Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Prius vs M3
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2
f1anatic
http://www.youtube.com/watch?v=PP6fe6i1vaY

17.2 mpg vs 19.4 mpg

Conteaza mai mult cum conduci, nu ce conduci.
toreadoru
Testul a fost facut cu rea intentie, se stie antipatia lui Clarkson fata de Prius.
Motorul de 1.5 al Priusului mergand la maximum versus M3 mergand la ralanti probabil, normal ca Priusul va consuma mai mult tongue.gif
Mergand numai pe circuit fara multe frane sau opriri, nu a folosit mai deloc motorul electric.
G e o r g e
QUOTE (f1anatic @ Jun 27 2008, 04:58 PM) *
Conteaza mai mult cum conduci, nu ce conduci.


QUOTE (toreadoru @ Jun 27 2008, 05:05 PM) *
Testul a fost facut cu rea intentie, se stie antipatia lui Clarkson fata de Prius.
Motorul de 1.5 al Priusului mergand la maximum versus M3 mergand la ralanti probabil, normal ca Priusul va consuma mai mult tongue.gif
Mergand numai pe circuit fara multe frane sau opriri, nu a folosit mai deloc motorul electric.



hai ma ... opriri ? laugh.gif concluzia o vezi in postul lui fanatic
22nst
imi traduce si mie cineva in litrii/100km consumurile de mai sus?
multumesc.
Hoinar
QUOTE (22nst @ Jun 27 2008, 05:52 PM) *
imi traduce si mie cineva in litrii/100km consumurile de mai sus?
multumesc.


19.4 miles per gallon = 12.12 l/100km
17.2 miles per gallon = 13.67 l/100km
smile.gif
emy75
QUOTE (22nst @ Jun 27 2008, 11:52 AM) *
imi traduce si mie cineva in litrii/100km consumurile de mai sus?
multumesc.


http://www.vangeyn.net/mpg/
FAR EASTERN
Ba, ma lashi?
De ce nu se face testul si invers?............ Aha, pai vezi?
Ma rog. N-am vazut nimic care sa afiseze consumuri la bord, nici nu-ti dai seama cu ce viteze se circula, chiar daca e pe circuit... Irrelevant, my friend.

Clarckson ar fi in stare sa compare un jet cu un planor si ar ajunge la aceeasi concluzie. wink.gif
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 27 2008, 12:54 PM) *
Ba, ma lashi?
De ce nu se face testul si invers?............ Aha, pai vezi?
Ma rog. N-am vazut nimic care sa afiseze consumuri la bord, nici nu-ti dai seama cu ce viteze se circula, chiar daca e pe circuit... Irrelevant, my friend.

Clarckson ar fi in stare sa compare un jet cu un planor si ar ajunge la aceeasi concluzie. wink.gif



My man, poate ne oferi explicatii ce anume vrei sa spui prin "testul si invers" ? Adica Prius sa mearga in urma BMW-ului ? Aha pai vezi, nu s-ar putea.
Eu intelesesem ca in acceleratie, Prius foloseste si motorul electric pt a suplimenta pe cel pe benzina. Si bineinteles ca pun frine la curbe deci se reincarca bateria. DA, nu e facut in oras...dar acum cu BMW diesel care a batut Prius la economie la drum lung si M3 care bate la economie pe circuit... I don't know man. Cit de repede circula ? Cit de repede poate sa mearga Prius...vezi si tu ca ai una cu care sa testezi.
mike.omega
laugh.gif A fost foarte misto emisiunea si demonstreaza inca o data ca tehnologia hibrida actuala, nu e prea "verde" smile.gif
Daca nu te tarasti prin trafic cu 20 kmph, prius=0, clar smile.gif Daca trebuie sa si circuli interurban un diesel e mult mai econom si "verde" in acest moment.

Prin interurban inteleg ca stai intr-un orasel de pe langa un oras mare(exemple sunt cu miile) si trebuie sa faci naveta de ~100km(dus-intors) in fiecare zi. Cu ce masina o sa ai un randament mai bun?! Un 1.5 benzina de ~100CP care de la 3 pasageri in sus gafaie sau un un diesel din asta modern(HDI, CDI s.a.)?!

Daca vroiau sa faca un test interesant trebuia sa fi pus pe circuit un Saab cu bioetanol si sa masoare emisii si consum. Atunci ar fi fost alta chestie biggrin.gif

La fel de evidenta este si rautatea prezentatorului, un M3 in trafic este ca un leu in cusca insa odata scos din mediul acesta se schimba situatia wink.gif
James Kilowatt
Mie mi se pare oarecum normala atitudinea baiatului ala. Adica, la cat praf in ochi ne arunca baietii kaizen cu cel Prius e normal ca unora sa li se puna pata si sa tina musai sa demonstreze contrariul, chiar daca Priusul e sustinut de savanti de talie mondiala gen George Clooney.

Nu e nimic surprinzator in faptul ca pe circuit unde tragi de el n-ar nici un avantaj. Franarile pe circuit recupereaza o cantitate neglijabila de energie. Eu as mai face un experiment.... as pune un Prius clasic pe circuit, si in spatele lui un Prius "imbunatatit" din care scoti bateriile si tot ce tine de "hibrid", adica un Prius mai usor cu cateva sute de kile. Pun pariu ca diferenta de consum ar fi infima. Odata bateriile descarcate (si pe circuit le cam descarci....) devin balast. Softul insa nu te lasa sa le descarci.... obliga motorasul termic sa le incarce, insa asta taie din performante, o masina mai usoara are tine usor pasul fara mare efort, mai ales ca nu ar devia putere spre baterii.
FAR EASTERN
@f1anatic. "test invers" adica sa se testeze si M3 in conditiile pentru care a fost conceput Prius. La asta m-am referit. NU sa mearga tot pe circuit, dar in urma M3... Si nu se face pentru ca se stie deja rezultatul. Cat de repede poate sa mearga Prius? Hm. Eu zic ca suficient de repede.
Ca sa ies un pic din topic.... pentru ce ai avea nevoie de viteze de sute la ora, puteri de sute de cai, daca aproape ca nu prea ai ocazia se te folosesti de aceste performante... Ai pe unde cateodata, dar nu ai voie, legal. Stiu ca ne place sa avem orice lucru la superlativ, chiar daca nu ne trebuie decat o data, si nu te ma intreb, f1anatic, de cat de des te-ai folosit de puterea maxima a masinii, nu for fun ci pentru stricta necesitate [eu cred ca mai incantat esti cand(si asta mi-am dat seama din posturile tale) reusesti sa scoti consumuri mici]...ma rog, asta e alta discutie....end of off.
@mike.omega, randamentul mai bun, PER TOTAL, deocamdata il am eu cu Prius. Inca nu am aflat de un randament mai bun, IN REALITATE(doar alt Prius). Randamentul nu trebuie calculat pe o distanta anume sau doar la un moment dat. Am mai spus si in alta parte: LIFETIME. Incercati sa vedeti randamentul macar pe perioada in care aveti masina in proprietate(3,4,5 ani, cum se vehiculeaza) si veti fi uimiti. mike, iti promit un test ca Prius cand o sa ajung pe la mare.
@James Kilowatt, teste s-au facut intre prima generatie de Prius si actuala, care a mai grea. Ghici care e mai buna... Iar urmatoarea va fi si mai grea si mai puternica si mai....economica(verde daca vreti).

