Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Drive Test Skoda Superb 2008. Superbă.
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Superb
adi.mitrea
Cred că cei de la Skoda au ales special traseul de drive test și popasurile ca tot timpul să pronunț „superb”. Galeria foto vă va demonstra că nu mint. Și ce altceva decât „superb” aș putea spune despre Austria și peisajele sale rurale?

Mi-am permis să mă abat 5-6 kilometri de la roadbook pentru a vizita faimosul Hallstatt, locul în care sau născut primele unelte din fier din Europa, sub mâinile celților.Tot aici se află și o frumoasă mină se sare pe care nu am apucat să o vizitez. Un loc superb.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hallstatt





Noutate absolută, sistemul „twindoor”. Practic ai un hatchback (liftback) și un sedan în aceeași mașină. Concret, când apeși pe butonul de deschidere al portbagajului acesta se deschide ca la un sedan. Dacă apeși un alt buton, (mai spre dreapta) timp de câteva secunde, se aprinde scurt stopul central de frână, semn că s-a activat celălalt tip de deschidere. Apoi, la apăsarea butonului central de deschidere, se ridică luneta și capacul portbagajului.



Cu ocazia lansării internaționale a Skoda Superb 2008, am sărbătorit și primul meu drive test cu acest model. Din păcate cu vechea (actuala) generație nu am apucat să merg decât ca pasager într-un taxi, deci tot ce spun, spun fără a avea o comparație precisă.

Ca totul să fie impresionant, am mers cu varianta de top, echipată cu un motor FSI de 3,6 litri si 260 de Cai Putere, tracțiune 4x4 și DSG cu șase trepte. Fără cuvinte am rămas. Rațiunea îmi spune totuși că 260 de Cai Putere sunt cam puțini dintr-un 3,6 atmosferic pe benzină. Cu toate astea nu pot să nu remarc finețea cu care merge mașina asta, rafinamentul motorului și... consumul.



Austriecii sunt foarte civilizați de felul lor și merg cu Porsche 911 turbo cu 100 km/h pe drum național și cu 50 km/h în localitate, așa cum scrie pe indicatoare. Nu cred că banii de benzină erau de fapt problema...... În condițiile astea am mers și eu calm, iar pentru senzații maxime m-am mulțumit să accelerez cu talpă de pe la 20 km/h până pe la 120 km/h pentru a gusta un pic cuplul, puterea și sunetul motorului. Am reușit să ating un 190 km/h pe o porțiune foarte scurtă, într-o curbă foarte largă. După episodul ăsta pot spune cu mâna pe inimă că „Skoda Superb e ușoară / Fuge parcă zboară”, dar nu de pe drum biggrin.gif.

Ca să o spun pe aia dreaptă, Skoda Superb mi-a plăucut întotdeauna mai mult decât Volkswagen Passat. Mi s-a părut mai de bun gust și mai elegantă. La fel e și noul Superb. Iluminare verde cu ace albe pentru ceasurile de bord, iluminare verde pentru toate butoanele de pe consolă, vizibilitate excelentă, în ciuda proporțiilor deloc de neglijat ale mașinii.

Despre DSG nu spun mai mult decât că are șase trepte pentru că cei mai mulți ați mers măcar o dată cu o mașină echipată cu o astfel de cutie de viteze. E foarte rapidă la schimbările de viteză și foarte elastică, așa încât poți merge subturat pentru economie. Modul sport schimbă numai la 6.000 rpm și sunetul la peste 4.000 rpm este fantastic!

Atenția la detalii, materiale și culori este de apreciat pentru un constructor care joacă practic rolul de low-cost al grupului VAG.

Motoarele cu care poate fi echipat modelul sunt trei pe benzină și trei diesel.
Mai precis: 1.4 TSI, 92 KW, manual 6 trepte; 1,8 TSI 4x4, 118 KW, manual 6 trepte sau DSG 7 trepte; 3,6 FSI 4x4, 191 KW, DSG 6 trepte.
Diesel: 1.9 TDI PD, 77 KW, manual 5 trepte, 2.0 TDI PD, 103 KW, manual 6 trepte sau DSG 6 trepte și 2.0 TDI CR 4x4, 125 KW, manual 6 sau DSG 6.

La noi modelul va fi lansat spre sfârșitul lui octombrie, iar prețul de bază s-ar putea să fie mai mare de 20.000 de euro (unii spun că 23.000 euro +). Nu știu dacă cu sau fără TVA.

Foto:






Am unele îndoieli că am postat unde trebuie, dar despre asta știe mai multe Doru. Dacă am postat aiurea te rog să mutați topicul. Mulțumesc!
andrei81
Niste filmulete pe care le-am gasit pe net

http://www.youtube.com/watch?v=rMaFOvXK6Xg...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=mNr2WELRJa4...feature=related

Interesant pretul de pornire in Anglia de 16.000 lire , adica vreo 20.000 euro . Asta pentru masina cu motor de 1.4l , cutie manuala in dotarea cea mai "spartana"

Ramine de vazut daca preturile se confirma si pentru Romania
adi.mitrea
Filmulețele sunt făcute la acceași lansare la care am fost și eu se pare. Încă o dovadă în plus că peisajul este Superb whistling.gif
Daniel65671
Am foast vineri pe la Doru si am vazut in curte la Brady 3 Superburi: doua TDI-uri si unul 1.8 TSI. Nu am condus nici una din ele, asa ca impresiile sunt doar estetice. Si m-am urcat putin in cea pe benzina, care era deschisa, dar nu am avut timp sa vad tot. Alaturi era si o Octavie 2, asa ca am sa mai fac referire si la Octavia, pe care acum o cunosc.

