Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cursa contra cronometru... poate si jurnal de bord Forester
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
compteam
Salutare,

o sa incep aici ceea ce sper sa fie un viitor jurnal de bord Forester 2008.

De multa vreme vreau un SUV; m-am uitat cam la toate posibile si imposibile.

Sambata mi-am luat mandra sa o duc sa vada noul Forester (nici eu nu-l vazusem in realitate).
Am ajuns la SMT, si numai bine ca se mai uitau si altii la unul in curte. Mi-a placut; nu mai pare un break, ci pare un SUV (mi se pare ca seamana izbitor cu Outlander, mai ales la linia laterala spate). Ne-am suit in el:
- nu e luxul intruchipat nici pe departe; dar e un pic mai mult fata de vechiul model.
- Bordul fara multe butoane ( verymad.gif ) in schimb ceasurile albastre parca-l mai schimba un pic;
- portiere cu rame; pacat
- spatiu in spate arhisuficient pe lungime; in schimb nu cred ca intra trei adulti pe bancheta spate, confortatbil. Doi insa, cu acea cotiera si suport de pahare, stau foarte bine, mai ales ca spatarul e acum reglabil.
- cotiera la modelul cu reductor - o puteti considera inexistenta, atat de joasa si de prost pozitionata este.

Cum ne uitam noi asa, hop - o persoana la drive test; dealerul ne intreaba daca vrem si noi in masina; vrem!
Pe drum nu mi-am dat seama de multe lucruri din locul in care stateam, adica in spate. Motorul imi parea destul de silentios; insa oaresce zgomote de la portbagaj / haion se auzeau in timpul mersului. Cel care conducea nu parea multumit deloc de cum trage motorul (2.0 150 CP)

Ce sa va mai spun, nu am simtit mare lucru.

Asta a fost sambata.

Duminica m-am hotarat brusc ca vreau Forester turbo, si gata cu cautarile (mai cochetam cu ideea unei Kia Sorento - nu am apucat inca sa fac drive test)

Asa ca seara mi-am petrecut-o pe siturile de evaluare / cautare credite. Vreau credit, nu mai vreau leasing, nu mai vreau sa platesc RCA dublu, sa cer voie sa ies din tara, sa ma chinui cu inmatricularea la final, sa ma taranesc cu banca / dealerul pe a doua cheie de la masina, etc.

Pe situri, credit auto fara avans de 37.000 EUR / 7 ani gaeam la o multime de banci. Cele mai favorabile rate erau la CEC, Leumi (ce-o fi asta), Raiff, Alfa Bank (Adica sub 600 Eur / luna). Toti iti dadeau bani cati doreai, fara garantii suplimentare fata de decat gajul asupra masinii, etc. Numai promisiuni.

Asa ca azi dimineata, Luni 21 Aprilie, am purces la banci.

Zic hai la ABN, unde mai aveam un credit de 10.000 EUR. Ma gandeam ca ne cunoastem, ne stim buletinele, domiciliile, salariul, e mai usor, ce sa mai.
Ajung acolo si zic cu tupeu: vreau credit auto fara avans drive.gif

Mi se raspunde: NU avem credit auto blink.gif Zic, cum nu aveti credit auto ?

Pai simplu. Dar va dam credit de nevoi personale fara ipoteca. Pana in 40.000 EUR.
Minunat, hai la treaba.
Deci va putem da 40000 - 8000 (cat mai aveti luat) adica 32.000 EUR blink.gif
Si ce sa fac de banii astia ??? Pai mai puteti lua din alta parte diferenta....

Zic, dar ca chestie, cat e gradul de indatorare acceptat la voi ?

30% imi spune.

Iar am ramas blink.gif blink.gif . Pai zic BNR a relaxt limitele din Februarie 2007.

Am dat noroc si am plecat.

Eram la Sofitel. Hai in Piata Chibrit: Aici, Alfa Bank si BCR.

Intru la Alfa Bank: vreau Credit auto fara avans. Poftiti.