Si totusi sa nu uitam de concluzia trasa de Clarkson... wink.gif si care ar trebui sa ne-o insusim. drive.gif
James Kilowatt
In ce conditii au fost facute testelea alea? Si cu cat e mai grea? whistling.gif Nici motorul termic nu a ramas acelasi, din cate am inteles au trecut la unul cu ciclu atkinson... nu e relevant pana la urma pentru a dovedi maturitatea si eficienta propulsiei hibride. In plus am precizat, ma refeream la circuit. In oras hibridele au unele avantaje, sunt de acord. Insa ar putea fi mult mai mari daca s-ar investi pe bune in tehnologia asta.

Industria auto nu a investit inca in nimic, nu a inventat nimic, a folosit doar idei si progrese facute de alte domenii, desi invarte mult mai multi bani. Asta am afirmat-o de mai multe ori pe forum, si recent responsabilul r&d de la Reno a declarat intr-o conferinta de presa ca am dreptate in totalitate biggrin.gif

Daca faci un calcul lifetime, o sa descoperi ca e departe de a fi solutia economica. Calculul e simplu: O compacta diesel (ceed sa spunem) consuma cu 0.5L la suta in plus, adica 0.5E/100km. Adica 5000E/1mil km. Diferenta de pret (incluzant 1500 euroi facuti cadou de guvern pentru ca e "verde") e intre 5000 si 8000euroi (comparam tot cu ceed). "lifetime" inseamna minim 1.000.000km deci, comparand cea mai ieftina versiune de la una cu cea mai scumpa de la ailalta....
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 28 2008, 03:12 AM) *
@f1anatic. "test invers" adica sa se testeze si M3 in conditiile pentru care a fost conceput Prius. La asta m-am referit. NU sa mearga tot pe circuit, dar in urma M3... Si nu se face pentru ca se stie deja rezultatul. Cat de repede poate sa mearga Prius? Hm. Eu zic ca suficient de repede.
Ca sa ies un pic din topic.... pentru ce ai avea nevoie de viteze de sute la ora, puteri de sute de cai, daca aproape ca nu prea ai ocazia se te folosesti de aceste performante... Ai pe unde cateodata, dar nu ai voie, legal. Stiu ca ne place sa avem orice lucru la superlativ, chiar daca nu ne trebuie decat o data, si nu te ma intreb, f1anatic, de cat de des te-ai folosit de puterea maxima a masinii, nu for fun ci pentru stricta necesitate [eu cred ca mai incantat esti cand(si asta mi-am dat seama din posturile tale) reusesti sa scoti consumuri mici]...ma rog, asta e alta discutie....end of off.
@mike.omega, randamentul mai bun, PER TOTAL, deocamdata il am eu cu Prius. Inca nu am aflat de un randament mai bun, IN REALITATE(doar alt Prius). Randamentul nu trebuie calculat pe o distanta anume sau doar la un moment dat. Am mai spus si in alta parte: LIFETIME. Incercati sa vedeti randamentul macar pe perioada in care aveti masina in proprietate(3,4,5 ani, cum se vehiculeaza) si veti fi uimiti. mike, iti promit un test ca Prius cand o sa ajung pe la mare.
@James Kilowatt, teste s-au facut intre prima generatie de Prius si actuala, care a mai grea. Ghici care e mai buna... Iar urmatoarea va fi si mai grea si mai puternica si mai....economica(verde daca vreti).

Si totusi sa nu uitam de concluzia trasa de Clarkson... wink.gif si care ar trebui sa ne-o insusim. drive.gif



Imi place cum te agiti. Tot tu intrebai mai sus
QUOTE
nici nu-ti dai seama cu ce viteze se circula
chiar daca in emisiune spuen clar ca Prius a mers cit se poate de repede - iar tu insuti spui ca poate sa mearga suficient de repede.

Ca sa iti raspund cind am nevoie de 300 cp ? Ieri cind a trebuit sa evit un autobuz care incerca sa se incadreze in banda pe care se circula (iesea din statie) FARA sa se uite cine este paralel cu el. Pt ce am nevoie de 300 de cp ? Pt a merge cu cu a 4-a si a 5-a in oras, cu 35-40 mph. Simply because ....are cuplu si trage.

Auzind la tine cind spui ca trebuie calculat randamentul pe LIFETIME...suna cel putin la fel de funny si ridicol ca in reclamele americane la produse care au LIFETIME WARRANTY. Lifetime - a mea a utilizatorului ? Lifetime a produsului ? Lifetime a companiei ? (Daca da compania faliment cine ne mai ofera warranty ? Am de-a face cu un asemenea caz la munca pt niste echipamente) Si apoi lifetime, cine tine automobilul un lifetime. Sperind ca sint sanatos si bine-mersi si voi conduce pina la 100 de ani...crezi ca eu imi mai tin Subaru inca 70 ? Nu mai sintem in Romania anilor imediat de dupa 1990 cind lumea incerca sa scape de Daciile din 1970-1980. Nu numai ca sintem o societate de consum si "fortele de piata (market forces)" de forteaza sa iti schimbi masina, dar avansurile tehnologice o dicteaza ca pe o necesitate (fie ea protectie la accidente, norme de poluare, sau pretzul carburantului). Asa ca nu mai imi spune de LIFETIME ca nu pot decit sa rid indiferent cind si de la cine aud cuvintul asta.


