Help - Search - Members - Calendar
Full Version: motorul cu apa
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3
James Kilowatt
Una din ideile principale ale testului Alex e sa scoti din ecuatie factorul uman. Alex l-a facut pe aecelasi traseu si pe regulator. Ideal e ca testele sa fie facute aproape unul din celalalt, ca sa nu modifici alti parametri (temperatura exterioara, specificatii benzina, sa nu schimbi pneurile, d-astea, ca daca ai facut un test acum 4 ani si unul acum probabil ca s-au schimbat multe intre timp).

Uite pentru cine are timp de citit testele facute de NASA si de agentia aia de care spuneam mai devreme:
http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntr..._1977016170.pdf

Si inca unul lung, dar interesant. Testele sunt descrise in 1.2.2 si 1.2.3
http://www.fmcsa.dot.gov/facts-research/re...MVs-Nov2007.pdf
Astia au facut un motor special facut pt hidrogen, care a mers inclusiv cu amestec ultralean la care motoarele pe benzina nu pot nici sa viseze. Si au ajuns "doar" la 25 imbunatatire de randament.

Si au obtinut si 4% modificare de consum in regim constant, pe un diesel, insa cu hidrogen stocat si nu produs la bord. Cum spuneam, cu hidrogen stocat nimeni nu-i impiedica sa obtina oricat.
kingdrago
QUOTE (former_ozz @ Mar 29 2012, 12:46 AM) *
Deci ai deconectat dracia, ai mers cu masina, dupa aia ai conectat-o si ti-a iesit 15-20% mai bine? Desi asta nu e deloc un test corect, pentru ca nu e in orb, e un inceput.

salut, nu inteleg ce intelegi prin test orb?! poti sa-mi explici te rog? testele facute de mine arata cam asa: plin facut la aceeasi pompa, cu acelasi tip de motorina, plin facut pana cand sare clapeta (nr de litri verificati), facute exact aceleasi trasee pt verificare + curse neprogramate pe diverese distante si conditii meteo (testele acopera 30.000km pe timp de un an ) si da, am facut testele conectand si deconectand "dracia" pentru a vedea exact cum reactioneaza si concluzia este clara: 15-20% reducere de consum fara discutie!
solmar
Si nu esti ruda/prieten/iubit cu producatorul/producatoarea draciei!? Nici angajat/actionar al firmei care o comercializeaza!?
kingdrago
QUOTE (solmar @ Mar 29 2012, 01:35 PM) *
Si nu esti ruda/prieten/iubit cu producatorul/producatoarea draciei!? Nici angajat/actionar al firmei care o comercializeaza!?

cu adevarat o intrebare inteligenta!!! felicitari!!! si daca as fi intr-una din posturile descrise de tine asta ar schimba cu ceva realitatea? pana la urma nu ti-a cerut nimeni nimic, este un forum unde se discuta printre altele si acest subiect si ca sa fiu sincer pana la capat, motivul pt care am postat pana la urma aici a fost faptul m-au iritat reactiile "desteptilor care le stiu pe toate " vis-a-vis de acest subiect....mai oameni buni, discutia pe o tema anume inseamna dialog ceea ce implica provocari si ascultarea si acceptarea sau nu a argumentelor celuilalt si nicidecum mishto-ul si/sau denigrarea, asa ca, te rog, daca ai vreun interes fata de acest subiect incearca sa manifesti un comportament normal si accepta ideea ca (asta e nesansa ta) mai sunt, cum spunea un clasic in viata: unii nascuti mai inaintea ta. acum ti-am oferit 2 variante: ori faci un efort sa intelegi ce am scris ori sa ramai in continuare in postura inteligenta a broastei care se uita la neon,ok?
seara buna iti doresc in continuare
solmar
Tot n-ai raspuns la intrebari. Eu am avut doua interventii pe subiect: in prima te-am intrebat daca nu pui niste poze iar in a doua te-am intrebat daca nu esti subiectiv. Fara sa a insinua ceva, pe un ton normal.

La prima ai raspuns in doi peri, fara sa ne spui de ce nu vrei sa pui poze, la a doua ai te-ai ambalat si m-ai atacat. Atat poti, atat faci.

