.gif

Cat despre titiul lui George, numai tu erai in stare sa consumi un rand de caucioace in 2 ore biggrin.gif
adi.mitrea
Eu ma indoiesc ca sistemul ala de parcare stie si poate sa parcheze in locuri stramte ori incomode.

De exemplu, senzorii de parcare iti tiuie neintrerup cand mai ai 10-15 cm pana la obstacol. Mie-mi sunt foarte utili si acei cm la o prcare la limita. De asemenea, senzorii tiuie si cand simt o bordura mai inalta, dar pe care totusi ai putea-o incaleca...

Un sistem din-asta care parcheaza singur iti va spune politicos ca nu poate realiza parcarea in locul propus, desi tu, sofer abil, ai putea, chiar daca dupa 10 manevre.

Deci parktronic asta stie sa puna masina in locuri in care ar baga-o si un incepator. Atunci la ce bun?
G e o r g e
are nevoie de 65cm in fata si 65cm in spate pentru a realiza o parcare.

crede-ma ca sunt multi avansati , nu doar incepatori, care habar n-au sa parcheze o masina lateral cu spatele , nu ma crezi , da o raita printr-o parcare de mall , unde de obicei se parcheaza cu fata , perpendicular , sa vezi cate dude gasesti . apoi o raita pe stradute , si o sa vezi o groaza de cazuri care habar n-au sa parcheze.

da , si eu am parcat lateral o barca de S ... si ? recunosc ca nu imi ies din prima toate parcarile laterale , o data la o perioada , de 2 - 3 luni , mai zbarcesc una , si trebuie sa ma repozitionez , sistemul asta , face totul perfect de fiecare data . e foarte util , fara sa fiu misogin , pentru doamene si domnisoare blonde , care prefera sa se rujeze la volan *


* este doar o gluma , a fi interpretata asa !

@seri : tu vezi cata electronica e pe masinile alea ... cam cat crezi ca o sa fie sistemul ca si optional .
mercedes a lansat sistemul , fara mult tam tam (adu-ti aminte ca acum cativa ani si cei de la volvo aveau un sistem de se parca singur, il vezi pe vreun volvo? ) si direct ca optional GRATUIT ! (iei cutie automata + senzori de parcare primesti si acest sistem)

ozz86651
La ce-ti trebuie senzori de parcare cind parcarea la limita presupune sa te "sprijini" in masina din fata si din spate? A, ca sa nu va zgiriiati barile.... nu-i nimic, vi le zgiriie altul cind aplica procedeul smile.gif.

@JK: 2 ore de condus pe zi (cazul meu) sint 2 ore pierdute din viata... sa muncesti 2 ore nu zic ca e folosirea optima a timpului dar e infinit mai bine decit sa-l pierzi total conducind. E drept, as prefera sa citesc o carte, un articol, un ziar ceva. La urma urmei poti sa-ti reduci timpul petrecut la serviciu daca iti faci treaba in masina.
4 ore de condus incepind de dimineata la 4-5am ca sa ajungi ski/munte sau mai stiu eu unde in weekend nu sint chiar cel mai fericit condus dupa o saptamina de munca.. as prefera sa trag un pui de somn cu patura pe mine. 4-5 ore de condus inapoi in aceeasi zi dupa 8 ore de ski pot fi sinucigase, cind eram mai tinar nu de putine ori am adormit la volan dupa o zi obositoare si asta inclusiv la munte pe serpentine, ca sa nu zic de autostrada. Din fericire de pe la 28 de ani nu mi se mai intimpla.
A, condusul e frumos, imi place mult IN PRINCIPIU. Presupune sa am un drum liber, fara trafic, frumos (serpentine, nu autostrada!), si fara politie. Si sa nu fiu obosit. Si sa n-am alte lucruri mai placute de facut. De la o vreme conditiile astea sint din ce in ce mai greu de indeplinit.

