Știu că impresia generală de pe forum este că Ford-urile nu sunt fiabile și că au service "neprietenos".
Poate că așa e. Posesorii știu mai bine.
Am avut ocazia să merg la lansarea Ford-ului Focus facelift, în frumoasa și ungureasca Covasna. Asta înseamnă în kilometri peste 500 și aventuri cât cuprinde. Asta pentru că la Lacul Sf Ana am rămas cu mașina împotmolită și ne-a remorcat pădurarul cu o Lada Niva (foto)
Traseul la dus a fost București - Pitești - Câmpu Lung - Bran - Brașov - Sfântu Gheorghe - Băile Tușnad. La întoarcere fiecare a venit pe unde a vrut și am ales Brașov - Cheia - Vălenii de Munte - Ploiești - București (pe Buftea, drumul de camioane).
Ford se laudă că a făcut mici modificări la tot ce înseamnă tablă pe mașina asta, că nu se potrivesc ușile de la versiunea pre-facelift la asta nouă. Oricum, tabla contează mai puțin, cel puțin pentru mine.
Adevăratul progres l-am văzut la interior. Materiale bune, plăcute la atingere și o ergonomie a la Mondeo. Evident, când megi 500 de km+ la bordul celei echipate versiuni, Titanium, care costă aproape 21.000 de euro cu TVA inclusă, nu ai cum să nu rămâi plăcut impresionat.
Pe autostradă am gonit cu 140-200 km/h tot drumul. Motor și reprize excepționale. Pe serpentine am mers și mai domol și mai tare, am schimbat treptele des, ca la un benzinar, asta pentru că și cutia merge "ca unsă", fără niciun fel de ezitări.
Focus-ul confirmă titlul dat de oricine l-a condus că are ținută de drum impecabilă. E drept că la început am avut ceva emoții. Cauciucurile erau umflate la 3 atm, cu peste 20-30% față de normal și pleca spatele la plimbare foarte ușor. La prima benzinărie am reglat presiunea și comportamentul s-a schimbat radical.
Pe drumuri proaste am descoperit și un greieraș discret, în bord. Pe drumurile din Covasna și S-Class ar genera zgomote suspecte... Cine a fost pe acolo știe de ce.
Să trec peste aspectele astea, am dat muzica mai tare. Un 10+ merge pentru sonorizarea Sony. În puține compacte am mai auzit așa acustică, de fapt doar în Fiat Bravo (dar ăsta avea subwoofer, deci comparația nu ar fi corectă)
Cu + și - și alte aspecte:
+ reglaje generoase pentru scaunul șoferului și pentru volan
+ poziție de condus ergonomică și vizibilitate bună
+ instrumente de bord foarte prietenoase și orientate spre sport
+ dotări excelente (dar și preț pe măsură)
+ posibilitatea de a regla direcția mai tare sau mai moale din computerul de bord
- ușor instabilă la frănări puternice (valsează ușor spatele)
- gama de motorizări sub concurență, mai puțin propulsoarele de vârf care sunt comparabile
Pe lângă poze, făcute de mine, dar nu cu aparatul meu, mai jos e linkul cu emisiunea de pe B1 TV în care apar și eu ca "pilot" de ocazie. Eu am mers cu mașina cu 5 uși. Imaginile cu Ford-ul condus de mine apar pe la jumătatea materialului:
http://www.lalimita.ro/ro/Emisiuni/5_aprilie_2008/?pic=1