Cred că cei de la Skoda au ales special traseul de drive test și popasurile ca tot timpul să pronunț „superb”. Galeria foto vă va demonstra că nu mint. Și ce altceva decât „superb” aș putea spune despre Austria și peisajele sale rurale?
Mi-am permis să mă abat 5-6 kilometri de la roadbook pentru a vizita faimosul Hallstatt, locul în care sau născut primele unelte din fier din Europa, sub mâinile celților.Tot aici se află și o frumoasă mină se sare pe care nu am apucat să o vizitez. Un loc superb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallstatt
Noutate absolută, sistemul „twindoor”. Practic ai un hatchback (liftback) și un sedan în aceeași mașină. Concret, când apeși pe butonul de deschidere al portbagajului acesta se deschide ca la un sedan. Dacă apeși un alt buton, (mai spre dreapta) timp de câteva secunde, se aprinde scurt stopul central de frână, semn că s-a activat celălalt tip de deschidere. Apoi, la apăsarea butonului central de deschidere, se ridică luneta și capacul portbagajului.
Cu ocazia lansării internaționale a Skoda Superb 2008, am sărbătorit și primul meu drive test cu acest model. Din păcate cu vechea (actuala) generație nu am apucat să merg decât ca pasager într-un taxi, deci tot ce spun, spun fără a avea o comparație precisă.
Ca totul să fie impresionant, am mers cu varianta de top, echipată cu un motor FSI de 3,6 litri si 260 de Cai Putere, tracțiune 4x4 și DSG cu șase trepte. Fără cuvinte am rămas. Rațiunea îmi spune totuși că 260 de Cai Putere sunt cam puțini dintr-un 3,6 atmosferic pe benzină. Cu toate astea nu pot să nu remarc finețea cu care merge mașina asta, rafinamentul motorului și... consumul.
Austriecii sunt foarte civilizați de felul lor și merg cu Porsche 911 turbo cu 100 km/h pe drum național și cu 50 km/h în localitate, așa cum scrie pe indicatoare. Nu cred că banii de benzină erau de fapt problema...... În condițiile astea am mers și eu calm, iar pentru senzații maxime m-am mulțumit să accelerez cu talpă de pe la 20 km/h până pe la 120 km/h pentru a gusta un pic cuplul, puterea și sunetul motorului. Am reușit să ating un 190 km/h pe o porțiune foarte scurtă, într-o curbă foarte largă. După episodul ăsta pot spune cu mâna pe inimă că „Skoda Superb e ușoară / Fuge parcă zboară”, dar nu de pe drum .
Ca să o spun pe aia dreaptă, Skoda Superb mi-a plăucut întotdeauna mai mult decât Volkswagen Passat. Mi s-a părut mai de bun gust și mai elegantă. La fel e și noul Superb. Iluminare verde cu ace albe pentru ceasurile de bord, iluminare verde pentru toate butoanele de pe consolă, vizibilitate excelentă, în ciuda proporțiilor deloc de neglijat ale mașinii.
Despre DSG nu spun mai mult decât că are șase trepte pentru că cei mai mulți ați mers măcar o dată cu o mașină echipată cu o astfel de cutie de viteze. E foarte rapidă la schimbările de viteză și foarte elastică, așa încât poți merge subturat pentru economie. Modul sport schimbă numai la 6.000 rpm și sunetul la peste 4.000 rpm este fantastic!
Atenția la detalii, materiale și culori este de apreciat pentru un constructor care joacă practic rolul de low-cost al grupului VAG.
Motoarele cu care poate fi echipat modelul sunt trei pe benzină și trei diesel.
Mai precis: 1.4 TSI, 92 KW, manual 6 trepte; 1,8 TSI 4x4, 118 KW, manual 6 trepte sau DSG 7 trepte; 3,6 FSI 4x4, 191 KW, DSG 6 trepte.
Diesel: 1.9 TDI PD, 77 KW, manual 5 trepte, 2.0 TDI PD, 103 KW, manual 6 trepte sau DSG 6 trepte și 2.0 TDI CR 4x4, 125 KW, manual 6 sau DSG 6.
La noi modelul va fi lansat spre sfârșitul lui octombrie, iar prețul de bază s-ar putea să fie mai mare de 20.000 de euro (unii spun că 23.000 euro +). Nu știu dacă cu sau fără TVA.
Foto:
Am unele îndoieli că am postat unde trebuie, dar despre asta știe mai multe Doru. Dacă am postat aiurea te rog să mutați topicul. Mulțumesc!