Help - Search - Members - Calendar
Full Version: motorul cu apa
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3
mike.omega
@James: n-ai citit pagina asta? http://www.instalatiihidrogen.ro/content/8-electrolit-hho

Dupa ce am citit ca nenea astia comercializeaza chipuri care maresc puterea motorului cu 30-50% vin si intreb: Si cu hidrogenul ce facem? biggrin.gif Cum ajunge el in motor?
James Kilowatt
Am bagat o intrebare pe email la BMW, sau mai bine spus automobile bavaria. sa vedem ce zic si ei. Destul de in detaliu, dupa ce subiectul a fost dezbatut pe alt forum si s-a pus si un link interesant despre unele experiente din 1900 toamna in US. Astia sugereaza ca avand un motor dedicat pt hidrogen poti mari randamentul cu 25%. Pentru mine asta reprezinta limita superioara cu multe rotunjiri prin adaos de imbunatatire posibila de randament, tinand cont ca instalatia o pui pe un motor pe benzina, nu unul dedicat capabil sa mearga in amestect de 86:1, si ca nu cari hidrogenul dupa tine ci-l obtii la bord in mod necesar cu pierderi.
http://www.fmcsa.dot.gov/facts-research/re...MVs-Nov2007.pdf

Am ales BMW ca "victima" din doua motive: unul, ca BMW au experienta cu hidrogenul, si a doua ca un posesor de BMW sustine ca lui i-a scazut consumul de la 9 la 6l/100km (mult peste ce-ar spune americanii ca e posibil)
Si am intrebat in Romania si nu in Deutchland pentru ca siteul producatorilor de instalatii HHO, pe care l-am dat in referinte, e in romaneste.
tipografu
Mi-a atras atentia astazi urmatorul site cu reclama gasita pe masini.ro(hidrogen-auto.ro) si am zis sa postez aici,daca este offtopic anuntati-ma si-l mut.
Nu are legatura cu motoarele pe apa sau hidrogen ca sursa de combustibil.

Este vorba despre un sistem de economisire a combustibilului prin obtinerea si folosirea unui gaz ca "adjuvant" al combustiei,care in amestec cu aerul din galeria de admisie sa contribuie la arderea mai buna a combustibilului.
Descriere:
Gazul HHO(HIDROXIL sau GAZ BROWN) se obtine prin electroliza "common ducted" si este un amestec stabil de hidrogen si oxigen care arde si recompune dupa ardere apa din care provine.
Procedeul este diferit fata de electroliza cunoscuta -nu se separa gazele obtinute la anod si catod, adica oxigenul de higrogen.
www.Eagle-research.Com.

Din ce am citit pe site si din discutii gasite pe forumuri ,pe care nu pot sa le numesc aici fiind concurente,am extras urmatoarele date legate de acest subiect:
Se introduce in motor o cantitate destul de mica, atat cat permite timpul de admisie, deci umplerea cilindrilor nu se face doar cu HHO,ci si cu benzina si aer. Gazul HHO se dilueaza in galeria de admisie in aerul deja aspirat prin traseul clasic de admisie,concentratia lui fiind mica. E doar un fel de aditivare a aerului introdus in motor.
Prin aditivarea aerului in galeria de admisie cu HHO creste randamentul ,se obtine o economie de combustibil si implicit o valoare mai mica a noxelor.
Prin cresterea randamentului de ardere depunerile sunt mai mici,motorul mai curat si mai longeviv.

Despre randamentul motoarelor :
Motorul Otto = 31%(in momentul exploziei in camera de ardere combustibilul isi cedeaza doar 31% din puterea lui de ardere,diferenta de 69% este evacuata nearsa)
Motorul Diesel = 41%(in momentul exploziei in camera de ardere combustibilul isi cedeaza doar 41% din puterea lui de ardere,diferenta de 59% este evacuata nearsa).
Asta inseamna ca dintr-ul litru de combustibil folosim doar 0.3 L in cazul benzinei si 0.4 L in cazul motorinei.
Amestecat in camera de ardere impreuna cu motorina sau benzina,HHO ajuta arderea completa a combustibilului si creste randamentul motorului aproape de 98% ,ceea ce inseamna ca se foloseste toata puterea combustibilului in camera de ardere.

Obtinerea acestui gaz presupune instalarea unei celule de electroliza alimentata de la acumulatorul masinii si are o serie de protectiii pe partea electrica .Gazul nu se stocheaza,ci se consuma pe masura ce se produce .

