QUOTE (BogdanPavel @ Apr 13 2011, 10:39 AM)
Salut ! Eu nu zic ca nu o fi asa cum zici tu, dar detin si eu un Jaguar X-type 2.5 V6 200 cp, iar in oras am consum 19 - 19.7, pe cand in afara am 14 - 15 . Spune-mi si mie, te rog, cum reusesti tu acel consum, mai ales si pe modul sport. Am eu vreo problema ? Da-mi un sfat, te rog ! Mersi mult ! :-)
Salut Bogdan,
Am zis ca nu mai intru pe acest forum dar o fac ca sa te ajut pe tine.
Si eu am avut o problema cu Jaguarul la un moment dat cu consumul si manca ca si in cazul tau 18%. Eu activez pe un forum Jaguar deci iti pot spune ce problema am avut eu si ce problema au avut ceilalti in legatura cu consumul.
Atasat ai o poza cu motorul meu. Am notat de la 1 la 3 , trei mici lucruri care iti pot mari consumul de combustibil. Toate sunt legate de "aer fals".
In primul rand verifica daca cele doua elemente marcate in fotografie cu 1 respectiv 2 sunt conectate cum trebuie la corpul motor si nu trag aer fals. Elementul numerotat cu 3 este in general principalul vinovat pentru consumul marit. Acest furtun are "obiceiul" sa crape la cate 3-4 ani; in general nu vezi crapatura dar daca prin acest element motorul trage aer fals atunci iti creste consumul. El este vinovat pentru 80% in cazurile de consum marit. Si daca tu crezi ca nu e crapat, ai sa fii surpins cati au crezut la fel, l-au schimbat si situatia s-a schimbat radical. De asemenea trebuie sa fie bine strans la capete. Cu aceasta problema intervine si reducerea puterii motorului. In cazul meu a fost senzorul O2.
Click to view attachmentAlte doua elemente care duc la crsterea consumului sunt:
- Senzorul de O2
- convertorul catalitic.
Incepe cu punctul 1, 2, schimba furtunul ala (3) ca oricum nu este o avere. Daca tot nu ai rezultate atunci este probabil O2 sau Convertorul (care ste foarte scump, si eu l-am schimbat; delaerul mi-a cerut $2000 dar am agsit nou nout pe forum la $600).
In unele cazuri dupa schimbarea furtunelor a fost necesar de un reflash al Computerului.
X-Type ruleaza foarte hot, este sensibil la filtrul de aer care se imbacseste relativ repede. Scoate filtrul de aer, eventual cumpara unul nou si fii sigur ca speli asa cum trebuie cutia filtrului de aer. Ai sa fi surprins cat contribuie la puterea masinii.
In alta ordine de idei, computerul de bord al Jaguarului X-type nu este foarte bun la afisarea consumului instantaneu, el iti da mai degraba media pe ultimele ore de functionare iar aici ia in calcul inclusiv ralanti-ul. Fa calculul la pompa; daca obtii in jurul 9.6-10 l/100km atunci motorul tau lucreaza in parametrii normali. Exista persoane care au obtinut8%. Eu am piciorul mai greu.
In alta ordine de idei variable valve timing este excelent pentru low end power dar are si reversul medaliei in ceea ce priveste consumul, in special in oras.
Sper ca a ajutat!