Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aventuri pe 4 rotzi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Kaiten
Orice sofer, incepator sau cu experienta, a facut la viata lui diferite greseli sau faze aiurea.. unele cu urmari, altele fara.. Ar fi folositor pentru toti sa invatam din greselile altora..
f1anatic
Cred ca ar fi fost mai potrivit titlul de "greseli pe paru rotzi".

Aventuri pe patru rotzi ? Da...asta iarna cind am mers la vinatoare am plecat la 4 am intr-o calatorie de vreo 350 de km (trebuia sa fim la ora 8 am la sucursala de vinatoare) si o ceatza de o taiai cu toporul...vizibilitate de maxim 10-15 metri. Timp de 4 ceasuri am mers la viteza pe axul drumului pentru ca era singurul ghidaj cit de cit vizibil (liniile reflectorizante ce separau benzile de mers). Am si inregistrare video. Aia aventura. Apoi ajunsul acolo...descoperi ca GPS-ul nu este chiar solutzia perfecta...harta microsoft din 2003 nu corespunde cu tereul
"map is not the terrain". Si o ceatza prin padure chiar si dupa ce s-a luminat de ziua... Dar ma rog...aia aventura pe 4 rotzi.

Iar acum vreo luna ne-a prins cea mai mare ploaie din Chicago din ultimii 30 de ani...de s-a inundat autostrada de 6 benzi pe sens) De ajungea apa dincolo de praguri.

Altfel, erori sau alte experientze demn de invatzat de pe urma lor: fereste-te de prosti !
TheCube
QUOTE(f1anatic)
Timp de 4 ceasuri am mers la viteza pe axul drumului pentru ca era singurul ghidaj cit de cit vizibil (liniile reflectorizante ce separau benzile de mers).

Dar daca din sens opus venea altul, ghidat dupa aceleasi linii reflectorizante?!? :smt018
f1anatic
QUOTE(TheCube)
QUOTE(f1anatic)
Timp de 4 ceasuri am mers la viteza pe axul drumului pentru ca era singurul ghidaj cit de cit vizibil (liniile reflectorizante ce separau benzile de mers).

Dar daca din sens opus venea altul, ghidat dupa aceleasi linii reflectorizante?!? :smt018


Divided highway, two lanes per traffic direction.
Autostrada mestere, cu 2 benzi pe sens. linia mediana este de fapt un mic garduletz de beton care printre altele separa traficul, previne orbirea cu farurile a celor care vin din directie opusa si impiedica colisiunile frontale.
HalbaSus
aventuri ? mhm... aventuri nu am avut... poate pot numi aventura faptul ca iarna asta am urcat saptamanal pe un deal cu o panta de aproape 30% acoperit de zapada (cu mici urme de tractor) cu un opel vectra (tractiune fatza) ? sau ca tot iarna asta colindam niste macadamuri in cautarea unei adrese si am oprit la un moment dat iar cand am vrut sa pornesc am observat ca rotile din fatza mi se "scufundasera" in mocirla care era pe strada (vre-o 2 ore de chinuiala pana am scos masina)...

Dar "patzanii" am avut 2 majore... ambele cu biciclisti... Prima, acum vreo 2 ani cand ieseam cu masina din curte, recunosc in mod neregulamentar (adica cu spatele) dar chiar daca as fi iesit regulamentar, rezultatul ar fi fost acelasi... Ideea e ca in momentul in care au iesit primii 20 cm din portbagajul masinii mele in strada (defapt pe trotuar) vad in oglinda retrovizoare un biciclist care se infige in roata din spate a masinii si zboara spectaculos peste portbagaj... apoi se ridica, isi ia bicicleta si dupa cateva injuraturi pleaca cu acelasi vehicul, cu aceasi viteza si pe acelasi trotuar (asteptant probabil urmatoarea intrare auto smile.gif)...

A doua patzanie a fost cu un biciclist (de vreo 15-16 ani) care mergea in fata mea... si am avut inspiratia sa nu il depasesc (era o strada destul de ingusta) iar el cand era la vreo 2 m in fata mea... se dezechilibreaza... apoi face niste figuri specaculoase si se intinde cu tot cu bicicleta pe sosea... noroc ca nu aveam viteza ca altfel il faceam bucati....