Aici aflu ca maxim 30.000 pot primi fara garantie ipotecara sau depozit. Insa macar tipa de la ghiseu a avut minime cunostiinte bancare si mi-a recomandat o suplimentare cu un credit de nevoi personale.

Si am batut palma, am luat modelele de adeverinta de venit si am plecat bucuros.
La BCR, creditul auto se da pana in maxim 20.000 EUR (doamne, unii sunt chiar depasiti) . Daca vrei mai mult, ti se baga un maxicredit pe gat cu ipoteca pe casa("foarte convenabil ca dobanda, la jumatate"). O prostie; intreb cat dureaza cu ipoteca: 3 saptamani. Jesus!!!! La Alfa Bank mi-au promis 1 sapt de cand duc actele.... Si aceasta dobanda injumatatita era 10.1 % la EUR! Si aveau si 22 EUR / luna administrare credit (ce dreak or administra lunar.....)

Am fugit la dealer, la SMT Pallady.
Daca Meganul l-am luat fara sa fac drive test drive.gif , am zis ca nu mai fac asa ceva never. Deci ajung la dealer, ii spun unui baiat ce ma intereseaza si ca vreau drive test. Bomba, NU avem masini de drive test turbo 2.5. blink.gif De ce ? Nu sunt inca omologate si nu exista un termen estimat de rezolvare a situatiei. Nici o factura proforma pentru banca nu se stie cand poate fi eliberata...

Naspa. Hai la un drive test cu aia de 2.0 manuala.

M-am suit in ea cu tot ceea ce am citit pe aici in cap: masina puturoasa, ce abia se misca, etc...
Am fost total impresionat. Masina se conduce extrem de usor, si desi nu te baga in scaun, acceleratia este liniara si parca acul vitezometrului creste destul de frumos. La 150 merge minunat. Ce sa mai, mi-a placut: pare asa de ciudat sa-i vezi botul ala lung, sa auzi zgomotul de motor peste 3500 (aduce bine de tot cu cel de Oltcit).

Oricum, senzatia a fost super. Maine voi merge la test cu 2.0 automata.


Cam atat pentru seara asta.

Am uitat sa va spun de ce "cursa contra cronometru": pe 13 iunie plec in concediu in Spania, si vreau sa o fac cu Forester Turbo.

Si am uitat sa va spun ca am trecut pe Tiriac sa cer o estimare de CASCO. I-am zis baiatului: sperie-ma cu un pret! Si m-a ascultat..... 3.300 EUR / an fara fransiza, 2.300 EUR / an cu fransiza de 360 EUR. Again Jesus......

Aici astept sugestii de la voi, unde gasesc CASCO uman si cu colaborare cu SMT....


O seara buna
Ciprian86626
relaxeaza-te

toate modelele de 2,5 turbo aduse sunt dintr-un lot suspendat de FHI de la vanzare din cauza unor probleme la motor. pana se va aduce lotul nou se vor schimba probabil si produsele bancare ca sa nu mai zic de dobanda, asa ca va mai trebui sa faci un tur al bancilor atunci.

daca nu esti, cum mai spuneam in alt topic o batranica de 80 de ani care tocmai si-a luat carnetul de conducere, nu iti lua 2.0. teehee.gif

ca tot ai scris de banci, mie la BCR imi dadeau 30000 fara avans (ca sa nu crezi ca nu am vrut si eu 2,5). poate s-o fi schimbat produsele

PS modelul nou se numeste 2009 nu 2008. e ilogic (cu atat mai mult cu cat a fost lansat in 2007), dar asa e la ei
compteam
QUOTE (Ciprian86626 @ Apr 21 2008, 11:55 PM) *
relaxeaza-te

toate modelele de 2,5 turbo aduse sunt dintr-un lot suspendat de FHI de la vanzare din cauza unor probleme la motor.


rad... dar cred ca rad nervos...
m-ai cam dezumflat.... pai pana se schimba treaba cu motorul... cred ca vin si din concediul de toamna...

acum ca sa fiu un pic paranoic: am citit ce trambitau ei sus si tare cu schimbarea la motor: au introdus o fulie defazoare. Mi-a venit rau cand am vazut asta, pentru ca exact cu acea minunata fulie defazoare au avut Meganurile probleme (inclusiv al meu). Sper sa nu fie tot Delphi.... pinch.gif

Si nu ai cumva si o estimare a timpului de remediere a acestor defectiuni ? Sau ai mai multe detalii ? Eu am cautat pe net "neomologare RAR Subaru", etc si nu am gasit nimic.