Aceasta celula are un furtun de colectare a gazului care se conecteaza la galeria de admisie,in cazul motoarelor diesel fiind singura adaptare necesara.
La motoarele pe benzina apare problema existentei sondei/sondelor Lambda pe traseul de evacuare :
-la motorizarile cu EURO 1/2 exista o sonda Lambda pozitionata inaintea catalizatorului
-la motorizarile cu EURO 3/4/5 exista doua sonde Lambda pozitionate una inaintea catalizatorului si una dupa catalizator.
Sonda Lambda are rolul de a monitoriza nivelul de oxigen din gazele evacuate si de a transmite sub forma de voltaj informatii catre ECU care ajusteaza amestecul pentru incadrare in parametrii:
-in cazul in care sonda detecteaza prea mult oxigen inseamna ca amestecul este sarac in combustibil si transmite informatii catre ECU care comanda catre sistemului de injectie suplimentarea cantitatii de combustibil.
- in cazul in care detecteaza un nivel scazut de oxigen inseamna ca amestecul este prea bogat si transmite informatii care ECU care comanda catre sistemul de injectie reducerea combustibilului injectat
Prin montarea unui astfel de sistem cica se ajunge la o reducere a noxelor de pana la 90%,ceea ce inseamna ca sonda detecteaza un nivel crescut de oxigen si da comanda de suplimentare a combustibilului injectat ceea ce se traduce intr-o crestere a consumului.Acest lucru poate fi corectat prin instalarea unui dispozitiv EFIE care sunteaza informatia de la sonda catre ECU si are posibilitatea de reglaj a curentului transmis catre ECU,in acest fel obtinandu-se reduceri ale consumului de pana la 65%(?!)

Intrebarile mele sunt urmatoarele:
In conditiile in care toti marii producatori auto investesc in modernizarea motoarelor pentru reducerea emisiilor de noxe si a consumului de combustibil,daca acest principiu este viabil de ce nu este implementat pe scara larga in industria auto?
Cum reusesc altii sa vina cu solutii inovative si marii producatori auto cauta solutii in alta directie?
Este o inselatorie gen elice sau magneti ?
In orice caz solutia pare mai „stiintifica”fata de altele care umplu net-ul.
James Kilowatt
Vezi ca a fost pe forumul alalalt o discutie indelungata despre asta, cu articole stiintifice si alte alea smile.gif

BMW nu mi-au raspuns la mesajul trimis pe 2 mai (vezi postul de mai sus..)
HalbaSus
Eu zic ca e tot ceva neam cu Davidoni (un celebru inventator roman, cu peste 300 de inventii, printre care si plasturii cuantici care erau niste abtibilde care lipite in parti strategice ale motorului reduceau consumul cu 30% sau chiar mai mult biggrin.gif). Desigur e argumentat oarecum mai stiintific dar sunt cateva chestii care tot nu se leaga.

Alleeeeex, nu faci niste teste si cu aparatul asta ? ca tu deja ai experienta in testat consumuri.
Diesel
HHO se numeste OxyHydrogen (in engleza, in romana ar trebui sa fie oxigen hidrogenat sau, mai rau, apa hidrogentata) Hidroxilul este o alta chestie din chimie ce apare la compusii organici.

Toate site-urile astea cu explicatii arata jenant si doar povestesc ce se intampla. Inca n-am vazut un tabel cu informatii tehnice.

Povestea cu randamentul motoarelor e gresita si daca ar fi povestita la Fizica in clasa a 7-a. Randamentul nu e dat de cat combustibil e ars si sigur nu e o valoare batuta in cuie. In mod normal motoarele astea destepte cu turbine, injectie directa, multipunct, aprindere in trepte, pistoane sculptate 3D, admisie/evacuare variabila si alte tehnologii reusesc sa arda aproape tot combusitibilul. Problema este ca energia se disipa sub forma de caldura. Un motor termic cu randament 100% ar trebui sa aiba gaze de evacuare la aceeasi temperatura cu cea de admisie si n-ar avea nevoie de racire.

Nici partea cu sonda lambda nu mi se pare corecta, dar nu pot sa articulez motivul.

In motoarele termice actuale, punctul slab al eficientei este cantitatea de aer (oxigen) pe care o poti baga in cilindru. E nevoie de aer mult, dens, curat si sa intre repede. Livrarea actualului combustibil in motor e suficienta si usor de supradimensionat. Un al punct slab al eficientei reprezinta rezistenta materialelor, punctul maxim de temperatura, etc.

Uitandu-ma pe site-ul astora cu hidrogenul vad niste ampermetre instalate in masina, cu valori destul de maricele. 8A pe instalatia electrica a unei masini este o povara destul de grea. In cazul masinii mele s-a dovedit ca instalatia electrica este punctul slab. Am reusit s-o incurc uneori folosind 2 incarcatoare de telefon.

E foarte simplu de probat un sistem d-asta. Te duci la un dyno si un ITP inainte si dupa. La dyno masori si puterea si consumul iar la ITP masori noxele. Pe langa poze puteau sa puna si rezultatele de la dyno si noxe. Iar RAR abia asteapta sa iti aprobe un bypass la sonda lambda smile.gif

PS: de ce toata lumea crede ca hidrogenul si oxigenul se fugaresc ca Tom si Jerry? hidrogenul ala poate sa fugareasca si hidrocarbura Tweety sau poate fi fugarit de NOX-ul Spike.
James Kilowatt
QUOTE (Diesel @ Aug 7 2011, 09:32 AM) *
In motoarele termice actuale, punctul slab al eficientei este cantitatea de aer (oxigen) pe care o poti baga in cilindru. E nevoie de aer mult, dens, curat si sa intre repede. Livrarea actualului combustibil in motor e suficienta si usor de supradimensionat. Un al punct slab al eficientei reprezinta rezistenta materialelor, punctul maxim de temperatura, etc.


