Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Passat sau Golf 4Motion?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
alex63fanVW
Buna ziua!

As vrea un sfat de la cei cunoscatori.
Am in prezent un Nissan Terrano II de care trebuie sa ma despart pentru ca fiica mea nu se acomodeaza cu masina; i se pare prea mare, etc. Am nevoie de o masina cu tractiune integrala, iar eu sunt fan VW (am avut golf I, II și IV Variant SDI).
Spuneti-mi va rog , cum se comporta un VW Golf sau Passat 4Motion Variant, ce cheltuieli apar în plus fata de cele obisnuite.
De asemenea, poate ma lamureste si pe mine cineva odata pentru totdeauna, care sunt diferentele reale privind intretinerea Golf-ului fata de Passat.

Multumesc!
Marius*
Diferentele reale privind intretinerea Golf-ului fata de Passat sunt costurile. La Golf sunt mult mai reduse in comparatie cu Passat-ul. In plus este recunoscuta fiabilitatea Golf-ului 4, in schimb Passatul a avut mici deficiente. In ansamblu, oricare dintre cele doua nu te va dezamagi, sunt masini foarte robuste.
Bafta!
HalbaSus
Motorizarile celor doua masini sunt in mare identice deci acolo nu vor exista diferente de costuri. Unde s-ar putea sa sufere passatul e suspensia... care la passat e multilink independenta fata/spate, ceea ce in principiu e bine dar nu e facuta sa indure drumuri proaste iar costurile de reparatie nu sunt neglijabile.
In schimb passatul sta mai bine la sistemul de tractiune integrala, desi ambele poarta denumirea "4motion" in realitate sunt diferite (daca vorbim de golf IV si passatul de generatie anterioara - la golf V si passatul nou sunt identice). Sistemul de tractiune integrala de pe golf este repartizat 95% fata 5% spate iar in caz ca se pierde tractiunea pe fata calculatorul distribuie pana la 50% pe spate. La passat tractiunea este integrala 50-50% fata/spate (sau ceva similar, s-ar putea sa fie 60-40% nu mai tin minte exact).
Avantajul passatului este o tractiune mai buna (mai ales in situatii limita) repartizarea cuplului fata/spate fiind mecanica nu electronica.
Avantajul golfului este un consum mai redus.

alex63fanVW
QUOTE (last @ Jun 17 2008, 11:42 PM) *
Diferentele reale privind intretinerea Golf-ului fata de Passat sunt costurile. La Golf sunt mult mai reduse in comparatie cu Passat-ul. In plus este recunoscuta fiabilitatea Golf-ului 4, in schimb Passatul a avut mici deficiente. In ansamblu, oricare dintre cele doua nu te va dezamagi, sunt masini foarte robuste.
Bafta!



Multumesc pt raspuns, dar as vrea ceva mai concret, în genul: sa schimbi suspensia la un Golf te costă aproximativ --- iar la un Passat aproximativ ----, ca sa imi pot face o idee, cu atat mai mult cu cat "Halba Sus" ma ispiteste cu calitătile superioare ale transmisiei 4Motion de la Passat
alex63fanVW
QUOTE (HalbaSus @ Jun 18 2008, 07:24 AM) *
Motorizarile celor doua masini sunt in mare identice deci acolo nu vor exista diferente de costuri. Unde s-ar putea sa sufere passatul e suspensia... care la passat e multilink independenta fata/spate, ceea ce in principiu e bine dar nu e facuta sa indure drumuri proaste iar costurile de reparatie nu sunt neglijabile.
In schimb passatul sta mai bine la sistemul de tractiune integrala, desi ambele poarta denumirea "4motion" in realitate sunt diferite (daca vorbim de golf IV si passatul de generatie anterioara - la golf V si passatul nou sunt identice). Sistemul de tractiune integrala de pe golf este repartizat 95% fata 5% spate iar in caz ca se pierde tractiunea pe fata calculatorul distribuie pana la 50% pe spate. La passat tractiunea este integrala 50-50% fata/spate (sau ceva similar, s-ar putea sa fie 60-40% nu mai tin minte exact).
Avantajul passatului este o tractiune mai buna (mai ales in situatii limita) repartizarea cuplului fata/spate fiind mecanica nu electronica.
Avantajul golfului este un consum mai redus.



Multumesc tare mult, mai ales pentru datele tehnice, dar as vrea ceva mai concret, în genul: sa schimbi suspensia la un Golf te costă aproximativ --- iar la un Passat aproximativ ----, ca sa imi pot face o idee, cu atat mai mult cu cat ma ispititi cu calitătile superioare ale transmisiei 4Motion de la Passat
klm
Pai nu ar fi mai simplu sa te duci la un servis VW si sa intrebi exact ceea ce te intereseaza (spun asta din cauza faptului ca preturile se modifica destul de des)?
alex63fanVW
QUOTE (klm @ Jun 18 2008, 12:12 PM) *
Pai nu ar fi mai simplu sa te duci la un servis VW si sa intrebi exact ceea ce te intereseaza (spun asta din cauza faptului ca preturile se modifica destul de des)?