PS: aici treaba cu laptopul e pe dos... de frica ca nu mai vine lumea la serviciu compania e reluctanta in a le da. Eu am unul, la inceput am fost entuziasmat si l-am folosit zilnic, un ultima vreme insa nu... nu-l deschid cu lunile uneori.
mike.omega
@George: acei 130 cm adaugati la cei 420 ai lui B Class inseamna un total frumos de 550cm. Hai in parcare sa masuram cu ruleta si sa vedem unde gasesti mata 5.5m smile.gif

Pe borduri stie sa urce? biggrin.gif
G e o r g e
hai sa vezi cum se parcheaza totterenurile de oras de catre blondine prin bucuresti smile.gif

nu stiu daca poate sa urce borduri.
mike.omega
Da, azi in Mamaia dupa 30 de min de invartit dupa un loc de parcare, vad ca pleaca un Tico smile.gif Si de unde s-a extras bietul Tico mi-am introdus eu vaporul, frumos aliniat la bordura. Cum spuneam, in fata erau 15-20 de cm, in spate la fel teehee.gif
FAR EASTERN
Asta inseamna ca esti meserias! thumbsup.gif
DRAGOS
total offtopic:

ca-n filmul asta? http://www.youtube.com/watch?v=QhZBMA9gIas laugh.gif laugh.gif laugh.gif
klm
CITAT(ozz86651 @ Jul 20 2008, 09:15 AM) *
4 ore de condus incepind de dimineata la 4-5am ca sa ajungi ski/munte sau mai stiu eu unde in weekend nu sint chiar cel mai fericit condus dupa o saptamina de munca.. as prefera sa trag un pui de somn cu patura pe mine. 4-5 ore de condus inapoi in aceeasi zi dupa 8 ore de ski pot fi sinucigase, cind eram mai tinar nu de putine ori am adormit la volan dupa o zi obositoare si asta inclusiv la munte pe serpentine, ca sa nu zic de autostrada. Din fericire de pe la 28 de ani nu mi se mai intimpla.

Te obliga cineva sa te duci la ski/munte sau mai stii tu unde in uichend?! (probabil nevasta, dar nu despre asta discutam aici smile.gif)
mike.omega
QUOTE (DRAGOS @ Jul 21 2008, 12:16 AM) *
total offtopic:

ca-n filmul asta? http://www.youtube.com/watch?v=QhZBMA9gIas laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Tu razi de palmierii lu Mazare? whistling.gif

@klm: nu te obliga nimeni, dar daca iti place de ce sa nu te duci?! blink.gif
klm
CITAT(mike.omega @ Jul 21 2008, 12:07 PM) *
@klm: nu te obliga nimeni, dar daca iti place de ce sa nu te duci?! blink.gif

Daca-ti place nu te plangi wink.gif.
ozz86651
Parca la munca la 80 de km ma obliga cineva sa ma duc smile.gif.
Ideea e ca ma intereseaza destinatia, si foarte rar drumul pina acolo. Daca am posibilitatea de a folosi un tip de transport in comun fara sacrificii prea mari din partea mea (adica daca ia 2X la timp, no thanks, sau daca ia mai mult de vreo 0.30-0.40$/mila cit ma costa masina iarasi e o problema) o fac cu cea mai mare placere...
adi.mitrea
QUOTE (G e o r g e @ Jul 20 2008, 10:11 AM) *
are nevoie de 65cm in fata si 65cm in spate pentru a realiza o parcare.

crede-ma ca sunt multi avansati , nu doar incepatori, care habar n-au sa parcheze o masina lateral cu spatele , nu ma crezi , da o raita printr-o parcare de mall , unde de obicei se parcheaza cu fata , perpendicular , sa vezi cate dude gasesti . apoi o raita pe stradute , si o sa vezi o groaza de cazuri care habar n-au sa parcheze.