Sa lamurim cateva lucruri! Nu esti in postura sa-mi oferi variante si nici n-o sa ajungi vreodata. Daca jignesti vei fi jignit (principiul actiunii si al reactiunii). Nimeni nu face caz de varsta cu exceptia ta. Si in alta ordine de idei deja ne-ai facut pe toti "destepti". Asteptam sa ne uimesti in continuare cu "superioritatea" ta. Cu ghilimele ca sa nu crezi ca esti cu adevarat superior vreunui membru de pe masini.ro.
T u d o r
Adica exista cineva nascut inaintea lui Solmar?! unsure.gif

Kingdrago, cand te-ai referit la membrii forumului care n-au crezut abureala teoria reducerii consumului masinii cu ajutorul unor plasturi numindu-i "inteligenti" - adica cu ghilimele nu ai vrut sa fii ironic, nu-i asa? Ca mie mi s-a parut dar in ultima vreme m-am tot inselat. Cu siguranta ca si acum din moment ce-ti sare asa tandara cand altul te ia in balon. Tu sigur n-ai fi facut asa ceva unui coleg de forum, sunt convins.

Si ca sa revenim on topic, cand faci o afirmatie care e contestata de niste unii destul de specialisti - ma refer la incercarile pe care le-a expus JK mai sus - ar fi frumos sa vii cu mai mult decat niste vorbe. Asteptam pozele, testele si suntem nerabdatori sa credem. Haleluiah!
former_ozz
QUOTE
salut, nu inteleg ce intelegi prin test orb?! poti sa-mi explici te rog? testele facute de mine arata cam asa: plin facut la aceeasi pompa, cu acelasi tip de motorina, plin facut pana cand sare clapeta (nr de litri verificati), facute exact aceleasi trasee pt verificare + curse neprogramate pe diverese distante si conditii meteo (testele acopera 30.000km pe timp de un an ) si da, am facut testele conectand si deconectand "dracia" pentru a vedea exact cum reactioneaza si concluzia este clara: 15-20% reducere de consum fara discutie!


In primul rind prespunem ca nu e nimic foarte avansat care sa stie singur daca e neconectat sa modifice ceva in parametrii motorului ca sa-l faca sa ai mai multa benzina.

Un test corect ar fi fost facut fara ca tu sa stii cind e conectata sau deconectata minunea. Cum sint niste probeleme de ordin logistic cu testul asta (trebuie dedicatie si alta personoana care sa ajute), a doua varianta ar fi sa faci acelasi traseu, cu viteza fixata din cruise control, la aceeasi temperatura etc, desi nici asta nu e prea usor dar e mai realizabil.
mircanu

e veche procedura oameni buni.
se foloseste un coclender cuantic care sparge molecula de H2O in paispe. diviziunea fiind facuta, motorului nu ii mai trebuie asa multa benzina/motorina si atunci incepe, pe cai oculte, sa traga apa din vasul de expansiune.
solmar
QUOTE (mircanu @ Mar 30 2012, 12:30 AM) *
....si atunci incepe, pe cai oculte, sa traga apa din vasul de expansiune.


Ar trebui conectat la aparat si rezervorul de lichid de parbriz. Doamne fereste faci pana prostului, ramai fara benzina sau motorina... asa aparatul trece instantaneu pe lichid de parbriz si ajungi in siguranta pana la primul peco! Iar solutiile astea de iarna au si alcool, iti dai seama ca zboara masina - apa si alcool, mai tare ca un jet fuel!
mircanu
solmar asa este.
ma bucur foarte mult ca ai inteles exact ce am spus.

@kingdrago
imi cer iertare pentru explicatiile mele profane. nu pot decat sa fac misto atunci cand dau de o chestie tehnica care ma depaseste total. asta in cazul in care ai descoperit, cu adevarat ceva interesant si util. daca nu, am mai multe posturi de-astea rezervate ptr tine. tre sa fii pregatit ptr asta cand te expui in spatiul public, intr-un mediu unde oamenii sunt informati. trebuie sa explici exact, altfel o sa fii tinta mistourilor, lucru la care noi, romanii, ne pricepem foarte bine.
eu si veyron-ul meu te salutam.
kingdrago
QUOTE ( T u d o r @ Mar 29 2012, 07:42 PM) *
Adica exista cineva nascut inaintea lui Solmar?! unsure.gif

Kingdrago, cand te-ai referit la membrii forumului care n-au crezut abureala teoria reducerii consumului masinii cu ajutorul unor plasturi numindu-i "inteligenti" - adica cu ghilimele nu ai vrut sa fii ironic, nu-i asa? Ca mie mi s-a parut dar in ultima vreme m-am tot inselat. Cu siguranta ca si acum din moment ce-ti sare asa tandara cand altul te ia in balon. Tu sigur n-ai fi facut asa ceva unui coleg de forum, sunt convins.