Prima impresie este ca e mare, chiar putin masiva. Pentru mine e un amestec nedefinit clar intre eleganta si robustete, cu accente de agresivitate. Totul e mare: rotile mari, de 18 inches (recunosc ca i-ar sta bine cu niste roti mari, dar de 17 "), cu usi mari, cu oglinzi mari, insa manerele la usi prea mari si butucanoase, iesite mult in afara si cu muchii (fata de clantele de la Octavia, arcuite mai discret), cu nervuri pe capota parca mai pronuntate, cu botul agresiv prin masca cu dinti mai rari (ca la Roomster si noua Fabia) si faruri taioase.

Spatele masiv, cu portbagajul adanc si inalt si, in acelasi timp, cu linia de deschidere a capacului jos, la capatul mainii. Toate aveau tevile de esapament (duble) nichelate, ceea ce mie mi-a fost refuzat la Octavia. Culmea e ca spatele si stopurile mi s-au parut mai acceptabile decat botul (lui Doru exact invers: ii place botul si nu ii place spatele).

Am tras cu coada ochiului si la Octavia. Mi s-a parut mai echilibrata ca marime pentru nevoile mele si mai armonioasa ca volume si linii mai rotunjite, dupa gusturile mele. Chiar si dupa genul din limba romana, spunem o Octavia si un Superb, nu?

La interior, am gasit eleganta, cu accente de lux, chiar spre inutil unele. Bordul se vrea luxos, cu imitatie de lemn printre plastic si nichel. Nu imi plac gurile de aerisire, ca la VW, care acum nu se mai inchid neted, ca la Octavia. Ceasurile mari, ca la Octavia, dar ingropate in fundul a doua tuburi nichelate parca si alea, ca la o masinarie a lui Jules Verne, inghesuite cu benzina si apa la un loc si intre cilindrii astia doi se afla un Maxi Dot mic, mic de tot! Atunci, de ce mai e Maxi Dot?

Mai are, de exemplu, jaluzea peste gaurile de sticle de langa schimbator. Nu cred ca voi trage vreodata jaluzeaua aia. Mai are din cotiera, in fata, o cutiuta patrata, care se deschide pe verticala, dar insuficient de mare ca sa pui ceva util in ea.

La aerul conditionat, in spate, nu mai are aerisire pe mijloc, ca la Octavia, dar, in schimb, are cate o suflanta in stalp pentru geamurile laterale din spate, ca sa nu se mai abureasca si ele.

In schimb, mai in spate, doua surprize neplacute: luneta este foarte mica, (parca din ce in ce mai mica!) iar tavanul are o lasatura imediat dupa cap, careia nu-i vad rostul la ce ar folosi (decat ca sa micsoreze luneta, evident!) si pare a fi pe langa inestetica si incomoda la cap. Lumini in spate in tavan, una normala centrala si doua spoturi laterale.

Despre preturi pot sa spun, insa, fara a le divulga (desi era o lista cu ele in geam), ca, in afara de motorizarea de varf de 3,6 FSI, V6, 4x4, de 260 CP, cu DSG, sunt mai aproape de un nivel relativ accesibil, decat de lux. Adica, mai scumpe decat la Octavia, dar rezonabile. Si sunt sigur ca raportul pret/calitate este favorabil cumparatorului.

M-am intrebat si eu cui se adreseaza?... Tinerilor, in general? Nu cred, pentru ca Superbul nu va fi niciodata un model sport. Seniorilor, care cauta confort, eleganta si prestigiu? Iarasi nu, pentru ca masina nu are inca un nume de renume si are accente agresive in ea. Poate lupilor tineri (gen directori tineri) care cauta sa iasa in evidenta cu ceva nou si sa isi etaleze rangul si starea materiala, dar nu au renuntat inca la ideea unei curse cu masina, eventual in bataia vantului, daca ar fi decapotabila.

Am ramas cu o impresie nedefinita. E un amalgam de grandoare, eleganta si, totodata, agresivitate, inscriindu-se in linia tot mai agresiva a ultimilor modele, vazuta inclusiv la Skoda. Nu a fost o iubire la prima vedere si nici o uimire sa cad pe spate. Rational, insa, cred ca este o masina buna, care tinteste sa se infiltreze intr-o nisa de piata, la inceput ca aschia si apoi sa-si faca loc, devenind ditamai reteveiul. biggrin.gif
A K U
Spatele nu-mi place nici sa ma pici cu ceara si nici 'ornamentul' ala cromat de pe volan. Asta asa, la prima impresie, din poze. Cat despre motorizari, cea de 1.4 mi se pare muuult prea mica pentru masivitatea masinii. Mi se pare ciudat 1.4 si pe Octavia Tour, daramite pe Superb.
DORU
AKU, nu cadea in plasa ca cei mai multi potentiali cumparatori !

Motorizarea de 1.4 este TSI (turbo deci !) si beneficiaza de 125CP si 200Nm cuplu. Crede-ma ca este mult peste mult mai banalul dar binecunoscutul 1.9 TDI PD 105CP !
A K U
Eu te cred pe cuvant, dar tot mi se pare putin biggrin.gif. Inteleg ca pentru fiecare producator trebuie sa existe o varianta de baza care sa coste putin. 140-150 de cai mi s-ar fi parut mai ok ca varianta de pornire, totusi. Repet, ca prima impresie. Masina poate fi foarte zglobie cu caii astia, nu am de unde sa stiu.
DORU
Din octombrie, te astept la drive-test sa faci cunostinta cu noul Superb.
A K U
Asta vroiam sa spui rolleyes.gif
Daniel65671
Vezi ca azi si maine se face drive test a Brady cu Superbul de 2.0TDI CR, de 170CP, cu DSG.
xtremdriving
Iti dam voie sa NU mai faci reclama, nici macar mascata!
xtremdriving
QUOTE (xtremdriving @ Oct 22 2008, 05:29 PM) *
Iti dam voie sa NU mai faci reclama, nici macar mascata!