Apoi randamentul de care vorbesti. Randamentul unui motor diesel cred ca este de cca 40% pe cind cel cu benzina e doar de vreoi 30%. James poate ne ajuta cu numerele precise.
FAR EASTERN
f1anatic, se pare ca nu vrei sa intelegi ce e de inteles din propozitie, si preferi ideile tale FIXE. Si cred ca nici long term memory nu functioneaza cum trebuie. Dar imi esti in continuare simpatic.

"nu iti dai seama cu ce viteza se circula" pentru ca nu se arata vreun vitezometru, iar din ce se vede nu se pare a se circula cu viteza mare. Cat despre ce se "spune" in emisiune... se poate spune orice..
JK a priceput mai bine ce am vrut sa spun cu randament LIFETIME(nu garantie sau ce ai mai inteles tu). Se pare ca totusi inca nu se vrea sa se inteleaga ca Prius are si alte avantaje decat consumul mic de combustibil...
Ma intreb daca chiar au fost atatia nebuni care sa aduca Prius(again) pe primul loc in topurile relizate de JD Power. Oare habar n-aveau ce spun pentru ca aveau masina DOAR de trei ani?
Se pare ca de fapt ne afundam iar in acele discutii interminabile, si chestia e ca interlocutorii sunt aceiasi. Dar nu e nimic rau in asta, e ca si cum o gasca de amici s-ar reintalni la un moment dat si ar discuta aceeasi intaplare din liceu...smile.gif
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 28 2008, 12:50 PM) *
f1anatic, se pare ca nu vrei sa intelegi ce e de inteles din propozitie, si preferi ideile tale FIXE. Si cred ca nici long term memory nu functioneaza cum trebuie. Dar imi esti in continuare simpatic.



Ia asculta stimabile. Ideile mele sint FIXE si PUTINE ! Si am memorie SELECTIVA si de SCURTA DURATA ! Asta ca sa iti fie clar. Insa NUMAI EU am dreptul sa spun asta despre mine. Daca o aud de la tine (sau altul) inca o data s-ar putea sa ma supar.

Dar sa revenim la lucrurile cu adevarat importante.

Honda Civic DX
http://automobiles.honda.com/civic-sedan/
MSRP Starting at $15,010
5-Speed Manual (City/Highway/Combined) 26/34/29
5-Speed Automatic (City/Highway/Combined) 25/36/29

Honda Civic Hybrid
http://automobiles.honda.com/civic-hybrid/
MSRP $22,600
CVT (City/Highway/Combined) 40/45/42

Uite care e treaba FAR EASTERN. Io te inteleg. Asa cu capacitatea mea de intelegere minima si limitata.
Am folosit softul dat exact de Honda si am comparat ce economie la benzina as avea daca as folosi Honda Civic hybrid comparat cu Honda Civic DX - a mai fraiera. Am zis 30 ca in America cam atit este media condusa pentru munca pe zi. Nu stiu cum au facut ei calculele dar totul este de la Honda. Am trecut 36 mpg pt ca cica atita obtine Honda Civic normala pe autostrada - cu cuitie automata - care e mai aproape de CVT oricum. Si 4 dolari galonul.

Deci in 5 ani economisesc 1216 dolari, in 10 ani economisesc 2433 dolari...in 20 de ani economisesc 4866 dolari, in 30 de ani economisesc 7300 de dolari. Hopa... 22,600 dolari cit costa Hibridu - (MINUS) 15010 dolari cit costa normalul da...7600 dolari.

Deci imi ia 30 de ani pina cind pretzul de achizitionare si operare al hibridului sa fie egal cu cel al masinii normale.

Hai ca sa facem cu 5 dolari galonul (am vrut sa scriu 10 dar nu m-a lasat). La 5 dolari galonul, 1520 dolari in 5 ani, 3.041 dolari in 10 ani, in 20 de ani 6,082 dolari, si practic ajung la 25 de ani de utilizare a hibridului pina cind costul de cumparare si operare al hibridului va fi EGAL cu cel al masinii normale.

Hai sa intreb pe restul lumii...ca tu o tii cu LIFETIME ! Care dintre voi planuieste sa isi schimbe masina (cel putin o data) in urmatorii 25 de ani ?

Da polueaza mai putin. Dar economic vorbiind, oamenii de rind vor da dracu' planeta si copacii si se vor gindi la cit cistiga si cit isi permit sa dea pe masina...si pe urma se vor gindi la cit CO-DOI iese pe la esapament.

Oricum eu m-am prins ca tu ai o masina mult mai smechera ca Civic Hybrid si sint convins ca vei amortiza costurile de intretinere si operare in doar 2-3 ani. Masurati pe Jupiter.
G e o r g e
fiecare schimba masina cand isi permite si cu ce isi permite . sa nu o dam in polemici inutile .

fiecare dintre masinile prezente in test au plusuri si minusuri .

testul are scopul lui ... si este dus la extrem ! o masina mai puternica va consuma mai putin ca una mai slab motorizata. si asta se stie . daca impingi un motor mic sa duca o masina mare va consuma mai mult ca un motor mai mare pe aceasi masina .

James Kilowatt
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 28 2008, 02:50 PM) *
Ma intreb daca chiar au fost atatia nebuni care sa aduca Prius(again) pe primul loc in topurile relizate de JD Power. Oare habar n-aveau ce spun pentru ca aveau masina DOAR de trei ani?