De aceea sunt eu de parere ca pana nu o sa se construiasca drumuri speciale pt biciclisti (cum sunt in strainatate) aceste care mortuare pe 2 roti nu au ce cauta pe asfalt ! Pentru ca daca eu in momentul acela aveam 50 km/h (cred ca atunci mergeam cu vreo 30 la ora cautam momentul prielnic pt depasirea biciclistului) atunci copilul era de mult inmormantat si eu probabil la puscarie sau eventual cu eliberare conditionata....
rafaello5
Pai eu mai tot timpul am aventuri cu masina mea.(dacie 1310 break).In primavara cand veneam de la tara la un moment dat (fara sa fi dat in vreo groapa sau sa fi mers cu viteza pe drumul de tara care vine de la bunici) aud un pacanit in momentul cand iau o curba inspre drapta si apoi un trancanit puternic.Opresc si cand ce vad planetara rupta.
Alta data noaptea fiind unu cu farurile sale maiestre nu schimba faza de intalnire si ma orbeste de nu mai vedeam nimin.Noroc ca am incetinit brusc, cred ca aveam 15-20 la ora, si dupa ce trece de mine un copil era asezat pe marginea drumului si eu era sa il iau in pliun.Noroc ca nu aveam viteza.
Alta data tatal meu cu un lastun s-a intors sa vada ce faceam eu cu sora mea in spate si a tras si de volan in dreapta, a intrat in santul de pe marginea drumului(noroc ca nu era adanc) pe unde erau pozitionati copaci desigur, face o manevra de redresare trage puternic de volan in stanga pune franasi saracul lastun se opreste pe banda opusa intors in sensul invers al directiei noastre de mers.Cand se da tata jos din masina sa vada daca nu a patit ceva masina observa ca din intoarcerea aceea brusca spre stanga s-a rupt aparatoarea de noroi de la roata din spate dreapta.
Alta faza a fost cand eu cu dacia m-am urcat pe bordura care separa linia de tranvai de carosabil.Se pare ca dacia nu a patit nimic desi am luato serios in pe sub trotuarul ala.
Kaiten
O faza super nasoala la care am avut noroc cu carul.. mergeam cu niste prieteni la o discoteca si eu aveam farurile reglate mult prea sus.. (era noapte). la un moment dat ma intorc sa iau cola de la unu din spate (pura inconstienta) si vad curba un pic prea tarziu.. trag stanga de volan, trantesc frana de nu se poate (noroc cu abs-u ca altfel ma duceam direct in niste stalpi, vie, sant, si mai departe. Dupa ce am "revenit" pe drum am mai facut cateva manevre disperate si in final am ajuns cu masina in sant, pe partea dreapta (curba era de stanga), cu masina intoarsa fata de directia din care veneam. Singurele avarii au fost un prag usor indoit, bara zgariata, si inca cateva maruntzisuri. mentionez ca la oprirea laterala brusca in sant mai aveam aprox 10-15 cm si atingeam cu marginea oglinzii de la sofer pamantu.. noroc ca era santu putin inaltat ca altfel ma rasturnam.. In tot acest timp CD-u nici macar n-a sarit.. kenwood rulz:P
Kaiten
Alta "misto" mi s-a intamplat cand mergeam la cota 1400 si pe drum pe-acolo am calcat pe un canal care s-a rupt (s-a rupt conturu ala patrat) si mi-a spart baia de ulei.. faza misto e ca am fost la stana regala, am facut gratar, am fost si pana in busteni pana sa observ (n-a curs ulei, nu s-a aprins nimic). La Predeal am vazut uleiul scrus sub masina (probabil se adunase in scut). Asta era pe la ora 5-6, a 2-a zi am fost la un service unde mi-a "reparat" baia cat sa ajung in bucuresti (mi-a lipit-o cu poxipol).In final in buc. am facut-o p asigurare si toata lumea a fost fericita.
James Kilowatt
Tobe cazute fie cand plecam undeva de paste, fie de Craciun... cand ai cele mai mici sanse sa dai peste un nene treaz cu un aparat de sudura laugh.gif
Alecs
aventuri cu dacia nova lu taica-meu ( sunt tāmpit, recunosc ):

1. mergeam acum 2 ani pe e86 (intre bacau si iasi) cam cu 120km/h noaptea, ceatza si cu farurile care luminau maxim 2 m in fatza.. stateam toti si pandeam curbele

