Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Drive Test Honda Civic Hybrid
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Honda
adi.mitrea
De mult tot spun că o să postez drive-testul cu Civic Hybrid și niciodată nu am avut timp. Hai să vedem ce iese.

Ce este Civic Hybrid?

Aparent, un sedan negru care are lipite pe el autocolante ce ilustrează globul pământesc. De fapt cam asta e singura diferența dintre Civic Hybrid Sedan și Civic Sedan. Și asta la mașina testată, pentru că în showroom arată la fel. rolleyes.gif

Trebuie să spun de la bun început că e primul și unicul hibrid pe care l-am condus vreodată. Cu toate astea pot să spun că e o mașină la fel ca toate celelalte.

Încă de când m-am urcat în ea mi-am promis să o conduc ca pe o mașină normală. La finalul drive-testului de circa 600 de kilometri, dintre care 100 și un pic prin București, a ieșit așa:

+ consum în oraș 8,5% pe primii 100 km parcurși de la resetarea parcursului parțial
+ consum mixt (adică cei 100 km din oraș + alții vreo 500 de extraurban) 6,5%, cu alte trei persoane în mașină

Dimensiunile caroseriei (compactă sedan) nu o recomandă pentru București sau pentru alte orașe în care nu există parcări, în ciuda consumului redus. În rest, în trafic, la plecările de la semafor și la schimbările de direcție mașina se comportă foarte bine, suspensia fiind mai degrabă orientată spre sportivitate decât spre connfort. Cu toate astea Civic-ul e confortabil pentru că are în standard tot ce îți trebuie + tapițerie de piele și scaune încălzite.

O dată cu bifarea primului test cu o hibridă, am bifat și primul test cu o cutie de viteze CVT, care este senzațională. Cum spuneam și pe alt topic, schimbarea treptei de viteză nu se simte (asta pentru ca nici nu exista trepte).

Mai multe despre CVT, aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_...le_transmission

Adica daca la plecarea de la semafor o calc la 2.000 rpm si tin piciorul nemiscat, turatia se mentine la 2.000 rpm (de exemplu), iar viteza creste treptat pana la circa 80 km/h. Și tot așa.

Singurele elemente care amintesc de un automobil "altfel" la interior sunt doua indicatoare. Unul arata cata energie are bateria motorului electric in ea (printr-un afisaj vertical, ca la telefoanele Nokia), iar celălalt arată nivelul de asistare / incarcare al bateriei. rolleyes.gif

În frână de motor și / sau cu frâna de serviciu apăsată, bateria se încarcă (și îți arată pe ecran asta). Când pleci nervos de la semafor, se aprind liniuțele albe care arată cât de mult ajută motorul electric pe cel pe benzină. Cel mai bine o să vedeți în poze. Pentru reducerea consumului, Civic-ul oprește automat motorul la semafor, când staționezi cu piciorul pe frână. Pornește imdediat ce iei piciorul de pedala amintită.

Despre extraurban... ei bine, la fel ca un 1.6. De fapt la mers constant ai la picioare un motor de 1.3 litri de 90 de cai putere, iar electricul mai furnizează și el 20 CP, în caz de nevoie.

La o frânare de câteva sute de metri, cum ar fi cazul coborârii pantelor cu frâna călcată, bateria se încarcă repede. Se consumă însă la fel de repede când vrei să depășești două tiruri la rând, cu pedala la fund. confused.gif

Cam asta înseamnă hibridul la Honda. Bateriile sunt undeva sub bancheta din spate / portbagaj. Nu se văd și nici nu ai bănui ce ai sub fund.

În rest, o mașină cu finisaje peste medie, cu o calitate a fabricației bună, fără greierași (la 12.000 km de drive test), cu aspect îngrijit.

Cum orice mașină are și minusuri, Civic Sedan (pentru că nu cred că e numai o problemă a hibridei) are faruri slabe și pe fază scurtă, dar mai ales pe fază lungă. Probabil montarea unor becuri de calitate superioră, aftermarket, ar rezolva măcar parțial problema.

La mașina pe care am avut-o eu CD Playerul cu mp3 și magazie era stricat și scotea niște sunete ciudate (mecanice) după pornirea motorului.

Cel mai amuzant a fost că în Sihișoara s-au pozat câțiva cu ea și indiferent de oraș oamenii întorceau capul.

Prețul exact nu îl găsesc în momentul ăsta, dar e de aproape 24.000 de euro cu TVA inclusă.