Chestia asta n-a fost acceptata niciodata ca argument in discutiile subtile de pe forumul asta, pentru sunt inca multi care nu vor sa accepte ca axioma ipoteza ca masele au intotdeauna dreptate;) thumbsup.gif

In ultimul studiu JD Powers in Franta Dacia e in fata VW, Opel sau Nissan. whistling.gif

Nebunii la care te referi sunt aceeasi care l-au ales pe Georgel Tufa presedinte DE DOUA ORI? biggrin.gif

Revenind la topic... e asa greu de acceptat ca hibridele nu sunt tehnologia perfecta? Adica, ca nu-s cele mai tari si cele mai verzi si in oras si pe circuit? Probabil ca nu au nici un avantaj nici pe autostrazile din Germanistan. Sunt bune in oras, asta e, era de asteptat, mie unuia mi se pare previzibil rezultatul celor de la BBC. PE autostrada sau pe circuit nu au cum sa-si valorifice tehnologia hibrida. Aia are avantaj in statul in trafic sau taraitul cu 15km/h medie.
G e o r g e
udpate ... am calculat si eu la prius vs C320CDI .

na rezultate turned.gif


nu m-a lasat sa pun peste $5 gallonul , desi mie mi-a iesit la calcul 5.51.

iar declarat consum extraurban la C este 5.5
FAR EASTERN
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 28 2008, 09:34 PM) *
Revenind la topic... e asa greu de acceptat ca hibridele nu sunt tehnologia perfecta? Adica, ca nu-s cele mai tari si cele mai verzi si in oras si pe circuit? Probabil ca nu au nici un avantaj nici pe autostrazile din Germanistan. Sunt bune in oras, asta e, era de asteptat, mie unuia mi se pare previzibil rezultatul celor de la BBC. PE autostrada sau pe circuit nu au cum sa-si valorifice tehnologia hibrida. Aia are avantaj in statul in trafic sau taraitul cu 15km/h medie.



JK, cand si unde am zis eu ca tehnologia hibrida este ULTIMATE in domeniul propulsiei auto? Nu sunt chiar fanatic(fara aluzii). Ce ma deranjeaza este ca acesta tehnologie este atacata fara discernamant. Si asta de catre cine? DE CATRE CEILALTI! Care se chinuie si ei sa bage "ceva hibride" in ofertele lor. Numai ca nu au cu ce, asta e.
O sa mai curga ceva apa pe raurile Terrei pana sa apara un concurent real pentru Prius. Poate doar generatia urmatoare. Recunoasteti!
Sincer, eu a dori ca de la anul sa avem numai masini electrice ca-n SF-urile Hollywodiene. Mie imi lace genul si nu m-ar lua prin surpindere.

@G e o r g e, calculul facut e H Civic vs C320 CDI....
f1anatic
QUOTE (G e o r g e @ Jun 28 2008, 01:39 PM) *
udpate ... am calculat si eu la prius vs C320CDI .

na rezultate turned.gif


nu m-a lasat sa pun peste $5 gallonul , desi mie mi-a iesit la calcul 5.51.

iar declarat consum extraurban la C este 5.5



Adica JORJ vrei sa spui ca ...ignorind pretzul de achizitie al Mertzanului si adresind STRICT problema consumului si a randamentului...economisesti in 10 ani...hai treaca-mearga de la mine 500 de dolari ? Mah pleaca mah de-aicea adica tu vrei sa spui ca dizalu' tau e la fel sau poate mai efishent ca bijuteria tehnicii japoneze ? Crezi ca te credem mah ? Io in nici un caz ca am idei FI. XE. Dar vezi SIC...tu nu salvezi planeta ! Hibrizii o fac ! Mai ales cind se construiesc bateriile si cind se vor recicla dupa un lifetime de 10 ani, sau ma rog 25-30.

Sincer, mie imi place evolutia asta a tehnicii si consider - dupa cum m-am mai repetat, dar reconfirm aici - un pas in directia cea buna. Insa experti mondiali gen Barbara Streisand, Tom Hanks si anumiti proprietari tot incearca sa ne convinga de anumite merite...pe care aceste masini pur si simplu nu le au.

Si ca veni vorba de KERS si de F1. Am citit de curind ca greutatea pe care o va introduce KERS-ul va fi negata de asa numitele avantaje pe care le aduce. Cu alte cuvinte KERS (sau technologia de recuperare a energiei kinetice) de abia va reusi sa faca masina la fel de performanta ca in absenta ei - si multi constructori se gindesc sa construiasca 2 masini - una cu KERS, una fara, si doar mai grea cu cele 12 kile cu care trebuie sa creasca prin regulament greutatea masinii.
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 28 2008, 02:12 PM) *
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 28 2008, 09:34 PM) *
Revenind la topic... e asa greu de acceptat ca hibridele nu sunt tehnologia perfecta? Adica, ca nu-s cele mai tari si cele mai verzi si in oras si pe circuit? Probabil ca nu au nici un avantaj nici pe autostrazile din Germanistan. Sunt bune in oras, asta e, era de asteptat, mie unuia mi se pare previzibil rezultatul celor de la BBC. PE autostrada sau pe circuit nu au cum sa-si valorifice tehnologia hibrida. Aia are avantaj in statul in trafic sau taraitul cu 15km/h medie.



JK, cand si unde am zis eu ca tehnologia hibrida este ULTIMATE in domeniul propulsiei auto? Nu sunt chiar fanatic(fara aluzii). Ce ma deranjeaza este ca acesta tehnologie este atacata fara discernamant. Si asta de catre cine? DE CATRE CEILALTI! Care se chinuie si ei sa bage "ceva hibride" in ofertele lor. Numai ca nu au cu ce, asta e.
O sa mai curga ceva apa pe raurile Terrei pana sa apara un concurent real pentru Prius. Poate doar generatia urmatoare. Recunoasteti!

Sincer, eu a dori ca de la anul sa avem numai masini electrice ca-n SF-urile Hollywodiene. Mie imi lace genul si nu m-ar lua prin surpindere.

@G e o r g e, calculul facut e H Civic vs C320 CDI....

[size="5"][/size]

Io recunosc cinstit. Masina ca Prius nu mai este.
FAR EASTERN
f1anatic, stai linistit ca in 25-30 de ani, tehnologiile folosite pentru reciclare vor diferi cu mult fata de cele de azi, in bine.