L.E.: Am cautat si "pe afara" si plin netul de oprirea vanzarilor pentru motoarele de 2.5 sad.gif(((
Zetics
Mai, nu stiu ce aveti cu motorul de 2.0, dar eu sunt multumit (am luat acum o luna vechiul forester)! Imi inchipui ca nu e nici pe departe atat de spectaculos precum cel turbo, dar totusi este un motor potent, ai acceleratie liniara si o plaja de turatii mult mai mare, n-ai lag-uri. Nu stiu daca ati dus motorul in 7000 de ture sa vedeti ce misto e... teehee.gif

Ce nu inteleg eu, de ce difera putin motoarele. S-au pierdut cativa cai putere, s-a castigat 10Nm (asta e foarte bine), altceva difera? Da, vad acum ca are emisii mai mici, e un lucru bun si asta!
klm
CITAT(Ciprian86626 @ Apr 21 2008, 10:55 PM) *
daca nu esti, cum mai spuneam in alt topic o batranica de 80 de ani care tocmai si-a luat carnetul de conducere, nu iti lua 2.0. teehee.gif

Adica 158 CP nu pot urni decent 1405 kile?!
Colonelu'
QUOTE (Zetics @ Apr 22 2008, 10:13 AM) *
Ce nu inteleg eu, de ce difera putin motoarele. S-au pierdut cativa cai putere, s-a castigat 10Nm (asta e foarte bine), altceva difera? Da, vad acum ca are emisii mai mici, e un lucru bun si asta!

Problema e legata de setarea motorului si tine de cei doi parametrii cuplu vs putere, care sunt strans legati unul de celalalt. Daca setezi motorul sa aiba mai multa putere, atunci se reduce cuplul si viceversa.

La toate motoarele de 2.0 aspirate de la Subaru au operat noile setari, prin care se ofera un cuplu mai mare de la o turatie mai joasa si puterea mai mica. De aceea au si introdus intre timp pe Legacy 2.5 aspirat, ca sa fie mai mic pragul de trecere intre 2.0 si 3.0.
Zetics
Adica l-au facut o idee mai fasnet la mers de oras, dar i-au dat in cap la demaraj si turatii maxime. Hmmm....Cred ca prefer versiunea pe care o am eu! whistling.gif
Ciprian86626
am facut si eu un test cu noul 2.0. intr-adevar, cum se spunea aici motorul parca trage mai bine la turatii joase (cuplu mai mare, deci) dar urca mai greu in ture (putere mai mica). directia si franele sunt clar mai bune. suspensiile sunt la fel de confortabile. in ceea ce priveste stabilitatea impresia generala e ca si asta e mai buna, ai acea senzatie de lipsa de viteza. in schimb intr-o curba a intrat esp (nu mai stiu cum ii zice la ei) mai repede decat ma asteptam. eu nu am mai condus masini cu esp asa ca nu stiu cum sa imi explic chestia asta: intra prea repede esp in actiune sau pur si simplu masina sta cat sta dupa care pleaca (daca nu ar fi esp) fara sa te astepti. la 2.0 vechi de ex, dupa ce te acomodezi cu ea, te avertizeaza, nu pleaca atunci cand nu te astepti.