Cum vreti. E lucrarea mea si nu va exista decat e siteul meu. Daca sunteti pasionati de masini veti urmari episoadele care au fost (unul) si viitoarele fara sa va ganditi la reclama. Nu cred ca cibeva de aici ar fi interesat sa colaboreze cu mine. Pur i simplu e pt pasionatii auto, si e vorba de skoda superb.
Daca vrei pui tu linkul inapoi, daca nu ramane asa. O zi buna
adi.mitrea
În momentele astea nu-mi pare rău că am lăudat mașina, a castigat titul de masina anului in Cehia.

Nota 1: Premiile de genul acesta sunt discutabile si de regula nu prea cred in ele.
Nota 2: E posibil ca publicul si ziaristii sa fi facut front comun pentru a alege o masina nationala, dat fiind faptul ca toate lumea lupta pentru protejarea intereselor nationale.

Redat din comunicat:

©KODA Superb a fost desemnată "Mașina anului 2009 în Republica Cehă"

©KODA Superb a câștigat cea de-a cincisprezecea ediție aniversară a concursului "Mașina anului 2009 în Republica Cehă", la care au fost nominalizate 42 de modele nou lansate în industria automobilistică. Dr. E. Scholz, membru al Consiliului de Administrație responsabil cu dezvoltarea tehnică în cadrul ©koda Auto, a declarat cu ocazia acestei ceremonii: "Pentru noi este un semn bun în aceste vremuri dificile. Rezultatul obținut la concursul "Mașina anului 2009 în Republica Cehă" a demonstrat că ne bucurăm atât de încrederea din partea jurnaliștilor cehi, cât și a clienților. Pentru noi, scopul esențial este acela de a oferi un produs cu un nivel calitativ excelent. Noua ©koda Superb este rezultatul unei activități remarcabile a echipei ©koda."


Pentru cine este curios despre acest concurs, date fiind dubiile legate de varianta românească:

Concursul "Mașina anului 2009 în Republica Cehă" a fost organizat de Asociația Importatorilor de Automobile și de Asociația Producătorilor de Automobile, în parteneriat cu compania Credium.
Cu această ocazie, Asociația Producătorilor de Automobile, în calitate de co-organizator al competiției "Mașina anului 2009 în Republica Cehă", a anunțat pentru anul următor concursul "Furnizorul anului 2009 în Republica Cehă", la care pot participa membri ai asociației producători de componente sau accesorii ale modelelor nominalizate.


Date despre industria auto din Cehia:

Industria producătoare de automobile prezintă o importanță deosebită pentru Republica Cehă: cu vânzări anuale de aproximativ 650 miliarde CZK(aproximativ 26 de miliarde de Euro), reprezintă 20 % din producția industrială și 20% din volumul exporturilor realizate în Republica Cehă. În anul 2008, și profiturile industriei producătoare de automobile au înregistrat o creștere, mai redusă însă în comparație cu anii precedenți, dat fiind contextul economic actual.
James Kilowatt
Eu am testat 1.8 tsi, cu cutia manuala in 6 trepte si DSG7, si 1.9 tdi greenline manuala.

Masina este MARE. Spatiul la picioare e enorm, si in fata si in spate, iar portbagajul imens. Twindoor e fain, insa e un gadget, putea fi doar hatch din partea mea, nu cred ca deschiderea "de berlina" are cine stie ce utilitate.

Insonorizarea e sensibil mai buna decat la octavia (in acceasi zi si pe acelasi traseu am testat si Octavia 1.8 tsi DSG). Poti merge cu +180km/h fara sa te doara capu' dupa o ora. Pacat ca nu prea ai unde sa mergi asa mai cateva ore bune teehee.gif

Tabloul de bord nu m-a dat pe spate ca design, insa calitatea materialelor e foarte buna, se apropie de premium (peste accord sau mondeo de ex, ori serie 3 entry level, eu unu' n-am vazut diferente fata de C-klasse).

Scaunele....hmmm... nu m-au impresionat. sunt Ok, insa nimic mai mult. Nu sunt la nivelul Audi (sau Exeo...) ori Alfa 159. Pe varianta testata de mine nu aveau cine stie ce sustinere laterala, totusi Superb nu e o masina de drifturi.

Tinuta de drum OK, fara surprize. Mai inclinata spre confort decat spre sport fata de Mondeo. Din nou, lasa impresia unei familiale solide, fara mari prententii de sportivitate, fara sa fie totusi barca pe valuri.