Cat despre KERS si F1, ce sa zic? Sa faca testele odata si sa vedem ce iese. Pai daca se aplica KERS la toate monoposturile, nu are cum sa afecteze negativ competitia. Eu inca cred ca diferenta ar trebuie s-o faca pilotul si nu masina...

Puteti incerca un calcul si aici
BRAC
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 28 2008, 04:12 PM) *
[
Sincer, eu a dori ca de la anul sa avem numai masini electrice ca-n SF-urile Hollywodiene. Mie imi lace genul si nu m-ar lua prin surpindere.

@G e o r g e, calculul facut e H Civic vs C320 CDI....

Doamne fereste, stai un pic sa-mi iau si eu un M3 si dupa aia pot sa treaca la electric. Cum ar suna M3 electric aspirat laugh.gif

@ FAR EASTERN putem incerca ceva similar cu ce au facut cei de la top gear si cred ca o sa ai o surpriza in sensul ca o sa se confirme testul lor. Am avut un FOCUS 1.4 si a trebuit sa ma tin dupa un A6 1.8 T intr-un concediu (1300km) . Am avut portiuni ca mergeam cu pedala la fund. Pai am avut niste consumuri extraordinare , adica mie mi-a consumat mai mult decat partenerului de drum.
In principiu ai dreptate ca mediul masinii tale este orasul , dar intervine economicul : Adica in ce masura se merita sa dau vreo 20000 numai pt. oras .
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 28 2008, 02:36 PM) *
f1anatic, stai linistit ca in 25-30 de ani, tehnologiile folosite pentru reciclare vor diferi cu mult fata de cele de azi, in bine.

Cat despre KERS si F1, ce sa zic? Sa faca testele odata si sa vedem ce iese. Pai daca se aplica KERS la toate monoposturile, nu are cum sa afecteze negativ competitia. Eu inca cred ca diferenta ar trebuie s-o faca pilotul si nu masina...



Adica Ni, Pb, Zn, Cd, Li si celelalte metale grele vor fi transformate in Ag, Au ? Mama ei de alchemie.
Tehnologiile de reciclare nu se pot schimba atit de mult pe cit crezi tu. Totul depinde de economie - atita vreme cit e mai economic sa extragi un metal, sa il prelucrezi si apoi sa il faci baterie decit sa il prelucrezi, reciclezi, prelucrezi in baterie, nimic nu se va intimpla ca sa schimbe radical industria.
mike.omega
Nu sunt neaparat fan BMW dar sa vedem ce ne zic ei despre tehnologiile astea "verzi" (citate de pe site- LINK )

QUOTE
Cu funcția Auto Start Stop motorul este oprit automat atunci când autovehiculul staționează și poate fi pornit din nou prin apăsarea pedalei de ambreiaj. Această tehnologie BMW EfficientDynamics este folosită de exemplu la toate modelele BMW Seria 1 cu motor cu patru cilindri și cutie manuală de viteze. Rezultatul: reducere semnificativă a consumului și a emisiilor.


QUOTE
De îndată ce se ridică piciorul de pe pedala de accelerație sau se frânează, energia cinetică este recuperată și folosită pentru alimentarea bateriei. În felul acesta motorul nu este solicitat, iar consumul scade. La accelerare alternatorul este decuplat de pe circuitul de propulsie. Pe circuit rămân mai puțini consumatori și astfel, se poate obține o propulsie mai mare, deci putere mai mare.


QUOTE
Volanul, pentru că datorită funcției Electric Power Steering aveți nevoie de mai puțină energie pentru direcționare. La această tehnologie BMW EfficientDynamics, direcția este asistată de un electromotor. Față de sistemele hidraulice convenționale larg răspândite, Electric Power Steering conferă avantajul consumului de energie doar în timpul procesului efectiv de schimbare a direcției. Dacă vă deplasați înainte sau mențineți volanul constant bracat în timpul unui viraj, electromotorul nu este activ și prin urmare nu consumă energie.


Asta cu servodirectia mi se pare un pic frectie dar sa zicem....

Acestea ar mai importante si invotaroare smile.gif Cat din ce am citat eu mai sus exista pe Prius?! whistling.gif

Eu raman la parerea mea: Ce exista astazi pe Prius poate fi combatut lejer de un motor diesel cu common rail, turbina cu geometrie variabila si mai stiu eu ce nebunii biggrin.gif Trebuie neaparat sa ma stapanesc intr-o zi si sa fac o ruta CT-Mangalia si retur cu diesel-ul si sa vad ce consum obtin teehee.gif
James Kilowatt
Mie si aia cu alternatorul mi se pare frectie, si in plus nu e mare branza, e doar o linie de cod in plus in dracovenia de control a alternatorului. Cu juma' de zi de efort un baiat indemnatic o poate aplica si la Dacia Berlina. Daca asta e progresul dupa 50 ani de inovatie in domeniul auto e aspru.

Start and stop e singura chestie care aduce ceva semnificativ.

Hibridele au niste avantaje in teorie, insa in practica Priusul face cam multe compromisuri si asta se vede, juma' de litru la suta de km la consum ramane nesemnificativ. Eu mi-as lua un hibrid....cand motorul termic va evita COMPLET regimurile pacatoase, cand bateriile vor fi f usoare si cu foarte mare capacitate, cand recuperarea de energie la franare va fi mai semnificativa (probabil odata cu punerea la punct a supercondesatorilor), etc. Un motor termic poate ajunge la 45% randament.... insa asta doar in regim stabilizat. In regimurile pacatoase e la un sfert din randamentul asta, iar Priusul nu le evita complet. Eu vreau un hibrid la care motorul fie merge fie nu, iar cand merge sta la turatia de randament maxim 99% din timp. Asa poate reduce consumul la jumate fata de o masina normala, nu cu cateva procente si alea doar in anumite conditii. (altele decat pe circuit, cum a demonstrat-o fara discernamant BBC-ul biggrin.gif)

@Far
Chiar, pe tine nu te mira faptul ca ceilalti au inceput foarte recent sa dea in gat dupa tehnologia hibrid gen Prius? Priusul insusi are 10 ani, iar tehnologiile folosite probabil vreo 40. Chiar iti inchipui ca celelalte marci sunt incapabile sa faca ceva asemanator, daca intr-adevar ar aduce o economie semnificativa si ar salva planteta? Chestia la care toyota le-a luat fata la toti a fost in materie de marketing, nu de tehnologie.... ceilalti nu s-au prins la timp ca asta are potential enorm de publicitate.
Mie mi se pare evident, toti anunta modele hibride din momentul in care si-au dat seama ca asta aduce un plus teribil la imagine.
Toyota vinde 180k priusuri pe an si peste 1milion de light trucks, din 2.6 milioane de masini vandute in total....

