Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum sa ne alegem un cauciuc, sfaturi, informatii...
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Cauciucuri/Roti
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
pista
Am inteles ca le consideri proaste, tu ai mers cu ele tu stii cum se comporta.
In schimb exista si cauciucuri foarte bune care se uzeaza greu.
Din teste nu reiese asa de prost cum afirmi tu:
http://www.reifentest.com/cgi-bin/autotest...rtart||seite|1|

P.S. Nokian WR nu este cauciuc de iarna, e allseason.
meghitz
QUOTE (pista @ Mar 13 2009, 04:45 PM) *
P.S. Nokian WR nu este cauciuc de iarna, e allseason.


pe cuvantul tau? biggrin.gif
pista
CITAT(meghitz @ Mar 13 2009, 07:17 PM) *
CITAT(pista @ Mar 13 2009, 04:45 PM) *
P.S. Nokian WR nu este cauciuc de iarna, e allseason.


pe cuvantul tau? biggrin.gif

Pe cauciuc scrie All Weather Plus.
http://www.canadiandriver.com/articles/hl/nokian.htm
http://www.euroshina.com.ua/en/tyres/Nokian/Wr
http://www.nokiantires.com/tyre?id=11884&a...ame=Nokian%20WR
http://www.rubberassociation.ca/wintertire...ml#winterTire15

Ce parere ai rolleyes.gif ?
Alex-F1
QUOTE (pista @ Mar 12 2009, 05:37 PM) *
urmeaza sa achizitionez 4 buc. GY NCT5 205/55/16


Bre, pai numa atata merita tractorasu tau? Nici io n-am prea auzit cuvinte de lauda pt. gumele astea, asa ca, daca te tragi pe cur si-ti iei NCT-urile, esti ca si mancat la Euroring!!! biggrin.gif Io am 4 buc. Sava Intensa si-s multumit de ele, iar la review-uri stau mult mai bine ca NCT-urile si-s si mai ieftine cred......asa ca mai gandeste-te..... teehee.gif

Si acuma cu alte gume, nu mai supravireaza Meganu? Ca la ce spate inalt si usor are (ma refer la sedan), nu m-as mira sa supravireze cu orice fel de gume, daca sunt fortate niste limite..... whistling.gif
meghitz
@pista, iti ofer bonus niste poze cu NCT5-urile mele dupa vreo 50-60kkm tinute pe puntea fata.. asta pt ca vad ca insisti si mi-e mila de banii tai... smile.gif
daca ar fi sa ma fi luat dupa indicatorul de uzura, anvelopele astea ar mai fi mers vreo 20k sa zicem... dar era pericol cu ele sa le mai tin... au sarit bucati din ele efectiv.

in legatura cu nokianul wr: http://www.nokiantyres.com/release?id=10343152
eu am pe ele doar semnul pt winter.

@Alex-F1: sincer, inca nu am incercat meganul cu alte gume de vara pe puntea spate, l-am incercat doar cu Nokian-urile WR, dar in astea de iarna nu poti da ca in sleek-uri... pe puntea spate pt vara inca am NCT5-urile stock ale masinii, abia astept sa scap de ele

eu am megane2 varianta 1 (2003-2006) fara pachet de drumuri grele... megane2.2 are PDG si spate inaltat
unul din multele minusuri ale meganului este ca nu are suspensie independenta pe rotile spate

una peste alta, daca ii pun alte caucioace ca lumea si pe spate sunt convins ca se va comporta diferitl wink.gif
pista
@Alex-F1
Am verificat intre timp pe site-ul GY si este dupa Eagle F1 si Excellence. Asta am stiut si pana acum. Problema e ca in varianta ROF(RunOnFlat=>rezistente la pana) nu exista Eagle F1 pe 205/55/16 verymad.gif . Cum nu exista nici din Optigrip. Si in general din ROF in tara ai foarte putine variante. Eu nu vreau sa pun neaparat NCT5 , a fost numai o varianta luata in calcul, varianta disponibila pe stoc.
Trebuia sa scriu nu e vorba de buget rolleyes.gif ? Cum suna ?
Ca o idee pe tractoras sunt cele de iarna GY Ultragrip 7+ 195/55/16. Si sunt mult mai bune decat Nokian WR(de fapt WR nu este cauciuc specializat iarna), asta se cunoaste si cu RWD fata de Subaru AWD pe care sunt WR. Ultragrip 7+ probabil e cel mai bun cauciuc de iarna pe 195/55/16.
Astfel vreau si cele mai bune cauciucuri de vara pe 205/55/16.