Motorul 1.8 tsi trage surprinzator de bine, indiferent ca e vorba de cutia manuala sau DSG. DSG-ul schimba vitezele si la 1500rpm daca esti delicat cu acceleratorul, si la 6500 daca esti brutal, iar schimbarea e insesisabila aproape, nu smunceste nici macar cand schimba la rosu. Cutia manuala e precisa si bine etajata. Masina e mare, insa aerodinamica e buna si nu e foarte grea. Mie motorul 1.8 tsi de 160CP pe superb mi s-a sensibil mai iute decat cel 2.2 diesel 175CP de pe mondeo, trage foarte bine si la turatii joase si inalte, iar lagul e aproape inexistent (eu la getz am lag mult mai sanatos)

Versiunea 1.9 tdi GREENLINE e sinistra biggrin.gif Se misca onorabil doar daca uiti ultimile de doua trepte de viteza. Nu e vina motorului, ci a cutiei muuult prea lunga pentru un sofer normal. Insa necesara ca sa scoata (pe bancul de teste teehee.gif ) o super-emisie de CO2... Am spus asta dealerului si mi-a destainuit ca asta e si opinia lui, modelul 1.9 tdi simplu (fara greenline) e mult mai vioaie din ceea ce spune 'mnealui.

Eu unul imi caut o masina familiala, iar Superbul e una din cele care m-a convins cel mai mult. E mare, e confortabila si in spate (util pt o mana care prefera sa mearga cu ochii pe dracii mici biggrin.gif), e silentioasa, pretul e rezonabil (mai ieftina decat o serie 3 care ii incape in portbagaj laugh.gif) , dinamica acceptabila. Are potential sanatos de tuning (motorul 1.8 ajunge la 210CP thumbsup.gif ). La mine e in fruntea shortlistului personal, alaturi de Legacy modelul vechi daca mai gasesc pe stoc (ala nou nu-mi mai place, iar asta vechi i-a placut si sotiei) si Mondeo 2.2 tdci, doar daca fac o promotie indecenta. La pretul de catalog Mondeo sare de pe lista.

Voi face si un test cu 2.0 tdi CR 170CP, insa cred ca totusi voi ramane la benzina, daca va fi sa aleg skoda.

Diferenta de pret fata de Octavia mi se pare mica. La acelasi nivel de echipare si optiuni (ambiente +DSG, xenon, cruise, scaune incalzite si inca vreo cateva prostii), si aceeasi motorizare (1.8TSI), e cu 1600€ mai scumpa decat Octavia, iar diferenta mi se pare justificata prin spatiu si insonorizare. Insa mi se pare magarie faptul ca aceeasi optiune e mai scumpa la Superb decat la Octavia... DSG-ul e 2000€ la superb si 1600 la Octavia. Nu stiu ce senzor e 100 la superb si 60 la octavia... scaune incalzite 360 la superb si 250 la octavia... si tot asa. Cam neamuri de traista. Daca nu pui optiuni pe ele, ci mergi pe variante catalog, diferenta intre Superb si Octavia e si mai mica de atat.
Oricum, intentionez sa negociez strans cu ei.

Si versiunea FSI de 260CP are un pret foarte OK pt ce ofera, insa din pacate are aproape 5000€ taxe de inmatriculare in Belgia. verymad.gif

Concesionarii skoda mi s-au parut amabili si profi, nimic de comentat.


PS
Ar trebui sa le spuna cineva alora de la Skoda sa scoata tunelul ala pt cardan din podea la variantele FWD, ca pt 5 adulti devine incomod chiar daca spatiu ar fi garla... De ex Octavia berlina nu e 4x4 nici macar in optiune, nu vad de ce tre' sa aiba galeria ai in spate pe podea....
T u d o r
In mare am avut aceeasi senzatie in Superb ca si tine. Cea mai mare nemultumire dpmdv a fost consola centrala, enorma si care impiedica piciorul drept sa se sprijine confortabil. Mi s-a parut o prostie, in afara de inutilitatea ei ca si piesa din bord te mai si jeneaza. Eu am mers cu 1.8 TSI cu manuala, merge foarte bine si e silentios. Fata de a mea e ca o limuzina, nu pare la fel de sharp dar e silentioasa intr-un mare fel si calca pe drum mult mai placut. Pare o masina de cruising. Ce nu mi-a placut a fost portbagajul care se deschide in doua moduri si care da senzatia ca o sa zdrangane la un moment dat. Era de ajuns hayonul, e si parerea mea. De asemenea aspectul exterior imi pare disproportionat, masina pare prea lunga (si de altfel si e biggrin.gif). Locul in spate e risipa de spatiu.
DRAGOS
Am mers cu superb doar pasager, e o masina foarte placuta, dar urata cu spume dpmdv biggrin.gif

Ah...si nu vad de ce ar mai cumpara cineva manuala cand are ca optiune DSG. Eu am vrut manuala pt ca era prima masina si daca imi luam automata n-as mai fi putut conduce manuala in veci, dar cand va veni vremea sa schimb masina, 90% va fi un benzinar turbo +DSG. smile.gif

PS: care sunt conditiile pentru a face drive-test in ro? din cate stiu trebuie sa ai permis de cel putin 1 an nu?
James Kilowatt
Mai, tu nu stii ca nu mai e corect sa spui "urata"? biggrin.gif Zi si tu "frumusete exotica", sau "frumoasa dar dezvantajata de forma si design", "mai degraba interesanta decat frumoasa", etc laugh.gif
HalbaSus
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 31 2009, 01:18 PM) *
Mai, tu nu stii ca nu mai e corect sa spui "urata"? biggrin.gif Zi si tu "frumusete exotica", sau "frumoasa dar dezvantajata de forma si design", "mai degraba interesanta decat frumoasa", etc laugh.gif


Sau "estethically challenged" in engleza biggrin.gif
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 30 2009, 11:35 PM) *
Are potential sanatos de tuning (motorul 1.8 ajunge la 210CP thumbsup.gif ).

Voi face si un test cu 2.0 tdi CR 170CP, insa cred ca totusi voi ramane la benzina, daca va fi sa aleg skoda.