T u d o r
Mikey. te ajut eu. biggrin.gif Am facut un Rm.Valcea - Calimanesti si retur, in total vreo 40 km, mergand LEGAL, adica 59km/h in cruise in treapta a 4-a si unde a trebuit sa franez am schimbat la 2000 rpm in sus, cu accelerare liniara si blanda, etc, etc, si am obtinut un 3.8%. Un prieten care lucreaza la Peugeot Valcea a scos cu 1.6 hdi pus tot pe 307 acelasi consum pana la Pitesti si inapoi, dar omul e de un calm si o rabdare care pe mine ma depasesc. biggrin.gif Am imbatranit 2 ani peste norma in incercarea aia de a salva planeta. biggrin.gif

Far, man, try to beat this... biggrin.gif Daca o sa mai am masina asta, la prima intalnire pe care o vom avea te provoc la un traseu. Viteza si traseul le stabilim impreuna. Provocarea, desigur, va fi la consum, ca salvatoarele noastre de planeta nu prea le au cu liniutele. teehee.gif
FAR EASTERN
@mike, toate cele trei chestii exista la Prius de acu 10 ani.

@JK, nu ca ar fi incapabile sa faca, n-au vrut sa faca tocmai pe motive financiare(investitionale in primul rand si nu ca n-ar fi avut bani ci ca n-au vrut sa-i cheltuie)

@T u d o r, sa ne vedem sanatosi!

ah, @ BRAC, ok. Si apoi il facem si in oras?
T u d o r
Nu, serios, n-o lua ca pe o intrecere de pustani. Pur si simplu sunt si eu extrem de curios daca intr-un traseu cat de cat combinat, cu viteze cat de cat combinate, mergand unul dupa celalalt, bati consumul unui diesel modern de cilindree comparabila. Eu am o medie de ~ 6,5%, dar am un stil de condus care numai planeta nu vrea s-o salveze. tongue.gif In oras nu fac vitejii, dar extraurban merg destul de tare si turat. daca ai un amic cu un dieselar asemanator cu hdi-ul, poate faci tu incercarea asta mai repede, ca in Valcea nu are nimeni Prius, oricum nu dintre cunoscutii mei.
HalbaSus
Acum cativa ani am scos si eu cu A4 1.9 TDI un consum de 3.8 pe ruta Oradea-Cluj (~150 km), dar asta fiindca am mers mai rau ca un pensionar, ma tineam dupa o supernova care nu depasea 90 km/h sub nici o forma. Daca nu fac vitejii si acum pot scoate fara probleme un consum de 5.5%, iar daca merg in stilul meu caracteristic (aka putin isteric si cu multe acceleratii inutile - dar foarte distractive whistling.gif ) atunci scot maxim 6.5. Si asta cu un dieselar de 8 ani cu softul remapat pana la 145 cp. Nevasta-mea imi da lectii la capitolul economie la orice ora, A3-ul ei nu a trecut de 7.5% nici in cel mai ingrozitor trafic urban, in general scoate sub 7% in oras... iar in afara orasului scoate undeva aproape de 5% (dar aici e vorba de greutatea pantofului, daca pun eu piciorul pe acceleratie atunci ajung la 6%).

Ah... si motoarele astea (sau similare) se gasesc in oferta tuturor producatorilor (inclusiv toyota) in schimb motorul hibrid de pe prius e oferit doar pe... ati ghicit... prius. De ce nu si corolla/auris/yaris hibrid ? Daca e asa bun... de ce nu il pun pe toata gama ?

O alta chestiune, eu circul ~70% din timp in oras... cu toate astea cred ca minim 50% din km facuti de mine sunt in afara orasului. Daca as avea o masina care nu ar consuma/polua in oras... dar polueaza mai mult in afara orasului... as fi oare mai ecologist ? tinand cont ca jumatate din km facuti sunt in afara orasului...

Inca tehnologia hibrida nu e nici fun si nici nu salveaza mediul... but it's good for sneakin up on them mothaf...kaz' biggrin.gif
FAR EASTERN
@T u d o r, am trecut si eu demult de varsta intrecerilor intre pustani. Acum ca provocarea a fost facuta, voi incerca sa fac testul si vpi pune rezultatele.

@HalbaSus. Toyota are in plan inca din primavara sa puna o versiune hybrida pe fiecare model al sau. Ba chiar mai mult, vor ca Prius sa devina o marca separata, precum Lexus.
Iar asta " but it's good for sneakin up on them mothaf...kaz' " e de coma. laugh.gif laugh.gif
part 1 si part 2
FAR EASTERN
cred ca va mai amintiti "povestea" asta....

l.e. scuze, a fost o problema la editing
Diesel
QUOTE (mike.omega @ Jun 29 2008, 01:36 AM) *
Eu raman la parerea mea: Ce exista astazi pe Prius poate fi combatut lejer de un motor diesel cu common rail, turbina cu geometrie variabila si mai stiu eu nebunii biggrin.gif Trebuie neaparat sa ma stapanesc intr-o zi si sa fac o ruta CT-Mangalia si retur cu diesel-ul si sa vad ce consum obtin teehee.gif


Eu estimez sub 5% cu cruise controlul la 100 in a 5-a pe DN si 60 in a 4-a prin cele 4-5 localitati care este ele pe traseu.

