De mult tot spun că o să postez drive-testul cu Civic Hybrid și niciodată nu am avut timp. Hai să vedem ce iese.
Ce este Civic Hybrid?
Aparent, un sedan negru care are lipite pe el autocolante ce ilustrează globul pământesc. De fapt cam asta e singura diferența dintre Civic Hybrid Sedan și Civic Sedan. Și asta la mașina testată, pentru că în showroom arată la fel.
Trebuie să spun de la bun început că e primul și unicul hibrid pe care l-am condus vreodată. Cu toate astea pot să spun că e o mașină la fel ca toate celelalte.
Încă de când m-am urcat în ea mi-am promis să o conduc ca pe o mașină normală. La finalul drive-testului de circa 600 de kilometri, dintre care 100 și un pic prin București, a ieșit așa:
+ consum în oraș 8,5% pe primii 100 km parcurși de la resetarea parcursului parțial
+ consum mixt (adică cei 100 km din oraș + alții vreo 500 de extraurban) 6,5%, cu alte trei persoane în mașină
Dimensiunile caroseriei (compactă sedan) nu o recomandă pentru București sau pentru alte orașe în care nu există parcări, în ciuda consumului redus. În rest, în trafic, la plecările de la semafor și la schimbările de direcție mașina se comportă foarte bine, suspensia fiind mai degrabă orientată spre sportivitate decât spre connfort. Cu toate astea Civic-ul e confortabil pentru că are în standard tot ce îți trebuie + tapițerie de piele și scaune încălzite.
O dată cu bifarea primului test cu o hibridă, am bifat și primul test cu o cutie de viteze CVT, care este senzațională. Cum spuneam și pe alt topic, schimbarea treptei de viteză nu se simte (asta pentru ca nici nu exista trepte).
Mai multe despre CVT, aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_...le_transmission
Adica daca la plecarea de la semafor o calc la 2.000 rpm si tin piciorul nemiscat, turatia se mentine la 2.000 rpm (de exemplu), iar viteza creste treptat pana la circa 80 km/h. Și tot așa.
Singurele elemente care amintesc de un automobil "altfel" la interior sunt doua indicatoare. Unul arata cata energie are bateria motorului electric in ea (printr-un afisaj vertical, ca la telefoanele Nokia), iar celălalt arată nivelul de asistare / incarcare al bateriei.
În frână de motor și / sau cu frâna de serviciu apăsată, bateria se încarcă (și îți arată pe ecran asta). Când pleci nervos de la semafor, se aprind liniuțele albe care arată cât de mult ajută motorul electric pe cel pe benzină. Cel mai bine o să vedeți în poze. Pentru reducerea consumului, Civic-ul oprește automat motorul la semafor, când staționezi cu piciorul pe frână. Pornește imdediat ce iei piciorul de pedala amintită.
Despre extraurban... ei bine, la fel ca un 1.6. De fapt la mers constant ai la picioare un motor de 1.3 litri de 90 de cai putere, iar electricul mai furnizează și el 20 CP, în caz de nevoie.
La o frânare de câteva sute de metri, cum ar fi cazul coborârii pantelor cu frâna călcată, bateria se încarcă repede. Se consumă însă la fel de repede când vrei să depășești două tiruri la rând, cu pedala la fund.
Cam asta înseamnă hibridul la Honda. Bateriile sunt undeva sub bancheta din spate / portbagaj. Nu se văd și nici nu ai bănui ce ai sub fund.
În rest, o mașină cu finisaje peste medie, cu o calitate a fabricației bună, fără greierași (la 12.000 km de drive test), cu aspect îngrijit.
Cum orice mașină are și minusuri, Civic Sedan (pentru că nu cred că e numai o problemă a hibridei) are faruri slabe și pe fază scurtă, dar mai ales pe fază lungă. Probabil montarea unor becuri de calitate superioră, aftermarket, ar rezolva măcar parțial problema.
La mașina pe care am avut-o eu CD Playerul cu mp3 și magazie era stricat și scotea niște sunete ciudate (mecanice) după pornirea motorului.
Cel mai amuzant a fost că în Sihișoara s-au pozat câțiva cu ea și indiferent de oraș oamenii întorceau capul.
Prețul exact nu îl găsesc în momentul ăsta, dar e de aproape 24.000 de euro cu TVA inclusă.
Poze: