Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Drive Test new Seat Ibiza (2008)
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > SEAT
adi.mitrea
În timpul cât am lipsit de pe forum nu am stat degeaba, așa că acum vă împărtășesc impresiile primului drive-test realizat cu Seat Ibiza 2008.

The Car:

Pe 15 mai pe la prânz stăteau micile frumoase Ibiza în parcarea aeroportului din... Ibiza. Eu și un alt coleg de presă am ales să mergem pentru început cu motorizarea 1.9 TDI 105 Cai Putere, mult prea cunoscută de pe Golf, Leon Octavia și toate modelele mărcilor din grupul VAG. Deși nu sunt fan diesel, am ales mașina asta... poate din cauza culorii. Un albastru turcoaz.

Apropos de culoare. Am avut o mică decepție când am văzut că printre cele peste 20 de mașini de drive-test nu exista nici măcar o Ibiza galbenă verymad.gif Nu știu cum sunteți voi, dar eu asociez culoarea galbenă cu Seat, mai ales cu Ibiza.

Trecând peste asta, probabil foarte mulți dintre noi au mers vreodată cu un 1.9 TDI. Ei bine, acesta de pe Ibiza e la fel de gălăgios precum îl știți, dar trage tot la fel de bine, în ciuda tehnologiei vechi. Practic, dintre motorizările de la lansare, acest 1.9 de 105 CP este vârful de gamă, asta până vor fi lansate sportivele FR și Cupra.

După ce m-am obișnuit cu drumurile mult prea bune din Ibiza, am început să și alerg un pic motorașul de 1.9, am luat câteva curbe mai în forță și am frânat cu pedala la fund. Din păcate cu (deja) vechea generație nu am apucat să merg și deci nu aș putea spune la ce capitole stă mai bine Ibiza 2008. Un lucru e cert: e mai mare, are un design mai nervos și mai multă personalitate, șasiul e rigid și se așează bine pe șosea, în ciuda lipsei unei suspensii independente pe spate.

Următoarea zi de drive test, pe 16, am încercat o spanioloaică roșie, cu trapă și cu un motor mai pe gustul meu: 1.6 benzină 102-103 CP cât are... Deși la acest 1.6 reprizele sunt mai slabe decât la diesel și consumul este sensibil mai ridicat (cam 2 litri în plus pentru 100 km parcurși), mie mi-a plăcut mai mult. De fapt, m-a fascinat zumzetul motorului turat peste 4.000 rpm.

Apropos de motorizări. Pe 1.9 am avut o cutie care la introducerea levierului în treapta a III-a aveam senzația că nu a intrat bine în viteză, asta deoarece maneta mai mergea împinsă puțin, după care revenea teehee.gif

Pe benzinară cutia a mers impecabil.

Și cum motoarele contază mai puțin la o mașină de oraș, să vă spun despre interior. Spațios! Mi-a plăcut în mod deosebit bordul înalt, care oferă mult loc pentru picioare pasagerilor din față. Cromatica interioră e parcă (sau poate fi) un pic mai tinerească decât la vechea Ibiza, asta pentru că bordul poate avea inserții de gri deschis, luminos.

Scaunele sunt bine profilate și comode, iar pentu șofer sunt posibile reglaje generoase pentru găsirea poziției optime de condus. Desenul planșei de bord e foarte fluid, intuitiv, cursiv și încântă ochiul. Spun asta fără să exagerez.

Și dacă nu mă credeți, atunci vă spun că în afară de designul plăcut, spaniolii s-au cam zgârcit la unele plastice din interior. Mă refer la partea superioră a fețelor de uși, la părțile superioare și inferioare ale bordului și la zona ceasurilor.

Un alt mic minus merge la amplasarea comenzilor pentru avarii, scaune încălzite și ESP, adică în fața schimbătorului de viteze. Când acesta se află în treapta a treia comenzile vin cam peste mână.

O altă mică chichiță este legată de greierași, cu tot cu drumurile bune din Ibiza... Ei bine există. Eu am identificat unul în zona trapei (care apropos, se deschide numai 3-5 centimetri doar în sus, nu se poate deschide complet) și un altul în stâlpul central stânga (în zona prinderii centurii de siguranță).

Pozele vor spune mai mult decât o mie de cuvinte despre mașină thumbsup.gif

The place:

Ibiza asta a fost sub ce mă așteptam. Adică e un fel de Dobrogea, cu ierburi înalte, uscare și verzi deopotrivă, un pic mai curată decât Constanța și cu drumuri excelente. Plaje nu prea am întâlnit pe parcursul drive-testului de peste 300 de kilometri pe insulă. Am văzut în schimnb iachturi foarte multe (nu neapărat scumpe), restaurante (majoritatea închise) și case superbe în stil mediteranean. Aparent banale, dar foarte luxoase.

De fapt cred că ceea ce îi atrage pe mulți în Ibiza este tocmai atmosfera discretă și pustietatea. Evident, în porturi e mai aglomerat și terasele sunt foarte animate, mai ales în sezon.

Într-un bar de subsol, o bere la 0,33 costă 4 euro, iar un "țoi" (shot) de băutură de-a lor (26% alcool) cam 2 euro. Magazine universale, de haine de mașini nu prea am văzut, dar poate eram eu cu ochii în altă parte... Spanioloaicele foarte primitoare, dar urâte. Despre bărbați nu mai vorbesc...

E drept că am întors capul după câteva care erau... românce thumbsup.gif

Poze:
adi.mitrea
În seara asta, până la ora 20.00 puteți vedea mașina pe viu, în piața Alba Iulia din București.

Caravana Seat Ibiza va vizita 11 orașe de la noi: Timișoara, Râmnicu Vâlcea, București, Constanța, Brăila, Galați, Ploiești, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea.

Evenimentul e parte a tunelului european Ibiza, care va aduna la sfârșit un total de 50.000 de kilometri parcurși. Până acum caravana a mers 40 de zile și a traversat 17 de state.

Un link util: www.seatibiza08.es
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.