Practic si dovedit ajunge la 200CP la 6300 rot/min si 262Nm la 4300 rot/min pe Dyno thumbsup.gif Restul este marketing...

2.0CR 170 seamana cu o benzinara , urca in ture cam la fel, rafinat si progresiv, dar nu mai simti turbo ca la MPI / TDI VP sau PD din pacate.
Dintre 2.0CR si 1.8TFSI mai rapid mi s-a parut benzinara, cu toate ca pe hartie cifrele arata invers.
James Kilowatt
Pai si pe hartie tot benzinara e mai rapida.... la mine in catalog benziara scoate suta in 8.6s si dieselul de 170CP in 8.8. Iar tipii de la moniteurautomobile au masurat benzinara la 8.2.

Cu 210CP din chiptuning se lauda astia care au facut si getzu', si se lauda ca e tot pe dovedite pe dyno smile.gif Mai sunt si niste olandezi care se lauda tot cu 210CP, si tot pe dovedite. Olandezii au atasat pe site si dynochart, acu' daca o fi sau nu fals e alta discutie.
DRAGOS
Exista 2,0TSI pe superb? sau la capitolul benzina se sare direct de la 160 la 260cp? Mie ala mi s-ar parea cel mai interesant, in combinatie cu DSG si eventual 4X4.

Am avut ocazia sa conduc (defapt puteam sa-l si cumpar, dar am ratat momentul) un A4 B7 2,0TFSI, quattro, s-tronic(DSG), urcat la ~250cp. Super masina!
DORU
Dyno trebuie corect calibrat pt a da rezultate reale...si testul trebuie facut atat inainte de resoftare cat si dupa pt obiectivitate.

Spuneam doar ca te-ai astepta ca un diesel cu cilindree mai mare si putere/cuplu in plus sa arate acest plus de performante si concret.
Ceea ce nu se intampla la Superb 2.
James Kilowatt
Eeee, n-o sa ma apuc eu sa-i invat pe olandezi sa faca dynoteste biggrin.gif Oricum ei le stiu pe toate din principiu biggrin.gif Nu poci sa pun link ca parca era interzis. Respectivii au filiala si in Belgia. 40 sau 50CP in plus, oricum e interesant pt o masina care din start se misca acceptabil.

Pe mine nu ma surprinde faptul ca benzinarul e mai rapid decat diselul la demaraj, sau ca da impresia unei masini mai puternice decat este in realitate. Am vazut intr-un pliant la ei un dyno (stilizat) si se laudau ca puterea aia e disponibila pe un interval de vreo 1500-2000rpm. Daca e adevarat, poti avea de fapt cei 160CP disponibili in continuu, nu doar un varf. Nu stiu cum arata dyno-ul la diesel, insa daca are doar un "varf" de 170CP la 4000rpm nu ma mira ca e mai lent decat TSI-ul. Din dyno-ul ala comercial, TSI-ul arata ca cam ca un diesel care insa nu lesina la peste 4000rpm, ci se mentine pana spre 6500rpm, asa ca cumva era de asteptat sa se comporte ca o masina mai puternica decat e in realitate.

PS
Olandezii se lauda si cu scaderi de consum (f mici) pentru varianta tunata la 210CP, insa nu spun cum au masurat. Si la toate modele fac si chiptuning "eco" prin care impactul asupra puterii e minim, insa cica scade consumul...

Astia au doua variante: varianta "ziptuning" 210CP si 310Nm, cu care ar atinge 239km/h (tot asa mi-a iesit si mie prin calcul tongue.gif ) cu scaderi minime de consum, si varianta "ecoperformance" care mentine performantele stock insa scade consumul mediu cu ditamai 0.5l/100km! Cum au masurat nu scrie smile.gif

Alta chestie interesanta a astora e faptul ca cica umbla si la parametrii de comanda pentru DSG, pentru a tine cont in schimbarea vitezelor de modificarea cuplului motorului. Ei se lauda ca nu sunt multi care fac asta... pe mine chiar ma intereseaza subiectul, pentru ca ma intreb daca DSG-ul nu e sensibil la o crestere de cuplu, ca n-as avea chef sa imi crape... asta m-ar fi impins mai degraba catre o manuala. Insa nu sunt convins daca sa ma bag la DSG, imi place insa nu mi-ar placea sa crape si sa nu am garantie datorita tuningului....
T u d o r
Sa intelegem ca esti deja hotarat in proportie de peste 50% sa-ti iei Superba? Ai cel putin 2 copii baschetbalisti? biggrin.gif
James Kilowatt
Nu, am numai una, mica-mica, care incape in torpedou, da' m-am ingrozit cate prostii de carat necesita un monstrulet din asta mic smile.gif pai cand am facut cumparaturile pre-natale am umplut getzu' de doua ori pana in tavan.... Carucior, landou, scoica, baliuta, sterilizator, incalzitor, hainute, jucarii, chiar si patut plinant... Intentionez sa o plimb pe dumneaei si la hoteluri de 5 stele, si in cate un camping cu cortul, asa ca spatiul nu strica smile.gif

Nu m-ar fi deranjat nici octavia, portbagajul e la fel de mare, insa cum diferenta de pret e minima nu vad de ce nu as merge pe superb. Pt ~1500€ in plus am 30cm de masina in plus, cativa db de zgomot in minus, etc. km fac putini, 1l la consum in plus sau un minus ma lasa rece.