@megitz
Merci pentru poze smile.gif .
Deja caut alte variante disponibile (Continental PremiumContact2 SSR, Pirelli P ZERO Runflat)

Nokian WR de cand ai ? Pe langa fulgul de nea trebuie sa apara scris cu litere mici All Weather Plus. E un cauciuc bun si iarna, dar exista altele mai bune pe zapada. In schimb WR e acceptabil si primavara/toamna.
meghitz
QUOTE (pista @ Mar 14 2009, 11:46 PM) *
(de fapt WR nu este cauciuc specializat iarna),


in 2005 cand am luat eu cele doua buc Nokian WR cu care am mers 4 ierni, erau prezente si chiar destul de bine cotate din cate imi aduc aminte in testele ADAC de iarna

pe de alta parte ai dreptate, scrie sub WR f mic si "All Weather Plus".. m-am uitat special astazi, nu vazusem pana acum
ideea e ca la nordici sunt f putine luni de vara (iar acestea nu sunt ca la noi) si ma gandesc ca finlandezii au promovat sloganul "All Weather Plus" mai mult ca idee de marketing pt a fi folosite nu numai iarna.. ma gandesc ca daca erau All Seasons veritabile treabuia sa aiba si celelalte indicatoare de rigoare pe langa fulgul de nea wink.gif
mie mi s-au parut excelente... le-am tinut pana acum o iarna pe puntea fata si 3 ierni pe puntea spate, fara repros

apropos, stie cineva unde gasesc si eu 2 buc GY F1 GS-D3, made in germany?

am uitat sa spun dimensiunea: 205/55/16
hdi
QUOTE (meghitz @ Mar 15 2009, 11:49 PM) *
ideea e ca la nordici sunt f putine luni de vara (iar acestea nu sunt ca la noi) si ma gandesc ca finlandezii au promovat sloganul "All Weather Plus" mai mult ca idee de marketing pt a fi folosite nu numai iarna.. ma gandesc ca daca erau All Seasons veritabile treabuia sa aiba si celelalte indicatoare de rigoare pe langa fulgul de nea wink.gif
mie mi s-au parut excelente... le-am tinut pana acum o iarna pe puntea fata si 3 ierni pe puntea spate, fara repros

apropos, stie cineva unde gasesc si eu 2 buc GY F1 GS-D3, made in germany?


Nu cred ca asta e ideea; daca ai sesizat, in prezentare parca zice ca sunt destinate iernilor din Europa Centrala.
Nu stiu dimensiunea pe care o cauti dar pe 205/55 R16 am gasit aici http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&LoadRange=
Eu am cumparat de la ei si nu vei avea probleme; daca le iei pe firma poti sa scazi din pretul afisat TVA-ul
pista
meghitz, cum spune si hdi nu e vorba de ideea de marketing. Daca nu ai stiut nu e o problema, si eu am aflat dupa un an.
All Weather Plus e dezvoltat pentru Europa Centrala cu mai putina zapada. Pe site-ul lui Nokian pentru tarile nordice, Elvetia, Rusia, Ucraina nici nu gasesti WR la cauciucuri de iarna. Cred ca spune totul.
WR este bun dar nu excelent. Eu cu Subaru Outback merg mai mult pe zapada, si conduc la limita cateodata. Cauciucul prezinta slabiciuni in curbe fata de alte cauciucuri de iarna premium. Ca tractiune, franare este OK, pe suprafata uscata si umeda e chiar foarte bun.

La vecini stiu ca esteGY F1 GS-D3 la pret promotional 80Euro/buc.. Daca doresti pot intreba cum e cu livrarea in Romania.
http://www.gumi-world.hu/index.php?page=gk...AR&nyari=on
air_wolf
luati in calcul ca anvelopele sint concepute pentru o anumit greutate a masinii. degeaba iei anvelope ultra-mega-super performante daca ele sint gindite pentru masini sport usoare si tu le pui pe masina grea. or sa faca poc cu succes.
cele mai imputite gume sint slick-urile - sint recomandate doar masinilor sport. in romania nu as mai pune slick-uri din cauza gropilor. slick-uri = confort 0, jante sparte (ca banuiesc ca nu puneti asa ceva pe jante de tabla).
o alta chestie care pe mine ma lasa asa blink.gif : de ce ar cumpara cineva doar 2 cauciucuri pentru masina? de ce nu toate 4 la fel? eu ma facut greseala de a merge cu 2 de un fel si 2 de alt fel si ma plingeam de masina si cit de aiurea se comporta in viraje. dupa ce am pus 4 cauciucuri la fel s-a schimbat mult comportamentul masinii.
meghitz
@hdi: merci pt link.. il stiam bineinteles ... ideea e ca la ei e f scump si nu stiu nici tara de provenienta.. stiau doar ca sunt din UE
ca idee, mi-au dat pret pt GY F1 536 ron + taxe de transport cred... deci extrem de scump!!
am renuntat la ei

@pista: din Ungaria nu pot lua.. imi trebuie factura in lei neaparat!!