E mai rau de atat. Ca sa ai randament 100%, adica ca sa scoti cum zici tu gazele arse la temperatura celor aspirate, tre' sa ai raport de compresie infinit, si temperatura de combustie tot infinita....
former_ozz
E incredibil cum oamenii vin din nou si din nou cu aceeasi timpenie. Si cica se face scoala buna in Romania.
James Kilowatt
Cacaturile astea se vand si un Europa occidentala, si in US. Orice rahat care scade consumul sau care previne/trateaza cancerul are succes mondial biggrin.gif

Astia care le vand uneori bat campii cu gratie, cum sunt astia de aici cu Cramton al lor care printre altele sugereaza ca ar fi posibil un perpetuum mobile:
http://www.instalatiihidrogen.ro/content/11-cum-functioneaza

Altii sunt ceva mai "rationali" si vand jumatati de adevar, chestie care intotdeauna prinde.
De exemplu, spun ca unul din factorii care limiteaza randamentul este viteza de propagare a combustiei (true). Si ca hidrogenul injectat o poate ameliora (true). Insa designerii motoarelor stiu chestia asta, de aia au avans la aprindere care creste cu turatia.
Plecand de la cele doua chestii adevarate, escrocii sustin ca pot scadea consumul cu 40%.... ceea ce e complet fals.

NASA si guvernul US (unul din linkuri e pus mai sus). Cu un motor dedicat pentru hidrogen, cu amestec ultralean, mult sub ce stiu motoarele pe benzina cu injectie directa, si cu hidrogen la bord au reusit o crestere de randament termodinamic de 25%. Altii au testat un diesel in care se injecteaza hidrogen (fix principiul instalatiilor de care discutam) ci care in regim stabilizat au reusit o imbunatatire a randamentului de 4%.... o zecime din ce "vand" astia cu instalatiile. Mai mult, ei au folosit hidrogen stocat, si nu produs la bord. Daca trebuie sa-l produci la bord probabil cresterea e fix de 0%, vorba lu' Vacaroiu, daca n-o fi chiar negativa biggrin.gif
former_ozz
QUOTE
Cacaturile astea se vand si un Europa occidentala, si in US.


Pai sigur ca se vind dar aia sint prosti, nu ca noi cu scoala de olimpici smile.gif.
tipografu
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 9 2011, 11:00 AM) *
Cu un motor dedicat pentru hidrogen, cu amestec ultralean, mult sub ce stiu motoarele pe benzina cu injectie directa, si cu hidrogen la bord au reusit o crestere de randament termodinamic de 25%. Altii au testat un diesel in care se injecteaza hidrogen (fix principiul instalatiilor de care discutam) ci care in regim stabilizat au reusit o imbunatatire a randamentului de 4%.... o zecime din ce "vand" astia cu instalatiile. Mai mult, ei au folosit hidrogen stocat, si nu produs la bord. Daca trebuie sa-l produci la bord probabil cresterea e fix de 0%, vorba lu' Vacaroiu, daca n-o fi chiar negativa biggrin.gif

Aici te referi la cu totul altceva decat la acest "aditiv" HHO.
Este complet diferita de discutia referitoare la acest HHO situatia in care se foloseste ca sursa de combustibil doar Hidrogen diatomic(caz benzina) si injectare doar de Hidrogen diatomic(caz diesel)
Apa = H2O = 2H2 + O2 (diatomic)
Din apa in urma electrolizei se obtin Oxigen si Hidrogen in doua recipiente separate,caz in care amandoua gazele sunt in starea diatomica pentru a putea fi stabile.

Gazul Brown este un compus stabil HHO (stare monoatomica - starea atomica a apei) format din atomi de Hidrogen si Oxigen care sunt tinuti intr-o presiune in starea lor monoatomica in acelasi recipient.Gazul astfel obtinut va fi H2O=H+H+O (monoatomic)
Proportia pentru gazul Brown este HHO = 67% hidrogen si 33% oxigen si arde exact ca si combustibilul propan si este un gaz de ardere foarte curat
Cazul in discutie se refera la folosirea acestui compus,exemplele date neavand legatura.


QUOTE (James Kilowatt @ Aug 9 2011, 11:00 AM) *
Altii sunt ceva mai "rationali" si vand jumatati de adevar, chestie care intotdeauna prinde.
De exemplu, spun ca unul din factorii care limiteaza randamentul este viteza de propagare a combustiei (true). Si ca hidrogenul injectat o poate ameliora (true). Insa designerii motoarelor stiu chestia asta, de aia au avans la aprindere care creste cu turatia.
Plecand de la cele doua chestii adevarate, escrocii sustin ca pot scadea consumul cu 40%.... ceea ce e complet fals.


Perfect de acord cu jumatatile de adevar si marsavii de tentat lumea cu procente ametitoare de economii la consum,insa principiul pe care e construit consider ca are o baza de pornire solida si ar putea fi folosit chiar daca rezultatele ar fi mai slabe.
Referitor la avans la aprindere care creste cu turatia samd,nu inseamna ca prin aceasta metoda se obtine randament maxim.