Nu sunt f hotarat, insa e pe shortlist. Ramane de vazut si cu partea financiara. La preturile de catalog, Superbul castiga desi strict obiectiv Octavia ar fi un best-buy.
Insa peste doua saptamani incepe salonul auto, unde se pot face discounturi intre 10 si 30%. De ex daca Skoda nu vor sa cumuleze discountul salon cu alt discount la care am dreptul (18%), iar la ford pe langa 18% mai dau si "conditiile salon" de inca vre-o 25 poate castiga Fordul... Dupa ce fac o vizita pe acolo deschid topic la versus cu modelele ramase pe shortlist wink.gif Mai vreau sa negociez niste prostioare care pe concesionar nu-l costa mare lucru: extensie de garantie (cum merg putin riscul sa apelez la el e minim), masina la schimb gratis cand fac reviziile, etc. De ex la atelierul Daewoo am avut masina de schimb gratis cand am cerut-o (un citroen de pe care cadeau tablele biggrin.gif ) , insa nu toata lumea da daca nu e scris in contract.
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 31 2009, 08:04 PM) *
PS
Olandezii se lauda si cu scaderi de consum (f mici) pentru varianta tunata la 210CP, insa nu spun cum au masurat. Si la toate modele fac si chiptuning "eco" prin care impactul asupra puterii e minim, insa cica scade consumul...

Astia au doua variante: varianta "ziptuning" 210CP si 310Nm, cu care ar atinge 239km/h (tot asa mi-a iesit si mie prin calcul tongue.gif ) cu scaderi minime de consum, si varianta "ecoperformance" care mentine performantele stock insa scade consumul mediu cu ditamai 0.5l/100km! Cum au masurat nu scrie smile.gif

Alta chestie interesanta a astora e faptul ca cica umbla si la parametrii de comanda pentru DSG, pentru a tine cont in schimbarea vitezelor de modificarea cuplului motorului. Ei se lauda ca nu sunt multi care fac asta... pe mine chiar ma intereseaza subiectul, pentru ca ma intreb daca DSG-ul nu e sensibil la o crestere de cuplu, ca n-as avea chef sa imi crape... asta m-ar fi impins mai degraba catre o manuala. Insa nu sunt convins daca sa ma bag la DSG, imi place insa nu mi-ar placea sa crape si sa nu am garantie datorita tuningului....


In privinta ECO Stage: se optimizeaza consumul in conditiile in care exista totusi o crestere mica de putere, dar nu asta se urmareste.

In privinta cuplului motor after tuning si DSG: cifrele date de mine anterior SUNT PT 1.8TFSI cu DSG !!! In conditii SAFE pt cutie wink.gif
James Kilowatt
Ma mai intriga o chestie cu DSG-ul... de ce asta in 7 trepte e pus doar pe versiunile "mici" de 1.4 si 1.8? Pe cel benzinarul de de 2L, intre 200 si 260CP e DSG6, si pe cel de 3.6L e tot DSG6. Ma gandeam ca daca vad cutia asta si pe motorul de 2L TFSI de 260CP de pe Leon de ex as fi stat mai linistit cu chiptuningul... asa inca am ezitari. Si motorizarea si cutia sunt destul de noi, asa ca nu stiu care e experienta reala a vreunui tuner ca sa-mi garanteze ca nu crapa cutia la un moment dat. LA urma urmei ar putea crapa si fara chiptuning, e inca tanara si poate nu si-a vindecat poate toate bolile copilariei, insa in cazul asta ar fi acoperita de garantie...
DORU
Nu-ti lua masina pt a o tuna, ci pt ca iti place ! Ca o vei tuna peste 1 an, asta e altceva, dar nu asta sa fie motivul alegerii tale ! Parerea mea.
RUE
infinity de 3500 are cam 270 de cai si e deja vechi. cum de skoda cu fsi ul asta la 3.6 nu are mai multi?
DORU
F simplu: decizie de marketing, lua-l-ar necuratu' !

Pe Superb 3.6 are 260CP in timp ce pe Passat CC acelasi motor are 300CP. Ma enervez cand vad snobismul dus la extrem dar deh, daca cumparatorii il au, le canta si producatorii in struna. Bleah !
James Kilowatt
Dorule, la mine potentialul de tuning e unul din factorii de luat in calcul. De ex Accord 2L benzina sau skoda 1.8 tsi au aproximativ aceeasi putere stock, insa potentialul de tuning e f diferit, si la asta tre' sa ma gandesc inainte sa o cumpar.

Nu uita ca la mine tot ce depaseste 150CP e scump ca naiba la inmatriculare.
150CP (subaru diesel, sau accord benzina de ex) costa 800€.
Skoda 1.8 tsi 160CP costa >1200€.
2L 170CP costa >2400€ (idem mondeo 2.2 175CP).
Iar skoda 3.6 260CP costa aproape 5000€ inmatricularea. Pretul de catalog e foarte acceptabil, insa cel total devine aberant. Practic, fiecare cal putere peste 150 ma costa 40€! De asta e interesant de obtinut prin tuning wink.gif

La asta se mai adauga si taxele anuale si asigurarea, care nu cresc atat de repede insa sunt totusi de luat in calcul.

In privinta DSG-ului inca nu sunt foarte hotarat. Pt mine asta va fi masina de drumuri preponderent extraurbane, asa ca o cutia automata e destul de inutila. In oras si pt mers la birou voi continua sa folosesc getzul..... pacat ca nu exista getz cu DSG teehee.gif Mai vad, ma mai cert cu dealerul, nu sunt inca f hotarat nici pro nici contra.