@air wolf: pai te uiti la indicele de greutate.. daca corespunde le iei, daca nu, nu
am explicat in postul 190 de ce nu iau 4 anvelope odata si de ce dupa ce iau doua de un anumit tip mai iau inca doua de alt tip uneori
hdi
QUOTE (meghitz @ Mar 16 2009, 11:39 AM) *
@hdi: merci pt link.. il stiam bineinteles ... ideea e ca la ei e f scump si nu stiu nici tara de provenienta.. stiau doar ca sunt din UE
ca idee, mi-au dat pret pt GY F1 536 ron + taxe de transport cred... deci extrem de scump!!
am renuntat la ei


Pai pt EAGLE F1 GS-D3 205/55 R16 91W BSW eu vad un pret de 376.1RON (pe firma vei plati doar 316.05RON pt. ca e achizitie intracomunitara). Pretul mi se pare OK.
Transportul este inclus in pret. Ti le aduce cam in 5-7 zile.
Firma este din Germania insa depozitul de unde le-a adus pe ale mele este in Olanda.
Dupa ce plasezi comanda primesti un link al firmei de curierat prin care monitorizezi pozitia coletelor tale.
pista
CITAT(meghitz @ Mar 16 2009, 09:39 AM) *
@pista: din Ungaria nu pot lua.. imi trebuie factura in lei neaparat!!

Ba poti lua yup.gif , asa am luat si eu GY UG7+ 4 buc. anul trecut de pe http://www.tireshop.ro/ , dar ei acum nu au acest model in oferta. Transportul a fost la domiciliu in 48ore si a costat 60RON iar plata pe firma in RON fara TVA(pret net), pe persoana fizica platesti pretul intreg.(cel afisat pe site)
Nu inteleg de ce nu ai incredere in informatiile noastre, bazate pe experienta rolleyes.gif ?

P.S. GY EAGLE F1 GS-D3 205/55 R16 91W BSW e mult peste capacitatea masinii tale whistling.gif , dar daca ai deja 2 buc. te inteleg yup.gif .
FAR EASTERN
QUOTE (air_wolf @ Mar 16 2009, 12:08 PM) *
o alta chestie care pe mine ma lasa asa blink.gif : de ce ar cumpara cineva doar 2 cauciucuri pentru masina? de ce nu toate 4 la fel?

Asta ca asta, dar de ce si-ar pune cineva pe fata jante(de aliaj) de 17 si pe spate de 15(sau 14, ca parca erau prea mici)??????
Am vazut un... AUDI in weekend, echipat in halul asta.... blink.gif blink.gif blink.gif
pista
@hdi
O mica comparatie de preturi pentru cauciucurile cautate de mine pe 205/55/16 91V RFT:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl <--> http://www.tireshop.ro/?action=_gumi_lista...&g_szezon=N
Pirelli P ZERO Run Flat 505 <--> 479
Bridgestone Turanza ER 300 RFT 577 <--> 526
Michelin Pilot PRIMACY ZP 578 <--> 510
Continental PremiumContact SSR 478 <--> 535

La tireshop mai e un cost de transport de 15RON/buc.
hdi
QUOTE (pista @ Mar 16 2009, 01:03 PM) *
@hdi
O mica comparatie de preturi pentru cauciucurile cautate de mine pe 205/55/16 91V RFT:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl <--> http://www.tireshop.ro/?action=_gumi_lista...&g_szezon=N
Pirelli P ZERO Run Flat 505 <--> 479
Bridgestone Turanza ER 300 RFT 577 <--> 526
Michelin Pilot PRIMACY ZP 578 <--> 510
Continental PremiumContact SSR 478 <--> 535

La tireshop mai e un cost de transport de 15RON/buc.


Au facut preturi bune la ce cauti tu teehee.gif
Nu cred ca se poate spune ca unii au preturi mai bune decat ceilalti. Procedura e asa: iti alegi anvelopa si comanzi unde e mai ieftin.

Ia uita-te si la 215/55 R17.

Anvelopa Delticom / Tireshop

Pirelli P7 94W 643 / 748+15
Nokian Z 94W 672 / 718.5+15
GY Excellence 94V 654 / 704.7+15
Turanza ER300 94W 747.7 / 724 +15
pista
Frumoase preturi la 215/55 R17 whistling.gif . La acestea nici nu m-am uitat. G900 si WR sunt inca in stare buna dupa 47.000km. Cred ca WR va tine 4 sezoane, eu le am pe OBK din octombrie/noiembrie pana-n aprilie. Cu G900 urmeaza al treilea sezon, dar nu ajung in urmatorul fiindca eu nu prea franez in curbe biggrin.gif .(si nici inainte) La revizie s-au mirat de starea placutelor de frana biggrin.gif .
hdi
Nici eu nu prea le am cu franele. La 307, la revizia de 35000 cele de pe fata erau consumate 1/2 iar cele de pe spate 1/4. Cand sunt in spatele unui sofer care tot aprinde lampile de frana, in urmatorul minut il depasesc. Oricum, cine are mania franelor probabil ca nu a plimbat copii iar daca a facut-o in felul asta ...saracutii. Traficul trebuie anticipat, nu contracarat!
Apropos, stie cineva unde e frana la Outback? rolleyes.gif