Poze:
FAR EASTERN
Adi, asteptam(cel putin eu) cu nerabdare impresii despre Insight, daca-ti pica in mana. dry.gif
mike.omega
Adi, pai si economia unde e? tongue.gif Ca acele consumuri declarate de tine sunt consumuri care se pot face cu un diesel lejer! Ah da, si nici nu "mori" in depasiri ninja.gif

Ai gasit macar 1 motiv pentru care ti-ai lua masina asta?
adi.mitrea
Sper să pun mâna pe Insight când va fi lansată la noi. Oricum, mai e până atunci. rolleyes.gif

Motive întemeiate s-o cumpăr sincer nu am găsit, însă modelul are câteva plusuri incontestabile:

1. O singură versiune de echipare și aia de top, nu mai ai nevoie de nimic decât dacă ești mega pretențios
2. Consumul nu are cum să sară de 9-10% în oraș, deci măcar e o chestiune psihologică că mașina ta e mai economică față de alte mașini pe benzină cu puteri similare rolleyes.gif
3. La plecarea de pe loc și la demaraje / reprize scurte, necesare manevrelor rapide prin oraș nu o bate nici o mașină de 200 de Cai Putere (CP), deoarece motorul electric intervine aproape instantaneu și îți dă cuplu suficient thumbsup.gif

Cam astea ar fi, după cum spuneam nu suficiente și nu suficient de puternice încât să vrei neapărat să ți-o cumperi.
Diesel
90cp pe o compacta un pic supradimensionata, normal ca are asa consum, honda are bunul obicei sa faca motoare cu 100cp/litru, nu pricep cum de s-au poticnit tocmai la o masina cu dotari de varf.

in timp ce faceam niste manevre prin oras cu jucaria mea m-am gandit ca ar fi o chestie sa am motor electric in loc de treapta 1 si mers inapoi. treapta 1 la mine merge pana la 60kmh, deci ar acoperi cu brio parcurgerea traficului urban. dar vreau si eu o hibrida sub 15000 euro DDP, cer mult?
FAR EASTERN
Deocamdata, daca vrei noua, da, ceri mult(adica e putin 15000). Dar iti poti lua un Prius sh din... Germania, de ex. wink.gif

mike.omega
@Adi Mitrea: am gasit la honda pe site ca modelul Hibrid face suta in 12.1sec iar masa totala a masinii este de 1368kg smile.gif
Raman cu speranta ca acel cuplu instant livrat de motorul electric sa faca ceva biggrin.gif
Iar la dotari nu iese cu nimic in evidenta, mai ales ca vorbim de 19k Euro CIP, deci orice compacta(fara clasa premium) de pe piata super dotata si super motorizata wink.gif
adi.mitrea
QUOTE (mike.omega @ Jan 21 2009, 04:24 PM) *
la dotari nu iese cu nimic in evidenta, mai ales ca vorbim de 19k Euro CIP, deci orice compacta(fara clasa premium) de pe piata super dotata si super motorizata wink.gif


Dar fără motor electric la pachet! whistling.gif

Cuplul ăla se simte, evident e util la manevre scurte, pișcări ale accelerației și atât.

Eu la banii ăia prefer Mini CooperS, dar nu toți avem aceleași gusturi.

Referitor la Insight, este de așteptat să facă o figură mai frumoasă decât Civic, iată și motivele care mă fac să cred asta
AZAZEL
QUOTE (adi.mitrea @ May 9 2008, 02:53 PM) *
O dată cu bifarea primului test cu o hibridă, am bifat și primul test cu o cutie de viteze CVT, care este senzațională. Cum spuneam și pe alt topic, schimbarea treptei de viteză nu se simte (asta pentru ca nici nu exista trepte).


altii fac asemenea cutii de aproape 10 ani si deja le considera oarecum depasite tehnic iar in scurt timp acest tip de cutie nu va mai exista in oferta acelei ograzi.
chiar ne entuziasmam acum, in 2009, de un CVT? de cat timp pune honda acest tip de cutie pe masinile lor?
FAR EASTERN
Cam de prin '99, de cand au scos primul Insight...
georgebush


Thanks so much for useful info


calcul credit immobilier courtier taux simulation de france pretUne simulation credit immobiler de France a faire un pret.calcul credit immobilier courtier taux simulation de france pret
daewoo_espero_turbo
Mi se pare o porcarie.
Un ditamai sedanul cu motor de 90cp.
Hibrid. O tampenie.
Ca sa-ti cumperi o asemenea masina, ar trebui sa consume 3% in oras. Ca asta ar fi motivul pt care cineva si-ar lua o hibrida - consumul.

Masina arata ok, in rest nu e nimic de capul ei. Poate doar un exercitiu de tehnologie.
Sunt sigur ca masinile astea dupa ceva timp o sa aiba multe probleme. Pt ca orice chestie complexa are probleme mai multe ca alta mai simpla.

Am inteles ca ar costa 24 mii "masina" aia. La banii aia imi cumpar o Insigina, care e mult peste la design si putere motor...
22nst
Prietene... stai calm, nu te obliga nimeni sa o cumperi.
Are si ea clientii ei.

PS. Insignia este urata cu spume.
FAR EASTERN
QUOTE (daewoo_espero_turbo @ Oct 11 2009, 11:57 PM) *
Sunt sigur ca masinile astea dupa ceva timp o sa aiba multe probleme. Pt ca orice chestie complexa are probleme mai multe ca alta mai simpla.


Wahahahahaahaahhhhaaahahahahaah!!!!!! Sau lol. teehee.gif
Da ce ziceai de insignia? Ca face aia, ca face ailalta, etc... sau ti-a scapat asta din reclama..... Espero ca in timp vei vedea dincolo de limitele actuale... pe care ori se pare ca ti le impui, ori nu le poti depasi. In materie de masini. confused.gif
chevy
Ca bine zici, domne!
Omul doar da cu "batul in balta", cunostiinte...ioc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.