In privinta superbului am spus de la inceput ca mi s-a parut una din cele mai convingatoare din cele pe care l-am incercat. Nu e masina perfecta, insa la bugetul pe care l-am alocat nu cred ca gasesc ceva mai apropiat de criteriile mele, in conditiile preturilor de catalog Motorul 1.8 tsi mi s-a parut ok. Pe cel de 2L tdi 170 nu l-am testat inca.

Oricum, chiar si daca avea 300CP tot m-as fi gandit la tuning teehee.gif In plus, uite cine vorbeste, tu ai urcat-o pe a ta de la 150 la 210CP, ai umblat la frane, suspensii si la tot ce se mai putea umbla si la Octavia si la Fabia si imi spui mie sa nu ma gandesc la tuning tongue.gif
22nst
Imi place chestia asta cu taxarea pe putere smile.gif
DRAGOS
bre, tu cauti motiv de cearta? laugh.gif
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 3 2010, 05:01 PM) *
Dorule, la mine potentialul de tuning e unul din factorii de luat in calcul.

[...]

Nu uita ca la mine tot ce depaseste 150CP e scump ca naiba la inmatriculare.
150CP (subaru diesel, sau accord benzina de ex) costa 800€.
Skoda 1.8 tsi 160CP costa >1200€.
2L 170CP costa >2400€ (idem mondeo 2.2 175CP).
Iar skoda 3.6 260CP costa aproape 5000€ inmatricularea. Pretul de catalog e foarte acceptabil, insa cel total devine aberant. Practic, fiecare cal putere peste 150 ma costa 40€! De asta e interesant de obtinut prin tuning wink.gif

La asta se mai adauga si taxele anuale si asigurarea, care nu cresc atat de repede insa sunt totusi de luat in calcul.

[...]

In plus, uite cine vorbeste, tu ai urcat-o pe a ta de la 150 la 210CP, ai umblat la frane, suspensii si la tot ce se mai putea umbla si la Octavia si la Fabia si imi spui mie sa nu ma gandesc la tuning tongue.gif


N-am stiut de sistemul belgian de inmatriculare, cu toate ca nu-mi pare chiar ilogic. Cu toate acestea, pare mai normal decat cel din RO sad.gif

In privinta tuning-ului, sa stii ca am incercat sa-ti dau un sfat MATUR SI OBIECTIV, dar nu mi-a iesit...de fapt te inteleg perfect, pasiunea asta a modificarilor si tuning-ului o am si eu si e microb rau...nu prea reusesc sa scap de el... banana.gif , de fapt nici nu mi-am propus asta tongue.gif
HalbaSus
QUOTE (22nst @ Jan 3 2010, 05:27 PM) *
Imi place chestia asta cu taxarea pe putere smile.gif

QUOTE (DRAGOS @ Jan 3 2010, 05:42 PM) *
bre, tu cauti motiv de cearta? laugh.gif


Chiar asa, "ti-e cald cu dintii in gura ?" ca sa citez din clasici biggrin.gif
22nst
36182451.gif La ce va trebuie asa multi cai?
Hai sa fim GREEN! Sa nu mai poluam!
James Kilowatt
Pai atunci ar trebui sa renuntam la masini, sau cel putin la masini personale. Ar trebui sa folosim transportul in comun, ocazional (insa cat mai rar posibil) cate o masina super-lesinata in car sharing, etc... vrea careva asta? whistling.gif

@Doru
"Matur si obiectiv" mi-ar ajunge si motorul de 1.4 sau cel diesel de 105CP... da' prefer sa fiu si eu putin imatur si subiectiv tongue.gif
T u d o r
Ionel o sa-si ia Prius, ne-am dat toti seama unde da el cu aluzia. biggrin.gif
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 3 2010, 10:03 PM) *
"Matur si obiectiv" mi-ar ajunge si motorul de 1.4 sau cel diesel de 105CP... da' prefer sa fiu si eu putin imatur si subiectiv tongue.gif


Am zis si io, desi pe-un forum auto nu m-ar crede nimeni, dar nah, fac eforturi sa-i dovedesc sotiei ca INCERC whistling.gif
James Kilowatt
Am primit prin posta oferta promotionala pt salonul auto de la skoda si am fost sa le fac o vizita sa negociez. Din pacate, promotia salon se poate adauga la alta promotie.

Oferta primita este Superb 1.8 tsi Ambiente, manuala 6 trepte, cu bi xenon, scaune incalzite, senzori de parcare si inca vreo doua prostioare 23700€ + 1260€ taxa de inscriere. 5100€ reducere fata de pretul de catalog. Am testat-o mai demult si mi s-a parut convingatoare.

Varianta 2L TDI CR, manuala 6 trepte cu aceleasi optiuni 25500 +2400 taxa de inmatriculare. 5500€ reducere fata de pretul catalog. Varianta asta ma duc sa o testez maine dimineata, sa vad ce impresie imi face.

Cutia DSG e aprox 1660€ in plus, insa nu sunt prea motivat pt ca o voi folosi preponderent extraurban unde nu prea am nevoie de cutie automata. Urban voi continua sa folosesc getzul pe care m-am hotarat sa il pastrez.

Din lista de optiuni mi s-a mai parut interesanta trapa cu panouri solare, care alimenteaza ventilatia (si clima?) atunci cand motorul e oprit. Cam 1000€ in plus.