Back to tires: nu te-ai uitat si la Uniroyal? Studiaza-le putin. Poate gasesti ceva sa-ti placa. Gama Rainsport are performantele pe ud aproape la fel de bune ca si pe uscat.
pista
CITAT(hdi @ Mar 16 2009, 01:08 PM) *
Back to tires: nu te-ai uitat si la Uniroyal? Studiaza-le putin. Poate gasesti ceva sa-ti placa. Gama Rainsport are performantele pe ud aproape la fel de bune ca si pe uscat.

Uniroyal e bun pe umed, nu stiu daca pe uscat e mai bun ca Pirelli P ZERO sau Conti PremiumContact2. Ma pun la zi si cu Uniroyal. Dilema: unde sa fie performantele maxime pe umed sau pe uscat rolleyes.gif ?
air_wolf
@far: e posibil sa-i fi fost furate si sa fi pus ce a avut sau gasit. sa vezi cum e cind faci pana pe 33" sau 35" si n-ai decit 31" ca rezerva. sta masina ca dracu.
@pista: cauta bf goodrich, sint excelente smile.gif


@meghitz: no ofence, dar din postul nr. 190 am dedus ca banii sint problema, pentru ca restul, pentru mine, n-are nici o logica. in primul rind, 4 cauciucuri cu aceleasi dimensiuni trecute pe talon, marci diferite, puse pe 4 jante indentice, umflate identic, vor avea inaltimi diferite (testat si masurat). deci 2 si 2 va fi la fel - chestie care se simte la drum in comportamentul masinii. eu in locul tau as da ce am acum pe masina, as pune diferenta si mi-as lua 4 cauciucuri de acelasi tip.
alta greseala, din punctul meu de vedere: cauciucurile cu specificatii pentru tarile nordice folosite in tari cu ierni blinde pe principiul "la aia merg de rup". in primul rind temperatura afecteaza comportamentul cauciucului. un cauciuc facut sa reziste la temperaturi joase constante se va face zob la 12-14 grade, pe linga comportamentul pe sosea care vafi groaznic.
nu inteleg de ce e cineva fortat sa mearga 90.000km cu niste cauciucuri proaste cind poate merge 45-50k cu niste cauciucuri bune.
indicatorul meu de bun simt imi spune ca gumele din poza sint uzate, ba chiar inegal (ar merge o verificare la roti wink.gif ); sa mai meraga inca 20.000, poate doar in protbagaj biggrin.gif

QUOTE (meghitz)
eu vreau sa iau ce e mai bun de pe piata chiar daca e diferit fata ce am deja (marca si model)... si chiar daca risc sa fiu ignorant smile.gif

stiam eu ca la tine am vazut fraza asta smile.gif pai pe principiul asta are trebui sa ai 4 gume identice, de peste 150eur bucata. corect?


blink.gif cum ar fi sa umblu pe fata cu simexuri de 33x10.5 si pe spate cu AT-uri 33"x12.5 pe principiul ca au aceleasi dimensiuni? teehee.gif
meghitz
QUOTE (hdi @ Mar 16 2009, 12:04 PM) *
QUOTE (meghitz @ Mar 16 2009, 11:39 AM) *
@hdi: merci pt link.. il stiam bineinteles ... ideea e ca la ei e f scump si nu stiu nici tara de provenienta.. stiau doar ca sunt din UE
ca idee, mi-au dat pret pt GY F1 536 ron + taxe de transport cred... deci extrem de scump!!
am renuntat la ei


Pai pt EAGLE F1 GS-D3 205/55 R16 91W BSW eu vad un pret de 376.1RON (pe firma vei plati doar 316.05RON pt. ca e achizitie intracomunitara). Pretul mi se pare OK.
Transportul este inclus in pret. Ti le aduce cam in 5-7 zile.
Firma este din Germania insa depozitul de unde le-a adus pe ale mele este in Olanda.
Dupa ce plasezi comanda primesti un link al firmei de curierat prin care monitorizezi pozitia coletelor tale.

da, asa este, ai dreptate... eu am sunat la mai multe firme si am incurcat preturile! rolleyes.gif
tu ce anvelope ai luat de la ei? ce tara de provenienta aveau ?
intre timp am mai sunat inca o data si se pare ca GY F1 GS-D3 sunt fabricate in USA!!


QUOTE (pista @ Mar 16 2009, 12:21 PM) *
P.S. GY EAGLE F1 GS-D3 205/55 R16 91W BSW e mult peste capacitatea masinii tale whistling.gif , dar daca ai deja 2 buc. te inteleg yup.gif .

nu inteleg.. detailiaza putin te rog..