ideea e ca nu prea mi-a intrat la suflet. nu mai e ca al meu care iti cere sa ii dai 5.000-6.000 de ture. parca e dizel. nu mai e ceea ce astepti de la un subaru. o sa astept totusi si xt la test sa vad atunci, pentru ca motorul schimba, practic, totul si impresia poate fi alta.
Ciprian86626
QUOTE (compteam @ Apr 21 2008, 11:15 PM) *
"neomologare RAR Subaru",


asta e atentat la inteligenta noastra din partea SMT. de altfel, circula un xt prin Romania, omul a fost foarte hotarat si a apucat sa il plateasca. se pare ca lui i-au adus din alt lot sau i-au zis ca i-au adus din alt lot. trebuia sa ne spuna adevarul. parca zici ca e o boala venerica.
Ciprian86626
QUOTE (klm @ Apr 22 2008, 10:44 AM) *
Adica 158 CP nu pot urni decent 1405 kile?!


eu vorbeam de modelul nou. stiindu-l pe cel vechi pe care trebuie sa il turezi serios ca sa obtii ceva de la el, e clar ca modelul nou e de batranei. mi s-a confirmat in urma testului.
compteam

marti am fost si am facut test drive cu 2.0 automata 4 trepte. pentru un sofer ce nu a mai condus masina cu cutie automata pana acum, experienta a fost interesanta. la inceput nu mai stii ce sa faci cu mana dreapta pentru ca iti vine sa schimbi vitezele. ce pot sa va spun: in programul sport masina schimba in sus la 6.700 ture, iar la aceleratie brusca, dintr-a 4-a retrogradeaza pana intr-a doua.

acceleratiile nu sunt impresionante; la un moment dat, dupa ce am frecat cutia ba pe automat, ba pe manual, eram intr-a 4-a la 120 la ora, si daca apasam acceleratia pana la fund, nu se intampla absolut nimic.... huh.gif dar senzatia, pe ansamblu, in a conduce automata, este de ... comoditate. e placut.


i-am spus dealerului ca pe net e plin de "subaru stops sales..." si a spus ca nu e valabil decat pentru America de Nord si Australia.

termenul minim de livrare pe care mi l-a dat: sfarsitul lui iunie.

maine sper sa fac un drive test cu mazda cx 7, sa vedem care-i treaba acolo. va tin la curent, normal. insa un lucru nu-mi place din start la mazda: e doar manuala.
Valentin35722
Parerea mea e sa astepti si 2.5XT-ul. O sa-ti placa sigur.
Iar treaba cu "America si Australia" e b******t. Conteaza data de fabricatie a masinii. Poate au venit si la noi din lotul respectiv, poate nu. Dar asta nu inseamna ca potentialul pericol nu e valabil in RO. E stupida explicatia lor... Puteau sa suna "Da, stim problema, dar in RO nu sunt masini din lotul afectat".

Fuji Heavy Industries (FHI), the manufacturer of Subaru vehicles, has temporarily suspended the production and sale of all 2.5 litre four cylinder turbocharged engine vehicles manufactured between Tuesday 8 January and Saturday 5 April 2008.
Vehicles fitted with all other displacement engines and the 2.5 litre normally aspirated engine are NOT affected.
This Quality Assurance action follows isolated reports of “engine knocking noise” and is aimed at avoiding possible damage to the engines of potentially affected vehicles.
FHI have identified the problem as abnormal wear on con rod big end bearings and are now working to identify the cause and produce a fix.
Therefore, in the interests of preventing any possibility of engine damage to potentially affected vehicles, we are isolating any potentially affected vehicles from sale until the cause and correction are identified.

compteam
Azi am luat proforma pentru 2.5 (fara serie de sasiu), cu promisiunea ca masina vine in 5 saptamani. beer.gif

Marti depun dosarul la banca.
Colonelu'
Felicitari pentru alegere si sa te bucuri cat mai mult de ea! thumbsup.gif

Asteptam cu interes sa ne comunici impresii si dupa ce o vei lua. Eu cred ca am sa astept sosirea versiunii diesel si apoi sa ma apuc de drive teste.
compteam
Saptamana trecuta (marti mai exact) am platit masina.