Știu despre ce vorbești și la ce te referi, însă, repet, condițiile pe care le cere sistemul sunt foarte greu de găsit în viața de zi cu zi. Până și în mall unde mașinile sunt parcate bot în bot (perpendicular, garate - cum vrei să le spui) distanța față de mașina din față este de mai puțin de 30 cm. Dacă o lași mai departe, rămâne cu botul / spatele pe aleea pe care se circulă...

Cred că mașinile parcate aiurea din mall-uri (pe două locuri sau oblice în comparație cu locul marcat) sunt lăsate așa din nesimțire și grabă de posesori. Ce mare lucru e să dai în spate / față și să vii mai drept?

Borduri sigur nu urcă și nici nu trece la 5 cm de un stâlp îți gatantez. Are și sistemul ăsta o marjă de eroare lăsată să nu-ți înfingă portbagajul în copacul din fața blocului.

Nici mie nu-mi ies parcările laterale și garările din prima întotdeauna. Fac mai multe manevre, dar așez mașina cum trebuie.

Uite, de exemplu, la mine în spatele blocului unde am loc de parcare, mașinile stau garate perpendicular cu trotuarul de o parte și de alta a străzii. Unii care nu au locuri de parcare blocehează mașinile parcate regulamentar (se cunosc, sunt vecini) și mie mi-e aproape imposibil să mai ies din parcarea de vizavi. Fac nu știu câte manevre să nu ating cu bara din față mașina care blochează automobilele parcate regulamentar sau cu ușile mele botul mașinii din stânga sau dreapta mașinii personale.
drabisan
QUOTE (ozz86651 @ Jul 19 2008, 05:51 AM) *
Chetsia asta cu parcatul e foarte misto daca evident ar fi si de incredere, adica s aparcheze si in locuri mai naspa.
Visul meu, pentru care as plati lejer 10.000$ pe o masina e pilotul automat. Drumul de la A la B, si gata frate, un somnel, un filmulet, citesc ceva, un laptop cu ceva de munca, o berica biggrin.gif .



As mai adauga ceva ce mi-as dori eu, pe linga ce a spus ozz si cu care sint absolut deacord: masini super-mega-sport, de peste 500 de cai, pe benzina, nu de arat, pe care sa le poti inchiria pe circuite inchise, cu tot cu asigurare pentru fier! Si atunci as fi extrem de fericit!
Diesel
QUOTE (drabisan @ Jul 23 2008, 07:17 PM) *
masini super-mega-sport, de peste 500 de cai, pe benzina, nu de arat, pe care sa le poti inchiria pe circuite inchise, cu tot cu asigurare pentru fier! Si atunci as fi extrem de fericit!


Adica nu e posibila treaba asta prin tarile cu apa calda? la noi e in constructie un circuit la snagov, ar fi bine sa aiba si track day, ma duc cu roscata mea imediat.
ozz86651
Este foarte posibil, dar te rupe.
adi.mitrea
QUOTE (drabisan @ Jul 23 2008, 07:17 PM) *
QUOTE (ozz86651 @ Jul 19 2008, 05:51 AM) *
Chetsia asta cu parcatul e foarte misto daca evident ar fi si de incredere, adica s aparcheze si in locuri mai naspa.
Visul meu, pentru care as plati lejer 10.000$ pe o masina e pilotul automat. Drumul de la A la B, si gata frate, un somnel, un filmulet, citesc ceva, un laptop cu ceva de munca, o berica biggrin.gif .



As mai adauga ceva ce mi-as dori eu, pe linga ce a spus ozz si cu care sint absolut deacord: masini super-mega-sport, de peste 500 de cai, pe benzina, nu de arat, pe care sa le poti inchiria pe circuite inchise, cu tot cu asigurare pentru fier! Si atunci as fi extrem de fericit!


Și cine să conducă? Mașina sau tu? Dacă ar conduce ea singură, după un soft care-i spune că să facă, la ce mai ai nevoie de asigurare pentru fier? Electronica e sfântă whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.