Si ca sa revenim on topic, cand faci o afirmatie care e contestata de niste unii destul de specialisti - ma refer la incercarile pe care le-a expus JK mai sus - ar fi frumos sa vii cu mai mult decat niste vorbe. Asteptam pozele, testele si suntem nerabdatori sa credem. Haleluiah!

salut Tudor, felicitari pentru pozitia ta si pentru echilibrul de care dai dovada, am insa un mic comentariu de facut: eu nu m-am referit niciodata la acei plasturi, habar nu am despre ce este vba, eu doar am anuntat pe acest forum faptul ca am in teste de un an de zile o instalatie destinata sa reduca consumul, inca de la inceput am spus ca inca sunt in teste si ca la final voi face public pe forum rezultatele, reactia mea de iritare este fata de toti aceia care comenteaza aiurea fata de incercarile altora, consider ca este o lipsa de respect ca in momentul in care cineva vine si vrea sa impartaseasca celorlalti rezultatele muncii sale (oricat de bizara ar putea parea aceasta) cineva sa lanseze comentarii ironice si "inteligente"
in concluzie, inca nu public nimic pentru ca inca nu am finalizat testele pe care mi le-am propus, poze nu public deoarece nu sunt agentul comercial al nimanui, daca vreodata cineva va fi dispus sa riste niste sute de euro si sa testeze nu are decat sa ma contacteze in privat (nu vreau sa fiu acuzat ca fac reclama sau ca am cine stie ce interese ascunse)
in rest numai bine si la multi km sanatosi smile.gif
kingdrago
QUOTE (mircanu @ Mar 30 2012, 08:29 AM) *
solmar asa este.
ma bucur foarte mult ca ai inteles exact ce am spus.

@kingdrago
imi cer iertare pentru explicatiile mele profane. nu pot decat sa fac misto atunci cand dau de o chestie tehnica care ma depaseste total. asta in cazul in care ai descoperit, cu adevarat ceva interesant si util. daca nu, am mai multe posturi de-astea rezervate ptr tine. tre sa fii pregatit ptr asta cand te expui in spatiul public, intr-un mediu unde oamenii sunt informati. trebuie sa explici exact, altfel o sa fii tinta mistourilor, lucru la care noi, romanii, ne pricepem foarte bine.
eu si veyron-ul meu te salutam.


ok mircanu,
scuzele sunt acceptate atat din partea ta cat si din partea veyronului smile.gif) faptul ca faci misto haios si nederanjant este ok, nu cu asta am o pb si eu sunt o fire glumeata doar sunt si eu roman!!! iritarea mea vine de la "rautacisme", eu am spus de la bun inceput ca inca mai am de testat si ca la final voi publica ce am obtinut, am facut acest lucru tocmai ca sa nu fiu acuzat de reclama, este adevarat ca in momentul in care te expui public cu asa "nebunii" iti asumi riscuri dar am crezut ca in general oamenii pot face diferenta intre o "gluma proasta" si eforturile reale ale cuiva si in aceiasi masura am reactii alergice la cei care nu-si asuma riscuri de a testa ceva ci comenteaza pe baza a ce au citit ei in carti sau au vazut pe dicovery smile.gif
concluzie: incepand din acest moment nu voi mai publica pe acest forum pana la finalizarea testelor, daca cineva este cu adevarat interesat ma poate contacta in privat, cam atat si la multi km cu sanatate smile.gif
solmar
Omule, pai n-are sens ce spui. Termina testele si apoi vino si spune tot ce ai pe suflet, nu mai sta cu pantalonii in vine si cu scutul pe antebrat ca te ia lumea in balon. Si rezerva-ti si vreo 2 GB de spatiu ca o sa te tot contacteze lumea in privat.... Fara misto!
AlexTM
QUOTE (kingdrago @ Mar 30 2012, 09:45 AM) *
ok mircanu,
scuzele sunt acceptate atat din partea ta cat si din partea veyronului smile.gif)

N-are bah nici un Veyron. El spune ca are si mai mult, i-a pus GPL dar eu nu-l cred. Unde drac sa montezi butelia de gaz??


Revenind la problema initiala, dar lasand aspectele tehnice la o parte, dilema este:
Daca e adevarat, de ce nu se comercializeaza pe scara larga?
De ce nu se imbogateste nimeni pe seama asta. Vreau sa spun, pe seama unei solutii adevarate nu a fraierilor?
mircanu
QUOTE (AlexTM @ Mar 30 2012, 01:45 PM) *
QUOTE (kingdrago @ Mar 30 2012, 09:45 AM) *
ok mircanu,
scuzele sunt acceptate atat din partea ta cat si din partea veyronului smile.gif)

N-are bah nici un Veyron. El spune ca are si mai mult, i-a pus GPL dar eu nu-l cred. Unde drac sa montezi butelia de gaz??