@air_wolf: intotdeuna am mers pe principiul 2 buc si bune decat 4 si proaste (sau mai putin bune - cum vrei sa spui)
ideea e ca daca iau 2 buc anul asta de un anumit tip, la anul poate gasesc altceva care mi se pare mai bun..
acum, dupa cum vezi, incerc sa fiu consecvent si sa-mi iau pt vara inca 2 buc GY F1, pt ca doua am deja.. oricum asta e o anvelopa super ok!
iar in ceea ce priveste NCT5-urile alea din poza, nu le mai am pe masina de 2 ani smile.gif
pista
GY EAGLE F1 GS-D3 205/55 R16 91W BSW e un cauciuc de inalta performanta, peste Excellence sau Eagle NCT5.
In afara de designul reusit cauciucul permite rularea pana la 270kmph si are rezerve de performanta de care probabil cu Megane nu ai nevoie. Adica bani dati pe ceva pe care nu le poti utiliza complet.
Este o parere, nu o recomandare smile.gif .
http://eu.goodyear.com/de_de/tires/summerperformance/
air_wolf
QUOTE (meghitz @ Mar 16 2009, 04:25 PM) *
@air_wolf: intotdeuna am mers pe principiul 2 buc si bune decat 4 si proaste (sau mai putin bune - cum vrei sa spui)
ideea e ca daca iau 2 buc anul asta de un anumit tip, la anul poate gasesc altceva care mi se pare mai bun..
acum, dupa cum vezi, incerc sa fiu consecvent si sa-mi iau pt vara inca 2 buc GY F1, pt ca doua am deja.. oricum asta e o anvelopa super ok!
iar in ceea ce priveste NCT5-urile alea din poza, nu le mai am pe masina de 2 ani smile.gif


am inteles. dar mai bine mergi pe 4 bune, decit 2 foarte bune si 2 bune si am sa-ti explic cum vad eu potentialele probleme: in cazurile de frinare brusca, diferenta de profil poate face ca masina sa traga intr-o anumita directie. apoi, diferenta de uzurua: tu nu poti roti cauciucurile, in plus au si uzuri diferite ceea ce face ca masina sa se comporte aiurea pe drum. diferenta de aderenta face ca masina sa se comporte aiurea si potential incontrolabil: spatele la tine va fi mai uzat si cu un alt profil, ceea ce poate duce la alunecarea lui pe viraje, fata avind aderenta mai buna.
nu, sub nici o forma nu pot fi de acord cu utilizarea cauciucurilor asa cum faci tu. 4 bfg-uri de exemplu te duc la 1200-1300 de lei. stiu ca nu cresc banii in copaci pt ca si eu ma confrunt cu problema asta. dar pentru siguranta familiei fac un efort.
meghitz
@pista: inteleg ce spui tu... in schimb daca intru intr-o curba f tare fara sa imi dau seama mai bine ma gandesc ca ar face fata un cauciuc f bun care e mult peste ce poate un megane decat un cauciuc mediu, nu crezi ?
iar in ce priveste recomandarea ta GY F1 Asymmetric este disponibil doar incepand cu latimi de 215 mm din cate stiu

@air_wolf: de acord.. insa am o nelamurire.. eu totusi tin anvelopelede acelasi tip pe aceeasi punte.. diferand doar tipul de anvelope intre cele doua punti. ideea e ca nu inteleg in viziunea ta cum poate influenta la o franare brusca diferenta de profil in acest caz si de ce s-ar duce masina intr-o parte
pista
CITAT(air_wolf @ Mar 16 2009, 02:04 PM) *
@pista: cauta bf goodrich, sint excelente smile.gif

g-Force Profiler ar fi bun, dar in varianta runflat nu am gasit confused.gif .
pista
@meghitz
Sunt de acord cu tine ca cauciucul sa fie cat mai performant. Cat de mult performant asta e discutabil.
Daca intri foarte tare intr-o curba in care numai F1 GS-D3 face fata sunt convins ca spatele cu NCT5-uri va aluneca si masina va deveni incontrolabila.
Eu nu caut GY F1 Asymmetric si masina are aproape 200CP/400Nm.
hdi
QUOTE (meghitz @ Mar 16 2009, 04:25 PM) *
da, asa este, ai dreptate... eu am sunat la mai multe firme si am incurcat preturile! rolleyes.gif
tu ce anvelope ai luat de la ei? ce tara de provenienta aveau ?
intre timp am mai sunat inca o data si se pare ca GY F1 GS-D3 sunt fabricate in USA!!

