Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cutie tiptronic
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
nicolas2006
salut, stie cineva daca se schimba uleiul din cutia tiptronic si la cati km.? VW passat variant1.9tdi 2003
multumesc
G e o r g e
de schimbat sigur se schimba ... intreaba la service ...
cucuci
uleiul in cutia ta se schimba din 60.000 in 60.000 km.
Marius*
Trebuie sa schimbi si filtru. Cutia tiptronic are filtru de ulei.
remier
Am un VW Sharan cu cutie automata tiptronic, acesta >>> functioneaza bine la rece, apoi cand se incalzeste are intre 20-30km/ora un "zvac"...se pare ca atunci cand schimba in a 2-a sau a 3-a, nu-mi dau bine seama. O alta observatie, imi pare ca schimba la turatie cam mare, in jur de 1700 rot/min, deci motorul se accelereaza putin cam tare - asta fata de un megan tot cu cutie automata cu care am mers vreo mie de km.
A avut cineva acest simptom ??? CE SA FAC ???
remier
CITAT(remier @ Jun 24 2008, 02:53 PM) *
Am un VW Sharan cu cutie automata tiptronic, acesta >>> functioneaza bine la rece, apoi cand se incalzeste are intre 20-30km/ora un "zvac"...se pare ca atunci cand schimba in a 2-a sau a 3-a, nu-mi dau bine seama. O alta observatie, imi pare ca schimba la turatie cam mare, in jur de 1700 rot/min, deci motorul se accelereaza putin cam tare - asta fata de un megan tot cu cutie automata cu care am mers vreo mie de km.
A avut cineva acest simptom ??? CE SA FAC ???



Pana acum al folosit doar pozitiile D, R, si P....>>>celelalte nu stiu sa le folosesc.
Poate cineva sa-mi explice cum se folosesc restul ( 1,2,3,N,......si cea din dreptul lui D spre dreapta cu + si - ), ....se schimba in mers...la o anumita viteza ???....mai exista la tiptronic si ceva pentru mers sportiv ???

Am doar cartea in germana si nu inteleg nimic, are cineva manualul masinii in engleza sau romana ???
Marius*
D = drive -cutia va schimba singura treptele de viteza.
R = revers -pt mersul inapoi.
P = parcare.
N = neutru- similar pozitiei "liber" la cutia de viteza manuala.
3 2 1 = cutia va selecta treptele de viteza fara a depasi aceasta treapta. Se foloseste pt frana de motor sau cand te deplasezi in panta sau rampa si ai nevoie de putere.
+ si - sunt pt trecerea in modul tiptrtonic, va schimba treptele numai la comanda soferului. (+=treapta superioara si -=treapta inferioara)
remier
CITAT(last @ Jun 25 2008, 06:46 PM) *
.......3 2 1 = cutia va selecta treptele de viteza fara a depasi aceasta treapta. Se foloseste pt frana de motor sau cand te deplasezi in panta sau rampa si ai nevoie de putere.
+ si - sunt pt trecerea in modul tiptrtonic, va schimba treptele numai la comanda soferului. (+=treapta superioara si -=treapta inferioara)


Multumesc pentru raspuns, mai e de clarificat ceva:
-in pozitia 3 2 1, se muta maneta stand pe loc, cu piciorul pe frana, sau se poate face si in mers ???
-dar din D se muta in dreapta tot in mers ???....si apoi + si - trebuie actionat la o anumita viteza ???
-exista si posibilitatea de a merge mai "sportiv" ? - am vazut la un Opel ca avea un buton pe care apasai cand aveai nevoie de un demaraj puternic
Marius*
-in pozitia 3, 2, 1, poti actiona maneta atat in mers cat si in stationare.
-acelas raspuns si +/- se foloseste similar cutiei manuale.
-modelul de cutie despre care vorbesti este de generatie mai veche, dar condus sportiv se poate face cu modul tiptronic (+/-).
La unele cutii de generatie mai noua vei intalni si pozitia "S", care inseamna "sport".
Bafta!
remier
Multumesc "last" pentru explicatii, as mai vrea sa-ti spun ce am patit la a doua iesire cu Sharanul:

