Honda Civic a fost
cel mai bine vandut compact in USA in 2004 si a fost in crestere cu 2,5% fata de 2003 ( 308K vs 300K buc)... concurentele imediate au fost toate in scadere:
2)
Corolla 238 vs 257,5K buc
3)
Focus 208,5 vs. 229,5k
4)
Chevrolet Cavalier 201 vs 256,5k, o cadere spectaculoasaa unui model neschimbat fundamental din 1995 pe care nici reduceri de pana la 4000$ pe masina nu l-au mai putut propti. o buna parte din aceste masini au fost vandute flotelor de firma sau ale companiilor de inchiriat masini.
5)
VW Jetta(=Bora)/Golf 4 116k vs. 147k, o alta scadere abrupta, semn ca introducerea noii generatii ar fi trebuit sa fie cateva luni cel mult 1 an dupa cea europeana... ori noua Jetta abia acum a intrat in vanzare in timp ce Golful nu va aparea decat in iarna...
6)
Dodge Neon(in Europa Chrysler) 113,5k vs 120k, un alt veteran al pietei compact americane de asemena lansat initial in 1995...
7)
Hyundai Elantra 113k vs.121k, o scadere cumva putin explicabila pt. o masina in general bine apreciata...
8)
Nissan Sentra sora americana a Almerei in crestere semnificativa 107 vs 95k buc desi este si ea pe cale sa fie inlocuita anul acesta... ajustarea agresiva a preturilor a fost insa principala cauza a acestei cresteri. Nissan dovedeste ca au un marketing extrem de bun, nu degeaba sunt una din marcile cu cea mai rapida expansiune pe piata americana.
9)
Saturn Ion ( nou introdus pe piata la sfarsitul lui 2002 si primul vehicul GM construit pe platforma delta pe care e bazata si
AstraH) au fost de asemenea in scadere...
Chevrolet Cobalt bazat tot pe platforma GM delta si introdus in toamna lui 2004 pare mai reusit decat Ionul si un mare pas inainte fata de Cavalier are insa pe primele 3 luni ale 2005 vanzari inferioare chiar celor ale Cavalier in aceeasi perioada a anului trecut...
americanii au cumparat si in 2004 in special masini mai mari (in specialSUV-uri si truck-uri) care au devenit si mai usor accesibile datorita promotiilor aruncate pe piata mai ales de GM si Ford. totusi pe ansamblu insa piata compactelor in USA a ramas stabila la aprox 2mil de buc anual ( din aproape 17mil total). e de asteptat ca in contextul cresterii semnificative a preturilor benzinei vanzarile in clasa sa creasca usor anul acesta.
compactele cele mai de succes ( relativ cu 2003 ) au fost, surprinzator, cele mai de la coada clasamentului:
Toyota Matrix (echivalentul american al Corollei Verso din Europa) s-a vandut in 96 vs. 67.5k buc. asadar pe ansamblu Toyota a crescut la fel ca si Honda cu putin pe aceasta piata si, combinat, e chiar usor inaintea Honda cu 334k buc vandute, dovedind inca odata ca stiu sa anticipeze mai bine piata.
Mazda3/Protege=323 (96 vs 70k buc) care este cel mai reusit compact disponibil pe piata americana la ora asta, succesul sau fiind asteptat.
numele
Kia Spectra ( Cerato sau Schuma in Europa) si
Mitsubishi Lancer completeaza lista cu vanzari modice si in scadere...
Civic, nici 4 ani de la lansare, nu mai este un model atat de ravnit si vanzarile in primul trimestru ale anului acesta sunt deja in scadere serioasa: 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Corolla (+5%) si
Elantra ( +8) revin, iar
Mazda3 (+20%) si
Matrix (+8%) continua cresterea.
dar in toamna va apare
Civic 8...