bai nene, am si veyron. i-am pus butelia de GPL pe plafon, i-am facut niste suporti acolo (am un prieten care are aparat de sudura si m-a rezolvat el fara sa mai treabuiasca sa ma duc cu masina in service).
instalatia propriu-zisa e pe scaunul din dreapta. acum tre sa fac niste teste sa vad daca la viteze mai mari nu o sa-mi zboare butelia de pe plafon, mai ales cand ii dau blana orbitoare. stiti veyronu este o masina rapida, peste Passat si Audi A4, daca e sa comparam.

astept sa vad ce face colegul de forum cu experimentul sau si atunci schimb instalatia de GPL cu una pe apa si i-am pupat pe portofel pe aia de PECO. nu mai dau pe la ei deloc. ma duc frumusel si iau un bax de izovorul minunilor de la supermarket si bag in veyron de atunci inainte. izvorul muninulor face minuni la veyron.
HalbaSus
QUOTE (kingdrago @ Mar 30 2012, 09:45 AM) *
concluzie: incepand din acest moment nu voi mai publica pe acest forum pana la finalizarea testelor, daca cineva este cu adevarat interesat ma poate contacta in privat, cam atat si la multi km cu sanatate smile.gif

Domnule Davidoni ? Dvs sunteti ?
solmar
Nu e Davidoni! E Lascarica...
James Kilowatt
Hai sa va zic un secret: Eu am vb pe privat cu kingdrago si am complotat un test smile.gif Nu pot da exact o data precisa, insa e in plan. Si nu povestesc rezultatele decat cu acordul lui.... asa ca probabil daca faceti bascalie s-ar putea sa nu vi-l dea tongue.gif

Deci, testul pe care am de gand sa-l fac e un upgrade la testul Alex. Din pacate, nu-l putem face in orb complet intrucat din cate am inteles si aici e vorba de o "adaptare" de cateva sute de km, deci nu vom putea face testele in aceeasi zi, deci in orb nu se poate. Insa va exista si o parte in orb... in care orbii o sa fiti voi si poate vanzatorii de dracovenii hho. Sa va explic:

Vom face insa doua teste pe regulator de viteza pe o distanta sper semnificativa, si masurat consumul de la plin la plin si pe bc. Masurat inainte de test cat de muti parametri posibil (presiune si marca/model pneuri, verificat portbagaj sau apendici aero, temp exterioara, etc) si apoi facut un test Alex standard.

In plus fata de testul Alex insa, vreau sa fac un log de parametri cu ELM 327 si Torque. Pacat ca Kingrago a preferat o masina indiana in loc de bunatate de VW, ca as fi putut face unul mult mai aprofundat cu vag-comul... insa asta e.
Din cate am inteles vorbim de un diesel, si din pacate nu avem avans la aprindere (care ar fi fost unul din parametrii interesanti) si nici timpi de injectie. Insa vom avea
V GPS, V OBD (de comparat sa vedem daca reprogramarea nu face vitezometrul sa fure)
RPM
LAMBDA COMANDAT
LAMBDA MASURAT

Load Factor
Presiunea in rampa de combustibil
Long si short fuel trim (tampite de interpretat insa vom avea timp si dupa sa mai digeram)
MAT ( temperatura admisie de comparat cu cea ambianta, din nou pt a verifica daca reprogramarea nu lucreaza ca un powerbox)
MAP
MAF
Throttle
Boost/depresiune (eronate, stiu deja, insa macar sa vedem daca variaza)
Temp lichid
Consum instant (torque, stiu sigur ca in anumite situatii e eronat)
Consum mediu torque.
Time stamp

Verificat daca distantele inregistrate de odometru sunt strict identice (traseul va fi identic, de verificat din nou factorul furaciune reprogramare)

Voi inregistra periodic si ce zice BC-ul, ca in testul Alex.

Voi insista ca atunci cand ne intalnim sa vina cu rezervorul cat mai gol, in asa fel incat plinul sa fie facut pe verificate de la aceeasi benzinarie la ambele teste.

Lista e deschisa. Daca vi se pare ca mai exista un parametru interesant in torque (varianta cu plata) care merita inregistrat, bagam si pe ala.

Partea in orb consta in faptul ca voi imparti de exemplu fiecare log in 3 bucati, si vi le dau si voua si catorva vanzatori de instalatii (si ala cu Compton, si aluia cu Nobelu' de fizica din '77) sa le analizeze si sa imi spuna care e cu si care e fara HHO prezent IN ORB. Din motive de orb time stampul va fi falsificat si nici nu voi da rezultate partiale.

Pana atunci o sa fac un test de log cu elm-ul pe masina mea sa vad cam cata memorie imi trebuie pt o ora jumate de log, si cam care e rata de sampling si daca e influentata de numarul de parametri inregistrati. Mie importanti mi se par cei boldati.