QUOTE (James Kilowatt @ Aug 9 2011, 11:00 AM) *
Cacaturile astea se vand si un Europa occidentala, si in US. Orice rahat care scade consumul sau care previne/trateaza cancerul are succes mondial biggrin.gif

Mi se pare cam mult spus.Pana la proba contrarie in care sa se instaleze asa ceva pe masina si masurate rezultatele,putem bate campii la infinit pe aici.
Inchei cu spusele tale pe un alt topic,daca imi permiti sa te citez:
"nu exista teorie inutila sau idioata. E inutila sau idioata daca e neinteleasa, sau daca nu ai nici o intentie sa faci ceva dincolo de nivelul de calificare al unui tehnician, adica doar sa folosesti unelte (inclusiv intelectuale) facute de altii fara sa iti pui probleme despre limitele lor."

A,era sa uit, cum se da “ignore” pe forum?
Din puctul meu de vedere este instrumentul ideal de inlaturare a unor “ isteti” cu pretinsa scoala de calitate care isi permit sa jigneasca natii intregi si care intr-o fraza fara legatura cu subiectul cred ca pot cuprinde tot universul.
Ma pot lipsi linistit de interventii aiurea care denota multa impertinenta.
tipografu
QUOTE (tipografu @ Aug 10 2011, 01:37 AM) *
A,era sa uit, cum se da “ignore” pe forum?
Din punctul meu de vedere este instrumentul ideal de inlaturare a unor “ isteti” cu pretinsa scoala de calitate care isi permit sa jigneasca natii intregi si care intr-o fraza fara legatura cu subiectul cred ca pot cuprinde tot universul.
Ma pot lipsi linistit de interventii aiurea care denota multa impertinenta.


Nota:Desi m-am exprimat la plural conform modelului,m-am referit la o singura persoana,a nu se simti nimeni altcineva vizat.
former_ozz
Ma, nus la ce scoala ai bagat tu chimia de gimnaziu, dar puteai sa cauti in adincurile internetului si sa lasi explicatiile de doi bani de chimist profesionist.
Iaca:

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen

Oxyhydrogen is a mixture of hydrogen (H2) and oxygen (O2) gases, typically in a 2:1 molar ratio, the same proportion as water.[1] This gaseous mixture is used for torches for the processing of refractory materials and was the first [2] gaseous mixture used for welding. In practice a ratio of 4:1 or 5:1 hydrogen:oxygen is required to avoid an oxidizing flame.[3]

etc etc



Fringe science and fraud

Oxyhydrogen is sometimes referred as "Brown's Gas" after Yull Brown who advocated such devices,[12] or "HHO gas"after the claims of fringe physicist[13] Ruggero Santilli.

Oxyhydrogen is also often mentioned in conjunction with devices that claim to operate a vehicle using water as a fuel. The most common and decisive counter-argument against producing this gas on-board to use as a fuel or fuel additive is that the energy required to split water molecules exceeds the energy recouped by burning it.[14] This should also not be confused with hydrogen-fueled cars where the hydrogen is produced elsewhere and used as fuel.


Tanana!
Daca-mi dai ignore, ramii ignorant biggrin.gif.
HalbaSus
Nu intru in discutii tehnice pentru ca era sa raman corigent la chimie... cu toate astea mie gazul asta imi da senzatia de abureala... la propriu... adica apa incalzita pana ajunge in stare gazoasa biggrin.gif si din cate stiu eu nu arde, dar dupa cum ziceam chimia nu a fost punctul meu forte (desi imi placeau experimentele si aveam acasa colectie de vase erlenmeyer si berzelius).

Daca gazul asta arde atunci introducerea lui in admisie nu e... o idee proasta ? Adica de capul ei masina baga combustibil prin injectoare si aer prin admisie... vii tu, si inlocuiesti o parte din aer cu inca un combustibil... nu stiu ce sa zic... mi se pare ca e o idee proasta. Mi s-ar parea mult mai rational ca gazul asta sa fie folosit in felul in care e folosit GPL-ul (daca tot ai facut paralela cu propanul), adica masina ar merge pe benzina si ar transforma apa in gaz... cand a golit rezervorul de apa si l-a umplut pe cel de gaz ar trece de pe benzina pe gazul ala (care ar fi injectat la fel ca GPL-ul).... Saaau varianta si mai verde: Pui niste celule fotovoltaice acasa care sa transforme apa in HHO... banuiesc ca nu ii trebuie cine stie ce energie din moment ce se descurca si cu instalatia electrica a masinii, iti pui o instalatie de GPL pe care o alimentezi cu gazul astfel obtinut... bingo... free fuel !
AlexTM
Recunosc ca n-am citit cu atentie tot topicul, dar cum se obtine HHO asta la bordul masinii, prin electroliza? In cazul asta intr-adevar, consumul de energie consumata e mai mare decat cel obtinut la arderea gazului obtinut.