Eu mi-am luat in iarna 4 Nokian WR G2 (si eu credeam pe atunci ca sunt de iarna...) dar in zapada s-au comportat decent si cel mai mult au mers e asfalt. Nu stiu unde sunt fabricate insa eu cred ca ar trebui sa renunti sa le gasesti fabricate musai in Germania ca e greu...Sunt mirat ca cei de la Delti Timisoara au stiut ca sunt fab in USA pentru ca ei sunt doar niste dispeceri de comenzi. Eu am incercat sa le impun sa nu-mi trimita anvelope mai vechi de 6 luni insa n-am avut nicio sansa. Tot ce stiau despre stocurile depozitelor erau cantitatile. In final am avut noroc, anvelopele erau proaspete si 2 cate 2 din acelasi lot.

QUOTE (pista @ Mar 16 2009, 04:48 PM) *
GY EAGLE F1 GS-D3 205/55 R16 91W BSW e un cauciuc de inalta performanta, peste Excellence sau Eagle NCT5.
In afara de designul reusit cauciucul permite rularea pana la 270kmph si are rezerve de performanta de care probabil cu Megane nu ai nevoie. Adica bani dati pe ceva pe care nu le poti utiliza complet.

Asta am incercat sa explic si eu insa n-am avut succes rolleyes.gif Iar eu vorbeam de anvelopele si mai bune decat GS-D3 ... Avand in vedere ca are deja 2, este oricum cel mai ieftin sa-si ia inca 2.
meghitz
gata.. am inteles, GY F1 GS-D3 iau, m-am hotarat.. sunt super ok si sunt la fel ca celelalte doua pe care le am deja
promit ca nu mai fac.. rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
AZAZEL
QUOTE (pista @ Mar 16 2009, 04:48 PM) *
GY EAGLE F1 GS-D3 205/55 R16 91W BSW

ce inseamna acest "BSW" ???
ozz86651
QUOTE
Iat-ti ce mai ai deja si nu uita: anvelopele de top vor fi apreciate doar pe o masina de top.


In nici un caz, asta e o prostie. Orice masina atinge viteze relativ mari, trebuie frinata repede, trebuie sa mai iei o curba la limita sa eviti ceva etc. Ca ai ai 100 sau 400Cp diferenta intre anvelope bune si proaste tot se simte foarte tare.
ozz86651
Cit despre 2 cauciucuri de un fel si doua de un fel e o timpenie, complet de acord cu ce spune air_wolf. Strica tinuta de drum, tind sa roteasca masina la frinari in jurul puntii mai aderente si cind ai facut 15-20,000 km cu ele si trebuie sa le rotesti cum faci? .... daca nu le rotesti se tocesc repede si sint bani aruncati. Decit sa iei 2 gume si sa le tii 40,000km ca s-au tocit mai bine iei 4 si le tii 80,000. Daca le rotesti o sa ajungi cu alea proaste pe puntea pe care le vroiai pe alea bune, si atunci degeaba ai bune.
ozz86651
QUOTE
In afara de designul reusit cauciucul permite rularea pana la 270kmph


Iti dai seama ce de-a oameni cumpara gume de R16 si inguste ca sa mearga cu 270 pe drumuri... mai crede cineva balivernele astea? E o guma cu ceva mai mult metal in ea ca sa tina la "centrifugare", si asta e bine ca e mai rezistenta in general... faptul ca e sigura pina la 270 nu inseamna ca a mers cineva cu viteza asta cu ea. Pai atunci de ce se vind all season cu diametre de 15-16", inguste, cu limite de viteza la ~250 in USA unde se merge cu aprox. ~130kmh? Sa nu-mi spui ca te duci cu all season de 15 pe circuit.... (lasind la o parte ca pe nici un circuit nu prinzi nici pe departe viteze din astea cu masini cit de cit normale, inclusiv sport).
air_wolf
cauciucurile de circuit sint speciale. majoritatea nu-s radiale ci bias-ply. pe strada sint inutile si periculoase. pe ploaie sint imposibile, acvaplanezi si la 40 la ora cu asa ceva. am avut si nu-mi mai trebuie.
hdi
QUOTE (ozz86651 @ Mar 17 2009, 03:33 AM) *
In nici un caz, asta e o prostie.


@ozz86651
Ai scris 3 posturi consecutive (de ce nu unul singur???).
In primul m-ai facut pe mine prost, in al 2-le ai facut pe altcineva tampit iar in al 3-lea ai trimis pe altul in randul credulilor. Sunt convins ca reusesti sa te exprimi in limba romana si fara sa ne jignesti.
De ex. in loc de "Cit despre 2 cauciucuri de un fel si doua de un fel e o timpenie" ai putea sa incerci un "nu este recomandat sa ai cauciucuri diferite pe cele 2 punti deoarece...."
Hai ca poti, sunt convins. In fond iti exprimi un punct de vedere care cantareste fix cat oricare altul, nu dai verdicte.
Nici eu nu o fac, asa ca nu-ti voi da o replica desi continui sa cred ca pt. un Megane sunt suficiente anvelopele GY F1 GS-D3 sau ceva din clasa lor; daca vrei sa cheltui mai mult e OK dar sunt bani aruncati pe fereastra.

