Help - Search - Members - Calendar
Full Version: In ce masina vreti sa va aflati?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
ncristi
In ce masina vreti sa va aflati smile.gif ?


http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY

laurentiu
Fii serios!
Asta-i test? biggrin.gif
ncristi
Incercarea din filmulet arata cat de mult s-a schimbat modul de proiectare al masinilor moderne fata de cele proiecate acum ceva ani. Mai demonstreaza faptul ca nu mereu ceva "mare" care nu are gandit un sistem de disipare de energie poate fi mai sigur de cat ceva "mic" insa la care este gandit corect mecanismul de disipare a energiei.

Tot ceva interesant am vazut - pe canalul "explorer" parca - cum puteai muri intr-o masina americana de prin anii 60-70. Chiar daca masina era un "mamut" de metal numarul victimelor in cazul unor incidente minore (40-50km/h) era foarte mare.

Dupa parerea mea filmultetul nu incrimineza volovo - marca recunoscuta pentru inovatiile in domeniul sigurantei (tocami de aceea a si fost ales probabil un volo) ci arata diferenta de cum sunt gandite masinile atunci si cum sunt gandite acum.
Lucian55
Mereu am crezut ca acele teste NCAP sunt niste mari prostii facute pentru marketing. Se pare ca totusi nu e chiar asa. Recunosc, eu unul am pus banii pe volvo, nu pe modus mellow.gif
laurentiu
Din start testul este compromis. Daca n-ai ce face, buseste doua masini si vezi care scapa mai intreaga.
Este aberant sa compari o masina cu tehnica din ziua de azi cu una care are o tehnica de cel putin 15 ani (940 a aparut in 1991),fie si in domeniul sigurantei. Uitati-va unde erau masinile la Euro NCAP cand a aparut asociatia asta (acum mai bine de 10 ani) si unde sunt acum.Volvo nu are airbaguri, nu are ranfosari ale caroseriei, nu s-a mers pe principiul unei celule de siguranta... lucru normal pentru perioada aceea de fabricatie.
Si ca sa fiu rautacios tongue.gif , sa se faca un crush test intre S80 si un camion Renault de 50-60000 de mii de euro si sa vedem cum se comporta S80-ul.
mike.omega
E corect ceea ce zici tu smile.gif
Insa propietarii de modele vechi cum este acesta la Volvo considera ca daca au tabla groasa de x mm si o masa totala >1.5tone, scapa cu viata dintr-un accident. Uite ca nu e asa biggrin.gif
krondet
QUOTE (mike.omega @ Jun 16 2008, 07:14 AM) *
E corect ceea ce zici tu smile.gif
Insa propietarii de modele vechi cum este acesta la Volvo considera ca daca au tabla groasa de x mm si o masa totala >1.5tone, scapa cu viata dintr-un accident. Uite ca nu e asa biggrin.gif


parca s-ar face diferenta intre un T90 (made in romania) cu tabla de 10 cm, si un Abrams cu blindaj ceramic ninja.gif
ncristi
QUOTE (laurentiu @ Jun 15 2008, 08:54 PM) *
Si ca sa fiu rautacios tongue.gif , sa se faca un crush test intre S80 si un camion Renault de 50-60000 de mii de euro si sa vedem cum se comporta S80-ul.


Probabil ca nu o sa aflam niciodata smile.gif

Inca o data...filmuletul este unul educativ. Cati romani gandesc ca daca masina este mare si are "tabala groasa" insemna ca nu are moarte?
Nu are nici o treba cu volvo si renault si alte chetii. Au ales modus probabil din cauza faptului ca a fost prima masina din clasa mica cu 5 stele (putea fi oricare alta masina din clasa mica) si volvo pentru ca la vremea ei reprezenta un etalon in ceea ce insemana siguranta (caz in care putea iarasi sa alega orice alta masina - in perioada aceea doar volvo cred ca-si punea problema imbunnatatirii sisgurantei).

PS
Surprinzator S80 are doar 4 stele la siguranta ? unsure.gif

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s80_2000/55.aspx
laurentiu
Stim cu totii ca teste facute de EuroNCAP sau ADAC nu au vreo relevanta. Din pacate, adevaratele teste de siguranta se dau pe sosele. Volvo a analizat vreo 30 000 de accidente atunci cand a proiectat actualul S40. Asta mi se pare ceva deosebit, nu faptul ca S80 sau S60 de exemplu au luat 4 stele la EuroNcap. Stiu un caz in care un S60 s-a lovit cu 120 km/h de un cap de pod. Toata masina pana la montantul A a fost facuta praf, iar soferul a scapat doar cu piciorul rupt.
Si ca sa fiu din nou rautacios ( tongue.gif ), as vrea sa vad noua Laguna intr-o astfel de situatie si apoi sa se bata cei de la Renault "cu pumnul in piept" ca au cele mai sigure masini din lume.
ozz86651
Testele au foarte mare relevanta, numai ca intradevar e greu se spus ce se intimpla intr-un accident la intimplare. Dar pe medie e mai bine s afii in masina cu stele mai multe daca ai de gind sa dai cu masina in pom. Iar daca vrei sa dai in altul, preferabil sa fii in masina mai grea.
James Kilowatt
Eu nu sunt foarte convins de relevanta testelor astea standard, la o singura viteza. O masina "optimizata" pentru 64km/h s-ar putea sa fie dezastru total la 80 sau 120. La o viteza data, e important sa ai o masina suficient de fragila incat sa absoarba maximul de energie si suficient de rigida incat sa nu te faca piftie. Teoretic optimizarea asta ar putea-o face si un soft...
Insa o masina "nimerita" pentru 80km/h (sa zicem Honda Accord whistling.gif ) s-ar putea sa aiba rezultat mai prost la NCAP decat gama reno (fiind mai rigida si absorband la 64 la putin deca un reno, din reno te dai jos fluierand insa asta iti face niste cucuie), insa la 100 sa fie mult superioara (adica o saptamana de spitalizare in loc de trei luni biggrin.gif).
Ar fi bine ca testele astea sa se faca pe o gama mai larga de viteze. Eu nu sunt sigur ca stele ncap au vre-o relevanta la 90 sau la 130 la ora.

Chestia pe care o spune Ozz cu intratul in pom mi-ar placea sa o vad confirmata de o statistica facuta de cineva independent...sa zicem, o societate de asigurari care are informatiile deja in excel rolleyes.gif
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ Oct 14 2008, 02:31 PM) *
Iar daca vrei sa dai in altul, preferabil sa fii in masina mai grea.

si sa mearga cu viteza cit mai mare, ca sa aiba energie mai bunicica wink.gif
ozz86651
Sint perfect de acord cu JK, doar ca eu cred ca viteza aia de 64kmh nu-i intimplatoare, probabil statistic vorbind aia e viteza de impact predominanta. De aia am zis ca IN MEDIE stai mai bine in masina cu mai multe stele, dar nu in fiecare caz in parte. Masina si-ar putea ajusta ridigiditatea in mers cred eu smile.gif.
@20krpm: evident mai trebuie si niste tzepe, lanci, lame care sa iasa din masina ca-n madmax smile.gif.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.