Sper ca am fost suficient de paranoic... daca aveti sugestii de ameliorare a protocolului, sau alte chestii de verificat, sunt binevenite smile.gif
mircanu
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 30 2012, 10:22 PM) *
Lista e deschisa. Daca vi se pare ca mai exista un parametru interesant in torque (varianta cu plata) care merita inregistrat, bagam si pe ala.

...............

Sper ca am fost suficient de paranoic... daca aveti sugestii de ameliorare a protocolului, sau alte chestii de verificat, sunt binevenite smile.gif



in caz ca aveti nevoie de o scula mai sofisticata pun si eu la bataie coclenderul cuantic.
detalii despre scula asta nu pot da decat pe privat, de asemenea, caci e un aparat experimental si nu vreau sa mi se fure inventia. si eu caut finantare sa-l omologhez. tot cateva sute de mii de euro imi trebuie si mie, ca si regelui Drago.






Diesel
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 30 2012, 08:22 PM) *
Daca vi se pare ca mai exista un parametru interesant in torque (varianta cu plata) care merita inregistrat, bagam si pe ala.


Torque citeste aceeasi parametri si in versiunea gratis tongue.gif Insa parca doar in aia cu plata face log la tot smile.gif
Ideea este ca abia atunci cand legi OBD-ul la masina vezi exact parametrii la care ai acces.

Am aflat exact ce motor este?

Mircanu, cam de cand a zis omul ca e dispus sa faca teste, glumele nu mai sunt amuzante.
James Kilowatt
Pai cred ca e vorba de asta:
QUOTE (kingdrago @ Mar 27 2012, 11:49 AM) *
l volvo xc 90 185cp d5 din 2006


In unii parametri nu am incredere in torque chiar daca ii citeste, cum ar fi boostul/depresiunea sau consumul instant, stiu pe verificate ca sunt eronati.
Stiu ca lista aia e citita citita si de versiunea gratis, insa nu e nevoie sa ne limitam la ea smile.gif

@Mircanu
Din partea mea, investitiile sunt deja facute, am si ELM-ul si Torque versiunea cu plata. Au costat impreuna formidabila suma de 13€. Nu caut deci finantare, caut doar cobai si idei suplimentare despre ce as mai putea verifica/masura.
T u d o r
Bai sa nu-i stricati masina omului. teehee.gif

Mircane, nu te lua dupa astia micii ca sunt ruda cu Dexter. Tu ia-i pe ailalti mistocari si haidem impreuna sa facem teste in paralel cu ei cu Veyronu'. Deci cu butelie de aragaz cat ti-a dat consumul, mult peste o butelie pe zi? Cu un acvariu de 100 litri montat pe plafon crezi ca poti uni benzinariile dintr-un plin? Asteptam alte solutii ingineresti de la colegii interesati. Precizez ca logurile nu vor fi facute publice niciodata din motive comerciale. De asemenea traseul va fi secret, despre masina nu vom specifica daca va rula cu eleronul in sus sau flasc si nici umflatura cauciucurilor nu va fi facuta publica. Sic!
mircanu
@diesel
o sa tot fac misto pana apar rezultatele testului. pana atunci totul e o aiureala.

@tudor
buna poante cu rudele lui dexter.
daca omul are dreptate eu unul imi dau foc la veyron. pun un fitil la instalatia de GPL recent montata si ii dau foc. filmez si pun pe youtube, sa moara de necaz toti ciupanezii.

si daca vreti sa fiu serios cu voi atunci uite asta e parerea mea.
diferenta de 15-20% la consum e mica. fara dracia aia eu (si oricine) pot sa obtin cu o masina diferente de consum mai mari decat procentul respectiv doar turand masina mai mult cand schimb vitezele. astfel ca un test comparativ ca sa fie conlcudent tre sa fie efectuat in conditii foarte riguroase.
tre sa fie acelasi traseu, aceleasi conditii de trafic, aceleasi regim de mers, aceeasi temperatura ambientala, exact aceeasi cantitate de combustibil in rezervor, etc etc etc.
chiar si asa, testul trebuie repetat de 3-5 ori si combinate rezultatele, ptr ca nu vei putea repeta niciodata aceeasi parametrii.


James Kilowatt
Pai asta incercam, sa facem un test cat de cat riguros, mers pe regulatorul de viteza pe fix acelasi traseu.

Nici eu nu cred ca functionaza dracia. Insa vreau sa inregistrez parametrii sa vad daca se schimba ceva... si daca da, CE. Si dadca asta ar putea explica o anumita iluzie de scadere a consumului.

imagineaza-ti de exemplu ca fix pe acelasi traseu de 100km, a doua oara facem 125km, cu aceeasi cantitate de zeama. Asta inseamna consum mai mic, nu? Si cu toate astea, traseul e acelasi... ups, suntem intr- gaura neagra, expansiunea universului, d-astea... sau oare reprogamarea aia a afectat cum se masoara kilometrii? wink.gif E doar un exemplu naiv...

