acuma nu c-ar fi treaba mea, dar e extrem de trist sa va vad pe toti aruncind in dreapta si in stinga cu pareri auzite cine stie de pe unde. e trist sa citesti post-uri axiomatice de genul "e friguroasa", in loc de "bai, am fost si io odata cu una si am crapat de frig". dar cel mai trist mi se pare sa judeci la gramada o categorie intreaga de masini, convertibelele, dupa metoda "l-am vazut io odata pe unul care", iar mai apoi, conform, vezi Doamne, unei echivalente implicite, sa pui toti soferii de convertible in categoria celui pe care l-ai vazut tu odata.
imaginati-va, noi avem acasa o convertible si un suv, adica nevasta-mea si cu mine, poate si fiu-meu, ar trebui sa fim undeva in sferele inalte ale manelismului si ale cocalarismului (desi nu mi-e insa destul de clar ce-i aia "cocalar").
stau si ma-ntreb care e mecanismul de decizie al unora dintre voi. "am vazut o tipa care mergea cu capota deschisa in praful si teava de esapament a unui camion - deci ce rost are sa iti iei convertible?..." "am vazut pe unul cu capota deschisa care (se poate presupune ca) se cocea la soare - deci ce rost are sa iti iei convertible?..." sau si mai tare: "l-am vazut pe unul intr-un convertible, asculta manele - deci ce rost are sa iti iei convertible?..." acuma serios, asta ultima e un fel de "nu-mi iau convertible pentru ca s-a raspindit ideea ca daca ai asa ceva esti manelist" - dar in definitiv tocmai tu esti ala care raspindeste ideea.
capota jos e o optiune, nu e o obligatie. daca e praf, o ridici. daca ti-e frig, iti iei un pulover, sau o ridici. daca ti-e cald, iti pui crema de soare, sapca, ochelari - sau ridici capota. daca ploua... daca bomba atomica...
in calitate de proprietar de convertible de 5 ani si ceva, as zice ca pot sa combat citeva din argumentele voastre in cunostinta de cauza. in primul rind, exista totusi o capota, iar cind o pui esti ca intr-o masina normala; o singura diferenta, care tine de constructia masinii, e zgomotul - daca nu e captusita capota, atunci da, masina e marginal mai zgomotoasa decit un hard top. dar hai sa excludem cazul "cu capota pusa". frig nu se face in masina; incalzirea functioneaza normal. unele modele de la mercedes au o suflanta de caldura sub tetiere, si aia chiar e foarte placuta. dar de obicei suflantele normale sint suficiente. cald, da, e posibil sa se faca. de vreo 2-3 ori, in oras, si o data pe un drum prin desert, a trebuit sa ma opresc sa pun capota din cauza caldurii - dar am si condus masina descoperita prin death valley, in iulie la ora 2 jumate dupa-amiaza, fara sa simt caldura semnificativa. aerul conditionat functioneaza si cind masina e descoperita, pus pe recirculare are o eficienta mult mai buna (!!). cu aia ca inhalezi praf sint de acord, si in afara de asta inhalezi si mirosuri de la restaurantele pe linga care treci (asta poate fi o experienta placuta sau ne-). aia cu taiat capota se reduce in definitiv la cit de mult platesti asigurarea, dar din cite stiu asigurarea te apara de vandalisme. de acord insa ca nu mi-as lasa masina parcata peste noapte pe o strada dosnica. aici - cu atit mai putin. e o chestie de grija elementara. portbagajul minuscul iarasi e o chestie care tine de constructie; din "minuscul" el se transforma in "virtual"
, la hardtop convertibles, si din cauza asta hardtops nu sint pe lista mea de preferinte.
sa poti da capota la o parte si sa vezi cerul deasupra ta e insa o senzatie care nu se poate descrie. peisajele au o cu totul alta dimensiune. vizibilitatea e mult mai buna, te simti mult mai in siguranta. si de ce sa mint, e placut cind cei din jur iti zimbesc si-ti spun "nice car". dar evident, recunosc ca astea sint placeri pe care unii le pot gusta, iar pe altii ii lasa indiferenti.
daca ai unde sa parchezi masina safely, esti dispus sa porti un pulover sau sapca atunci cind e nevoie, si nu te intereseaza ca cei de pe masini.ro scrisnesc din dinti si iti arunca un "tuzgura ma-tii de cocalar" cind te vad pe strada, o convertible e in general o masina ca oricare alta, dar din cind in cind e extrem de placuta la condus.