Mike are si un traseu de consum urban in Constanta ce ar pune in genunchi si pe bucuresteni, puteti sa il incercati si p-ala biggrin.gif (chiar asa, am putea sa il facem proba obligatorie la intalnirea de la mare)

@FAR EASTERN: in afara de consumul redus, care este myth busted, ce alte avantaje are Prius?
aia cu emisiile reduse ia in calcul faptul ca odata ajuns acasa bagi masina in priza si consumi curent electric produs din arderea de carbuni sau produse petroliere? (vreo 70-80% la noi in tara din cate stiu)

faptul ca producerea si transportul bateriilor polueaza a fost pus la socoteala? (treaba mentionata in treacat chiar si in clipul din topic)
FAR EASTERN
Diesel, Priusul in varianta PHEV nu se comercializeaza inca in serie. Dar e de viitor. Deci deocamdata pica ideea ta cu priza. (Dar poti s-o aplici la Tesla si altele din gama).
Nu ca as fi carcotas, dar Top Gear e "for the show" cam 90%. Restul debiteaza ce li se serveste pe tava de catre producatori. Pe multi bani!
Cat despre restul poluarii....da-mi un exemplu ce produs care nu implica poluare. Pana si pana sa ajunga in stadiu de proiect se poate spune ca deja a poluat(si daca vreti chiar va puteti imagina le ce ma refer...)
Uite, Diesel, tie pot sa-ti spun, pentru ca activezi de mai putin timp pe aici(conform datelor), ca s-a mai discutat chestiunea cu poluarea pana la produsul finit. Unii chiar au zis(ideea nu a pornit de la colegii nostri, dar au preluat-o si sustinut-o) ca pana si Hummer-ul e mai ecologic decat Prius. smile.gif

Cat despre titlul topicului, eu deocamdata nu mai am ce spune. Poate dupa o intalnire cu BRAC sau T u d o r.

f1anatic
Eu consumul nu il mai pun. Ca l-am mai pus ...33mpg afisat la bord (cred ca e cc.a 7.2 L%) (real un 31 mpg adica cca 7.6L%) cu 2.5L turbo, 300 bhp, awd, 3 insi, super-incarcata, A/C (am pus si poze) ca oricum nu ma pot compara cu ale voastre: nu ma pot compara cu diesel, nu ma pot compara cu FWD, nu ma pot compara la putere :-) si la fun.

Si nu vreau sa ma repet ad nauseum, tehnologia hibrida este progress, dar nu suficient de agresiv. E clar ca masina nu poate functiona doar pe electricitate - cel putin actualmente, dar nu vad de ce la tehnologia actuala, nu se poate face o masina fun, awd, cu motoare electrice alimentate cu curent de un diesel care functioneaza numaiin regim optim. Aceasta technologie de parallel hybrid este de macar 5 ani pe autobuze. E timpul sa se extinda pe piata.
G e o r g e
QUOTE (f1anatic @ Jun 29 2008, 05:36 PM) *
Eu consumul nu il mai pun. Ca l-am mai pus ...33mpg afisat la bord (cred ca e cc.a 7.2 L%) (real un 31 mpg adica cca 7.6L%) cu 2.5L turbo, 300 bhp, awd, 3 insi, super-incarcata, A/C (am pus si poze) ca oricum nu ma pot compara cu ale voastre: nu ma pot compara cu diesel, nu ma pot compara cu FWD, nu ma pot compara la putere :-) si la fun.

Si nu vreau sa ma repet ad nauseum, tehnologia hibrida este progress, dar nu suficient de agresiv. E clar ca masina nu poate functiona doar pe electricitate - cel putin actualmente, dar nu vad de ce la tehnologia actuala, nu se poate face o masina fun, awd, cu motoare electrice alimentate cu curent de un diesel care functioneaza numaiin regim optim. Aceasta technologie de parallel hybrid este de macar 5 ani pe autobuze. E timpul sa se extinda pe piata.

de acord cu poluatorul asta ...
FAR EASTERN
f1anatic, HSD-ul functioneaza ca un sistem in serie si in paralel.

mike.omega
@Tudor: nu stiu cum e traseul de care zici tu, eu am in plan unul cu cat mai putine diferente de nivel, nu de alta dar masina chiar consuma si la vale deci nu rezolv nimic teehee.gif

@Diesel: nu te mai baga tu peste consumul tau ca n-a mai fost de 11% de nici nu mai tin minte.... unsure.gif (acum fiind mai mare, 12-13%)
klm
CITAT(FAR EASTERN @ Jun 28 2008, 10:12 AM) *
pentru ce ai avea nevoie de viteze de sute la ora, puteri de sute de cai, daca aproape ca nu prea ai ocazia se te folosesti de aceste performante... Ai pe unde cateodata, dar nu ai voie, legal.

Incerc sa adresez aceeasi intrebare sub alta forma: De ce ti-ar trebui o masina mai mare de 2 locuri, 300 kile, 20 cp ca sa te fatai de colo colo prin oras? (hai, treaca de la mine, 4 locuri, 600 kile si 40 cp pentru copii si sacosa cu zarzavaturi). Deci da-mi voie sa spun ca Prius, Civic Hibrid nu prea sunt masini de oras.
Oare n-ati avut altceva mai bun de facut weekendul asta?! Eu am resit sa nu poluez un gram, pot inota fara consum de benzen si fara emisii de codoi (consum doar niste BR deci emisii aproape zero)!
FAR EASTERN
klm, Prius nu este masina de oras, dar este conceputa sa fie eficienta in oras. Cam asta e diferenta. In rest e o masina normala, care intamplator mai si consuma decent.