Iar daca functioneaza, ar fi o revelatie. Insa poate avem o sansa sa intelegem si CUM, analizand parametrii. Si eventual sa intelegem daca a avut sau nu legatura cu prezenta hidrogenului.

Dupa cum se vede, obiectivitatea mea e a naibii de discutabila. Din motivul asta o sa dau logurile sa le analizati si voi, in orb.
solmar
Bai, Diesel are dreptate. Ia gata cu stourile! Omu cu dracia a plecat sa termine testele.... Si n-o sa mai intre pe aici si tot voi o sa pierdeti! El o sa consume cu 25% mai putin si nici pe privat n-o sa mai stea de vorba cu voi! Sic! Asa va trebuie, railor! Nah, ca am ramas fara guru.... confused.gif
HalbaSus
Asa e... si eu astept rezultatul testelor. Logica spune ca nu are cum sa scada consumul deoarece energia suplimentara oferita hidrogen e consumata de instalatia care face electroliza DAR sunt curios daca functioneaza instalatia (adica daca chiar face electroliza si chiar introduce hidrogenul si oxigenul in motor si ala chiar arde - nu discutam aici de eficienta). Stim sigur ca e fezabila ideea (repet, nu discutam de eficienta). Si daca da atunci ce impact are asupra motorului. Cum afecteaza performantele acestuia. In acest sens eu propun si introducerea unor teste de performanta (0-100, 400m, 1km, viteza maxima, ce puteti si voi)
Din acest punct de vedere eu vad 3 variante:

- instalatia nu functioneaza deloc, nu face electroliza (sau daca o face gazele nu ajung in motor)... e o instalatie fake care evapora apa (ca sa dea impresia de consum al acesteia) si care nu afecteaza in nici un fel motorul, e doar de forma. = o aruncam, nu e buna.
- instalatia functioneaza, are loc electroliza, gazele sunt introduse in motor, masina consuma mai putin cu variantele:
a. consuma mai putin, dar scad performantele motorului = sa-si ia grinpisii din asta.
b. consuma mai putin nu scad performantele motorului (eventual cresc) = ne luam cu totii cate 2.
- instalatia functioneaza, are loc electroliza, gazele sunt introduse in motor dar masina nu consuma mai putin cu varianta
a. nu consuma mai putin si nu are performante mai bune = o aruncam, nu e buna.
b. nu consuma mai putin insa are performante mai bune = ne luam si noi si o folosim pe post de NOS biggrin.gif
James Kilowatt
Eu as merge pe penultima varianta. Nu consuma mai putin, si nici nu creste performatele (si o aruncam). Nu cred sa aiba un impact masurabil, bun sau rau. Am mai citit "specificatii" pe siteurile alora care la vand (la ala cu Compton) si de fapt cantitatea de oxigen produsa e infima, de ordinul a 10mg/km. Nu cred sa poata modifica semnificativ combustia, insa e posibil sa ma insel. Pacat ca nu avem un benzinar, ca la ala mai puteam citi neste parametri interesanti cum ar fi avansul la aprindere, care ar trebui sa fie influentat de modificarea vitezei de propagare a frontului de combustie (conform altui vanzator de din astea)

Adaugat la lista de parametri inregistrati si voltajul, daca tot mi-am adus aminte, pentru a vedea daca are vre-un impact masurabil asupra instalatiei electrice. PAcat ca nu pot sa citesc prin OBD amperajul scos de alternator, asta ar fi fost cu adevarat semnificativ....

Eu bineinteles ca sunt dispus sa masor performantele, cu conditia sa fie si Kingdrago de acord. Iar daca ne gasim un aerodrom unde sa o facem putem repeta de mai multe ori incat sa mai eliminam din erori.

In alta ordine de idei, inca mai investighez solutii precise de masurare a consumului de la plin la plin. Prin "plin" inteleg pana la buza, nu pana la click. Credeti ca exista alta solutie mai precisa de atat?
Eu ma gandeam ca umplerea de dupa test sa o fac cu bidonul, nu cu pompa, ca sa elimin teoria lui Alex care spunea ca la el cu plasturi a consumat mai mult pentru ca pompa fura atunci cand bagi picatura cu picatura. Avem deci doua variante, ori al doilea plin (ala care masoara de fapt cantitatea consumata) o facem cu bidonul, ori verificam pompa (umplem un bidon de picaturi si verificam daca cantitatea picurata masurata de pompa e reala).
solmar
In fapt la prima alimentare ar trebui pusa in canistre si motorina/benzina pentru a doua alimentare pentru a evita diferente in caz ca difera cifra cetanica/octanica. Si de pamplezir ar trebui notata si temperatura exterioara.
James Kilowatt
Temp exterioara e in lista, si pt pentru ca are influenta asupra consumului, si pt a o compara cu MAT-ul (in caz ca fura reprogramarea).
Am de gand sa masor sa zicem in 2 puncte si temp exterioara a pneurilor cu jucarica cu infrarosu (aia cu care am daramat cu Mgabi si mitul azotului in pneuri), la inceputul si la sf testului (si nu doar presiunea).