PS: Ce ar trebui sa insemne "sa dai ignore", sa nu poata unii sa posteze pe anumite topicuri?

James Kilowatt
@Tipograful

Man, de ce motoarele consuma atat de mult a explicat Diesel si ulterior subsemnatul. Randamentul nu tine seama de carburant, ci de cata caldura se transforma in energie mecanica si cata se elimina prin gazele de esapament. Putem compara fara probleme randamentul unor motoare cu carbuni cu cel al unor motoare de avion fara sa fie vreo greseala in asta.

Studiul NASA in care se merge doar cu hidrogen arata ca un motor facut special pentru hidrogen, care reprezinta practic maximul de randament care se poate obtine cu un "amestec" de 100% hidrogen + 0% benzina e cu 25% mai bun decat unul pe benzina, si asta in conditii in care un motor "convertit" nu le va putea atinge niciodata. Un motor de-al nostru nu poate functiona cu un amestec atat de lean.

Al doilea studiu, cel facut de agentia aia guvernamentala, e fix cazul nostru. Injecteaza hidrogen in motor pentru a ameliora viteza de propagare a arderii. Obtin ceva la emisii, si 4% la randament in regim stabilizat pe banc (alta chestie care pe strada n-o poti obtine). Insa hidrogenul ala nu "costa" nimic dpdv energetic, dimpotriva "aduce" energie, in timp ce cel produs de instalatiile HHO "costa" in mod necesars energie ca sa-l obtii, ceea ce duce la o marire a consumului.

Instalatiile HHO nu produc gaz brown, ci oxigen si hidrogen molecular la temperaturi si presiuni f apropiate de cele ambientale.
Diesel
Functia de ignore e aici: http://www.masini.ro/forum/index.php?act=U...amp;CODE=ignore
Ma intreb daca vrei sa imi dai mie ignore smile.gif

Pana la urma exista niste comparatii plauzibile cu informatii detaliate?
James Kilowatt
@Tipograful
LE
Si ingineria si medicina sunt stiinte care au ajuns la un grad destul de inalt de specializare si sofisticare. Chiar daca principiile teoretice sunt usor de inteles, aplicarea lor pt optimizarea unui motor nu e la indemana oricui. Nu mai sunt la inceputuri in care orice amator pasionat putea aduce o imbunatatire semnificativa, ci au ajuns in stadiul in care doar o mana de firme, care au la indemana scule sofisticare si mai ales foarte multe date le pot ameliora, doar know-how-ul pur si teoretic nu mai e suficient.
Insa lumea inca mai are imaginea romantica a inventatorului romantic care de unu' singur produce revolutii, de asta escrocheriile inca prind....
tipografu
Ok cu punctele de vedere,intrebarea pusa initial de la care a pornit tot acest sir de discutii a avut rolul de a scoate in evidenta parerile tuturor, departe de mine intentia de a convinge pe cineva de ceva de care nici eu nu sunt convins,ci doar interesat.
In perceptia mea:
-gazul Brown exista,nu l-am inventat eu si nici nu tin sa-l promovez,doar mi-a starnit curiozitatea aplicatia ca adjuvant(steroid sau cum altfel vreti sa-l numiti) pentru o ardere mai buna a combustibilului injectat.
-nu se obtine prin incalzirea apei pana la starea de vapori
-reprezinta descompunerea apei prin electroliza sub forma forma de compus care asigura arderea si este folosit in industrie cu diverse aplicatii.
Generatoarele de gaz trebuie dimensionate in functie de cantitatea folosita in diverse aplicatii;pentru a putea fi folosit acest gaz ca sursa de combustibil (in loc de benzina,diesel sau GPL),probabil ar trebui niste generatoare enorme carate dupa masina in 2 rulote cu cate 7 punti ,in care sa fie ingramadite si niste componente conexe de 2t pentru realizarea acestui proces–bambilici,nu e cazul.

Gazul asta cica asigura arderea aproape completa a combustibilului,depunerile de carbon pe internele motorului fiind cu mult reduse.
Asta nu se traduce in cresterea performantelor motorului(gen NOS care e din alta poveste si cu alte implicatii asupra internelor motorului),deci nu poate fi masurat Dyno,asigura doar arderea mai eficienta a combustibilului.Efectul este cel de economie de combustibil,practic cu aceeasi cantitate de combustibil parcurgi mai multi km,in conditiile in care caracteristicile de cuplu si putere nu sunt sensibil afectate.

Am incercat sa-mi raspund si la problema implementarii pe scara larga de producatorii auto:
-este necesara curatarea frecventa,putin probabil ca un procent suficient de mare de cumparatori sa fie dispusi ca o data la 2-3 luni sa stea sa surubareasca sa-si demonteze generatorul,sa-si puna manusi de cauciuc si sa curete soda caustica sau ce alt electrolit e folosit,dupa care sa incarce generatorul cu substanta noua si sa remonteze pe pozitie.
Solutia nu o vad viabila pentru implementarea pe scara larga de producatori tinand cont de inconvenientele de mai sus si de inexistenta(cel putin care sa fie facuta publica)a unei solutii de realizare a unui generator cu intretinere la un interval foarte mare de timp (cel putin odata cu revizia anuala sau de numar de km).Pe langa asta apare si problema certificarii din punct de vedere al tuturor normelor de siguranta si poluare

Kit-urile care se gasesc pe piata sunt cel mai probabil niste “cacaturi”,subdimensionate pentru volumul de gaz pe care ar trebui sa-l produca astfel incat sa se obtina un efect-oricare ar fi el.Poate e o ineptie cat casa conceptul asta,insa ca posibila aplicatie pentru mine ramane totusi interesanta.
Cam asta e parerea mea.

