Eu nu sunt foarte convins de relevanta testelor astea standard, la o singura viteza. O masina "optimizata" pentru 64km/h s-ar putea sa fie dezastru total la 80 sau 120. La o viteza data, e important sa ai o masina suficient de fragila incat sa absoarba maximul de energie si suficient de rigida incat sa nu te faca piftie. Teoretic optimizarea asta ar putea-o face si un soft...
Insa o masina "nimerita" pentru 80km/h (sa zicem Honda Accord
) s-ar putea sa aiba rezultat mai prost la NCAP decat gama reno (fiind mai rigida si absorband la 64 la putin deca un reno, din reno te dai jos fluierand insa asta iti face niste cucuie), insa la 100 sa fie mult superioara (adica o saptamana de spitalizare in loc de trei luni
).
Ar fi bine ca testele astea sa se faca pe o gama mai larga de viteze. Eu nu sunt sigur ca stele ncap au vre-o relevanta la 90 sau la 130 la ora.
Chestia pe care o spune Ozz cu intratul in pom mi-ar placea sa o vad confirmata de o statistica facuta de cineva independent...sa zicem, o societate de asigurari care are informatiile deja in excel