Cu canistrele e mai greu, sper macar ca alimentand de la aceeasi benzinarie sa fie ok. Nu cred ca motorinele pot fi atat de diferite incat sa aduca 20% diferenta de consum.
James Kilowatt
Cam astia sunt parametrii pe care vreau sa ii monitorizez prin OBD atunci cand vom face testul. De inregistrat, voi inregistra mai putini, unii care ar trebui sa ramana constanti nu-i voi adauga la log.

Viteza GPS si OBD - sa vedem daca reprogramare nu fura si te face sa mergi ma incet sa ca fii mai economic.

Turatie din motive similare. Consum instant prin OBD sa vedem daca nu consumul mediu calculat pe baza celui instant bate cu realitatea sau are aceeasi abatere in ambele situatii (cu si fara hho).

MAF, lambda comandat si lambda masurat din motive evidente (pe asta il si inregistrez). In plus sa vedem daca nu apar diferente sau amestecuri lean atunci cand "flacara se propaga mai repede" sau chestii d-astea care teoretic ar putea avea un impact.

Temperatura motor - ar trebui sa ramana aceeasi. Temperatura aer admisie - pt eliminat efectul powerbox al reprogramarii

Engine Load si absolut engine load - din astea s-ar putea deduce o modificare a boostului daca valoarea citita direct nu e fiabila (la mine NU e fiabila).

Boost/depresiune - tot pentru vazut daca apar variatii semnificative datorita reprogramarii.

Temperatura gaze evacuare - la aceeasi putere si cantitate de aer randament mai bun -> gaze mai reci. sau poate, reprogramarea manareste depoluarea, caz in care temperatura gazelor de esapament ar putea varia. In mod normal ar trebui sa ramana aproape constanta, n-o inregistrez, ma uit doar ochiometric la ce valoare sta.

Oricum, lista e deschisa, daca aveti idei, sunt binevenite. Cu exceptia boostului/depresiunii, valorile astea la mine sunt citite corect de torque, am verificat cu vag-com
James Kilowatt
Aseara am testat ELM-ul, pe o masina identica cu a lui Kingdrago, apartinand intamplator unui amic comun smile.gif

Vestea proasta e ca nu citeste fuel trims, temp gaze evacuare, lambda comandat, iar lambda masurat e complet aiurea. L-am pus sa inregistreze si consumul instant ca sa ma conving ca lambda e aiurea, si m-am convins biggrin.gif Torque afiseaza un consum instant dublu fata de BC-ul masinii, deci e coerent in prostia lui biggrin.gif Nu citeste nici abs load, ceea ce e naspa, iar engine load nu pare sa respecte definitia din carte.

MAF pare OK si presiunea in rampa pare ok.

In schimb afiseaza un debit de carburant in cc/min, care pare sa fie realist. Pe baza lui am recalculat consumul instant si un soi de lambda echivalent care par mai decente si mai apropiate de realitate. La un moment dat a pus-o pe regulator pe la 80 pe ceas si lui ii afisa 8 pe BC iar mie torque imi zicea intre 17 si 22. La ~80 ~constant si bazat pe debitul ala ajung tot in jur de 8. Oricum pe asta il putem verifica si a-posteriori calculand consumul dupa debitul ala si comparand cu ce iese la pompa.

Afiseaza o informatie de la lambda "O2 Sensor7 Equivalence Ratio" care habar n-am ce inseamna, si nici nu reusesc s-o corelez cu mare branza. Trebuie sa mai investighez. Banuiam in naivitatea mea ca e un soi de indicator care cu cat e mai mic cu atat inseamna amestec mai lean, insa nu pare sa aibe vreo legatura cu raportul intre debitul de aer si cel de zeama. Apropo, raportul asta intre aer si zeama iese aproape constant, ca la un benzinar! Sper ca asta nu-i un semn ca de fapt nici torque nu-l masoara, ci doar il calculeaza cam ca mine...
Oricum, rapoartele si ce masoara lambda astea sunt zapacite de EGR ( mama lui cui l-a inventat), asa ca trebuie cumva sa fac neste analize mai inteligente.