Ca sa evit argumentarile continue care sa ma faca inteles ca adeptul total al unui astfel de concept ,inchei cu acest post interventiile pe acest topic,evident doar pe acest subiect.
Si de astazi am devenit si un pic ignorant,yes!
James Kilowatt
Problema curatarii e una minora avand in vedere avantajul scaderii consumului cu 40% asa cum pretind cei care vand instalatiile. Daca ar fi existat potentialul pentru asta, fii sigur ca ar fi putut fi gasita o solutie constructiva la care curatarea sa intervina la fiecare rezivie, adica sa zicem la fiecare 15kkm. Daca primul prototip artizanal rezista fara curatare 3 luni, un produs industrial optimizat probabil n-ar avea probleme sa o duca de 3-4 ori mai mult.
Si filtru de particule necesita curatare periodica, daca nu ar fi existat regenerarea. Atunci cand avantajul adus e real, se gasesc solutiile sa fie implementat. wink.gif
tipografu
Solutii sa fie implementat nici nu vad de ce s-ar mai cauta.
Chiar daca,presupunand prin absurd,s-ar obtine ceva rezultate,ar reprezenta un pas infim pentru producatorii auto si si-ar pata si numele cu "sistemele lor cu soda caustica".
Lamurita sau nu,aduc in discutie "nivelul urmator" spre care se indreapta industria auto.

Numele importante din industria auto au facut un pas mult mai mare si au trecut direct la conceperea de motoare ca sursa de combustibil hidrogenul,fiecare cu varianta lui in ceea ce priveste configurarea sistemului.
-GM cu conceptul U are configuratia de hybrid cu motor pe baza de hydrogen si motor electric (media.ford.com/article_display.cfm?article_id=14047 )
-Toyota dezvolta motorizare pe hydrogen pe care intentioneaza sa o lanseze pe piata in 2015
-Mazda cu RX8 Hydrogen RE are sistem dual care permite comutarea între modurile hidrogen şi benzină.(www.mazda.com/mazdaspirit/env/hybrid/rx8_hre2.html )
...si exemplele pot continua.
tipografu
QUOTE (tipografu @ Aug 10 2011, 04:57 PM) *
... au trecut direct la conceperea de motoare ca sursa de combustibil hidrogenul


deh ,din graba am postat ,nu am mai putut edita,mai jos insa ma corectez wink.gif :
motoare care au ca sursa de combustibil hidrogenul...
former_ozz
QUOTE
-gazul Brown exista,nu l-am inventat eu si nici nu tin sa-l promovez,


Inceputul e prost, desi nu l-ai inventat tu gazul brown nu exista ci e o tzeapa. Un fizician insignifiat dar dornic de publicitate care a scos multe teorii luate la misto de comunitatea stiintifica a inventat si aceasta "minune". Un fel de davidoni cu studii mai multe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ruggero_Santilli#HHO_gas

HHO gas

Magnecules have also been invoked as an explanation for a purported "HHO gas", which Santilli claims is "a new form of water" produced by electrolysis.[14][17] The name comes from the supposed chemical structure (H × H)?O, where ?×? represents a "magnecular bond" and ??? a conventional molecular bond. This has subsequently been adopted by water-fueled car scams and pseudoscience involving electrolysis machines and water torches.[18

Da-ti ma unu un quote la mesajul meu sa vada si omul ce pierde biggrin.gif.
former_ozz
Hidrogenul in sine nu este un combustibil ci o forma de stocare a energiei ca si bateria. Nimeni nu contesta motoarele cu hidrogen, ele poteau fi vazute pe viu relativ des la fiecare decolare a navetei spatiale.

James Kilowatt
Cica autobuze cu hidrogen au fost testate la un moment dat in Chisinau. Motorul cu hidrogen nu e o problema f grea de rezolvat, mai greu e sa faci rost de hidrogen ieftin si curat. Deocamdata, la scara industriala se obtine din metan (care ar putea fi folosit direct in motor, si daca nu ma insel chiar si in pile de combustibil).

Si benzina e tot o forma de stocare a energiei ca si hidrogenul.

Hidrogenul din electroliza: 2H2O + energie= 2H2 + O2
Benzina se obtine prin fotosinteza: H20 + CO2 + energie (solara) = benzina + O2. Reactiile sunt mai multe si mai complicate, insa fotosinteza e cea care stocheaza energia in benzina.

Evident, reactiile sunt simplificate.