2. de revelion ( beat ) conduceam intre busteni si predeal cu peste 100km/h noaptea tot cu aceeasi nova cu faruri de kkt .. pe ploaie..
TheCube
Sa ne spui si noua pe unde vrei sa te mai plimbi cu masina cand bei :shock: Nu de alta, da' poate stam acasa...
No offence, dar astea nu prea sunt lucruri cu care sa te lauzi. :smt018
Alecs
n-am spus-o sa ma laud.. nici n-as mai repeta experienta.. am dat exemplu de aventuri la volan. imi dau si eu seama ca nu e bine ce am facut insa eram super nervos ( nu ca asta ar fi o scuza )
McCATyS
Acum 2 ani aproape de revelion, tot pe renumita Valea Prahovei, pe serpentine se gaseste un "istetz" din sens opus sa depaseasca un camion. Mentionez ca drumul era acoperit cu un strat destul de subtire de zapada, probabil dedesubt pojghitza de gheata si se circula pe urmele facute de circulatia masinilor unde teoretic ar fi trebuit sa fie asfalt... Tatal meu la volanul Daciei vechi pe atunci de 8 ani trebuie sa ii faca loc idiotului cu 4x4-ul lui cu tot si in momentul cand atinge frana si iese putin de pe urmele de asfalt suntem proiectati in parapet.
Chiar si la 50-60max kph ptr ca mai mult nu avea, de abia iesisem dintr-o curba... a fost o experienta pe care nu o voi uita curand. Masina bineinteles toata partea dreapta facuta pulbere... iar nenorocitul nici macar nu a oprit. Intrebarea e, daca zidul nu era acolo (la vreo 50 m chiar era o pauza intre parapeti...) oare mai scriam la ora asta pe forum sau reprezentam doar o cruce jos in prapastie? Halal revelion anul ala :crybaby:
rafaello5
Veneam de Pasti de la Constanta(anu asta) si pe drum fara sa fi facut nimic special cade toba(asta dupa ce taicamiu inlocuise suruburile alea cauciucate deci erau ca noi).Ajung acasa si cumpara altele noi(suruburi cauciucate care sistin toba<la dacii>) si nu apuc sa merg cu masina mai bine de 30 de km si se rup iar.Se duce tata si cumpara altele noi, le monteaza dar dupaia ii trage si o sarma rezistenta pe dupa toba ca "de"! sa nu se mai rupa.Dacia rulez!!! :cheers:
Echo
Una din amintirile placute a fost o intalnire fierbinte cu un troian de zapada. Coboram un drum cu serpentine acoperit cu un strat subtire de zapada, cu cauicucuri de vara. Ultima curba nu am reusit sa o negociez, era la stanga, masina a rupt aderenta pe fata, a devenit subviratoare si m-am infipt intr-un troian. Partea faina e ca zapada nu era compacta si masina nu a patit nimic. Am scos-o cu ajutorul unui necunoscut cu o Lada Break si un furtun de pompieri. Ma gandesc si acum ca pe partea cealalta a curbei era un hau destul de serios. Alta, pe acelasi drum, aproape in acelasi loc, depasesc un autobus iar din fata venea o Raba de 16 tone. Nici azi nu stiu cum de sunt in viata, cred ca am trecut la 2-3 cm de raba. Deh, tanar si nelinistit. In vremurile "bune" nu se urca nici unul din cunoscuti intr-o masina cu mine la volan laugh.gif
Aurelian25780
Cred ca cel periculos este momentul in care crezi ca esti cel mai bun si tie nu ti se poate intampla nimic! Din acel moment te pandeste ... :evil: , e bine ca din cand in cand sa iei piciorul de pe acceleratie si sa-l pui pe asfalt / pamant!
Cel mai sigur e sa lasi de la tine 10-15% toleranta din cat de tare ai putea sa fii! conteaza foarte mult! stiu ca am trecut de 100% si am simtit-o!

In rest atentie cat cuprinde, defensive driving si anticiparea comportamentului celorlalti participanti.
Laurentiu_007
Imi amintesc ca acum 7 ani, cand doar ce imi luasem persmisul, m-am gandit sa ma duc cu niste prieteni la Baile Herculane cateva zile.Era o vreme super.Nu aveam masina mea atunci, asa ca am luat Opel-ul tatalui meu.Mergeam cu cel putin 120 la ora si franam numai in curbe.Problema e ca era o circulatie infernala.La un moment, intr-o curba, imi apare brusc o caruta.Nu aveam timp sa franez asa ca am depasit-o cand tocmai venea din fata un tir.Cred ca la 2,3 m am trecut pe langa el.
Dupa care am orpit masina si am spus ca nu ma mai urc in viata mea la volan.Mi-a trebuit cred ca o ara sa-mi revin. De atunci merg mai incet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.