Cand voi face testul cu kindgrago o sa inregistrez in plus si turbo (bun sau nu n-am de ales, ca nu am acces la absolute load), si temp motorului, si pozitia clapetei de acceleratie din galerie pe care o citeste aparent corect. Renunt la consumul instant care e evident aiurit. Inregistrarea e facuta "sincron" si e la ceva gen 1.5Hz, ceea ce e OK, n-o sa-l omor daca mai bag 3 parametri in plus.

Vreau sa vad daca se modifica corelatia intre maf, pozitia acceleratorului, turbo si debitul ala de zeama. Unele din informatii sunt in principiu redundante, insa vreau sa verific daca o eventuala corelatie ramane identica si cu si fara hho.

A, si bag si EGR-ul cum ziceam poa' sa aiureasca senzorii de pe esapament, si in plus ca sa vad daca reprogramarea umbla la el, asta are impact asupra combustiei, a temperaturii de ardere, a depoluarii, etc. Chinezaria amicului de ieri are si filtru de particule, sper cumva sa pot "ghici" daca-i pune si de o regenerare cand nu trebuie... insa sper ca pe autostrada sa nu-i vina idei din astea.

Mai pe romaneste, nu stiu nici eu exact ce caut, intrucat cam ce m-ar interesa in mod evident (lambda, timpi de injectie sau fuel trims) sunt indisponibili: D Avand in vedere ca viteza de esantionare e decenta inregistrez tot ce pot si apoi facem brainstorming sa vedem ce e util si e nu si ce am putea verifica.

Tre' sa nu vad sa verific daca citeste MAP (la mine nu merge, la el n-am incercat)

Am atasat fisierul, chestiile albastre sunt calculate de mine pe baza debitului in cc/min si am ascuns senzorii care nu ma intereseaza sau nu ii citeste.
Diesel
Gand la gand cu bucurie, azi m-am plimbat cu tractorul HDi al familiei. Insa am uitat scannerul OMD2 acasa. Am facut doua poze in garaj, cu parametrii din "Raw Data display" pe care ii vede la mine.
Click to view attachmentClick to view attachment
James Kilowatt
Citeste MAP... not bad. Asta se coreleaza cumva cu boostul? ia pune de o liniuta de unul singur si vezi biggrin.gif
Io aseara am uitat ca vaca sa ma uit la MAP. La mine nu functioneaza si prin urmare l-am scapat din vedere...
James Kilowatt
LE
Am bagat un ochi 5 minute pe wikipedia si cred ca am inteles unele chestii legate de testul de aseara.

Equivalence Ratio e raport intre cantitatea de zeama/ cantitatea de oxigen, nu de aer, impartita la acelasi raport stoichio (care la dizal habar n-am cat e, da' stie google). Cantitatea de aer si cea de oxigen nu-i tot una, de aia nu seamana cu rapoartele intre maf si debitul de zeama, aerul e de vreo 5 ori mai mare decat cea de oxigen.
Plus ca ar trebui sa fie egal cu 1/lambda, lambda fiind raportul intre AFR si AFR stoichio.
De re-verificat. Si ar mai

Pana la urma e posibil sa putem inregistra chestii interesante wink.gif
radamesr
Din aprilie pana acum, nici un post suplimentar pe aceasta tema; deci merge sau nu?
Ceva rezultate concrete?
James Kilowatt
Din aprilie si pana acum n-am reusit sa ne sincronizam o jumatate amarata de zi intr-un weekend....
radamesr
Pacat.... ar fi interesant de stiut cam ce economie de carburant s-ar obtine la un calcul pentru o masina medie... Spor la aranjamente si testari!
James Kilowatt
Eu banuiesc un 0%... insa vorba aia, banuielile n-au omorat pe nimeni. Pana la test ramanem doar cu vorbele...
O sa reiau legatura cu Kingdrago, desi acum timpul e si mai putin decat in vara, si vremea si mai rece pentru testari si mai ales pentru gratarele aditionale...

La un moment dat Kingdrago era interesat si sa cumpere un scanner dedicat pt Volvo, insa nu mai stiu daca pana la urma a faurit-o sau nu. Poate cu un scanner dedicat putem culege informatii mai suculente decat cu amaratul ala de ELM care la modelul lui nu citeste mare lucru care sa ne ajute sa intelegem diferentele daca le masuram (presupunand ca sunt diferite de 0%).

Stie deci cineva un scanner dedicat Volvo (pt 2.4 diesel) la un pret rezonabil si eventual ce stie sa citeasca?
distinctflow
viitorul evolueaza atat de rapid incat ne putem astepta si la asta
solmar
Comentariul anterior e magnific! Scurt si la obiect! Nici JK nu putea sa sintetizeze mai bine...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.