PS: ai mers vreodata cu un Megane?; stii despre ce vorbim aici?
meghitz
QUOTE (ozz86651 @ Mar 17 2009, 03:45 AM) *
Cit despre 2 cauciucuri de un fel si doua de un fel e o timpenie, complet de acord cu ce spune air_wolf. Strica tinuta de drum, tind sa roteasca masina la frinari in jurul puntii mai aderente si cind ai facut 15-20,000 km cu ele si trebuie sa le rotesti cum faci? .... daca nu le rotesti se tocesc repede si sint bani aruncati. Decit sa iei 2 gume si sa le tii 40,000km ca s-au tocit mai bine iei 4 si le tii 80,000. Daca le rotesti o sa ajungi cu alea proaste pe puntea pe care le vroiai pe alea bune, si atunci degeaba ai bune.


de rotit le mai rotesti primavara si toamna cand schimbi pe jante pe alea de iarna cu vara si invers..
meghitz
iar in legatura cu ceea ce denumesti tu "tampenie"(!!!)... nu trebuie sa mai punctezi.. ce nu prea se intelege este ca eu am luat anvelopele doua cate doua din anumite considerente... pe langa multi alti bani pe care ii papa o masina una e sa te duci la sefi ca sa decontezi la firma 800 ron pe anvelope si cu totul altceva e sa decontezi 1600 ron odata... sper ca am fost mai explicit acum!!!

off topic: ce nu imi place la forumul asta este ca daca vrei sa dai edit ai f putin timp la dispozitie ca sa corectezi ceea ce ai scris (nu stiu din ce considerente e setat asa).. daca a expirat timpul nu o mai poti face decat eventual printr-un post nou
ozz86651
Am scris 3 mesaje ca pe masura ce citeam mai gaseam ceva, si nu poti sa dai edit.
Nu inteleg pe cine am facut timpit, se pare ca avem o problema de comunicare. O idee, o actiune, o propozitie sint sau nu timpenii, omul din spatele lor poa sa fie si Einstein. Nu vad corelatia.

O recomdare e ceva in genul "nu e recomdat sa maninic prune cu iaurt ca faci diaree", daca insa risti sa crapi sau ii omori pe altii e timpenie.
Aspectele financiare nu le discutam. Parerea mea e ca cauciucul e mult mai ieftin decit sicriul , spitalul, sau chiar tinichigeria. Evident exista o limita de calitate dincolo de care deja e o ori prea scump ori foarte nepractic sa treci, dar un cauciuc de calitate buna eu il vad ca foarte necesar si se gaseste la preturi ok.

QUOTE
un Megane sunt suficiente anvelopele GY F1 GS-D3 sau ceva din clasa lor; daca vrei sa cheltui mai mult e OK dar sunt bani aruncati pe fereastra.


Nu sint sigur ce anvelope sint alea, poate sint deja foarte bune (ce se gaseste pe aici in gama GY F1 sint cauciucuri bune si foarte bune)... da IN GENERAL orice crestere de calitate a cauciucului se va simti fara gres pe ORICE masina, ca e dacia, megane sau M3. Da, masinile mai puternice "trag" mult mai tare de cauciucuri dar si Dacia merge cu 120 si trebuie sa puna o frina neprevazuta sau sa ia o curba mai tare pe ud sau sa treaca cu 120 printr-o balta aparuta brusc samd.
f1anatic
Suficient cu cearta. In timp ce OZZ putea sa aiba o exprimare la fel de plastica dar mai politicoasa observ faptul ca HDI ia personal orice discutie in contradictoriu la fel ca in celelalte discutii (cu si despre Subaru).

Afirmatia despre cauciucul performant care nu va fi apreciat decit pe o masina performanta este... demna de premiul Subaru Boxer Diesel. Iar cauciucurile trebuiesc rotite mai des decit ciclul primavara-toamna - de fapt trebuiesc rotite in functie de cit conduci, ceva intre 5 si 10 mii de km, in functie de mai multi parametri. Eu le rotesc pe ale mele la cca 2 schimburi de ulei (6,000 de mile=10,000 km).
meghitz
vad ca voi faceti totul la masini cu superprecizie!!! pt mine masina este doar un mijloc de transport cu care sa merg zilnic intre doua puncte si cam atat
hdi
QUOTE (ozz86651 @ Mar 17 2009, 10:18 PM) *
Nu sint sigur ce anvelope sint alea, poate sint deja foarte bune (ce se gaseste pe aici in gama GY F1 sint cauciucuri bune si foarte bune)