Combustia e reactia inversa, care elibereaza energia stocata la obtinerea "carburantului".... si care haleste oxigenul eliberat.
former_ozz
Pai da dar diferenta e ca fotozinteza aia a facut-o alticineva si s-a acumulat in ani, curentul pentru H2 trebuie sa-l facem noi.
Pina la urma toate formele de combustibil sint energie solara, pina si uraniul sau plutoniul vin din ceva reactii de fuziune de cindva.
James Kilowatt
... si asa ajungem la Big Bang, si poate la Dumnezeu biggrin.gif
former_ozz
Evident, hidrogenul cosmic e "condesarea" ehenrgiei din big bang, dar noi nu avem acces la ala... numai ca uraniul e facut din hidrogenul asta. De la dumnezeu adica smile.gif.
solmar
Asadar ne trebuie niscaiva popi, un sobor, sa extragem energia noastra cea de toate zilele lasata de bunul Dumnezeu! Amin! Sa construim mai multe biserici ca acolo se extrage cel mai bine energia!
alexandruvlad791
Cand o sa apara motorul cu apa nu o sa ne mai facem niciunul griji si s-ar putea sa avem mai multi bani de cheltuit pe alte lucruri smile.gif
antondan13
QUOTE (alexandruvlad791 @ Dec 14 2011, 01:39 PM) *
Cand o sa apara motorul cu apa nu o sa ne mai facem niciunul griji si s-ar putea sa avem mai multi bani de cheltuit pe alte lucruri smile.gif


De acrod Alex.. dar partea proasta este ca nu va aparea niciodata un astfel de motor pentru ca e prea mare mafia...
James Kilowatt
Eu propun sa iesim in strada si sa protestam impotriva legii conservarii energiei. Mama lor de de masoni care au votat-o pe ascuns!
kingdrago
salutare frati de suferinta pe 4 roti, am citit cateva din comentariile voastre referitoare la folosirea hidrogenului+oxigen la masini....ce sa zic?! nu sunt un specialist si nici un preacunoscator in ale fizicii/chimiei dar pot sa va spun cu siguranta un lucru: sunt fericitul posesor al unul volvo xc 90 185cp d5 din 2006 si am in teste pe masina o asemenea instalatie, rezultatele de moment? smile.gif de la 600-650km cu un plin am ajuns la 750-780km, promit ca la finalul testelor va voi da toate datele
hai, bafta si la multi km sanatosi
James Kilowatt
Te referi la instalatii HHO? alea care fac electroliza si-ti baga hidrogenul in motor?
AlexTM
QUOTE (kingdrago @ Mar 27 2012, 12:49 PM) *
rezultatele de moment? smile.gif de la 600-650km cu un plin am ajuns la 750-780km

Nu cumva instalatia respectiva este "un_rezervor_mai_mare"?
kingdrago
desi apreciez ironia inteligenta dar trebuie sa te dezamagesc, nu este vba despre niciun rezervor mai mare, este vorba despre o instalatie care exact asta face: descompune molecula de apa in H si O, gaze ce sunt recuperate si introduse in motor prin galeria/priza de aer, o am in teste de cateva luni deoarece si eu ca multi de pe acest forum la inceput am luat-o in gluma (inca o chestie "oculta" sau escrocherie crasa) dar curiozitatea m-a impins mai departe si uite asa am descoperit ca sunt pe lume care cred in asa ceva si care si-au riscat averile, carierele, numele si uneori chiar viata pentru teoria asta. Evident ca prima intrebare pe care mi-am pus-o a fost: ok, sunt multi nebuni pe lumea asta dar chiar toti? Asa am ajuns sa risc o suma destul de imp de bani la mom acela, am pierdut o gramada de timp pana m-am lamurit cum e cu instalarea si intr-un final am reusit sa o fac sa fctioneze smile.gif din cate imi spune mie experienta este o chestie care mai usor sau mai greu pana la urma va da rezultate pe orice motor termic, cam asta deocamdata, sorry pt textul cam lung

numai bine
AlexTM
OK. Ce face instalatia respectiva, in 2 cuvinte? (am incercat sa citesc postarile inapoi, dar e prea complicat pentru mine smile.gif )

Descompune apa in H si O. Prin ce metoda, de unde-si ia energia?
Apoi ce face cu elementele?
James Kilowatt
Instalarea draciei respective presupune cumva si reprogramarea ECU-ului?
kingdrago
in 2 cuvinte:
-reactie de electroliza, sistemul este alimentat (in cazul meu) de undeva din panoul de relee (asa instalatia este alim doar atata timp cat motorul functioneaza, gazele sunt recuperate si introduse in galeria/priza de aer imediat dupa filtrul de aer si de aici ajung in cilindrii impreuna cu aerul si motorina
-da, este vba despre o reprogramare a ecu dar nu direct si exista si alte metode fara reprogramare
Diesel
kingdrago, esti dispus la un test facut de un membru al forumului?
solmar
Da' niste poze cu instalatia poti sa pui pe topic!?
mircanu
QUOTE (solmar @ Mar 28 2012, 08:55 PM) *
Da' niste poze cu instalatia poti sa pui pe topic!?


ai grija cu exprimrea sa nu te trezesti cu vreo poza mai deosebita.
James Kilowatt
Lasa sa puna, poate creste traficu' si atragem si grinpisii, care dupa cum se stie sunt interesati de instalatii (de redus poluarea). Noi suntem o comunitate toleranta.