Si acum astept... whistling.gifdry.gif o oaie... doua oi... trei oi... verymad.gifangry.gif 'nspe oi...

Sper sa fie mai devreme de cele 5 saptamani promise
Colonelu'
Am fost si eu pe la showroom-ul Subaru din Iasi si am reusit sa fac un drive test cu noul Forester, dar in varianta de 2.0. Nu am stat sa mai caut sa vad ce tip de servodirectie are, dar am sesizat imediat ca era foarte usoara fata de cea hidraulica de pe Avensis-ul meu 2.0D, parca ar fi fost electrica.
La partea cu motorizarea am sesizat ca au optimizat curba de cuplu astfel incat sa fie cat mai mare de la o turatie cat mai joasa. In felul acesta se comporta ca o masina diesel, nefiind nevoit sa o turezi ca sa schimbi treptele. La drum masina se comporta foarte bine, dar in unele depasiri ma rugam de masina sa mearga mai repede, desi retrogradasem suficient de mult. In opinia mea, motorul de 2.5 ar fi mult mai indicat, mai ales ca vine in varianta turbo pe Forester.

La intoarcerea din drive test, i-am dat masina sa o conduca baiatului de la showroom, pentru a vedea cum se comporta si pe mana unuia experimentat cu Subaru, iar el a fost foarte amabil si din proprie initiativa m-a dus pe un deal cu o panta foarte inclinata sa imi arate cum se comporta in off-road. Pe scurt, pot sa spun ca dupa ce a cuplat reductorul a urcat o panta unde stateam in scaun aproape pe spate si doar cu un Hilux sau Landcruiser as mai fi avut curajul sa urc.

Astept cu interes sa vina si varianta diesel. Apropo de diesel, baiatul mi-a spus ca pe 5 iunie se lanseaza variantele diesel pe Legacy si Outback, iar diferentele vor fi de 1.500 euro la pret.
Despre varintele 2.5 turbo mi-a spus ca Romania sta foarte bine la capitolul schimbarea loturilor cu motoare problema, asta si prin faptul ca au fost extrem de putine aduse in comparatie cu Germania, unde au fost scoase pana si din listele de pret de pe site-ul oficial.
compteam
QUOTE (compteam @ Apr 21 2008, 10:23 PM) *
Si am uitat sa va spun ca am trecut pe Tiriac sa cer o estimare de CASCO. I-am zis baiatului: sperie-ma cu un pret! Si m-a ascultat..... 3.300 EUR / an fara fransiza, 2.300 EUR / an cu fransiza de 360 EUR. Again Jesus......

Aici astept sugestii de la voi, unde gasesc CASCO uman si cu colaborare cu SMT....

O seara buna


pentru ca nu ati sarit cu sugestiile, va spun tot eu ce am gasit: CASCO la BCR Asigurari la 1760 EUR / an (o singura plata) cu fransiza 100 EUR / eveniment. Fransiza este doar la avarie partiala. A fost cel mai convenabil. Are si protectie contra vandalismului inclusa.

L-am gasit prin broker.

compteam
Nu am mai intrat de mult... rusine mie.

Cineva ma intreba pe PM:

"So...vin cu un set de intrebari:

1. Ti-a venit pana la urma masina ? Daca da, poti sa`mi spui ceva pareri obiective ?
2. Poti sa`mi dai niste date aproximative referitoare la consum ? (producatorul spune ca urban ai pe la 16/100 si extraurban undeva la 11...)
3. Cum ti se pare ca se comporta dpdv al materialelor si al insonorizarii ? scartaie, troncane, etc..."

Voi incerca sa raspund.

Masina a venit la timp; deci "cursa contra cronometru" a fost castigata. Am fost in concediu in Europa cu ea (cca 7000 km) si a fost ok.