In acest week am facut un drum Buc-Rasnov-Poiana Bv si retur cu Sharanul, si m-am convins ca nu merge deloc bine cutia de viteze tiptronic.
A ramas parcata nitel in panta pe iarba uda in pozitia P, si a doua zi am urnit-o foarte greu din loc, am incercat mai intai cu 2, 3, apoi cu D, pur si simplu nu s-a miscat, fara sa patineze rotile macar, se tura doar motorul.
Ajutata de 5 "impingatori" a iesit pana la urma.
Apoi pe sosea, a mers normal pana s-a incalzit, dupa care incep anomaliile, se accelereaza chiar pana la 2500-3000 rot/min, pana schimba in treapta superioara, si undeva cred din a 2-a in a 3-a are un soc, ca o smuncitura, oricat de usor as accelera pentru a diminua acest fenomen, iar daca apas brusc acceleratia, ca la o depasire, smuncitura e chiar violenta.
Nu mai spun de consum care a fost peste 11%....
Mentionez ca de cand am cumparat-o nu am schimbat nimic la masina, si cred ca nu ar trebui sa mai ies cu ea pana nu-i fac o testare si o revizie completa - inca nu stiu bine la ce service ar trebui sa fac acest lucru, sa fie si treaba buna si pretul acceptabil.
Ai intalnit asemenea fenomene la o cutia automata ?
Marius*
Cu siguranta ai probleme la cutie. In niciun caz nu trebuie sa functioneze in modul asta.
Nu sunt specialist, dar cred ca ai probleme cu rampa de supape din cutie.
Mergi cat mai repede la service, preferabil la o reprezentanta VW. Acestia au posibilitatea sa scaneze calculatorul cutiei si sa identifice problemele aparute.
Ai observat pe BC (bord computer), in timp ce merge defectuos, daca sunt selectate toate treptele in chenar rosu?
remier
CITAT(last @ Jul 12 2008, 01:57 AM) *
Cu siguranta ai probleme la cutie. In niciun caz nu trebuie sa functioneze in modul asta.............
Ai observat pe BC (bord computer), in timp ce merge defectuos, daca sunt selectate toate treptele in chenar rosu?


Daca sel "2" masina merge normal, cand e sel "3" se simte acel soc atunci cand trece in viteza a 3-a, dar numai la cald, cand masina e rece, functioneaza normal, la fel se comporta si atunci cand sel "D". La bord ramane selectat in chenar rosu doar treapta in care ma aflu.
Cel care a adus masina mi-a spus ca a fost la sevice pentru acest fenomen si i-a spus ca e defect un inel undeva la iesirea din cutie. Au facut acel inel pe strung din bronz (provizoriu), apoi a comandat inelul si nu a mai apucat sa-l puna ca a vandut masina, acesta este si acum in cutia de la bord.
Am gasit o firma:
"-Sc GEAR TRANS REP srl este unica firma de service autorizata in Romania de ZF Getriebe GmbH/ Germania pentru cutiile de viteze automate/manuale.
-REPARAM orice model de cutie de viteze automata ZF (pt AUDI, VW, SKODA, BMW, PORSCHE, JAGUAR, BENTLEY, LAND ROVER etc) dispunand de specialisti pregatiti in Germania, aparatura si documentatia necesara.
-LIVRAM orice piesa pentru cutiile de viteza automate/manuale, punti si elemente de directie. "

... am luat legatura cu ei, si am primit urmatorul raspuns:
"Trebuie sa veniti cu masina la noi la service pentru a identifica tipul cutiei de viteze si a face o proba de drum impreuna cu dvs.
Service-ul nostru se afla in incinta FAUR intrarea pe poarta 4 din B-dul 1 Dec 1918."

Acum urmeaza sa fac rost de bani si ma gandesc ca e bine sa merg mai intai la o reprezentanta VW sa fac un test si apoi sa dau o fuga si pana la firma de mai sus sa vad ce spun si ei.