Sunt bune-bune. Imi inchipui ca GY F1 GS-D3 sunt aceleasi anvelope peste tot in lume. Uite un review luat la intamplare: http://www.consumersearch.com/tires/goodyear-eagle-f1-gs-d3
Dincolo de ele (sau poate chiar inainte) am considerat eu ca incepe acea limita despre care vorbesti si tu.
meghitz
QUOTE (hdi @ Mar 19 2009, 10:24 PM) *
Sunt bune-bune. Imi inchipui ca GY F1 GS-D3 sunt aceleasi anvelope peste tot in lume.


alea facute in China sunt praf... stiu f multa lume care si-a luat teapa asta si se plang de ele..
AZAZEL
intrebare:
este o problema daca la o masina cu tractiune integrala se pun anvelope cu diametru diferit fata/spate ?
masina are un diferential central mecanic torsen.

daca nu ar fi indicat sa se puna anvelope cu diametru diferit, as vrea sa stiu si de ce .

multumesc.
air_wolf
QUOTE (AZAZEL @ Mar 25 2009, 10:58 PM) *
intrebare:
este o problema daca la o masina cu tractiune integrala se pun anvelope cu diametru diferit fata/spate ?
masina are un diferential central mecanic torsen.

daca nu ar fi indicat sa se puna anvelope cu diametru diferit, as vrea sa stiu si de ce .

multumesc.



pen-ca roatele se invirteste cu viteze diferite si se buleste angrenaju' care se cheama diferential central.
rares728
Eu cred ca, teoretic, se pot folosi roti cu diametre diferite (fata - spate) din cauza diferentialului Torsen. Practic va duce la mici fortari inutile in diferential si planetare.
Air_wolf te rog sa ma corectezi daca gresesc, dar Torsen-ul (Torque sensing), sistem permanet 4x4, cu raport fix, se autoblocheaza mecanic prin perechile de pinioane si roti melcate doar cānd simte diferenta de cuplu nu si la diferenta de turatie. Alte sisteme cu tractiune integrala partiala (ex.: diferential cu vasco-cuplaj), cuplul transmis catre axa fara aderenta este direct proportional cu diferenta de turatie intre axe si nu se recomanda la utilizarea cu roti de diametre diferite. Fara diferential central nu se admit roti de diametre diferite.
AZAZEL
inca o nelamurire:

am auzit deseori pe cei ce au 205/55r16 ca dupa ce au trecut la 225/45r17 au impresia ca masina trage mult mai greu.
oare de ce o fi treaba asta?

daca e asa atunci de ce supercarurile au anvelope late ?
este adevarat ca asigura o mai buna stabilitate, insa in detrimentrul demarajului ?!

sau ceea ce am afirmat eu pe randul al doilea este doar un mit?!
JohnSA
QUOTE (AZAZEL @ Mar 27 2010, 09:13 PM) *
am auzit deseori pe cei ce au 205/55r16 ca dupa ce au trecut la 225/45r17 au impresia ca masina trage mult mai greu.
oare de ce o fi treaba asta?
daca e asa atunci de ce supercarurile au anvelope late ?
este adevarat ca asigura o mai buna stabilitate, insa in detrimentrul demarajului ?!
sau ceea ce am afirmat eu pe randul al doilea este doar un mit?!


Diferenta de 1.2 mm in raza statica nu cred ca are cum sa fie resimtita in procesul invingerii momentului de rezistenta (demarajul). Poate faptul ca modificand anvelopele nimeni nu prea stie sa modifice presiunea din anvelope, caci ceea ce scrie pe stalpul masinii sunt valori recomandate ca generale pentru condus normal la 50 km/h.
Iar stabilitatea nu poate fi "crescuta" prin simpla marire a latimii anvelopei. Din contra, 10 mm in plus (deplasarea centrului anvelopei fata de planul vertical initail al anvelopei) la o raza statica de 316 mm inseamna cam 3% in modificarea unghiurilor de cadere , ceea ce e cam "enorm" in calculul stabilitatii unei masini. Singura "imbunatatire" finnd o suprafata mai mare de frecare in cazul derapajului sau al blocarii rotilor.

Deci ambele "credinte" de mai sus nu se sustin. Daca schimbati anvelopele si doriti intradevar modificarea stabilitatii , atunci trebuie sa modificati atat presiunile cat si geometriile pentru imbunatatirea reala a stabilitatii.
Diesel
Conform calculatorului de aici: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp diferentele sunt prea mici ca sa se simta, 0.41% diferenta diametrului, 0.408% diferenta pe vitezometru.

225/45/R17 are o suprafata de contact simtitor mai mare, ceea ce duce la mai multa rezistenta la inaintare. E posibil sa fie din cauza momentului inertial, mai multa masa la marginea rotii, mai putina la centru.

Recomandarile de presiune de la Michelin sunt ciudate. La Audi-ul A4 pe care l-a avut Azazel sunt diferente mari intre rotile de 16" si cele de 17". La un 320d echivalent (n-am gasit 320xd pe site la Michelin) sunt identice.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.