Cateva pareri despre masina (cat pot de obiective):
[list] motorul e super. e puternic si te ajuta mult in depasiri. Insa parca nu se simte de doua ori mai puternic ca cel de pe megane (care avea 115 CP). Cred ca functia crestere putere vs senzatii nu esti lineara smile.gif
exista lag la accelerare, dar in timp te obisnuiesti sa-l anticipezi, si nu mai ai probleme cu el
nu troncane nimic in masina, nu scrtaie (are 13.000 km acum). Spre deosebire insa de un sedan, fiind un break, auzi tot ce se intampla in portbagaj, adica dansul sticlelor, cutiilor, etc. Un organiser destept e necesar. Eu nu am comandat inca;
masina nu-mi pare mai mare decat vechiul Megane II la interior. Portbagajul, daca nu ai putea incarca lucruri inalte in el, imi pare chiar mai mic. La exterior, nu m-am obisnuit inca cu parcatul cu spatele mai ales, asa ca fac cateodata niste parcari de ....."blonda" la 50 - 60 de cm de bordura in lateral.
Chestii negative: scaunul imi pare mai prost profilat (dpdv lombar) decat cel de la Megane. Cand merg f mult, ma doare spatele.
sa ai piele complet pe scaun e nasol. Eu, daca sunt doar in camasa, transpir ca dracu, indiferent cat aer conditionat intra. Deci, e mai fun stofa

Consum:
- pe autostrada 150 - 170 -------- 13-14%
- mediu in afara localitatii (de ex Buc - Sinaia si retur) --------- 11-11.5%
- in oras in weekend, mer batraneste ----------------------------- 11.5 -12%
- in oras saptamana trecuta (la 7.40 - 8.40 si pe la 19-20) ----- 16%

Cam atat deocamdata.


compteam
Update:

masina are acum cca. 18.000 Km

Impresii: a inceput sa-mi placa forma mai mult, in special botul mi se pare misto. Motorul e in continuare delicios; cand apuci sa-i dai o talpa, se gandeste un pic, apoi incepe sa horacaie de zici ca numa nu se dezmembreaza si .... tasneste cu violenta... whistling.gif

Negative din vina fabricii:
1.cand afara sunt maxim 3 grade, amortizoarele/articulatiile pe fata scot niste zgomote sinistre la gropi nasoale sau la bumpere. Primele dati chiar m-am speriat, asa de urat se aude. Insa, cand e mail cald, nu se mai aude. Ceva idei ce o avea ? Numai din cauza uleiului din ele? Sunt cu ulei sau cu gaz ?
2. Nu ma deranjeaza, dar mi se pare ca nu are autoleveling pt xenoane. Cand pornesc nu vad acea miscare de initializare.
3. Vopseaua e facuta de aceeasi fabrica de unde cumapara si Renault pt Megane, cred: diaree de pasare + lasata 2 saptamani === NU e egal LOVE cu lacul protector verymad.gif

Alte nasoale:
1.vopseaua gri inchis (aproape negru) se murdareste instant.
2. Revizia la 15.000 Km, insemnand ulei (anonim) si un filtru de aer a costat cam 10 milioane. Inainte sa cumpar masina, mi se fluturase un pret "draft" de cca 5 milioane.
3. Niste tarani !..... adica niste sobolani mi-au mancat niste cabluri pe la motor, si bordul arata ca un pom de craciun, atatea becuri de eroare stateau mereu aprinse. Identificaarea si remedierea au durat cca 8 ore. Mi-am cumparat instalatie de alungat rozatoare, pe care nu am montat-o pana acum. De lene ?

Consumul: Urban ultimii 500 Km---> media este 17%

Cam astea pana acum.


Zetics
Eu nu mai stiu, vorbim de Forester 2.5XT, corect?
compteam
QUOTE (Zetics @ Mar 1 2009, 01:29 PM) *
Eu nu mai stiu, vorbim de Forester 2.5XT, corect?


Corect!

Cine ar putea sa schimbe titlul in "Jurnal de bord Forester 2.5 XT 2009" ?

Update consum extraurban: Bucuresti Dragalina si retur (pe A1 si 20 km pe "la tara") 12.2%.

Viteza la dus 110 - 125 km/h, la intors 140 - 165 km/h.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.