Este adevarat ca ar fi mai simplu, numai ca la service, una iti spun si cu totul altceva platesti atunci cand trebuie sa scoti masina de la reparat.
Eu vreau parerea cuiva care se pricepe si care imi poate spune ceea ce doresc să stiu, in mod dezinteresat.
cucuci
intreb si eu ... de ce 4motion? de ce nu cu tractiune pe fata doar? sa nu uitam ca ambele masini (passat si golf) au esp si nu cred ca faci raliuri cu masina sau altceva ... intreb din cauza consumului sporit la cele cu 4motion (1 litru in plus la suta de km).

zicea cineva mai sus de preturile mari la suspensia passatului: telescop fata 250 ron / buc, telescop spate 180-190 ron / buc, brat inferior 250 ron, brat superior 300 ron ... cel putin astea sunt preturile de unde le iau eu. defectul passatelor sunt bratele care mai cad in rest cum ti-e norocul (sau mai bine zis nenorocul).

inca o chestie ... tot cineva zicea ca motorul pe golf este aproape identic cu cel de pe passat ... gandind astfel motorul de octavia este aproape identic cu cel de passat care la randul lui este aproape identic cu cel de audi.

ca un sfat din partea mea ar fi sa te uiti la passat sau bora.
HalbaSus
QUOTE
inca o chestie ... tot cineva zicea ca motorul pe golf este aproape identic cu cel de pe passat ... gandind astfel motorul de octavia este aproape identic cu cel de passat care la randul lui este aproape identic cu cel de audi.


Asa e... unele motoare sunt identice pe skoda, VW si Audi... difera cutiile de viteza, suspensiile, admisia de aer, etc... dar motoarele sunt identice. Probabil ca acelasi motor va parea mai "sprinten" si mai silentios pe un Audi decat pe o Skoda, dar asta se datoreaza unei cutii de viteze mai scurte sau mai bine etajate si unei izolari fonice mai bune, dar sub capota ele sunt identice. Diferentele se regasesc in alte parti.
alex63fanVW
QUOTE (cucuci @ Jun 20 2008, 10:55 PM) *
intreb si eu ... de ce 4motion? de ce nu cu tractiune pe fata doar? sa nu uitam ca ambele masini (passat si golf) au esp si nu cred ca faci raliuri cu masina sau altceva ... intreb din cauza consumului sporit la cele cu 4motion (1 litru in plus la suta de km).

zicea cineva mai sus de preturile mari la suspensia passatului: telescop fata 250 ron / buc, telescop spate 180-190 ron / buc, brat inferior 250 ron, brat superior 300 ron ... cel putin astea sunt preturile de unde le iau eu. defectul passatelor sunt bratele care mai cad in rest cum ti-e norocul (sau mai bine zis nenorocul).

inca o chestie ... tot cineva zicea ca motorul pe golf este aproape identic cu cel de pe passat ... gandind astfel motorul de octavia este aproape identic cu cel de passat care la randul lui este aproape identic cu cel de audi.

ca un sfat din partea mea ar fi sa te uiti la passat sau bora.



Multumesc pentru raspuns! Am nevoie de o masina cu tractiune integrala pentru ca fac drumuri destul de dese intr-o zona unde fara asa ceva iarna in nici-un caz nu poti urca, iar pe timp uscat, doar cu tractiune fata omori prea tare masina.
In privinta pieselor: brat superior inseamna tot ansamblul acela de 3 sau nu stiu cate bare sunt la partea superioara fata? Pai pretul pe care mi-l spuneti, n-ar fi de speriat, numai sa nu se intample de două-trei ori pe an.
Am vazut ca ati avut Passat. Care este consumul real pentru aceasta, pentru ca multi mi-au spus, unii si proprietari, că merge peste 7% motorina, indiferent cat de ponderat ai merge. Variantul SDI, chiar demarat un pic mai tare nu imi lua mai mult de 5,7%.
Ca platforma tehnica Bora este diferită de Golf cu ceva? Eu cel putin, stiam ca numai aspectul exterior este oarecum diferit.
HalbaSus
Pai nu poti compara consumul unui motor SDI (diesel normal aspirat) care este la fel de rapid ca un melc turbat cu un diesel supraalimentat. Eu am un A4 1.9 TDI si consuma cam 6% in afara orasului si ~8-9% in oras (depinde de trafic). Daca as conduce mai "batraneste" probabil as scadea cate un litru la suta din fiecare valoare. Oricum si asa mi se par niste consumuri mai mult decat decente.
alex63fanVW
QUOTE (HalbaSus @ Jun 23 2008, 06:20 AM) *
Pai nu poti compara consumul unui motor SDI (diesel normal aspirat) care este la fel de rapid ca un melc turbat cu un diesel supraalimentat. Eu am un A4 1.9 TDI si consuma cam 6% in afara orasului si ~8-9% in oras (depinde de trafic). Daca as conduce mai "batraneste" probabil as scadea cate un litru la suta din fiecare valoare. Oricum si asa mi se par niste consumuri mai mult decat decente.



Intrutotul de acord! Consumurile sunt mai mult decât decente fata de cat pot motoarele astea. Mi-a placut chestia cu "melcul turbat". Saracul SDI! Eu am luat-o fara turbo ca sa nu mai alerg, cu gandul ca este mai lenesa si asa ma dezvat, numai ca s-a cam dat ea dupa mine.
Chiar, mi-ati putea spune daca este vreo diferenta notabila intre Golf și Bora?
Hoinar
QUOTE (alex63fanVW @ Jun 23 2008, 06:43 PM) *
...
Chiar, mi-ati putea spune daca este vreo diferenta notabila intre Golf și Bora?


Eu parca stiu ca Bora e doar varianta cu portbagaj a lui Golf 4. Si la motoare si la interior sunt identice din ce imi aduc aminte...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.