@kingdrago
Revenind la topic, instalatia ta e cea bazata pe lucrarile celebrului Compton, sau pe lucrarea care a luat Nobelu' in 77 (pt fizica, nu pentru pace tongue.gif ) cu rezonanta magnetica?

Vorba lui Diesel, ai facut un test Alex-Style ?
former_ozz
Reprogramarea ECU aduce scaderea consumului. Nu "instalatia".
Nu trebuie sa stii nici o fizica ca sa stii conservarea energiei: ca sa rupi molecula de H2O ai nevoie de exact atita energie cit obtii cind o montezi la loc, adica cind arzi hidrogenul.
Asta in conditii ideale de randament 100%. In realitate randamentul cicuilui: ardere in modotor -> energie electrica in alternator -> electroliza nu credca trece nici de 20%. Deci pierzi enegie nu cistigi. Cu cit faci mai mult H2 cu atit pierzi mai multa.

QUOTE
si uite asa am descoperit ca sunt pe lume care cred in asa ceva si care si-au riscat averile, carierele, numele si uneori chiar viata pentru teoria asta.


Rahat cu perje. Mai ales aia cu "viata" da asa o nota de dramatism pentru timpiti. De ce nu intrebi un om care a terminat liceul pe bune? smile.gif.
E tzeapa ma. Get over it.
James Kilowatt
Stai ca nu stii tot. De fapt nu e un fel de perpetuum mobile chimic, ci hidrogenul e un soi de catalizator. Mareste viteza de frontului de flacara, chestii d-astea digerabile.

Prin cretacic NASA si cu agentia aia a vostra federala de transport au facut niste teste. Unii au reproiectat integral motorul (alta forma, alta compresie, alta distributie, alt tot) si l-au facut sa mearga cu hidrogen pur (stocat, nu produs la bord). Au obtinut un randament termodinamic cam cu 20% mai bun decat pe benzina (adica ceva de genul ~25% in loc de ~20%).

Ailanti au bagat hidrogen in amestec cu tractorina intr-un motor diesel ca sa-i scada emisiile de poluanti si au obtinut cateva procente de scadere de consum. Insa hidrogenul ala e stocat, nu produs la bord. Cu hidrogen stocat nu ii opreste nicio teorie sa ajunga si la un consum egal cu 0 de motorina.

Insa niste SRL-uri cu niste improvizatii si cu cateva miligrame de hidrogen produs la bord ajung lejer la un 40% scadere de consum.

E clar ca cineva minte. In NASA e clar ca nu putem avea incredere, ca ne-a ascuns faptul ca au deja linie directa cu romulanii si fac parte in mod sigur din conspiratia mondiala care vrea sa ne aduca inapoi in pesteri si la sclavie. Noroc ca nu-i lasa grinpisii.
former_ozz
Eh, macar asa au un marketing mai putin ridicol. Da tot nedemonstrat. Evident ar ramine intrebarea de bun simt de ce nu se uita la rezultate espertii aia in motoare de la VAG sau Toyota sau GM. Pai daca ar iesi cu 15% sub competitie la consum deja ar vinde ca piinea calda.
NASA deja a mintit cind a zis ca a ajuns pe luna cind ei au facut un film intr-un studio. Deci e clar.
kingdrago
QUOTE (Diesel @ Mar 28 2012, 04:50 PM) *
kingdrago, esti dispus la un test facut de un membru al forumului?


salut, evident ca sunt dispus, dar asa cum am spus si mai sus vreau mai intai sa termin propriile teste {aprox inca 1000km} si apoi voi da toate datele necesare, macar si dragul de a vedea reactiile ¨inteligentilor¨ de pe forum smile.gif
kingdrago
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 28 2012, 08:54 PM) *
Lasa sa puna, poate creste traficu' si atragem si grinpisii, care dupa cum se stie sunt interesati de instalatii (de redus poluarea). Noi suntem o comunitate toleranta.

@kingdrago
Revenind la topic, instalatia ta e cea bazata pe lucrarile celebrului Compton, sau pe lucrarea care a luat Nobelu' in 77 (pt fizica, nu pentru pace tongue.gif ) cu rezonanta magnetica?

Vorba lui Diesel, ai facut un test Alex-Style ?


a durat ceva pana am inteles la ce te referi cu ¨alex-style¨ smile.gif da, am facut, reducere calculata la consum 15-20% la pompa si km
despre compton sau nobel77 habar nu am dar ma voi interesa, din cate stiu ar exista un patent prin america pe undeva dar a fost dat la liber de catre mostenitorii inventatorului, poze nu pun inca, voi furniza toate datele la finalizarea testelor
former_ozz
Deci ai deconectat dracia, ai mers cu masina, dupa aia ai conectat-o si ti-a iesit 15-20% mai bine? Desi asta nu e deloc un test corect, pentru ca nu e in orb, e un inceput.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.