Nu am inteles daca are sau nu isofix... tre' sa intreb

Am discutat despre chiptuning. Teoretic, ei nu fac si se pierde garantia. Practic, m-a asigurat ca nu verifica, nu vor sa stie. VW (fratii si vecinii lor de garaj) fac asta "oficial" fara pierdere garantiei, insa lor nu li s-a aprobat. Tipul mi-a sugerat sa merg blatul... m-a asigurat ca ei nu verifica, si nici nu risc sa imi "stearga" chiptuningul la revizii intrucat nu umbla la hartile motorului atunci cand fac reglaje.
Tot teoretic trebuie declarat la asigurare, insa practic n-o face nimeni ...

M-a enervat insa faptul ca nu vor sa dea extensie de garantie. IN mod normal, garantia e 2 ani fara limita de km. Pt particulari e oferita acum 4 ani, insa daca am reducerea aia nu pot beneficia de ea. Pe ei nu-i costa nimic garantia aia... am sugerat ca in loc de 2 ani fara limita as prefera 4 ani cu limita 75000km, chestie care pt ei ar fi mai putin riscant si nu i-ar costa nimic.... insa a insistat ca nu mi-o poate oferi. La Hyundai se poate negocia extensie de garantie direct cu garajul, indiferent de garantia constructor. La Skoda e cam rigid sistemul....

Insa una peste alta, ramana o optiune f interesanta.

Maine ma duc sa ma dau cu 2L TDI CR, va spun ce impresie mi-a facut.
DORU
Cred ca are Isofix in standard, dar verifica.

Garantia in RO nu e chiar ce ar trebui sa fie si ma indoiesc de necesitatea celor 4 ani, 2 sunt de ajuns...daca nu-ti pica nimic in primii 2, ai trecut cu bine de bolile copilariei smile.gif

Eu cred ca nu vei fi entuziasmat de 2.0 CR 170 fata de 1.8TFSI 160, dar astept si opinia ta dupa drive-test.
James Kilowatt
Eu merg al naibii de putin... am verificat, am facut chiptuning pe 15 feb anul trecut, si de atunci am facut 10.000km + 1200 cu scuterul teehee.gif

Acum voi face tot cam asa, poate 12-13kkm/an, insa impartiti intre cele doua masini. E posibil ca in 2 ani sa fac doar 15000 cu a doua masina. De asta spun ca pe Skoda nu i-ar costa nimic extensia de garantie in cazul meu, 99% sunt sanse sa nu trebuiasca sa-mi repare nimic in cei doi ani suplimentari. Dimpotriva, ar fi avut de castigat ca m-ar avea client la revizii. Extensia de garantie acum e oferita gratis particularilor (promo). La hyundai garantia uzina e de 3 ani, si garajul a mai dat 2 in anumite limite.

Cumnata-mea a luat un Suzuki Swift SH care de la un tip care are o benzinarie si un mic garaj, si mai face un ciubuc ca "negociator" specializat in cateva marci. Oamenii care vor o masina noua vin la el, el are un deal cu cateva marci si negociaza un pret mai bun, are si el un comision, tot el vinde masina veche, etc.... o mica afacere de "apartament", care totusi da garantie la masinile preluate, indiferent de garantia constructor.... iar ditamai concesionarul skoda nu poate sa dea.


Eu insa sunt considerat "firma" sau "diplomat" ca sa am reducerea aia de +5000€. Din pacate, firmele si diplomatii nu beneficiaza de extensia de garantie (probabil se considera ca trag cu dintii de masina). Pt particulari acum sunt reduceri cam de 2000€ cu ocazia salonului, pt mine ramane mai interesant sa ma dau diplomat. La Honda de ex cu ocazia salonului sunt reduceri de 8000€! Accord 2.4 e la un pret interesant.... insa pt criteriile mele (spatiu in spate, portbagaj) tot mai interesanta e skoda.
Pe de alta parte, daca imi crapa sa zicem motorul la 50kkm chiar daca e iesita din garantie se considera defect de fabricatie si in mod normal reparatia e platita integral sau macar partial de constructor.

As putea avea un echivalent al extensiei de garantie optand pt o asigurare mai completa, insa nu sunt sigur ca merita. O sa vad.

O tai la test. smile.gif
James Kilowatt
Facut testul. 2L CR 170CP, DSG6, versiunea Elegance.

Faina masina smile.gif Intr-adevar, insonorizarea e la inaltime. Iti dai seama ca e diesel doar la rece pe loc sau la viteze mici cu turometrul in rosu. In rest motorul e f discret inclusiv la viteze mari. Cutia in continuare face toti banii desi mi s-a parut mai fain etajata cea de pe benzina.

Am facut 49km, cu o medie de viteza de 68km/h. Trei sferturi au fost pe autostrada, un sfert in oras. Consumul mediu 7.3. Super pentru magaoaia asta de masina. E drept ca nu am violentat-o decat putin sa vad daca nu baraie la viteze mari. Totusi, la feeling prefer 1.8 TSI, e mai iute si ramane turat si cand schimbi viteza, spre deosebire de diesel care de la 4500rpm "cade" pe la 2500.

Ce nu mi-a placut sunt scaunele soferului.... pozitia e prea joasa oricum il reglezi. Varianta Ambiente are scaune cu reglaje mai largi...

Restul a cam fost deja spus...

In cazul meu totusi diferenta intre tsi 160 si tdi 170 e de 3000€, care nu se justifica. Nu e mai iute, nu e mai fun, si la cati km merg eu nici nu e mai economic. Daca as merge mai mult ar fi mai tentant.

Una peste alta mi se pare cam la egalitate cu Mondeo 2.2 tdci 175CP.... care insa e mai scump.
DORU
Stiam eu ca pot conta pe tine cu TFSI-ul biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.