Marius*
Si eu te sfatuiesc sa mergi prima data la o reprezentanta VW, pt identificarea problemei. Nu cred sa fie foarte scumpa o astfel de operatiune.
Astept sa postezi aici rezultatul, sunt si eu foarte curios ce problema sa fie !?!? wink.gif
mariaoz
QUOTE (remier @ Jun 24 2008, 12:53 PM) *
Am un VW Sharan cu cutie automata tiptronic, acesta >>> functioneaza bine la rece, apoi cand se incalzeste are intre 20-30km/ora un "zvac"...se pare ca atunci cand schimba in a 2-a sau a 3-a, nu-mi dau bine seama. O alta observatie, imi pare ca schimba la turatie cam mare, in jur de 1700 rot/min, deci motorul se accelereaza putin cam tare - asta fata de un megan tot cu cutie automata cu care am mers vreo mie de km.
A avut cineva acest simptom ??? CE SA FAC ???

salut ai rezolvat problema cu cutia ? am sieu aceeasi problema atunci cand schimba din trepta 2 in 3 zmuceste tare . spune-mi te rog unde sa merg multumesc
remier
CITAT(mariaoz @ Jul 23 2008, 04:31 PM) *
salut ai rezolvat problema cu cutia ? am sieu aceeasi problema atunci cand schimba din trepta 2 in 3 zmuceste tare . spune-mi te rog unde sa merg multumesc


inca nu, am scris la firma VW, si astept raspuns
mariaoz
QUOTE (remier @ Jul 23 2008, 01:49 PM) *
QUOTE (mariaoz @ Jul 23 2008, 04:31 PM) *
salut ai rezolvat problema cu cutia ? am sieu aceeasi problema atunci cand schimba din trepta 2 in 3 zmuceste tare . spune-mi te rog unde sa merg multumesc


inca nu, am scris la firma VW, si astept raspuns

eu am fost astazi la pbv si am pus tester dar totul este ok . nu stiu ce sa fac au spus sa olas la ei cam o saptamana sa demonteze cutia si sa vada despre ce este vorba . deci cade treaba cu mersul la firma vw
Marius*
mariaoz ai schmbat vreodata uleiul si filtru?
remier
CITAT(last @ Jul 23 2008, 11:41 PM) *
mariaoz ai schmbat vreodata uleiul si filtru?


Din ce am aflat eu, filtrul este undeva in interiorul cutiei si nu se poate schimba decat in cazul in care acesta e demontata.
Marius*
Eu am vorbit la reprezentanta VW si mi-au spus ca trebuie sa cumpar si filtru pt cutie, cand voi schimba uleiul.
Schimbul de ulei se face in anumite conditii: uleiul trebuie sa aiba o anumita temperatura, cu motorul pornit (nu sunt 100% sigur) si cu siguranta se desface un capac al cutiei.
In orice caz, eu te sfatuiesc ca aceasta operatie sa o faci la reprezentanta VW, in primul rand pt garantie.
remier
CITAT(last @ Jul 25 2008, 05:50 PM) *
Eu am vorbit la reprezentanta VW si mi-au spus ca trebuie sa cumpar si filtru pt cutie, cand voi schimba uleiul.
................In orice caz, eu te sfatuiesc ca aceasta operatie sa o faci la reprezentanta VW, in primul rand pt garantie.


Nu mai stiu ce sa cred, am fost la o firma si am vazut chiar o cutie demontata bucati, mi-a aratat filtrul ca este in interior, si ca se poate schimba doar cand ajungi in faza asta, apoi am vb cu "marioz" si el zice ca a fost sa schimbe uleiul si a schimbat si filtrul, numai ca nu a reusit sa scoata decat jumate din uleiul uzat, cam 4 litri, restul a ramas, deci....jumate vechi+jumate nou. Oricum ceva s-a imbunatatit, nu mai smuceste asa de tare, poate asta o fi cauza.
La costat in total cam 9 mil. ulei+filtru+manopera....foarte mult comparativ cu batrana mea dacie la care operatia asta costa cam 4 sute
Marius*
Da. Asa am auzit si eu, ca nu se poate scoate tot uleiul din cutie. In toamna voi merge si eu sa-l schimb. Dar cu siguranta iti spun ca se schimba si filtru!
slayer2k89
salut, am si eu un sharan hidramat, motor 2800 pe benzina... cutie automata as vrea sa stiu cum pot sa aflu ce fel de ulei trebuie sa pun in cutie. dak putetzi sa-mi datzi si un pm cu raspunsul ar fi perfect ms mult
remier
CITAT(mariaoz @ Jul 23 2008, 04:58 PM) *
.... eu am fost astazi la pbv si am pus tester dar totul este ok . nu stiu ce sa fac au spus sa olas la ei cam o saptamana sa demonteze cutia si sa vada despre ce este vorba . deci cade treaba cu mersul la firma vw


Salut,
Ce ai mai facut cu defectul de la cutie ?
Ai rezolvat ???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.