....si nu toata lumea are apa la marginea orasului, da? smile.gif
T u d o r
In privinta poluatorului F1anatic si a consumului lui... Man, consumurile din Romania sunt destul de diferite de cele din America. La noi autostrada inseamna 140 km/h, de multe ori la o masina puternica poate insemna si mult mai mult. Drumurile nationale/europene sunt niste sosele sinuoase, cu camioane, tractoare, carute, dube, Dacii care merg cu 40/ora, etc... Asta presupune acceleratii scurte si viguroase, mers inconstant.
Stii asta, probabil un consum facut in Romania pentru bolidul tau ar diferi substantial de cel obtinut in State. Acum, depinde si de stil de mers, dar o masina de 300 cai te cam indeamna sa "conduci"... biggrin.gif
FAR EASTERN
Unul din ceilati doi proprietari de Prius(l.e. - de pe masini.ro) mi-a furnizat urmatoarele date(le tin minte aproximativ), despre drumul din Germania(nu mai situ localitatea) si pana la Bacau, impreuna cu un Golf 1,7tdi cred:
-consum Germania smile.gif - Oradea - Golf-ul ceva sub 6%, Priusul ceva peste 6%, mers la viteze de autostrada(120 si peste)
-consum Oradea-Bacau - Golf - ceva sub 6 %, Prius- parca 4,7%, mers de Romania, dupa sosele
klm
De acord cu tine; insa in cazul acesta de ce se trambiteaza performantele obtinute in oras in conditiile in care nu se poate compara cu o masina veritabila de oras iar la comparatia cu o masina "normala" in conditii "normale" (gen putin mers pe autostrada, putin mers prin oras, putin mers la iarba verde, etc) pare ca Prius pierde detasat din toate punctele de vedere?
FAR EASTERN
In conditii normale, cam astea sunt consumurile mele. Si se poate si mai bine. Restul discutiilor sunt pentru distractia noastra. smile.gif
Apoi sa-mi zici ce masina "de oras" STII TU ca are asa consumuri, nu zic de una "normala"....

p.s. am pus link pe prima pagina a topicului pentru ca e bine de citit de la capat.
klm
Smart, Fabia, Aygo.
FAR EASTERN
Multumesc. thumbsup.gif
Asa, si? Tu de ce nu detii una din ele? Hm, cred ca stiu. Ai nevoie de o masina cu care sa poti iesi si cu familia la gratar sau sa pleci in concediu. Si nici nu ai loc unde sa parchezi doua masini..... smile.gif
klm
Smart si Aygo sunt indecent de scumpe pentru dimensiunile alea (n-as da mai mult de 4-5k pe una noua) iar Fabia e urata cu draci. Oricum iau in calcul achizitionarea unei masini de dimensiuni reduse (gen Tico/Matiz, Ka, Punto) care sa nu sara de 3k.
In concedii sau la gratar cu cat consuma mai jos de 5% a ta?
mike.omega
QUOTE (FAR EASTERN @ Jun 30 2008, 09:31 AM) *
Unul din ceilati doi proprietari de Prius(l.e. - de pe masini.ro) mi-a furnizat urmatoarele date(le tin minte aproximativ), despre drumul din Germania(nu mai situ localitatea) si pana la Bacau, impreuna cu un Golf 1,7tdi cred:
-consum Germania smile.gif - Oradea - Golf-ul ceva sub 6%, Priusul ceva peste 6%, mers la viteze de autostrada(120 si peste)
-consum Oradea-Bacau - Golf - ceva sub 6 %, Prius- parca 4,7%, mers de Romania, dupa sosele


Au mai facut nemtii un TDI si noi n-am aflat? smile.gif
Eu am alta intrebare, acum suntem obligati sa ne luam o ganganie din aia mica de oras doar pentru a consuma mai putin?! Cica.... Stii cat consuma in traficul infernal dintr-un oras mare o asemenea masina?! Daca nu diesel vizitezi benzinaria la fel de des aproape ca si in cazul unei compacte ninja.gif

FAR EASTERN
mike, daca as fi considerat FOARTE RELEVANT, as fi cautat sa pun macar o motorizare corecta... Scuze totusi...cred.smile.gif
Dany_s
QUOTE (f1anatic @ Jun 28 2008, 01:31 PM) *
Dar sa revenim la lucrurile cu adevarat importante.

Honda Civic DX
http://automobiles.honda.com/civic-sedan/
MSRP Starting at $15,010
5-Speed Manual (City/Highway/Combined) 26/34/29
5-Speed Automatic (City/Highway/Combined) 25/36/29

Honda Civic Hybrid
http://automobiles.honda.com/civic-hybrid/
MSRP $22,600
CVT (City/Highway/Combined) 40/45/42

Uite care e treaba FAR EASTERN. Io te inteleg. Asa cu capacitatea mea de intelegere minima si limitata.
Am folosit softul dat exact de Honda si am comparat ce economie la benzina as avea daca as folosi Honda Civic hybrid comparat cu Honda Civic DX - a mai fraiera. Am zis 30 ca in America cam atit este media condusa pentru munca pe zi. Nu stiu cum au facut ei calculele dar totul este de la Honda. Am trecut 36 mpg pt ca cica atita obtine Honda Civic normala pe autostrada - cu cuitie automata - care e mai aproape de CVT oricum. Si 4 dolari galonul.

Deci in 5 ani economisesc 1216 dolari, in 10 ani economisesc 2433 dolari...in 20 de ani economisesc 4866 dolari, in 30 de ani economisesc 7300 de dolari. Hopa... 22,600 dolari cit costa Hibridu - (MINUS) 15010 dolari cit costa normalul da...7600 dolari.

Deci imi ia 30 de ani pina cind pretzul de achizitionare si operare al hibridului sa fie egal cu cel al masinii normale.

Hai ca sa facem cu 5 dolari galonul (am vrut sa scriu 10 dar nu m-a lasat). La 5 dolari galonul, 1520 dolari in 5 ani, 3.041 dolari in 10 ani, in 20 de ani 6,082 dolari, si practic ajung la 25 de ani de utilizare a hibridului pina cind costul de cumparare si operare al hibridului va fi EGAL cu cel al masinii normale.


nu ca-s fi eu avocatul hibridelor dar nu e chiar bine facuta comparatia asta

In primul rand ca Civicul Hybrid nu se compara cu DX-ul, DX-ul fiind semnificativ mai slab dotat.
Apoi, valoarea de revanzare a hybridului e mult mai buna ca la varianta normala si cum nu prea tine nimeni mai mult de 4, maxim 5 ani, masina, asta conteaza.
Si nici calculul cu consumul nu e corect pt ca nu se merge numai pe autostrada. Eventual ar trebui luat consumul mediu la o medie de 25 000km pe an.

Concluzia o sa fie ca, pt cine ii permite costul initial si poate sa traiasca cu cat de plictisitor si lent e hybridul, o sa merite.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.